ChristianMatch
 


Forum

Is de duivel echt?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2818 2819 2820 2821 2822 2823 2824 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 00:31
 
Het kwade bestaat maar we geloven toch echt maar in één God. En die is machtiger dan het kwaad.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 04:33
 
ERIKA129 schreef:
gewoon zeggen in deze periode werkt mijn lijn niet Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley welke lijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 04:34
 
de strijk is net gedaan...ik verveel me... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 04:51
 
ERIKA129 schreef:
Visser?
Veel mensen hebben ook een gewone mailbox buiten die van cm Knipoog smiley
Denk dat er bij cm niet eens 500 inkunnen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Boze smiley ahneen??? Dan moet je maar eens komen kijken...dan mag jij die 505 verzonden mails die ik niet heb verwijderen...(Breng dan ook een kettingzaag mee als je komt. En een taart mag ook)


Erika die het soms denkt beter te weten[/size[/size]]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 04:55
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, als jij een lama net zo knap vindt...misschien is er wel een lama dating service, ieder zn meug.

Ik heb eens gegoogled en ik vermoed dat je alleen met de Dalia Lama kan daten... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 17 september 2011, 05:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 04:57
 
COOTJE711 schreef:
Zei ik het niet: k woon in het beste durp.....
Droog.... stil.... geen gerommel of geflits....

En buiten is er ook geen gerommel? Kijk eens...

En het beste durp is Hoeven, waar ik woon, maar dat weet iedereen wel. Lachende smiley

Wij hebben al enkele dagen heel mooi weer gehad. Gisteren waren er wel enkele druppels en 1 donderslag. Daarna was de zon er volop... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 05:02
 
ANNETTE792 schreef:
broodje van Subway.....ik wilde gaan koken maar toen ik de koelkast opende kwam de kipfilet er zelf uitgelopen Zieke smiley


Gefrustreerde smiley wie houdt er nu een levende kip in de koelkast??? En geef nu weer die arme Pieter niet de schuld, hé Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 06:08
 
ERIKA129 schreef:
Jij blij dat ik er nog niet was maar ben er nu ook hoor Clown smiley Kussende smiley

Boze smiley Dat moest er nog bijkomen...

Nog ongeveer 4 keer slapen en dan hoop ik ook op een mooi moment Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 06:10
 
JOSINA022 schreef:
Frank wil gewoon héél graag weten of het schilderij dat je gekregen hebt al hangt, maar durft het niet zelf te vragen Twijfelende smiley . Dus...Visser...hangt het al?

Boze smiley Kletskous...ik vroeg dat wel uit bezorgdheid maar dat zet je er niet bij...nu lijkt het net of ik nieuwsgierig ben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 06:31
 
FRANKT627 schreef:
de strijk is net gedaan...ik verveel me... Boze smiley


Ik zou wel willen dat ik nog een paar uurtjes kon slapen, maarja .....'kmoet naar mn werk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 06:35
 
VISSER278 schreef:
Ik zou wel willen dat ik nog een paar uurtjes kon slapen, maarja .....'kmoet naar mn werk.

Verraste, verbaasde smiley het is toch zaterdag? Of ben ik nu weer in de war met de dagen want dat gebeurt ook wel eens Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 07:27
 
Jitske...van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Een fijne dag en bovenal Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 07:29
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley Kletskous...ik vroeg dat wel uit bezorgdheid maar dat zet je er niet bij...nu lijkt het net of ik nieuwsgierig ben...

Was je niet nieuwsgierig dan? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 07:30
 
JOSINA022 schreef:
Was je niet nieuwsgierig dan? Smiley met dichtgeplakte mond

Moi?!? Never...ofwel is het bezorgheid of anders puur zakelijk... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 07:41
 
Zaterdag 17 september, Psalm 107: 23-32; De golven maakt Hij stil.

Een andere, al even angstwekkende situatie: storm op zee. Dwalen door een droge woestijn waar geen druppel water op valt – dat is allerminst een pretje. Maar een prooi zijn van huizenhoge golven en woelend water, dat is ook geen zegen voor je ziel. Toch is het leven soms vol van die hoogopspattende zeeën van ellende. Vlagen van twijfel, golven van kritiek, er gaat wat over een mens heen…. En hoe houd je het vol, hoe overleef je dat? Soms ben je bang dat je hoofd niet boven water kunt houden, dat je geestelijk verdrinken zult, weg zult glijden in een inktzwarte kolk van depressiviteit. En waar is dan die God die je helpen zou?

‘Hij bracht de storm tot zwijgen, de golven gingen liggen.’ Deze psalm is een plaatje bij het evangelie. Of moet ik het omkeren? Jezus is Gods illustratie bij het evangelie. Of moet ik het omkeren? Jezus is Gods illustratie bij deze psalm! In het evangelie kun je glashelder zien hoe God voor ons is. Christus toont ons de Vader, geeft ons een beeld van Hem. En hoe ziet dat plaatje, dat beeld er dan uit? Kijk: de storm gaat liggen, de golven gaan slapen, voortaan zwijgt de bulderende wind. Soms is het er zomaar, plotseling, overwachts: die wonderlijke stilte in je ziel, een vrede die je verstand te boven gaat. Alsof alle problemen opeens opgelost zijn, alle vragen beantwoord, elke twijfel verdreven. Je wordt boven die zee van sores opgetild en je mag even zien dat Gods land niet ver bij je vandaan is. Je komt tot rust in de haven van zijn hart.

Hun vage levens spaart Hij,
de golven maakt Hij stil.
Het stormgeweld bedaart Hij,
het voegt zich naar zijn wil.
Scheepsvolk, herademen weer,
gij kunt aan rust u laven
en dankt nu God den Heer,
Hij leidt u naar de haven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:15
 
FRANKT627 schreef:
Moi?!? Never...ofwel is het bezorgheid of anders puur zakelijk... Knipoog smiley

Jaja, dat zeggen ze allemaal Gefrustreerde smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:27
 
PIETER649 schreef:
vraagje...
die healingrooms is dat de club van mevr. Yvonne Lont?

Pieter,

Onder dit adres kun je alles vinden

http://www.healingrooms-amsterdam.nl

Your invited
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:34
 
PIETER649 schreef:
leuk!! nou heb ik weer een blondjesmop... euh getuigenis om verder te vertellen...

goed lezen dames: ... als ZE de ...
bij mijn weten, en meester Thomas kan dat zeker beamen, word het woordje ZE alleen gebruikt in meervoud, bijv: ze konden niet lezen ( allebei niet dus)
waarbij het onafhankelijk van geslacht is...

en:

in het enkelvoud, waarbij dus over 1 persoon wordt gesproken en dat is dan een zij, vrouwelijke persoon dus.




en nu mag cootje weer... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

achhhh pieter; heb je de meester er bij nodig, kerel? Knipoog smiley Clown smiley
en ik maar denken dat jij zo zelfredzaam was, joh! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:37
 
PIETER649 schreef:
leuk!! nou heb ik weer een blondjesmop... euh getuigenis om verder te vertellen...

goed lezen dames: ... als ZE de ...
bij mijn weten, en meester Thomas kan dat zeker beamen, word het woordje ZE alleen gebruikt in meervoud, bijv: ze konden niet lezen ( allebei niet dus)
waarbij het onafhankelijk van geslacht is...

en:

in het enkelvoud, waarbij dus over 1 persoon wordt gesproken en dat is dan een zij, vrouwelijke persoon dus.



en nu mag cootje weer... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ehhh...... ff nadenken hoor.... tis laat voor mij.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:39
 
ROADY641 schreef:
Maar....

Ik heb geen woorden genoeg om Gods liefde tot uitdrukking te brengen...


Smiley met dichtgeplakte mond

ik denk dat woorden daarbij ook niet toereikend zijn, roady.

(én ik wilde wel dat ik altijd op de toppen van het geloof leefde!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:41
 
FRANKT627 schreef:
de strijk is net gedaan...ik verveel me... Boze smiley

Strijken...... Geschokte, onthutste smiley om 4.00 in de nacht Smiley die vol vragen zit
Ben je van de nacht een dag aan het maken of zit je ook in de nachtdienst? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:47
 
COOTJE711 schreef:
Strijken...... Geschokte, onthutste smiley om 4.00 in de nacht Smiley die vol vragen zit
Ben je van de nacht een dag aan het maken of zit je ook in de nachtdienst? Knipoog smiley

Pfff, ik was al veel vroeger wakker dan 4 uur hoor. Ik doe eerst mijn werkjes en dan kom ik aan de laptop. Moest ik een kettingzaag hebben gehad kon ik na de strijk de heg afdoen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:48
 
GERRIT084 schreef:
De overheid?! Die zit al jaren te slapen, zeker wat de verslavingen aan gaat.
Overmatig consumerende jongeren heb je altijd al gehad, alleen hebben ze het nu een naam gegeven. De verkoop van alcohol hebben ze tot dusver nog geen halt toe geroepen. Neem maar eens het drugs beleid, en het fenomeen, het gedogen van coffeeshops. Het gaat werkelijk nergens over, het instituut van de overheid, is 3x van naam veranderd. Het beleid niet. Pappen en nat houden. Nee met de overheid geen medeleiden, onze belastingsgelden wel.

Met de overheid heb ik ook geen medelijden maar idd wel met mijn belastinggeld Knipoog smiley
Wat betreft het comazuipen: denk dat dit wel toeneemt onder jongeren.
Waarom? niet omdat ze zich prettig voelen, naar mijn gevoel meer onvrede, slechte gezinssituatie, psychische problemen en daarnaast vanzelfsprekend de factor 'stoer' doen.
Ben met je eens dat alle gedoog wat betreft de coffeshops ook bagger is. Criminaliteit zal misschien in lichte mate afnemen maar de inname neemt geweldig toe..... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:49
 
PIETER649 schreef:
ach wat ken mij t ook schelen... bij voorbaat mn excuses W-tje... Engeltje smiley

Wat zegt een blondje als ze de achterbank van een cabriolet ziet?
goh, wat een hoop beenruimte!!

Verraste, verbaasde smiley euh...kan je dat eens uitleggen, bitte...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:53
 
[quote=FRANKT627]Ik heb eens gegoogled en ik vermoed dat je alleen met de Dalia Lama kan daten... Knipoog smiley[/quot

hier istie alvast.... Clown smiley
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR_hYhH-YLCxyZDX4n2kRgEeieFYCtufA8Nq98zroaJwkpTETSj


Laatst aangepast door
COOTJE711
op zaterdag 17 september 2011, 08:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:55
 
JOLAN931 schreef:
Ik geloof zeker dat de duivel echt is.
wat ik me wel eens afvraag is...wat weet hij, wat hoort hij wat ziet hij...
Kan de duivel ook gebeden verhoren die je tot God bid?Kent hij ook onze niet hardop uitgesproken woorden?
Ben wel benieuwd hoe jullie daar over denken, en waarom.

Ik geloof dat hij alles kan zien. Alleen... in tegenstelling tot God, is hij niet alomtegenwoordig. Hij is een gevallen engel. En samen met zijn leger demonen moet hij zijn armetierige taak zien te verrichten.

God kent onze gedachten, de duivel niet. Hij legt wel gedachten in.
Als je hardop bidt, kan de duivel meeluisteren, of 1 van zijn knechtjes.
Als je in jezelf bidt, is het onbekend voor hem.

Vaak heb je niet met de duivel te maken, maar wel met een bolwerk dat van hem afkomt en in je gedachtenwereld aanwezig is. Dat is een patroon van gedachten over iets.

Eenvoudig voorbeeld: als je als kind maar vaak genoeg hoort: "je bent niets waard" (wat van de duivel afkomstig is) dan zal diegene een bolwerk van minderwaardigheid in z'n denken ontwikkelen.
Gods waarheid "je bent waardevol en geliefd" zal dit bolwerk afbreken.
Het mag duidelijk zijn dat het gevoel en gedrag wat uit beiden voortkomt, nogal anders is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:56
 
FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley euh...kan je dat eens uitleggen, bitte...


Frank! Hij heeft zijn excuus al aangeboden......enne.....soms zijn er dingen die je niet eens wilt weten.........dus dan is uitleg niet nodig..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:59
 
ROADY641 schreef:
Ik geloof dat hij alles kan zien. Alleen... in tegenstelling tot God, is hij niet alomtegenwoordig. Hij is een gevallen engel. En samen met zijn leger demonen moet hij zijn armetierige taak zien te verrichten.

God kent onze gedachten, de duivel niet. Hij legt wel gedachten in.
Als je hardop bidt, kan de duivel meeluisteren, of 1 van zijn knechtjes.
Als je in jezelf bidt, is het onbekend voor hem.

Vaak heb je niet met de duivel te maken, maar wel met een bolwerk dat van hem afkomt en in je gedachtenwereld aanwezig is. Dat is een patroon van gedachten over iets.

Eenvoudig voorbeeld: als je als kind maar vaak genoeg hoort: "je bent niets waard" (wat van de duivel afkomstig is) dan zal diegene een bolwerk van minderwaardigheid in z'n denken ontwikkelen.
Gods waarheid "je bent waardevol en geliefd" zal dit bolwerk afbreken.
Het mag duidelijk zijn dat het gevoel en gedrag wat uit beiden voortkomt, nogal anders is.


Begrijp ik je nu goed als je beweert dat alles wat niet goed is van de duivel komt???? Als je als kind hoort dat je niets waard bent van je ouders dan komt dat toch echt van je ouders hoor......je kan niet alles recht praten omdat het-volgens jouw visie-van de duivel komt.....
Het zou wel makkelijk zijn, ben je zelf nergens meer verantwoordlijk voor...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 08:59
 
FRANKT627 schreef:
Pfff, ik was al veel vroeger wakker dan 4 uur hoor. Ik doe eerst mijn werkjes en dan kom ik aan de laptop. Moest ik een kettingzaag hebben gehad kon ik na de strijk de heg afdoen...

Op hoeveel kilometer afstand wonen jou buren Smiley die vol vragen zit Lachende smiley

Als 'k het goed begrijp werk jij dus 22/24 uur? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 09:01
 
HANNAH810 schreef:
ik denk dat woorden daarbij ook niet toereikend zijn, roady.

(én ik wilde wel dat ik altijd op de toppen van het geloof leefde!)

Ik vond het nogal tegenstellend:

Als gelovige gaat het niet om woorden, maar vooral om daden.
En tegelijk wil God ook dat we Hem met woorden aanbidden, loven en prijzen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2818 2819 2820 2821 2822 2823 2824 ... 6194 Volgende
Pagina 2821 van 6194