| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 12:02
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Kennelijk was er ook al in Paulus´ dagen een onderscheid in doen en laten van christenen, of je naar het vlees leeft of naar de Geest, en de werken(daden) van het vlees(ons eigen zondige oude ik) worden vermeld maar ook het middel om deze werken in en door ons te bestrijden nl door het laten werken van de GEEST IN EN DOOR ONS, DE GEEST DE OUDE WERKEN VAN HET VLEES LATEN DODEN, ZODAT CHRISTUS MEER EN MEER GESTALTE KRIJGT IN ONS VOELEN EN DENKEN...EN DOEN... |
Je leeft nog steeds als "eigen" ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 12:11
|
|
|
|
Negen over half vijf staat op je reactie. Wat was je aan het doen in die vroege ochtenduren? Zeker nieuwsgierig op internet?
Jammer dat je te veel over je eigen bekering verteld en dat gaat mis. Je moet beter iedere keer vergeving vragen dan 1 keer bekering. Hoe meer bekeuringen (zonden) krijgt hoe meer telkens om bekeringen (kwijtscheldingen) vraagt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 12:14
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dus je doet niks aan de heg die je zou snoeien en je gaat door je stoel heen Echt een dag om van te genieten  |
Hoe kan een mens nou genieten van een stoel die stuk is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 12:22
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Christen toch, wat is de vraag van Crossroad? Het gaat over jezelf. En niet over andere mensen. Ik mag niet aan het Heilig Avondmaal komen, dat komt door overtreding van Zijn geboden. En jij? |
Voor iedere zonde is vergeving. Als je om vergeving gevraagd hebt, dan is het je vergeven.
Je onthoud je zelf van het Heilig Avondmaal zo.
Zelfs Petrus ging aan tafel terwijl Jezus wist wat zijn plannen waren.
Maar we gaan of topic hier.
Kan je als christen swingen in een discotheek?
Ik denk het niet. Een christen dient eigenlijk de gehele dag zijn leven aan God te weiden. En ik denk niet dat je dat doet dmv discobezoek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 12:35
|
|
|
|
Als ik deze discussie een beetje volg, komt bij mij steeds meer het idee op dat er een ziekte/ aandoening word vergeten.
Autisme is een bekend fenomeen, pdd-nos en asperger zijn verwante aandoeningen. Deze termen kent iedereen wel.
De aandoening Narcisme word nogal eens vergeten, het gevoel of zelfs het zeker weten dat de wereld om jou draait, geen fouten in jezelf zien, jezelf helemaal fantastisch goed vinden, maakt je een rasechte narcist...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 12:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hoe kan een mens nou genieten van een stoel die stuk is?  |
Je kan toch genieten van het mooie weer terwijl je de heg snoeit...
Ik ga dadelijk ook wat in de zon zitten. Het is te warm om iets te doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 12:59
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Voor iedere zonde is vergeving. Als je om vergeving gevraagd hebt, dan is het je vergeven.
Je onthoud je zelf van het Heilig Avondmaal zo.
Zelfs Petrus ging aan tafel terwijl Jezus wist wat zijn plannen waren.
Maar we gaan of topic hier.
Kan je als christen swingen in een discotheek?
Ik denk het niet. Een christen dient eigenlijk de gehele dag zijn leven aan God te weiden. En ik denk niet dat je dat doet dmv discobezoek. | Zonde is vaak subjectief, niet objectief. Wat voor de een geldt, geldt niet voor de ander...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 13:35
|
|
|
|
Fijn Alinda dat je er ook zo overdenkt....juist omdat je nog jong bent... Zoals je het beschrijft en ook voelt ben ik(als oudere) het met je eens!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 14:31
|
|
|
|
Is het eindelijk mooi weer, heb ik voor de verandering weer koorts, fijn is dat 
Het is dat ik geen kunstgebit heb, anders hadden jullie die ergens voorbij kunnen zien klapperen
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op dinsdag 2 augustus 2011, 14:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zonde is vaak subjectief, niet objectief. Wat voor de een geldt, geldt niet voor de ander... |
niet mee eens! wat voor de mens telt is totaal niet van belang, het gaat om wat voor GOD telt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:12
|
|
|
|
Fijn hoor, dat het bij jullie ook mooi weer is...
Maar uiteraard ist bei uns in Deutschland alles besser... auch das Wetter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:19
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Denk te veel worteltjes, wortelijsjes en wortelsap  |
En worteltaart!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:36
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Fijn hoor, dat het bij jullie ook mooi weer is...
Maar uiteraard ist bei uns in Deutschland alles besser... auch das Wetter  |
Het water is zeker natter?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Als ik deze discussie een beetje volg, komt bij mij steeds meer het idee op dat er een ziekte/ aandoening word vergeten.
Autisme is een bekend fenomeen, pdd-nos en asperger zijn verwante aandoeningen. Deze termen kent iedereen wel.
De aandoening Narcisme word nogal eens vergeten, het gevoel of zelfs het zeker weten dat de wereld om jou draait, geen fouten in jezelf zien, jezelf helemaal fantastisch goed vinden, maakt je een rasechte narcist... |
Is dat een aandoening
Ik dacht nogwel dat ik volmaakt was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:39
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Is dat een aandoening
Ik dacht nogwel dat ik volmaakt was  |
Helaas... Niemand is volmaakt...
Maar eens zullen we het zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:43
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Helaas... Niemand is volmaakt...
Maar eens zullen we het zijn |
Nobody is perfect, I am nobody....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 16:17
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het water is zeker natter?  |
weet ik niet... maar t smaakt wel lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 16:26
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | weet ik niet... maar t smaakt wel lekker  |
Niet het bier?
o nee essie mag nog geen bierr hebben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 16:38
|
|
|
|
Maar uiteraard ist bei uns in Deutschland alles besser... auch das Wetter  | Dat gezegde hebben we al eens meer ergens gelezen he???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 17:05
|
|
|
|
Maar uiteraard ist bei uns in Deutschland alles besser... auch das Wetter  |
tuurlijk bij die hollandse overloper is alles weer better Maar goed ikheb een groot hart gun het jullie van harte hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 17:07
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Die %$#$@ saus en $%#$@% grondverf en dan die &^*&^ roller ,de fik dr in!
verder is alles goed hoor....... |
Weet je zeker dat alles goed is??? GA me nu toch echt zorgen maken om je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 17:07
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | | En worteltaart! |
O ja das waar die eet ze ook bij de vleet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 17:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | tuurlijk bij die hollandse overloper is alles weer better Maar goed ikheb een groot hart gun het jullie van harte hoor  |
Ga ik volgende week toch maar proef op de som nemen of het echt soviel besser ist.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 18:28
|
|
|
|
|
Ach..ik ben ook ruimgunnend...dus vooruit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE980
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 18:30
|
|
|
|
Hey mensen,
Ik ben sinds een tijdje weer alleen en zou deze zomer wel op vakantie willen. Nu kan ik met een jongerenreis mee.. als ik zou willen. En dat wil ik ook wel... Alleen, het zou leuk zijn als je met minimaal 1 (ietswat) bekende persoon zou gaan.
Dusssss wie heeft er vanaf 15 aug 10 dagen vrij en heeft eigenlijk ook wel zin in een jongerenvakantie (22-30 jaar)(naar de zon)(niet te duur = 200-300 euro)??
Ik hoor het wel!!!
Groetjes, (Ichtus) Visje
Laatst aangepast door
|
VISJE980
|
op dinsdag 2 augustus 2011, 18:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 18:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Neem je even pauze tijdens het tuinieren....
zak ik door een stoel heen...
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr |
Geen probleem.....W-tje heeft er nog steeds één over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 18:44
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Geen probleem.....W-tje heeft er nog steeds één over.  |
die had jij toch al
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNA879
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 18:46
|
|
|
|
ok, maar dan nu nog even het antwoord op die laatste vraag van christen (verband tussen je reactie en het gekozen Bijbelgedeelte) Was ik nl. ook zomaar benieuwd naar. Ik zie blijkbaar iets over het hoofd ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 18:48
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | die had jij toch al  |
Nee. Toen het er op aankwam kon ze er geen afstand van doen. maar aangezien Mariska een veluwse is, zal dat nu geen problemen opleveren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNA879
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 19:04
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | ... waarom zou je een hele dienst invullen met enkel de opwekkingsbundel of enkel het liedboek? ... |
In dit verband past misschien (?) iets dat ik vandaag toegestuurd kreeg. Ik hoop niet dat het bij ook maar iemand storend overkomt, zo is het niet bedoeld. Ikzelf voel me nauw verbonden zowel met de traditionele kerken als met de evangelische/Pinksterbeweging en zou geen van beiden voor het hoofd willen stoten. LET OP: helemaal tot het eind lezen voordat je een conclusie trekt!
Opwekkingsliederen versus gezangen
Deel 1
Een oude boer ging in het weekend naar de grote stad en bezocht daar een kerkdienst. Toen hij thuis kwam vroeg zijn vrouw hoe het was geweest.
"Ja," zei de boer, "goed. Eén ding deden ze wel anders. Ze zongen opwekkingsliederen in plaats van gezangen."
"Opwekkingsliederen?" zei z'n vrouw. "wat zijn dat?"
"O, ze zijn wel mooi. Het zijn een soort gezangen, maar dan anders," zei de boer.
"Wat is er anders aan?" vroeg zijn vrouw.
De boer zei: "Nou kijk, als ik tegen jou zou zeggen:
`Martha, de koeien staan in het maïs`,
dan zou het een gezang zijn. Maar als ik tegen je zou zeggen:
`Martha, Martha, Martha, o Martha, de koeien, de grote koeien, de bruine koeien, de zwarte koeien, de witte koeien, de zwart-witte koeien, alle koeien staan in het maïs, staan in het maïs, staan in het maïs, het maïs, maïs, maïs`,
en als ik dan de hele zaak een paar keer herhaal, dan heb je een opwekkingslied."
Deel 2
Een jonge boer die pas christen was, ging meestal naar de plaatselijke evangeliegemeente. Op een zondag kwam hij een keer in een kleine dorpskerk. Toen hij thuis kwam vroeg zijn vrouw hoe het was geweest.
"Ja," zei de jonge boer, "goed. Een ding deden ze wel anders. Ze zongen gezangen in plaats van de gebruikelijke opwekkingsliederen.
"Gezangen?" zei z'n vrouw. "wat zijn dat?"
"O, ze zijn wel mooi. Het zijn een soort opwekkingsliederen, maar dan anders," zei de jonge boer. "Wat is er anders aan?" vroeg zijn vrouw. De jonge boer zei: "Nou kijk, als ik tegen jou zou zeggen:
`Martha, de koeien staan in het maïs`,
dan zou het een opwekkingslied zijn. Maar als ik tegen je zou zeggen:
1. O Martha, dierb're Martha, hoor mijn geroep. Neig uw oor tot de woorden van mijn mond. Wend uw gehele wonderbare oor tot de zuivere, heerlijke waarheid terstond.
2. Want wie doorgrondt de weg der dieren? Bij hen is begrip noch verstand. Zij koesteren zich in Gods zon of regen in het zoete, bekoorlijke maïs op het land.
3. Deze mijne koeien hebben met weerspannig behagen hun ketenen afgeschud, versmaad door hun warme stal. En gedreven door duistere machten die hen schragen zich tot het maïs begeven - o lot, bitterder dan gal!
4. Hef daarom uw hoofd op, want die dag zal genaken dat alle schepselen leven in vrede en pais; dan zal geen dier meer mijn ziel smart'lijk raken en zie ik geen smaad'lijke koeien in het maïs.
En als ik dan alleen het eerste, derde en vierde vers zou doen, met een soort toonverhoging voor het laatste vers, dan heb je dus een gezang."[u]
|
|
| Naar boven |
|
|