| Auteur |
Bericht |
|
BAS917
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:42
|
|
|
|
| ERNSTJAN522 schreef: | ...dat tijdens de dienst mijn "broer"naast me kwam zitten, die vorige week maandag aan een hartklep geopereerd is.....  |
Hallo Ernstjan, Ik weet niet waarom je broer tussen aanhalingstekens hebt gezet, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je blij verrast was toen die zo snel weer bij je in dienst kon zijn. Een prachtplek en moment om stil te staan bij de almacht van God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET471
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:55
|
|
|
|
| ERNSTJAN522 schreef: | ...dat tijdens de dienst mijn "broer"naast me kwam zitten, die vorige week maandag aan een hartklep geopereerd is.....  |
= mooi nieuws ErnstJan! God is goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 21:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ook ik had gisteren een fijne dag. Geen meter ben ik verkeerd gereden. Nou ja 't is te zeggen, toen ik met Sus van bij haar naar de hei vertrok liet ze me eerst de ene kant uitrijden om dan vervolgens te zeggen dat ik de andere kant moest nemen. Dat had ze volgens haar wel op tijd gezegd, ik was ondertussen al wel bijna aan de andere kant van Ede. Sus gaan halen houdt meer in dan dan ze zomaar te laten instappen. Ik moest eerst van haar nog naar de AH, waar ik tonnen boodschappen moest halen om dan thuis haar broodjes nog te smeren. Het verwonderde mij dat ze me ook niet vroeg om eerst nog de ramen te zemen, de afwas te doen en te strijken.
Ik was ook erg blij enkele mensen voor de eerste maal te mogen ontmoeten. Mensen met wie je wel geregeld contact hebt via mail of chat. Of die je leest op het forum. Natuurlijk zag ik ook leden die hier, voor mij althans, op de site een 'stille rol' vertolken maar die des te levendig waren op de pn. Het was dus erg gezellig en voor herhaling vatbaar.
Mars heeft gelukkig mijn fototoestelletje kunnen afregelen zodat ik geen overbelichting meer had nadien. Helaas had ik al enkele foto's in overbelichte toestand en die zijn onbruikbaar. Mars was niet de enige die me hielp want ook Tink was hulpvaardig. Heel deskundig heeft ze mijn veter geknoopt. Toch dacht ik enige wrevel bij haar te hebben opgemerkt want ze trok mijn veter zo strak aan dat mijn oksel er pijn van deden. Thuis heb ik nog zeker een kwartier geworsteld met die knoop van haar. Even zag het er zelfs uit dat ik mijn rechterschoen moest aan houden tijdens het slapen.
De BBQ's ruikte heerlijk en dat zorgde voor enkele omstaanders...die zich wilde verwarmen. Op bepaalde momenten had je ook haast een gasmaker nodig want een hevige rook ontwikkelde zich waardoor waarschijnlijk de vliegtuigen vebod kregen om boven de hei te vliegen. Onder het commando van Tink moest ik zelfs een ge-BBQ-de kippebout opeten. Het was trouwens de eerste keer dat ik wat van de BBQ at. Het ruikt niet alleen lekker maar het smaakt ook nog eens heerlijk. Op ander culinairgebied viel zeker niet te klagen. Visser trakteerde ons op die heerlijke Zeeuwse bolussen, ze plakken nog steeds tegen mijn darmen, Thirza had weer van die lekkere zelf gebakken cake. Mieke had haar bietensla, er waren ook dinges met kruidenkaas wat heel lekker was, fruit was er ook in overvloed...nou ja, eigelijk was er geen gebrek aan maagvullende zaken.
In tegenstelling met de vorige pn-bezoeken verliep de terugweg vlekkeloos. Voordien zag ik alle uithoeken van het land vooraleer ik thuis aankwam. Gisteren bood Visser me aan om hem te volgen wat me uiteindelijk slechts een terugreis opleverde van anderhalfuur rijden. Visser, de Zeeuwse Shumacher, vergat wel eens, denk ik, dat hij een volger had. Ik wilde de Nederlandse staat immers niet verrijken door boetes te betalen en bleef daarom wel eens een eind achter. Enfin, ik ben heelhuids thuis geraakt na een heerlijke dag in Ede.
Voila, dit was in het kort een impressie van de picknick. |
Je bent heel goed in fantaseren Frank... en wat dat rijden betreft... tja een Belg neemt een andere weg bij links dan een Nederlander... verschillen houd je toch...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 22:28
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | het is absoluut niet mijn fout, dat ik ga scheiden maar dan moet je de moeite nemen om de achterliggende oorzaak te kennen, want dan zul je mogelijk tot een andere, objectievere uitspraak komen, dan zo maar wat neerschrijven, daar doe je iemand veel verdriet mee, ja dat ondervind ik ook... |
| JEROEN372 schreef: | hoi ,
Momenteel zit ik middenin een scheiding die ik niet wil of gevraagd heb,We zijn in de kerk getrouwd hebben de zegen meegekregen ,belijdenis gedaan en zij zich laten dopen.....
Ik moet bekennen dat het een lijdensweg is,scheiden doet lijden
M,n enige helper en trooster is God om hier doorheen te gaan
Mijn vrouw wil scheiden ,heb er van alles aan gedaan om het om te draaien ,tevergeefs .soms gaan de dingen zoals ik niet wil maar dat God een ander plan in mijn leven heeft.
of dat dit zonde is ,van haar kant denk ik wel
Het komt niet van God om te gaan scheiden ,er is er maar 1 die lacht met een grijns op z,n gezicht
mvg jeroen
Zonde |
Allereerst beide heren veel sterkte! Een veel gehoorde uitspraak die veel pijn kan doen is:
Waar twee kijven hebben twee schuld. Uit ervaring weet ik hoe moeilijk een scheiding is van de persoon van wie je houd. een scheiding die je eerst met man en macht hebt proberen tegen te houden maar waar geen redden meer aan is.
Toch maakt ieder mens in zijn / haar huwelijk fouten, hoe klein die ook kunnen wezen. Het is goed om hiernaar opzoek te gaan zodat je van je afgelopen huwelijk ook iets leren kunt.
De hemelse databank voor singles van christen vind ik spotten met de heiligheid van Gods heerlijke hemel, en zeer vergezocht, al neemt dit niet weg dat er in het huwelijksformulier ook staat dat God een ieder zijn man /(vrouw) als met Zijn eigen hand toebrengt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 22:43
|
|
|
|
wanneer ben je een christen....
ik denk dat een christen zich uit in praat, daad en gewaad.
een christen is duidelijk onderscheiden van de 'wereld' omdat God zelf hen apart heeft gezet als 'vreemdelingen op aarde'. ze zijn matig, zachtmoedig, nederig, en volgzaam aan hun God.(en nog veel meer zoals je in de bijbel kunt lezen.
Het is niet aan ons om te beoordelen wat voor christen iemand is. Wel is er een groot onderscheid tussen christenen met het hart en christenen in naam. met name het laatste soort mist veel van de eigenschappen die de bijbel aangeeft voor een oprecht christen. ze kunnen iedere zondag netjes naar de kerk gaan, maar het raakt hun hart niet waardoor ze Jezus niet oprecht kunnen volgen zoals de christenen dit doen die Jezus met hun hart en ziel en verstand en al hun krachten volgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEKE155
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 23:35
|
|
|
|
Hallo ''In Schotland ben ik in contact gekomen met een drugsverslaafde jonge man en heb vriendschap met hem gesloten Willen jullie voor ons en hem bidden?Voor ons dat ons contact mag uitbreiden naar iets vertrouwelijks ,voor hem dat hij af wil gaan kicken Ik weet al een plek voor hem waar hij zo naar toe kan.Hij heeft moeite met de periode van niet vrij zijn,die erbij hoort.Dat God zijn hart mag raken ,dat is mijn grootste wens,want dan komt alles goed met hem,alvast bedankt Gods zegen ,Ineke
Laatst aangepast door
|
INEKE155
|
op zondag 31 juli 2011, 23:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 23:43
|
|
|
|
| INEKE155 schreef: | Hallo ''In Schotland ben ik in contact gekomen met een drugsverslaafde jonge man en heb vriendschap met hem gesloten Willen jullie voor ons en hem bidden?Voor ons dat ons contact mag uitbreiden naar iets vertrouwelijks ,voor hem dat hij af wil gaan kicken Ik weet al een plek voor hem waar hij zo naar toe kan.Hij heeft moeite met de periode van niet vrij zijn,die erbij hoort.Dat God zijn hart mag raken ,dat is mijn grootste wens,want dan komt alles goed met hem,alvast bedankt Gods zegen ,Ineke |
hee Ineke,
ik zal voor jullie bidden vanavond!! hoop dat alles goed komt voor nu en de toekomst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNA879
|
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 23:52
|
|
|
|
INEKE155 schreef: Hallo ''In Schotland ben ik in contact gekomen met een drugsverslaafde jonge man en heb vriendschap met hem gesloten Willen jullie voor ons en hem bidden?Voor ons dat ons contact mag uitbreiden naar iets vertrouwelijks ,voor hem dat hij af wil gaan kicken Ik weet al een plek voor hem waar hij zo naar toe kan.Hij heeft moeite met de periode van niet vrij zijn,die erbij hoort.Dat God zijn hart mag raken ,dat is mijn grootste wens,want dan komt alles goed met hem,alvast bedankt Gods zegen ,Ineke
| YELNIN491 schreef: | hee Ineke,
ik zal voor jullie bidden vanavond!! hoop dat alles goed komt voor nu en de toekomst |
.... en ik bid mee! En ik ga het meteen ook doorgeven voor de gebedsroom a.s. donderdag. Veel wijsheid en leiding toegebeden
Laatst aangepast door
|
JOANNA879
|
op zondag 31 juli 2011, 23:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 08:27
|
|
|
|
Niets is zo irritant als een spreuk aan de wand
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 08:28
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Niets is zo irritant als een spreuk aan de wand |
Klein lief meisje.. we praten niet met de mond vol hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 10:05
|
|
|
|
Het zonnetje schijnt al heerlijk Eindelijk weer eens een daggie lekker buiten doorbrengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 10:15
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Het zonnetje schijnt al heerlijk Eindelijk weer eens een daggie lekker buiten doorbrengen  |
Zeker weten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 10:42
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Zeker weten?  |
JA ikke weet het zeeeeeeeeeeeeer zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 11:03
|
|
|
|
mijn woonplaats ligt in zonnige zuiden ik zat vanmorgen ontbijten in de zon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 11:17
|
|
|
|
HAHA.....Visser ik leef met je mee..(ahum) Zeeland (nee niet mezelf) maar onze provincie wordt nog steeds als een vergeten plekje gezien he??? Ze denken achtergebleven gebied... Misschien komt er niet veel uit Zeeland.. Maar wat er vandaan komt is gewoon....GOED!!!
Inderdaad hier al de hele morgen mooi weer... Jammer dat nu net mijn vakantie voorbij is... Ik hoop nog even te genieten(na 5 uur)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 11:24
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | wanneer ben je een christen....
ik denk dat een christen zich uit in praat, daad en gewaad.
een christen is duidelijk onderscheiden van de 'wereld' omdat God zelf hen apart heeft gezet als 'vreemdelingen op aarde'. ze zijn matig, zachtmoedig, nederig, en volgzaam aan hun God.(en nog veel meer zoals je in de bijbel kunt lezen.
Het is niet aan ons om te beoordelen wat voor christen iemand is. Wel is er een groot onderscheid tussen christenen met het hart en christenen in naam. met name het laatste soort mist veel van de eigenschappen die de bijbel aangeeft voor een oprecht christen. ze kunnen iedere zondag netjes naar de kerk gaan, maar het raakt hun hart niet waardoor ze Jezus niet oprecht kunnen volgen zoals de christenen dit doen die Jezus met hun hart en ziel en verstand en al hun krachten volgen. |
MEE EENS JOLAN!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 11:33
|
|
|
|
Goeie columschrijver Frank!!!
(en ze mogen iets verder gaan in hun fantasie...dat houd het levendig)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 12:00
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Goeie columschrijver Frank!!!
(en ze mogen iets verder gaan in hun fantasie...dat houd het levendig) |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 1 augustus 2011, 16:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 12:03
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Je bent heel goed in fantaseren Frank... en wat dat rijden betreft... tja een Belg neemt een andere weg bij links dan een Nederlander... verschillen houd je toch... |
Nou zeg, iedereen kan zich toch eens een beetje vergissen... pffff, ik ga toch maar kippe houen...dat was trouwens jouw advies.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 12:11
|
|
|
|
Zijn er nog mensen die foto's hebben genomen tijdens de picknick? Misschien kunnen we die dan ook in het pn-fotoboek plaatsen?
Alvast bedankt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 12:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik weet echt niet wat Sus bedoelde hoor met die fantasie. Het relaas is gebaseerd op waar gebeurde feiten.
Neen hoor, dat bovenste stukje ivm de boodschappen en strijk was maar een plaagje. We hebben wel bolletjes (ik wist niet wat was) gekocht bij de AH. Ondertussen (en dit is geen plaagje) kon ik bij de bliepmiep eens informeren of ze Sus kende én of Sus zich wel netjes gedroeg in de winkel. Alles leek in orde te zijn. Sus is een voorbeeldige klant.  |
hoezo sociale controle
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 13:19
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | tsssssssss......ik zal nooit meer wat op het forum zetten Het is ook noooooit goed. Dacht ik met die link wat zonnestralen te delen.....weer niet goed.  |
Ach Visser, het is altijd wat met de vrouwen van tegenwoordig. Ze hebben ook altijd zo van die aparte redenen om hun raar gedrag te verantwoorden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 13:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ach Visser, het is altijd wat met de vrouwen van tegenwoordig. Ze hebben ook altijd zo van die aparte redenen om hun raar gedrag te verantwoorden...  |
tsssssssss zeg was de zon daar ook al aanwezig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 13:52
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | waarom zou ik een grapje daar over maken Bernard. Peter is echt mijn stiefvader. Luister............................................... |
Peter is getrouwd met mijn moeder, maar op het werk is dit niet algemeen bekend. We proberen bewust zakelijk en privé gescheiden te houden op de zaak. Dat neemt niet weg dat we thuis natuurlijk wel eens over het werk praten en zodoende heeft Peter mij ook verteld over zijn voornemen om jou te ontslaan...
Het werd nu wel erg ingewikkeld allemaal vond Bernard. In hoeverre kon hij Carla nog vertrouwen / in vertrouwen nemen als zij de stiefdochter van Peter was....?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 14:13
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | tsssssssss zeg was de zon daar ook al aanwezig  |
Het is veel te warm. Een beetje regen en een frisse wind zou zeker geen kwaad kunnen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 14:14
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | hoezo sociale controle  |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 1 augustus 2011, 16:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 15:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het is veel te warm. Een beetje regen en een frisse wind zou zeker geen kwaad kunnen...  |
komt er aan frank... boven jouw huis... voor goede ventilatie zal je dak wegwaaien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 15:18
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik weet echt niet wat Sus bedoelde hoor met die fantasie. Het relaas is gebaseerd op waar gebeurde feiten.
Neen hoor, dat bovenste stukje ivm de boodschappen en strijk was maar een plaagje. We hebben wel bolletjes (ik wist niet wat dat was) gekocht bij de AH. Ondertussen (en dit is geen plaagje) kon ik bij de bliepmiep eens informeren of ze Sus kende én of Sus zich wel netjes gedroeg in de winkel. Alles leek in orde te zijn. Sus is een voorbeeldige klant.  |
Frank, en weer verdraai je de feiten, dacht het op een leuke manier op te lossen, maar zo maak je geen vriendjes met me...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAS917
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 16:33
|
|
|
|
Neen hoor, dat bovenste stukje ivm de boodschappen en strijk was maar een plaagje. We hebben wel bolletjes (ik wist niet wat dat was) gekocht bij de AH. Ondertussen (en dit is geen plaagje) kon ik bij de bliepmiep eens informeren of ze Sus kende én of Sus zich wel netjes gedroeg in de winkel. Alles leek in orde te zijn. Sus is een voorbeeldige klant.  |
Hallo Frankt, Ik kan me best voorstellen dat je een humoristisch verhaaltje schrijft met enige overdrijving na de BBQ. Wat ik jammer vind is dat je het woord bliepmiep gebruikt, dat vind ik nogal denigrerend. Zeg dan gewoon caissière. Groeten, Bas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 16:54
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Goeie columschrijver Frank!!!
(en ze mogen iets verder gaan in hun fantasie...dat houd het levendig) |
Dank je wel, Zeeland Tja, en verder hangt het van wie het leest natuurlijk...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 1 augustus 2011, 16:56
|
|
| Naar boven |
|
|