ChristianMatch
 


Forum

Is de Bijbel onduidelijk?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2568 2569 2570 2571 2572 2573 2574 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:24
 
JOLAN931 schreef:
roken is geen zonden.
het is een afgod die je in de brand steekt, dus uitroeit Knipoog smiley Knipoog smiley

en wat betreft het eerste...
mag ik even de tijd nemen om mijn vriend te leren kennen voordat ik me voor altijd, in voor en tegenspoed aan hem verbind?

Jolan, je hoeft hier geen verantwoording af te leggen. Dat is iets tussen God en jullie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:29
 
JOSINA022 schreef:
Jolan, je hoeft hier geen verantwoording af te leggen. Dat is iets tussen God en jullie.

Indien iemand weet(zou moeten weten) goed te doen, en het niet doet, voor die is het zonde.
Verontreinig je lichaam niet, want het is een tempel van de Heilige Geest, Die erin woont en Die wordt "uitgerookt" letterlijk, door het te verdedigen...
Als de zonde je tot last wordt dan helpt de Geest mee om onze zwakheden aan te pakken,,, en dan kom je er af, vroeger of later...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:32
 
THIRZA120 schreef:
mensen, laten we on-topic blijven! Het gaat hier om de vraag waarom het huwelijk niet als sacrament is ingesteld.

(en oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt)

Een sacrament is niet bijbels, maar wel bijbels is: Ja is ja en neen is neen, zeker in een huwelijk en als 1 van 2 een ja onder voorbehoud uitspreekt, dan moeten niet kerkgenootschappen met sacramenten komen en allerlei regeltjes... De Liefde is gebonden aan Waarheid dus aan Jezus Christus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:36
 
JOLAN931 schreef:
wie zegt dat het Goids wil is, en niet een leuk idee van de duivel om jhe dat wijs te maken?
God is in Zijn bijbel namelijk heel duidelijk over scheiden.
Dat is ook wat chatuliem bedoeld met het feit dat hij wel gescheiden is, maar zichzelf daarin ook niet goed kan praten.
God wil geen scheiding, maar een mens(en) veroorzaken of zoeken scheiding en dan heeft God's Wil daar uiteindelijk geen invloed op, voor degenen die de scheiding veroorzaakt en doorzet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:38
 
CHRISTEN307 schreef:
Als de zonde je tot last wordt dan helpt de Geest mee om onze zwakheden aan te pakken,,, en dan kom je er af, vroeger of later...

(jouw)conclusie;ziekte is een straf van God Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:40
 
LEANNE226 schreef:
Inderdaad maar als je zo zeker bent is verdediging niet nodig(en het aanvallen van anderen zeker niet)
Ik ben van mening dat een ootmoedige houding niet alleen tegenover God een groot goed is maar ook tegenover je medemens.......

Ik val niemand aan, maar ik geef mijn mening vanuit mijn relatie tot de Heere Jezus Christus en de ene mens is het daar mee eens en de ander niet of weer een ander heeft daar vraagtekens bij, allemaal vrij op dit forum..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:41
 
CHRISTEN307 schreef:
God wil geen scheiding, maar een mens(en) veroorzaken of zoeken scheiding en dan heeft God's Wil daar uiteindelijk geen invloed op, voor degenen die de scheiding veroorzaakt en doorzet...

Ik ben het sppor bijster Christen.......eerst vertel je dat je huwelijk door God gewild was,vervolgens weer niet,daarna is je scheiding Gods wil en nu heeft God ineens geen invloed meer???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:47
 
LEANNE226 schreef:
Ik ben het sppor bijster Christen.......eerst vertel je dat je huwelijk door God gewild was,vervolgens weer niet,daarna is je scheiding Gods wil en nu heeft God ineens geen invloed meer???

Zaken die in het geloof worden gedaan zijn voor het verstand vaak niet te volgen, ik bedoel dus zonder geloof, raakt je verstand het spoor mogelijk "bijster'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:54
 
LEANNE226 schreef:
(jouw)conclusie;ziekte is een straf van God Smiley die vol vragen zit

Dat schrijf ik niet, het ging hier over roken en hoe daar mee om te gaan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:02
 
CHRISTEN307 schreef:
Dat schrijf ik niet, het ging hier over roken en hoe daar mee om te gaan...

"Als de zonde je tot last wordt dan helpt de Geest mee om onze zwakheden aan te pakken,,, en dan kom je er af, vroeger of later..."
=dreigement

"Als de zonde je tot last wordt dan helpt de Geest mee om onze zwakheden aan te pakken,met Zijn hulp kun je er van af komen"
=bemoediging

Woorden kunnen een grote impact hebben,de juiste woorden én de verkeerde woorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:06
 
niet om het een of ander, maar wat heeft bovenstaande discussie met het onderwerp van dit topic te maken?

volgens mij niks...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:09
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik praat niets goed, ik handel goed, en waarom, omdat ik in alles de Wil van mijn hemelse Vader wil doen, dus niet mijn wil, maar Zijn wil, dan wordt ook elke misstap die ik doe, direct onder het kruis gebracht en verzoend door het kostbaar Bloed en dan ziet God, die zonde nooit meer terug en moet ik dan gaan zitten wroeten in mijn verleden, wat ik onder Zijn Wil heb geleefd? Dat doet de duivel, die klaagt aan en maakt een mens doodmoe, zodat ie God de schuld gaat geven, dat is satan..
Heb je wel eens van de ik-boodschap gehoord. Je had ook kunnen stellen:

Ik kon het niet meer aan, ik kon geen enkele kant meer met haar op. Ik had geprobeerd haar duidelijk te maken dat......maar het kwam niet aan. Helaas heb ik het aan God teruggegeven en ben bij haar weggegaan. Ik houd nog steeds van haar, maar ik kwam er niet uit...dan leg je de verantwoordelijkheid bij jezelf neer, en dat geeft veel meer begrip. Iedereen begrijpt nl. dat het moeilijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:10
 
JOLAN931 schreef:
roken is geen zonden.
het is een afgod die je in de brand steekt, dus uitroeit Knipoog smiley

en wat betreft het eerste...
mag ik even de tijd nemen om mijn vriend te leren kennen voordat ik me voor altijd, in voor en tegenspoed aan hem verbind?


Het laatste lijkt me erg wijs. Er zijn hier veel mensen die hun partner pas na hun huwelijk hebben leren kennen en als ze die kennis van te voren hadden gehad, waren ze er nooit meer getrouwd. Laat mensen die het leven niet kennen en hoog van de toren blazen hoe christelijk ze wel niet zijn, vooral in hun eigen ogen, maar lekker de farizeeër uithangen. Het is goed elkaar goed te leren kennen voordat je een verbintenis voor het leven aangaat. In onze cultuur is een huwelijk een huwelijk uit liefde en dat is beter dan in Bijbelse tijden, waarin mogelijk wel liefde was maar geen gelijkwaardigheid. We huwen als mensen in deze eeuw en niet als in een nomadenstam waar een ander dan de vrouw bepaalde met wie ze huwde. Het christelijk geloof aannemen betekent niet dat je moet leven zoals in het Midden-Oosten drieduizend jaar geleden.

Thomas, die blij is dat sommige mensen van de fouten in een eerder huwelijk wel leren.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 4 augustus 2011, 01:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:12
 
GRIFFIN748 schreef:
niet om het een of ander, maar wat heeft bovenstaande discussie met het onderwerp van dit topic te maken?

volgens mij niks...
mooie bus Griff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:14
 
CHATULIEM619 schreef:
mooie bus Griff

en nu effe serieus, graag Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:15
 
CHRISTEN307 schreef:
Vroom gepraat, Jezus Christus is mijn Koning en dan ben ik Zijn onderdaan, maar ook Zijn kind of broeder.... dus zo vader zo zoon...
Eerlijk gezegd, je kent me niet. In jouw ogen is het vrome praat, in mijn ogen is het diep gemeend. Je kunt met je eigen handelen het werk van Gods Geest in de weg staan. En volgens mij ga je behoorlijk die kant op. Het gaat om de boodschap immers, niet om de boodschapper.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TATJE948





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:39
 
is een gedicht van een heel lang geleden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:43
 
CHRISTEN307 schreef:
Vroom gepraat, Jezus Christus is mijn Koning en dan ben ik Zijn onderdaan, maar ook Zijn kind of broeder.... dus zo vader zo zoon...

en dus leef je uit de basis-houding; Hij moet wassen en ik moet minder worden.......... Engeltje smiley

(zoals chatuliem dus al aangaf; je gaat meer en meer van Christus laten zien, en je zelf en eigen ervaringen steeds minder belangrijk vinden)


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 3 augustus 2011, 15:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:00
 
CHRISTEN307 schreef:
Dat je in het oude testament blijft steken, want daar was de Geest nog niet uitgestort, maar incidenteel werkzaam en dan was dat gebed toen op zijn plaats, maar wij(de christen) hebben de Geest ontvangen in alle wijsheid en voorzichtigheid ons onderwijzende, doordat Hij uit Christus neemt en Hem ons toe-eigent en dat is de rijkdom van Zijn kinderen, die Hij niet als wezen laat ronddolen in deze wereld, maar vervult en leidt door Zijn Geest in hen![u]


Het is gewoon een mooie psalm.

En ik hou er niet van als mensen bepaalde beweringen doen.
Als je denkt bij mij een dienst te kunnen bewijzen, met zulke uitspraken, ben je bij mij op het verkeerde adres.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:04
 
GRIFFIN748 schreef:
en nu effe serieus, graag Woedende smiley


laten we met zijn allen met de bus naar de disco gaan? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:15
 
Ben ik hier op een datingsite of zit ik hier in een kerk?

Het forum is er voor om te discussieren over onderwerpen , en niet om mensen te bekeren.

Mensen bekeren en vertellen van Jezus kan je
doen op de markt of elders op straat.

We zitten hier met allemaal verschillende geloofsopvattingen.
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.
Maar leg anderen niet je mening op.
Dan onstaat er wrijving.
En dat is geloof ik niet helemaal de bedoeling.

Een christen verteld anderen met respect en nederigheid
over geloofszaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:18
 
MARISKA601 schreef:
Een vraag tussendoor..

Heeft iemand weleens overwogen om te gaan scheiden van tafel en bed?


Nooit overwogen, maar t was wel de einduitkomst...
Ik ben gescheiden van tafel en bed.. ( en van alle andere zaken die in huis waren, icl. het huis zelf)
Mijn exvrouw is normaal gescheiden, die heeft alles nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:28
 
In het huwelijk treden is eigenlijk vanaf 16 jaar voor de meisjes en 18 jaar voor de jongens.
Voor zo'n leeftijd kunnen ze niet als lid worden van de kerk, dat is zeker onhaalbaar, want dat komt het meest bij twintigers bij het afleggen voor geloofsbelijdenis om lid te worden van de kerk.
Dan kunnen ze wel bijwonen bij de sacramenten.
Sacramenten zijn zichtbaar onderwijs en wel bijbels, de teksten worden uit de Bijbel gehaald om te verkondigen dat Jezus voor de Zijnen gestorven is.
Jezus is nooit getrouwd en dit huwelijk is dus geen sacrament.
Dus iedereen kunnen trouwen, ook buiten de kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:37
 
CHRISTEN307 schreef:
Zaken die in het geloof worden gedaan zijn voor het verstand vaak niet te volgen, ik bedoel dus zonder geloof, raakt je verstand het spoor mogelijk "bijster'

Over de rug van anderen heen iets willen bereiken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:39
 
Volgens de ned. wet mag men pas trouwen als men de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt.

Ook dit getal woord door vele kerken erkend.
De kerkelijke inzegeningen kan vaak alleen maar
plaats vinden als beiden belijdend lid zijn van die kerk.

Ik zie een sacrament als iets waaruit je behoud blijkt.

Zo kan een huwelijk dus nooit een sacrament zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:41
 
Door de komst van ene persoon spreekt hij bij bijna alle topics Bijbels, vermaningen en aanstoots.

Met de rug tegen de muur staan word ik echt moe van.


Laatst aangepast door
HERMAN388
op woensdag 3 augustus 2011, 15:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:46
 
Je hebt gelijk Mariska

Ik heb opgezocht bij google

1. U kunt trouwen als u beiden 18 jaar of ouder bent. Bent u (en/of uw partner) 16 of 17 jaar oud, dan kunt u alleen trouwen als de vrouw een kind heeft of een verklaring van een arts kan overleggen waaruit blijkt dat zij zwanger is. U heeft op 16- of 17-jarige leeftijd ook toestemming nodig van uw ouders of uw voogd.
enz enz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:54
 
Hoe kan dat nou dat de Geest alleen in de Nieuwe Testament staat?

En Genesis 1 : 2
De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.

Wie is die Geest?


En Jesaja 63:11

Nochtans dacht Hij aan de dagen van ouds, aan Mozes en Zijn volk; maar nu, waar is Hij, Die hen uit de zee opgebracht heeft, met de herders Zijner kudde? Waar is Hij, Die Zijn Heiligen Geest in het midden van hen stelde?

Wie is Heilige Geest van de Oude Testament? Het heeft niks met uitstorting te maken maar Hij werkt op allerlei manieren


Laatst aangepast door
HERMAN388
op woensdag 3 augustus 2011, 15:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:03
 
HERMAN388 schreef:
Door de komst van ene persoon spreekt hij bij bijna alle topics Bijbels, vermaningen en aanstoots.

Met de rug tegen de muur staan word ik echt moe van.


niet meer reageren lijkt mij het beste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:05
 
Van mij mag het gaan regenen...
Is stoepje weer schoon Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2568 2569 2570 2571 2572 2573 2574 ... 6194 Volgende
Pagina 2571 van 6194