ChristianMatch
 


Forum

operatie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2762 2763 2764 2765 2766 2767 2768 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
WIMBRIEN639





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:47
 
JOSINA022 schreef:
het heeft even geduurd, maar hier dan toch het laatste nieuws:

de ontstekingswaarden zijn verder gedaald en da's heel gunstig. Echter is mijn hb ook weer gezakt, maar niet zover dat ik weer een zakje bloed nodig heb. Wel moet ik aan de medicijnen daarvoor en natuurlijk qua voeding het nodige.
Hm...verplicht biefstuk eten Kwijlende smiley

Inmiddels ben ik voorzien met een grote lijst met instructies en mag ik morgen dan toch echt naar huis! Clown smiley

Gebedsverhoring toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:50
 
JOLAN931 schreef:
Wat een rare tekst eigenlijk.
De bijbel is er toch duidelijk over? Natuurlijk is er een hel, net zo goed als er een hemel is.

De bijbel geeft ook duidelijk aan wie daar zullen komen...dieven , moordenaars, gierigaard, dronkenlappen , overspelers en alle anderen die zich niet bekeren van hun zonden.
Het geloven in de hemel kan niet los staan van het geloven in een hel. Hoe het daar exact is weet geen mens, Daar waar voor eeuwig geen genade meer is. Het gaat onze vreselijkste gedachten ver te boven. Daar is de volmaakte toorn van God, terwijl in de hemel Zijn volmaakte zaligheid is, zo mooi dat we ook die niet kunnen bevatten.

Dit staat heel duidelijk in Johannes 3:17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Om het heel duidelijk te stellen, het gaat dus om iedereen die niet geloofd in Jezus Christus, die Hem niet hebben aangenomen als hun persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker die mensen gaan naar de hel ...

Dus niet je goede werken, je doop, je kinderdoop, dat je opgedragen bent door je ouders, je belijdenis, het geloof van je ouders, je studie theologie enz. enz. Alleen hij of zij, die gelooft dat Jezus Christus de Zoon van God is, dat die Jezus Christus jouw schuld heeft gedragen op het kruis van Golgotha, dat Zijn Bloed jouw zonden heeft weggewassen, dat Hij voor jou de dood heeft overwonnen is een wederom geboren (mens) christen.
En dan kun je bovenstaande allemaal weten ... maar je hebt Hem niet toegelaten in je hart, dan is het theorie en geen hartezaak, dan ken je Hem niet ... Lukas 8:11 Dit is de betekenis van de gelijkenis: Het zaad is het woord van God. 12 Het zaad op de weg, dat zijn zij die geluisterd hebben, maar daarna komt de duivel en graait het woord weg uit hun hart, om te voorkomen dat ze worden gered door te geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:51
 
MARISKA601 schreef:
Klopt die platen zijn niet zo mooi.
Ik weet dat Cornelis Jetzes ook bijbelse tekeningen heeft gemaakt,
maar of die in een of ander bijbel te vinden zijn weet ik niet.

http://www.kinderbijbels.nl/example_page.php?product_id=128

voorbeelden uit die kinderbijbel van anne de vries

Ja, dat was hem Mariska, leuk om het weer eens te zien.....en inderdaad, ze waren alleen in mijn gedachten mooi....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:01
 
MARIAN519 schreef:
Als we genoeg geloven....
Maar wie bepaalt of we genoeg geloven?
LIgt dit niet alleen bij God?

En gaat het wel om de kwantiteit van ons geloof of om de kwaliteit?

Ik geloof dat God, net als Jezus deed, iedereen genezen kan en will..Hij heeft immers ons geluk op het oog?

Alleen denken wij dan vaak aan een lichamelijke genezing en liefst direct...of op onze tijd..

Maar God doet alles op Zijn tijd...en geneest soms op een andere manier dan wij willen en denken kunnen..

Hij heelt ons...innerlijk..
......daarom wordt Jezus onze Heiland genoemd..de grote Heelmeester..


Ik vraag me af, wie er dan niet genoeg zou geloven ... Twijfelende smiley

Degene die bidt of degene waarvoor gebeden wordt ...

Matteus 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’ 20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’ (NBV)


..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 5 september 2011, 23:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:08
 
Waarom zeggen die arkbouwers dat Noach niet wijs was omdat de ark op de grond bouwde?
Noach heeft hen toch gewaarschuwd om tot God bekeren en toch zijn verdronken en voor eeuwig te laat.
Dit beeld is ook voor nu en voor straks.
De laatste trap van Christus' verhoging moet nog vervuld worden en dat is Zijn wederkomst.
Onder de prediking wordt telkens gezegd dat we moeten bekeerd en behouden worden.
Er zijn 2 soorten volken op de wereld en ook in de kerk.
Op de 12 artikelen van geloofbelijdenis wordt op de zondagnamiddag voorgelezen dat Jezus neergedaald ter helle en den derde dag weder opgestaan.
De hel bestaat toch wel. De Bijbel is toch de waarheid omdat wij geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:17
 
ik heb hier een stuk of 7 verschillende bijbels in de kast staan.

welke ik lees? geen van alle.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GEOFFREY861





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:17
 
Altijd weer een lastig vraag, soms denk ik dat die uitspraak van "genoeg geloven" voor ons zelf hebben verzonnen. Geloof je iets of gelooft je het niet. Als ik erover na denkt dan, als je twijfelt over iets, geloof je het gewoon niet, toch? Als je iets gelooft dan twijfel je toch niet? Ik bedoel dat met alles.

Maar even over de vraag :P, ik geloof dat God alles wil genezen.
Volgens mij heeft Jezus ook maar twee keer gezegd tegen iemand. "Groot is jouw geloof" en dat was tegen twee heidenen (mensen die de 10 geboden niet konden/volgden), maar hij zei vaker "Je geloof heeft je gered", groot of klein geloof was niet echt aan de orde volgens mij, als je het zelf wil beoordelen of door anderen wil laten beoordelen is volgens mij niet echt iets waar je je mee bezig moet of wil houden. Je geloof groeit vanzelf toch meer als je je richt op Jezus. Meer naar Hem kijken en minder naar onself wij kunnen toch niks haha :) (alleen) :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:19
 
...

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 6 september 2011, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:20
 
GRIFFIN748 schreef:
ik heb hier een stuk of 7 verschillende bijbels in de kast staan.

welke ik lees? geen van alle.



Wel een beetje of topic he? De vraag was welke je wel las toch? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:23
 
niks off-topic! de vraag was: welke bijbel lees je? volgens mij heb ik daar duidelijk antwoord op gegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:24
 
GRIFFIN748 schreef:
niks off-topic! de vraag was: welke bijbel lees je? volgens mij heb ik daar duidelijk antwoord op gegeven.

Je hebt gelijk, ik reageerde een beetje te bijdehand........... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:30
 
GRIFFIN748 schreef:
ik heb hier een stuk of 7 verschillende bijbels in de kast staan.

welke ik lees? geen van alle.

Geloof je wel in God?
Want de Heere spreekt uit Zijn woord door de toepassing van de Heilige Geest.
Als je de bijbel open doet, werkt de Heilige Geest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:59
 
JOLAN931 schreef:
Even een vraagje uit pure vrouwelijke nieuwsgierigheid... Engeltje smiley
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke bijbel we thuis lezen

Hoi,

Meestal, bijna altijd NBG 1951.
Want dat ben ik gewend al een paar jaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 00:11
 
HERMAN388 schreef:
Waarom zeggen die arkbouwers dat Noach niet wijs was omdat de ark op de grond bouwde?
Noach heeft hen toch gewaarschuwd om tot God bekeren en toch zijn verdronken en voor eeuwig te laat.
Dit beeld is ook voor nu en voor straks.
De laatste trap van Christus' verhoging moet nog vervuld worden en dat is Zijn wederkomst.
Onder de prediking wordt telkens gezegd dat we moeten bekeerd en behouden worden.
Er zijn 2 soorten volken op de wereld en ook in de kerk.
Op de 12 artikelen van geloofbelijdenis wordt op de zondagnamiddag voorgelezen dat Jezus neergedaald ter helle en den derde dag weder opgestaan.
De hel bestaat toch wel. De Bijbel is toch de waarheid omdat wij geloven.

Ik geloof ook dat de hel bestaat. Maar ik kan toch echt nergens in de Bijbel vinden dat Jezus nedergedaald is ter helle.
Wel dat Jezus tot één van de misdadigers zei die naast Hem hing "Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 00:32
 
Jezus onderwees tijdens Zijn leven vele malen specifiek over de hel (Matteüs 5:22, 29-30; 10:28; 18:9; 23:15,33; Marcus 9:43-47; Lucas 12:6; 16:23).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 00:44
 
Zelf lees ik het liefst de Statenvertaling. Ik heb er meedere, waaronder een met uitgebreide kanttekeningen.
Op internet vergelijk ik meerdere vertalingen als ik iets weten wil, en binnen kort hoop ik de herziene statenvertaling aan te schaffen.

Verder een heel simpele kinderbijbel voor de kinderen, maar ook zij krijgen meestal een keer per dag de zwarte bijbel, zoals zij dat noemen voorgeschoteld, met een beetje uitleg omdat ik het belangrijk vind dat ze die oude taal een beetje blijven begrijpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 00:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Laat ik eerst weer eens over die tekst gaan schrijven, want die wordt echt behoorlijk misbruikt hier. Als Paulus het heeft over onderzoekt alles en behoudt het goede, heeft hij het uitsluitend over de uitingen van de Geest in die gemeente. Het is absoluut geen vrijbrief om je maar in allerlei vreemde theorieën te begeven. Als je een zin uit zn contekst haalt krijg je de meest vreemde kronkels, ik kan nog wel een aantal voorbeelden noemen...
Nu even ingaan op het onderwerp. Als je leeft met de Heer, weet je dat het het veiligste is om niet de grenzen op te zoeken. Want die grenzen zijn verleidingen die erop uit zijn ons af te houden van Hem.

Dat laatste klopt Chat, maar in dat geval moet je dus WETEN wat je/de grenzen zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 00:57
 
JOLAN931 schreef:
Zelf lees ik het liefst de Statenvertaling. Ik heb er meedere, waaronder een met uitgebreide kanttekeningen.
Op internet vergelijk ik meerdere vertalingen als ik iets weten wil, en binnen kort hoop ik de herziene statenvertaling aan te schaffen.

Verder een heel simpele kinderbijbel voor de kinderen, maar ook zij krijgen meestal een keer per dag de zwarte bijbel, zoals zij dat noemen voorgeschoteld, met een beetje uitleg omdat ik het belangrijk vind dat ze die oude taal een beetje blijven begrijpen.

Wat leuk...zo noemden onze kinderen het ook...de zwarte!!!!
En de kinderbijbel was geel.....
Mijn dochter is er nu te oud voor, maar wat mag ik als moeder die gele Bijbel nog graag vasthouden en er in kijken...lezen....het doet me denken aan vroeger...Goede tijden, fijne tijden...(maar ja kleine kinderen worden groot)

Ook kan ik me herinneren dat we wel eens vriendjes in huis hadden die niet gelovig waren. Een Bijbel kenden ze niet en er werd ook niet gebeden. Als die er waren kwam uiteraard de GELE bijbel tevoorschijn, en zeiden onze eigen kinderen...""Dan moeten we nu maar het verhaal lezen van de Goede Herder,want dat zal zullen ze best begrijpen!""
Ook het verhaal van de Barmhartige Samaritaan werd dan vaak gelezen.
Beide verhalen gaven een beeld...Goed zijn voor iedereen, ongeacht geloof en afkomst!!!
En ook voor een verdwaald schaapje was en is er...EEN GOEDE HERDER!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 05:36
 
lange-broeken-met dikke-truien weer? met regenlaarsjes? en een paraplu? o nee, windkracht 8 voor de middag, geen goed idee.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 05:38
 
elk seizoen heeft zo zijn charme.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 06:58
 
FRANKT627 schreef:
en je moet nog een pn meemaken...

Maar natuurlijk....mits ik vervoer heb nu ik niet mag rijden Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 08:46
 
WIMBRIEN639 schreef:
Gebedsverhoring toch?

Voor zover nu...zeker gebedsverhoring!

Maar gebed blijft noodzakelijk, zeker nu mijn hb zo raar doet en ik daar erge vervelende gevolgen van ondervind.
En ook wéér een flinke aanslag heb gehad op mijn conditie (die toch al niet best was).
Ik heb nog een héle lange weg te gaan voordat ik weer een beetje de oude ben van voor mijn 1e operatie ruim 3,5 maand geleden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 09:48
 
KATHY142 schreef:
Ik geloof ook dat de hel bestaat. Maar ik kan toch echt nergens in de Bijbel vinden dat Jezus nedergedaald is ter helle.
Wel dat Jezus tot één van de misdadigers zei die naast Hem hing "Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn."

God had Jezus verlaten op het moment dat Hij stierf, die complete verlatenheid is de hel. Dat je gestorven bent en niet bij God bent. Tenminste dat denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:15
 
ANNE589 schreef:
God had Jezus verlaten op het moment dat Hij stierf, die complete verlatenheid is de hel. Dat je gestorven bent en niet bij God bent. Tenminste dat denk ik.

Dat juist goed gezegd Anne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:36
 
JOSINA022 schreef:
Voor zover nu...zeker gebedsverhoring!

Maar gebed blijft noodzakelijk, zeker nu mijn hb zo raar doet en ik daar erge vervelende gevolgen van ondervind.
En ook wéér een flinke aanslag heb gehad op mijn conditie (die toch al niet best was).
Ik heb nog een héle lange weg te gaan voordat ik weer een beetje de oude ben van voor mijn 1e operatie ruim 3,5 maand geleden.

Bent uwes al in uw lekkere eigen huisie??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:39
 
... je ook in deze tijd het al gezellig binnen kan zijn?
... met kaarsjes aan
... muziekje erbij
... en een goed boek?
... nog fijner natuurlijk met goed gezelschap Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:40
 
ERIKA129 schreef:
Bent uwes al in uw lekkere eigen huisie??

Nee nog niet, wordt om 11 uur gehaald.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:40
 
JOSINA022 schreef:
Nee nog niet, wordt om 11 uur gehaald.

Super!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:42
 
JOSINA022 schreef:
Kun je dat eten? Smiley met dichtgeplakte mond

Dan maar lekker pepernoten Kwijlende smiley helaas een verslaving en dan liggen ze nu alin de winkel Gefrustreerde smiley

Maar het weer vandaag ziet ernaar uut dat het ken vriezen en dooien, dus ik houd de was maar binnen Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:44
 
ERIKA129 schreef:
... je ook in deze tijd het al gezellig binnen kan zijn?
... met kaarsjes aan
... muziekje erbij
... en een goed boek?
... nog fijner natuurlijk met goed gezelschap Clown smiley

Heb jij ons soms iets meer te vertellen? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2762 2763 2764 2765 2766 2767 2768 ... 6194 Volgende
Pagina 2765 van 6194