| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 12:48
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Daar gaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer  |
Je bent best lief hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 12:53
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Mijn vraag aan jou was, wat dan volgens jou Agapé liefde is. Begrijp ik je goed dat dat volgens jou dan 1 Kor 13 is? | Jazeker, daar staat de beschrijving van het woord agape. Dat leek me voor de hand liggen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 24 augustus 2011, 12:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:01
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Echt flauwekul Chat. Het gaat er helemaal niet om of je wel of niet nieuwe spullen aan kunt schaffen. Op rommelmarkten willen mensen gewoon hun meuk kwijt en anderen kunnen dat weer gebruiken. En dat heeft totaal niets met hebzucht te maken. Heb net een autostoeltje gekocht voor mijn kleinzoon, waarom zou ik over de 100 euro uitgeven voor een nieuwe terwijl een andere hem anders op de stort moet gooien. Recycelen of hergebruik heet zoiets geloof ik.... | Het gaat in dit gedeelte om gierigheid en hebzucht. En dit vind ik voorbeelden hiervan. En ik vind ze veel erger, dan meedoen aan een loterij. Men veroordeelt de loterij wel hier, maar ze hebben niet door dat ze eigenlijk in hun hart even slecht zijn en dat hun hart evengoed gevuld is met hebzucht. Ik kan ook nog wel een ander voorbeeld noemen. Mensen die hun kinderen gratis naar het kamp lieten gaan met een zielig verhaal en ondertussen voldoende geld hadden. Of mensen die wel geld hebben voor vakantie er toch maar voor zorgen dat ze ergens gratis kunnen kamperen. Een facicliteit bestemd voor mensen met de smalle beurs. Hebzucht en gierigheid komen veel vaker voor dan alleen bij loterijen. En het verdwijnt niet als men de loterijen zou verbieden...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 24 augustus 2011, 15:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:12
|
|
|
|
Afdreiging, prachtige contaminatie Cross. Afpersing en bedreiging bedoel je zeker.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 24 augustus 2011, 13:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:13
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Je bent best lief hoor  |
Dat ga ik onder het topic mooiste moment zetten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:25
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik ging inhoudelijk in op het topic, maar ik weiger om inhoudelijk in te gaan op iemand die zo neerbuigend / denigrenrend doet over andermans postings ... 
Lees nog eens goed de laatste regel van mijn posting ...
.. | Het is jammer dat je je hiermee buiten de discussie stelt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:27
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat ga ik onder het topic mooiste moment zetten  |
Graag gedaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Afdreiging, prachtige contaminatie Cross. Afpersing en bedreiging bedoel je zeker. |
Wat ben je toch een geweldige taalpurist Chatuliem ...
Maar, lees eerst het artikel eens ... ga daarna googlen op het woord "afdreiging"
Ik weet niet hoe het komt, maar ik moet steeds denken aan het woord pedant als ik jouw reactie op mijn posting lees ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het is jammer dat je je hiermee buiten de discussie stelt. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:34
|
|
|
|
kunnen we nu weer terugkeren naar het onderwerp "onvoorwaardelijk liefhebben........."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:38
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Je bent best lief hoor  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:40
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Daar gaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer  |
en..............? visser?..............?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: |  |
Ach ziel, jaloers?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
Berichten: 838
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het gaat in dit gedeelte om gierigheid en hebzucht. En dit vind ik voorbeelden hiervan. En ik vind ze veel erger, dan meedoen aan een loterij. Men veroordeelt de loterij wel hier, maar ze hebben niet door dat ze eigenlijk in hun hart even slecht zijn en dat hun hart evengoed gevuld is met hebzucht. Ik kan ook nog wel een ander voorbeeld noemen. Mensen die hun kinderen gratis naar het kamo lieten gaan met een zielig verhaal en ondertussen voldoende geld hadden. Of mensen die wel geld hebben voor vakantie er toch maar voor zorgen dat ze ergens gratis kunnen kamperen. Een facicliteit bestemd voor mensen met de smalle beurs. Hebzucht en gierigheid komen veel vaker voor dan alleen bij loterijen. En het verdwijnt niet als men de loterijen zou verbieden... |
In dit toppic gaat het over het wel of niet meedoen met loterijen door christenen en niet over hebzucht of gierigheid. Neemt niet weg dat dit zeker dingen zijn die bestaan. Net als het valselijk(oneigenlijk/frauduleus) omgaan met gemeenschapsgeld. Allemaal uitwassen waar helaas christenen zich ook aan bezondigen.
Ik denk dat juist het meedoen met een loterij de hebzucht versterkt. Het maakt je gefixeerd op geld en winnen en dat lijkt me zeer kwalijke zaak. Daarbij moet ik denken aan een tekst in de Bijbel (Zeeland noemde het ook al) ....geld is de wortel van alle kwaad. Iets om eens goed over na te denken wanneer je weer een lot koopt, waarom koop ik het.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 13:55
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Wat of dat nou met stelen te maken heeft is voor mij een vraag. Als ik een fles limonade koop bij de Aldi ipv. bij de AH , omdat het daar 20 cent goedkoper is , is dat dan ook stelen? Ik vind het nergens op slaan. Als iemand iets bij de kringloop ziet staan en het goed gebruiken kan ....en het ook nog voor een prikkie kan meenemen.....nou, 2 mensen blij, de verkoper en de koper. Wat doet het ertoe wie het koopt ? |
Tuurlijk 'mag' jij je goedkopere fles limonade kopen bij de Aldi! Maar ik begrijp Chat wel als hij het bijv. heeft over Kringloopwinkels. Ikzelf 'shop' daar ook altijd en dat heeft te maken met die héle kleine beurs van mij! Nu kom ik daar idd ook veel mensen tegen die het financieel hártstikke goed hebben. Door de populariteit van deze winkels zijn de prijzen daar behoorlijk gestegen dus...ben ik daar de dupe van! Je weet zelf ook wel dat iets wat populair is of waar veel vraag naar is, duurder wordt! (nu wil ik even in het midden laten wie hier nu schuldig aan is: de Kringloopwinkel zélf óf die klant die het goedkoop wil hebben....)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:14
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Tuurlijk 'mag' jij je goedkopere fles limonade kopen bij de Aldi! Maar ik begrijp Chat wel als hij het bijv. heeft over Kringloopwinkels. Ikzelf 'shop' daar ook altijd en dat heeft te maken met die héle kleine beurs van mij! Nu kom ik daar idd ook veel mensen tegen die het financieel hártstikke goed hebben. Door de populariteit van deze winkels zijn de prijzen daar behoorlijk gestegen dus...ben ik daar de dupe van! Je weet zelf ook wel dat iets wat populair is of waar veel vraag naar is, duurder wordt! (nu wil ik even in het midden laten wie hier nu schuldig aan is: de Kringloopwinkel zélf óf die klant die het goedkoop wil hebben....) |
Mag ik vragen hoe jij kunt zien dat die mensen het financieel goed hebben en dus daar niet zouden moeten kopen?
Ik zal niet zeggen dat ik het financieel zo reuze goed heb, maar voor het geld hoef ik niet naar de kringloop, maar zoals ik al eerder schreef ga ik daarna toe vanwege de recycling en dus ook het milieu.
Ook weet ik dan zeker dat er geen oneerlijke handel achter zit zoals ik veel winkels wel het geval is.
1 van de teksten die ik in mijn profiel heb staan is niet voor niets Micha 6: 8!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:36
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en..............? visser?..............?  |

verkeerde topic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op woensdag 24 augustus 2011, 14:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:38
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Het is dan ook een puzzel, waarbij de stukjes langzaam maar zeker .... gezien vanuit de profetie van Ezechiël ± 590 v. Christus tot nu ... op hun plaats vallen. Gewoon een kwestie van de bijbel lezen in het licht van de gebeurtenissen zoals die nu rondom ons plaatsvinden ... en zelfs jij kunt dan stukjes van de puzzel inleggen ...  |
Maar waar in de Bijbel vind ik de voorspelling/profetie van de holocaust? Als er zoveel betreffende de toekomst uit te halen is?
En ja, ik heb dat stuk tekst van de site die jij aangaf...ik heb het boek van Jan Bonda erover gelezen en ben nu bezig met "Hope beyond hell" van Beauchemin.
Het interesseert me en misschien is er wel meer van war dan we denken..al ben ik wel bezig met alles zelf na te lezen en te toetsen.. zie 2 Tim. 3: 16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:39
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Heineken vreest slecht winstresultaat door natte zomer
De verkopen in de zomermaanden zijn zeer zwak door het slechte weer, aldus de brouwer, die waarschuwt dat de winst- en volumeresultaten daardoor onder druk komen te staan. |
Ik heb veel te weinig bier gedronken in deze zomer. Wanneer schijnt de zon weer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 14:40
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wat ben je toch een geweldige taalpurist Chatuliem ...
Maar, lees eerst het artikel eens ... ga daarna googlen op het woord "afdreiging"
Ik weet niet hoe het komt, maar ik moet steeds denken aan het woord pedant als ik jouw reactie op mijn posting lees ...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Afdreiging, prachtige contaminatie Cross. Afpersing en bedreiging bedoel je zeker. |
Afdreiging is de correcte juridische terminologie. Het woord chantage wordt in die kringen niet gebruikt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:21
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Afdreiging is de correcte juridische terminologie. Het woord chantage wordt in die kringen niet gebruikt. | Het blijft een prachtige contaminatie. Sommige contaminaties worden een onderdeel van de NL taal. Vorige week weer een nieuwe gehoord: Merkouzy. Je kunt me taalpurist noemen, dat ervaar ik als een compliment. Taal is één van de mooiste dingen die er zijn en ik hou ervan me erin te verdiepen...off topic.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 24 augustus 2011, 15:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:30
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Mag ik vragen hoe jij kunt zien dat die mensen het financieel goed hebben en dus daar niet zouden moeten kopen?
Ik zal niet zeggen dat ik het financieel zo reuze goed heb, maar voor het geld hoef ik niet naar de kringloop, maar zoals ik al eerder schreef ga ik daarna toe vanwege de recycling en dus ook het milieu.
Ook weet ik dan zeker dat er geen oneerlijke handel achter zit zoals ik veel winkels wel het geval is.
1 van de teksten die ik in mijn profiel heb staan is niet voor niets Micha 6: 8! | Je zou kunnen denken aan het invoeren van een pasjessysteem. Die pasjes worden uitgedeeld aan de mensen die het echt nodig hebben en die geven korting bij aanschaf van bepaalde goederen. De winkel zou dan voor compensatie van de geleden schade het restant kunnen verhalen op gemeenschapsgeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | RIB varen? En dan nog wel tegen 90 km per uur??? Euh...wat is RIB varen dan? |
Snelle boot waarmee ook de reddingsbrigade vaart. De RIB boot is kleiner maar sneller.
http://www.ribschool.nl/
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op woensdag 24 augustus 2011, 15:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het blijft een prachtige contaminatie. Sommige contaminaties worden een onderdeel van de NL taal. Vorige week weer een nieuwe gehoord: Merkouzy. Je kunt me taalpurist noemen, dat ervaar ik als een compliment. Taal is één van de mooiste dingen die er zijn en ik hou ervan me erin te verdiepen...off topic. |
Ja, inderdaad...ik moest ook even grinniken om de 'officiele juridische terminologie'....mooi als een taal leeft en blijft ontwikkelen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 15:51
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | [b]
Algemeen antwoord, niet specifiek reagerend op bovenstaande postings ... Zijn het echte leugens, vraag je dan eens af waarom ze de "leugens" vertellen. Vaak willen de kinderen niet dat de ouders in moeilijkheden komen en dan nemen zij de "problemen" op zich. Dit kan tot uiting komen door het vertellen van "leugens" om zodoende een loyaliteitsconflict te ontlopen ... Een volgende stap is dan "parentificatie" wat zelfs kan uitmonden in "ouderverstotingssyndroom"
http://www.paulienblom.nl/index_bestanden/Page963.htm |
Ben ik volledig met je eens cross, het zijn ook geen echte 'leugens' Duidelijk/herkenbaar stukje van Paulien Blom!
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op woensdag 24 augustus 2011, 15:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
Berichten: 112
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:02
|
|
|
|
|
Lekker dansen in een discotheek kan leuk zijn. Zolang je maar jezelf bent en met leuke mensen bent, kun je er een leuke tijd aan beleven. Met als regel dat je met mate drinkt kan het best gezellig zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:03
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Rekening voor mijn oudste dochter is net binnen van autogarage. Koppeling was kapot geschat 400 euro Maar ja, ze heeft trouwplannen  |
Heeft die van mij ook hoor!!!! Wat??? Trouwplannen en een auto!!! Ze mogen echt hun eigen zaakjes regelen... Ook al heeft moeders veel bijgesprongen... Voor mij valt ook niet veel meer te springen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
|
| Naar boven |
|
|