ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2561 2562 2563 2564 2565 2566 2567 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 1 augustus 2011, 23:38

Hahahaha dat is een goeie ervaring.
Vierdaagse van Nijmegen is al voorbij hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIJS102

BerichtGeplaatst: maandag 1 augustus 2011, 23:53

MARIO216 schreef:
Was wel warm zeg vandaag weer werken, viel niet mee en ook nog de eerste dag na de vakantie.

Ik heb er niets geen last van gehad. Ik zat lekker binnen, maar buiten was het goed toeven, zeker als ik morgenmiddag weer mijn postwijk inga, is bijzonder goed weer voor de postbode!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 00:11

Juist de punten waarop je niet voldoet aan de norm, kunnen je laten zien waar je speciaal in bent.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 00:31

MARY052 schreef:
Haha Leanne, gelukkig zeg je dat verder alles goed is, anders ging ik me oprecht zorgen maken..........maar nu niet nodig gelukkig! Knipoog smiley

Mary

Nee hoor,moest even mijn frustraties kwijt Knipoog smiley
Vanavond kwam de echte schilder(met giga dure saus en dito gereedschap)en die voorzag in 3 uurtjes de hele slaapkamer van saus en verf,hoppa....klaar!
Morgen nog een beetje aflakken en de meubels kunnen er weer in.Er gaat toch echt niets boven een vakman Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 04:39

HERMAN388 schreef:
======================================

Ik vind dat onbelangrijk over iemand anders.
Je schrijft heel weinig over je geloofsleven, je doet alleen maar wat God doet voor de anderen.
Het lijkt wel adder onder het gras, je wilt niet over jezelf vertellen of hoe slecht je bent als een zondaar voor God of hoe goed je bent als een kind van God.

Lukas 20

De doop van Johannes

1 En het geschiedde in een van die dagen, als Hij in den tempel het volk leerde, en het Evangelie verkondigde, dat de overpriesters, en schriftgeleerden, met de ouderlingen daarover kwamen,
2 En spraken tot Hem zeggende: Zeg ons, door wat macht Gij deze dingen doet; of wie Hij is, Die U deze macht heeft gegeven?
3 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Ik zal u ook een woord vragen, en zegt Mij:
4 De doop van Johannes, was die uit den Hemel, of uit de mensen?
5 En zij overlegden onder zich, zeggende: Indien wij zeggen: Uit den Hemel; zo zal Hij zeggen: Waarom hebt gij dan hem niet geloofd?
6 En indien wij zeggen: Uit de mensen; zo zal ons al het volk stenigen; want zij houden voor zeker, dat Johannes een profeet was.
7 En zij antwoordden, dat zij niet wisten, vanwaar die was.
8 En Jezus zeide tot hen: Zo zeg Ik u ook niet, door wat macht Ik deze dingen doe.

Christen307, wat denk je ervan? Je kan toch niet alles verklaren

Herman,

Ik begrijp niet wat dit bijbelgedeelte te maken heeft met mijn christen zijn en christen beleven.
Ik weet, dat ik door genade een kind van God ben, dat Hij mij verlost heeft uit de dood, (letterlijk) en ook geestelijk getrokken heeft vanuit de dood in het Leven en dat ik weet, dat ik erfgenaam ben van Christus en dankbaar ben over Zijn genade over mij, die dood was in eigen zonden en misdaden, maar nu gewassen en gereinigd in het Bloed van het Lam, leef ik tot Zijn Eer de rest van mijn Leven
Het gedeelte wat jij gebruikt om iets duidelijk te maken gaat over een strikvraag van de geestelijke leidslieden in die tijd en dan stelt Jezus een wedervraag en daarop willen zij geen antwoord geven van in beide gevallen zou hun ongeloof duidelijk aan het licht komen, dus antwoordden zij niets, de huichelaars zeg ik dan.
Kun jij mij uitleggen, waarom je dit bijbelgedeelte n.a.v. reactie geplaatst hebt?
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 04:41

Ik vermag alle dingen in Christus, Die mij kracht geeft en mijn Kracht is!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 04:50

HERMAN388 schreef:
Je moet je eigen zonde niet opzij zetten, maar erkennen wat je gedaan hebt in je hele leven.
Zie Psalm 51 vers

6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd,

ik heb gedaan wat kwaad is in Uw ogen,

zodat U rechtvaardig bent wanneer U rechtspreekt

en rein bent wanneer U oordeelt.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

christen720; wanneer en waarop volgt deze belijdenis van David?
Nadat hij overspel heeft bederven met de vrouw van een ander en de man van die vrouw heeft laten doden, door hem als trouw soldaat in de frontlinies op te stellen.
JE KUNT DIT BIJBELGEDEELTE NIET ZO MAAR OP MIJ VAN TOEPASSING VERKLAREN ALS DAAR GEEN DUIDELIJKE AANWIJSBARE REDEN VOOR IS.
WIJ MOETEN UITERST VOORZICHTIG TE WERK GAAN MET HET WILLEKEURIG BIJBELGEDEELEN TE PLAATSEN EN DIE OP PERSONEN TOE TE PASSEN, DIT ZEG IK TER BEVORDERING VAN DE VOORZICHTIGHEID IN ONS DOEN EN LATEN.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 04:58

ANNETTE050 schreef:
Na de kruisiging en opstanding van de Here Jezus werd de Heilige Geest uitgestort. Hij geeft een overtuiging van zonde, oordeel én gerechtigheid als iemand die wedergeboren is, iets doet of zegt wat niet goed is.
Het komt me heel vreemd voor dat de Here Jezus nu als een soort voorbeeld wordt gebruikt...dan draait het er dus toch weer op uit dat je alles uit eigen kracht moet bevechten, omdat Jezus het niet deed.
Jezus is niet een voorbeeld, Hij is degene die onze straf voor ons heeft gedragen, en door de Kracht van Zijn Heilige Geest kunnen we wederomgeboren worden. Jezus is degene die ons door de Heilige Geest tot de Vader leidt! GEEN VOORBEELD OF AFVAL.

En je hebt gelijk, Lisa, back on topic....

Jakobus 5:10
Mijn broeders, neemt tot een voorbeeld des lijdens, en der lankmoedigheid de profeten, die in den Naam des Heeren gesproken hebben.

1 Petrus 2:21
Want hiertoe zijt gij geroepen, dewijl ook Christus voor ons geleden heeft, ons een voorbeeld nalatende, opdat gij Zijn voetstappen zoudt
navolgen;

Duidelijk dus voorbeelden waaruit en waarvan wij kunnen leren en dat gaat door de werking van de Heilige Geest, Die Christus in ons wil uitwerken en dan is er niets verborgen voor Hem en geef ik mijzelf geestelijk bloot aan Hem maar ook aan mijn a.s. partner, oprechtheid ook over mijn zwakke kanten in mijn geloof, maar juist dan wil Hij ons helpen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 05:07

ZEELAND736 schreef:
MEE EENS JOLAN!!!
Kennelijk was er ook al in Paulus´ dagen een onderscheid in doen en laten van christenen, of je naar het vlees leeft of naar de Geest, en de werken(daden) van het vlees(ons eigen zondige oude ik) worden vermeld maar ook het middel om deze werken in en door ons te bestrijden nl door het laten werken van de GEEST IN EN DOOR ONS, DE GEEST DE OUDE WERKEN VAN HET VLEES LATEN DODEN, ZODAT CHRISTUS MEER EN MEER GESTALTE KRIJGT IN ONS VOELEN EN DENKEN...EN DOEN...
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 05:17

CROSSROAD317 schreef:
Of angstvalling proberen "goed" te doen in wat, in jouw ogen "goed" is voor God ...

Een heel andere vraag, mag jij wel (van jezelf) aan het Heilig Avondmaal .. ??

Ten allen tijde, en dat geldt voor een ieder christen of christin, die in de dagelijkse levenswandel in Christus zijn(haar) ZONDEN zal willen belijden en zo iedere dag en uur gereinigd voor God kan verschijnen ook op het Avondmaal.

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op dinsdag 2 augustus 2011, 05:17
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 05:39

Echte Liefde is zichtbaar en tastbaar geworden op Golgotha en laat die gezindheid dan bij ons moge zijn bewerkt door de Heilige Geest, Die De Liefde in ons hart uitstort, waardoor wij ook anderen oprecht zullen kunnen en willen beminnen.
Kijk naar Jezus Christus in Zijn Liefde voor ons en dat ontvangen ook wij Liefde zelfs voor onze vijanden.
En natuurlijk praat en schrijf ik uit ondervinding...Als Hij werkt in ons en wij geven Hem de ruimte, dan zal ons hart meer en meer vervuld worden met Zijn Liefde!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 06:13

Wat autisme met een mens doet en met een relatie heb ik zelf ervaren, binnen mijn huwelijk, dat daardoor ten einde is gekomen,
Autisme is verwant met autonoom, en speelt zich af binnen het denk- en gevoelsleven van een mens.
Een autist heeft nl een heel eigen manier van interpreteren in het maatschappelijke , maar met name in het intensievere relatieverkeer, waarbij de normale verbale communicatie ontbreekt dan wel sterk verminderd is,,, het beleven en zien van hoe iemand is en doet wordt door een autist anders verwerkt en opgeslagen, waarbij veelal rationeel wordt gehandeld en via een vaste structuur, dus veelal omdat iets zo hoort of altijd door hem of haar zo beleefd en gedaan is.
Kom daar niet tussen als " gezonde" partner, want dat ervaart de autist veelal als inmenging in zijn of haar leefpatroon, ja zelf soms vernederend en kleinerend.
Ook binnen de huwelijkse relatie ontstaat(is) er een gebrek aan invoelen en beleven, zoals " normale" echtparen dat beleven en ervaren,
Er wordt rationeel liefde bedreven volgens een "vast" schema, waarin de autist zich " lekker" voelt en wat hem of haar bekend voorkomt(structuur).
Een autist is een structuurmens, alles " moet" gaan volgens een vast patroon en ruimte voor het beleven en delen van emoties is er niet of heel oppervlakkig ja zelfs worden emoties genegeerd of gebagatelliseerd door de samenlevende autist.
Nogmaals ik heb 5 jaar met een autistische echtgenote geleefd en dan verkeer je eigenlijk in een soort robotrelatie en dat dit autisme is en bewerkt wordt door autisme, is mij dit jaar eerst duidelijk geworden door meer te lezen over autisme en gesprekken met deskundigen en degenen, die te maken hebben met een partner met een asperger-PDDNOSsyndroom.
Uiteindelijk heb ik de relatie verbroken, omdat mijn echtgenote weigerde zich samen met mij te laten diagnostiseren via het Centrum voor Autisme, waarbij via een uitgebreide diagnose wordt vastgesteld wat en wie en hoe een relatie wordt beInvloed doordat 1 of 2 partners autisme vertonen...

Het is een nog onderkend probleem bij huisartsen en Sociaal, psychiatrische verpleegkundigen, maar er is een inhaalslag bezig, omdat het fenomeen " autisme" steeds meer voorkomt, dan wel naar buiten komt.
Veelal wordt er een relatietherapeut op losgelaten, maar die komen vaak tot de conclusie, dat je maar beter scheiden kunt, want je kunt het niet met elkaar vinden en dan maar uit elkaar en dat is een volledige onjuiste diagnose en zeer frustrerend voor beide echtelieden.
Autisme zal meer en meer als een serieuze storingsfactor dienen te worden gezien, binnen een relatie en dat behoeft begeleding en studie naar de oorzaken van deze vorm van autisme en het ermee omgaan binnen een relatie....

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op dinsdag 2 augustus 2011, 06:17
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 06:27

weet iemand hoe je uit you tube liedjes hierheen kunt brengen en laten weergeven, want het lukt mij niet?

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op dinsdag 2 augustus 2011, 06:39
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 08:25

8.24 uur: hier lijkt het vandaag een zonnige dag te worden. Lachende smiley
Kijken wat de buurprovincie Groningen vandaag in petto heeft voor weerLachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 08:38

CHRISTEN307 schreef:
Wat autisme met een mens doet en met een relatie heb ik zelf ervaren, binnen mijn huwelijk, dat daardoor ten einde is gekomen,
Autisme is verwant met autonoom, en speelt zich af binnen het denk- en gevoelsleven van een mens.
Een autist heeft nl een heel eigen manier van interpreteren in het maatschappelijke , maar met name in het intensievere relatieverkeer, waarbij de normale verbale communicatie ontbreekt dan wel sterk verminderd is,,, het beleven en zien van hoe iemand is en doet wordt door een autist anders verwerkt en opgeslagen, waarbij veelal rationeel wordt gehandeld en via een vaste structuur, dus veelal omdat iets zo hoort of altijd door hem of haar zo beleefd en gedaan is.
Kom daar niet tussen als " gezonde" partner, want dat ervaart de autist veelal als inmenging in zijn of haar leefpatroon, ja zelf soms vernederend en kleinerend.
Ook binnen de huwelijkse relatie ontstaat(is) er een gebrek aan invoelen en beleven, zoals " normale" echtparen dat beleven en ervaren,
Er wordt rationeel liefde bedreven volgens een "vast" schema, waarin de autist zich " lekker" voelt en wat hem of haar bekend voorkomt(structuur).
Een autist is een structuurmens, alles " moet" gaan volgens een vast patroon en ruimte voor het beleven en delen van emoties is er niet of heel oppervlakkig ja zelfs worden emoties genegeerd of gebagatelliseerd door de samenlevende autist.
Nogmaals ik heb 5 jaar met een autistische echtgenote geleefd en dan verkeer je eigenlijk in een soort robotrelatie en dat dit autisme is en bewerkt wordt door autisme, is mij dit jaar eerst duidelijk geworden door meer te lezen over autisme en gesprekken met deskundigen en degenen, die te maken hebben met een partner met een asperger-PDDNOSsyndroom.
Uiteindelijk heb ik de relatie verbroken, omdat mijn echtgenote weigerde zich samen met mij te laten diagnostiseren via het Centrum voor Autisme, waarbij via een uitgebreide diagnose wordt vastgesteld wat en wie en hoe een relatie wordt beInvloed doordat 1 of 2 partners autisme vertonen...

Het is een nog onderkend probleem bij huisartsen en Sociaal, psychiatrische verpleegkundigen, maar er is een inhaalslag bezig, omdat het fenomeen " autisme" steeds meer voorkomt, dan wel naar buiten komt.
Veelal wordt er een relatietherapeut op losgelaten, maar die komen vaak tot de conclusie, dat je maar beter scheiden kunt, want je kunt het niet met elkaar vinden en dan maar uit elkaar en dat is een volledige onjuiste diagnose en zeer frustrerend voor beide echtelieden.
Autisme zal meer en meer als een serieuze storingsfactor dienen te worden gezien, binnen een relatie en dat behoeft begeleding en studie naar de oorzaken van deze vorm van autisme en het ermee omgaan binnen een relatie....

Ben ik niet met je eens, er zit verschil tussen mensen met autisme, net zoals dat ook met "normale"mensen is.
Mijn zoon heeft PDD-NOS, maar hij heeft in de loop van de jaren( is 14) geleerd dat de wereld niet alleen om hem draait, maar dat er ook andere mensen bestaan.
Ja dat kost veel tijd en energie om iemand dat te leren, maar op dit moment functioneert hij prima, niemand die aan hem merkt dat hij PDD-NOS heeft.
Tuurlijk merk je als gezinslid wel dat hij af en toe anders reageert, maar so what.
Het gevaar met autisme en aanverwante stoornissen is dat er zo snel een etiket geplakt wordt en dan wordt daar naar gehandeld en worden ze daar op aangekeken.
Autisme is ook een leerproces en ook autisten kunnen leren dat de wereld anders in elkaar zit, alleen moet je daar veel voor investeren en energie in steken.
Soms heb ik liever te maken met mijn zoon die PDD-NOS heeft dan met mijn dochter geen stoornis heeft.
Laat de autist mens wezen, laat hem/ haar in zijn / haar waarde en behandel hem/ haar zoals jij behandeld wilt worden.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 09:06

CHRISTEN307 schreef:
Ten allen tijde, en dat geldt voor een ieder christen of christin, die in de dagelijkse levenswandel in Christus zijn(haar) ZONDEN zal willen belijden en zo iedere dag en uur gereinigd voor God kan verschijnen ook op het Avondmaal.

In de bijbel lezen we ook dat Jezus naar feesten ging, bijvoorbeeld het huwelijk te Kanaän.
Ook op deze feesten werd alcohol gedronken, soms zoveel dat er noodgrepen nodig waren om te zorgen dat de voorraad op peil bleef...
Gedanst werd er ook, dat zit nu eenmaal in de cultuur.
Van David word ook vermeld dat hij danste.

Wat in deze bijbelse verhalen opvalt is dat er NIET veroordelend over word gesproken. Oftewel, vanuit bijbels oogpunt was het geen belemmering om alcohol te drinken en/of te dansen en tegelijkertijd een godsvruchtige levenswandel te hebben.

Onder invloed van Calvijn, die het liefst ieder spoortje levensvreugd uitbande, is er in christelijk Nederland, vooral de behoudende kringen een cultuur geschapen waarin het bij voorbaat zondig is om te dansen.
Best jammer eigenlijk....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 09:15

CHRISTEN307 schreef:
het is absoluut niet mijn fout, dat ik ga scheiden maar dan moet je de moeite nemen om de achterliggende oorzaak te kennen, want dan zul je mogelijk tot een andere, objectievere uitspraak komen, dan zo maar wat neerschrijven, daar doe je iemand veel verdriet mee, ja dat ondervind ik ook...

Wel fijn gevoel zeker, als je dit met overtuiging kunt zeggen...

Ik ga de moeite niet nemen om de achterliggende oorzaak te achterhalen, maar 1 ding weet ik wel...

Als jouw exvrouw hier op het forum haar zegje kon doen, lag er een heel ander verhaal dan hoe jij het doet voorkomen.
Dat is op zich vrij normaal, iedereen ervaard het huwelijk anders.
Wellicht vond jij het een fijn en goed huwelijk, maar ervaarde jouw ex datzelfde huwelijk als een beklemmende liefdeloze situatie zonder uitzicht op betere tijden.

1 ding weet ik wel zeker Christen... jij kunt als zondig mensch, geneigd tot alle kwaad, NOOIT zonder schuld zijn.
Ook niet in je scheiding.
Dat je voor deze schuld vergeving kunt ontvangen mag dan een mooie troost zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 09:49

CHRISTEN307 schreef:

Eerlijk gezegd heb ik moeite met deze bijdrage. Vooral omdat je alles bij je vrouw neerlegt. Eén van de redenen dat autisme zo weinig onderkend is, is dat het zoveel lijkt op normaal menselijk gedrag. Er zijn geleerden, die stellen dat autisme eigenlijk een uiterste is van manlijk gedrag. En de vraag is, wanneer is dit uiterste bereikt. Er zijn voldoende mannen die star zijn, dominant, altijd hun zin willen hebben en het gevoel hebben dat de wereld om hen draait. Maar wanneer noem je dat nu autisme en wanneer noem je dat karakter? Die grens is heel moeilijk te bepalen. Vaak kijken ze naar het sociale leven. In hoeverre heeft die persoon er last van in het functioneren in de maatschappij.
Je zet mensen met autisme in een apart hokje. En daar heb ik moeite mee, omdat er voldoende mensen zijn, die op de dezelfde manier wel functioneren in de maatschappij en wel om kunnen gaan met dezelfde eigenschappen. En dus een manier hebben gevonden om om te gaan met deze problemen.
We kennen toch allemaal wel die professoren, die uitblinken in het vak wat ze geven, maar sociaal niet bepaald handig waren? Weet je dat Einstein ook autist was? Klaarblijkelijk kon men wel met zijn beperkingen leven....
Als ik naar jouw bijdragen kijk, zie ik toch een aantal manlijke trekjes terug. Je bent enorm absoluut in je uitspraken, staat niet open voor suggesties van anderen en je gebruikt je geloof om vastigheid te vinden in een verwarrende wereld waarin sociale regels een grote rol spelen. In hoeverre heeft dit een rol gespeeld in je relatie?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 2 augustus 2011, 10:07
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 10:08

YELNIN491 schreef:
8.24 uur: hier lijkt het vandaag een zonnige dag te worden. Lachende smiley
Kijken wat de buurprovincie Groningen vandaag in petto heeft voor weerLachende smiley met blinkend witte tanden

Hier in het midden des lands heerlijk warm weer Coole smiley met zonnebril lekker genieten dus! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 10:14

CHRISTEN307 schreef:
Jakobus 5:10
Mijn broeders, neemt tot een voorbeeld des lijdens, en der lankmoedigheid de profeten, die in den Naam des Heeren gesproken hebben.

1 Petrus 2:21
Want hiertoe zijt gij geroepen, dewijl ook Christus voor ons geleden heeft, ons een voorbeeld nalatende, opdat gij Zijn voetstappen zoudt
navolgen;

Duidelijk dus voorbeelden waaruit en waarvan wij kunnen leren en dat gaat door de werking van de Heilige Geest, Die Christus in ons wil uitwerken en dan is er niets verborgen voor Hem en geef ik mijzelf geestelijk bloot aan Hem maar ook aan mijn a.s. partner, oprechtheid ook over mijn zwakke kanten in mijn geloof, maar juist dan wil Hij ons helpen...
Eerlijk gezegd kan ik hier niks mee. Ik denk dat kwetsbaarheid nl. buiten het geloof ook kan en zelfs moet. Dit is belangrijk binnen elke intieme relatie, niet alleen tussen gelovigen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 10:19

Ik geloof dat het vandaag een dag word om in de tuin te zitten.
Dus effe niets doen.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 11:33

Ja ik ook
Ik krijg snipperdag van mijn kinderen
heerlijk genieten in de tuin Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 11:37

......... maar juist dan wil Hij ons helpen....

Waar blijkt dat uit?
Schenkt God veel aandacht voor je?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 11:40

Neem je even pauze tijdens het tuinieren....

zak ik door een stoel heen...

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 11:44

MARISKA601 schreef:
Neem je even pauze tijdens het tuinieren....

zak ik door een stoel heen...

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

hahaha, te veel ijs op?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 11:48

Zullen we eens de Bijbel erbij pakken dan? Per slot van rekening is dit voor velen een richtsnoer voor ons leven.
1 Kor.8 schreef:
8
1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.
De meeste mensen hebben een verleden, met haar negatieve en positieve dingen. In dit gedeelte gaat Paulus in op het verleden van mensen. En vooral het rekening houden met elkaar. In die tijd werd vlees gebruikt om te offeren in de tempel. Na afloop werd dat vlees op de markt verkocht. Nu waren er christenen die principieel dat vlees niet wilden eten. Paulus stelt echter dat vlees vlees is, en dat we dat als christen best wel mogen eten. Maar hij stelt er wel tegenover, dat er mensen waren die daar moeite mee hadden. Voor hen was het vlees een associatie met het verleden. Het deed ze nl. denken aan hun oude leven, een leven zonder Christus. Het was zelfs een verleiding voor ze: door het eten van vlees liepen ze de kans weer terug te vallen.
Dit principe geldt denk ik ook voor dansen in een discotheek. Op zichzelf is er niks op tegen feest te vieren evt. met alcohol. Maar voor sommige mensen, waaronder ik, heeft het te maken met het verleden, hun eigen zwakheid. Voor hen staat disco gelijk met terugvallen in het oude leven. En voor anderen geldt, houd rekening met de zwakheden van de ander. Wat voor de één onschuldig is, heeft voor de ander grote gevolgen. Als je naar de disco wil, vraag dan niet aan anderen om mee te gaan of goed te keuren wat je doet.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 11:49

CHRISTEN307 schreef:

Christen toch, wat is de vraag van Crossroad?
Het gaat over jezelf. En niet over andere mensen.
Ik mag niet aan het Heilig Avondmaal komen, dat komt door overtreding van Zijn geboden.
En jij?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 11:55

HERMAN388 schreef:
hahaha, te veel ijs op?

Denk te veel worteltjes, wortelijsjes en wortelsap Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 11:57

MARISKA601 schreef:
Ik geloof dat het vandaag een dag word om in de tuin te zitten.
Dus effe niets doen.

Dus je doet niks aan de heg die je zou snoeien en je gaat door je stoel heen Gefrustreerde smiley
Echt een dag om van te genieten Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 12:00

CHRISTEN307 schreef:
Ik vermag alle dingen in Christus, Die mij kracht geeft en mijn Kracht is!

Ben je zo trots dan?
Ik vind dat veel te gevaarlijk wat je alles gezegd hebt bij verschillende topics.

Mattheüs 3:7

Hij (Jezus) dan, ziende velen van de farizeeën en sadduceeën tot zijn doop komen, sprak tot hen: Gij adderengebroedsels! wie heeft u aangewezen te vlieden van den toekomenden toorn?

Mattheüs 23:33

Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2561 2562 2563 2564 2565 2566 2567 ... 6194 Volgende
Pagina 2564 van 6194