ChristianMatch
 


Forum

Invloed van je opvoeding op de rest van je leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2794 2795 2796 2797 2798 2799 2800 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:37
 
HANNAH810 schreef:
misschien is het ook hoe je gevoelswaarde bij bepaalde woorden is;
ik ben ook refo, maar zie het alleen als een aanduiding......niets meer, niets minder......


Ik val zeker opvattingen, denkwijzes en gewoontes aan, maar geen mensen die in deze categorie vallen. Ik kan er wat slecht tegen als reformatorische opvattingen als de enige echt christelijke worden gezien. Overigens kom ik uit redelijk orthodoxe kring met een wat behoudende ouderling als vader die geleidelijk aan gedwongen werd een antwoord op de nieuwe vragen uit zijn tijd te vinden. Dat houdt me in feite nog steeds bezig. Je kunt wel heel veel dingen mooi roepen en ze kloppen nog ook maar het moet in de praktijk ook werken. En @Jolan als je je niet aangesproken voelt, dan is dat alleen maar goed, dan val je niet in de categorie waar ik vraagtekens bij heb. Ik val echter zelden mensen aan, wel standpunten - maar dat zijn twee dingen. De vervuiling van het forum kwam door groepen mensen die persoonlijk aanvielen en dan liefst met veel tegelijk en op één persoon. Dat is erger dan dat ik inzichten bestrijd.
Hannah is refo, ik vind mezelf dat niet maar we hebben altijd heel fatsoenlijk gediscussieerd in het verleden. Vergeet niet dat veel reacties uit de bevindelijke hoek vaak niet erg respectvol naar andersdenkenden zijn en waren.

Thomas, is gereformeerd synodaal ook refo?


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 september 2011, 19:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:48
 
THOMAS968 schreef:
Thomas, is gereformeerd synodaal ook refo?

gereformeerd-synodaal komt uit de hervormde kerk, dus ook gij, Thomas...

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:57
 
GRIFFIN748 schreef:
gereformeerd-synodaal komt uit de hervormde kerk, dus ook gij, Thomas...

Clown smiley

Ook gij Thomas?

Brutus, wat doe je me aan....Gefrustreerde smiley

Thomas, Caesar is ook niet alles, Brutus!


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 september 2011, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:58
 
THOMAS968 schreef:
Wel knap van de Zon, want die kan hier en daar zijn.

Thomas, waar de Zon schijnt....

Nou hier schijnt ie toch echt niet meer Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:59
 
Voor extreme slaapproblemen kun je ook kiezen voor de slaappoli.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:06
 
ERIKA129 schreef:
Na een slecht moment ook een mooi moment.
Eindeijk een hulpverlener gevonden zonder wachtlijst omdat ze net hier beginnen Lachende smiley Scheelt weer drie maanden wachten Gefrustreerde smiley (van de 9 die ik er moest wachten) echt fijn die geestelijke gezondheidszorg Boze smiley en een voordeel het is ook nog een christelijke hulpverlener vind dat toch makkelijker praten merk ik Knipoog smiley

zeker uit de krant van zaterdag? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:08
 
GRIFFIN748 schreef:
gereformeerd-synodaal komt uit de hervormde kerk, dus ook gij, Thomas...

Clown smiley
Refo is de afkorting van reformatorisch. Volgens mij hoort PKN (ger. syn.) daar niet bij. Ik zit meer te denken aan Ned. Ger., Ger. vrijgemaakt, etc. Men is zeer rechtzinnig in de leer, in tegenstelling tot de PKN, waar ook vrijzinnige kerken bij horen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:08
 
ERIKA129 schreef:
Kan me wel voorstellen dat het dubbel is Josina! Je wilt graag dat ze haar werk kan blijven doen maar je wil dr o zo graag weer eens lekker knuffelen bijpraten en als jij lekker bent opgeknapt shoppen Knipoog smiley

Jij snapt me Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat vind je dan van de reactie van Adam??
Geef mij de oude vertaling maar, daar wordt nog gesproken over mannin, en de vertaling daarvoor manninne, dat was het eerste wat Adam er over zei.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Refo is de afkorting van reformatorisch. Volgens mij hoort PKN (ger. syn.) daar niet bij. Ik zit meer te denken aan Ned. Ger., Ger. vrijgemaakt, etc. Men is zeer rechtzinnig in de leer, in tegenstelling tot de PKN, waar ook vrijzinnige kerken bij horen...

Alle gereformeerde afsplitsingen zijn toch afscheidingen van de gereformeerde kerk?
Deze is toch op gang gekomen door discussies over de status van de synode?


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 13 september 2011, 20:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Refo is de afkorting van reformatorisch. Volgens mij hoort PKN (ger. syn.) daar niet bij. Ik zit meer te denken aan Ned. Ger., Ger. vrijgemaakt, etc. Men is zeer rechtzinnig in de leer, in tegenstelling tot de PKN, waar ook vrijzinnige kerken bij horen...

Het is ook zo mijn beleving maar de vrijzinnigheid in de PKN is maar een kleine groep hoor. Verder kun je de bond wel voor een groot deel als refo zien. In een recent onderzoek onder PKN-leden vond de helft de PKN te vrijzinnig en de andere helft vond de PKN te orthodox. Merkwaardig was dat met name de ex-gereformeerden zich als PKN-er beschouwden. Het geeft al met al aan dat de term PKN niet zoveel zegt. De bond en de confessionelen zijn toch doorgaans echt wel rechtzinnig in de leer en veel midden-orthodoxen en ex-synodalen in de praktijk ook, zij het dat daar meer variatie en ruimte is.

Thomas, gereformeerd opgevoed en dan zijn we weer on topic, oeps.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 september 2011, 20:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:24
 
En wat als je inmiddels gescheiden bent voor de burgerlijke stand maar je ex vind dat het huwelijk nog bestaat omdat het voor God niet verbroken kan worden? Smiley die vol vragen zit

Als je dan toch hertrouwd, pleeg je polygamie Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:28
 
JOSINA022 schreef:
Maar wat wanneer je ziet dat iemand, die je al beter kent, niet eerlijk is in zijn profiel?
En dan bedoel ik ook echt héél erg oneerlijk en je hebt die persoon er ook al op aangesproken?

Iemand die, zowieso écht heel oneerlijk is, is er niet op aan te spreken, is mijn ervaring.

Metéén afstand van nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:31
 
PIETER649 schreef:
En wat als je inmiddels gescheiden bent voor de burgerlijke stand maar je ex vind dat het huwelijk nog bestaat omdat het voor God niet verbroken kan worden? Smiley die vol vragen zit

Als je dan toch hertrouwt, pleeg je polygamie Geschokte, onthutste smiley

Dat zou betekenen dat het van het standpunt van je ex afhangt of je polygamie pleegt of niet. Bovendien zou je ex dan kunnen bepalen of hertrouwen wel of niet mogelijk is. Wettelijk is dat niet zo. Natuurlijk kan of mag iemand vinden dat een huwelijk voor God niet verbroken mag worden - en dus nog bestaat - maar dat kun je niet aan je ex of een ander opleggen. In Duitsland duurt een huwelijk gemiddeld veertien jaar, wat al langer is dan voorheen en 39 procent gaat scheiden binnen vijfentwintig jaar. 60 procent blijft dus samen. Dat is wel de werkelijkheid waarmee je geconfronteerd wordt en waar je een weg in moet vinden.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 september 2011, 20:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLE111





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:37
 
JOSINA022 schreef:
Ik denk dat God niet blij is met het feit dat ik rook en dus zo mijn lichaam vervuil, maar houdt God daarom minder van mij of ik van Hem? Nee, dat zeker niet!

En ja, roken is een verslaving, net zoals vele andere dingen.
Maar helaas heb ik moeten ervaren dat er andere verslavingen zijn die veel schade aan kunnen richten en dat ook gedaan hebben.

Laat mij daarom maar m'n sigaretje roken met daarbij zoveel als mogelijk rekening houden met mijn omstanders die niet roken.

En idd...als roker ben ik geen onruststoker Engeltje smiley


[b]Fijn dat je er zo over denkt dat doe ik namelijk ook, ik had namelijk een soort van discussie met iemand die vond dat christenen die rookte niet goed waren, mijn moeder rookte vroeger ook maar dat maakt haar nog geen slechte christen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:39
 
we gaan weer heerlijk off topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:40
 
Gaat dit nog over de picknick?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:45
 
Ons knijn weer terug is?

Wb Mariska Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:59
 
SHANITA130 schreef:
Er zijn veel bezwaren tegen yoga oefeningen



Die bezwaren worden allemaal opgesomt in het eerste gedeelte van dit topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:00
 
ERIKA129 schreef:
Ik denk dat je als je volwassen bent vaak pas goed merkt wat je opvoeding voor rol speelt in de rest van je leven.
Ik kan me de opmerking van Visser goed voorstelllen dat je er moeite mee heb wat je zoon doet, maar net wat een ander zei misschien is dit Gods weg in zijn leven en mag hij op zondag een stukje geloofuitdragen!
Ook ik ben opgegroeid dat alleen de hulpverlenende beroepen op zondag mogen werken en ja wat valt er onder hulpverlenend.

Ook ik ben dan idd blij in de zorg te zitten en legaal op zondag temogen werken.
En dat refo vind ik ook steeds erg aanvallend klinken ik ben een refo en ben daar tot op de dag van vandaag blij mee, maar jammer dat dat steeds wordt angehaald wij "refo's" hebben het toch ook niet steeds over die hallelujah mensen of iets in die trant?
Laten we elkaar respecteren in ons geloof, bij welke gemeente we ook behoren we geloven in een en dezelfde God!



Refo is toch een algemeen woord waarin je aanduid dat iemand van een strenge kerk is. Is toch helemaal niet aanvallend? Ik zeg dat ook rustig tegen collega's hoor.....
Moet zeggen dat ik al die occulte verhalen over yoga meer aanvallend vind........
En met je laatste regel ben ik het helemaal eens, maar ik denk dat refo's dan ook wat minder gauw moeten oordelen over de wat andersdenkende christenen....Als ik het hier eens zo op cm lees, je mag geen boedha in je tuin, yoga is occult, vergeving moet je schenken, 9/11 hoef je niet te herdenken en er zeker geen verhaal van op het forum te zetten en ga zo maar door.....Maar als je het woord refo laat vallen......oei.....dan is het aanvallen.......pfff


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 13 september 2011, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:01
 
GERRIT084 schreef:
Het valt mij nog mee, dat iedereen tv kijkt, dat kasje geeft iedereen de kans om met het occulte in aanraking te komen. En eerlijk gezegt, iedereen weet er wel wat van, dat is dan ook niet gebeurd om dat wij de ogen gesloten hebben gehouden. Maar best wel nieuwsgierig waren, wat er nog meer te koop was. Omdat dan later, sterk te veroordelen. Huilende smiley, smiley in tranen

Dus in principe kan tv kijken ook occult zijn???????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:03
 
ERIKA129 schreef:
Ik denk dat je als je volwassen bent vaak pas goed merkt wat je opvoeding voor rol speelt in de rest van je leven.
Ik kan me de opmerking van Visser goed voorstelllen dat je er moeite mee heb wat je zoon doet, maar net wat een ander zei misschien is dit Gods weg in zijn leven en mag hij op zondag een stukje geloofuitdragen!
Ook ik ben opgegroeid dat alleen de hulpverlenende beroepen op zondag mogen werken en ja wat valt er onder hulpverlenend.

Ook ik ben dan idd blij in de zorg te zitten en legaal op zondag temogen werken.
En dat refo vind ik ook steeds erg aanvallend klinken ik ben een refo en ben daar tot op de dag van vandaag blij mee, maar jammer dat dat steeds wordt angehaald wij "refo's" hebben het toch ook niet steeds over die hallelujah mensen of iets in die trant?
Laten we elkaar respecteren in ons geloof, bij welke gemeente we ook behoren we geloven in een en dezelfde God!
Refo is gewoon een afkorting van reformatorisch. Absoluut geen scheldwoord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus in principe kan tv kijken ook occult zijn???????

JA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:08
 
COOTJE711 schreef:
Clown smiley
Alleen jammer dat je dàn zo snel slaap krijgt......



Dat vind ik nu juist zo lekker...... Knipoog smiley

Ben nu trouwens een boek aan het lezen dat me wel uit mijn slaap houd.......Eerst doodden ze mijn vader, over de geschiedenis van Cambodja..........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 13 september 2011, 21:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:16
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat vind ik nu juist zo lekker...... Knipoog smiley

In yoga-houding Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:17
 
MARIO216 schreef:
In yoga-houding Clown smiley



klopt, dan lig ik in de krokodil...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:20
 
tja.... tis een picknick...... Clown smiley
De heren hebben een hulp nodig....


Laatst aangepast door
COOTJE711
op dinsdag 13 september 2011, 21:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:21
 
VISSER278 schreef:
Mijn eerste reactie is eigenlijk een tegenvraag.
Hoe ga je om met dingen die je kinderen doen waar je zélf niet achter staat?
Ik noem een voorbeeld uit m'n eigen situatie. M'n zoon is bezig met de koksopleiding. Deze opleiding bestaat uit 4 dagen werken , 1 dag naar school per week.
Omdat het veel werken is wanneer anderen vrij zijn ( avonden en weekenden ) gebeurt het ook regelmatig dat er zondagsarbeid bij komt kijken. In mijn ogen is dit geen werken van barmhartigheid, ik sta er dus niet achter.
Zelf heeft hij er ook wel wat moeite mee maar weigert hij om zondags te werken , dan komt hij nergens aan de bak en kan hij dus niet zijn opleiding verder afmaken.
Op z'n school hebben ze er wel begrip voor maar een oplossing kunnen ze hem niet geven.
Ze hebben hem voorgesteld om in een instelling, verpleeghuis , te solliciteren maar daar heeft hij een keer stage gelopen maar dat vond hij niks.
Wil perse de vakkennis opdoen in een restaurant.

Hoe hiermee om te gaan?


Maar Visser, christen zijn hangt toch niet af van wat je op zondag doet?
Ik ga rustig op zondag uit eten en heb daar absoluut geen schuldgevoel over. Het geloof gaat niet alleen om die uiterlijkheden, wat je wel of niet mag........maar ook om een stuk innerllijke beleving en een goede uitstraling zodat je kan denken: zou het een christen zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:23
 
ROADY641 schreef:
Ik moet er wel om grinniken...

Van die mensen die altijd met van alles meelezen.
En als er iemand is die wat geloof toont, of bijzonders heeft meegemaakt,
dat die mensen dan ZO hun best doen om de ander ervan te overtuigen dat dat bijna onmogelijk is, helemaal niet kan, en dat God dat soort dingen bijna noooooit meer doet, want het is ZEKER niet voor iedereen weggelegd...

Ik denk dan: wat heeft die persoon er zelf voor baat bij om dat stukje geloof de kop in te duwen....?

Geen verwondering, geen nieuwsgierigheid, geen open oor.
Nee, het is kritiek, veroordeling en uithalen wat de klok slaat...

Komt zeker te dichtbij ofzo...

Slapende smiley


Dan doe je aardig met de groep mee toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:23
 
WILLEMIJN232 schreef:
klopt, dan lig ik in de krokodil...... Knipoog smiley

Kijk maar uit, scherpe tanden.... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2794 2795 2796 2797 2798 2799 2800 ... 6194 Volgende
Pagina 2797 van 6194