| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:10
|
|
|
|
| WIMBRIEN639 schreef: | Goedemorgen Josina.
Heel veel strekte en kracht!
Wim |
Dank!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 29 augustus 2011, 10:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:10
|
|
|
|
Aha, na veel regen is de zon er nu eindelijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:11
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Aha, na veel regen is de zon er nu eindelijk...  |
Wéér alleen in Hoeven zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:19
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Wéér alleen in Hoeven zeker  |
Ja, ik ben heel alleen. Zelfs Floshke is er niet...
Er komen donkere wolken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:20
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Wéér alleen in Hoeven zeker  |
Het is niet te geloven heeft die man plaatselijk een eigen zon??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:20
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Maar neen Chat, natuurlijk moet je niet ontkennen dat je iets kan. Je moet dat niet verbergen. Het is alleen de houding die voor hoogmoed kan zorgen. Als je gaat opscheppen of de andere gaat vernederen omdat die persoon die kwaliteiten niet heeft. Of jezelf zo gaat ophemelen en daar naar gaat handelen alsof om je eigen persoon draait. | Ik denk niet dat het aan je houding ligt, maar veel meer aan je motivatie. En dat is denk ik het moeilijkste. Je kunt niet van de buitenkant zien hoe bepaalde dingen beleefd worden. Iemand die voortdurend zielig doet, omdat hij/zij niks kan, kan aan de buitenkant heel nederig overkomen, maar wat speelt er zich van binnen af? Het kan best wel zijn dat dit een soort manipulatie is. En een directeur kan iedere dag voordat hij begint op zijn knieën gaan om Gods leiding te vragen.
Is het hoogmoedig naar God toe, om met Hem om te gaan als Vader? Door sommigen wordt dat ook zo beleefd. God lijkt voor hen zo onbereikbaar en de mens is zo nietig...Maar eigenlijk is dat ook weer een vorm van hoogmoed. Omdat je dan de genade van God niet goed genoeg vindt. Sommige mensen blijven voortdurend klagen dat ze zo slecht zijn. En is dat eigenlijk geen aanklacht tegenover God? Heeft Hij je dan niet de genade gegeven en mag je dan niet leven vanuit genade? Als je die genade niet erkent, ben je hoogmoedig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:21
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Het is niet te geloven heeft die man plaatselijk een eigen zon??  |
Ha, jij begrijpt tenminste waar ik het over heb Frank houdt zich nogal van de domme
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:25
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ha, jij begrijpt tenminste waar ik het over heb Frank houdt zich nogal van de domme  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: |  |
Geduld...ben zo weg en voor je het weet...ben ik ook zoooooooooo weer terug 
Issie lief hè als ie boos is
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 29 augustus 2011, 10:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:29
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | nog een paar uurtjes is deze jongen weer weg. iedereen een fijne tijd gewenst. |
3 dagen maar dag jochie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:32
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik denk niet dat het aan je houding ligt, maar veel meer aan je motivatie. En dat is denk ik het moeilijkste. Je kunt niet van de buitenkant zien hoe bepaalde dingen beleefd worden. Iemand die voortdurend zielig doet, omdat hij/zij niks kan, kan aan de buitenkant heel nederig overkomen, maar wat speelt er zich van binnen af? Het kan best wel zijn dat dit een soort manipulatie is. En een directeur kan iedere dag voordat hij begint op zijn knieën gaan om Gods leiding te vragen.
Is het hoogmoedig naar God toe, om met Hem om te gaan als Vader? Door sommigen wordt dat ook zo beleefd. God lijkt voor hen zo onbereikbaar en de mens is zo nietig...Maar eigenlijk is dat ook weer een vorm van hoogmoed. Omdat je dan de genade van God niet goed genoeg vindt. Sommige mensen blijven voortdurend klagen dat ze zo slecht zijn. En is dat eigenlijk geen aanklacht tegenover God? Heeft Hij je dan niet de genade gegeven en mag je dan niet leven vanuit genade? Als je die genade niet erkent, ben je hoogmoedig... |
Als je zonden niet erkend dan ben je ook hoogmoedig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBIN273
|
Berichten: 3
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:34
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Er kunnen meerderen hetzelfde nummer hebben. |
Ai das mooi balen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik denk niet dat het aan je houding ligt, maar veel meer aan je motivatie. En dat is denk ik het moeilijkste. Je kunt niet van de buitenkant zien hoe bepaalde dingen beleefd worden. Iemand die voortdurend zielig doet, omdat hij/zij niks kan, kan aan de buitenkant heel nederig overkomen, maar wat speelt er zich van binnen af? Het kan best wel zijn dat dit een soort manipulatie is. En een directeur kan iedere dag voordat hij begint op zijn knieën gaan om Gods leiding te vragen.
Is het hoogmoedig naar God toe, om met Hem om te gaan als Vader? Door sommigen wordt dat ook zo beleefd. God lijkt voor hen zo onbereikbaar en de mens is zo nietig...Maar eigenlijk is dat ook weer een vorm van hoogmoed. Omdat je dan de genade van God niet goed genoeg vindt. Sommige mensen blijven voortdurend klagen dat ze zo slecht zijn. En is dat eigenlijk geen aanklacht tegenover God? Heeft Hij je dan niet de genade gegeven en mag je dan niet leven vanuit genade? Als je die genade niet erkent, ben je hoogmoedig... |
Nee daar ben ik het niet mee eens. Is het wel zo slecht om de calvinistische soberheid/matigheid/nederigheid te handhaven? Ik denk het niet.
Ik denk dat dat heel goed kan samengaan met het zelfbewust weten wie je bent en wat je kunt. Net als wat je zegt Chatuliem... Een goede directeur, die zijn kwaliteiten kent kan heel goed smorgens heel nederig op zijn knieen gaan om God om hulp en raad te vragen. Die persoon is dan zowel nederig, matig en sober, als zelfbewust.
Nogmaals, ik denk dat het juist de combinatie is van die twee kanten die je tot een nerige christen maakt, en tegelijker tijd zelfbewust (wetend dat het is in Gods kracht) optreed op de werkvloer. Als je met je hart aan God de eer geeft van al je kennen en kunnen, dan gaat dat prima samen met het uitermate benutten van de gaven die God je gegeven heeft. Dan mag je weten waar je goed in bent, maar geef je God de eer daarvan, en acht je de ander uitnemender als jezelf omdat je weten mag dat het niet jouw goedheid is, maar Gods goedheid, omdat Hij je deze talenten gaf.
Daarin tegen mag je jezelf ook slecht vinden als je jezelf vergelijkt bij de goedheid van God. Ook daar is niets mis mee, en ten diepste denk ik ook dat het waar is...wij zijn slecht vergeleken bij God. Maar ook daar mag je niet prat op gaan( dan is het weer hoogmoed: zo van ...kijk eens hoe goed ik ben doordat ik mezelf zo slecht vind) Valse nederigheid komt dan voort uit een hoogmoedig hart.
Ik weet waar ik goed in ben, ik weet wat mijn talenten zijn. Daar mag ik ook voor uitkomen en een ander mee behulpzaam zijn, maar ik mag mezelf daar niet mee ophemelen om te laten weten hoe goed ik wel niet ben. God is goed, dat hij me die talenten gaf. Op die manier mag je savonds dan ook weer danken dat je die dag mocht doen waar je goed in was.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 29 augustus 2011, 10:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is dat niet wat calvinistisch gedacht?
wel, ik ben een refo..
Wat is er mis mee om in je eigen kracht te gaan staan en weten dat je dingen goed kunt. Ben je dan gelijk hoogmoedig en overtuigd van je eigen ik? De één is goed in het geschreven woord, dat is een gave maar ben je dan hoogmoedig?
[color=FF0000]nee, je bent hoogmoedig als je hierover opscheppen gat of ermee pronken..
Mijn hulp in huis kan als geen ander poetsen en dat weet ze ook, daar liggen haar kwaliteiten maar ben je dan gelijk hoogmoedig? dan geloof je in jezelf en daar is toch niets mis mee.....Volgens jou loop je er dan te koop mee...
Ik weet niet war of ik dat zeg?
Daarintegen kan nederigheid ook irritaties opwekken, mensen die het er altijd maar over hebben terwijl ze best weten wat voor kwaliteiten ze in huis hebben?
Is dit geen valse nederigheid?
En je mag toch ook eens best trots zijn op jezelf.....dankbaar kan ook, omdat je weet Wie het je geeft. Volgens mij moeten we dat calvinistische denken eens los laten over hoogmoed en nederigheid. Het zijn vaststaande definities..loslaten kan dan niet..
Hoogmoed vind ik als ik beweer als ik mijn huis beter kan poetsen dan mijn hulp dat kan.......dan zeg ik dingen die niet zo zijn want ik heb altijd strepen op mijn ramen als ik ze lap dus dan doe ik me beter voor dan ik ben........ En nederigheid? Nederigheid voor God, dat wel.....zelf niet voor God willen spelen maar een stukje ontzag voor de Allerhoogste.......daar kunnen we misschien nog wel een lesje in nederigheid over leren...... |
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op maandag 29 augustus 2011, 10:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:37
|
|
|
|
Meid, Hebt goede moed. Heel veel sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:39
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Het hele weekend was super. Gisteren m'n meiden jarig, en webcam contact gehad met mijn broer in Ney York. Ik kon met mijn eigen ogen zien dat de orkaan Irene meegevallen was, een hele geruststelling. |
Eind goed al goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
Berichten: 257
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:43
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | jij ook, Billy! |
Ik heb m'n maillimiet bereikt josine. SORRY
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:43
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Geduld...ben zo weg en voor je het weet...ben ik ook zoooooooooo weer terug 
Issie lief hè als ie boos is  |
Frank geeft een dat je weer wakker wordt van de operatie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
Berichten: 112
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:51
|
|
|
|
|
Een heel mooi weekend gehad. Veel gewandeld en leuk contact gehad met een vriend. Het was een heel fijn weekend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Als je zonden niet erkend dan ben je ook hoogmoedig. | Dit antwoord is voor mij exemplarisch voor dat soort denken. En het is een vorm van hoogmoed. Natuurlijk moet je erkennen dat je zondig bent, maar het zou niet de basis moeten zijn voor je relatie met God. De basis is immers Christus die onze zonden vergeven heeft. Waarom blijft men dan hangen in de gedachte dat we alleen maar zondaars zijn? We zijn ook kinderen van de Allerhoogste, verlost van de veroordeling, levend in de vrijheid die Christus ons geeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 11:15
|
|
|
|
Het zijn volgens bepaalde leren vaste definities he? Misschien is de bedoeling ervan wel een heel andere..........of kan je het anders opvatten dan het er staat...... En uiteraard kan je dankbaar zijn voor bepaalde gaves maar je moet ook realistisch blijven kijken en mens kunnen zijn......en enthousiast mogen zijn over zaken waar je goed in bent........ En natuurlijk ben je dankbaar voor de zaken die je kunt maar buiten de hoogmoed en nederigheid die mensen tentoonstellen(je weet tenslotte nooit wat er zich in de krochten van de ziel van die mensen afspeelt) is het belangrijk denk ik dat je als christen hoop, moed en vertrouwen in een betere wereld uitstraalt, dat je omziet in liefde naar de ander, niet roddelt over de ander en vooral de ander heel laat in zijn mens zijn met zijn minnen en zijn plussen......En dat dat al een hele klus is hoef ik hier eigenlijk niet te vermelden denk ik.......  En is het niet zo dat als je de ander niet heel laat dat je dan al hoogmoedig bezig bent? Ik vind persoonlijk het toppunt van hoogmoedigheid als mensen je gewoon straal negeren omdat ze het niet met je eens zijn of je niet aardig vinden........doe dan in ieder geval fatsoenlijk denk ik dan, is een heel verschil met aardig doen...... Dus hoogmoedig en nederigheid is een veel breder begrip dan we zo 123 denken.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 29 augustus 2011, 12:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 11:29
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ook al is het een mop, ik vind persoonlijk deze te ver gaan... En dan val ik dus over "Wat kan mij dat schelen"... |
Vind je?
Ik kon er wel om lachen. Zo zie je duidelijk het verschil in beleving onder ons, mensen.
nederlanders maken moppen over belgen, maar doen belgen dit ook over nederlanders? Ik vraag me af hoe ze ons dan weergeven. Zijn wij voor de belgen ook zo dom als de belgen in onze moppen zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 11:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het zijn volgens bepaalde leren vaste definities he? Misschien is de bedoeling ervan wel een heel andere..........of kan je het anders opvatten dan het er staat...... En uiteraard kan je dankbaar zijn voor bepaalde gaves maar je moet ook realistisch blijven kijken en mens kunnen zijn......en enthousiast mogen zijn over zaken waar je goed in bent........ En natuurlijk ben je dankbaar voor de zaken die je kunt maar buiten de hoogmoed en nederigheid die mensen tentoonstellen(je weet tenslotte nooit wat er zich in de krochten van de ziel van die mensen afspeelt) is het belangrijk denk ik dat je als christen hoop, moed en vertrouwen in een betere wereld uitstraalt, dat je omziet in liefde naar de ander, niet roddelt over de ander en vooral de ander heel laat in zijn mens zijn met zijn minnen en zijn plussen......En dat dat al een hele klus is hoef ik hier eigenlijk niet te vermelden denk ik.......  | Wat een woord, krochten....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 29 augustus 2011, 11:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 12:06
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Geduld...ben zo weg en voor je het weet...ben ik ook zoooooooooo weer terug 
Issie lief hè als ie boos is  |
Tis een schatje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 12:07
|
|
|
|
Vind het maar koud brrrrr niks aan! Geen zon alleen maar een grijze lucht, nog wel droog gelukkig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 12:07
|
|
|
|
Hier schijnt de zon weeral. Het waait wel redelijk hard maar al bij al is het een mooie en aangename dag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 12:08
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | nog een paar uurtjes is deze jongen weer weg. iedereen een fijne tijd gewenst. |
O ga je alweer Dat was kortjes dan dag billy boy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 12:08
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ook al is het een mop, ik vind persoonlijk deze te ver gaan... En dan val ik dus over "Wat kan mij dat schelen"... |
Als je de mop goed leest...zijn hier de woorden...WAT KAN HET MIJ SCHELEN...in het geheel niet verkeerd of fout... Normaal gesproken als je deze woorden gebruikt...zou het verkeerd kunnen zijn...hier in de mop niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 12:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hier schijnt de zon weeral. Het waait wel redelijk hard maar al bij al is het een mooie en aangename dag...  |
Bestaat niet wat jij zegt Jij zit ons ertussen te nemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 12:10
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ook al is het een mop, ik vind persoonlijk deze te ver gaan... En dan val ik dus over "Wat kan mij dat schelen"... |
Ik kan er wel om lachen, het is een mop! Zie hier de humor wel van in
|
|
| Naar boven |
|
|