ChristianMatch
 


Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2679 2680 2681 2682 2683 2684 2685 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 12:48
 
VISSER278 schreef:
Daar gaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer Boze smiley

Je bent best lief hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 12:53
 
IMKE917 schreef:
Mijn vraag aan jou was, wat dan volgens jou Agapé liefde is.
Begrijp ik je goed dat dat volgens jou dan 1 Kor 13 is?
Jazeker, daar staat de beschrijving van het woord agape. Dat leek me voor de hand liggen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 24 augustus 2011, 12:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:01
 
IMKE917 schreef:
Echt flauwekul Chat. Het gaat er helemaal niet om of je wel of niet nieuwe spullen aan kunt schaffen.
Op rommelmarkten willen mensen gewoon hun meuk kwijt en anderen kunnen dat weer gebruiken. En dat heeft totaal niets met hebzucht te maken.
Heb net een autostoeltje gekocht voor mijn kleinzoon, waarom zou ik over de 100 euro uitgeven voor een nieuwe terwijl een andere hem anders op de stort moet gooien. Recycelen of hergebruik heet zoiets geloof ik....
Het gaat in dit gedeelte om gierigheid en hebzucht. En dit vind ik voorbeelden hiervan. En ik vind ze veel erger, dan meedoen aan een loterij. Men veroordeelt de loterij wel hier, maar ze hebben niet door dat ze eigenlijk in hun hart even slecht zijn en dat hun hart evengoed gevuld is met hebzucht.
Ik kan ook nog wel een ander voorbeeld noemen. Mensen die hun kinderen gratis naar het kamp lieten gaan met een zielig verhaal en ondertussen voldoende geld hadden.
Of mensen die wel geld hebben voor vakantie er toch maar voor zorgen dat ze ergens gratis kunnen kamperen. Een facicliteit bestemd voor mensen met de smalle beurs.
Hebzucht en gierigheid komen veel vaker voor dan alleen bij loterijen. En het verdwijnt niet als men de loterijen zou verbieden...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 24 augustus 2011, 15:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:12
 
CROSSROAD317 schreef:
Onderstaande link geeft een aardig beeld denk ik van "chantage" (en afdreiging). In het wetboek van strafrecht bestaat de term "chantage" niet ...

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=20292&view=previous
Afdreiging, prachtige contaminatie Cross. Afpersing en bedreiging bedoel je zeker.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 24 augustus 2011, 13:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:13
 
JOSINA022 schreef:
Je bent best lief hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



Dat ga ik onder het topic mooiste moment zetten Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:25
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ging inhoudelijk in op het topic, maar ik weiger om inhoudelijk in te gaan op iemand die zo neerbuigend / denigrenrend doet over andermans postings ... Engeltje smiley


Lees nog eens goed de laatste regel van mijn posting ...


..
Het is jammer dat je je hiermee buiten de discussie stelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:27
 
VISSER278 schreef:
Dat ga ik onder het topic mooiste moment zetten Lachende smiley

Graag gedaan Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Afdreiging, prachtige contaminatie Cross. Afpersing en bedreiging bedoel je zeker.


Wat ben je toch een geweldige taalpurist Chatuliem ...

Maar, lees eerst het artikel eens ... ga daarna googlen op het woord "afdreiging"

Ik weet niet hoe het komt, maar ik moet steeds denken aan het woord pedant als ik jouw reactie op mijn posting lees ... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is jammer dat je je hiermee buiten de discussie stelt.


Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:34
 
kunnen we nu weer terugkeren naar het onderwerp "onvoorwaardelijk liefhebben........." Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:38
 
JOSINA022 schreef:
Je bent best lief hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:40
 
VISSER278 schreef:
Daar gaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer Boze smiley



en..............? visser?..............? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:41
 
FRANKT627 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen

Ach ziel, jaloers? Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat in dit gedeelte om gierigheid en hebzucht. En dit vind ik voorbeelden hiervan. En ik vind ze veel erger, dan meedoen aan een loterij. Men veroordeelt de loterij wel hier, maar ze hebben niet door dat ze eigenlijk in hun hart even slecht zijn en dat hun hart evengoed gevuld is met hebzucht.
Ik kan ook nog wel een ander voorbeeld noemen. Mensen die hun kinderen gratis naar het kamo lieten gaan met een zielig verhaal en ondertussen voldoende geld hadden.
Of mensen die wel geld hebben voor vakantie er toch maar voor zorgen dat ze ergens gratis kunnen kamperen. Een facicliteit bestemd voor mensen met de smalle beurs.
Hebzucht en gierigheid komen veel vaker voor dan alleen bij loterijen. En het verdwijnt niet als men de loterijen zou verbieden...

In dit toppic gaat het over het wel of niet meedoen met loterijen door christenen en niet over hebzucht of gierigheid.
Neemt niet weg dat dit zeker dingen zijn die bestaan. Net als het valselijk(oneigenlijk/frauduleus) omgaan met gemeenschapsgeld. Allemaal uitwassen waar helaas christenen zich ook aan bezondigen.

Ik denk dat juist het meedoen met een loterij de hebzucht versterkt. Het maakt je gefixeerd op geld en winnen en dat lijkt me zeer kwalijke zaak.
Daarbij moet ik denken aan een tekst in de Bijbel (Zeeland noemde het ook al) ....geld is de wortel van alle kwaad. Iets om eens goed over na te denken wanneer je weer een lot koopt, waarom koop ik het.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:55
 
VISSER278 schreef:
Wat of dat nou met stelen te maken heeft is voor mij een vraag.
Als ik een fles limonade koop bij de Aldi ipv. bij de AH , omdat het daar 20 cent goedkoper is , is dat dan ook stelen?
Ik vind het nergens op slaan.
Als iemand iets bij de kringloop ziet staan en het goed gebruiken kan ....en het ook nog voor een prikkie kan meenemen.....nou, 2 mensen blij, de verkoper en de koper.
Wat doet het ertoe wie het koopt ?

Tuurlijk 'mag' jij je goedkopere fles limonade kopen bij de Aldi! Maar ik begrijp Chat wel als hij het bijv. heeft over Kringloopwinkels.
Ikzelf 'shop' daar ook altijd en dat heeft te maken met die héle kleine beurs van mij! Nu kom ik daar idd ook veel mensen tegen die het financieel hártstikke goed hebben. Door de populariteit van deze winkels zijn de prijzen daar behoorlijk gestegen dus...ben ik daar de dupe van! Je weet zelf ook wel dat iets wat populair is of waar veel vraag naar is, duurder wordt! (nu wil ik even in het midden laten wie hier nu schuldig aan is: de Kringloopwinkel zélf óf die klant die het goedkoop wil hebben....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:14
 
MARIA576 schreef:
Tuurlijk 'mag' jij je goedkopere fles limonade kopen bij de Aldi! Maar ik begrijp Chat wel als hij het bijv. heeft over Kringloopwinkels.
Ikzelf 'shop' daar ook altijd en dat heeft te maken met die héle kleine beurs van mij! Nu kom ik daar idd ook veel mensen tegen die het financieel hártstikke goed hebben. Door de populariteit van deze winkels zijn de prijzen daar behoorlijk gestegen dus...ben ik daar de dupe van! Je weet zelf ook wel dat iets wat populair is of waar veel vraag naar is, duurder wordt! (nu wil ik even in het midden laten wie hier nu schuldig aan is: de Kringloopwinkel zélf óf die klant die het goedkoop wil hebben....)

Mag ik vragen hoe jij kunt zien dat die mensen het financieel goed hebben en dus daar niet zouden moeten kopen?

Ik zal niet zeggen dat ik het financieel zo reuze goed heb, maar voor het geld hoef ik niet naar de kringloop, maar zoals ik al eerder schreef ga ik daarna toe vanwege de recycling en dus ook het milieu.

Ook weet ik dan zeker dat er geen oneerlijke handel achter zit zoals ik veel winkels wel het geval is.

1 van de teksten die ik in mijn profiel heb staan is niet voor niets Micha 6: 8!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:36
 
HANNAH810 schreef:
en..............? visser?..............? Lachende smiley met blinkend witte tanden


Lachende smiley Lachende smiley Clown smiley Clown smiley Kussende smiley Kussende smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Slapende smiley Slapende smiley




Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


verkeerde topic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Laatst aangepast door
VISSER278
op woensdag 24 augustus 2011, 14:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:38
 
CROSSROAD317 schreef:
Het is dan ook een puzzel, waarbij de stukjes langzaam maar zeker .... gezien vanuit de profetie van Ezechiël ± 590 v. Christus tot nu ... op hun plaats vallen. Gewoon een kwestie van de bijbel lezen in het licht van de gebeurtenissen zoals die nu rondom ons plaatsvinden ... en zelfs jij kunt dan stukjes van de puzzel inleggen ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar waar in de Bijbel vind ik de voorspelling/profetie van de holocaust?
Als er zoveel betreffende de toekomst uit te halen is?

En ja, ik heb dat stuk tekst van de site die jij aangaf...ik heb het boek van Jan Bonda erover gelezen en ben nu bezig met "Hope beyond hell" van Beauchemin.

Het interesseert me en misschien is er wel meer van war dan we denken..al ben ik wel bezig met alles zelf na te lezen en te toetsen..
zie 2 Tim. 3:
16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;

17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:39
 
HERMAN388 schreef:
Heineken vreest slecht winstresultaat door natte zomer Geschokte, onthutste smiley


De verkopen in de zomermaanden zijn zeer zwak door het slechte weer, aldus de brouwer, die waarschuwt dat de winst- en volumeresultaten daardoor onder druk komen te staan.

Ik heb veel te weinig bier gedronken in deze zomer.
Wanneer schijnt de zon weer? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:40
 
CROSSROAD317 schreef:
Wat ben je toch een geweldige taalpurist Chatuliem ...

Maar, lees eerst het artikel eens ... ga daarna googlen op het woord "afdreiging"

Ik weet niet hoe het komt, maar ik moet steeds denken aan het woord pedant als ik jouw reactie op mijn posting lees ... Gefrustreerde smiley

Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:41
 
een heul, heule kleine selectie van Guus
http://youtu.be/jdvtpqc9pNM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Afdreiging, prachtige contaminatie Cross. Afpersing en bedreiging bedoel je zeker.

Afdreiging is de correcte juridische terminologie.
Het woord chantage wordt in die kringen niet gebruikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:21
 
ANNETTE050 schreef:
Afdreiging is de correcte juridische terminologie.
Het woord chantage wordt in die kringen niet gebruikt.
Het blijft een prachtige contaminatie. Sommige contaminaties worden een onderdeel van de NL taal. Vorige week weer een nieuwe gehoord: Merkouzy. Je kunt me taalpurist noemen, dat ervaar ik als een compliment. Taal is één van de mooiste dingen die er zijn en ik hou ervan me erin te verdiepen...off topic.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 24 augustus 2011, 15:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:30
 
JOSINA022 schreef:
Mag ik vragen hoe jij kunt zien dat die mensen het financieel goed hebben en dus daar niet zouden moeten kopen?

Ik zal niet zeggen dat ik het financieel zo reuze goed heb, maar voor het geld hoef ik niet naar de kringloop, maar zoals ik al eerder schreef ga ik daarna toe vanwege de recycling en dus ook het milieu.

Ook weet ik dan zeker dat er geen oneerlijke handel achter zit zoals ik veel winkels wel het geval is.

1 van de teksten die ik in mijn profiel heb staan is niet voor niets Micha 6: 8!
Je zou kunnen denken aan het invoeren van een pasjessysteem. Die pasjes worden uitgedeeld aan de mensen die het echt nodig hebben en die geven korting bij aanschaf van bepaalde goederen. De winkel zou dan voor compensatie van de geleden schade het restant kunnen verhalen op gemeenschapsgeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:36
 
FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley RIB varen? En dan nog wel tegen 90 km per uur??? Euh...wat is RIB varen dan?

Snelle boot waarmee ook de reddingsbrigade vaart. De RIB boot is kleiner maar sneller.

http://www.ribschool.nl/


Laatst aangepast door
COOTJE711
op woensdag 24 augustus 2011, 15:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:50
 
CHATULIEM619 schreef:
Het blijft een prachtige contaminatie. Sommige contaminaties worden een onderdeel van de NL taal. Vorige week weer een nieuwe gehoord: Merkouzy. Je kunt me taalpurist noemen, dat ervaar ik als een compliment. Taal is één van de mooiste dingen die er zijn en ik hou ervan me erin te verdiepen...off topic.

Ja, inderdaad...ik moest ook even grinniken om de 'officiele juridische terminologie'....mooi als een taal leeft en blijft ontwikkelen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:51
 
CROSSROAD317 schreef:
[b]

Algemeen antwoord, niet specifiek reagerend op bovenstaande postings ...
Zijn het echte leugens, vraag je dan eens af waarom ze de "leugens" vertellen. Vaak willen de kinderen niet dat de ouders in moeilijkheden komen en dan nemen zij de "problemen" op zich. Dit kan tot uiting komen door het vertellen van "leugens" om zodoende een loyaliteitsconflict te ontlopen ... Een volgende stap is dan "parentificatie" wat zelfs kan uitmonden in "ouderverstotingssyndroom"

http://www.paulienblom.nl/index_bestanden/Page963.htm

Ben ik volledig met je eens cross, het zijn ook geen echte 'leugens'
Duidelijk/herkenbaar stukje van Paulien Blom!


Laatst aangepast door
COOTJE711
op woensdag 24 augustus 2011, 15:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARC212





Berichten: 112

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:02
 
Lekker dansen in een discotheek kan leuk zijn. Zolang je maar jezelf bent en met leuke mensen bent, kun je er een leuke tijd aan beleven. Met als regel dat je met mate drinkt kan het best gezellig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:03
 
HERMAN388 schreef:
Rekening voor mijn oudste dochter is net binnen van autogarage.
Koppeling was kapot geschat 400 euro
Maar ja, ze heeft trouwplannen Boze smiley

Heeft die van mij ook hoor!!!!
Wat???
Trouwplannen en een auto!!!
Ze mogen echt hun eigen zaakjes regelen...
Ook al heeft moeders veel bijgesprongen...
Voor mij valt ook niet veel meer te springen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:04
 
http://youtu.be/fSVid6jXi3c

Thomas Berge - Kon ik nog maar even bij je zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2679 2680 2681 2682 2683 2684 2685 ... 6194 Volgende
Pagina 2682 van 6194