ChristianMatch

Forum

Echte liefde
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2566 2567 2568 2569 2570 2571 2572 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:56

HERMAN388 schreef:
Mattheüs 12: 34 Gij adderengebroedsels! hoe kunt gij goede dingen spreken, daar gij boos zijt? want uit den overvloed des harten spreekt de mond.

Kan je beter je mond houden?

Met de mate waarmee jij oordeelt over Zijn kind en mijn Jezus, zul jij ge-oordeeld worden.
Van elk ijdel woord tegen Hem en Zijn Kind gesproken, zal een ieder, ook jij, verantwoording moeten afleggen voor mijn hemelse Vader, Die jouw Rechter is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:59

JOSINA022 schreef:
En toch heeft hij wel een punt, Herman. Het is idd zo dat niet iedereen behouden wordt (helaas!). Jezus klopt aan de deur en het is aan ons om die deur open te doen, maar doen wij dat niet, tja, dan is dat onze keus. En die keus heeft toch echt fatale gevolgen.

Maar het is niet aan ons om te oordelen, dat kunnen we met een gerust hart aan God overlaten.
Wel hebben wij de taak om mensen te waarschuwen voor die gevolgen en hen te vertellen hoe groot Gods liefde en genade is, dat het nooit te laat is om een 180 graden ommekeer te maken.

Dat is betrekkelijk Josina, want een mens weet niet over het algemeen genomen, wanneer hij of zij sterft, daarom staat er ook geschreven: "Heden, indien je Zijn Stem verneemt, verhardt!!! je niet maar laat!!!! je leiden door Zijn Geest naar het kruis van Christus!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:02

CHRISTEN307 schreef:
Kijk eens aan wat tafel en bed bewerkstelligt, helemaal niets, alleen belijdenis van schuld aan God en elkaar,en De Liefde, dat houdt een huwelijk gaande, maar ongeloof en ego/isme vernietigt een relatie...en dan heeft men allerlei verzachtende woorden tegenwoordig...euthanasie actieve, of te wel moderne zelfmoord en geen doding, dat is veel te zwak...
en lat/relatie, waarbij de lat verkeerd gelegd wordt en veelal breekt...

Dat is helemaal niet waar Christen,
Als je achterom kijkt wat je gedaan hebt in je leven en van je vorige huwelijk, dat is ook jouw en haar fout en nu kijkt je vooruit als gelovige man. Zo kan ik het niet voorstellen.

Paulus zegt heel mooi in 2 Timotheüs 4: 7 Ik heb den goeden strijd gestreden, ik heb den loop geeindigd, ik heb het geloof behouden;

Dit hebben wij niet verdiend.

Ik leef met Mary mee.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:05

CHRISTEN307 schreef:
Met de mate waarmee jij oordeelt over Zijn kind en mijn Jezus, zul jij ge-oordeeld worden.
Van elk ijdel woord tegen Hem en Zijn Kind gesproken, zal een ieder, ook jij, verantwoording moeten afleggen voor mijn hemelse Vader, Die jouw Rechter is!

We moeten rekenschap afleggen voor de rechterstoel van Christus
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:05

http://www.youtube.com/watch?v=R0HXq-xe-G4[quote]

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 11:10
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:06

CHRISTEN307 schreef:
Dat is betrekkelijk Josina, want een mens weet niet over het algemeen genomen, wanneer hij of zij sterft, daarom staat er ook geschreven: "Heden, indien je Zijn Stem verneemt, verhardt!!! je niet maar laat!!!! je leiden door Zijn Geest naar het kruis van Christus!

Dat is waar, maar zelfs de moordenaar aan het kruis kreeg nog genade, dus het is nooit te laat.
ik ken een aantal voorbeelden van mensen die op hun sterfbed nog tot bekering kwamen.

Des te belangrijker om onze opdracht serieus te nemen en mensen te wijzen op de consequenties.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:06

CHRISTEN307 schreef:

Ben jij Zijn kind? hoe weet jij dat? We zijn de kinderen des toorns

Laatst aangepast door
HERMAN388
op woensdag 3 augustus 2011, 11:07
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:09

http://youtu.be/R0HXq-xe-G4
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:10

HERMAN388 schreef:
http://youtu.be/R0HXq-xe-G4

Hoe doe je dat Herman?

Peter
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:15

HERMAN388 schreef:
Ben jij Zijn kind? hoe weet jij dat? We zijn de kinderen des toorns

Neen Herman, ik WAS een kind des toorns, maar nu ontfermd door Jezus Christus, ben ik een kind van God

Efeze 2:
1 En u(mij) heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij(ik) dood waart(was) door de misdaden en de zonden;
2 In welke gij(ik) eertijds gewandeld hebt, naar de eeuw dezer wereld, naar den overste van de macht der lucht, van den geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;
3 Onder dewelke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden onzes vleses, doende den wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;
4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmede Hij ons liefgehad heeft,
5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; (uit genade zijt gij zalig geworden),[i]
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:15

CHRISTEN307 schreef:
Die Mij, Jezus liefheeft, zal door Zijn Vader geliefd worden en de Vader, De Zoon en de Geest zullen woning bij hem of haar maken.....
Johannes 14:
21 Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren
23 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zo iemand Mij liefheeft, die zal Mijn woord bewaren; en Mijn Vader zal hem liefhebben, en Wij zullen tot hem komen, en zullen woning bij hem maken.
24 Die Mij niet liefheeft, die bewaart Mijn woorden niet; en het woord dat gijlieden hoort, is het Mijne niet, maar des Vaders, Die Mij gezonden heeft.

Wat wil je hier mee zeggen?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:16

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 3 augustus 2011, 13:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:18

JOSINA022 schreef:
Dat is waar, maar zelfs de moordenaar aan het kruis kreeg nog genade, dus het is nooit te laat.
ik ken een aantal voorbeelden van mensen die op hun sterfbed nog tot bekering kwamen.

Des te belangrijker om onze opdracht serieus te nemen en mensen te wijzen op de consequenties.

dat kan, maar beter is nu!!!!! want wie weet of er nog een later komt voor een ieder persoonlijk.... en Hij heeft er alles voor over gehad, Zijn Bloed en Leven, om ons nu te redden, als je toch in nood bent en je hebt een reddingsploeg die je komt helpen, ga je dan wegkruipen, zodat ze je niet mogen vinden????
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:21

CHRISTEN307 schreef:
Neen Herman, ik WAS een kind des toorns, maar nu ontfermd door Jezus Christus, ben ik een kind van God

Efeze 2:
1 En u(mij) heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij(ik) dood waart(was) door de misdaden en de zonden;
2 In welke gij(ik) eertijds gewandeld hebt, naar de eeuw dezer wereld, naar den overste van de macht der lucht, van den geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;
3 Onder dewelke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden onzes vleses, doende den wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;
4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmede Hij ons liefgehad heeft,
5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; (uit genade zijt gij zalig geworden),[i]

Ik zal ook graag iets willen lezen met je eigen woorden.
Bijbelteksten plaatsen kan iedereen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:21

[url]I love you Lord[/url]kopie[url]

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 11:25
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:22

CHRISTEN307 schreef:
dat kan, maar beter is nu!!!!! want wie weet of er nog een later komt voor een ieder persoonlijk.... en Hij heeft er alles voor over gehad, Zijn Bloed en Leven, om ons nu te redden, als je toch in nood bent en je hebt een reddingsploeg die je komt helpen, ga je dan wegkruipen, zodat ze je niet mogen vinden????

Helaas is het wel zo dat er mensen zijn die voor de reddingsploeg wegkruipen, die best beter weten maar toch de keus maken om niet (voor de volle 100%) voor Jezus te kiezen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:23

CHRISTEN307 schreef:

Efeze 2:

Christen is snap jou niet.
Nu wordt er hier gewoon een heelmooi gedicht gezet over echte liefde, echt een heelmooi gedicht.
Moet jij dan gelijk weer komen omhet bijbels te onderleggen en met teksten te gooien???
Zo jammer Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

CHRISTEN307 schreef:

Efeze 2:
Tjonge met al die ouderwetse citaten wordt het hier zo'n beetje onleesbaar, wat ben ik blij met de NBV, dan begrijp ik tenminste wat ik lees. Door deze citaten heb ik geen zin meer me te verdiepen in de materie, ik krijg er letterlijk hoofdpijn van. We leven in de 21e eeuw, laten we aub de taal van de 17e eeuw achter ons laten. Het is de bedoeling dat we begrijpen wat er staat en dit gaat zelfs boven mijn pet...goedemorgen allemaal.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

CHRISTEN307 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=R0HXq-xe-G4
http://www.youtube.com/watch?v=R0HXq-xe-G4[url][/quote]

[url]http://www.youtube.com/watch?v=R0HXq-xe-G4
http://www.youtube.com/watch?v=R0HXq-xe-G4
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:26

[quote=CHRISTEN307]Neen Herman, ik WAS een kind des toorns, maar nu ontfermd door Jezus Christus, ben ik een kind van God

Ik durf niet te zeggen dat ik een kind van God ben.
Paulus zegt ook niet zo hoogmoedig maar nederig zoals deze tekst 1 Korintiërs 15: 9 Want ik ben de minste van de apostelen, die niet waardig ben een apostel genaamd te worden, daarom dat ik de Gemeente Gods vervolgd heb.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:26

CHATULIEM619 schreef:
Tjonge met al die ouderwetse citaten wordt het hier zo'n beetje onleesbaar, wat ben ik blij met de NBV, dan begrijp ik tenminste wat ik lees. Door deze citaten heb ik geen zin meer me te verdiepen in de materie, ik krijg er letterlijk hoofdpijn van. We leven in de 21e eeuw, laten we aub de taal van de 17e eeuw achter ons laten. Het is de bedoeling dat we begrijpen wat er staat en dit gaat zelfs boven mijn pet...goedemorgen allemaal.

Ik vermoed de staten vertaling wat abacadabra voor mij is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:27

Geloof je wel dat God in staat is mensen tot Hem te roepen? Waarom probeer je dat zo krampachtig vanuit jezelf? Denk je echt dat het veroordelen van een levenswijze de ander tot geloof brengt? Waar is je geloof dan in de Almacht van God?
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:28

CHRISTEN307 schreef:
[url]I love you Lord[/url]kopie[url]

http://www.youtube.com/watch?v=eyDcC8gWaeE&feature=player_detailpage
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:29

HERMAN388 schreef:
Ik durf niet te zeggen dat ik een kind van God ben.
Paulus zegt ook niet zo hoogmoedig maar nederig zoals deze tekst 1 Korintiërs 15: 9 Want ik ben de minste van de apostelen, die niet waardig ben een apostel genaamd te worden, daarom dat ik de Gemeente Gods vervolgd heb.
Wat is dat jammer dat je niet weet dat je door God aanvaard bent.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:33

[quote=HERMAN388]

Ik weet met Johannes en dat is niet een zaak van het verstand, maar van geloof in het Woord van God, ook al begrijp je er (nog0 niets vanHij wordt ons aangeboden en dan wil Hij, dat wij hem aannemen...
1 Johannes 5;
19 Wij weten, dat wij uit God zijn, en dat de gehele wereld ligt in het boze.
20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.
21 Kinderkens, bewaart uzelven van de afgoden. Amen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:34

CHATULIEM619 schreef:
Wat is dat jammer dat je niet weet dat je door God aanvaard bent.

Helaas , die mensen zul je altijd houden, die twijfelen of de genade van Christus ook voor hun geld.

Maar laten we ieder maar in hun waarde.

We kunnen die mensen hooguit zeggen dat voor iedereen die
schuldbelijdenis doet voor God, de genade er is.
En het is aan de mensen zelf wat ze er mee doen.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 3 augustus 2011, 11:35
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:34

CHATULIEM619 schreef:
Geloof je wel dat God in staat is mensen tot Hem te roepen? Waarom probeer je dat zo krampachtig vanuit jezelf? Denk je echt dat het veroordelen van een levenswijze de ander tot geloof brengt? Waar is je geloof dan in de Almacht van God?

Ik weet niet of dat je op mijn bijdragen doelt, maar ik geloof zeker wel dat God in staat is om mensen tot Hem te roepen, maar is het niet aan ons om te zaaien, zodat God kan oogsten?

Toch denk ik wel dat, wanneer je ziet dat mensen er een bepaalde levenswijze op na houden, je ze mag waarschuwen
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:38

JOSINA022 schreef:
Ik weet niet of dat je op mijn bijdragen doelt, maar ik geloof zeker wel dat God in staat is om mensen tot Hem te roepen, maar is het niet aan ons om te zaaien, zodat God kan oogsten?

Toch denk ik wel dat, wanneer je ziet dat mensen er een bepaalde levenswijze op na houden, je ze mag waarschuwen

God roept al 2000 jaar en langer, maar de mens houdt zich als doof. maar toch zijn er die Zijn stem horen en opstaan uit de dood van hun zondig bestaan en Hem loven en prijzen en daar mag ik er één van zijn...

Johannes 5:
25 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven.

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 11:38
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:42

Kan je de problemen van je vrouw niet oplossen?
En bij psychiater, hulpverlening of iemand anders om jullie te redden?
Zieke mensen kan je niet zomaar opzij zetten maar helpen.
Dat zei God toch ook? Denk aan barmhartige Samaritaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:42

http://www.youtube.com/watch?v=OIomy4aX_9o
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2566 2567 2568 2569 2570 2571 2572 ... 6194 Volgende
Pagina 2569 van 6194