ChristianMatch
 


Forum

slapeloosheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2813 2814 2815 2816 2817 2818 2819 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:41
 
COOTJE711 schreef:
Wie had het over niet slapen???
Iedereen slaapt nu vlgs mij Knipoog smiley

ik niet..... Huilende smiley, smiley in tranen

iemand die nachtdienst doet



neem een pilletje Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:42
 
COOTJE711 schreef:
Misschien alleen zoetsappige mierzoete gedichten noteren waar Pieter zo van houd?? Clown smiley

Wat let je.... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:43
 
ROADY641 schreef:
Poeder hoeft niet.
Jeuk is een goed teken. Een teken dat je iemand geraakt hebt...


afstoten is ook aanraken...

maar t geeft niet, ik zal wel te nuchter zijn voor dat sfeertje

ik hoop dat nog lang te blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:46
 
ik slaap 's nachts zo weinig dat ik overdag een pilletje moet nemen om wakker te blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:47
 
neem dr n borrel op mensen Lachende smiley

we drinken een glas,
we doen een plas
en alles blijft precies zo het was

vuurtje iemand?? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:48
 
FRANKT627 schreef:
Zo lang je niet op de man speelt, Shanita, en dat heb ik bij jou niet gemerkt dat je dat deed, kan of mag je best een heftige discussie voeren. Als het een verbale discussie is kan het ook best zijn dat je je stem eens verheft en dat je lichaamstaal ook nog eens je heftigheid versterkt. Dat kan dan zo zijn bij de 2 partijen, de voor- en tegenstanders. Het heeft ook te maken met het temperament van de persoon. Daarom hoeft er niet direct aan vijandigheid of boosheid gedacht worden.

Ja Frank, dat weet ik dat ik dat niet deed.

Als ik een mailtje had gehad, had ik hetzelfde kunnen zetten wat ik hierboven schrijf.

Nu zitten er een paar te speculeren, en ik kan maar raden wie er wordt bedoeld en anderen ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:53
 
SHANITA130 schreef:
Ja Frank, dat weet ik dat ik dat niet deed.

Als ik een mailtje had gehad, had ik hetzelfde kunnen zetten wat ik hierboven schrijf.

Nu zitten er een paar te speculeren, en ik kan maar raden wie er wordt bedoeld en anderen ook.

verwijderd.


Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 16 september 2011, 12:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAS917





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:55
 
Van lang geleden, maar wel mooi:

http://www.youtube.com/watch?v=hRRrcornawE&feature=fvsr

Toen was hij nog slank.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:56
 
SHANITA130 schreef:
Ja Frank, dat weet ik dat ik dat niet deed.

Als ik een mailtje had gehad, had ik hetzelfde kunnen zetten wat ik hierboven schrijf.

Nu zitten er een paar te speculeren, en ik kan maar raden wie er wordt bedoeld en anderen ook.

Het is zonde van je tijd dat je zit te raden naar het wat en hoe van speculerende uitlatingen. Ze moeten dan maar op een beleefde manier duidelijk zijn. Zo kan diegene die aangesproken wordt er iets mee doen of ook niet.

We moeten ook wel nuchter genoeg kunnen zijn om zelf in te schatten of het over een algemene opmerking gaat of niet. Dan heb je natuurlijk ook nog mensen die het niet durven iemand bij naam te noemen of iemand in een mail iets duidelijks te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:58
 
MARISKA601 schreef:
Die reclame mag ook van mij wel verboden worden.
Een mooie vrouw erbij verkoopt nu eenmaal beter. Mannen houden er nl. van naar een mooie vrouw te kijken.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 16 september 2011, 11:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:59
 
Voor alle helderheid: het gaat niet over jou, zeker niet over Pieter of over wie dan ook. Ik doel op twee dingen: het met een groepje systematisch negatief reageren op Chatuliem. Dat verziekt de discussie. Dat Chatuliem soms zijn opvattingen wat tactischer kan brengen, weet ik ook wel en verder zijn we het regelmatig oneens. Probeer eens tussen de regels te lezen wat de man echt bedoelt.

Waar het me vooral om gaat is dat het algemene klimaat dusdanig is dat potentiƫle nieuwe schrijvers hierdoor afgeschrikt worden en niet over een situatie die met iets gevoeligs als gebedsgenezing is, durven komen. Dat vanwege de angst afgebrand te worden. Het heeft mijns inziens weinig zin om te schrijven dat dit onzin is, want men voelt dit kennelijk zo. Ik vind dat het zo zou moeten zijn dat iedereen hier durft te schrijven wat hij vindt en kan zeggen waarom.

Overigens is het op CM nog wel eens erger geweest met als hoogtepunt iemand die belijdenis deed en dat niet durfde te vertellen vanwege de verwachte negatieve reacties. Als je de stap zet je volwassen te dopen of belijdenis te doen, zou dat hier vreugde moeten geven. Wie belijdenis doet en merkt dat een aantal mensen dusdanig over het Grote Gelijk meent te beschikken dat ze het recht denken te hebben de persoonlijke integriteit achter dat besluit in twijfel te trekken, dan zijn we op CM diep gezonken.

Accepteer gewoon dat we hier met diverse evangelische groepen en een breed scala aan protestanten zitten naast nog een enkele katholiek (gelukkig). Sommigen gaan na de bijeenkomst op zondagmorgen naar het voetbal kijken en anderen zitten de zondagrust zo radicaal mogelijk te houden. Ik doe geen van beide en dat kan ook. Dat is geen veroordeling, het is alleen mijn beleving niet om het op een van die twee manieren te doen.

Wat ik mij zorgen over maak is het klimaat waarin het gebeurt. En van verschuilen achter een derde is al helemaal geen sprake. Ik ben echt wel in staat datgene wat me bezighoudt naar voren te brengen. Maar wat eerlijke discussie waarbij mensen ook over wat gevoeliger liggende onderwerpen schrijven, kan geen kwaad. Dat bijt de lolonderwerpen, die van mij kunnen blijven, echt niet.

Thomas, als het om een persoon gaat, schrijf ik die persoonlijk een briefje.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 16 september 2011, 14:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:09
 
We hebben nu weer eens de etiquette op het forum besproken, en dat is niet slecht, en we proberen enkele misverstanden recht te trekken, wat op zich nog beter is. Ondertussen dwalen we af van het topic-onderwerp eigenlijk.

Zelf ben ik nogal terughoudend wat gebedsgenezingen betreft. Als ik het op televisie zie en dan aanschouw hoe theatraal het allemaal is denk ik steeds aan die film van de O-men en de Exorcist. Ik weet dat die films bestaan en ik heb ze bijna uitgekeken want ik moet eerlijk toegeven dat ik echt bang ben voor zo'n geestestoestanden. Dit heeft deels te maken met mijn verleden.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is of er mensen zijn die zonder enige medische tussenkomst genezen zijn door het gebed zoals hier op de topic bedoeld wordt. Let wel, ik spreek niet over een geestelijke rust die verkregen werd door gebed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:11
 
Quote:
THOMAS schreef: Voor alle helderheid: het gaat niet over jou, zeker niet over Pieter of over wie dan ook. Ik doel op twee dingen: het met een groepje systematisch negatief reageren op Chatuliem. Dat verziekt de discussie. Dat Chatuliem soms zijn opvattingen wat tactischer kan brengen, weet ik ook wel en verder zijn we het regelmatig oneens. Probeer eens tussen de regels te lezen wat de man echt bedoelt.

Waar het me vooral om gaat is dat het algemene klimaat dusdanig is dat potentiƫle nieuwe schrijvers hierdoor afgeschrikt worden en niet over een situatie die met iets gevoeligs als gebedsgenezing durven komen. Dat vanwege de angst afgebrand te worden. Het heeft mijns inziens weinig zin om te schrijven dat dit onzin is, want men voelt dit kennelijk zo. Ik vind dat het zo zou moeten zijn dat iedereen hier durft te schrijven wat hij vindt en kan zeggen waarom.

Overigens is het op CM nog wel eens erger geweest met als hoogtepunt iemand die belijdenis deed en dat niet durfde te vertellen vanwege de verwachte negatieve reacties. Als je de stap zet je volwassen te dopen of belijdenis te doen, zou dat hier vreugde moeten geven. Wie belijdenis doet en merkt dat een aantal mensen dusdanig over het Grote Gelijk meent te beschikken dat ze het recht denken te hebben de persoonlijke integriteit achter dat besluit in twijfel te trekken, dan zijn we op CM diep gezonken.

Accepteer gewoon dat we hier met diverse evangelische groepen en een breed scala aan protestanten zitten naast nog een enkele katholiek (gelukkig). Sommigen gaan na de bijeenkomst op zondagmorgen naar het voetbal kijken en anderen zitten de zondagrust zo radicaal mogelijk te houden. Ik doe geen van beide en dat kan ook. Dat is geen veroordeling, het is alleen mijn beleving niet.

Wat ik mij zorgen over maak is het klimaat waarin het gebeurt. En van verschuilen achter een derde is al helemaal geen sprake. Ik ben echt wel in staat datgene wat me bezighoudt naar voren te brengen. Maar wat eerlijke discussie waarbij mensen ook over wat gevoeliger liggende onderwerpen schrijven, kan geen kwaad. Dat bijt de lolonderwerpen, die van mij kunnen blijven, echt niet.

Thomas, als het om een persoon gaat, schrijf ik die persoonlijk een briefje.


Ach so ;)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 september 2011, 12:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:12
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:14
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 10:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:22
 
FRANKT627 schreef:
mijn mooiste moment waren de uren voordat Visser en Josina aanwezig waren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jij blij dat ik er nog niet was maar ben er nu ook hoor Clown smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Een mooie vrouw erbij verkoopt nu eenmaal beter. Mannen houden er nl. van naar een mooie vrouw te kijken.


lekker dan de mannen mogen kijken naar mooie vrouwen want dat verkoopt beter Gefrustreerde smiley En wij vrouwen dan Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley
Maar chat kijken mag he aanzitten niet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:32
 
FRANKT627 schreef:
ik slaap 's nachts zo weinig dat ik overdag een pilletje moet nemen om wakker te blijven.

Bij jou lijkt je complete bioritme wel in de war.
Heb jij ooit onregelmatige diensten gedraaid?

Ik behoor die te draaien op mijn werk maar blijk daar dus ook helemaal niet tegen te kunnen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Nou een foto van een leuke vrouw vind ik nogal mooier dan van een lelijke lama....

lama's zijn best leuke beesten hoor chat Knipoog smiley
Maarre of ik nu naar een smurf, de zee, bloemen of dieren moet kijken blijft voor mij hetzelfde bij geen van allen zie je de persoon erachter Twijfelende smiley tenmiste als ze geen andere foto's op hun profiel hebben staan Lachende smiley
Zelf heb ik nu ook mijn katten als profiel foto Verlegen lachende smiley maar verder staan er genoeg foto's van mezelf op mijn profiel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:40
 
ERIKA129 schreef:
lekker dan de mannen mogen kijken naar mooie vrouwen want dat verkoopt beter Gefrustreerde smiley En wij vrouwen dan Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley
Maar chat kijken mag he aanzitten niet Knipoog smiley
Vond de zomer tegenvallen wat dat betreft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:41
 
MARIO216 schreef:
Alles met mate he. Heb er zo ontzettend hekel aan als iemand zich zit te bezatten.

Overal waar TE voor staat is niet goed!
Roken is slecht voor de longen.
Alcohol slecht voor je lever en ga zo maar door.
Maar op een avond een wijntje of pilsje drinken geen problemen mee mits ze hun maat kennen en het voor de gezelligheid doen.
Vaak echter lijkt men hierin door te schieten en zeggen ze ach ik kan er goed tegen kan makkelijk 10 bier op heb er geen last van en stappen zo in de auto!!!
Nee misschien voelen en merken ze zelf niet dat ze er geen last van hebben totdat ze ermee geconfronteerd worden en dan is het vaak te laat en gaan er levens mee gemoeid!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:42
 
ERIKA129 schreef:
lama's zijn best leuke beesten hoor chat Knipoog smiley
Maarre of ik nu naar een smurf, de zee, bloemen of dieren moet kijken blijft voor mij hetzelfde bij geen van allen zie je de persoon erachter Twijfelende smiley tenmiste als ze geen andere foto's op hun profiel hebben staan Lachende smiley
Zelf heb ik nu ook mijn katten als profiel foto Verlegen lachende smiley maar verder staan er genoeg foto's van mezelf op mijn profiel.

Ach, ik vind een dierenfoto wel kunnen als er verder op het profiel ook een foto van de eigenaar van dat profiel staat.

Ik weet wel dat er sommige mensen zeggen dat ze liever geen foto van zichzelf op het profiel hebben staan omdat ze dan kunnen herkent worden door een collega of wie dan ook. Nou ja, als we niet willen herkent worden, als iedereen zo moest denken dan kan beter de mogelijkheid om een foto te plaatsen weg gelaten worden. Want welk verschil is er tussen je hier bekend te maken of naar een kroeg te gaan of naar een dansavond waar je ook evengoed in contact kan komen met andere mensen en waar misschien wel een liefje tussen zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:44
 
[

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 10:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDDY899





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:48
 
PIETER649 schreef:
neem dr n borrel op mensen Lachende smiley

we drinken een glas,
we doen een plas
en alles blijft precies zo het was

vuurtje iemand?? Knipoog smiley

Alcohol harddrug no1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:51
 
ERIKA129 schreef:
Overal waar TE voor staat is niet goed!

Behalve te-vrede-n...


Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDDY899





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:53
 
JOSINA022 schreef:
Waar in mijn bijdrage komt naar voren dat ik zou pushen tot het drinken van alcohol?

Ik zal nooit iemand pushen tot het drinken van alcohol, integendeel...ik schrijf dat ik vervelende ervaringen heb met andere verslavingen dan roken zonder bepaalde verslavingen te noemen.

Ik bedoel niet door jou,maar door de redactie van CM,dmv. het plaatje van 3 drinkende vrouwen met een grote smile.
Sorry, als dat verkeerd overgekomen is bij je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:55
 
EDDY899 schreef:
Ik bedoel niet door jou,maar door de redactie van CM,dmv. het plaatje van 3 drinkende vrouwen met een grote smile.
Sorry, als dat verkeerd overgekomen is bij je.

Ok, is duidelijk...dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:55
 
Eerlijk gezegd vind ik het een raar artikel. Ik geloof er ook niet zo in. Ik denk dat de schrijver een onderscheid wil maken tussen alcoholhoudend en niet alcoholhoudend en die is er niet. Ik kan me niet voorstellen dat ze in dat klimaat het gistingsproces konden stoppen. En vooral niet, omdat na die tijd er geen spoor meer van te vinden was. Als het een gewoonte was, dan zouden ze ook later dat in stand houden. Aangezien daar enig bewijs van ontbreekt, vind ik het heel ongeloofwaardig.
In de bijbel wordt wijn als een heel positief iets gezien. Het symboliseert vreugde, nieuw leven, rijkdom, voorspoed. Er wordt natuurlijk gewaarschuwd voor misbruik. Maar dat staat er ook over seks, en ik geloof dat niemand tegen seks is...
Een glaasje wijn op zijn tijd is heel gezond, en in die tijd was het veel gezonder dan water.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDDY899





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:57
 
CHATULIEM619 schreef:
Vond de zomer tegenvallen wat dat betreft...

ontgaat me een beetje,
drie drinkende vrouwen geplaatst door de redactie van CM,zoals nu 2 mensen van de achterkant met een hond.
Alcohol harddrug no1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDDY899





Berichten: 31

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 13:01
 
ERIKA129 schreef:
lekker dan de mannen mogen kijken naar mooie vrouwen want dat verkoopt beter Gefrustreerde smiley En wij vrouwen dan Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley
Maar chat kijken mag he aanzitten niet Knipoog smiley

hier op deze site hoort alcohol niet verheerlijkt te worden door een christelijke redactie dmv. van het plaatje van die drie vrouwen,
er zijn mensen die problemen hebben met alcohol en als christen dien je daar rekenschap mee te houden en door deze mensen niet te triggeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2813 2814 2815 2816 2817 2818 2819 ... 6194 Volgende
Pagina 2816 van 6194