| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 09:36
|
|
|
|
| WIMBRIEN639 schreef: | Goedemorgen Josina
Fijn dat de operatie achter de rug is, dat is op zijn minst al een gebedsverhoring. Nu nog de uitslag afwachten, wat denk je zelf?
gr Wim |
Allereerst...wil je mij svp gewoon José noemen?
En ja, het feit dat de operatie achter de rug is, is al een stukje gebedsverhoring, voor de rest weet ik nog niets en is het afwachten. Kan er echt nog niets over zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 09:49
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Diverse opties, maar ik vrees dat het de laatste optie gaat worden Dus Erika...mocht je nog durven komen, dan weet je wat je te doen staat
Het is idd verstandig en als ik heel eerlijk moet zijn, denk ik dat het uit bed gaan ook niet zal lukken, gezien de pijn en alle slangen die mijn lijf in en uit gaan  |
Okidokie komt goed meis Zal een lekker luchie voor uwes opzoeken Maar fijn weer wat van je te horen, en luister nu maar goed naar die lieve knappe broeder des te eerder mag je naar huis
Liefs Erika.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zoals Does opmerkte is onze gezondheidszorg er altijd op gericht om mensen in leven te houden. Terwijl dood gaan ook een onderdeel van leven is. Vroeger was griep een van de belangrijkste doodsoorzaken. Het heeft lange tijd op de derde plaats gestaan. En dan ging het vaak om bejaarden die al in een sterke mate verzwakt waren. Waarom zouden we de natuur niet op zn beloop laten? |
Er zijn vele cm leden waarvan 1 van de ouders dementerend is. Met jouw opmerking wens je in feite dat ze zo snel mogelijk maar sterven.
Als je vind dat we de natuur zijn gang maar moeten laten gaan, waarom dan nog medicijnen slikken/spuiten?
In feite is het niet geven van een griepprik al een vorm van euthanasie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Er zijn vele cm leden waarvan 1 van de ouders dementerend is. Met jouw opmerking wens je in feite dat ze zo snel mogelijk maar sterven.
Als je vind dat we de natuur zijn gang maar moeten laten gaan, waarom dan nog medicijnen slikken/spuiten?
In feite is het niet geven van een griepprik al een vorm van euthanasie. | Dan moeten ze maar beter lezen en niet meteen alles zo negatief invullen...Mariska ik ben een beetje zat van je ruzie willen maken. Je weet net zo goed als ik dat ik niet iedere demente bejaarde dood wil hebben. Maak dan ook niet zulke uitdagende opmerkingen..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 30 augustus 2011, 10:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:08
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Er zijn vele cm leden waarvan 1 van de ouders dementerend is. Met jouw opmerking wens je in feite dat ze zo snel mogelijk maar sterven.
Als je vind dat we de natuur zijn gang maar moeten laten gaan, waarom dan nog medicijnen slikken/spuiten?
In feite is het niet geven van een griepprik al een vorm van euthanasie. |
Nee...Maris...ik geloof niet dat Chat dat zo bedoeld!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | dan moeten ze maar beter lezen en niet meteen alles zo negatief invullen... |
Mijn moeder is dementerend, heeft in het najaar vaak last van brochitus, dankzij de griepprik heeft ze het niet in erge mate.
Als wij kinderen zouden zeggen ma, doe de prik maar niet, dan vrees ik het ergste.
Moeders heeft jaren lang voor ons gezorgd, nu nemen wij een deel van de verzorging op ons, oa haar gezondheid.
Is het dan verkeerd om haar de griepprik te geven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Mijn moeder is dementerend, heeft in het najaar vaak last van brochitus, dankzij de griepprik heeft ze het niet in erge mate.
Als wij kinderen zouden zeggen ma, doe de prik maar niet, dan vrees ik het ergste.
Moeders heeft jaren lang voor ons gezorgd, nu nemen wij een deel van de verzorging op ons, oa haar gezondheid.
Is het dan verkeerd om haar de griepprik te geven? | Er zijn natuurlijk gradaties in dementie. Ik heb het over de laatste fase, waarbij men zich niet meer bewust is van de omgeving.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dan moeten ze maar beter lezen en niet meteen alles zo negatief invullen...Mariska ik ben een beetje zat van je ruzie willen maken. Je weet net zo goed als ik dat ik niet iedere demente bejaarde dood wil hebben. Maak dan ook niet zulke uitdagende opmerkingen.. |
Ik zoek geen ruzie,maar ik ergerde me aan die opmerking van je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:32
|
|
|
|
Draw me close to you, http://youtu.be/mLNL49TFC_8
Dichtbij Hem..dat wens ik je toe Susannah, het ga je goed..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ik zoek geen ruzie,maar ik ergerde me aan die opmerking van je. | Dat doe je snel, dat doe je bewust.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WIMBRIEN639
|
Berichten: 23
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:33
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Allereerst...wil je mij svp gewoon José noemen?
En ja, het feit dat de operatie achter de rug is, is al een stukje gebedsverhoring, voor de rest weet ik nog niets en is het afwachten. Kan er echt nog niets over zeggen. |
Is goed José zal ik doen
Beterschap verder Wim
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:36
|
|
|
|
Heel veel sterkte Josina...José. Ik hoop dat je herstel voorspoedig gaat. liefs, Marian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
Berichten: 159
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:41
|
|
|
|
Ook gedaan.
gr majaro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:42
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:45
|
|
|
|
Fijn dat je er weer bent José! Het is zó goed om te lezen dat je door de operatie heen bent en jij weer achter je lappie kan zitten/liggen! Zie dit hier, ons, maar als een grote groep mensen die om jouw bed zitten en je allemaal vragen hoe het ermee is. Voordeel is...als je ons zat bent..trek je gewoon de stekker eruit en foetsie is je visite! Neem je rust meis....want nu moet 't herstel gaan beginnen. Dikke en ik dank God!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:47
|
|
|
|
|
ik ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:53
|
|
|
|
| WIMBRIEN639 schreef: | Is goed José zal ik doen
Beterschap verder Wim |
Dank.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:54
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Heel veel sterkte Josina...José. Ik hoop dat je herstel voorspoedig gaat. liefs, Marian |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:58
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Fijn dat je er weer bent José! Het is zó goed om te lezen dat je door de operatie heen bent en jij weer achter je lappie kan zitten/liggen! Zie dit hier, ons, maar als een grote groep mensen die om jouw bed zitten en je allemaal vragen hoe het ermee is. Voordeel is...als je ons zat bent..trek je gewoon de stekker eruit en foetsie is je visite! Neem je rust meis....want nu moet 't herstel gaan beginnen. Dikke en ik dank God! |
Het is idd reuze wat zo'n grote virtuele groep kan doen! Haha, reken maar dat die stekker eruit gaat wanneer ik jullie zat ben
En God mag zeker gedankt worden!
Maar ik neem zeker mijn rust, heb net ook weer even geslapen. En nog wel "legaal" slapen overdag, wat ben ik een bofkont
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op dinsdag 30 augustus 2011, 10:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 11:00
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Fijn dat je er weer bent José! Het is zó goed om te lezen dat je door de operatie heen bent en jij weer achter je lappie kan zitten/liggen! Zie dit hier, ons, maar als een grote groep mensen die om jouw bed zitten en je allemaal vragen hoe het ermee is. Voordeel is...als je ons zat bent..trek je gewoon de stekker eruit en foetsie is je visite! Neem je rust meis....want nu moet 't herstel gaan beginnen. Dikke en ik dank God! |
Eigenlijk wilde ik dat ook zeggen Jose.. Neem je rust...en laat dat lappie voor wat hij is... Hopelijk kun je dan thuis straks weer alles oppikken... Alle goedbedoelde wensen meegenomen hoor!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 11:02
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Eigenlijk wilde ik dat ook zeggen Jose.. Neem je rust...en laat dat lappie voor wat hij is... Hopelijk kun je dan thuis straks weer alles oppikken... Alle goedbedoelde wensen meegenomen hoor!!! |
Dank je wel hoor! Maar lappie moet het sowieso doen vanwege mijn zusje in Bosnië, zeker nu de verbinding met daar beter is dan ooit geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 11:27
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | ....duistere spelonken....
wel een mooie relativering, Willemijn. |
Dank je Mieke, aardig van je......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIAANTJE026
|
Berichten: 40
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 11:31
|
|
|
|
Hoi Josien, Fijn dat je de operatie achter de rug het, ik wens je een voorspoedig herstel toe en laat je nog maar even lekker verwennen door de verpleegkundigen, thuis moet je alles zelf weer doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 12:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Er zijn natuurlijk gradaties in dementie. Ik heb het over de laatste fase, waarbij men zich niet meer bewust is van de omgeving. |
En wie beslist dan wanneer er wel een griepprik wordt gegeven en wanneer niet? Wat wij geen kwaliteit van leven kunnen vinden kan voor de dementerende wel zo zijn. Ik heb jarenlang met dementerende ouderen gewerkt en terwijl wij denken wat triest dat het zover moet komen heb ik zat meegemaakt dat de dementerende gelukkig kan zijn in zijn/haar wereldje. Dat is ook wat het vaak moeilijk maakt, maar bedenk wel dat als er geen griepinjecties meer gegeven zouden worden er in de winter zeer vele ouderen zouden sterven. En ik heb altijd geleerd en daar geloof ik nog stellig in dat als het de tijd is voor die persoon om te sterven griepprik of niet maakt dan niet uit.
Om op euthanasie terug te komen. Leren wij niet allen dat God leven geeft en leven neemt? of levens spaart? Als het jou tijd is dan moeten we bereid zijn om te sterven dan mag iemand die een godvruchtig leven heeft geleid uitzien naar een betere wereld, dat neemt niet weg dat sterven denk een ieder van ons ook angst inboezemd, ben ik er klaar voor om te sterven? om mijn Heere te ontmoeten? Kan ik mijn familie loslaten? Wat gaat er door iemand heen die euthanasie wil laten plegen? Wil die persoon zelf niet leiden? of wil die de familie niet tot 'last" zijn en hun het zien aftakelen van een geliefde besparen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 12:18
|
|
|
|
|
ook ik heb getekend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 12:21
|
|
|
|
Wat valt er nog te zeggen over het weer, weer grijze lucht, weer regenbuitjes Je zou haast mee gaan huilen met het weer En nog steeds moet de heg gedaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 12:35
|
|
|
|
| LIAANTJE026 schreef: | Hoi Josien, Fijn dat je de operatie achter de rug het, ik wens je een voorspoedig herstel toe en laat je nog maar even lekker verwennen door de verpleegkundigen, thuis moet je alles zelf weer doen. |
dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 12:39
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | En wie beslist dan wanneer er wel een griepprik wordt gegeven en wanneer niet? Wat wij geen kwaliteit van leven kunnen vinden kan voor de dementerende wel zo zijn. Ik heb jarenlang met dementerende ouderen gewerkt en terwijl wij denken wat triest dat het zover moet komen heb ik zat meegemaakt dat de dementerende gelukkig kan zijn in zijn/haar wereldje. Dat is ook wat het vaak moeilijk maakt, maar bedenk wel dat als er geen griepinjecties meer gegeven zouden worden er in de winter zeer vele ouderen zouden sterven. En ik heb altijd geleerd en daar geloof ik nog stellig in dat als het de tijd is voor die persoon om te sterven griepprik of niet maakt dan niet uit.
Om op euthanasie terug te komen. Leren wij niet allen dat God leven geeft en leven neemt? of levens spaart? Als het jou tijd is dan moeten we bereid zijn om te sterven dan mag iemand die een godvruchtig leven heeft geleid uitzien naar een betere wereld, dat neemt niet weg dat sterven denk een ieder van ons ook angst inboezemd, ben ik er klaar voor om te sterven? om mijn Heere te ontmoeten? Kan ik mijn familie loslaten? Wat gaat er door iemand heen die euthanasie wil laten plegen? Wil die persoon zelf niet leiden? of wil die de familie niet tot 'last" zijn en hun het zien aftakelen van een geliefde besparen! |
Ik heb geen verstand van dementerende ouderen en een griepprik vind ik zelf wel ok. Wat ik me wel afvraag is of je een dementerende oudere nog wel belastende behandelingen moet laten ondergaan die het leven verlengen? Ik denk dan aan chemokuren of bij nierfalen een dialyse behandeling.....Ik kan me wel enigszins voorstellen dat je dan als familie zegt, daar beginnen we niet meer aan dat is te belastend......en waarschijnlijk ook niet zo te bevatten als je dementerend bent......En eigenlijk is dat dan toch ook een vorm van het leven in eigen hand nemen......? Of mag dat dan weer wel? Zo maar wat vragen waar ik het antwoord ook niet op weet maar die bij me opkomen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 12:40
|
|
|
|
Ha José,
Wat een opluchting dat je weer bij ons mogen genieten na spannende uren van operatie. Maar goed, Ik ben (ook alle cmbezoekers zijn) blij dat de operatie weer achter de rug en nu wacht je verder nog af wat het mag gebeuren. Het is de vrede Gods die alle verstand te boven gaat, dat God de handen van de doktoren besturen en gezegend mogen worden. Tot eer van Zijn grote Naam.
Gods bevolen,
Herman en Marian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 12:43
|
|
|
|
Over een week loopt mijn abb af en komt precies goed uit en dan op vakantie Eindelijk zon in "zonnige" zuiden Ik wacht af
|
|
| Naar boven |
|
|