| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 08:23
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Erika, de oplossing kan heel gewoon zijn dat je te weinig melatonine aanmaakt, dat is een soort hormoon wat ieder mens nodig heeft om in slaap te kunnen vallen. In mijn groep heb ik regelmatig leerlingen met dit probleem, ze krijgen dan dit medicijn en kunnen dan weer goed slapen. |
je kunt het in heel lichte dosering krijgen bij de drogist; voor een tientje slaap jij het hele jaar als een rooooosje! (en nee; het is niet occult, want melatonine zit gewoon in tomaatjes!)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 13 september 2011, 08:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 08:31
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | je kunt het in heel lichte dosering krijgen bij de drogist; voor een tientje slaap jij het hele jaar als een rooooosje! |
Nou, ik heb die pillen gehad, voorgeschreven door de dokter, en ook die van de drogist. Niets hielp. Ik heb periodes dat ik redelijk slaap en ik heb momenten dat ik ongeveer 50 uren wakker ben of was. Geen middagdutje of wat dan ook. Als dat kliertje ergens tussen de hersenen zodanig is verstoort helpt alleen nog een slaappilletje. Om gewenning tegen te gaan moet hier dan ook voorzichtig mee worden omgesprongen.
Over de bijverschijnselen van veel te weinig slaap wil ik het nu niet even hebben. In 2007 heb ik maanden slechts 45 minuten tot een uur geslapen per 24 uren. Wat ik op de duur allemaal 'zag' is te gek voor woorden.
Al bij al gaat het nu wel redelijk goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 08:38
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | je kunt het in heel lichte dosering krijgen bij de drogist; voor een tientje slaap jij het hele jaar als een rooooosje! (en nee; het is niet occult, want melatonine zit gewoon in tomaatjes!) |
Dus? Op naar de groentenboer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:05
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Dan weet je nu precies hoe Erika en anderen zich voelen Roady.
Het is niet mn opzet om jou te kwetsen, maar dit is mijn mening hierover. Ik geloof niet in het maar hard genoeg bidden en alles lost op, das mijn recht, net als dat jij het recht hebt medicijngebruik als afgod te zien. |
Toch staat er in de Bijbel dat we volhardend moeten zijn in ons gebed.. Waar zou dat goed voor zijn dan? Als het niets uitricht zoals jij denkt? en als jij zegt dat het jou en anderen zich zo laat voelen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:08
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Misschien kun je dat ook andersom zien Pieter. Hier mogen de kinderen zeggen tegen W wat ze willen, en ik zie de hunkering om hem pappa te nomen al doen ze het niet. Laatst was er een meisje, en Yoran stond vol trots over zn vader te vertellen tegen haar. Ik ontdekte pas later dat hij het over W had, en niet over zijn echte vader.
Ik denk, dat als jij jouw dochter concequent pappa laat zeggen, dat het juist voor annettes kinderen heel moeilijk wordt om dat niet over te nemen, aangezien kinderen er toch graag bij willen horen, en de meeste kinderen een pappa en een mamma thuis hebben, en geen mamma en een Pieter of wie dan ook. ( of je moet dat zelf absoluut niet willen natuurlijk) |
Klopt, sinds Esther er is wordt er regelmatig een keer papa gezegt ipv Pieter, en dat is prima, we gaan ze dan ook echt niet lopen verbeteren. Het is meer dat we ze nooit voorgesteld hebben om Pieter maar papa te gaan noemen.
Vooral mijn oudste dochter spreekt tegen de buitenwereld altijd over haar vader en niet over haar stiefvader. In haar klas zitten maar 2 kindjes met gescheiden ouders, en een kind is niet graag anders dan een ander. Dus als er vriendinnetjes bij ons zijn roept ze vrolijk: kijk mijn papa komt thuis. Op school hadden ze pas het onderwerp: wat doet je vader voor werk? Ook dan wordt verteld wat Pieter doet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:21
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Toch staat er in de Bijbel dat we volhardend moeten zijn in ons gebed.. Waar zou dat goed voor zijn dan? Als het niets uitricht zoals jij denkt? en als jij zegt dat het jou en anderen zich zo laat voelen? |
Ik gaf mijn mening, een mening kan onbedoelt kwetsend overkomen. Ik ga er vanuit dat Roady dat ook deed, zijn mening geven, niet doelbewust kwetsen.
En ik heb nergens gezegt dat ik denk dat volharden bidden niks uitricht. Waarom moet het altijd of/of zijn, en niet en/en? Ik denk dat het belangrijk is dat medicijngebruik en gebed samengaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:29
|
|
|
|
Ik zou toch best wel met iemand een relatie willen aangaan, maar het liefst iemand die met een kleine schoenmaat redelijk in de pas blijft lopen. Dan iemand met een te grote schoenmaat, die altijd naast zijn schoenen loopt zoiets bedoelen jullie toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:42
|
|
|
|
Het valt mij nog mee, dat iedereen tv kijkt, dat kasje geeft iedereen de kans om met het occulte in aanraking te komen. En eerlijk gezegt, iedereen weet er wel wat van, dat is dan ook niet gebeurd om dat wij de ogen gesloten hebben gehouden. Maar best wel nieuwsgierig waren, wat er nog meer te koop was. Omdat dan later, sterk te veroordelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:51
|
|
|
|
Nu Jezus dieper in mijn leven gekomen rijst de vraag.
Hoe leef ik het leven zoals Jezus geleefd heeft anno 2011
Het vraagd nogal wat in een tijd waarin ik continue wordt afgeleidt door de oude wereld zonder jezus in mij en de wereld om mij heen die vaak helemaal niks van Jezus moet hebben.
Is het leven met Jezus gewoon een eenzaam bestaan in een wereld waarin we meer toegewijdt lijken te zijn aan persoonlijke status, materie, controle en macht.
Toewijding aan Jezus is ook heel bijzonder, bijzonder om een persoonlijke relatie te hebben met iemand die een pad door deze wereld gebaand heeft in liefde.
Ja, hoe echt kan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op dinsdag 13 september 2011, 09:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:53
|
|
|
|
Dinsdag 13 september, Psalm 106: 43-48; Amen halleluja.
Vandaag: het slotakkoord van de psalm die we in de afgelopen dagen meezongen. Het is wat je noemt: een vrolijk slotakkoord! De psalm krijgt een uitbundige lofprijzing als naschrift. Het loopt allemaal uit op een welgemeend amen en een stralend halleluja! Protestanten – liturgisch soms wel erg stijf! – doen er goed aan te letten op de respons die van heel volk wordt gevraagd. Niet de voorganger moet amen zeggen, maar heel de gemeente. Dat kan natuurlijk ook niet anders, al doen we het (onwetend, onverschillig?) vaak wél anders. We vinden het heel normaal dat de voorganger na een gebed of een preek zelf amen zegt. Maar goedbeschouwd moet juist dan de voorganger zwijgen. Het is de geméénte die beamen mag wat de voorganger heeft gezegd. Beamen betekent immers: laten blijken dat je ermee instemt, dat je erachter staat. Eigenlijk zouden we dat coneqeunt ene hardop duidelijk moeten maken, elke keer wanneer een gebed of preek afgesloten wordt. Het zou de eredienst aanzienlijk verlevendigen. Maar er is méér in deze psalm. Het laatste woord van het vierde psalmboek is: halleluja! Na het amen volgt nog een lofprijzing: Godlof! Loof de Heer! En zo wordt dan lofzingen beaamd wat in het begin van de psalm al aangeduid werd: de Heer is goed, eeuwig duurt zijn trouw. Goedbeschouwd is met deze twee woorden heel ons levensdoel geschetst: wij zijn geroepen het evangelie te beamen en God te loven, met heel ons hart. Het zijn, bij wijze van spreken, de belangrijke woorden die ouders hun kinderen kunnen leren: amen en halleluja. Leven is: ja zeggen tegen de goedheid van God en Hem dankzeggen om al zijn grote daden. Aan die twee woorden heb je mond en handen vol, zolang je leeft!
Geprezen zijn de Heer die leeft, die Israël verkoren heeft. Hij brengt straks heel zijn volk tezamen. Gezegend zij zijn trouw beleid. Zegge al het volk nu: Amen, amen. Loof Hem in alle eeuwigheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 10:19
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Nu Jezus dieper in mijn leven gekomen rijst de vraag.
Hoe leef ik het leven zoals Jezus geleefd heeft anno 2011
Het vraagd nogal wat in een tijd waarin ik continue wordt afgeleidt door de oude wereld zonder jezus in mij en de wereld om mij heen die vaak helemaal niks van Jezus moet hebben.
Is het leven met Jezus gewoon een eenzaam bestaan in een wereld waarin we meer toegewijdt lijken te zijn aan persoonlijke status, materie, controle en macht.
Toewijding aan Jezus is ook heel bijzonder, bijzonder om een persoonlijke relatie te hebben met iemand die een pad door deze wereld gebaand heeft in liefde.
Ja, hoe echt kan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan |
Beste ....(ik heb wat moeite met je nickname) Met wat je schrijft sla je de spijker redelijk op zijn kop. Het leven met Jezus hoeft niet eenzaam te zijn, maar bedenk wel dat er staat dat we wel IN de wereld zijn, maar niet VAN de wereld. Als een afgezonderd volk dus. Dit zou je soms wel het gevoel van eenzaamheid kunnen geven. Wij kunnen anno 2011 het leven zoals Jezus leefde niet meer leven, gewoon omdat de tijden veranderd zijn. Jezus leefde niet in een elektronisch leven waarin wij nu leven. Maar daarom is het nog wel belangrijk om je af te vragen, wat wil God dat ik doe, om zo te leven zoals Hij dat wil. Dat de wereld om je heen er niks van moet hebben is opzich niet verwonderlijk. Jezus Zelf heeft hiervoor ook gewaarschuwd. Ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten , maar wie zijn vader moeder of wie dan ook meer liefheeft dan Mij, is Mij niet waardig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 10:20
|
|
|
|
|
Zo komen we dan weer bij de algemene term van medicijngebruik bij ziekte en bij het volhardend gebed. Dus als iemand kanker heeft moet die maar hard genoeg bidden om genezing? Een vitamientablet van een drogist hoeft dan ook eigenlijk niet meer. Een gebroken been of wat anders zal dan ook genezen met bidden? Weg met de dokters, geen verpleegsters meer en ga zo maar door. Tja, als we maar hard genoeg bidden. Het is zo eenvoudig allemaal en toch zien wij als christenen dat allemaal over het hoofd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 10:52
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Beste ....(ik heb wat moeite met je nickname) Met wat je schrijft sla je de spijker redelijk op zijn kop. Het leven met Jezus hoeft niet eenzaam te zijn, maar bedenk wel dat er staat dat we wel IN de wereld zijn, maar niet VAN de wereld. Als een afgezonderd volk dus. Dit zou je soms wel het gevoel van eenzaamheid kunnen geven. Wij kunnen anno 2011 het leven zoals Jezus leefde niet meer leven, gewoon omdat de tijden veranderd zijn. Jezus leefde niet in een elektronisch leven waarin wij nu leven. Maar daarom is het nog wel belangrijk om je af te vragen, wat wil God dat ik doe, om zo te leven zoals Hij dat wil. Dat de wereld om je heen er niks van moet hebben is opzich niet verwonderlijk. Jezus Zelf heeft hiervoor ook gewaarschuwd. Ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten , maar wie zijn vader moeder of wie dan ook meer liefheeft dan Mij, is Mij niet waardig. |
Dank je Jolan voor jou bericht.
Het is nogal scherp, ze hebben mij gehaat , ze zullen ook u haten.
Heb de ervaring dat krachten door de mens heenkomen, wie kan mij als mens haten. Is dat niet de kracht erachter die jezus gehaat heeft. De mens laat die krachten toe, vaak onbewust.
Bewust worden door wie je geleidt wordt is zelfreflectie, zelfwaarneming.
Welke stem spreekt door mij heen.
Naar wat wil ik luisteren
Zit ik in controle , macht of in liefde
Jezus is mijn inspirator, in liefde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:29
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Dank je Jolan voor jou bericht.
Het is nogal scherp, ze hebben mij gehaat , ze zullen ook u haten.
Heb de ervaring dat krachten door de mens heenkomen, wie kan mij als mens haten. Is dat niet de kracht erachter die jezus gehaat heeft. De mens laat die krachten toe, vaak onbewust.
Bewust worden door wie je geleidt wordt is zelfreflectie, zelfwaarneming.
Welke stem spreekt door mij heen.
Naar wat wil ik luisteren
Zit ik in controle , macht of in liefde
Jezus is mijn inspirator, in liefde |
Ik weet dat het scherp is. Lees johannes 15: 18-19 Indien u de wereld haat, zo weet, dat zij Mij eer dan u gehaat heeft. Indien gij van de wereld waart, zo zou de wereld het hare liefhebben; doch omdat gij van de wereld niet zijt, maar Ik u uit de wereld heb uitverkoren, daarom haat u de wereld.
Dergelijke gedeelten staan ook in matheus 24:9-Markus 13:13 en Lukas 21:17 Lees ze maar na.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:47
|
|
|
|
Je lichaam, de tempel van de Heilige Geest, vervuilen is zonde. Ook als je het met mate doet. Maar....: er zijn zoveel meer zonden. Iedereen doet zonde. Ik ook als niet-roker. Als dat niet zo was had Jezus niet hoeven sterven. Wat op zich geen vrijbrief geeft om er rustig op los te zondigen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:48
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik zie hier duidelijk het verschil tussen Gods kunnen en Gods willen. God KAN dat inderdaad bij iedereen Roady, daar ben je zelf het bewijs van. Maar God WIL dat blijkbaar niet bij iedereen, omdat hij met alle mensen een andere weg houd. Wat Hij voor de een goed vind, vind Hij blijkbaar voor een ander niet goed of niet nodig. (Of NOG niet)
Gods kunnen is onbegrenst, maar Zijn wil is wel begrenst, dat blijkt alleen al uit een simpel voorbeeld als dit |
Ik zie duidelijk een verschil tussen Gods willen en het menselijk willen. Voornamelijk dat laatste daar schort het nogal 's aan.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat een liefdevolle God die het allerliefste wat Hij had, voor de mens heeft gegeven, dat is Zijn Zoon, dat diezelfde God niet een vredige slaap voor elk mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte gezondheid voor ieder mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte vrede op aarde zou willen. Dat diezelfde God een hongerloze wereld zou willen. De bijbel zegt dat AL het goede, elke goede daad van Hem komt. Dan ben ik van mening dat je Hem zeer te kort doet door te zeggen dat Hij niet altijd het goede wil voor een mens....
Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt. God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?
Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....
Net als een vader die het beste voor zijn kind wil, en zoekt. Als het kind echt, echt niet wil, ja dat moet het kind maar voelen.
En ik besef heus wel dat elk mens in een proces zit, waar hij/zij (hopelijk met de Here God) in wil groeien. En dat tijdens dit proces de dingen helder zullen worden, kennis wordt opgedaan, de geest stukje bij beetje verlicht wordt, daar rust komt etc etc.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:48
|
|
|
|
[quote=ANNETTE050]Een meisje met een appel ...lees tot het eind en krijg kippenvel
(Dit is een waar gebeurd verhaal en je kunt meer informatie vinden door te Googlen op Herman Rosenblat. Hij werd Bar Mitzvah op de leeftijd van 75)
Het is een bijzonder verhaal, maar niet waar gebeurd, er is een aantal jaren terug nogal wat ophef over geweest. Ze hadden het verhaal een paar keer bij Oprah gedaan, en bleek achteraf verzonnen. http://boeken.blog.nl/actueel/2009/08/26/verzonnen-verhaal-herman-rosenblat-nu-als-roman
Laatst aangepast door
|
ANNE589
|
op dinsdag 13 september 2011, 11:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Nou, ik heb die pillen gehad, voorgeschreven door de dokter, en ook die van de drogist. Niets hielp. Ik heb periodes dat ik redelijk slaap en ik heb momenten dat ik ongeveer 50 uren wakker ben of was. Geen middagdutje of wat dan ook. Als dat kliertje ergens tussen de hersenen zodanig is verstoort helpt alleen nog een slaappilletje. Om gewenning tegen te gaan moet hier dan ook voorzichtig mee worden omgesprongen.
Over de bijverschijnselen van veel te weinig slaap wil ik het nu niet even hebben. In 2007 heb ik maanden slechts 45 minuten tot een uur geslapen per 24 uren. Wat ik op de duur allemaal 'zag' is te gek voor woorden.
Al bij al gaat het nu wel redelijk goed. |
Dat is heftig Frank, maar exact zoals ik het zelf heb meegemaakt. Heb je er nu nog steeds last van?
En heb je enig inzicht hoe die slapeloosheid ontstaat? Wat eronder ligt? Wat jou (onbewust?) wakker houdt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:57
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik zie duidelijk een verschil tussen Gods willen en het menselijk willen. Voornamelijk dat laatste daar schort het nogal 's aan.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat een liefdevolle God die het allerliefste wat Hij had, voor de mens heeft gegeven, dat is Zijn Zoon, dat diezelfde God niet een vredige slaap voor elk mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte gezondheid voor ieder mens zou willen. Dat diezelfde God geen volmaakte vrede op aarde zou willen. Dat diezelfde God een hongerloze wereld zou willen. De bijbel zegt dat AL het goede, elke goede daad van Hem komt. Dan ben ik van mening dat je Hem zeer te kort doet door te zeggen dat Hij niet altijd het goede wil voor een mens.... Ik geloof dat het altijd aan de kant van de mens ligt. God heeft er toch alles aan gedaan aan Zijn kant?
Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien....
Net als een vader die het beste voor zijn kind wil, en zoekt. Als het kind echt, echt niet wil, ja dat moet het kind maar voelen.
En ik besef heus wel dat elk mens in een proces zit, waar hij/zij (hopelijk met de Here God) in wil groeien. En dat tijdens dit proces de dingen helder zullen worden, kennis wordt opgedaan, de geest stukje bij beetje verlicht wordt, daar rust komt etc etc. |
Wat weten wij ervan wat God wil? Wie zegt dat het voor sommige mensen niet beter is dat ze even een poosje niet slapen? Mijn ervaring zegt me dat God soms andere dingen goed voor ons vind, als dat we zelf vinden. Daarom zeg ik: God KAN het bij iedereen, maar Hij DOET het niet bij iedereen, en daar zal Hij ongetwijfeld Zijn eigen goede reden voor hebben die wij mensen( nog) niet begrijpen kunnen. Ik zie dus absoluut niet in, hoe ik met hetgeen ik schreef God tekort zou doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 12:02
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Wat weten wij ervan wat God wil? Wie zegt dat het voor sommige mensen niet beter is dat ze even een poosje niet slapen? Mijn ervaring zegt me dat God soms andere dingen goed voor ons vind, als dat we zelf vinden. Daarom zeg ik: God KAN het bij iedereen, maar Hij DOET het niet bij iedereen, en daar zal Hij ongetwijfeld Zijn eigen goede reden voor hebben die wij mensen( nog) niet begrijpen kunnen. Ik zie dus absoluut niet in, hoe ik met hetgeen ik schreef God tekort zou doen. |
Nu zeg je iets anders Jolan. Hij DOET het niet altijd op de manieren zoals wij dat graag willen, en ook niet in het tempo of het tijdstip dat wij graag zouden zien. Dat ben ik met je eens. Maar ik geloof absoluut dat God het wel graag WIL.
En je eerste vraag lijkt me nogal ehhh overbodig.... Jij leest toch ook in de Handleiding?
Laatst aangepast door
|
ROADY641
|
op dinsdag 13 september 2011, 12:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 12:03
|
|
|
|
Nou ik zie dat het zat los maakt en er behoorlijke verschillende meningen zijn.
Roady bedankt voor je aanvulling het maakt het wat duidelijker.
Maar Toch kan ik er niet volledig in meegaan. Mijn ziekzijn heeft mijn geloof alleen maar gesterkt,ik kan niet zonder, ik probeer net zo goed naar zijn wetten te leven,en bidden?? dat doe ik echt wel met hart en ziel. Maar daardoor geneest de Heere mij niet zomaar maar hij draagt mij door de lasten heen!
Ik heb melatonine jaren gebruikt echter ik dacht dat het wat deed maar dat was niet zo dat was waar ik op hoopte! Nu met medicatie begin ik eindelijk te slapen en ik geloof er zeker in dat de Heere met mij is dag en nacht en dat hij de medicijnen wil zegenen zodat ze mij tot hulp kunnen zijn en dat ik ook weer een keer zonder kan.
Maar het is ook nog altijd zodat de Heere beproeft die Hem lief zijn en de een krijgt een grotere last te dragen dan de ander, en dat kan gevoelsmatig wel eens oneerlijk aanvoelen! We vragen er toch niet om om een psychische of lichamelijke ziekte te hebben? Die hebben we gekregen door de zondeval! Maar als we ons over kunnen geven aan de Heere dan scheelt die last te dragen heel veel, maar dat neemt niet weg dat het waarom en het vragen menselijk is!
Ik ben blij dat er medicijnen zijn die kunnen helpen en verlichten, en ik dank God ervoor dat hij de handen van artsen zegend die ons kunnen helpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 12:08
|
|
|
|
Roken is een verslaving. Maar als ik kijk hoeveel christenen er roken dan zouden er zeer weinig christenen overblijven!
Net wat Jolanda schrijft over die oude man het is een soort afgod die je verbrand. En net wat Frank schrijft dan moeten we allemaal stoppen met een pilsje drinken, cola, chocolade eten ga maar door dat is allemaal verslavend maar maakt ons dat tot een slechte christen?? Dat denk ik niet zolang we God maar niet uit het oog verliezen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 12:09
|
|
|
|
[quote=ANNE589]Dankjewel voor de toevoeging, ik al deze terugspelen naar degene die me het verhaal stuurde, excuses....ik was er niet van op de hoogte dat het niet waar was.....wel jammer.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 13 september 2011, 12:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 12:09
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | daten???? |
Chat toch wat is er nu toch in jou gevaren zo kennen we je niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 12:11
|
|
|
|
Slechtste moment he! Nou we hebben er weer een hoor grrrrrrrrrr' Vanmorgen even bij de dokter geweest en ja hoor we hebben weer een Ischias Dus nog maar meer medicatie ach pilletje meer of minder moet niet uitmaken toch? Als de pijn er maar mee weggaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | wilde jij ook vrienden maken hier?  | Tja, echt wel. maar, oke spellings foutje dan in feite is het gewoon zo eerst werd de mens geschapen, toen kreeg de mens een gelijke, en de mens noemde haar, mannin, vrouw mens komt dan ook te vervallen. Zo goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:03
|
|
|
|
[quote=ANNETTE050]
Oprah is er ook ingestonken hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:05
|
|
|
|
[quote=ANNE589]
Komt er dan nog een film eigenlijk? Een fictie-film? Of hoe noemen ze dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:08
|
|
|
|
De oorspronkelijke plannen voor de biografie van Herman Rosenblat werd door de uitgever ingetrokken. De plannen voor een film gaan nog wel door (nadat Rosenblat heeft toegezegd eventuele opbrengsten aan slachtoffers van de holocaust te doneren), en het gefictionaliseerd levensverhaal verschijnt nu onder de titel ‘De engel op mijn schouder’, geschreven door Penelope J.Holt.
Schijnbaar wel.
Laatst aangepast door
|
ANNE589
|
op dinsdag 13 september 2011, 13:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:30
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Nu zeg je iets anders Jolan. Hij DOET het niet altijd op de manieren zoals wij dat graag willen, en ook niet in het tempo of het tijdstip dat wij graag zouden zien. Dat ben ik met je eens. Maar ik geloof absoluut dat God het wel graag WIL.
En je eerste vraag lijkt me nogal ehhh overbodig.... Jij leest toch ook in de Handleiding? |
Ja, ik lees de Handleiding, maar daaruit blijkt dat God alles kan wat Hij wil. Daaruit blijkt ook dat een deel van Gods wil bij ons bekent is, maar ook dat een deel van Gods wil voor ons onbekend is en zelfs af en toe een raadsel waar we soms pas later achter komen. Wat ik later ter verduidelijking schreef komt exact op het zelfde neer als het eerste. Als God zijn Eigen wil niet doet, hoe kan Hij dan God zijn? Hij zou Zichzelf dan tegen spreken, denk je niet? Zoiets van....Ik wil het wel, maar ik Doe het niet....eehh, waarom niet als je het toch wilt en ook kunt? Ik denk eerder dat het gewoon Zijn wil niet is om iedereen op de manier zoals jou te behandelen, puur omdat het voor een ander misschien in Zijn ogen beter is voor die persoon om dat niet te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |