ChristianMatch
 


Forum

operatie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2728 2729 2730 2731 2732 2733 2734 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 16:26
 
ROBBEDOES873 schreef:
Heel veel sterkte beterschap en moed gewenst dikke knuf

dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 16:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Tollenaars waren afpersers, parasieten, mensen die leefden van geld van de ander. Stel je nu niet voor dat tollenaars zulke lieverdjes waren. Er zijn maar een paar die tot bekering kwamen, maar dat maakt niet meteen iedere tollenaar goed.

Dat neemt niet weg dat déze tollenaar een kind van God was die diep gebogen ging onder zijn schuldbesef, ook al was Jezus voor hem gestorven. Eén die volgens jou bleef hangen in de gedachte dat hij alleen maar zondaar was, terwijl hij ook een kind van de Allerhoogste, verlost van de veroordeling, levend in de vrijheid die Christus hem gaf.

Het is een voorbeeld om aan te tonen dat ook christenen die als basis schuld en zondenbesef hebben, een juiste relatie met God kunnen hebben.
En als Jezus Zelf dit voorbeeld gaf van hoe Hij het liefst zag dat de relatie tussen God en mens was, dan denk ik toch dat jij er naast zit met je mening Chat, want die is compleet tegenovergesteld als Jezus voorbeeld.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op dinsdag 30 augustus 2011, 16:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:01
 
HANNAH810 schreef:
nou, frank en visser; roep eens data dan?

en ja, viervoeters mogen ook aan het strand toch?
emmertje en schepje mee, en we zijn zoooo zoet!!

wie heeft interesse mee te gaan naar de kust (ergens tussen hoek van holland en scheveningen)?

hannah810
tink100
erica129
josina022

visser278
frankt627
herman338
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:31
 
JOSINA022 schreef:
in het ziekenhuis geen weer vandaag Boze smiley

Zijn de gordijnen dicht Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:37
 
Jezus was niet hoogmoedig in Zijn leven
Bijvoorbeeld: Hij deed de voeten wassen van Zijn discipelen
Tijdens Zijn levenswandel werd Hij door velen verworpen en werd Hij nederig.
Hij is een Voorbeeld voor Zijn volk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:38
 
ERIKA129 schreef:
Wat je over het algemeen ziet bij dementerenden dat er idd geen grote behandelingen meer plaatsvinden, zoals operaties en chemo's... De meesten hebben een passief beleid waarin staat dat alle warme zorg wordt gegeven daarmee bedoel ik liefde aandacht de dagelijkse zorg en alleen een operatie bij botbreuken.Hier kan ik me wel in vinden de mensen zelfbegrijpen niet meer wat er met ze gebeurt en elke narcose brengt ze vaak verder in hun dementie. En soms denk je inderdaad wat ik ergens las mogen de mensen ook nog sterven??
Soms wordt er zo ver gegaan dat je weleens denkt laat ze mogen sterven!
Wat ik heb ervaren bij dementerenden dat hoe dement ze ook zijn ze toch zelf op een gegeven moment weten wat ze doen, vaak zie je dat ze wijgeren te eten en te drinken zo van laat mij maar gaan.

Ben het volledig met je eens Erica. Ik ben bekend met zowel de dementerende zorg als ziekenhuiszorg.
Ik heb een keer een lezing gehoord over dit onderwerp. Dit werd door een chr. arts/ internist dr Agteresch gehouden. Hierin benoemde hij dat er een wit gebied is (algemeen wettelijk geaccepteerd) een zwart gebied (niet geaccepteerd zoals euthanasie) en een groot grijs gebied waarin voorkomt: hoe lang moet je doorgaan met behandelen etc etc....
Hij heeft ook een boekje geschreven hierover: 'Als grenzen vervagen'
Persoonlijk vind ik dit een heel mooi/ duidelijk boek!
Daarnaast blijft het soms nog een moeilijk punt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:41
 
HANNAH810 schreef:
nou, frank en visser; roep eens data dan?

en ja, viervoeters mogen ook aan het strand toch?
emmertje en schepje mee, en we zijn zoooo zoet!!

wie heeft interesse mee te gaan naar de kust (ergens tussen hoek van holland en scheveningen)?

hannah810
tink100

visser278
frankt627




Zie dat ik al op de lijst gegooid ben. En dat zonder overleg. Verraste, verbaasde smiley

Gij roept om een datum? Allez, daar komen er dan een paar.:
08-10.....is misschien een beetje te snel na de pn in ede?
22-10
05-11
19-11
Voila.

Ik weet niet wanneer het herfstvakantie is en of daar ook rekening mee gehouden moet worden?


Laatst aangepast door
VISSER278
op dinsdag 30 augustus 2011, 17:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:43
 
HANNAH810 schreef:




Graag dit overplaatsen naar nieuwe topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:44
 
VISSER278 schreef:
Zie dat ik al op de lijst gegooid ben. En dat zonder overleg. Verraste, verbaasde smiley

Gij roept om een datum? Allez, daar komen er dan een paar.:
08-10.....is misschien een beetje te snel na de pn in ede?
22-10
05-11
19-11
Voila.

Reuze voordeel is bij Hoek van Holland gratis parkeren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:46
 
Mijn dochter zegt bij Den Haag-Kijkduin, Monster en Hoek van Holland kunnen jullie gratis parkeren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:48
 
HERMAN388 schreef:
Reuze voordeel is bij Hoek van Holland gratis parkeren


Bijkomend voordeel: Frank komt regelmatig in den Haag dus die weet de weg Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:49
 
VISSER278 schreef:
Bijkomend voordeel: Frank komt regelmatig in den Haag dus die weet de weg Knipoog smiley

Gaan we dan met de bus Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:54
 
HERMAN388 schreef:
Zijn de gordijnen dicht Smiley die vol vragen zit

Nee, mijn oogluiken vallen steeds dicht Coole smiley met zonnebril en ik mag niet eens naar buiten Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 17:57
 
VISSER278 schreef:
Bijkomend voordeel: Frank komt regelmatig in den Haag dus die weet de weg Knipoog smiley

Weet je het zeker? Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:21
 
VISSER278 schreef:
Zie dat ik al op de lijst gegooid ben. En dat zonder overleg. Verraste, verbaasde smiley

Gij roept om een datum? Allez, daar komen er dan een paar.:
08-10.....is misschien een beetje te snel na de pn in ede?
22-10
05-11
19-11
Voila.

Ik weet niet wanneer het herfstvakantie is en of daar ook rekening mee gehouden moet worden?

Jij ook al?
Ik sta er ook op heb alleen maar gereageerd op herman Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:22
 
JOSINA022 schreef:
Weet je het zeker? Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond

Gaan we zeker via de afsluitdijk Clown smiley Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:30
 
HERMAN388 schreef:
Een kind van God is wel mooi, of je inderdaad trots bent als kind van God dat hangt af van je eigen mening.
Tollenaar, die achterin in de tempel stond, werd door God geroepen en bekeert. Hij gaat niet met blijdschap naar de tempel maar met droefheid.
Die werkt onberouwelijke bekering tot zaligheid.
Tollenaar wilt niet erkennen als kind van God maar als zondaar. Hij voelt zichzelf vernederd.
Wat doe je als kind van God? Ben je dan hoogmoedig of liever vernederd?
Bijbel onder de arm en je loopt naar de kerk alsof je denkt dat ik word gezien door de omstanders dat ze kunnen je herkennen als kind van God bent.

Het lijkt me geen goede zaak als je gezien wilt worden door de mensen, Jezus heeft ook geleerd dat je beter de deur achter je kunt sluiten en God je in het verborgene beloont.
(Ik zou dan zeggen, waarom loop je met je bijbel onder de arm naar de kerk om gezien te worden door omstanders ? Dan is je hoop teveel op mensen gericht, terwijl geloof allereerst een harts- zaak is tussen jou en God).


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 30 augustus 2011, 18:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:32
 
JOSINA022 schreef:
Nee, mijn oogluiken vallen steeds dicht Coole smiley met zonnebril en ik mag niet eens naar buiten Gefrustreerde smiley

Troost je je wil niet eens naar buiten het is koud en nat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:34
 
JOSINA022 schreef:
dank je wel!

euh effe een vraagje hoeveel deo heb je nodig? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:36
 
ERIKA129 schreef:
Gaan we zeker via de afsluitdijk Clown smiley Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

En uiteraard eerst via Maastricht en Groningen Gefrustreerde smiley Dat wordt gezèeeeeeeeeeeellig Slapende smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:37
 
WILLEMIJN232 schreef:
Woon jij er soms????? Verraste, verbaasde smiley

Haha Willemijn hij is op zn teentjes getrapt en datgaat snel in een durpie met 1 straat Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:39
 
JOSINA022 schreef:
En uiteraard eerst via Maastricht en Groningen Gefrustreerde smiley Dat wordt gezèeeeeeeeeeeellig Slapende smiley Clown smiley

Mag er dan een tukkie gedaan worden in de bus?
We moeten dan namelijk een dag eerder vertrekken Clown smiley anders komen we NOOIT aan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:40
 
ERIKA129 schreef:
Haha Willemijn hij is op zn teentjes getrapt en datgaat snel in een durpie met 1 straat Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nou ja voordeel, Bert kan er lopende heen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:42
 
Veel sterkte Josina !
Hoop dat je gauw mag opknappen en naar huis mag, of ben je al thuis ?
Groetjes !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:43
 
Pas was ik bij mensen die juist afscheid hadden genomen van hun zwager en broer. Dinsdagmiddag om 12 uur zou er euthanasie op hem toegepast worden. De man heeft voor zijn dood nog een feestje gegeven, hij vond zijn leven niet meer te doen. Van de familie hoorde ik dat hij er eigenlijk gewoon geen zin meer in had, maar dat hij met de juiste medicijnen nog prima door kon gaan



Het is in Nederland niet zo geregeld dat als je je leven niet meer te doen vind naar de arts kan gaan en een afspraak kan maken voor euthanasie.
Zou er niet veel meer aan de hand zijn geweest Jolan? En wel meer terminale zieken geven een afscheidsfeestje dat is op zich ook geen raar fenomeen......of feestje is misschien wel erg frivool gezegd maar misschien toch nog even dat samenzijn met allen die je lief hebt,indien mogelijk.........En weet jij veel hoe hun hart huilt op zo'n afscheid?Het weten dat je afscheid neemt van dit aardse leven? Onderschat die impact niet......Het is niet altijd wat je ziet maar vaak wat je niet ziet he?
Een ieder gaat daar op zijn/haar eigen manier mee om om het allemaal een plekje te geven....en het is zo makkelijk om daar als buitenstaander iets van te vinden . Ik denk meer dat we het in ieder geval moeten proberen te begrijpen.........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 30 augustus 2011, 18:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:44
 
ANNE589 schreef:
Nou ja voordeel, Bert kan er lopende heen Lachende smiley


Staat het wel in de Tom tom? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:53
 
VISSER278 schreef:
Geen zon te bekennen hier.
Heel de dag geen zon gezien zowat, alleen maar zongerijpte appels en peren.


HERMAN388 schreef:
Ook geen maan te zien Boze smiley
Maan geeft geen warmte in deze avond
Wat koud hier Twijfelende smiley

De Belg viel (de lantaarnpaal uit) en zei... (toen die als 3e na de lantaarnbeklimmende NL-er die de zon zag en enthousiast riep "Ik heb de zon gezien" Coole smiley met zonnebril , en na de Duitser die de maan zag en enthousiast riep "ik heb de maan gezien" Engeltje smiley ) ... ik zie sterretjes... Clown smiley

sorry Frank Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 30 augustus 2011, 18:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 19:07
 
JOLAN931 schreef:
Dat neemt niet weg dat déze tollenaar een kind van God was die diep gebogen ging onder zijn schuldbesef, ook al was Jezus voor hem gestorven. Eén die volgens jou bleef hangen in de gedachte dat hij alleen maar zondaar was, terwijl hij ook een kind van de Allerhoogste, verlost van de veroordeling, levend in de vrijheid die Christus hem gaf.

Het is een voorbeeld om aan te tonen dat ook christenen die als basis schuld en zondenbesef hebben, een juiste relatie met God kunnen hebben.
En als Jezus Zelf dit voorbeeld gaf van hoe Hij het liefst zag dat de relatie tussen God en mens was, dan denk ik toch dat jij er naast zit met je mening Chat, want die is compleet tegenovergesteld als Jezus voorbeeld.
Ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Vaak wordt een tollenaar afgeschilderd als iemand, die in volle besef naar Jezus kwam voor vergeving. De waarheid echter is dat enkele tollenaars naar Jezus gingen voor vergeving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 19:14
 
ANNE589 schreef:
Nou ja voordeel, Bert kan er lopende heen Lachende smiley

zelfs op m'n knieën zou nog wel lukken,met bv een paar rubberen kniebeschermers...
maar aangezien ik bijna nooit op m'n knieën naar een concert ga,heb ik ze dus niet zo maar even in de schuur liggen. Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 19:15
 
BERT168 schreef:
zelfs op m'n knieën zou nog wel lukken,met bv een paar rubberen kniebeschermers...
maar aangezien ik bijna nooit op m'n knieën naar een concert ga,heb ik ze dus niet zo maar even in de schuur liggen. Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley


Als je je raam open doet kan je thuis luisteren???? Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2728 2729 2730 2731 2732 2733 2734 ... 6194 Volgende
Pagina 2731 van 6194