| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:21
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Neee dat meen je niet Viel mij ook al op  |
Ik merk nix
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:21
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Elders schilder jij de refo's af als een sekte..
Mag Shanita haar mening hebben? | Heb ik in de chatbox al antwoord op gegeven..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dan is het toch niet zo gek als Roady aangeeft dat je je kunt afvragen waar die slapeloosheid vandaan komt? En ik geloof dat verbittering, haat en alles wat daarmee te maken heeft voor slapeloze nachten kan zorgen... |
absoluut maar er nog vèèèl meer oorzaken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:24
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Ik merk nix
 |
heb je daar vaker last van? daar kun je iets aan doen hoor! overleg eens met je huisarts
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:24
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | | absoluut maar er nog vèèèl meer oorzaken.... | Zelfs dat heb ik al eerder aangegeven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:27
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Als vrouw zijnde is het niet positief om negatief bloed te hebben. Misschien in de krokodillen houding wel....  |
dan heb je occult bloed
maar idd, ik vergiste me, heb het ff nagekeken op mn bloedpas, ik heb ook een positieve rhesusfactor of zoiets.
Pieter, morgen gaan er nuchter weer n paar buisjes uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:29
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | heb je daar vaker last van? daar kun je iets aan doen hoor! overleg eens met je huisarts  |
hahahahaha...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Heb ik in de chatbox al antwoord op gegeven.. |
Das leuk voor die anderhalve man en n paardekop die in de chatroom zitten en per ongeluk nog meelezen ook. 2300 lezers van het forum willen ook graag antwoord.
Hoewel het jammer is dat jullie deze discussie niet ff elders voeren, inmiddels is de hele discussie over gebedsgenezing weer zo offtopic als een pinguin in de sahara...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:36
|
|
|
|
Ik schrok een beetje van een mailtje dat ik kreeg met als inhoud: Ik zou wel iets over gebedsgenezing willen schrijven maar ik ben bang afgemaakt te worden.
Eigenlijk vind ik dat wel erg.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:39
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vandaag een brief met de post dat Dennis is geselecteerd om mee te mogen doen met het Nederlands Kampioenschap Kustvissen voor de jeugd.  |
tss...jullie vissen de hele Noordzee nog eens leeg!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:00
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik schrok een beetje van een mailtje dat ik kreeg met als inhoud: Ik zou wel iets over gebedsgenezing willen schrijven maar ik ben bang afgemaakt te worden.
Eigenlijk vind ik dat wel erg.
Thomas |
ik vind dat ook erg, vreesde ze door jou afgemaakt te worden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:07
|
|
|
|
|
Dat mijn vader gespaard is gebleven na zijn hersenbloeding.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Das leuk voor die anderhalve man en n paardekop die in de chatroom zitten en per ongeluk nog meelezen ook. 2300 lezers van het forum willen ook graag antwoord.
Hoewel het jammer is dat jullie deze discussie niet ff elders voeren, inmiddels is de hele discussie over gebedsgenezing weer zo offtopic als een pinguin in de sahara...  | Goed dan trekken we het meteen even recht: is geloven in genezing gelijk aan sektarisch denken???of nog sterker is het exemplarisch voor sekten?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 14 september 2011, 22:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Goed dan trekken we het meteen even recht: is geloven in genezing gelijk aan sektarisch denken??? |
nee, maar in sommige sek... euh groeperingen word het wel gepractiseerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:18
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | | Dat mijn vader gespaard is gebleven na zijn hersenbloeding. | Daar kun je dankbaar voor zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Daar kun je dankbaar voor zijn... |
Dat zijn we ook zeker, ook al heeft hij nog lange weg te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:22
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dan heb je occult bloed
maar idd, ik vergiste me, heb het ff nagekeken op mn bloedpas, ik heb ook een positieve rhesusfactor of zoiets.
Pieter, morgen gaan er nuchter weer n paar buisjes uit  | door een prikpoes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:25
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Mijn mening is: dat als je rookt je per definitie niet tot een slechte christen maakt. Denk dat alcohol en drugs misbruik een groter probleem is.... Ieder mens heeft wel eens slechte gewoontes zoals al eerder vermeld
Persoonlijk vind ik het wel stinken, en ben blij dat ik niet meer in de walm hoeft te zitten in restaurants etc. Ook wordt ik niet zo blij als ik de gevolgen van flink doorroken zie...
(hoesten....emfyseem....rokersstem....longca.) |
Als je rookt, wordt je al gedoodverft door de niet roker, en of het zondig is als Christen, natuurlijk doe je er niets goeds mee. Maar al die klagers, die er zo,n moeite mee hebben, met rook, die hoor je in de zomer ook niet klagen, als heel ons land vergaat van de lucht van verbrand vlees en kolenwalmen van oververhitte barbeqeu,s. Laat staan met oud en nieuw. Als heel ons land, onder een dikke mistige kruid damp hangt, van een heidens vuurwerk, lopen al die klagers te joelen van vreugde, over het nieuwe jaar, en hebben even geen last van rode oogjes, en luchtwegen. Dat vind ik nu weer zo frapant, of is er dan weer een leugentje om bestwil gepleegt
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 14 september 2011, 22:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:25
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Wat me wel altijd op valt dat ex-rokers vaak het hardste gillen over roken in het openbaar. Spontaan zijn ze allemaal allergisch, terwijl ze je 2 jaar eerder zelf nog vrolijk de kroeg uitwalmden. | Opeens allemaal allergisch geworden he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:28
|
|
|
|
|
.... ik geen knijn meer genoemd mag worden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je zegt nogal wat als je ons afschildert als een sekte. Het getuigt van grote minachting en verbittering... |
Deed ik ook niet.
Ik zei dat ik zélf in een sekte ben geweest jarenlang. Dan wordt er voor je gedacht, en je praat mensen na, neemt meningen en gedachtegoed over, zonder dat je het jezelf eerst heb eigengemaakt.
Introjectie. en vals schuldgevoel. en erbij willen horen. angst dat men je afwijst als je een andere mening hebt. zeker als je pás gelovig bent, en je weet helemaal niets van de bijbel. Dan ga je meedoen, ook al voelen dingen hélemaal niet goed aan.
je leeft dan als het ware als een robot.
In die sekt(s) werd mij verteld dat als je niet geneest, dat er dan zonde in je leven is, en je geloof niet groot genoeg is, Evenals dat je meteen móet vergeven, niet boos mag zijn, hoe dan ook als opdracht. Ook al gaat dat hélemaal tegen je gevoel in. Ook áltijd vrolijk zijn. Pas veel later leerde ik van een reformatorische psycholoog dat het wél oke is om es goed boos te worden op onrecht. Dat je niét getrouwd hoeft te blijven als je huwelijk niet oke is. Dat je wel veel verdriet kan hebben als je gelooft, en niet altijd blij...
En die reformatorische psycholoog heeft mij doorverwezen naar de gereformeerd vrijgemaakte kerk. Een traditionele kerk, waar ik al jaren zóveel negatieve dingen over had gehoord van de evangelische kerken waar ik eerst kwam. Het geloof zou er dood zijn. De kinderdoop deugd niet. Er worden elke keer de 'tien geboden opgelezen', dus er werd er naar de wet geleefd, en niet naar de genade, enzovoort. (hier had ik het eerder in ander topic over)Dat bedoel ik met dat het schadelijk was voor mij. En anderen die ik ken.
Nou, de 1ste keer dat ik bij ger. vrij. kwam, werd ik overal bij betrokken. Bijbelstudie, borrels, blijven eten. Preken steken erg goed in elkaar. Belangrijk: mensen leven heel dicht met het geloof en God. Ze zijn nuchter. Niet van de Here heeft mij dit en dat over je gezegd.... Niet zweverig. Het de hele dag alleen nog maar over het geloof hebben... als je het de hele dag over één onderwerp hebt, dan verliest dat ook zijn kracht.. Het geloof hoort bij het leven, ze weten niet beter, ze zijn ermee opgegroeid. Ik ben een van de weinige buitenstaanders.
Ik had geen enkele intentie om wie dan ook hier af te schilderen als sekte.
Vandaar dat ik even off-topic ben, om het uit te leggen dat dat mijn intentie niet is, om iemand af te schilderen als zijnde dat die in een sekte zit....En al zou dat wel zo zijn.....Wie ben ik om daar wat van te zeggen...Dat zou erg genoeg zijn op zich....
Ik geef mijn mening in dit discussie forum.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 september 2011, 23:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:33
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vandaag een brief met de post dat Dennis is geselecteerd om mee te mogen doen met het Nederlands Kampioenschap Kustvissen voor de jeugd.  |
Kunstvissen??? Dat schilderij bedoel je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:35
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | .... ik geen knijn meer genoemd mag worden.... |
Wat dan wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Kunstvissen??? Dat schilderij bedoel je? |
Het is een kunst om te kunnen kustvissen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Wat dan wel  |
...geen idee... maar als jij knijn wilt zeggen dat mag dat hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | door een prikpoes? |
dit vind ik dus een vreemde opmerking.............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:54
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Ik merk nix
 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:57
|
|
|
|
GOD is groot want ik heb dat zelf aan de lijve ondervonden door de longkanker die ik had en er is heel veel voor mij gebeden door mijn gemeente en familie en andere waar ik het niet van weet en dit is 3 jaar geleden tot uiting gekomen en ben wel geopereert en nog steeds geen kanker in mn lijf dus gebed werkt ook in deze tijd en niet alleen vroeger. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:58
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Deed ik ook niet.
Ik zei dat ik zélf in een sekte ben geweest jarenlang. Dan wordt er voor je gedacht, en je praat mensen na, neemt meningen en gedachtegoed over, zonder dat je het jezelf eerst heb eigengemaakt.
Introjectie. en vals schuldgevoel. en erbij willen horen.
je leeft dan als het ware als een robot daardoor.
In die sekt(s) werd mij verteld dat als je niet geneest, dat er dan zonde in je leven is, en je geloof niet groot genoeg is, Evenals dat je meteen móet vergeven, hoe dan ook. Opdracht.(hier had ik het eerder in ander topic over)Dat bedoel ik met dat het schadelijk was voor mij. En anderen die ik ken. | Ik zit al jaren in de evangelische wereld, en ik ken de verhalen en ik ken de gevaren. Maar gelukkig zijn er voldoende gemeentes in NL die goed bezig zijn zonder manipulatie..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 23:09
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | GOD is groot want ik heb dat zelf aan de lijve ondervonden door de longkanker die ik had en er is heel veel voor mij gebeden door mijn gemeente en familie en andere waar ik het niet van weet en dit is 3 jaar geleden tot uiting gekomen en ben wel geopereert en nog steeds geen kanker in mn lijf dus gebed werkt ook in deze tijd en niet alleen vroeger. Sjalom. Martin |
Nou, dat vind ik écht heel erg tof voor jou!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|