| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:06
|
|
|
|
Ach het houdt je van de straat.
En liever ontmoet ik iemand spontaan maar goed op deze manier leg je ook weer contacten. De ene keer leuke en de andere keer minder leuke.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:07
|
|
|
|
Dinsdag 1 Augustus, Hebr. 10: 11-25; De maaltijd vieren.
In zijn laatste avondmaal met de discipelen geeft Jezus de disicipelen de opdracht zijn dood te gedenken, totdat Hij weer terug zal komen. Hij doet dit door het brood, het symbool voor zijn lichaam, te breken. En vervolgens neemt Hij de beker met wijn, het beeld voor zijn bloed. In de tekst hierboven kunnen we lezen dat de eerste gemeente samen het brood brak. En dat deed ze vol vreugde, staat er. En die vreugde mag er zijn! Door het offer van Jezus is het niet meer nodig offers te brengen, zoals in het Oude Testament gebeurde. De priesters bleven maar offer brengen namens de mensen. Die offers brengen namens de mensen. Die offers konden de zonde niet te niet doen (Heb. 10:11). Het offer van Jezus daarentegen was eenmalig. Door zijn dood is er vergeving van alle zonden. Vrijspraak! Een mens heeft eten en drinken nodig om in te leven te blijven, om energie te krijgen. Door te eten van het brood en te drinken van de beker mogen we samen met anderen stilstaan bij het feit dat we eeuwig mogen leven, dankzij het offer van Jezus. God zal zelfs niet meer aan onze zonden denken (Hebr. 10:17, Jer. 31:34). In de Nieuwe Bijbelvertaling staat boven 1 Kor. 11 het kopje “De viering van de maaltijd van de Heer.” En zo is het. We mogen de maaltijd van de Heer vieren! Een feest waarbij we dat brood samen mogen delen. Het brood dat, net als met de wonderbare spijzing, nooit op zal raken. Er is genoeg voor iedereen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:10
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | weet iemand hoe je uit you tube liedjes hierheen kunt brengen en laten weergeven, want het lukt mij niet? |
CM, kun je dit topic niet sluiten er is al een topic hierover bij Van alles wat.
Dé DJ van CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:14
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | CM, kun je dit topic niet sluiten er is al een topic hierover bij Van alles wat.
Dé DJ van CM |
Dit gaat over liefdesliedjes....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:20
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | er zijn een hoop mooie liedjes ... maar mijn zoontje vindt handjes draaien van k3 nu erg leuk  |
kan ik begrijpen dat je zoontje K3 goed vind...het is immers een Belgische groep...en ja, voor de clevere CM-ers, ik weet dat er nu een Nederlandse meid meezingt maar de kwaliteit was er al voor Josje er bij kwam....
http://www.youtube.com/watch?v=IBmvHUin194
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:26
|
|
|
|
|
Is slaan op een berg zonde? Of de tweede keer alleen? Het kostte Mozes wel de doorgang door de Jordaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zonde is vaak subjectief, niet objectief. Wat voor de een geldt, geldt niet voor de ander... |
Als ik betrap word op stelen dan is dat een zonde maar toch ook een objectiviteit (een waarneembaar) feit.
Indien ik er van overtuigd ben dat stelen geen zonde is en het ook zo ga verkondigen spreken we over subjectiviteit toch.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 2 augustus 2011, 21:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als ik betrap wordt op stelen dan is dat een zonde maar toch ook een objectiviteit (een waarneembaar) feit.
Indien ik er van overtuigd ben dat stelen geen zonde is en het ook zo ga verkondigen spreken we over subjectiviteit toch. |
Niemand mag toch stelen? Of zijn er uitzonderingen?
Als dansen voor mij in een discotheek een zonde is... voor wie is het dan geen zonde?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 2 augustus 2011, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Is slaan op een berg zonde? Of de tweede keer alleen? Het kostte Mozes wel de doorgang door de Jordaan. |
ik denk dat je dat mis hebt, chatuliem!! slaan op een rots is geen zonde; ongehoorzaamheid uit ongeloof echter wel.
God had duidelijk de opdracht te gegeven om te SPREKEN tegen de rots, maar mozes viel terug op een vorige keer dat God een wonder deed (namelijk de keer dat mozes moest slaan op de rots.) ten diepste was mozes dus ongehoorzaam aan het woord van god. hij wist het zelf allemaal zoveel beter!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:50
|
|
|
|
Ik weet niet of deze al eens geplaatst is..maar ik kwam 'm vorige week tegen en vind 'm erg mooi!
http://www.youtube.com/watch?v=Ti3EWCbtZGk
hierbij de tekst:
May the road rise to meet you, May the wind be always at your back. May the sun shine warm upon your face, The rains fall soft upon your fields. And until we meet again, May God hold you in the palm of his hand.
May God be with you and bless you: May you see your children's children. May you be poor in misfortune, Rich in blessings. May you know nothing but happiness From this day forward.
May the road rise up to meet you May the wind be always at your back May the warm rays of sun fall upon your home And may the hand of a friend always be near.
May green be the grass you walk on, May blue be the skies above you, May pure be the joys that surround you, May true be the hearts that love you.
Laatst aangepast door
|
MARIA576
|
op dinsdag 2 augustus 2011, 21:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:53
|
|
|
|
geweldig, joanne!
(het couplet over wanneer de halmen der mais van zwaarte schudden, komt zeker in een volgend lied aan bod?? )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:53
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik denk dat je dat mis hebt, chatuliem!! slaan op een rots is geen zonde; ongehoorzaamheid uit ongeloof echter wel.
God had duidelijk de opdracht te gegeven om te SPREKEN tegen de rots, maar mozes viel terug op een vorige keer dat God een wonder deed (namelijk de keer dat mozes moest slaan op de rots.) ten diepste was mozes dus ongehoorzaam aan het woord van god. hij wist het zelf allemaal zoveel beter! |
Je bent me net voor Hannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:56
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik denk dat je dat mis hebt, chatuliem!! slaan op een rots is geen zonde; ongehoorzaamheid uit ongeloof echter wel.
God had duidelijk de opdracht te gegeven om te SPREKEN tegen de rots, maar mozes viel terug op een vorige keer dat God een wonder deed (namelijk de keer dat mozes moest slaan op de rots.) ten diepste was mozes dus ongehoorzaam aan het woord van god. hij wist het zelf allemaal zoveel beter! | En dan hebben we het precies waar het over gaat, de motivatie waar je iets mee doet. Natuurlijk zijn er wel dingen die voor iedereen als zonde ervaren worden, maar die specifieke dingen, die met jouw leven te maken hebben en jouw terug willen trekken in een zondig leven, die gelden voor iedereen anders. Hoe zit dat bv. met het dragen van een hoedje. Waarom ziet de ene dat wel als zonde en de ander niet. Of kaarten, voor sommige christenen is dat zonde, anderen hebben er geen problemen mee. Of de invulling van de zondag of seks voor het huwelijk of vul verder maar aan. Je kunt niet volhouden dat zonde een objectief gegeven is, iedereen vult dingen naar zijn eigen waarden in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | En dan hebben we het precies waar het over gaat, de motivatie waar je iets mee doet. Natuurlijk zijn er wel dingen die voor iedereen als zonde ervaren worden, maar die specifieke dingen, die met jouw leven te maken hebben en jouw terug willen trekken in een zondig leven, die gelden voor iedereen anders. Hoe zit dat bv. met het dragen van een hoedje. Waarom ziet de ene dat wel als zonde en de ander niet. Of kaarten, voor sommige christenen is dat zonde, anderen hebben er geen problemen mee. Of de invulling van de zondag of seks voor het huwelijk of vul verder maar aan. Je kunt niet volhouden dat zonde een objectief gegeven is, iedereen vult dingen naar zijn eigen waarden in. |
nee, chatuliem; ook nu ben ik het weer niet met je eens; wanneer iets zondig is, is niet afhankelijk van de motivatie waarmee je iets doet; het is puur ongehoorzaamheid aan de leefregels van God. als God zegt; "gij zult" dan doe je dat. als God zegt; "gij zult niet" dan doe je het niet.
maar wanneer je denkt; t zal me lekker worden; mij niet gezien; ik ga mijn eigen gang..........dan heet dat zonde.
overigens; wanneer je zou stellen dat schuldgevoel een subjectieve emotie is, dan zou ik je wél gelijk geven. schuldgevoel komt namelijk voort uit je geweten dat in je jeugd wordt gevormd door de normen en waarden die je van huis uit meegekregen hebt; en die kunnen dus ook verschillend zijn bij iedereen. (overigens is een schuldgevoel niet altijd terecht)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:17
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nee, chatuliem; ook nu ben ik het weer niet met je eens; wanneer iets zondig is, is niet afhankelijk van de motivatie waarmee je iets doet; het is puur ongehoorzaamheid aan de leefregels van God. als God zegt; "gij zult" dan doe je dat. als God zegt; "gij zult niet" dan doe je het niet.
maar wanneer je denkt; t zal me lekker worden; mij niet gezien; ik ga mijn eigen gang..........dan heet dat zonde.
overigens; wanneer je zou stellen dat schuldgevoel een subjectieve emotie is, dan zou ik je wél gelijk geven.
Als je iets gedaan hebt tegen de geboden in en je hebt er een schuldgevoel over dan is dat toch niet subjectief? Je hebt toch een wroeging om iets dat op feiten, die zonde zijn, berust is.
schuldgevoel komt namelijk voort uit je geweten dat in je jeugd wordt gevormd door de normen en waarden die je van huis uit meegekregen hebt; en die kunnen dus ook verschillend zijn bij iedereen. (overigens is een schuldgevoel niet altijd terecht) |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:24
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nee, chatuliem; ook nu ben ik het weer niet met je eens; wanneer iets zondig is, is niet afhankelijk van de motivatie waarmee je iets doet; het is puur ongehoorzaamheid aan de leefregels van God. als God zegt; "gij zult" dan doe je dat. als God zegt; "gij zult niet" dan doe je het niet.
overigens; wanneer je zou stellen dat schuldgevoel een subjectieve emotie is, dan zou ik je wél gelijk geven. schuldgevoel komt namelijk voort uit je geweten dat in je jeugd wordt gevormd door de normen en waarden die je van huis uit meegekregen hebt; en die kunnen dus ook verschillend zijn bij iedereen. (overigens is een schuldgevoel niet altijd terecht) | Terugkomend op de oorspronkelijke vraag. Voor de een is naar de disco gaan zonde, de ander denkt daar anders over. Voor de een is offervlees eten zonde voor de ander is het gewoon vlees. Sommige christenen zijn principieel vegetarisch, voor de ander maakt het doden van een dier niks uit, zolang het maar goedkoop blijft. Voor de een is de film occult voor de ander niet. Voor de een is klappen in de kerk zonde, voor de ander is het een manier op God te prijzen. De lijst wordt eindeloos. Idd de tien geboden gelden voor ons allemaal. Maar wat doe je dan met de rest van de wetten? Daar zegt God toch ook gij zult of gij zult niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:31
|
|
|
|
ja precies wat je stelt, chatuliem; als God zegt; gij zult, of gij zult niet.......
verder ervaart de ene mens iets als zonde, en de ander ervaart het niet als zonde.
iets hoeft nog niet zondig te zijn, om het als zondig te ervaren, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:39
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ja precies wat je stelt, chatuliem; als God zegt; gij zult, of gij zult niet.......
verder ervaart de ene mens iets als zonde, en de ander ervaart het niet als zonde.
iets hoeft nog niet zondig te zijn, om het als zondig te ervaren, toch? |
Je hebt zondig gedrag en zondig uiterlijke vertoning.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:40
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ja precies wat je stelt, chatuliem; als God zegt; gij zult, of gij zult niet.......
iets hoeft nog niet zondig te zijn, om het als zondig te ervaren, toch? | Dan komen we precies weer bij het begin terecht. Als datgene wat je doet, je afhoudt van de liefde van God moet je het niet doen. Voor de ene is dat naar de bios gaan, de ander heeft daar geen probleem mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Juist omdat je weet dat die wereld je wil vormen naar eigen inzicht, heeft God jou ook inzicht gegeven wat goed en kwaad is ... Maar wil dat zeggen dat je dan maar nergens meer naar toe mag, overal is de wereld, zelfs bij je thuis ... Je TV, je radio maar ook je computer met internetmogelijkheden ... En wanneer ben je de "wereld" gelijkvormig?? Als je naar discobeat of house-muziek luistert?? Toen ik een jaar of 20 was, ging ik regelmatig naar koffiebar "De Fuik" in Zwolle ... Mijn ouders vroegen wel eens "wat heb je daar toch te zoeken, in die disco" ... Ja, pa en ma, maar dan wel een disco in een "christelijk" jasje. Ik zou je willen vragen om eens naar het Xnoizz festival te gaan, je zult verstelt staan denk ik ... http://www.flevofestival.nl/index.php Hij heeft je zelfs Efeze hoofdstuk 6 gegeven, omdat je in de wereld leeft/staat ...
Dat Jezus daar als Gastheer is geweest daar heb ik mijn twijfels bij, volgens mij was Hij daar als gast (Joh. 1:1-12) ... En volgens mij was Hij toen ook nog niet de Jezus die wij nu kennen, voor de mensen daar was hij gewoon Jezus de zoon van Jozef de timmerman ...
Sorry hoor, maar ik vind dat er veel meer schade aangericht wordt door drank, dus ook wijn, (het spreekwoord is niet voor niets "als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan") dan door een avondje disco bezoek ...  |
Als jij denkt dat Jezus Christus, de Heilige en Zondeloze, zich thuisvoelt bij house en discobeat met een hoop herrie, dan is dat jouw jezus, mijn Jezus verblijft elders...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:52
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Ben ik niet met je eens, er zit verschil tussen mensen met autisme, net zoals dat ook met "normale"mensen is. Mijn zoon heeft PDD-NOS, maar hij heeft in de loop van de jaren( is 14) geleerd dat de wereld niet alleen om hem draait, maar dat er ook andere mensen bestaan. Ja dat kost veel tijd en energie om iemand dat te leren, maar op dit moment functioneert hij prima, niemand die aan hem merkt dat hij PDD-NOS heeft. Tuurlijk merk je als gezinslid wel dat hij af en toe anders reageert, maar so what. Het gevaar met autisme en aanverwante stoornissen is dat er zo snel een etiket geplakt wordt en dan wordt daar naar gehandeld en worden ze daar op aangekeken. Autisme is ook een leerproces en ook autisten kunnen leren dat de wereld anders in elkaar zit, alleen moet je daar veel voor investeren en energie in steken. Soms heb ik liever te maken met mijn zoon die PDD-NOS heeft dan met mijn dochter geen stoornis heeft. Laat de autist mens wezen, laat hem/ haar in zijn / haar waarde en behandel hem/ haar zoals jij behandeld wilt worden. | +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Ik heb het 5 jaar uitgehouden met een autistische echtgenote, maar zonder behandeling en diagnostiek(vrijwillig) kom je geen stap verder en nu ben ik gescheiden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:54
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Je leeft nog steeds als "eigen" ik | Leef jij dan een andere ik? En zo ja, welke?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:54
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Als jij denkt dat Jezus Christus, de Heilige en Zondeloze, zich thuisvoelt bij house en discobeat met een hoop herrie, dan is dat jouw jezus, mijn Jezus verblijft elders... |
k Denk dat de Heere er zou gaan vertellen over wat Hij voor hen heeft gedaan. Ik denk dat binen no-time de muziek uit zou zijn en dat iedereen aan Zijn lippen zou hangen, zoals gebeurde in de dagen dat Hij op deze aarde leefde....Hij is niet gekomen voor het gezonde, maar voor diegenen die ziek, gewond of leeg zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:56
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Ik heb het 5 jaar uitgehouden met een autistische echtgenote, maar zonder behandeling en diagnostiek(vrijwillig) kom je geen stap verder en nu ben ik gescheiden... |
Volgens mij is er een heel verschil, in omgang met een kind met autisme is of een partner hebben met autisme.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:58
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Negen over half vijf staat op je reactie. Wat was je aan het doen in die vroege ochtenduren? Zeker nieuwsgierig op internet?
Jammer dat je te veel over je eigen bekering verteld en dat gaat mis. Je moet beter iedere keer vergeving vragen dan 1 keer bekering. Hoe meer bekeuringen (zonden) krijgt hoe meer telkens om bekeringen (kwijtscheldingen) vraagt. |
Je oppert weer verdachtmakingen op mijn levenswandel en vraag je op geen enkelee manier af, waarom ik zo vroeg wakker ben, maar je verdenkt mij wel van zondige activiteiten, en dat noem ik huichelen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:00
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Je oppert weer verdachtmakingen op mijn levenswandel en vraag je op geen enkelee manier af, waarom ik zo vroeg wakker ben, maar je verdenkt mij wel van zondige activiteiten, en dat noem ik huichelen... | Aanvulling naar Herman.... Eerst spreek ik teveel uit de bijbel en nu praat ik weer teveel over mijn bekering volgens jou, jij hebt altijd kritiek zonder onderbouwing en dat is hoogmoed, die je zegt te verafschuwen in een ander, maar je doet het zelf...
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op dinsdag 2 augustus 2011, 22:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:03
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | ......... maar juist dan wil Hij ons helpen....
Waar blijkt dat uit? Schenkt God veel aandacht voor je? |
God schenkt geen aandacht voor mij, Hij heeft geen kan, waaruit Hij aandacht schenkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:06
|
|
|
|
|
Maar kijk, als je nu gaat struikelen over het feit dat naar de disco gaan een zonde is dan moet je echt niet mee evolueren met de tijd en de techniek hoor. Dan moet je maar geen leven zoals de Amish. Alles kan misbruikt worden en kan tegen de geboden indruisen. Dat geldt voor een discobezoek waar drugs en losbandigheid is maar het geldt evenzeer voor de tv waar je rotzooi ziet maar het telt ook voor je wagen waar je lekker mee scheurt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
|