| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:25
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | kaas spinazie en koekie bij de thee?  |
ja, ik weet het: ik moet nog iets aan de combinatie doen...
Het weer laat het weer eens toe om er over na te denken. Ik kan toch niets doen in het tuintje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:27
|
|
|
|
| AJB641 schreef: | mooiste moment?
Visser die zijn zonnehemel heeft opgehangen. :D het duurde zo lang omdat er een stevigere construktie gemaakt moest worden ivm de werking van de zwaartekracht |
met deze formule 'F = m . g' van Newton had hij wat kunnen berekenen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:28
|
|
|
|
Wat is leuker, heen of terug rijden met je auto naar Amsterdam? Het antwoord is heen want als je terug gaat heb je geen autoradio meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:30
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En als ze kunnen lopen en vast voedsel kunnen verdragen staat er op het bordje "evangelische puppy's"  |
ik dacht dat bordje er alleen maar kwam wanneer ze Hallelujah konden blaffen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:31
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Nog twee dagen te gaan en dan is mijn abonnement afgelopen. Voorlopig ga ik niet verlengen. Niet omdat ik het hier niet gezellig of niet leuk vind. integendeel het geeft veel afleiding en het is leuk om met elkaar te praten in de chat. Hoewel ik jullie nooit in het echt heb ontmoet heb ik toch het idee dat ik sommigen van jullie heb leren kennen. Ik stop voorlopig om twee redenen: Vanwege de financieën en omdat ik merk dat CM zo bij mijn leven gaat horen dat ik me afvraag of het een gewoonte is geworden, of ik het echt ga missen, of het nog waardevol is voor mij enz enz enz.
Dus lieve mensen: Tot ziens(want natuurlijk kom ik nog wel weer terug) en vooral GOD's onmisbare Zegen voor jullie allemaal.
Hartelijke groet, Mary |
Jij ook Gods zegen en sterkte voor je alles
Groetjes
Herman en Marian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:31
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Het staat in Openbaring hoofdstuk 20: 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid. 11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.(NBV)
.. |
De goddeloze zal opstaan voor de Grote Witte Troon. Daar zal hij geoordeeld worden naar zijn werken (Openbaring 20:12). "Verdrukking en benauwdheid zal komen over ieder levend mens die het kwade heeft bewerkt" lezen we in Romeinen 2:9. Als vervolgens blijkt dat diens naam niet staat geschreven in het Boek des Levens zal hij worden geworpen in de Poel van Vuur, dat is de tweede dood (Openbaring 20:14,15). Wanneer eenmaal de dood als laatste vijand zal worden teniet gedaan en daarmee de laatste rangorde van mensen wordt levendgemaakt, dan zal iedere knie zich buigen en alle tong van harte belijden dat Jezus Heer is, tot eer van God de Vader (Filippenzen 2:11). Dan zal God ook alles in hen worden (1Korinthiërs 15:22-28).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:35
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Wat zou ik graag es wat willen winnen! Heerlijk lijkt me dat om gewoon wat extra geld op de rekening te hebben. Heerlijk lijkt me het om gewoon te kopen wat je leukt vind zonder na te denken of het wel kan. Heerlijk lijkt het me om geld te storten op alle hulporganisaties die om hulp vragen. Heerlijk lijkt het me om iemand anders geld te geven die net op dat moment te kort komt!!!
Heb ik geldzucht??? Nee absoluut niet. Doe ik mee aan een lotto?? Nee ook dat niet. Maar.............wat lijkt het me heerlijk om een groot geldbedrag te winnen!!!
Mary |
Geld maakt niet gelukkig Als je bij God bent, ben je schatrijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:39
|
|
|
|
| WIMBRIEN639 schreef: | Mijn slechtste moment is weer geweest. Wilde een vaste telefoonaansluiting regele voor hier op mijn kamer. En hoorde van mijn hiusbaas dat dat hier niet mogelijk is. Het kan wel, maar dan moet er eerst gegraven worden. De andere 5 bewoners hebben ook geen vaste telefoonaansluiting. Vervelend. Grrr. |
Wat een vreemde huis heb je, ieder woning heeft een telefoonaansluiting en ook voor tv en radio
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:39
|
|
|
|
| AJB641 schreef: | hoi, ik zat heel ontspannen na te denken en wat woorden op dit forum te typen ;)
Ik heb juist niet de theologische of geloofs kant van het onderwerp gekozen. Daarom verbaast je reactie me enigzins. Ik denk dus zeker niet dat je van je fundament zult afvallen als je 100 euro wint.
Wat bedoel je precies met "je kunt er ook een beetje ontspannener mee omgaan"? | De termen die je gebruikt vind ik nogal zwaar. Meedoen aan de loterij kan ook volledig onschuldig zijn, een leuke afleiding. In Amerika houdt de kerk bingo-avonden, wat vind je daar dan van. Zijn ze dan meteen gokverslaafd? Het is vaak voor de mensen een leuke manier voor het geven van geld aan goede doelen, en vaak zie je dat als je een prijsje krijgt, men veel meer gemotiveerd is te geven aan goede doelen. Zelf hebben we ook eens een bingo avond gehad voor zending, en het was heel leuk. Wat is het verschil tussen een bingo avond en een rommelmarkt? Dat laatste kan ook hebzucht teweeg brengen. Zo goedkoop mogelijk aan spullen komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:40
|
|
|
|
Wat is het favoriete broodbeleg van reformatorische christenen? Antwoord: Calvijn pindakaas met hele noten !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vind dat 2 hele verschillende zaken.
het ene gaat over hebben van de mantel,(hebzucht?) en het andere gaat over de plaats innemen van judas.(apostel zijn) | Het laatste laat zien, dat loting zelfs gezien werd als een aanwijzing van God, net als de Urim en de Tumim.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik dacht dat bordje er alleen maar kwam wanneer ze Hallelujah konden blaffen...  |
Dan komt er op het bordje te staan "hele lieve RK hondjes" gratis af te halen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:45
|
|
|
|
| WIMBRIEN639 schreef: | Mijn slechtste moment is weer geweest. Wilde een vaste telefoonaansluiting regele voor hier op mijn kamer. En hoorde van mijn hiusbaas dat dat hier niet mogelijk is. Het kan wel, maar dan moet er eerst gegraven worden. De andere 5 bewoners hebben ook geen vaste telefoonaansluiting. Vervelend. Grrr. | Tegenwoordig is dat wel mogelijk Wimbrien. Als je een internetaansluiting hebt, kun je ook een telefoon over internet gebruiken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: |
Vraag het aan W-tje, die heeft er verstand van. Wedden dat ze rose zou zeggen?  |
Ik ben bnieuwd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:52
|
|
|
|
Wat een weer is het vandaag Waarom is de zomer zo nat? God maakt toch geen fouten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:54
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Had bijdehandjes voor het ontbijt vanochtend  |
Ik met 1 hand aan het eten, maar wie helpt mij met boterhammen smeren en snijden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:01
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Wat een weer is het vandaag Waarom is de zomer zo nat? God maakt toch geen fouten?  |
Voor alles is er een eerste keer. Maar ik zou iets kunnen zeggen over het 2de scheppingsverhaal maar ik zwijg maar liever. Ik heb echt geen zin meer in gehakketak en eventuele ruzies of wat dan ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:04
|
|
|
|
Een dom blondje ging naar buiten om in haar brievenbus te kijken of ze post had, daarna ging ze weer terug naar haar huis. Een paar minuten later komt ze weer naar buiten en kijktBlondjeze weer in haar brievenbus. Dit doet ze een aantal keren vlak na elkaar en haar buurman die haar zo bezig ziet zegt: "Je verwacht zeker nogal belangrijke post, aangezien je de brievenbus zo sterk in de gaten houdt?" Het domme blondje antwoordt: "Nee ik ben op het ogenblik bezig met mijn computer en hij blijft maar zeggen dat ik post heb."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:05
|
|
|
|
| AJB641 schreef: | mooiste moment?
Visser die zijn zonnehemel heeft opgehangen. :D het duurde zo lang omdat er een stevigere construktie gemaakt moest worden ivm de werking van de zwaartekracht |
Helemaal niet nodig...............buiten schijnt de zon.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Voor alles is er een eerste keer. Maar ik zou iets kunnen zeggen over het 2de scheppingsverhaal maar ik zwijg maar liever. Ik heb echt geen zin meer in gehakketak en eventuele ruzies of wat dan ook  |
Bij de boeren zeggen bij het regen prachtig weer Vakantiegangers zeggen bij zonnig prachtig weer
hoe kan dan nou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:08
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Helemaal niet nodig...............buiten schijnt de zon.  |
NU?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:11
|
|
|
|

Yes, van hárte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:18
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Geld maakt niet gelukkig Als je bij God bent, ben je schatrijk |
Dat weten we als het goed is allemaal. Ik begrijp alleen niet waarom dat er altijd maar weer bijgehaald moet worden. Dit topic gaat over het hier en nu meedoen met de loterij, en heeft niets te maken met bij God zijn. Is er dan geen enkele mogelijkheid meer om over een onderwerp te discuseren zonder dat erbij gehaald moet worden dat je alleen in God echt rijk bent? Dat is toch niet het discussiepunt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:31
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hoi chat, Welkom terug in our home.
Groetjes van suffende Herman
De operatie was geslaagd en verder afwachten |
Fijn herman...beterschap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:48
|
|
|
|

Yes,
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier vandaag
Groetjes
Herman en Marian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:51
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Fijn herman...beterschap |
Dank je wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:54
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | De goddeloze zal opstaan voor de Grote Witte Troon. Daar zal hij geoordeeld worden naar zijn werken (Openbaring 20:12). "Verdrukking en benauwdheid zal komen over ieder levend mens die het kwade heeft bewerkt" lezen we in Romeinen 2:9. Als vervolgens blijkt dat diens naam niet staat geschreven in het Boek des Levens zal hij worden geworpen in de Poel van Vuur, dat is de [b]tweede dood (Openbaring 20:14,15). Wanneer eenmaal de dood als laatste vijand zal worden teniet gedaan en daarmee de laatste rangorde van mensen wordt levendgemaakt, dan zal iedere knie zich buigen en alle tong van harte belijden dat Jezus Heer is, tot eer van God de Vader [/b](Filippenzen 2:11). Dan zal God ook alles in hen worden (1Korinthiërs 15:22-28). |
Dit is volgens mij een citaat uit de (vraag 4) rubriek "veel gestelde vragen over de alverzoenings leer". Je krijgt wel straf maar niet voor eeuwig en altijd. Zelfs satan en zijn trawanten zullen ooit nog in "ere" hersteld worden.
vraag 28 uit dezelfde rubriek. Wat gebeurt er met de duivel?
Het laatste wat we specifiek van de duivel lezen is dat hij in de Poel van Vuur zal worden geworpen alwaar hij gepijnigd zal worden (lett.) "tot in de AIONEN der AIONEN" (Openbaring 20:10), d.w.z. tot in de uitnemendste eeuwen. Is dit eindeloos? Van Christus lezen we in Openbaring 11:15 dat Hij zal heersen "tot in de AIONEN der AIONEN". We weten echter uit 1Korinthiërs 15:24-28 dat Christus zal heersen totdat. Daarna wordt God alles in allen. M.a.w. "tot in de AIONEN der AIONEN" is niet hetzelfde als eindeloos. In Kolossenzen 1:20 lezen we dat God ALLES wederzijds verzoent, niet alleen op aarde maar ook in de hemel. Dus ook de vijandige hemelingen (Efeziërs 6:12) zullen veranderen in schepselen die in harmonie met hun Schepper zullen verkeren. Dan is satan (=tegenstander) geen satan en de duivel geen duivel meer! Alles en iedereen zal van harte belijden dat Jezus Heer is (Filippenzen 2:11). Dat en niet minder is de onvoorstelbare kracht van het bloed van het Kruis waardoor God vrede maakt!
Nu inhoudelijk op je posting ingaan.
Openbaring 20 leert iets anders over de tweede dood ...
De dood en het rijk van de dood geven eerst hun doden die in hen zijn, die worden geoordeeld naar hun werken. Daarna worden zowel de dood als het dodenrijk in de vuurpoel gegooid, die vuurpoel wordt dan de "tweede dood" genoemd. Hierin zijn de mensen (of de zielen van de mensen) die zijn veroordeeld omdat hun naam niet staat geschreven in het boek des levens. Iedereen zal Hem erkennen als Heer, de christenen, die Jezus Christus kennen als hun Verlosser, Redder en Zaligmaker, de OT gelovigen, die geloofd hebben dat God is de Heer. Maar ook de mensen die niet geloofd hebben, die zijn overwonnen, zij zullen inzien dat God Heer is, maar dan zal het voor hun te laat zijn. Hun naam staat niet geschreven in het boek des levens, zij zullen geworpen worden in de poel des vuurs, de tweede dood. Eeuwig is eeuwig en niet gebonden aan het einde van een tijdperk, wat de alverzoening ons wil doen geloven ... http://www.bijbelaktueel.nl/bijbelstudie/aioon_olam.pdf
13 .... Ook de dood en het rijk van de dood gaven de doden die in hen waren, en zij werden geoordeeld, ieder overeenkomstig zijn werken. 14 En de dood en het rijk van de dood werden in de poel van vuur geworpen. Dit is de tweede dood. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid. (NBV)
... sorry voor de lange lap tekst ... 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 23 augustus 2011, 13:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:00
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dat weten we als het goed is allemaal. Ik begrijp alleen niet waarom dat er altijd maar weer bijgehaald moet worden. Dit topic gaat over het hier en nu meedoen met de loterij, en heeft niets te maken met bij God zijn. Is er dan geen enkele mogelijkheid meer om over een onderwerp te discuseren zonder dat erbij gehaald moet worden dat je alleen in God echt rijk bent? Dat is toch niet het discussiepunt? |
Ik ben werkelijk moe van de refokring van hun eigen gemaakte regels
Ze zeggen weleens dat niet mag meedoen wat de wereld biedt Zoals deze:
verboden voor
tv aan te schaffen auto rijden op zondag werken op zondag loten kopen bingo spelen schaars of werelds gekleed piercings en oorbellen
Dat is nogal lastig om alles te verbieden We zijn toch niet volmaakte mensen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
Berichten: 111
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:02
|
|
|
|
Ik vraag me af of het niet net zo eerlijk is als je iemand blokkeerd dan aan hem of haar de reden laat weten. Dan kan die ander er van leren. Het doet pijn als je het niet weet .believe me
Laatst aangepast door
|
CANADIAN073
|
op dinsdag 23 augustus 2011, 16:32
|
|
| Naar boven |
|
|