| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:23
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Mariska, wat is er mis met helpen herinneren
Lijkt mij juist heel goed helpen herinneren aan het woord van God ipv zelf alles te willen invullen met onze persoonlijkheid, eigenwijsheid.
Maar helpen herinneren aan persoonlijke boodschappen zoals in dit specifieke geval daar ga ik niet over |
Je wijst op iemands mening en dreigt met :
God zal je aan deze uitspraak helpen herinneren ...
Waarom doe je zo'n uitspraak dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:35
|
|
|
|
Maar de enige reden, dat ik in Zijn autoriteit kan staan is toch omdat ik gekocht en betaald ben door en met het bloed van Jezus Christus
| ANNETTE050 schreef: | Maar soms heb ik wel eens het idee dat Hij mij dicht bij Hem houdt. Het begint allemaal met Zijn Liefde voor mij/ons, we zijn door het offer van Jezus Christus in de palm van God's Hand geplaatst. Dat betekent niet dat moeilijkheden ons bespaard blijven, maar wel dat niets en niemand ons kan roven uit de Hand van de Vader. En Hij zorgt wel, door de Kracht van Zijn Heilige Geest, dat we niet boven bermogen verzocht worden....toch? Angst heeft geen plaats meer...wel de moed om in vertrouwen op de Liefde en Trouw van God aan ons, moeilijkheden het hoofd te bieden en .m.i. dient daar de wapenrusting van God voor....én....als je die éénmaal hebt aangetrokken doe je die toch niet meer uit.....? |
Ja, als je Hem niet kent als je persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker is er ook geen grond om in Zijn autoriteit te mogen staan. Als je dicht bij Hem leeft en blijft is het voldoende om eenmalig de wapenuitrusting van God aan te trekken. Maar hoeveel christenen dwalen af van Hem? Zoals Visje ook zegt "Je kunt mijlenver van God afdwalen, het is maar één stap om terug bij Hem te komen." Op het moment dat je die beslissing neemt doe je ook weer de wapenuitrusting van God aan volgens mij ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:38
|
|
|
|
stil......stilte...zo nodig soms.... een prachtig lied Cross...ik ben er gisteren mee in slaap gevallen.''
had het nooit eerder gehoord..hoe of dat kan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:45
|
|
|
|
[quote=MARIO216]Na een week hard werken in huis effe uit mijn bol:
http://www.youtube.com/watch?v=LVOiUHo3WSE[/quote
....heerlijk om er effe mee uit je bol te gaan... ein Traum.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:51
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Maar de enige reden, dat ik in Zijn autoriteit kan staan is toch omdat ik gekocht en betaald ben door en met het bloed van Jezus Christus
Ja, als je Hem niet kent als je persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker is er ook geen grond om in Zijn autoriteit te mogen staan. Als je dicht bij hem leeft is het voldoende om eenmalig de wapenuitrusting van God aan te trekken. Maar hoeveel christenen dwalen af van Hem? Zoals Visje ook zegt "Je kunt mijlenver van God afdwalen, het is maar één stap om terug bij Hem te komen." Op het moment dat je die beslissing neemt doe je ook weer de wapenuitrusting van God aan volgens mij ...  |
Die wapenrusting is toch beeldspraak lijkt mij? Heb ik eigenlijk nooit echt begrepen....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 10:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:53
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Die wapenrusting is toch beeldspraak lijkt mij? Heb ik eigenlijk nooit echt begrepen.... ik wou dat ik kon liegen....maar als ik één klein leugentje vertel, word ik knalrood en heb ik gelijk het getuigenis van de Heilige Geest in mijn hart dat ik Hem ermee bedroef.... denk dat ik een erg zeldzaam exemplaar ben dan.... | In mijn ogen is het ook maar beeldspraak. Het geeft aan hoe te handelen en hoe staande te blijven in een wereld vol verzoekingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:54
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 11:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:57
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Maar de enige reden, dat ik in Zijn autoriteit kan staan is toch omdat ik gekocht en betaald ben door en met het bloed van Jezus Christus
Ja, als je Hem niet kent als je persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker is er ook geen grond om in Zijn autoriteit te mogen staan. Als je dicht bij Hem leeft en blijft is het voldoende om eenmalig de wapenuitrusting van God aan te trekken. Maar hoeveel christenen dwalen af van Hem? Zoals Visje ook zegt "Je kunt mijlenver van God afdwalen, het is maar één stap om terug bij Hem te komen." Op het moment dat je die beslissing neemt doe je ook weer de wapenuitrusting van God aan volgens mij ...  |
Ik geloof dat we telkens weer Zijn wapenrusting aantrekken moeten..net zoals we telkens weer tot belijden van Zijn Naam moeten komen en telkens weer om vergeving vragen...
He is een weerkerend proces...ondanks het feit dat we Zijn kinderen zin en tot bekering gekomen zijn..denkj eniet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 00:16
|
|
|
|
[quote=MARIAN519]
Vooral met Kim Wilde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 00:44
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Bron: “Geneest de zieken”
Deel 1 van 3 Prof. Dr. W.J. Ouweneel
Dit zegt ouweneel over genezing van de zieken.
Het gevaar van eenzijdigheid
Enkele voorbeelden van onjuiste c.q. ongenuanceerde uitspraken:
1. Een christen hoeft nooit ziek te zijn, en als hij dat toch is moet er altijd zonde in het spel zijn
Antw. In haar absolutisme is deze stelling onjuist. Er zijn een aantal Bijbelse voorbeelden van gelovigen die en ziekte hadden, zonder dat bij hen expliciet sprake was van een zondige oorzaak. Zonde speelt wel vaker een rol dan veel christenen lijken te beseffen.
2. Als een zieke niet geneest, is dat altijd een kwestie van ongeloof
Antw. Nee, sommige personen in de Bijbel hadden nauwelijks of geen geloof toen zij genezen werden. Het uitblijven van de genezing kan ook gebrek aan geloof zijn bij de genezingsbedienaar of bij de omgeving van de zieke. Geloof speelt wel een veel grotere rol dan we soms lijken te beseffen.
3. Alle ziekte komt van de duivel; God de Vader maakt zijn kind nooit ziek
Antw. Er zijn veel Bijbelplaatsen te noemen waaruit blijkt dat God een mens ‘ziek’ maakt. God kan die ziekte toelaten als een aspect van Zijn wegen met de gelovige, bijvoorbeeld opvoeding door kastijding, (dus in geval van zonde), maar ook om heel andere redenen, die ons soms geheel onbekend zijn. Ziekte als zodanig kunnen we nooit een zegen van God noemen; maar God kan ziekte wel gebruiken om een bepaalde zegen te bewerkstelligen.
4. De Here Jezus is niet alleen voor je zonden, maar ook voor ziekten gestorven; daarom kun je van je ziekten net zo zeker bevrijd worden als van je zonden
Antw. Deze uitspraak vindt zijn basis in Jesaja 53 en het citaat daarvan in Mattheüs 8 vers 17. Je kunt met een gerust hart elk mensen vergeving van zonden in het vooruitzicht stellen op grond van zijn/haar geloof in Jezus Christus, maar je kunt niet met dezelfde stelligheid beweren dat iedere gelovige altijd volledige genezing zal ondervinden in geval van ziekte. Wél is het zo dat, als er genezing plaatsvindt, dit altijd gebaseerd is op het kruis van Christus.
5. Omdat God elke zieke kan genezen, zijn dokters overbodig
Antw. Het is duidelijk dat er niet altijd genezing plaatsvindt op gebed. Bovendien geneest God ook door geneesmiddelen. God heeft niet voor niets allerlei medische voorzieningen in zijn wet opgenomen. Daarnaast zegt Jezus expliciet dat zieke mensen een dokter nodig hebben. Paulus noemt Lukas de ‘geliefde arts’. Daarentegen is het wel waar dat, toen Paulus en Lukas gevangen zaten op Malta, de zieken niet naar Lukas kwamen, maar naar de apostel. Deze twee zaken, genezing op gebed en genezing door middel van doktoren, zijn beiden door God gegeven en behoren naast elkaar op te gaan.
6. Als God mij wil genezen, kan Hij dat doen wanneer Hij dat maar wil, ook zonder gebed of genezingsbediening
Antw. In zichzelf is dit natuurlijk waar. De vraag die je dan wel moet stellen is: ‘Heeft God u inderdaad genezing gegeven? En zo nee, hoe vaak hebt u Hem er dan om gebeden?’
We vinden het vaak minder ‘eng’ om naar een dokter te gaan zonder te bidden (‘God kan ook via de dokter genezen’), dan om te bidden of God ons geneest, eventueel zelfs zonder dokter.
God kan inderdaad genezen op onmiddellijke wijze, maar zijn gebruikelijke manier is om het te doen door middel van gebed van bijvoorbeeld oudsten, gelovigen met een speciale gave van genezing, of andere gelovigen (zie Markus 16 vers 17-18)
7. Je moet altijd bidden: “genees mij/hem/haar als het naar uw wil is
Antw. Dit klinkt heel bijbels omdat Jezus zelf ook deze woorden gebruikte. Maar: we moeten ze wél in de context lezen. Jezus gebruikte deze woorden in een totaal andere situatie en bovendien wist Hij wat de wil van God was en bracht die ten uitvoer!
In de praktijk worden de woorden “als het naar uw wil is” maar al te vaak gebruikt om (onbijbels) te berusten in een bepaalde situatie. We weten dat niet alle gelovigen op gebed genezen. Maar in zijn algemeenheid kunnen we gerust stellen dat Jezus wel “wil” genezen. Nergens in de Bijbel vinden we een voorbeeld dat iemand die om genezing bad, het antwoord van de Heer kreeg: “Nee, Ik wil niet”.
Bidden “als het uw wil is” kan maar al te gemakkelijk vrijblijvend en goedkoop zijn.
Wie bidt “naar Zijn wil” heeft eerst Gods wil gezocht (‘Heer maak me uw wil bekend’) en bidt vervolgens vanuit die kennis van Zijn wil.
8. De gaven van genezing zijn na de apostolische tijd opgehouden
Antw. Hoe weet men dat zo zeker? Nergens in het Nieuwe Testament vinden we aanwijzingen dat de wondergaven er slechts voor een korte tijd zouden zijn. Ook in de vroege kerk, lang ná de apostolische tijd, kwamen er nog genezings- en bevrijdingswonderen voor. Dat deze wonderen in later tijden veel minder voorkwamen (of voorkomen) is niet omdat deze gaven alleen voor de begintijd van het christendom bestemd waren, maar door de ontrouw (en ongeloof?!) van christenen.
9. In de tegenwoordige genezingsbediening wordt schade toegebracht aan gelovigen die door de bediening toch niet genezen
Antw. Dat hangt er van af welk onderwijs je hebt gegeven. Als je mensen wijsmaakt dat als ze genoeg geloof hebben, ze gegarandeerd zullen genezen, en het lukt ondanks echt geloof toch niet, dan heb je inderdaad geestelijke schade toegebracht. Omgekeerd breng je mensen ook schade toe als je ze wijsmaakt dat het “Gods wil” is dat iemand ziek is (hoe weet je dat?!), of dat ze maar moeten berusten in hun ziekten.
10. Veel ‘wilde tonelen’ in de genezings- en bevrijdingsbediening kunnen niet uit God zijn, want God is een God van orde.
Antw. De Bijbel zegt dit nergens! Het is een onjuiste aanhaling van 1 Kortinthe 14 vers 33 waar staat dat God niet een God is van verwarring maar van vrede. Bovendien: ons idee van ‘orde’ hoeft niet perse Gods idee van ‘orde’ te zijn. In de bevrijdings- en genezings-bediening van Jezus zien we regelmatig ‘onordelijke’ demonische manifestaties, zoals stuiptrekken, kronkelen, schreeuwen en schuimen.
Hier kan ik Amen op zeggen. |
Hai Mariska, bedankt voor je mail!
Met: Hier kan ik Amen op zeggen. Bedoel je dat je het met dat stuk eens bent, waar je het onder zet, of juist niet? Dat is voor mij, niet helemaal duidelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 01:03
|
|
|
|
Hij zegt namelijk stellingen, en geeft daaronder zijn mening.
Nou ben ik het met bijvoorbeeld de 1ste stelling niet eens.
Dan geeft hij een antwoord dat uit 2 delen bestaat daarop. Het 1ste deel klopt volgens mij, het 2de deel niet.
De 2de stelling klopt niet, en zijn 'antwoord daarop al helemaal niet'.
Nou sla ik een stukje over anders wordt het te lang.
De 10de stelling klopt, het antwoord van Ouweneel daarop niet.
Ik vind het een verwarrend verhaal met halve waarheden.
(Dit zijn mijn meningen)
Ik was eerst toen ik pas geloofde wel 'fan' van Dr. Ouweneel. zo ook van bijvoorbeeld Benny Hinn. Van hun kocht ik zelfs video's en boeken... En ook Zijlstra geloofde ik eerst.
Van hun drie ben ik na een aantal jaar, helemaal op teruggekomen. Maw, ben het niet helemaal niet meer eens met hun alle drie.
Het zijn vaak halve waarheden, vind ik, en daarom zo 'gevaarlijk'. Ze zeggen dingen die waar zijn, én de grootst mogelijk onzin. (Dit is mijn mening)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 18 september 2011, 01:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 01:06
|
|
|
|
| Quote: | Johan: ik zelf vind wat er ook gebuurd in je leven waar je ook bend blijf je troost en liefde bij GOD vinden,amen |
Dat vind ik ook.
Bedankt voor het mooie gedicht, ik dacht eerst dat het een psalm was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 01:31
|
|
|
|
Josine en Erika,
Bedankt voor jullie aandacht.
Daarom schreef ik dat stukje ook daarna.
Op de een of andere manier, voelde ik mij vandaag al stukken beter, en besefte ik wát ik moest blijven doen. Ik had namelijk een beslissing genomen die goed voor mij is. En de ene keer hield ik mij aan die beslissing, en de andere keer deed ik het(iets) tóch weer. (Ivm privacy kan ik niet zeggen over wat of wie het gaat. En waar het mee te maken heeft, waar het door komt.)
En zo zou het nog veel langer duren voordat ik uit de impasse zou komen, waar ik inzit. Of ik zou er helemaal niet meer uitkomen. Als ik ´iets´ zou blijven doen nu en dan. Terwijl ik wéét dat het niet goed is. Maar-en ik voelde mij zó sterk vandaag.
En dát werd mij vandaag zó duidelijk. Niet elke keer iets doen, als ik wéét dat dat helemaal niet goed is voor mij. En ik voelde ook dat ik de kracht weer had, om ´er´ helemaal mee te stoppen. En daarom voelde ik mij al beter. En zag ik dingen ook duidelijker. En had ik alweer plannen om dingen op te pakken. Zoals vrijwilligerswerk en hobby.
En ook lichamelijk voelde ik mij beter. misschien dat het goed en heilzaam werkt als ik iets opschrijft en ik weet dat andere christenen dat lezen. Misschien is er voor mij gebeden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 04:13
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Als ik deze discussie een beetje volg, komt bij mij steeds meer het idee op dat er een ziekte/ aandoening word vergeten.
Autisme is een bekend fenomeen, pdd-nos en asperger zijn verwante aandoeningen. Deze termen kent iedereen wel.
De aandoening Narcisme word nogal eens vergeten, het gevoel of zelfs het zeker weten dat de wereld om jou draait, geen fouten in jezelf zien, jezelf helemaal fantastisch goed vinden, maakt je een rasechte narcist... |
Narcisme is ook: in het begin heel aardig, invoelend(spelen), charmant, verborgen manipulatie etc. voor eigen doeleinden zoals aandacht, financiën, bewondering, vreemdgaan enzovoort.
Met zo iemand, als je erachter bent, moet je radicaal breken. geen illusies dat zo iemand om je geeft: hij/zij geeft alleen om zichzelf.
En als je kapot bent, leeggezogen en je hebt niets meer te geven, gaat zo iemand net zo makkelijk naar de volgende.
Als je nou zo'n volgende kent, waarschuwen? Denk zelf van niet. Diegene is net als ik was, blind door verliefdheid, liefde. Ik loop hooguit kans dat ik wordt afgeschilderd als de jaloerse ex.
Toch is het moeilijk me mond houden naar zo iemand. Zeker toen ik nog regelmatig contact had met de narcist. en die zei van dat zijn nieuwe vriendin een goed gevulde p ...heeft. Dat was trouwens ook nog een verspreking. Toch hou ik mijn mond tegen haar. Maar het blijft moeilijk.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 18 september 2011, 15:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 04:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Of ik nu kan slapen of niet, ik blijf in mijnbed liggen en duik zeker niet op cm midden in de nacht Overigens slaap ik door pijnstilling voor mijn ischias wel redelijk goed is die pijn toch nog ergens goed voor  |
Ik hoef niet te duiken, wel een paar meten lopen ;)
Ik heb ook nu en dan dat ik niet kan slapen. als ik dan 2 uur ofzoiets in mijn bed heb gelegen, ga ik er toch echt wel uit. anders blijf ik denken en denken.
Dan kan ik beter iets doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 09:16
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Dit klinkt alsof God een wrekend God is en dat is Hij niet! |
Ik wil je bewust maken van wat je met zo'n zeer stellige uitspraak over jezelf afroept...
EDIT:
Ik wil er nog op terugkomen Erika. Ik moet toegeven dat ik zo'n opmerking niet in liefde uitspreek. En daarom mist ie ook z'n doel. Ik betrap mezelf er telkens weer op, dat bij het schrijven op het forum, dat ik nogal 's "uit de liefde" raak. Hoe goed bedoeld ook, hoe waar een stukje ook is, als de liefde er niet achter zit, dan werkt het niet. Of averechts.
En dat kan niet m'n bedoeling zijn.
Ik denk dat dat ook de sfeer is die hier op het forum zo snel ontstaat. Het veroordelende, elkaar verwijtende toontje... Het gebeurt JUIST omdat je elkaar niet ziet, en dan denkt alles te kunnen zeggen. Ik kom er bij dezen op terug. Ik heb die fout ook gemaakt. Voor mij een goede reden om na deze maand CM 's een poosje los te laten.
Laatst aangepast door
|
ROADY641
|
op zondag 18 september 2011, 11:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 09:18
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Je wijst op iemands mening en dreigt met :
God zal je aan deze uitspraak helpen herinneren ...
Waarom doe je zo'n uitspraak dan? |
Ik geef toe, ik had het anders moeten formuleren. Ik bied hierbij mijn verontschuldiging aan.
Daarbij was het niet L.J. maar ik die het zei. Dus goed lezen voorkomt weer verwijt, en verwijdering.
Laatst aangepast door
|
ROADY641
|
op zondag 18 september 2011, 11:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOST764
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 09:46
|
|
|
|
VISSER278 schreef: De volgende personen hopen mee te gaan:
Hannah 810, 38 jaar, regio 073 met pleegdochter van 5 jaar Tink 100, 43 jaar, regio 072 Marian 096, 49 jaar, regio 0184 Maria 576, 46 jaar, regio 038 Josina 022, 41 jaar, regio 030 Jacolien 247, 36 jaar, regio 030 Tralala 747, 27 jaar, regio 020 met pleegdochter 5 jr. ( o.v. dat er meer 30ers mee gaan)
Visser 278, 44 jaar, regio 0113 Herman 388, 49 jaar, regio 078 Hanskamp186, 39 jaar, regio 0521 Mario 216, 38 jaar, regio 0180 (o.v.) Marcowaal200, 40 jaar, regio 0184 Marsjg 370, 43 jaar, regio 0346 (o.v.) Marcel 188, 45 jaar, regio 075 Jonasveve 733, 51 jaar, regio 070 Frankt627gaatnietmee, 47 jaar, regio 076 (ONDER VOORBEHOUD) Joost764, 38 jaar, regio 035 ( o.v.)
WIE GAAN ER NOG MEER MEE?.....ZAT. 19 NOV. ....STRAND SCHEVENINGEN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 10:13
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Narcisme is ook: in het begin heel aardig, invoelend(spelen), charmant, verborgen manipulatie etc. voor eigen doeleinden zoals aandacht, financiën, bewondering, vreemdgaan enzovoort.
Met zo iemand, als je erachter bent, moet je radicaal breken. geen illusies dat zo iemand om je geeft: hij/zij geeft alleen om zichzelf.
Het probleem is dat veel mensen daar pas achterkomen als ze weg zijn bij zoiemand. Tot die tijd krijg je de kans niet je ogen te openen, je complete leven draait om de narcist
En als je kapot bent, leeggezogen en je hebt niets meer te geven, gaat zo iemand net zo makkelijk naar de volgende.
Een echte narcist zal jou niet loslaten. Ook al ben je weg, ze zullen niet accepteren dat jou leven niet langer om hen draait. Ook al hebben ze misschien al een volgend slachtoffer, jij mag niet je eigen leven leiden.
Als je nou zo'n volgende kent, waarschuwen? Denk zelf van niet. Diegene is net als ik was, blind door verliefdheid, liefde. Ik loop hooguit kans dat ik wordt afgeschilderd als de jaloerse ex.
Toch is het moeilijk me mond houden naar zo iemand. Zeker toen ik nog regelmatig contact had met de narcist. en die zei van dat zijn nieuwe vriendin een behoorlijk volle ...heeft. Dat was trouwens ook nog een verspreking. Toch hou ik mijn mond tegen haar. Maar het blijft moeilijk.
Hoe moeilijk het misschien ook is, na zo'n relatie moet je alle banden verbreken, wil je ooit de grip op je eigen leven terugkrijgen. Je kan ze nergens de kans geven om maar een heel klein beetje invloed op je uit te kunnen oefenen. Vriendschap is ook niet mogelijk met zo'n persoon.
Iemand waarschuwen helpt ook niet. Denk maar terug aan toen je zelf net onder de invloed van die persoon stond. Had jij het geloofd als er een ex op de stoep had gestaan die vertelde dat je een idioot aan de haak geslagen had? Ik niet, het had het tegenovergestelde effect gehad.
Wens de narcist veel plezier in zn verdere leven, draai je om, en richt je op je eigen geluk. Dat is de enige manier om echt los te komen van de macht en manipulatie van een narcist. Al kan het de rest van je leven een gevecht zijn.
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 10:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik hoef niet te duiken, wel een paar meten lopen ;)
Ik heb ook nu en dan dat ik niet kan slapen. als ik dan 2 uur ofzoiets in mijn bed heb gelegen, ga ik er toch echt wel uit. anders blijf ik denken en denken.
Dan kan ik beter iets doen. |
Kan het me ook wel voorstellen hoor Shanita! Allen raak ik dan helemaal van de legen mijn katten erbij En gelukkig kan ik ook heel rustig blijven liggen met een muziekje aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 10:52
|
|
|
|
Dank je ;)
Je slaat precies de spijkers op de koppen als ik dit zo lees!
Quote Annette: Hoe moeilijk het misschien ook is, na zo'n relatie moet je alle banden verbreken, wil je ooit de grip op je eigen leven terugkrijgen. Je kan ze nergens de kans geven om maar een heel klein beetje invloed op je uit te kunnen oefenen. Vriendschap is ook niet mogelijk met zo'n persoon.
Iemand waarschuwen helpt ook niet. Denk maar terug aan toen je zelf net onder de invloed van die persoon stond. Had jij het geloofd als er een ex op de stoep had gestaan die vertelde dat je een idioot aan de haak geslagen had? Ik niet, het had het tegenovergestelde effect gehad. Nee, dat had ik inderdaad niet geloofd ;)
Wens de narcist veel plezier in zn verdere leven, draai je om, en richt je op je eigen geluk. Dat is de enige manier om echt los te komen van de macht en manipulatie van een narcist. Al kan het de rest van je leven een gevecht zijn.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 18 september 2011, 11:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 10:52
|
|
|
|
Zondag 18 september, Psalm 107: 33-43; Wie wijs is.
‘Je bent niet wijs!’, zeggen wij, als iemand iets doms of iets doms doet. De psalm vertelt wie wél wijs is. Je bent wijs als je in acht neemt wat in dit lied is geleerd. En wat is ons in dit lied geleerd? Dit: dat God kan maken en breken. Rivieren worden een woestijn, vruchtbaar land wordt een zoutzee. Maar evengoed tovert Hij een woestijn om in een waterland – een woest gebied wordt een groen paradijs! Degenen die zich tegen Hem keren, leert Hij een lesje. Maar wie op Hem hopen en wandelen op zijn wegen, leidt Hij naar het beloofde land. Is het werkelijk zo keurig verdeeld in het leven? Is dat te controleren? Soms krijg je de indruk dat het tegenovergestelde waar is: mensen die met God noch gebod rekening houden, wonen in een paleis. En zij die ernstig zijn regels in acht nemen, worden gedumpt en moeten genoegen nemen met een krot. Je bent niet wijs als je gelooft in de sprookjes van de Bijbel. Niet wijs? Nee, je bent niet wijs als je gelooft dat de Eeuwige binnen de korste keren orde op zaken stelt. Je bent niet wijs als je gelooft dat Hij de tijd heeft. God heeft de eeuwigheid! Hij zal doen wat in de psalm gesproken staat. Soms zomaar op slag, in één generatie. Soms na lange tijd, na vele jaren. Je bent niet wijs als je alleen maar rekent op korte termijn. Gods termijnen duren meestal langer. Gezegend wie zó wijs is en zich dat goed voor ogen houdt.
Wie wijs is, zal den Heere zijn goedertierenheid toezingen en vereren de God die ons bevrijdt. Want wie zijn hulp verlangt, Hem aanroept in gebeden, verlost Hij uit angst en leidt Hij tot den vrede.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 10:56
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Josine en Erika,
Bedankt voor jullie aandacht.
Daarom schreef ik dat stukje ook daarna.
Op de een of andere manier, voelde ik mij vandaag al stukken beter, en besefte ik wát ik moest blijven doen. Ik had namelijk een beslissing genomen die goed voor mij is. En de ene keer hield ik mij aan die beslissing, en de andere keer deed ik het(iets) tóch weer. (Ivm privacy kan ik niet zeggen over wat of wie het gaat. En waar het mee te maken heeft, waar het door komt.)
En zo zou het nog veel langer duren voordat ik uit de impasse zou komen, waar ik inzit. Of ik zou er helemaal niet meer uitkomen. Als ik ´iets´ zou blijven doen nu en dan. Terwijl ik wéét dat het niet goed is. Maar-en ik voelde mij zó sterk vandaag.
En dát werd mij vandaag zó duidelijk. Niet elke keer iets doen, als ik wéét dat dat helemaal niet goed is voor mij. En ik voelde ook dat ik de kracht weer had, om ´er´ helemaal mee te stoppen. En daarom voelde ik mij al beter. En zag ik dingen ook duidelijker. En had ik alweer plannen om dingen op te pakken. Zoals vrijwilligerswerk en hobby.
En ook lichamelijk voelde ik mij beter. misschien dat het goed en heilzaam werkt als ik iets opschrijft en ik weet dat andere christenen dat lezen. Misschien is er voor mij gebeden. |
Shanita,
Zeker heb ik voor je gebeden vannacht voor het slapen gaan nog! Ik neem mensen waarvan ik weet dat ze het moeilijk hebben altijd mee in mijn gebed en breng ze bij de Heere, ook draag ik de mensen op van wie ik nie weet dat ze het moeilijk hebben. Zelf heb ik mogen ervaren en merk ik nog dat in een moeilijke periode waar je inzit en je deelt dit met anderen (niet het diepste) maar globaal dat het je helpt en dat de anderen aan je denken en voor je bidden dat dit je sterker maakt.Zelf schrijf ik ook veel in een schrift alles van me af dit helpt ook erg goed.
Erika.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 11:13
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dank je ;)
Je slaat precies de spijkers op de koppen als ik dit zo lees!
Quote Annette: Hoe moeilijk het misschien ook is, na zo'n relatie moet je alle banden verbreken, wil je ooit de grip op je eigen leven terugkrijgen. Je kan ze nergens de kans geven om maar een heel klein beetje invloed op je uit te kunnen oefenen. Vriendschap is ook niet mogelijk met zo'n persoon.
Iemand waarschuwen helpt ook niet. Denk maar terug aan toen je zelf net onder de invloed van die persoon stond. Had jij het geloofd als er een ex op de stoep had gestaan die vertelde dat je een idioot aan de haak geslagen had? Ik niet, het had het tegenovergestelde effect gehad. Nee, dat had ik inderdaad niet geloofd ;)
Wens de narcist veel plezier in zn verdere leven, draai je om, en richt je op je eigen geluk. Dat is de enige manier om echt los te komen van de macht en manipulatie van een narcist. Al kan het de rest van je leven een gevecht zijn. |
Ervaring mee helaas, volgende maand sta ik weer met hem voor de rechtbank. Ruim 4 jaar na mn ontsnapping moet ik alsnog een straatverbod aanvragen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 11:24
|
|
|
|
Dat heb ik weer niet, afstand en sociale controle is te groot: één telefoontje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 11:25
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Ik ben benieuwd wat de mens ten diepste uit de slaap houdt ... ??? |
Ik was vergeten erop te antwoorden.
Ik denk dat het diepste probleem van de mens de ANGST is (die vele vormen en namen kent...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 11:28
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: |
Dat heb ik weer niet, afstand en sociale controle is te groot: één telefoontje...  |
euh...ik woon 150 km bij hem vandaan..in een ander land..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 11:38
|
|
|
|
Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik vind dit zo erg wat je schrijft.......
Ik kan nog gewoon 'de deur achter me dichttrekken'.....Dan blijf ik wel met het psychische zitten...
Ik schrik hier wel behoorlijk van.
Ik bedoel met 'sociale contacten', van: de narcist is pas gaan geloven, dus van af het begin waren er al mensen daar over de vloer, die mij hielpen.. Anders had ik daar nu nog 'gegijzeld' gezeten, dat wel. Ik belde daar mensen van die gemeente....en iemand van de diaconie had mij weggebracht naar mijn huis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 11:46
|
|
|
|
Mogelijke oorzaken van slapeloosheid:
- Pijn - Angst - Benauwdheid - Koffie en/of alcohol (voor het slapen gaan) - Laat eten - Spijsverteringsaandoeningen - Nervositeit - Stress - Overspannenheid - Burn-out - Zorgen, piekeren en 'malen' - Onregelmatig leven - Ouderom - Hyperactiviteit - Overmatig werken ('work-aholic' ) - Laat werken/vergaderen - Onregelmatig werken (o.a. nachtwerk, ploegendienst) - Verre vliegreizen (jetleg) - Snurkende bedgenoot - Buren-/straatlawaai - Psychische problemen - Psychische aandoeningen, waaronder depressiviteit - Rusteloze benen (RLS) - Combinatie van een of meer van deze factoren - Onbekend (aanleg?)
Slapeloosheid: slaaphygiëne
Echte slapeloosheid is een te kort aan slaap en/of onregelmatig slapen waarvan men ook overdag ernstige last heeft. Eén van de belangrijke oorzaken van slapeloosheid is een slechte slaaphygiëne als gevolg van ongezonde leefgewoonten.
Een gezonde slaap kan o.a. worden verkregen door: (1) Slaapgestuurd slapen - Gaan slapen als men zich slaperig voelt. In dat geval niet in bed lezen of TV kijken. - Opstaan en iets ontspannends doen als men geen slaap (meer) heeft - Enkele uren voor het slapen gaan geen dutjes meer doen - Vermijden van (al te) actieve geestelijke of lichamelijke arbeid voor het slapen gaan.
(2) Regelmatig dag- en nachtritme Dit kan o.a. worden bereikt door op geregelde tijden naar bed te gaan en op te staan, ook in het weekend.
(3) Goede slaapomgeving Goed bed, matras en kussen, juiste (slaap)kamertemperatuur, voldoende luchtventilatie, voldoende geluidsisolatie, geen opzichtige wekker.
(4) Gematigde voeding- en drinkgewoonten Gebruik enkele uren voor het slapen gaan geen overvloedige maaltijden, geen koffie, thee, cola, of cacoa, weinig of geen alcohol of andere drugs.
(5) Juiste lichaamsbeweging Doe regelmatig (ca. 3-4 x per week) voldoende (15-60 minuten) lichaamsbeweging (o.a. wandelen, sporten, home trainers). Dit verlaagt het gemiddelde stressniveau. Sporten vroeg in de avond bevordert in het algemeen een goede slaap. Doe geen intensieve lichaamsbeweging of sport vlak vóór het slapen gaan. .
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 18 september 2011, 11:49
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|