| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 06:26
|
|
|
|
zoals je zelf al zegt is een fenix/phoenix een vogel die uit de as van z'n verbrande nest herrijst (soort van Saab ). een griffioen daarentegen is een leeuw met de kop en vleugels van een roofvogel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 07:52
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik schrok een beetje van een mailtje dat ik kreeg met als inhoud: Ik zou wel iets over gebedsgenezing willen schrijven maar ik ben bang afgemaakt te worden.
Eigenlijk vind ik dat wel erg.
Thomas |
Daar schieten we dus niets mee op. Is die persoon voor tegen de gebedsgenezing? Heeft die persoon er positieve of negatieve ervaringen? Spreekt die persoon vanuit een medisch standpunt? Kortom, we schieten er dus niets mee op tenzij die persoon het verhaal hier post.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 07:53
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik had geen enkele intentie om wie dan ook hier af te schilderen als sekte.
|
goed om te horen, shanita!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 07:57
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | GOD is groot want ik heb dat zelf aan de lijve ondervonden door de longkanker die ik had en er is heel veel voor mij gebeden door mijn gemeente en familie en andere waar ik het niet van weet en dit is 3 jaar geleden tot uiting gekomen en ben wel geopereert en nog steeds geen kanker in mn lijf dus gebed werkt ook in deze tijd en niet alleen vroeger. Sjalom. Martin |
Dit is natuurlijk goed nieuws Martin. Bidden kan nooit kwaad en is ook wel heel noodzakelijk. De kracht van het gebed is een vaststaand feit. In sommige gevallen dan toch. Ook de medische wereld is erg geevolueerd. Je hebt die operatie gehad en daar horen nadien ook medicijnen bij. Misschien neem je die nu nog wel. Hoe heb kan je dan het onderscheid wie wat gedaan heeft. Heeft het gebed genezing gebracht? Of waren het de dokters en de farmaceutisch wereld?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 08:16
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:48, Pagina 2
Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen.
De slachtoffers van een natuurramp of een oorlog, daar zitten ook christenen tussen die wel gehoorzaam waren wilden luisteren enzovoort.
Die moeten nu maar 'voelen'?
Nog een keer, ik was de 2de quote vergeten neer te zetten. |
Volgens mij ging dit topic over slapeloosheid, niet over natuurramp-slachtoffers.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 08:49
|
|
|
|
Donderdag 15 september, Psalm 107: 17-22; De schemer gaat voorbij.
Het wordt nacht voor hun ogen. Ik heb het over de kinderen van Israël. Ze zijn uit Egypte verlost, uit het land van honger, nood en dood. Maar de woestijn blijkt een goede voedingsbodem voor ondankbaarheid. Want wat ze er ook te eten en drinken krijgen – brood uit de hemel, vlees van de vogels, water uit de rots – het is allemaal te weinig en te min. De keuken van Egypte was achteraf gezien toch zo gek nog niet! Vergeten de slavernij, de bakstenen, de vurige ovens, de zweepslagen van boeven die niets liever deden dan afbeulen… Alles vergeten – en dat alleen maar vanwege een eenvoudige doch voedzame maaltijd. Is het een wonder dat de nacht valt over een volk dat in de woestijn dichttrekt? Is het een wonder dat de nacht valt over een volk dat in de verste niets anders meent te zien dan redenen voor onvrede? Het is alsof heel ondankbare, ontevreden en toch zo stinkend rijke westen hier aan de kaak wordt gesteld. Door onze ondankbaarheid zijn we zelfs blind geworden: we zien niet eens hoezeer we de poorten van de dood genaderd zijn. Of wordt dat besef toch langzaam maar zeker levend in onze dagen? Is misschien heel onze losgeslagen cultuur in wezen één grote angstkreet naar de hemel? God dank: de psalm spreekt niet alleen van beklemming en ontzetting, maar ook van redding. Uit de nacht van onze dankbaarheid rijst, wonder boven wonder, toch altijd weer de zon van Gods vriendschap. Doe je ogen open: zie hoe rijk je bent! Kijk niet achterom. Leef naar de toekomst: Kanaän voor ogen.
Waarom sluit gij uw ogen? Zijn licht ontsteekt het licht, zijn geest komt aangevlogen, verheft uw aangezicht! Dankt dan den Heer als gij de doodsnacht zijt ontvloden – de schemer gaat voorbij, de morgen is ontboden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 09:11
|
|
|
|
Vandaag wil ik ons oud-Cm-collegaatje Marijan072 van harte feliciteren met haar verjaardag...
Een mooi en bijzonder nieuw levensjaar wens ik haar toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 09:53
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | als ik het zou lusten graag! kom jij dan voor mij werken? |
Zo te lezen, denk ik dat zowel het een als het ander niet goed is voor de gezondheid van diverse mensen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:07
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | door een prikpoes? |
Ik vind dit een seksistiche opmerking.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:18
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ik vind dit een seksistiche opmerking. |
Gelukkig dan dat er ook prikkaters bestaan Maar of die op tv komen (om weer ff ontopic te gaan)?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | door een prikpoes? |
Chat wat is er toch in jou gevaren? Vind dit nu niet echt leuk klinken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:22
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ik vind dit een seksistiche opmerking. |
De bijwerking van de antibiotica is vast nog niet uitgewerkt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:22
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | | Volgens mij ging dit topic over slapeloosheid, niet over natuurramp-slachtoffers. |
Je zet dit neer ivm slapeloosheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:24
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | De bijwerking van de antibiotica is vast nog niet uitgewerkt?  |
Hoe mag ik dan wel niet reageren met tramadol en diclofenac als pijnstilling
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dan is het toch niet zo gek als Roady aangeeft dat je je kunt afvragen waar die slapeloosheid vandaan komt? En ik geloof dat verbittering, haat en alles wat daarmee te maken heeft voor slapeloze nachten kan zorgen... |
Maar van die punten heb ik geen last chat!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hoe mag ik dan wel niet reageren met tramadol en diclofenac als pijnstilling  |
Ik denk dat je bijna de hele dag slaapt en je maag in vorm probeert te houden...
(ik verwees met de AB naar een andere topic waarin hij aangaf met ab gestart was) delier komt vaker voor
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op donderdag 15 september 2011, 10:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:29
|
|
|
|
Er gaan veel tamme schapen in een hok ...
Met schoolkinderen is dat dus gelukt ... Maar waar vind je 64 tamme christenen (die willen carpoolen) ...
Ik sta gelukkig nooit meer in de file ... maar toen ik nog wel regelmatig in de file stond ... grrr ... gelaten, altijd in de "langzame" baan, maar niet van links naar rechts en weer terug, om maar "sneller" thuis of op bestemming te zijn ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:33
|
|
|
|
| Quote: | | Met schoolkinderen is dat dus gelukt ... Maar waar vind je 64 tamme christenen (die willen carpoolen) ... Clown smiley |
Dus blijkbaar niet geschikt voor een CM- uitje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:34
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Deed ik ook niet.
Ik zei dat ik zélf in een sekte ben geweest jarenlang. Dan wordt er voor je gedacht, en je praat mensen na, neemt meningen en gedachtegoed over, zonder dat je het jezelf eerst heb eigengemaakt.
Introjectie. en vals schuldgevoel. en erbij willen horen. angst dat men je afwijst als je een andere mening hebt. zeker als je pás gelovig bent, en je weet helemaal niets van de bijbel. Dan ga je meedoen, ook al voelen dingen hélemaal niet goed aan.
je leeft dan als het ware als een robot.
In die sekt(s) werd mij verteld dat als je niet geneest, dat er dan zonde in je leven is, en je geloof niet groot genoeg is, Evenals dat je meteen móet vergeven, niet boos mag zijn, hoe dan ook als opdracht. Ook al gaat dat hélemaal tegen je gevoel in. Ook áltijd vrolijk zijn. Pas veel later leerde ik van een reformatorische psycholoog dat het wél oke is om es goed boos te worden op onrecht. Dat je niét getrouwd hoeft te blijven als je huwelijk niet oke is. Dat je wel veel verdriet kan hebben als je gelooft, en niet altijd blij...
En die reformatorische psycholoog heeft mij doorverwezen naar de gereformeerd vrijgemaakte kerk. Een traditionele kerk, waar ik al jaren zóveel negatieve dingen over had gehoord van de evangelische kerken waar ik eerst kwam. Het geloof zou er dood zijn. De kinderdoop deugd niet. Er worden elke keer de 'tien geboden opgelezen', dus er werd er naar de wet geleefd, en niet naar de genade, enzovoort. (hier had ik het eerder in ander topic over)Dat bedoel ik met dat het schadelijk was voor mij. En anderen die ik ken.
Nou, de 1ste keer dat ik bij ger. vrij. kwam, werd ik overal bij betrokken. Bijbelstudie, borrels, blijven eten. Preken steken erg goed in elkaar. Belangrijk: mensen leven heel dicht met het geloof en God. Ze zijn nuchter. Niet van de Here heeft mij dit en dat over je gezegd.... Niet zweverig. Het de hele dag alleen nog maar over het geloof hebben... als je het de hele dag over één onderwerp hebt, dan verliest dat ook zijn kracht.. Het geloof hoort bij het leven, ze weten niet beter, ze zijn ermee opgegroeid. Ik ben een van de weinige buitenstaanders.
Ik had geen enkele intentie om wie dan ook hier af te schilderen als sekte.
Vandaar dat ik even off-topic ben, om het uit te leggen dat dat mijn intentie niet is, om iemand af te schilderen als zijnde dat die in een sekte zit....En al zou dat wel zo zijn.....Wie ben ik om daar wat van te zeggen...Dat zou erg genoeg zijn op zich....
Ik geef mijn mening in dit discussie forum. |
Shanita wat bijzonder om dit te mogen horen! Ook ik viel over jou woorden sekte heen maar begrijp nu wat je bedoeld. Wat mooi dat je weg hebt kunnen komen uit die sekte al zal het een zware en moeilijke weg zijn geweest, en wat mooi dat je zo goed in de gereformeerde kerk werdt opgenomen als gemeente lid. Dat je hierin even off-topic gaat kan ik me voorstellen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:35
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Ik denk dat je bijna de hele dag slaapt en je maag in vorm probeert te houden...
(ik verwees met de AB naar een andere topic waarin hij aangaf met ab gestart was) delier komt vaker voor  |
JA ik begreep je direct hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:37
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | JA ik begreep je direct hoor  |
knap van je...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:40
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | knap van je...  |
Ondanks die troep in mijn lichaam toch nog helder zijn he Maar goed dit gaat dus geheel niet over de tv
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:42
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik word lama genoemd...mag ook niet...wel jammer, hij kijkt me zoooooo lief aan.... |
Vind lama ook wel leuk klinken als je maar niet tuft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:43
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ondanks die troep in mijn lichaam toch nog helder zijn he Maar goed dit gaat dus geheel niet over de tv  |
Inderdaad daar zit ik mij deze hele topic al over te verbazen/ verwonderen/ ergeren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:43
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Inderdaad daar zit ik mij deze hele topic al over te verbazen/ verwonderen/ ergeren  |
Doorhalen wat niet van toepassing is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:45
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Doorhalen wat niet van toepassing is?  |
Vul maar in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:45
|
|
|
|
Héél leuk een logeerkat is huis die mij dan vervolgens uit slaapt houdt door de halve nacht te gaan spelen en dan vervolgens nu gaat liggen slapen
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op donderdag 15 september 2011, 10:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:46
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Héél leuk een logeerkat is huis die je dan vervolgens uit slaapt houdt door de halve nacht te gaan spelen en dan vervolgens nu gaat liggen slapen  |
Wist je niet dat hij nachtdienst had?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:47
|
|
|
|
Straks naar de tandarts.... 2 gaatjes dichten..... Vanavond kan ik dus even minder praten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:48
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Wist je niet dat hij nachtdienst had?  |
Help...een kat in nachtdienst...vanavond maar een slaapmiddel door zijn voer doen
|
|
| Naar boven |
|
|