ChristianMatch
 


Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2765 2766 2767 2768 2769 2770 2771 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 17:45
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, Maris, ik moet ook alle moed verzamelen om met mijn hond ( die een megavacht heeft) erop uit te gaan....maar aantrekkelijk, Jolan??? (Zelf geen hond, vermoed ik?)

Haha, ja ik heb wel een hond. Alleen was het op dat moment net even droog hier.
Ik ben niet geweest trouwens Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 17:54
 
JOLAN931 schreef:
Haha, ja ik heb wel een hond. Alleen was het op dat moment net even droog hier.
Ik ben niet geweest trouwens Verlegen lachende smiley

Ben ik blij dat ik geenhond heb Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik mag lekker binnen zitten straks de kaarsjes aan, leuk programma op tv zoeken en ik vermaak me best Lachende smiley Elk jaargetiijde heeft zijn charmes Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 17:58
 
ANNETTE050 schreef:
Nee, dat bedoel ik niet, dat hij zou moeten huichelen, maar misschien hebben de nabestaanden zelf grote geestelijke nood als ze veel van die persoon hebben gehouden. Verwijten zichzelf misschien van alles. Ik dacht meer in de trant van het gegeven, dat de pastoor misschien meer pastorale nazorg aan de nabestaanden had kunnen geven. Zij moeten omgaan met de gedachte, het weten, dat een geliefde na zijn dood misschien niet bij de Heere is.
De pastoor gaat toch ook altijd vooraf in gesprek met de naaste nabestaanden. Hij kan dan zien wat er speelt, ook in een familie. Zo zou hij misschien tijdens zo een ceremonie pastorale zorg kunnen bieden aan een hele familie tijdens.
De nabestaanden zouden heel goed kunnen beseffen dat zelfmoord niet goed is.

Als het voor de nabestaande zou zijn omdat die in grote geestelijke nood zouden kunnen verkeren (wat ik me zou kunnen indeneken) dan kan de pastoor/dominee toch een samenkomst beleggen met de familie om er samen over te praten, verdriet toe te laten e.d maar daarmee hoeft hij niet de dienst te leiden en kan hij de familie toch bijstaan, en de pastorale zorg bieden.
Maar goed, het is wel hypothetisch wat ik hier schrijf.

En de Heere God moet centraal staan...dat blijft een gegeven waar ik het helemaal mee eens ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 18:00
 
HERMAN388 schreef:
Heb je genoeg kleren in de kasten? Smiley met dichtgeplakte mond

Ach scheelt met dit weer komende winterkleren er bijna aan te pas en de was, was met zomerkleding Knipoog smiley
Het is vanmiddag geloof ik niet meer droog geweest Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 18:01
 
GRIFFIN748 schreef:
ja, en volgens mij lukt het me aardig...

geloof er niks van jullie kunnen beide niet zonder cm Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
We zien jullie binnen afzienbare tijd wel weer verschijnen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 18:02
 
JOSINA022 schreef:
dank je wel! En genieten doe ik zeker hoor!

Vooral als dan ome Frank nog langs komt met allemaal lekkere dingen Knipoog smiley
ow wat zal jij genieten Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 18:05
 
ERIKA129 schreef:
Vooral als dan ome Frank nog langs komt met allemaal lekkere dingen Knipoog smiley
ow wat zal jij genieten Lachende smiley

Haha, eerst zien en dan geloven hè Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 18:45
 
WILLEMIJN232 schreef:
Heb je die echte ouderwetse nog Mariska, met die mooie platen?
Kan ook dat ze helemaal niet zo mooi waren/zijn maar dat dat in mijn herinnering zo was......... Engeltje smiley

Ik heb gisteren de Chagall Bijbel gekregen, werkelijk prachtig toen ik hem even inzag.........

ik heb negen jaar geleden het kleuter-vertelboek van anne de vries gekregen, heel mooi, vind ik zelf; ik wil eigenlijk geen andere meer voorlezen! laatst wilde ik een nieuwe aanschaffen, maar helaas wordt hij niet meer gedrukt............jammer!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 19:14
 
deze Griffioen gaat binnenkort ook. en ik denk niet dat iemand daar rouwig om zal zijn.[/quote]



Voor de hoeveelste keer is dat dan wel niet? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 19:15
 
MARISKA601 schreef:
... dit konijn cm gaat verlaten...



Weer al? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIAANTJE026





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 19:34
 
Toen ik me aanmeldde stond er bij dat als ik voor het eind van het jaar niets had vernomen ik zelf even moet bellen...telefoonnummer stat ook op de site.
Wel jammer dat je niets gehoord hebt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 19:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoveel mensen denk je, nemen geen genoegen met je antwoord en gaan dan schrijven dat je het vooral verkeerd ziet en dat hij/zij echt wel een kans verdient?

dat herken ik wel, chatuliem;
en om nu avonden lang bezig te zijn om mensen duidelijk te maken dat je geen romantisch contact wilt, is niet echt heel fijn om te doen.
ik probeer iedereen terug te mailen, maar ik moet zeggen dat ik wel eens hoor dat ik een mail per ongeluk over het hoofd gezien heb.
dit is dan niet uit onbeleefdheid, of omdat ik anderen en hun emoties niet belangrijk vind, maar puur omdat ik (me) geen tijd (gegunt) heb.

hannah..........gaat nu direct een aantal mensen terugmailen..... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:01
 
ANNETTE050 schreef:
Nee, dat bedoel ik niet, dat hij zou moeten huichelen, maar misschien hebben de nabestaanden zelf grote geestelijke nood als ze veel van die persoon hebben gehouden. Verwijten zichzelf misschien van alles. Ik dacht meer in de trant van het gegeven, dat de pastoor misschien meer pastorale nazorg aan de nabestaanden had kunnen geven. Zij moeten omgaan met de gedachte, het weten, dat een geliefde na zijn dood misschien niet bij de Heere is.
De pastoor gaat toch ook altijd vooraf in gesprek met de naaste nabestaanden. Hij kan dan zien wat er speelt, ook in een familie. Zo zou hij misschien tijdens zo een ceremonie pastorale zorg kunnen bieden aan een hele familie tijdens.
De nabestaanden zouden heel goed kunnen beseffen dat zelfmoord niet goed is.
Maar goed, het is wel hypothetisch wat ik hier schrijf.

En de Heere God moet centraal staan...dat blijft een gegeven waar ik het helemaal mee eens ben.



Misschien ( om het hypothetische karakter van jouw schrijfsel te volgen) heeel misschien, had de zieke en zn familie VOOR het overlijden pastorale zorg kunnen vragen...
Dan had de pastoor een eerlijke kans gehad om ten eerste de hele familie op Jezus te wijzen, en ten tweede de kerkrechterlijke regels aan te tippen.
Dan had de pastoor niet naderhand, met het lijk net gekist, voor het blok gezet geworden.

Nogmaals: hulde voor de pastoor en schande voor de handelswijze van de familie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:06
 
Quote:
Pieter: na een huwelijk van 7 jaar met een narcist, ben ik blij daar van af te zijn en raad het niemand aan

Dat herken ik dat gevoel wat je daar schrijft.

ELLEN203 schreef:
Wat is normaal?
Je hebt mensen met ADHD.
Voor een actieve beweging
Je hebt mensen met PDD-nos.
Voor een niet snel maar wel een zo goed mogelijk resultaat
Je hebt mensen met een verstandelijke beperking.
Die hoeven tenminste niet te veel na te denken over de ellende in de wereld
Je hebt mensen met Asperger.
Gelukkig maar. Anders leefden we nu nog in een hutje op de hei
Je hebt mensen met ziektes.
Die kunnen er op hun manier er nog het beste van maken
Je hebt mensen met een lichamelijke beperking.
Kunnen we mekaar tenminste nog een beetje helpen.
Je hebt mensen met andere beperkingen.
De 'gemiddelde' mensen vinden mensen met een beperking niet normaal.
Dit komt omdat de gemiddelde mens wel een beperking heeft.
Kortom normale mensen bestaan niet!
Kan iemand me nu nog vertellen wat normaal is?

Normaal dat is wat de norm is. Normaal is datgene wat door de meeste mensen geaccepteerd wordt of dat wat de meeste mensen doen. Het wijkt niet af van de gangbare praktijk, ofwel iets verloopt volgens de regel.

Nou, als iemand door een psychisch iets over grenzen heen gaat, en niet zo nu en dan, wat normaal is, maar echt regelmatig. Dan is dat niet normaal. En schadelijk.
Dan is stoppen, of afstand nemen met grenzen misschien een optie.
En en er veel over blijven lezen. Denk ik.

Nou is niet normaal, als het niet schadelijk is niet erg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:20
 
Grijs buiten...


Binnen branden de kaarsjes...
De openhaard is aangestoken...
Romantisch muziekje op de achtergrond...


Laat de dakpannen maar van het huis waaien... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:30
 
MARISKA601 schreef:
Grijs buiten...


Binnen branden de kaarsjes...
De openhaard is aangestoken...
Romantisch muziekje op de achtergrond...


Laat de dakpannen maar van het huis waaien... Knipoog smiley

Ditto hier, herfst buiten binnen lekker gezellig Lachende smiley
Heb alleen geen openhaard Twijfelende smiley
Maar ja een mens kan niet alles hebben he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:34
 
ANNETTE050 schreef:
Nee, dat bedoel ik niet, dat hij zou moeten huichelen, maar misschien hebben de nabestaanden zelf grote geestelijke nood als ze veel van die persoon hebben gehouden. Verwijten zichzelf misschien van alles. Ik dacht meer in de trant van het gegeven, dat de pastoor misschien meer pastorale nazorg aan de nabestaanden had kunnen geven. Zij moeten omgaan met de gedachte, het weten, dat een geliefde na zijn dood misschien niet bij de Heere is.
De pastoor gaat toch ook altijd vooraf in gesprek met de naaste nabestaanden. Hij kan dan zien wat er speelt, ook in een familie. Zo zou hij misschien tijdens zo een ceremonie pastorale zorg kunnen bieden aan een hele familie tijdens.
De nabestaanden zouden heel goed kunnen beseffen dat zelfmoord niet goed is.
Maar goed, het is wel hypothetisch wat ik hier schrijf.

En de Heere God moet centraal staan...dat blijft een gegeven waar ik het helemaal mee eens ben.

Het nieuwsbericht gaat enkel over de weigering van de dienst.
We weten niet of de nabestaanden pastorale zorg krijgen of niet, en of ze daar uberhaupt behoefte aan hebben. We kunnen er ons van alles af gaan vragen, maar het enige feit dat we hebben is dat een pastoor een uitvaartdienst heeft geweigerd vanwege de doodsoorzaak.

Ik ga er dan ook van uit dat de nabestaanden met hun eventuele geestelijk nood van harte welkom zijn bij de bewuste pastoor. Je kunt hen de keuze van de overledene toch niet kwalijk nemen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:34
 
ERIKA129 schreef:
Ditto hier, herfst buiten binnen lekker gezellig Lachende smiley
Heb alleen geen openhaard Twijfelende smiley
Maar ja een mens kan niet alles hebben he Knipoog smiley


ssstt ..


ik heb er ook geen 1...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:37
 
MARISKA601 schreef:
ssstt ..


ik heb er ook geen 1...

Je kunt er ook 1 zelf maken, hè Visser? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:46
 
WILLEMIJN232 schreef:
Heb je wel eens aan yoga gedaan? Of zijn het theorieén die je hebt......?
Als ik naar mijn yoga les ga ik lekker een uurtje ontspannen en nergens aan denken en kopje koffie daarna drinken met vriendinnen.......
heeft voor mij totaal niets met geloof te maken.......en ik ben best betrokken bij geloof en kerk..........
Sommige dingen hoef je niet mee te maken om er een oordeel over te hebben. De theorie er achter is al verkeerd, dan hoef je je zelf toch niet bloot te stellen aan die dingen. Heb jij al eens een keer in het ravijn gereden? Je hoeft dat niet te doen om te weten dat het niet goed is....
En de theorie: het voelt zo goed, dus het is goed, daar kun je alles mee goed praten en dat is niet de bedoeling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:57
 
MARIAN519 schreef:
Maar Chat...toen mijn vader vroeger dicht langs de bergwand reed, zo dichtbij dat we de Grimselpas...de Griezelpas zijn gaan noemen....hadden we wel een prachtig uitzicht...al was het .wat mijn vader deed ..niet goed..

Wj mensen zitten zo in elkaar dat we constant grenzen opzoeken..zoveel mogeljk ergens uithalen willen...Zoveel mogeljk genieten....en we verleggen onze grenzen ook telkens...het is de aard van het beestje..

Tegelijkertijd geloof ik dat we ook genieten van alles wat God ons geeft..
Kan dit samen gaan? volgens mij wel...

is dit wat je bedoelt?

Ik ken die Grimselpas wel, in Zwitserland he? Je kan trouwens ook die bergen(pas) oplópen. heel smal eng paadje. Zeker als daar kleine kinderen meelopen, vind ik.

Quote:
Wj mensen zitten zo in elkaar dat we constant grenzen opzoeken..zoveel mogeljk ergens uithalen willen...
Ik weet niet of "wij mensen" zo in elkaar steken.

Je hébt wel mensen die constant, grenzen opzoeken en/of eroverheengaan. Juist óm zoveel mogelijk uit iemand te 'halen' loop je het risico op misbruik. Dan kan je niet over alle mensen praten.
Quote:
Zoveel mogeljk genieten....en we verleggen onze grenzen ook telkens...het is de aard van het beestje..

Je hebt ook mensen die juist binnen grenzen blijven, waar anderen overheen gaan.
En 'zoveel mogelijk genieten', dan kan mijns inziens ook alleen bínnen grenzen. En ook zijn er mensen die het buiten grenzen zoeken.

Quote:
en we verleggen onze grenzen ook telkens...het is de aard van het beestje..

Grenzen verleggen is wat anders denk ik. zo van meer discipline aan de dag leggen bijvoorbeeld.

Ik denk dat dingen voor iedereen anders zijn.

Je kan binnen grenzen blijven die de bijbel stelt. Of binnen grenzen wat normaal is. Of wat je normaal vind. dat kan verschillen. Wat de een normaal vindt kan de ander niet normaal vinden. Bijbelteksten, die kunnen ook verschillend worden geïnterpreteerd.

Quote:
Tegelijkertijd geloof ik dat we ook genieten van alles wat God ons geeft..Kan dit samen gaan? volgens mij wel...

Nee, constant grenzen opzoeken, en zoveel mogelijk genieten kán niet samengaan met wat God ons geeft.

Als iemand steeds je grenzen opzoekt, kan die je helemaal leeg zuigen, dan wordt 'het spel' niet eerlijk gespeeld, en heeft niets van doen met God.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 september 2011, 06:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:20
 
Rustig aan doen, en bedenken...NIETS MOET!!!!

Tijd nemen om uit te rusten, goed slapen, en verder heerlijk genieten van je eigen dingetjes!!!!

Beterschap verder van Ineke!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:22
 
ANNE589 schreef:
God had Jezus verlaten op het moment dat Hij stierf, die complete verlatenheid is de hel. Dat je gestorven bent en niet bij God bent. Tenminste dat denk ik.

Je hoeft het niet alleen te denken...je mag het geloven...het is waar!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:24
 
ZEELAND736 schreef:
Rustig aan doen, en bedenken...NIETS MOET!!!!

Tijd nemen om uit te rusten, goed slapen, en verder heerlijk genieten van je eigen dingetjes!!!!

Beterschap verder van Ineke!!!

Doe ik hoor! Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:30
 
Fijn Josina! lees dat je weer thuis ben. Geniet ervan en verdere beterschap toegewenst! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:33
 
COOTJE711 schreef:
Fijn Josina! lees dat je weer thuis ben. Geniet ervan en verdere beterschap toegewenst! Lachende smiley

Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE750





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:38
 
JOLAN931 schreef:
Even een vraagje uit pure vrouwelijke nieuwsgierigheid... Engeltje smiley
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke bijbel we thuis lezen

Ik lees sinds kort uit de jongerenbijbel / NBV. Ik las altijd de NBG, maar ik ben nu erg blij met deze bijbel. Er staan veel verklarende stukjes tussendoor, over de situatie waarom iets geschreven is, gebruiken uit die tijd, etc. Erg verhelderend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:39
 
Ook van mij een welkom thuis. Fijn hoor! En nu maar weer gauw helemaal opknappen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:44
 
JOLAN931 schreef:
Ook van mij een welkom thuis. Fijn hoor! En nu maar weer gauw helemaal opknappen

Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:45
 
JOSINA022 schreef:
Je kunt er ook 1 zelf maken, hè Visser? Engeltje smiley


OOOoooo......wat is ze weer helder . Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2765 2766 2767 2768 2769 2770 2771 ... 6194 Volgende
Pagina 2768 van 6194