| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dat mensen bij elkaar blijven ondanks alles, heeft dat niet met het feit te maken dat echtscheiding een schande is? Of ze blijven bij elkaar van wege de kinderen?
De liefde die God aan ons geeft, zo kunnen wij een ander niet liefhebben. Zijn wij in staat om onze eigen kinderen te offeren? | Ik ken voldoende mensen die bij elkaar bleven omdat ze ondanks alles toch van elkaar bleven houden, ook al werd de ene ongeneeslijk ziek. En ik bestrijd niet dat we niet kunnen liefhebben zoals God ons liefheeft, maar ik bestrijd dat Agape liefde goddelijke, oftewel ongrijpbare liefde is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:13
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Volgens mij ben je in de war met de lampen van ..., hè Visser  |
Zouden ze al......
durf het haast niet mer te zeggen. de donkere dagen komen er aan. of zou hij uit besparing kaarsen aansteken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:14
|
|
|
|
|
Het is hier benauwd buiten en af en toe een zonnestraaltje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:17
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Ja en??? Of gaat de trouwerij nu niet meer door??? Lekker zelf laten oplossen Herman.
Mary |
Wees maar gerust Mary Geen zorgen bij ons. Trouwen is alles geregeld maar wel op 26 april 2012 Ze kan beetje verder sparen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
Berichten: 838
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik ken voldoende mensen die bij elkaar bleven omdat ze ondanks alles toch van elkaar bleven houden, ook al werd de ene ongeneeslijk ziek. En ik bestrijd niet dat we niet kunnen liefhebben zoals God ons liefheeft, maar ik bestrijd dat Agape liefde goddelijke, oftewel ongrijpbare liefde is. |
Wat is dan volgens jou Apgapé liefde Chat?
Ik lees op wikipedia het volgende: Agape (?????) is een Grieks woord en wordt in het Nederlands vertaald met 'liefde', hoewel dit een verarming is van het woord agape en zijn volledige betekenis.
Met a'ga·pe wordt een door beginselen geleide of beheerste liefde bedoeld. Ze kan al dan niet genegenheid en warme gevoelens inhouden. Deze liefde richt zich op de behoeften van de ander, zoekt wat het beste voor de ander is en laat de ander de vrije keus om die liefde te beantwoorden of niet. Het zelfstandige naamwoord 'agape' is het meest voorkomende soort liefde in de bijbel, en is de grondslag voor bijvoorbeeld 1 Korinthiërs hfst. 13.
De concordantie van Strong geeft de volgende betekenis aan: broederlijke liefde, genegenheid, het goedgezind zijn, liefde, welwillendheid. (einde citaat)
Als ik het vet gedrukte gedeelte lees kom ik toch erg dicht bij de liefde die God voor ons heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Zouden ze al......
durf het haast niet mer te zeggen. de donkere dagen komen er aan. of zou hij uit besparing kaarsen aansteken? |
Ik kan niet zo goed lezen Mariska Het is nog steeds te donker om te lezen wat ik getypt heb
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:21
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Rekening voor mijn oudste dochter is net binnen van autogarage. Koppeling was kapot geschat 400 euro Maar ja, ze heeft trouwplannen  |
Dat kan dus niet ...
De rekening van de garage is binnen .... geschat 400 euro .... ik zou helemaal niets betalen ....
Of waren de geschatte kosten 400 euro en viel de rekening hoger uit ... ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat kan dus niet ...
De rekening van de garage is binnen .... geschat 400 euro .... ik zou helemaal niets betalen ....
Of waren de geschatte kosten 400 euro en viel de rekening hoger uit ... ??  |
Mag ik envelop openen? Het is bestemd voor mijn dochter!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
Berichten: 838
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De reden dat ik rommelmarkt noem, of kringloopwinkels, is omdat daar enorm veel hebzucht en gierigheid een rol speelt. Ik vind het kwalijk, dat de meeste mensen die daar komen, ook wel nieuwe dingen kunnen aanschaffen en daarmee stelen ze in mijn ogen van de armen.... |
Echt flauwekul Chat. Het gaat er helemaal niet om of je wel of niet nieuwe spullen aan kunt schaffen. Op rommelmarkten willen mensen gewoon hun meuk kwijt en anderen kunnen dat weer gebruiken. En dat heeft totaal niets met hebzucht te maken. Heb net een autostoeltje gekocht voor mijn kleinzoon, waarom zou ik over de 100 euro uitgeven voor een nieuwe terwijl een andere hem anders op de stort moet gooien. Recycelen of hergebruik heet zoiets geloof ik....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
Berichten: 838
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Klinkt heel mooi, maar ik denk dat het toch een kwestie van geld is. |
En is het erg wanneer het voor sommigen een kwestie van geld is?? We zijn toch ook geroepen om goede rentmeesters te zijn!! En wanneer dat o.a. gebeurt door hergebruik van goederen is dat een heel goede zaak vind ik.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op woensdag 24 augustus 2011, 11:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:33
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Echt flauwekul Chat. Het gaat er helemaal niet om of je wel of niet nieuwe spullen aan kunt schaffen. Op rommelmarkten willen mensen gewoon hun meuk kwijt en anderen kunnen dat weer gebruiken. En dat heeft totaal niets met hebzucht te maken. Heb net een autostoeltje gekocht voor mijn kleinzoon, waarom zou ik over de 100 euro uitgeven voor een nieuwe terwijl een andere hem anders op de stort moet gooien. Recycelen of hergebruik heet zoiets geloof ik.... |
Dan heb je gelijk Imke Je hoeft toch geen nieuwe te kopen voor dagelijks gebruik Je kleinzoon zie je af en toe, ja toch oma?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:34
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | klinkt ook wel een beetje als inlegkunde... |
Het is dan ook een puzzel, waarbij de stukjes langzaam maar zeker .... gezien vanuit de profetie van Ezechiël ± 590 v. Christus tot nu ... op hun plaats vallen. Gewoon een kwestie van de bijbel lezen in het licht van de gebeurtenissen zoals die nu rondom ons plaatsvinden ... en zelfs jij kunt dan stukjes van de puzzel inleggen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:34
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | En is het erg wanneer het voor sommigen een kwestie van geld is?? We zijn toch ook geroepen om goede rentmeesters te zijn!! En wanneer dat o.a. gebeurt door hergebruik van goederen is dat een heel goede zaak vind ik. |
Dat is de normaalste zaak van de wereld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:35
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Mag ik envelop openen? Het is bestemd voor mijn dochter!!!! |
Dat zet je er dus niet bij, dat de enveloppe nog dicht zit !!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De reden dat ik rommelmarkt noem, of kringloopwinkels, is omdat daar enorm veel hebzucht en gierigheid een rol speelt. Ik vind het kwalijk, dat de meeste mensen die daar komen, ook wel nieuwe dingen kunnen aanschaffen en daarmee stelen ze in mijn ogen van de armen.... |
Wat of dat nou met stelen te maken heeft is voor mij een vraag. Als ik een fles limonade koop bij de Aldi ipv. bij de AH , omdat het daar 20 cent goedkoper is , is dat dan ook stelen? Ik vind het nergens op slaan. Als iemand iets bij de kringloop ziet staan en het goed gebruiken kan ....en het ook nog voor een prikkie kan meenemen.....nou, 2 mensen blij, de verkoper en de koper. Wat doet het ertoe wie het koopt ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:47
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Zouden ze al......
durf het haast niet mer te zeggen. de donkere dagen komen er aan. of zou hij uit besparing kaarsen aansteken? |
Daar gaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:47
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Volgens mij ben je in de war met de lampen van ..., hè Visser  |
Daar gaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:52
|
|
|
|
Vandaag, kan nog net ...
Gisteravond en vanmorgen tot 00.05 een goed gesprek gehad met iemand op CM ...
Echt heerlijk om eens te kunnen delen wat je zoal dwars zit of waar je tegenaan loopt (vertellen -- luisteren en gehoord worden)
Bedankt vriend ...
"Durf je hand in de duisternis te steken om een andere hand in het licht te trekken" Norman B. Rice
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:54
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Mijn mooiste moment vandaag was RIB varen... Heerlijk de zeewind door je haren voelen waaien met een snelheid van 90km door de branding!  |
RIB varen? En dan nog wel tegen 90 km per uur??? Euh...wat is RIB varen dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
Berichten: 838
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:54
|
|
|
|
T is hier droog, zwaar bewolkt, lekker temperatuurtje. Prachtig weer voor de 'Vjennemaaikt'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:55
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik kan niet zo goed lezen Mariska Het is nog steeds te donker om te lezen wat ik getypt heb  |
Het is in elk geval zonder fouten, Herman.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:56
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Mag ik envelop openen? Het is bestemd voor mijn dochter!!!! |
Als jij die rekening gaat betalen mag je ook de envelop opmaken. Dan kan je ons ook vertellen wat je 'mag' betalen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:57
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Wat is dan volgens jou Apgapé liefde Chat?
Ik lees op wikipedia het volgende: Agape (?????) is een Grieks woord en wordt in het Nederlands vertaald met 'liefde', hoewel dit een verarming is van het woord agape en zijn volledige betekenis.
Met a'ga·pe wordt een door beginselen geleide of beheerste liefde bedoeld. Ze kan al dan niet genegenheid en warme gevoelens inhouden. Deze liefde richt zich op de behoeften van de ander, zoekt wat het beste voor de ander is en laat de ander de vrije keus om die liefde te beantwoorden of niet. Het zelfstandige naamwoord 'agape' is het meest voorkomende soort liefde in de bijbel, en is de grondslag voor bijvoorbeeld 1 Korinthiërs hfst. 13.
De concordantie van Strong geeft de volgende betekenis aan: broederlijke liefde, genegenheid, het goedgezind zijn, liefde, welwillendheid. (einde citaat)
Als ik het vet gedrukte gedeelte lees kom ik toch erg dicht bij de liefde die God voor ons heeft. | "God is liefde" was een veel voorkomende leus vroeger. En als je die beschrijving over agape leest, is het logisch dat je die link legt. Maar Strong laat zien dat het hier om gewone liefde gaat, die tussen mensen onderling mogelijk is. En, zoals ik eerder aangegeven heb, zie ik 1 Kor 13 als een opdracht naar ons toe, niet als een abstracte beschrijving van een voor mensen onhaalbare liefde...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:59
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Op internet is er genoeg te vinden over chantage, smaad etc, maar geen enkele site geeft werkelijke duidelijkheid.
Wat valt er te doen tegen chantage, en wat houd chantage nu exact in. Als we ons gechanteerd voelen wil dat dan ook zeggen dat dat werkelijk zo is, en kun je er aangifte van doen bij de politie?
Als je aangifte doet van chantage of laster bij de politie, wat gebeurt er dan met die aangifte? hoe gaat het dan verder? |
Onderstaande link geeft een aardig beeld denk ik van "chantage" (en afdreiging). In het wetboek van strafrecht bestaat de term "chantage" niet ...
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=20292&view=previous
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 12:01
|
|
|
|
Ik stuur die wel door naar UWV, dat is mijn grootste baas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 12:02
|
|
|
|
Ik denk dat we bezig zijn om menselijke onvoorwaardelijke liefde te verwarren met Goddelijke liefde.
De manier waarop God, een mens lief kan hebben is denk ik niet te vergelijken met de manier waarop mensen elkaar lief kunnen hebben. Ik denk dat dit twee heel verschillende discussies zijn.
Daarom is onvoorwaardelijke liefde ook iets anders als volmaakte liefde. Volmaakte liefde kan alleen God geven, terwijl wij als mensen niet verder komen als: belangeloos / onvoorwaardelijke liefde tot elkaar die ook verre van volmaakt is.
En of Alleen God in staat is om de 'agape'liefde te betonen, daar moeten we ons niet eens mee bezig houden. Wat heeft het voor zin om oude, griekse woorden te gebruiken als we ons prima kunnen redden in het Nederlands, zodat het beestje ook daadwerkelijk bij de naam wordt genoemd.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op woensdag 24 augustus 2011, 12:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
Berichten: 838
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 12:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | "God is liefde" was een veel voorkomende leus vroeger. En als je die beschrijving over agape leest, is het logisch dat je die link legt. Maar Strong laat zien dat het hier om gewone liefde gaat, die tussen mensen onderling mogelijk is. En, zoals ik eerder aangegeven heb, zie ik 1 Kor 13 als een opdracht naar ons toe, niet als een abstracte beschrijving van een voor mensen onhaalbare liefde... |
Mijn vraag aan jou was, wat dan volgens jou Agapé liefde is. Begrijp ik je goed dat dat volgens jou dan 1 Kor 13 is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 12:14
|
|
|
|
COOTJE711 schreef: Kinderen zijn vaak loyaal naar beide ouders. Moeilijk voor een kind kan zijn als ze uitgespeeld wordt tussen de vechtende partijen. Om beide partijen te vriend te houden komen de leugens.... Persoonlijk vind ik het ook moeilijk dat kinderen zich nogal eens verantwoordelijk voelen voor de ruzie's waardoor ze vervolgens proberen te bemiddelen... Een kind houd (als t goed is) van beide en kan geen partij kiezen.
| MARIA576 schreef: | | Gelukkig ken ik de situatie van vechtende ouders niet omdat de band met mijn exman gewoon goed is maar zelfs wij merken dat de kinderen geneigd zijn om ons naar de mond te praten! Regelmatig komt dit onderwerp bij ons ter sprake en geven we de kinderen de ruimte om hun grieven naar ons toe te spuien. Als we dan doorvragen (dat zijn dan die momenten dat de sfeer rustig en goed is..), dan merken we dat het soms toch anders is dan ze 'in de wandelgangen' tegen ons zeggen. Ze zijn zó loyaal én vaak geneigd de problemen van de ouders op hun eigen schouders te nemen! Het maakt mij wel alert moet ik zeggen! Want ik wil geen 'voorgeprogrammeerde papagaaien'....om later te horen dat ze geleden hebben....nee, laten ze maar zéggen dat ik het (vaak!) niet goed doe! Dan kunnen we het gelijk aanpakken! |
Algemeen antwoord, niet specifiek reagerend op bovenstaande postings ... Zijn het echte leugens, vraag je dan eens af waarom ze de "leugens" vertellen. Vaak willen de kinderen niet dat de ouders in moeilijkheden komen en dan nemen zij de "problemen" op zich. Dit kan tot uiting komen door het vertellen van "leugens" om zodoende een loyaliteitsconflict te ontlopen ... Een volgende stap is dan "parentificatie" wat zelfs kan uitmonden in "ouderverstotingssyndroom"
http://www.paulienblom.nl/index_bestanden/Page963.htm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 12:15
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | RIB varen? En dan nog wel tegen 90 km per uur??? Euh...wat is RIB varen dan? |
Varen op een powerboat ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 12:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ga je nu eens inhoudelijk in op datgene wat ik geschreven heb, of voel je je daar te goed voor? |
Ik ging inhoudelijk in op het topic, maar ik weiger om inhoudelijk in te gaan op iemand die zo neerbuigend / denigrenrend doet over andermans postings ... 
Lees nog eens goed de laatste regel van mijn posting ...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 24 augustus 2011, 12:35
|
|
| Naar boven |
|
|