ChristianMatch

Forum

Kort daarna moet ze gesprongen zijn...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2777 2778 2779 2780 2781 2782 2783 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:53

Goed, even ingaan op de kritiek. Is het ongepast, nee, het is in deze tijd heel belangrijk om stil te staan bij datgene wat er gebeurde op 9/11. Een persoonlijk verhaal vertelt veel meer dan cijfers of statistieken. Is dit sensatiebelust? Nee het vertelt van een ervaring van iemand die erbij was. Zoals er zoveel verhalen verteld zijn de laatste tijd. Verhalen blijven de mensen nu eenmaal beter bij dan statistieken. En die verhalen moeten verteld blijven worden, want dit is een van de dingen die we nooit mogen vergeten.

Waarom denk je dat Shoah zo'n grote impact had? Omdat het ging over persoonlijke verhalen/ervaringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:54

GRIFFIN748 schreef:
nee dank je. ik heb al gegeten en gedronken. ben er nog misselijk van.

misselijk van jezelf, of van het eten en drinken? Coole smiley met zonnebril

het is toch algemeen bekend, dat je van teveel drinken een kater overhoud, hoor griffin!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:14

CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk vind ik het wel best, dat mensen niet terugschrijven op een mail. En wat maakt het uit, je weet dan toch ook gewoon waar je aan toe bent? Je moet niet meteen hoge verwachtingen hebben als je een kennismakingsmail stuurt. Het gaat toch alleen maar om willen kennis maken? En ik kan me zo goed voorstellen dat dat bij een ander als opdringerig kan worden beschouwd...

nouwww...........voor mij voelt het niet beantwoorden van de mails die ik krijg, alsof iemand iets tegen me zou zeggen, en ik mijn hoofd weg zou draaien en net doen of ik niets gehoord heb............
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:16

HANNAH810 schreef:
nouwww...........voor mij voelt het niet beantwoorden van de mails die ik krijg, alsof iemand iets tegen me zou zeggen, en ik mijn hoofd weg zou draaien en net doen of ik niets gehoord heb............
Dat doe je in het dagelijkse leven ook toch? Als een man je benadert en je bent er niet van gediend ontwijk je hem toch?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:17

CHATULIEM619 schreef:
Dat doe je in het dagelijkse leven ook toch? Als een man je benadert en je bent er niet van gediend ontwijk je hem toch?

Smiley die vol vragen zit nee, dat is niet echt mijn stijl, chatuliem!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:25

verwijderd door mezelf

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zaterdag 10 september 2011, 11:31
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:30

CHATULIEM619 schreef:
Heb je het over een mens, of wordt dit een of ander nonsens verhaal???

Ik zou zeggen maak ervan wat je wilt.
Ik heb alleen opgeschreven wat ze heeft doorgegeven na aanleiding van de vraag waarom iemand van cm is of gaat.

Verder Smiley met dichtgeplakte mond ik erover
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:33

FRANKT627 schreef:
Vrouwelijk aandacht krijgen kan leuk zijn...maar niet in dit geval... Als nu straks Erika ook nog begint is het vrouwenkransje compleet en kunnen ze deze arme donder nog meer onder vuur nemen... Boze smiley

Ik denk dat ik maar weer even verdwijn...in de tuin en ga snoeien...

pfff, nat worden in de plassen en op een geschildert schommelbankje gaan liggen... Gefrustreerde smiley

en ja hoor weer kan die me niet missen Clown smiley
Wat is er nu weer Frank??
alweer zon in hoeven? alweer je schommelbankje geverft??
Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:35

TINK100 schreef:
het is warm buiten....zou het zo blijven, het hele weekend??? nu nog de zon er goed bij...helemaal top weer voor een terrasje...een wandeling langs het strand.....noem maar op...lekker buiten te zijn

DE zon komt eraan effe geduld mw Knipoog smiley
Morgen ken uwes op een terrasje neerploffen met een koel drankje of ijsje en mensen kijken Clown smiley 26 graden wat wenst mw nog meer Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:37

JOSINA022 schreef:
Voor jou!

http://youtu.be/a28PKiZ_WbU

Dit lied heeft me zoveel troost gegeven toenik het zo zwaar had begin dit jaar en nog geeft het me veel!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:40

ANNETTE792 schreef:
Hoe spijtig dat ook is, het geeft meteen aan dat het niet vanzelfsprekend is om dit feit te kunnen vieren. Maak er een mooie dag van met je familie!

Klopt Annette.
Thanks we gaan zo met de hele familie uit eten dus wordt vast een mooie avond. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:40

FRANKT627 schreef:
Wel, ik had gisteren eens een mooi moment.
Een leuke babbel en enorm gelachen. Ik dacht dat mijn lachspieren al verschrompeld waren maar dat bleek zo niet te zijn... Lachende smiley

Super Frank altijd fijn om te horen zulke dingen Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:41

http://youtu.be/vCzNn5rSqzA
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:43

Voor jou mag yoga onschuldiger zijn dan roddel en achterklap, voor mij staat het bijna op één lijn. Ik vind yoga nog steeds een occulte bezigheid.

En ook al is yoga voor jou alleen maar ontspanning het neemt niet weg dat de achtergrond, van yoga en de houdingen die je aanneemt tijdens je uurtje yoga, weldegelijk een diepere betekenis hebben.

ik moet je eerlijk zeggen dat ik roddel en achterklap stukken ernstiger vind dan mijn uurtje yoga in de week. Met roddel en achterklap beschadig je mensen en doe je mensen vaak ook onterecht pijn......Zo hoor je als christen niet te leven, weten we allemaal......
Ik denk dat het punt is dat jij er veel betekenis aan hecht maar om mij dan gelijk maar van occulte zaken te betichten vind ik zelf erg ver gaan.......
Ik ben en blijf een oprecht christen die op yoga zit........en eigenlijk durf je ook wel wat te zeggen..........je beticht dus gewoon iemand van occulte bezigheden omdat jij dat vind........
Is dat wel christelijk? Je kan het er niet mee eens zijn, prima.......ben ik ook niet met jou stelling van kom maar God vergeeft je wel enz....Het leven is vaak te gecompliceerd en te moeilijk om dat zo te kunnen zeggen en bij sommige mensen blijven littekens bestaan en dat begrijpt God prima hoor.........Maar als dat jouw diepste overtuiging is heb ik dat te respecteren.........
En net wat Thomas al aanhaalde in zijn schrijven, wat denk je van al die mensen die anti depressiva slikken en een verandering van geestelijk welbevinden krijgen....Ik vind het een zegen dat het er is of noem je dat dan ook occult??????
Je kan er hele theorién van Internet plukken maar het gaat erom wat je zelf voelt en beleeft en voor God en jezelf kan verantwoorden.
En ik vind werkelijk niet dat ik een mindere christen ben omdat ik een uurtje per week de sprinkhaan of de krokodil doe.......
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:52

ERIKA129 schreef:
Dit lied heeft me zoveel troost gegeven toenik het zo zwaar had begin dit jaar en nog geeft het me veel!

Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:52

JOSINA022 schreef:
Ik vraag mij af waarom het met slechte mensen vaak goed gaat, terwijl goede mensen de nodige ellende te verstouwen krijgen.

Wat versta jij dan onder zogenaamde slechte mensen? En niet iedereen loopt met zijn leed te koop dat moet je je ook realiseren......
Ik denk dat niet alleen jij maar iedereen zijn pak(je) leed wel te dragen heeft........en om dan te praten over goede en slechte mensen?????? Verraste, verbaasde smiley
Wat is goed en wat is slecht?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 9 september 2011, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:58

Vrijdag 9 september, Psalm 106: 6-13; Snel vergeten.

Vreemd: de fouten van onze naasten vergeten we niet vlug. Maar wat zij aan goeds deden, blijft meestal niet lang in onze herinnering hangen. De minpunten tellen we, de pluspunten strepen we door: kleinigheden, niet de moeite waard te onthouden.
Zo ongeveer gaat het met Israël in de woestijn. Nauwelijks de dans ontsprongen, op het nippertje aan de Egyptische duisternis ontsnapt, of het geheugen blijkt gestoord, het herinneringsvermogen aangetast. Egypte een diensthuis, een concentratiekamp? Hoe kom je erbij? We hadden het prima! Hier, in deze woestijn, juist hier is het één bittere ellende: honger hebben we, dorst lijden we – terug willen we, terug! Zo gaat Israël tekeer. En God? Hij geeft het volk wat het hebben wil, met alle kwalijke gevolgen van dien…
Snel vergeten? Hoe kan dat? Dat kan wanneer wij Gods plannen niet geduldig afwachten, zo zegt de psalm. Haastige spoed is zeker in het rijk van God niet goed. God heeft meer dan de tijd. Hij heeft de eeuwigheid. Zijn wegen zijn anders dan de onze. Zijn wegen zijn in onze ogen nogal eens omwegen. En dat ligt ons niet. Wij willen snelwegen. Wij willen brede wegen. Gods wegen is maar smal, gaat door diepe ravijnen en door donkere dalen. Dan ben je snel vergeten wat de Eeuwige ons zoal beloofde. Dan wil je terug naar een grijs en grauw verleden. Ongeduldig verlangen we dat God ons direct op onze wenken bedient. Maar dat is de omgekeerde wereld. Wij zijn geroepen Hém te bedienen, op zijn wenken.

Hoe snel vergaten zij den Heer,
hoorden naar zijn bevel niet meer.
Begeerte had hun hart bevangen.
Zij tarten God in de woestijn.
Hij gaf hun toornig hun verlangen,
Opdat het hun tot straf zou zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:59

Ik ken mensen die amper tegenslag hebben , en mensen die slag na slag te verduren krijgen.....
Er is wel een boek over.."Waarom het kwaad goede mensen treft".

Maar ik denk dat het niet zo goed is om je op zo een vraag blind te staren,
al kan ik het me wel voorstellen. k Denk dat het beter is om alles op alles te zetten om je energie weer terug te krijgen.
Je kent het gedicht wel van 'voet stappen in het zand'....
Ik weet ook niet waarom sommigen zoveel tegenslag krijgen, maar het is in ieder geval geen straf of oordeel of zoiets.
De Heere draagt je in de palm van Zijn Hand.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 9 september 2011, 18:13
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:00

WILLEMIJN232 schreef:
Wat versta jij dan onder zogenaamde slechte mensen? En niet iedereen loopt met zijn leed te koop dat moet je je ook realiseren......
Ik denk dat niet alleen jij maar iedereen zijn pak(je) leed wel te dragen heeft........

Als Josina moet gaan verklaren waarom zij iemand slecht vind moet ze naam en toenaam gaan gebruiken en dat zou ook niet goed zijn, Willemijn want misschien is hij of zij wel lid.

Het is ook gewoon een uiting van Josina om aan te geven dat ze ontgoocheld is in bepaalde mensen. De ene mens durft een ontgoocheling toe te geven en een andere ontkend volmondig een ontgoocheling te hebben gekend. Die laatste liegt dan. Zo simpel is het.

Inderdaad heeft ieder zijn deel wel gehad in het leven. Moeten we dan zwijgen erover? Mogen we niet zeggen dat we wat te lijden hebben? Als dat zo is moet we maar ook verder zwijgen over goede momenten. Vind je niet???
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:04

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat niet alleen jij maar iedereen zijn pak(je) leed wel te dragen heeft........

Wat ik versta onder slechte mensen...tja goede vraag, ik weet zelf er ook geen definitie van, maar ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden.

Ik realiseer mij heel goed dat niet iedereen met zijn leed te koop loopt!

En wie zegt dat ik het alleen over mijzelf had? Alleen omdat ik deel dat wat er mij gaande is?
Ik deel ook niet alles hoor, dan kan ik wel een boek gaan schrijven en ook ik heb daar geen behoefte aan.

Maar het was gewoon iets dat ik mij afvroeg, puur uit een stuk rechtvaardigheidsgevoel en onrecht dat ik zie gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:05

FRANKT627 schreef:
Als Josina moet gaan verklaren waarom zij iemand slecht vind moet ze naam en toenaam gaan gebruiken en dat zou ook niet goed zijn, Willemijn want misschien is hij of zij wel lid.

Het is ook gewoon een uiting van Josina om aan te geven dat ze ontgoocheld is in bepaalde mensen. De ene mens durft een ontgoocheling toe te geven en een andere ontkend volmondig een ontgoocheling te hebben gekend. Die laatste liegt dan. Zo simpel is het.

Inderdaad heeft ieder zijn deel wel gehad in het leven. Moeten we dan zwijgen erover? Mogen we niet zeggen dat we wat te lijden hebben? Als dat zo is moet we maar ook verder zwijgen over goede momenten. Vind je niet???

Zo bedoel ik het helemaal niet.....Het gaat mij om de de uitdrukking goede en slechte mensen......slechte ervaringen willen niet zeggen dat je met een slecht mens te doen hebt.......je hebt zelf die slechte ervaring.
Dus om nu te zeggen waarom hebben goede mensen iets en slechte mensen niet....nou, dat vind ik een stevige aanname......
En dat verwoordde ik......
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:06

FRANKT627 schreef:

Dank je, Frank!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:09

JOSINA022 schreef:
Wat ik versta onder slechte mensen...tja goede vraag, ik weet zelf er ook geen definitie van, maar ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden.

Ik realiseer mij heel goed dat niet iedereen met zijn leed te koop loopt!

En wie zegt dat ik het alleen over mijzelf had? Alleen omdat ik deel dat wat er mij gaande is?
Ik deel ook niet alles hoor, dan kan ik wel een boek gaan schrijven en ook ik heb daar geen behoefte aan.

Maar het was gewoon iets dat ik mij afvroeg, puur uit een stuk rechtvaardigheidsgevoel en onrecht dat ik zie gebeuren.

Maar je zegt natuurlijk wel wat....... Verraste, verbaasde smiley
Ik vind het erg zwart wit de term slechte en goede mensen......en het gaat niet om jou, het gaat om de term die je gebruikt.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:12

WILLEMIJN232 schreef:
Maar je zegt natuurlijk wel wat....... Verraste, verbaasde smiley
Ik vind het erg zwart wit de term slechte en goede mensen......en het gaat niet om jou, het gaat om de term die je gebruikt.....

Ja, ik zeg wel wat, dat besef ik mij best. Maar helaas is mijn ervaring dat het soms zo zwart/wit is.
Ik stel die term dus niet zomaar.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:14

JOSINA022 schreef:
Ja, ik zeg wel wat, dat besef ik mij best. Maar helaas is mijn ervaring dat het soms zo zwart/wit is.
Ik stel die term dus niet zomaar.

Misschien toch eens wat meer in grijs tinten denken? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:19

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien toch eens wat meer in grijs tinten denken? Knipoog smiley

Doe ik meestal hoor, ik schreef ook "soms".

Maar ff de termen buiten beschouwing gelaten...ik denk dat je wel heel goed weet wat ik heb bedoeld te zeggen of niet?

Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 9 september 2011, 18:30
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:50

JOSINA022 schreef:
Doe ik meestal hoor, ik schreef ook "soms".

Maar ff de termen buiten beschouwing gelaten...ik denk dat je wel heel goed weet wat ik heb bedoeld te zeggen of niet?

Om je de waarheid te zeggen niet.....maar ik ben dan ook erg slecht in verborgen boodschappen......
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 19:01

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:37
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 19:05

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 10:54
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 19:38

Ik denk wel dat het goed is om te plaatsen, alleen al om het niet te vergeten wat voor vreselijke tragedie daar plaatsvond.....
Maar blijkbaar mogen we alleen onze eigen ellende herdenken en daar wel verhalen over horen?

1940-45 herdenken we toch ook?

Wat triest eigenlijk dat mensen dat als bladvulling zien....... Boze smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 9 september 2011, 20:41
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2777 2778 2779 2780 2781 2782 2783 ... 6194 Volgende
Pagina 2780 van 6194