ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2688 2689 2690 2691 2692 2693 2694 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 16:35

JOSINA022 schreef:
Komt het hier ineens met bakken naar beneden Huilende smiley, smiley in tranen

Wij hebben nog steeds heel mooi weer. Veel zon en het waait een beetje zodat het toch niet te warm. Heel aangenaam dus... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 16:35

MARISKA601 schreef:
Wat leert de bijbel ons over hoogmoed en nederigheid?

God heeft ieder mens zijn talenten gegeven.
De een is beter in een ding dan een ander.
Mag je daar mee te koop lopen?
Of is dat hoogmoedig?

Ik ben niet blij met de hoogmoed,
moet je kijken naar de profvoetballers, ze verdienen spekken geld verdienen en als mensenbehagers.
Waarom zijn die mensen zo beroemd? Voor de hoogmoed?

Laat je je eigen persoonlijk onbekend blijven bij de mensen
Lukas 18 : 14b Want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, maar wie zichzelf vernedert, die zal verhoogd worden.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 16:36

FRANKT627 schreef:
Wij hebben nog steeds heel mooi weer. Veel zon en het waait een beetje zodat het toch niet te warm. Heel aangenaam dus... Lachende smiley

Hier schijnt de zon volop Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 16:41

JOSINA022 schreef:
Komt het hier ineens met bakken naar beneden Huilende smiley, smiley in tranen

Ik denk dat jij in het regenwoud van Nederland woont... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 16:49

FRANKT627 schreef:
Ik denk dat jij in het regenwoud van Nederland woont... Knipoog smiley

Pas maar op dan...wanneer je vannacht weer op wacht staat buiten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 16:53

De mooiste dingen zitten hem in kleine dingen. Een leuk gesprek, een glimlach, een compliment, leuke muziek, enz.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 17:32

JOSINA022 schreef:
Pas maar op dan...wanneer je vannacht weer op wacht staat buiten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Frank neemt lieslaarzen mee Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 17:34

Yes, ik hoef niet eten te koken want mijn zus brengt eten voor me en mijn zoon.
Ze leven met mij mee Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 17:35

HERMAN388 schreef:
Frank neemt lieslaarzen mee Knipoog smiley

Haha, hij mag wel oppassen...straks wordt ie nog opgepakt Clown smiley Zit ie iig droog Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 17:38

Gisteren samen met mijn dochter een nieuw lied gezongen en gespeeld, zij op de piano en ik mocht een beetje mee pingelen op de gitaar ...

Our God is Greater --- Chris Tomlin

http://www.youtube.com/watch?v=zlA5IDnpGhc

Voor de gitaristen ...

http://livingforjesus.com/our-god-is-greater-chris-tomlin-chords-lyrics/
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 17:40

IMKE917 schreef:
Sorry Jolan dat ik door mijn posting me niet heb gehouden aan jou openingsvraag.
Maar ik plofte zowat toen ik de reactie, die ging over het nivo van forum schrijvers, las. Deze was zo vol oordeel (lees, veroordeling) over de andere forum schrijvers, dat ik mij werkelijk af vraag of dat maar zo mag blijven staan zonder censuur. Daar sprak ik iemand op aan die anderen telkens weer aanspreekt op manier van schijven en reageren op het forum.

En om op jou vraag in te gaan. Ik denk dat we iedereen in zijn of haar waarde moeten laten. Het is al vaker genoemt in dit rijtje. Ieder mens is anders en reageerd anders. De ene kan zich makkelijker uiten dan de ander. De ene kan beter schrijven dan de andere. De ene kan foutloos schrijven en de ander heeft wat meer moeite met taal.
De ene kan zich makkelijk verwoorden in een duscussie dan de ander.
Wanneer iemand zich dan toch eens mengt in een discussie en er komt kritiek op zijn of haar schrijf fouten of er volgens sommigen niet diep genoeg op in gegaan....dan is het gelijk een *** nivo. En dat vind ik heel erg storend.

en let a.u.b. niet op mijn taalfouten, want ik weet dat ik ze maak
De reden van mijn felheid, is omdat niemand anders zich er iets van aantrekt. Dit proces speelt zich al meer dan een half jaar af en iedereen doet gewoon alsof zijn neus bloedt, terwijl we steeds vaker merken dat mensen maar van de site af gaan, omdat er toch niks gezegd wordt.
Maria heeft er een topic over geopend en daar werd ook maar slapjes op gereageerd. En iedere keer dezelfde smoes, we zijn niet zo slim, dus we hebben niks te zeggen. Ik ken echter voldoende mensen met een lage opleiding, die toch wel wat zinnigs weten te zeggen.
Maar als je door het geruzie heenkijkt, zie je dat we het eigenlijk met elkaar eens zijn. Hou de serieuze topics serieus, en de lollige lollig. Denk na voordat je iets opschrijft, en vraag je af of het idd zinvol is bepaalde dingen neer te zetten.
Hoe zie ik een ideaal forum voor me? Met het bovenstaande komen we al een heel eind..

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 17:45
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 17:40

JOSINA022 schreef:
Haha, hij mag wel oppassen...straks wordt ie nog opgepakt Clown smiley Zit ie iig droog Knipoog smiley

Nou Frank is de gelaarsde Brabanter Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 17:41

JOSINA022 schreef:

Wat heerlijk weertje hebben we hier toch in Hoeven. De zon is er nog steeds. Het is echt aangenaam om buiten te zitten terwijl ik dit schrijf. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 17:57

FRANKT627 schreef:
Wat heerlijk weertje hebben we hier toch in Hoeven. De zon is er nog steeds. Het is echt aangenaam om buiten te zitten terwijl ik dit schrijf. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Geniet er dan maar van, zolang het nog kan...zometeen wordt er een emmer geleegd precies boven jouw hoofd Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt...een zéér plaatselijke bui Clown smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op donderdag 25 augustus 2011, 17:58
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:10

[quote=HANNAH810]en mag ik me daar volledig bij aansluiten?? Engeltje smiley[/quote

MAG IK ERBIJ???
]
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:11

http://youtu.be/38V8jnN1Kpw
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:15

http://youtu.be/mmdPQp6Jcdk

http://youtu.be/COkya7N3pB8

http://youtu.be/rp2Jn5ttlac

Laatst aangepast door
JOSINA022
op donderdag 25 augustus 2011, 18:29
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:30

Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...

Heb even gezocht in oude topics ...

Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:15

Ik wil nog één keer de hardheid en onvriendelijkheid die ik bespeur op het forum en in de chatbox aankaarten. Ik baal er enorm van als mensen publiekelijk in de zeik genomen worden, en daar treden we dan ook hard tegen op.

Ik baal ook enorm van het gebrek aan zelfreinigend vermogen hier. Als er bijvoorbeeld in de chatbox dingen gebeuren die niet kunnen, denigrerende zaken, dan moet je er wat van zeggen, dan moet je dat melden. Of, laat ik het eens van een wat liberaler standpunt zeggen, als je merkt dat iemand niet goed tegen een bepaalde grap kan, dan respecteer je dat, dan hou je je in, dan bied je je excuses aan, dan laat je die persoon met rust. Dat is de christelijke weg die Paulus beschrijft: Je houdt rekening met elkaars gevoeligheden. En je probeert elkaar op te bouwen in plaats van af te breken.

Ik weet dat er hier mensen zijn die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat is niet erg. Maar laten we elkaar in ieders waarde laten. Laten we ons niet verlagen tot flauwe grappen op de man, die niets met het verschil van inzicht te maken hebben.

Weet je wat bijvoorbeeld niet christelijk is? Als je in mails of privéchats met je 'medestanders' eens lekker los gaat over hoe vervelend je die man of vrouw wel niet vindt. Want wat is daar de christelijke functie van?

Nogmaals, wij staan met ChristianMatch een site voor waar iedereen zich geaccepteerd en veilig voelt, waar mensen elkaar opbouwen en dichter bij God brengen. Als je niet bereid bent om daar aan bij te dragen, dan is ChristianMatch niet de website voor jou.

Zo. Ik heb het gezegd. Niemand kan nu zeggen 'maar je hebt me niet gewaarschuwd' als die het slachtoffer is geworden van onze maatregelen.

Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:27
Ik heb regelmatig gewaarschuwd, ik heb duidelijk gemaakt dat het tegen de regels van ChristianMatch is, maar er wordt gewoon niet door iedereen geluisterd. Er wordt doorgegaan met respectloos gedrag, en als ik of iemand anders hen erop aanspreekt, dan wordt het afgedaan als niet zo erg.

Bovenstaande is terug te lezen op onderstaande link ...

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=428

Een topic-onderwerp later
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:13

Het lukt nog niet echt om aardig te zijn voor elkaar

Ik sluit ook dit topic maar.

Meer nog: Alles is nu wel gezegd. Ik wil niet meer dat er over deze kwestie in het openbaar gesproken wordt. Want als we het niet in een positieve context kunnen doen, dan maar helemaal niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:35

MARISKA601 schreef:
Wat leert de bijbel ons over hoogmoed en nederigheid?

God heeft ieder mens zijn talenten gegeven.
De een is beter in een ding dan een ander.
Mag je daar mee te koop lopen?
Of is dat hoogmoedig?
Ik denk dat hoogmoed iets anders is, dan je talenten gebruiken. We leven in een maatschappij waarin matigheid de norm is. Als je ergens goed in bent, moet je dat vooral niet laten zien...Niemand durft of mag ergens in uitblinken of ze worden met jaloerse blikken bekeken.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:39

CHATULIEM619 schreef:
De reden van mijn felheid, is omdat niemand anders zich er iets van aantrekt. Dit proces speelt zich al meer dan een half jaar af en iedereen doet gewoon alsof zijn neus bloedt, terwijl we steeds vaker merken dat mensen maar van de site af gaan, omdat er toch niks gezegd wordt.
Maria heeft er een topic over geopend en daar werd ook maar slapjes op gereageerd. En iedere keer dezelfde smoes, we zijn niet zo slim, dus we hebben niks te zeggen. Ik ken echter voldoende mensen met een lage opleiding, die toch wel wat zinnigs weten te zeggen.
Maar als je door het geruzie heenkijkt, zie je dat we het eigenlijk met elkaar eens zijn. Hou de serieuze topics serieus, en de lollige lollig. Denk na voordat je iets opschrijft, en vraag je af of het idd zinvol is bepaalde dingen neer te zetten.
Hoe zie ik een ideaal forum voor me? Met het bovenstaande komen we al een heel eind..

Ff je eerste regel......
De reden van mijn felheid, is omdat niemand anders zich er iets van aantrekt
Bij wie is er een probleem dan....????
Blijkbaar alleen bij jou....want niemand anders trekt zich er iets van aan.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:40

CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...

Heb even gezocht in oude topics ...

Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:15

Ik wil nog één keer de hardheid en onvriendelijkheid die ik bespeur op het forum en in de chatbox aankaarten. Ik baal er enorm van als mensen publiekelijk in de zeik genomen worden, en daar treden we dan ook hard tegen op.

Ik baal ook enorm van het gebrek aan zelfreinigend vermogen hier. Als er bijvoorbeeld in de chatbox dingen gebeuren die niet kunnen, denigrerende zaken, dan moet je er wat van zeggen, dan moet je dat melden. Of, laat ik het eens van een wat liberaler standpunt zeggen, als je merkt dat iemand niet goed tegen een bepaalde grap kan, dan respecteer je dat, dan hou je je in, dan bied je je excuses aan, dan laat je die persoon met rust. Dat is de christelijke weg die Paulus beschrijft: Je houdt rekening met elkaars gevoeligheden. En je probeert elkaar op te bouwen in plaats van af te breken.

Ik weet dat er hier mensen zijn die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat is niet erg. Maar laten we elkaar in ieders waarde laten. Laten we ons niet verlagen tot flauwe grappen op de man, die niets met het verschil van inzicht te maken hebben.

Weet je wat bijvoorbeeld niet christelijk is? Als je in mails of privéchats met je 'medestanders' eens lekker los gaat over hoe vervelend je die man of vrouw wel niet vindt. Want wat is daar de christelijke functie van?

Nogmaals, wij staan met ChristianMatch een site voor waar iedereen zich geaccepteerd en veilig voelt, waar mensen elkaar opbouwen en dichter bij God brengen. Als je niet bereid bent om daar aan bij te dragen, dan is ChristianMatch niet de website voor jou.

Zo. Ik heb het gezegd. Niemand kan nu zeggen 'maar je hebt me niet gewaarschuwd' als die het slachtoffer is geworden van onze maatregelen.

Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:27
Ik heb regelmatig gewaarschuwd, ik heb duidelijk gemaakt dat het tegen de regels van ChristianMatch is, maar er wordt gewoon niet door iedereen geluisterd. Er wordt doorgegaan met respectloos gedrag, en als ik of iemand anders hen erop aanspreekt, dan wordt het afgedaan als niet zo erg.

Bovenstaande is terug te lezen op onderstaande link ...

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=428

Een topic-onderwerp later
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:13

Het lukt nog niet echt om aardig te zijn voor elkaar

Ik sluit ook dit topic maar.

Meer nog: Alles is nu wel gezegd. Ik wil niet meer dat er over deze kwestie in het openbaar gesproken wordt. Want als we het niet in een positieve context kunnen doen, dan maar helemaal niet.
En wat wil je nu hiermee zeggen, het is mij niet helemaal duidelijk. Die citaten hebben ongetwijfeld te maken gehad met andere situaties, moeten we nu al die oude citaten bekijken in welke contekst ze geschreven zijn???
Naar boven

Auteur Bericht
ANNE589

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:25

FRANKT627 schreef:
Boze smiley Het is al 9 uur en ik heb nog steeds geen mooi moment gehad. Gisteren was er ook alweer niets moois te beleven...

Ik zou moeten wassen maar ik ben er zeker van dat wanneer ik de was buiten hang het gaat regen. Of dat er een vogel komt overvliegen die naar de wc moet en dan...je weet wel doet op mijn was. Ik was dan maar niet vandaag.

Frank, wat ben jij een mopperkont, zou haast een grote vogel naar je toesturen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:27

ANNE589 schreef:
Frank, wat ben jij een mopperkont, zou haast een grote vogel naar je toesturen. Lachende smiley

Huilende smiley, smiley in tranen nooit kan ik wat goed doen...
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:29

JOLAN931 schreef:
Hoe zien wij de bijbel? Als absolute waarheid, of als een geschiedenisboek wat je niet al te letterlijk moet nemen?

Zelf zie ik de bijbel als het woord van God, dat geinspireerd is door de Heilige Geest. Omdat God niet liegen kan is naar mijn idee alles wat er in de bijbel staat volkomen waar.
Het valt me op dat er mensen zijn die dit anders zien.
Maar hoe kan iemand christen zijn en het woord van (zijn/haar)God in twijfel trekken?

Hoe zien jullie de bijbel?

Ben het met je eens Jolan, ik zie de bijbel ook als absolute waarheid en geïnspireerd door de Heilige Geest. Naar mijn mening dus geen ervaringsverhalen van personen uit die tijd.

Hoe de bijbel 'ingevuld of uitgelegd' wordt is heel verschillend. Mensen lezen teksten verschillend en geven ook een verschillende invulling.
De gevolgen/ uitwerking zie je alleen al in de verschillende stromingen en kerkgenootschappen.
Naar mijn mening is dit ook een gevolg van de zondeval.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:31

ANNE589 schreef:

een reiger Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:33

Mijn mooiste moment was vandaag in Hoek van Holland zittend op een bankje kijkend naar de boten die van en naar zee gingen. Een prachtig gezicht!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:35

COOTJE711 schreef:
een reiger Knipoog smiley

ja ja, doe nog maar mee met die stoute Anne...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:36

FRANKT627 schreef:
ja ja, doe nog maar mee met die stoute Anne...

Ff weer ontopic...heb je nog een mooiste moment gehad vandaag? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:48

Vriendelijke woorden kunnen kort zijn en makkelijk uitgesproken worden, maar de echo ervan duurt lang voort...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:50

COOTJE711 schreef:
Vriendelijke woorden kunnen kort zijn en makkelijk uitgesproken worden, maar de echo ervan duurt lang voort...

Mooie spreuk en o zo waar!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2688 2689 2690 2691 2692 2693 2694 ... 6194 Volgende
Pagina 2691 van 6194