| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
Berichten: 164
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 19:15
|
|
|
|
|
Voorlopig leek het Bernard beter om eerst maar eens de kat uit de boom te kijken. De klus die hij vandaag te klaren had vroeg al genoeg van zijn aandacht. Oh help, ja, die klus.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 19:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Frank.....stoppen. Je redt het toch nooit. Ik heb ook besloten om te stoppen met schrijven. |
Inderdaad Visser, het is afgelopen met schrijven. Mijn vingers zijn toch ook al versleten...Ik ga Judith ook eens schrijven en vragen om het forum te sluiten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 19:26
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | behalve...................................................................  |
een Drent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 19:50
|
|
|
|
Maandag 1 Augustus, Fil. 1:3-11; Bemoedigend voorbeeld.
Als Paules deze brief aan de Filipenzen schrijft, zit hij gevangen. Niet de meest fijne situatie. Ook zijn herinneringen aan Filipi zijn niet helemaal even positief. Stokslagen, een nacht in de gavangenis… En toch is hij ‘vol vreugde’, zo zegt hij in zijn brief. Hij bidt en denkt voor deze gemeente vol uiteenlopende mensen – hij noemt een rijke handelsvrouw, een voorheen bezeten vrouw en een gevangenisbewaarder (Hand. 16) Mensen die elkaar zonder de verkondiging van het evangelie door Paules waarschijnlijk nooit hadden ontmoet. Al deze mensen liggen Paules na aan het hart. Paules denkt aan de anderen, bidt en dankt voor anderen – ondanks zijn eigen omstandigheden. Misschien dat hij juist daardoor ook wel volhoudt. Hij is niet alleen gericht op wat hij zelf meemaakt, maar wordt ook blij van wat hij anderen ziet en over hen hoort. Niet iedereen kan op reis in de vakantie. Soms gebeurt er iets waardoor de vakantie tegenvalt. Maar misschien geniet je juist enorm. De omgeving is overweldigend mooi en je komt heerlijk tot rust. Kun jij – ongeacht de omstandigheden waarin jij vakantie viert – net als Paules in vreugde danken en bidden? Wij kennen het bemoedigende voorbeeld van Paules doordat hij deze brief schreef. Vertel je wel eens iemand dat je blij wordt van hem of haar? Bijvoorbeeld door de manier waarop die ander zijn christen-zijn uitdraagt, in woorden en daden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 20:05
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | We "moeten" wederom geboren zijn, en dan ga ik roddelen haten, omdat Christus niet roddelt(de).... |
Na de kruisiging en opstanding van de Here Jezus werd de Heilige Geest uitgestort. Hij geeft een overtuiging van zonde, oordeel én gerechtigheid als iemand die wedergeboren is, iets doet of zegt wat niet goed is. Het komt me heel vreemd voor dat de Here Jezus nu als een soort voorbeeld wordt gebruikt...dan draait het er dus toch weer op uit dat je alles uit eigen kracht moet bevechten, omdat Jezus het niet deed. Jezus is niet een voorbeeld, Hij is degene die onze straf voor ons heeft gedragen, en door de Kracht van Zijn Heilige Geest kunnen we wederomgeboren worden. Jezus is degene die ons door de Heilige Geest tot de Vader leidt! GEEN VOORBEELD OF AFVAL.
En je hebt gelijk, Lisa, back on topic....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 1 augustus 2011, 20:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 20:05
|
|
|
|
|
Was wel warm zeg vandaag weer werken, viel niet mee en ook nog de eerste dag na de vakantie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 20:18
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Was wel warm zeg vandaag weer werken, viel niet mee en ook nog de eerste dag na de vakantie. | dat valt altijd tegen, maar wees blij die dag zit er op, morgen wordt alles anders.............................................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 20:20
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | een Drent  |
precies
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 20:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Inderdaad Visser, het is afgelopen met schrijven. Mijn vingers zijn toch ook al versleten...Ik ga Judith ook eens schrijven en vragen om het forum te sluiten...  |
zo zielig die vesleten vingers komen door je postings, vind je het dan gek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 20:39
|
|
|
|

Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 1 augustus 2011, 20:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
Berichten: 87
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 20:59
|
|
|
|
En of ik gelukkig ben op dit moment!!!!!
Mijn dochter eindelijk thuis uit het ziekenhuis, mijn kleinzoon pruttelend in de box in de kamer.
Maar het gebed blijft....wat de toekomst brengen moge, mij geleid des Heeren hand!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 21:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Inderdaad Visser, het is afgelopen met schrijven. Mijn vingers zijn toch ook al versleten...Ik ga Judith ook eens schrijven en vragen om het forum te sluiten...  |
Kan me goed voorstellen dat je vingers versleten zijn. Eerst die bbq in Ede waarbij je je vingers haast op at. Daarna een mega-verhaal schrijven óver de picknick. En als je dan alles nog moet vertalen uit het Bels in het Nederlands, sja....een aanslag op je hoofd- en ledematen.
Maar laat de anderen maar lekker doorschrijven, we moeten nog wel wát te lezen hebben he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 21:39
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | dat valt altijd tegen, maar wees blij die dag zit er op, morgen wordt alles anders.............................................  |
Ja klopt.................25-29 graden in Zeeland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 21:41
|
|
|
|
Voel jij je nou zo gevleid dat je er geen woorden meer voor had?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 21:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja klopt.................25-29 graden in Zeeland  |
en daarna....
natte voetjes? 
visjes houden niet zo van het droge... die hebben liever water...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 1 augustus 2011, 21:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 21:56
|
|
|
|
visjes houden niet zo van het droge... die hebben liever water...[/quote]
Nee hoor, vissticks niet hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 21:59
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | visjes houden niet zo van het droge... die hebben liever water... |
Nee hoor, vissticks niet hoor [/quote]
nee, die houden wel van een likje olie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:02
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Nee hoor, vissticks niet hoor  | nee, die houden wel van een likje olie...[/quote]
Weer of geen weer....wat heeft dát noe weer met het weer te maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | nee, die houden wel van een likje olie... | Weer of geen weer....wat heeft dát noe weer met het weer te maken [/quote]
vissticks worden gemaakt van visjes.. visjes zwemmen in het water... als water verdampt onstaan er wolken.. uit die wolken komt weer regen... en die regen valt in het water...
olie drijft op het water... dat is weer slecht voor de visjes...
maar je kan visjes bakken op de olie ... dat kan je buitendoen als het mooi weer is
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 1 augustus 2011, 22:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Voel jij je nou zo gevleid dat je er geen woorden meer voor had?  |
woordeloos noemen ze dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:09
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Weer of geen weer....wat heeft dát noe weer met het weer te maken  | vissticks worden gemaakt van visjes.. visjes zwemmen in het water... als water verdampt onstaan er wolken.. uit die wolken komt weer regen... en die regen valt in het water...
olie drijft op het water... dat is weer slecht voor de visjes...
maar je kan visjes bakken op de olie ... dat kan je buitendoen als het mooi weer is
[/quote]
als visje protesteer ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:10
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | woordeloos noemen ze dat  |
beter bekend als 'sprakeloos'...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:12
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Kan me goed voorstellen dat je vingers versleten zijn. Eerst die bbq in Ede waarbij je je vingers haast op at. Daarna een mega-verhaal schrijven óver de picknick. En als je dan alles nog moet vertalen uit het Bels in het Nederlands, sja....een aanslag op je hoofd- en ledematen.
Maar laat de anderen maar lekker doorschrijven, we moeten nog wel wát te lezen hebben he. |
niet als het forum gesloten wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:14
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | beter bekend als 'sprakeloos'... |
zit toch ietsie pietsie verschil in hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:25
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | vissticks worden gemaakt van visjes.. visjes zwemmen in het water... als water verdampt onstaan er wolken.. uit die wolken komt weer regen... en die regen valt in het water...
olie drijft op het water... dat is weer slecht voor de visjes...
maar je kan visjes bakken op de olie ... dat kan je buitendoen als het mooi weer is
 |
als visje protesteer ik [/quote]
wees gerust ik eet nooit vis... ook niet 1 die gebakken is in de buitenlucht..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:28
|
|
|
|
[quote=JEROEN372]
Hallo Jeroen. In iedergeval heel veel sterkte en kracht van onze HEER . Sjalom. Martin
]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:44
|
|
|
|
[quote=JOLAN931]
Allereerst beide heren veel sterkte! Een veel gehoorde uitspraak die veel pijn kan doen is:
Waar twee kijven hebben twee schuld. Uit ervaring weet ik hoe moeilijk een scheiding is van de persoon van wie je houd. een scheiding die je eerst met man en macht hebt proberen tegen te houden maar waar geen redden meer aan is.
Toch maakt ieder mens in zijn / haar huwelijk fouten, hoe klein die ook kunnen wezen. Het is goed om hiernaar opzoek te gaan zodat je van je afgelopen huwelijk ook iets leren kunt. De hemelse databank voor singles van christen vind ik spotten met de heiligheid van Gods heerlijke hemel, en zeer vergezocht, al neemt dit niet weg dat er in het huwelijksformulier ook staat dat God een ieder zijn man /(vrouw) als met Zijn eigen hand toebrengt.[/quote] [/i]
[i]Als mensen al in staat zijn een databank te hebben met allerlei persoonlijke gegevens, hoe groot en wijs en Almachtig is Hij, die alle harten kent en samenvoegt wat in gebed is afgesmeekt... ja Hij is De Grote God, Die omziet naar ons kleine mensjes, ja zelfs Zijn Zoon gezonden heeft om ons te ver-z o e n e n met Hem, ja dat is nog is een CLICK!
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op dinsdag 2 augustus 2011, 04:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:45
|
|
|
|
Dat ik vanavond een korte broek aan trok en dat ik daarna de hond ging uitlaten en dat ik er achter kwam dat ik de sleutels nog in mn andere broek had ook de autosleutel want dan had ik nog een sleutel kunnen pakken uit de uto maar helaas. Ik moest toen naar mn moeder lopen een 3 kilometer op de sloffen en weer terug en ze lag gelukkig nog niet in bed dat ik kon mn huis weer in en dat was weer het mooiste moment hahaha. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 23:20
|
|
|
|
Je moet je eigen zonde niet opzij zetten, maar erkennen wat je gedaan hebt in je hele leven. Zie Psalm 51 vers
6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd,
ik heb gedaan wat kwaad is in Uw ogen,
zodat U rechtvaardig bent wanneer U rechtspreekt
en rein bent wanneer U oordeelt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 23:36
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Ik weet mij verwant met David en Job, en roep "God waarom hebt U mij verlaten(staat U van Verre) en houdt U als doof, ja ik heb in 1973 op de rand van de dood uitgeroepen> "Here Jezus help mij en terwijl ik al gestorven had moeten zijn volgens de medici in 1973, ben ik nog wie ik ben ook ná een eerder huwelijk met een gehandicapte vrouw, die 13x ge-opereerd was aan haar knie, altijd pijn, een jeugdtrauma had en een hersentumor in het laatste jaar van haar leven met epilepsie. Vele zijn de tegenspoeden van de : rechtvaardigen, kinderen van God, maar in en uit die alle redt de Heere wonderbaarlijk, maar met veel strijd en aanvechting, dat zeker... |
======================================
Ik vind dat onbelangrijk over iemand anders. Je schrijft heel weinig over je geloofsleven, je doet alleen maar wat God doet voor de anderen. Het lijkt wel adder onder het gras, je wilt niet over jezelf vertellen of hoe slecht je bent als een zondaar voor God of hoe goed je bent als een kind van God.
Lukas 20 De doop van Johannes
1 En het geschiedde in een van die dagen, als Hij in den tempel het volk leerde, en het Evangelie verkondigde, dat de overpriesters, en schriftgeleerden, met de ouderlingen daarover kwamen, 2 En spraken tot Hem zeggende: Zeg ons, door wat macht Gij deze dingen doet; of wie Hij is, Die U deze macht heeft gegeven? 3 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Ik zal u ook een woord vragen, en zegt Mij: 4 De doop van Johannes, was die uit den Hemel, of uit de mensen? 5 En zij overlegden onder zich, zeggende: Indien wij zeggen: Uit den Hemel; zo zal Hij zeggen: Waarom hebt gij dan hem niet geloofd? 6 En indien wij zeggen: Uit de mensen; zo zal ons al het volk stenigen; want zij houden voor zeker, dat Johannes een profeet was. 7 En zij antwoordden, dat zij niet wisten, vanwaar die was. 8 En Jezus zeide tot hen: Zo zeg Ik u ook niet, door wat macht Ik deze dingen doe.
Christen307, wat denk je ervan? Je kan toch niet alles verklaren
|
|
| Naar boven |
|
|