| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 15:52
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | hannah810, 38 jaar, regio 073, drie kinderen van 5, 5 en 6 jaar zus van hannah, 41 jaar, regio 0180 Josina022, 41 jaar, regio 030 met lekkere BBQ-dingetjes Maria576, 46 jaar, regio 038 nel833, 50 jaar, regio 071 Susannah475, 45 jaar, regio 0318 Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (onder voorbehoud) met lekkere cake
jonasveve, 51 jaar, regio 070 frankt627, 47 jaar, regio 076 hanskamp, 38 jaar, regio 0521 wimgroen841, 55 jaar, regio 0318 jan853, 51 jaar, regio 078, twee kinderen van 11 en 13 jaar kwispel011, 66 jaar, regio 0172 thijs984, 35 jaar, regio 050 met kinderen dochter Ludovis284, regio 0184 (onder voorbehoud)
Ff het lijstje weer naar boven halen. |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 22 augustus 2011, 15:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 15:57
|
|
|
|
Moet je nog maar afwachten, straks is het om te
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:15
|
|
|
|
Het wordt hier donker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:18
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Het wordt hier donker  |
Heb je geen lampen hangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:19
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Moet je nog maar afwachten, straks is het om te  |
We moeten ook het weer nog afwachten...weet je daar al iets van? Misschien weet het weer-knijn het wel want die deed dat vroeger ook...
Naar waar is Erika ook alweer op vakantie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:20
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: |  |
Josina slaapt maar doet alsof ze wakker is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | We moeten ook het weer nog afwachten...weet je daar al iets van? Misschien weet het weer-knijn het wel want die deed dat vroeger ook...
Naar waar is Erika ook alweer op vakantie? |
Ik weet het goed gemaakt met je Als je volgende week bij mij op ziekenbezoek komt in het ziekenhuis, dan kan ik je DAN precies vertellen waar Erika uithangt, maar voor nu
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Heb je geen lampen hangen  |
Nee, die heeft Visser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:25
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Nee, die heeft Visser  |
oja, hij zei dat hij die lampen van oudere vrouw heeft gekregen...was ik weer vergeten...
Wij hebben hier witte wolken. Geen regen te bespeuren. Het is wel wat frisser maar dat is niet erg. Het is nog steeds heerlijk buiten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:26
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik weet het goed gemaakt met je Als je volgende week bij mij op ziekenbezoek komt in het ziekenhuis, dan kan ik je DAN precies vertellen waar Erika uithangt, maar voor nu  |
Ziekenhuis??? Ga je dan naar een ziekenhuis is Breda of Roosendaal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ziekenhuis??? Ga je dan naar een ziekenhuis is Breda of Roosendaal? |
Nee, natuurlijk niet, je moet er wel wat voor over hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:31
|
|
|
|
| AJB641 schreef: | loterij | geluk hebben | gelukkig zijn
Ik zie een theologisch aspect, wie wil kan dogmatisch ook nog wel wat kanonvuur inzetten. Ook zie ik een sociaal/psychologische kant.
Geluk dat willen heel veel mensen hebben. Het is een doel in het leven van ieder mens! Niemand wil in het algemeen ongelukkig zijn.... De 1 ziet dat in het feit dat de hond van de buren niet meer op zijn/haar straatje poept. de ander zoekt dat in het meedoen aan een loterij! loterij = kans op (veel) geld.
mensen stellen geregeld het geluk/gelukkig zijn van anderen als maatstaf voor henzelf. Tevredenheid? ho maar! een wortel van onzekerheid, egoïsme en jaloezie krijgt voedingsbodem.
Een gevolg kan zijn dat je je niet bezig houdt met, "waar sta ik?"/"Wie ben ik?" en "hoe ga ik mijn doel bereiken"?! hoe bereid ik mij voor op dat doel? en welke tussenstappen (doelen) kan ik daarvoor formuleren?
ik denk dat de mate van geluk in je leven beïnvloed kan worden door ieder persoon voor zichzelf. Daarmee bedoel ik: dat je gelukkigheid bepalende factoren niet alleen buiten jezelf liggen. Gelukkig worden/zijn in algemene zin kun je het meest effectief beïnvloeden door het kruispunt op te zoeken van:
"de mate waarin je je voorbereid op geluk wat zich voor kan doen in je leven"
en
"De kans dat geluk zich voordoet in je leven".
Wordt je gelukkig van veel geld? misschien is het dan verstandiger/effectiever om klein te beginnen met een handel in spullen van marktplaats.nl (ik noem maar wat), dan dat je je geld inzet op een loterijlot.
Just 2 cents ;)
[Edit:] Prompt na dit berichtje te plaatsen krijg ik een mailtje binnen. je weet wel zo'n spam mail. in dit geval van de lotto:
Belachelijke bladiebla in mijn opini. mwah je kan er ook om janken ;) maar, het is maar net hoe je je er op hebt voorbereid ;) [/Edit:] |
Je kunt er ook een beetje ontspannener mee omgaan. Denk je echt dat ik van mn geloof af val als ik eens een keer 100 euro win???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:33
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 41 jaar en dat noemt zich pas nieuw?  |
Visser die het nog steeds niet begrijpt
leven begint pas bij 40
Laatst aangepast door
|
YELNIN491
|
op maandag 22 augustus 2011, 16:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | pffff, nieuw wat gaan we nog te horen krijgen...ik heb onlangs een wagen weggedaan omdat ie heel oud en versleten was...hij was amper 18 jaar... |
Tja als je ook over fietspaden rijdt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:36
|
|
|
|
Hij IS er weer: Chatuliem! Welkom terug Chat, ik ben blij dat je er weer bent!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:37
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik zou graag willen weten, wie er ervaring heeft met antiblafbanden. Op internet zie ik alleen maar negatieve ervaringenen of opmerkingen.
Dat ik deze vraag stel heeft te maken met het feit, dat ik buren heb die last hebben van het geblaf van mijn hond. Ze willen dat ze niet meer in de tuin komt. De hond is waaks. Ik heb haar gekregen toen ze 10 maanden oud was. Binnenkort word ze 4 jaar. Ik weet niks van haar voorgeschiedenis.
Voordat ik afstand van haar ga doen, wil ik een antiblafband proberen. | Ik heb hele goede ervaringen met een antiblafband. Maar blaft zij als je er niet bent, of omdat ze dingen buiten ziet? Bovendien is het niet zo wreed hoor. Ze krijgt een schok, maar als ze eenmaal doorheeft dat het daardoor komt, hoef je alleen de band maar op te doen, zonder dat je hem aanzet. Bij mijn bouvier heb ik hem maar één keer aangezet, hij is toen zo geschrokken, dat hij nooit meer geblaft heeft als ik weg was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:38
|
|
|
|
Welkom terug Chat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:39
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Aandelen en beleggen vind ik afgoderij | Aandelen en beleggen zijn noodzakelijk omdat anders de waarde van je geld achteruit gaat. Stel, je hebt 100.000 euro, die zijn over drie jaar minder waard als je er niks mee doet. Heeft niks met afgoderij te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:39
|
|
|
|
He Chat, welkom terug ... begin maar met een goede discussie ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:42
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | He Chat, welkom terug ... begin maar met een goede discussie ...  |
ámen...!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Aandelen en beleggen zijn noodzakelijk omdat anders de waarde van je geld achteruit gaat. Stel, je hebt 100.000 euro, die zijn over drie jaar minder waard als je er niks mee doet. Heeft niks met afgoderij te maken. |
Het is mijns inziens niet rationeel dat aandelenezit waarborgt dat de waarde van het geld achteruit gaat. Als we de koersen van de laatste jaren volgen dan zijn het juist de aandelen die in waarde achteruitgaan. Dat aandelen in wezen niets met afgoderij te maken hebben acht ik juist. Hoewel het als je je hart er op zet wel afgoderij kan zijn.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op maandag 22 augustus 2011, 16:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:50
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Het is mijns inziens niet rationeel dat aandelenezit waarborgt dat de waarde van het geld achteruit gaat. Als we de koersen van de laatste jaren volgen dan zijn het juist de aandelen die in waarde achteruitgaan. Dat aandelen in wezen niets met afgoderij te maken hebben acht ik juist. Hoewel het als je je hart er op zet het wel afgoderij is. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:52
|
|
|
|
Vorige week heb ik het voorrecht gehad om mee te werken aan een kinderkamp. Zoals een aantal van jullie weet, is dat een jaarlijks terugkerend gebeuren. In die week krijg je een bepaalde vertrouwensband met ze. En dan komen de verhalen los....
Een aantal dingen valt me daarbij op. Het lijkt alsof er steeds meer kinderen zijn, die beland zijn in een vechtscheiding. Het lijkt alsof een gewoon stabiel gezin, met vader en moeder steeds meer uitzondering wordt. Vaak denk ik dan: weten de ouders wel wat er echt in hun kinderen omgaat. Vaak zegt een kind datgene wat een ouder wil horen, maar weet men wel echt wat er in ze omgaat? Misschien zijn ze niet boos, maar moeten ze wel boos zijn omdat de ouder dat van ze vraagt. Misschien hebben ze niet zo'n hekel aan de ouder die weg is, en missen ze hem/haar. Durven ze echt te zeggen wat er in ze omgaat of zijn ze bang dat de ouders er toch niet naar luisteren??
Luisteren we wel echt naar kinderen, of hebben we ze tot antwoordapparaten gemaakt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 17:00
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Het is mijns inziens niet rationeel dat aandelenezit waarborgt dat de waarde van het geld achteruit gaat. Als we de koersen van de laatste jaren volgen dan zijn het juist de aandelen die in waarde achteruitgaan. Dat aandelen in wezen niets met afgoderij te maken hebben acht ik juist. Hoewel het als je je hart er op zet wel afgoderij kan zijn. | Beleggen en investeren hoeft niet perse met aandelen te maken te hebben. Je kunt ook beleggen in onroerend goed, het is nu juist een goede tijd huizen te kopen, omdat de prijs zo laag is. Obligaties kun je ook in gaan beleggen, je kunt ook beleggen in goud...Wat ik zelf een interessante belegging vind is een zogeheten achtergestelde lening. Dat betekent dat je je hele vermogen teruggeeft aan een bank en daarmee veel rente ontvangt. Je moet echter wel in de gaten houden dat je niet verder gaat dan 100.000 euro. Bij Ice Save/DSB is dit dus misgegaan. Iedereen die meer dan 100.000 euro geïnvesteerd had, was dat bedrag minus de 100.000 kwijt. Maar goed, waar praat ik over, ik wou dat ik dat geld had... En wat betreft aandelen: op dit moment ontvang je op een normale spaarrekening een rente van 2 %. Ondanks de huidige stand van de beurs, denk ik dat het zelfs in deze tijd nog mogelijk is een hoger rendement te halen uit de beurs, dan 2 %.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 22 augustus 2011, 17:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 17:05
|
|
|
|
|
Ik vind het ook weer fijn hier te zijn, en ik zal mn best dan maar doen he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 17:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Vorige week heb ik het voorrecht gehad om mee te werken aan een kinderkamp. Zoals een aantal van jullie weet, is dat een jaarlijks terugkerend gebeuren. In die week krijg je een bepaalde vertrouwensband met ze. En dan komen de verhalen los....
Een aantal dingen valt me daarbij op. Het lijkt alsof er steeds meer kinderen zijn, die beland zijn in een vechtscheiding. Het lijkt alsof een gewoon stabiel gezin, met vader en moeder steeds meer uitzondering wordt. Vaak denk ik dan: weten de ouders wel wat er echt in hun kinderen omgaat. Vaak zegt een kind datgene wat een ouder wil horen, maar weet men wel echt wat er in ze omgaat? Misschien zijn ze niet boos, maar moeten ze wel boos zijn omdat de ouder dat van ze vraagt. Misschien hebben ze niet zo'n hekel aan de ouder die weg is, en missen ze hem/haar. Durven ze echt te zeggen wat er in ze omgaat of zijn ze bang dat de ouders er toch niet naar luisteren??
Aha...leuk dat je terug bent. Wat leuk...met een kinderkamp... Vanavond meer tijd...zal ik zeker reageren!!
Luisteren we wel echt naar kinderen, of hebben we ze tot antwoordapparaten gemaakt? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 17:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Beleggen en investeren hoeft niet perse met aandelen te maken te hebben. Je kunt ook beleggen in onroerend goed, het is nu juist een goede tijd huizen te kopen, omdat de prijs zo laag is. Obligaties kun je ook in gaan beleggen, je kunt ook beleggen in goud...Wat ik zelf een interessante belegging vind is een zogeheten achtergestelde lening. Dat betekent dat je je hele vermogen teruggeeft aan een bank en daarmee veel rente ontvangt. Je moet echter wel in de gaten houden dat je niet verder gaat dan 100.000 euro. Bij Ice Save/DSB is dit dus misgegaan. Iedereen die meer dan 100.000 euro geïnvesteerd had, was dat bedrag minus de 100.000 kwijt. Maar goed, waar praat ik over, ik wou dat ik dat geld had... En wat betreft aandelen: op dit moment ontvang je op een normale spaarrekening een rente van 2 %. Ondanks de huidige stand van de beurs, denk ik dat het zelfs in deze tijd nog mogelijk is een hoger rendement te halen uit de beurs, dan 2 %. |
Je stelling was ik citeer" Aandelen en beleggen zijn noodzakelijk omdat anders de waarde van je geld achteruit gaat." Mijn kanttekening plaatste ik t.a.v. aandelen die juist het tegenovergestelde van het beweerde laten zien. En of huizen of een achtergestelde lening nu wel een goede belegging vormen weet ik niet. Als ik het zou weten dan zou ik een ander beroep hebben. Het is imho koffiedikkijken. Wat ik wel weet dat achtergestelde leningen per definitie niet onder het garantiestelsel ad € 100K van de Nederlandse banken vallen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 17:45
|
|
|
|
is het een idee als we het op dit topic van de komende picknick ook daadwerkelijk hebben over wie er al dan niet mee willen? ik kan nl de picknick-berichten nauwelijks meer terugvinden.....
op het topic van 30 juli kunnen jullie het dan over ziekenhuisbezoeken ed hebben, misschien?
wie gaan er nog meer mee, 24 september?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 17:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Vorige week heb ik het voorrecht gehad om mee te werken aan een kinderkamp. Zoals een aantal van jullie weet, is dat een jaarlijks terugkerend gebeuren. In die week krijg je een bepaalde vertrouwensband met ze. En dan komen de verhalen los....
Een aantal dingen valt me daarbij op. Het lijkt alsof er steeds meer kinderen zijn, die beland zijn in een vechtscheiding. Het lijkt alsof een gewoon stabiel gezin, met vader en moeder steeds meer uitzondering wordt. Vaak denk ik dan: weten de ouders wel wat er echt in hun kinderen omgaat. Vaak zegt een kind datgene wat een ouder wil horen, maar weet men wel echt wat er in ze omgaat? Misschien zijn ze niet boos, maar moeten ze wel boos zijn omdat de ouder dat van ze vraagt. Misschien hebben ze niet zo'n hekel aan de ouder die weg is, en missen ze hem/haar. Durven ze echt te zeggen wat er in ze omgaat of zijn ze bang dat de ouders er toch niet naar luisteren??
Luisteren we wel echt naar kinderen, of hebben we ze tot antwoordapparaten gemaakt? |
hoe intepreteer je het woord "antwoord-aparaten" chatuliem?
(jaja, hij ISSSS er weer; welcome back)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 17:54
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Volgens mij Frank draaien ze een bepaald spreekwoord om ...
Het is niet meer "meisjes plagen" maar "jongens plagen ... kusjes vragen ...  |
ssst cross; niet zo duidelijk joh!!
*sluit haar ogen en circelt in de rondte; 1 2 3 4 5 6 7..... wie zal ik een ehhhh........ehhhh.........." *
|
|
| Naar boven |
|
|