| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 19:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Tja Thomas, ik denk aan de tijd dat ik aan judo deed. Langzamerhand werden daar meditatieoefeningen aan toegevoegd. Bij het behalen van de bruine band, moest je gelijk leren hoe je in trance kon geraken...... Je kunt yoga oefeningen niet zien zonder de achterliggende filosofie. Het leidt je immers op de weg van zelfverheerlijking en gebruikt die oefeningen daarvoor. Btw, je weet zelf ook wel, dat ik Wmijn zelf heel erg waardeer... |
Impliciet geef je daarmee ook de beperking van het gevaar aan want hoeveel mensen komen zover met judo? Voor de meesten zal het een vorm van zelfverdediging zijn die ik met name voor het zelfvertrouwen van kinderen goed vind en in professionele zin ook aanraad. En in hoeverre is die meditatie na de bruine band bedreigend? Ik zou er echt niet het christendom voor loslaten. En het is heel Bijbels om eens naar de binnenkamer te gaan. Waar die grens ligt, weet ik niet maar boeddhist ben ik daar niet van geworden. Veel psychologische verschijnselen zie je ook in andere godsdiensten terug. Bidden geeft ook vaak rust en we maken ons afhankelijk van God als we dingen niet goed aankunnen. Ik zou bidden en meditatie niet op een lijn willen zetten maar is bidden ook niet een vorm van het nadenken over onszelf in alle rust, wat we bij God neerleggen en er daardoor los van komen en rust ervaren? Het gegeven dat soorten oefeningen in andere godsdiensten voorkomen maakt nog niet dat de beoefenaren van yoga, die dat met een hele andere intentie doen, gevoelig zijn, openstaan voor of beïnvloed worden door een andere godsdienst. We zijn daar nog altijd zelf bij. Verder doe ik niet aan yoga, voor alle helderheid. En ik ben me er wel van bewust dat het feit dat je het met Willemijn niet eens bent, iets anders is dan haar niet waarderen. Die twee dingen scheid ik ook altijd volledig, anders kun je geen discussie voeren. Dan wordt er alleen negatief gereageerd omdat juist die persoon iets zegt en dat noem ik geen zoeken naar de waarheid.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 9 september 2011, 21:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:16
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik vraag me af wat het nut is van een naar aangrijpend stuk als dit op CM. Ieder Christen is tegen zelfdoding lijkt me, en juist dit geval is zo enorm goed te begrijpen...springen terwijl je weet dat het je dood wordt. Moeten we hier dan werkelijk over na gaan denken? Ik ben er me van bewust dat dit de werkelijkheid WAS. Maar is het feit dat de vlieftuigen de Twintowers inboorden opzichzelf al niet verschrikkelijk genoeg? Ik vind het stuk een beetje sensatiebelust. |
Ik zie dat sommige het met je eens zijn, Jolan. Waarom ze het met je eens zijn zie ik niet. Kan jij ons dan eens vertellen waarom het sensatiebelust is? Ik bedoel dus dat stukje dat gaat over die vrouw en haar laatste momenten. Zij komt dus op het voorplan. Dus niet die onmenselijke daden van die Islamitische beweging.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:20
|
|
|
|
Zoals jullie weten werk ik in het onderwijs en daar is de klus nu eenmaal dat je datgene wat je duidelijk wilt maken wel over moet komen. Wat zegt het eigenlijk dat er zes miljoen Joden vermoord werden? Het wordt al anders als het half Nederland is met mensen zoals jij en ik. Het verhaal van één persoon vertellen, zegt kinderen echt veel meer. Om die reden heeft het dagboek van Anne Frank ook zoveel indruk gemaakt. Het leed van zes miljoen mensen is niet te bevatten voor wie dan ook, maar van een paar mensen wel. Kijk inderdaad naar Shoah maar ook naar Schindlers list, die volgens hetzelfde principe gemaakt zijn. Juist door het verhaal te beleven door de ogen van één persoon weet je hoe het zou zijn als het jou was overkomen. Wil je dit soort dingen duidelijk maken dan moet je een verteller zijn. Ook in dit computertijdperk. Door het in een verhaal te ervaren kunnen jongeren zich er weer van bewust worden wat het heeft gedaan met mensen, het herkennen en zien dat verzet daar tegen ook in hun leven noodzakelijk blijft.
Thomas, die het verhaal van Chatuliem niet sensatiebelust vindt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 9 september 2011, 20:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:42
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Kennissen wilden van hun witte kat met knalblauwe ogen af en gaven haar met gift en toegift aan mij. Ze was alleen wat anders in haar hele doen en laten, ze is nu ongeveer een jaar bij me. Gisteren kwam ik erachter dat het nu het een Turks ras blijkt te zijn, en wordt ze misschien ingedeeld in een officieel fokprogramma.... .....ik wilde haar graag hebben omdat het zo een rustig, lief dier is... het kan verkeren |
Betekent dat ze dan weg moet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:46
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 11:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:47
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Nee, gelukkig niet, maar als ik haar een nestje wil geven worden bepaalde dekkatters uitgezocht van hetzelfde ras.....krijgt ze misschien wel allemaal zulke rustige, lieve kittens met knalblauwe ogen...lijkt me superleuk.... |
Dat klinkt idd best leuk, maar zullen best dure katten zijn, denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:48
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Ik ken mensen die amper tegenslag hebben , en mensen die slag na slag te verduren krijgen..... Er is wel een boek over.."Waarom het kwaad goede mensen treft".
Maar ik denk dat het niet zo goed is om je op zo een vraag blind te staren, al kan ik het me wel voorstellen. k Denk dat het beter is om alles op alles te zetten om je energie weer terug te krijgen. Je kent het gedicht wel van 'voet stappen in het zand'.... Ik weet ook niet waarom sommigen zoveel tegenslag krijgen, maar het is in ieder geval geen straf of oordeel of zoiets. De Heere draagt je in de palm van Zijn Hand. | Sorry Annet, ik moet je even verbeteren. De titel van het boek is Als het kwaad goede mensen treft. Het boek geeft nl. niet de reden aan maar beschrijft meer het probleem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:50
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Nee, gelukkig niet, maar als ik haar een nestje wil geven worden bepaalde dekkatters uitgezocht van hetzelfde ras.....krijgt ze misschien wel allemaal zulke rustige, lieve kittens met knalblauwe ogen...lijkt me superleuk.... | Je hebt er weinig aan als je geen stamboom hebt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 21:08
|
|
|
|
je valt in herhaling
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 21:14
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 11:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 21:16
|
|
|
|
Het is gewoon een héérlijk lied....
;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 21:16
|
|
|
|
Het is onzin om te stellen dat het kwaad of juist het goede, altijd dezelfde mensen treft. Het spreekwoord zegt dan wel dat de duivel altijd op dezelfde plaats schijt, maar daar ligt iets heel anders aan ten grondslag- Het is gewoon een feit dat er in ieders leven dingen gebeuren waar je geen invloed op uit kon oefenen. Waar je wel invloed op hebt, is hoe je ermee omgaat!
Voorbeeld: van geslaagde oudere ondernemers word vaak gezegd dat hij de tijd mee had. Toch zijn in dezelfde periode andere ondernemers failliet gegaan. De geslaagde zakenman heeft dus gewoon net ff anders met kansen, mogelijkheden, maar zeker ook met problemen omgegaan. Of wellicht heeft de failliete gewoon dom gehandeld...
Ook in prive gaat dit op, hoe ga je met de omstandigheden om? Speelde je graag de baas in je relatie, was je wellicht dominant, ontzegde je je partner sex, zat je je partner altijd af te zeiken, of ging je nog verder over de schreef? Zeur dan niet als je partner vreemdgaat, van je gaat scheiden en na de scheiding moeilijk doet over allimentatie, bezoekregelingen etc.
Voor veel ellende die je schijnbaar overkomt, geldt weer een ander spreekwoord: wat gij zaait, zult gij oogsten. Vaak ligt de oorzaak gewoon bij jezelf.
Zelfs op gezondheidsgebied gaat dit op: als je rookt, niet zeuren als je kanker krijgt... eet je ongezond? niet zeuren als gezondheidsproblemen krijgt.
Pieter, die weet dat echte pech ook bestaat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 21:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Sorry Annet, ik moet je even verbeteren. De titel van het boek is Als het kwaad goede mensen treft. Het boek geeft nl. niet de reden aan maar beschrijft meer het probleem. |
Klopt helemaal, sorry voor de foute weergave,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 21:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Vrouwelijk aandacht krijgen kan leuk zijn...maar niet in dit geval... Als nu straks Erika ook nog begint is het vrouwenkransje compleet en kunnen ze deze arme donder nog meer onder vuur nemen...
Ik denk dat ik maar weer even verdwijn...in de tuin en ga snoeien...
pfff, nat worden in de plassen en op een geschildert schommelbankje gaan liggen...  |
Ik maak me ernstig zorgen om je Frank ... je miept als een Trien ... Staat daar de T soms voor gggrrijns ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:01
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | dat ik zo stoned was van de pijnstillers die ik gisteravond heb gekregen in het ziekenhuis dat ik me vanmorgen heb verslapen en door een collega wakker werd gebeld dat ik een vroege dienst had ipv een late. Als gevolg daarvan mijn pijnstillers voor vandaag vergeten heb in te nemen, me over 2 stoelen van de auto heb neer gevleid en toch nog heb gewerkt met extra ondersteuning van collega. Je kon mij niet van client onderscheiden.
majaro |
Beterschap en sterkte toegewenst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:05
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik maak me ernstig zorgen om je Frank ... je miept als een Trien ... Staat daar de T soms voor gggrrijns ... |
nou had ik dit niet van jou verwacht hoor... niemand houdt van mij...zelfs Cross niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | nou had ik dit niet van jou verwacht hoor... niemand houdt van mij...zelfs Cross niet |
Kop op FrankT ... die lachspieren zullen in één dag toch nog niet verschrompeld zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:08
|
|
|
|
|
wat ik mis?!? Ach, laat ik daar maar over zwijgen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:10
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Kop op FrankT ... die lachspieren zullen in één dag toch nog niet verschrompeld zijn  |
Neen, er is iemand die ze - de lachspieren - terug in werking heeft gezet. Helaas kan ik er niet meer over kwijt...iedereen heeft immers geheimpjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | wat ik mis?!? Ach, laat ik daar maar over zwijgen... |
Hallo Frankt Een handje kleingeld soms???? Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:22
|
|
|
|
[quote=PIETER649]Hallo Pieter.
Ik ken een klein beetje de achtergrond zij heeft in Afganistan op een kantoor gewerkt wat later in handen kwam van de taliban en daardoor zogenaamt voor die lui gewerkt maar dat is niet gebeurd daarom is ze gevlucht met haar gezin maar zij is Christen geworden maar haar man niet die is Islamiet gebleven en ze wordt ook met de dood bedrijgt door haar familie daarom kan ze ook niet weg. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat doe je in het dagelijkse leven ook toch? Als een man je benadert en je bent er niet van gediend ontwijk je hem toch? |
Hallo Chatuliem.
Het is toch heb U naaste lief ?? Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:29
|
|
|
|
|
Gaat dit nog over wat iemand mist???????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
Berichten: 62
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:31
|
|
|
|
Hier weer een update van 08-09-2011
HALLO allemaal
goed nieuws over Roneela Adeel is een man die samen met roneela evangeliseerde en moest vluchten uit pakistan ze zijn samen naar nederland gekomen adeel heeft van de recht bank een ja gekregen en dat betekend dat hij hier mag blijven dus de kans is groot dat roneela ook mag blijven de I N D moet ook nog zijn mening geven en daar kan je nooit van opaan laten we sterk bidden dat de I N D ook een positief advies geeft aan de rechtbank roneela is nog in rotterdam in de gevangenis en deze week of volgende week hoort ze of ze naar een azc mag GOD bepaalt gelukkig hoe het verder gaat met roneela en niet de mensen OZO
groeten ad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:31
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Gaat dit nog over wat iemand mist??????????? |
Ik ben op dit moment niets kwijt, maar, mezelf kennende, zal dat niet zóóó lang duren.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:32
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Ik ben op dit moment niets kwijt, maar, mezelf kennende, zal dat niet zóóó lang duren.....  |
Ik mis de zon, maar begrijp dat ie morgen even op bezoek komt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 22:46
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 10 september 2011, 20:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 23:14
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Voor jou mag yoga onschuldiger zijn dan roddel en achterklap, voor mij staat het bijna op één lijn. Ik vind yoga nog steeds een occulte bezigheid.
En ook al is yoga voor jou alleen maar ontspanning het neemt niet weg dat de achtergrond, van yoga en de houdingen die je aanneemt tijdens je uurtje yoga, weldegelijk een diepere betekenis hebben.
ik moet je eerlijk zeggen dat ik roddel en achterklap stukken ernstiger vind dan mijn uurtje yoga in de week. Met roddel en achterklap beschadig je mensen en doe je mensen vaak ook onterecht pijn......Zo hoor je als christen niet te leven, weten we allemaal...... Ach ik heb brede schouders en dat ze over me kletsen is mij al lang bekend. En om eerlijk te zijn, ik maak me er ook wel schuldig aan, net als al de mensen van CM die ik wel eens heb gesproken ... maar over iemand praten hoeft niet altijd roddel of achterklap te zijn ... Ik denk dat het punt is dat jij er veel betekenis aan hecht maar om mij dan gelijk maar van occulte zaken te betichten vind ik zelf erg ver gaan....... Ja als ik yoga occult vind doordat de achtergrond m.i. occult is, dan zal dat de conclussie zijn. Ik ben en blijf een oprecht christen die op yoga zit........en eigenlijk durf je ook wel wat te zeggen..........je beticht dus gewoon iemand van occulte bezigheden omdat jij dat vind........ Herhaling, "Ja als ik yoga occult vind doordat de achtergrond m.i. occult is, dan zal dat de conclussie zijn" Is dat wel christelijk? Sinds wanneer is iets niet christelijk als je zegt hoe je er tegen aan kijkt, het is een mening die ik weergeef en die mening kan ik zelfs aan de hand van de Bijbel staven ... Je kan het er niet mee eens zijn, prima.......ben ik ook niet met jou stelling van kom maar God vergeeft je wel enz....Het leven is vaak te gecompliceerd en te moeilijk om dat zo te kunnen zeggen en bij sommige mensen blijven littekens bestaan en dat begrijpt God prima hoor.........Maar als dat jouw diepste overtuiging is heb ik dat te respecteren......... Wat probeer je nu te zeggen, ga je vergeven vergelijken met yoga ... ?? Vergeven is een Bijbels gegeven dus het tegenovergestelde van yoga m.i. En net wat Thomas al aanhaalde in zijn schrijven, wat denk je van al die mensen die anti depressiva slikken en een verandering van geestelijk welbevinden krijgen....Ik vind het een zegen dat het er is of noem je dat dan ook occult?????? Deze stelling vind ik erg tricky. Medicatie in welke vorm dan ook, in dit geval zal ik het bij anti-depressiva houden, gaat niet uit van universele energiestromen en banen die je dichter bij of tot God brengen. Om heel direct te zijn, ik vind deze stellingname zelfs zo listig dat ik me oprecht afvraag waarom je zo in de aanval gaat ... ??? Je kan er hele theorién van Internet plukken maar het gaat erom wat je zelf voelt en beleeft en voor God en jezelf kan verantwoorden. En ik vind werkelijk niet dat ik een mindere christen ben omdat ik een uurtje per week de sprinkhaan of de krokodil doe....... | Ik vind het jammer dat christenen zich inlaten met occulte zaken, en ik vind het mijn plicht om christenen te wijzen op de gevaren die in yoga schuilen. De achtergrond en de denkwijze van yoga is occult, dat heb ik opgezocht op internet en geplaatst ... Vanuit bepaalde stadia in meditatie de paranormale gaven worder versterkt ... De weg naar een eindeloze gelukzaligheid en een nieuwe magische wereld staat open. Je hoeft alleen nog maar een wens uit te spreken en het gebeurt ... Je mag het van mij zien als onschuldig, voor mij is het niet onschuldig. Jij mag vinden dat vergeven niet zo simpel is, "kom maar God vergeeft je wel enz...." voor mij is dit wel simpel en waarheid. En ondanks mijn littekens, hoe diep die ook zaten, door te vergeven ben ik vrij van dat stuk wrok en bitterheid ... zo simpel is het voor mij, en dat gun ik jou ook van harte !!!
|
|
| Naar boven |
|
|