ChristianMatch
 


Forum

flirtcursus
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2836 2837 2838 2839 2840 2841 2842 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:49
 
MARISKA601 schreef:
Wat een intelligent onderwerp Gefrustreerde smiley

Misschien aan CM voorstellen om het toe te voegen aan hun datingtips.... Kotsende smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:50
 
COOTJE711 schreef:
Antwoord de ..Smiley met dichtgeplakte mond naar zijn..... Clown smiley

Goed voor het placebo-effect Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:51
 
COOTJE711 schreef:
Misschien aan CM voorstellen om het toe te voegen aan hun datingtips.... Kotsende smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley die vol vragen zit


Ik zit eerder meer te denken aan een steel met een borstel eraan... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:54
 
ANNETTE792 schreef:
Heb vorige week erwtensoep gemaakt, op zo'n druilerige regendag, heerlijk.
Deze week maar eens aan de boerenkool Kwijlende smiley . Ik ben dol op die stevige winterkost.

Is dat nu Hollandse kost of Duitse Smiley die vol vragen zit

Cootje die er ook van houd en nu weer inspiratie op doet...... Kwijlende smiley


Laatst aangepast door
COOTJE711
op maandag 19 september 2011, 16:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:56
 
MARISKA601 schreef:
Ik zit eerder meer te denken aan een steel met een borstel eraan... Knipoog smiley
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:57
 
ik weet niet of ik je nog volgen kan LJ,

als ik je dus goed begrijp, plaats je in een impuls een bericht op het forum, omdat je nieuwsgierig bent?
en dat is dan door God aangestuurd, en door Hem geleid?

en die impulsieve reactie is dan dus heilig omdat jij het als een uniek moment ervaart?

is me nog verre van duidelijk hoe je door een impulsieve reactie gesynchroniseerd zou raken met de Heere God en de Heere Jezus.
wat versta jij onder gesynchroniseerd raken?

kortom; het is me onduidelijker dan na je vorige reactie......... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:57
 
Ik heb na ampel beraad besloten hier een verklaring af te leggen...

In het verleden zat ik ooit ook bij een gemeente waar tongentaal gebruikt werd, dus ik heb ervaring als toehoorder hetgeen niet iedereen kan zeggen.

Ten eerste is mijn mening dat het spreken in andere tongen niets meer of minder was dan het vermogen dat de Heilige Geest gaf aan degenen die er tijdens de uitstorting bij waren om in andere, BESTAANDE, talen het evangelie te kunnen verkondigen.
Je kunt dan denken aan bijv. egyptisch, grieks, romeins of een ander arabisch dialect.
Dat blijkt ook uit datzelfde bijbelgedeelte waar gesproken word over vreemdelingen die opeens hun eigen landstaal hoorden.
Deze gave diende dus voor de verspreiding van het evangelie een PRACTISCH nut; de evangelisten kregen de mogelijkheid zich verstaanbaar te maken.

Ten tweede wil ik opmerken dat voor zover ik tongentaal heb mogen aanhoren, dat GEEN practisch nut had.
In die gemeente waren op dat moment geen mensen uit andere landen aanwezig die geen nederlands verstonden en dus op tongentaal aangewezen waren.
Opvallend vond ik wel dat degene die in tongen sprak daar zelf buitengewoon tevreden over was.

Ook opvallend vind ik dat deze gave exclusief in charismatische gemeenten voorkomt, zijn dit dan de enige ware gemeenten of speelt er nog meer?

Iedereen moet zelf maar weten wat ze er mee doen, ik ga het niet afdoen als onbijbels omdat ik er zelf niet aan meedoe.
Mocht jij er baat bij hebben, ga gerust je gang, ik vrees gewoon dat ik er een beetje te nuchter voor ben.

Per slot van rekening gaf Jezus zelf, toen hem gevraagd werd hoe te bidden, ons het OnzeVader...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:59
 
MARISKA601 schreef:
Wat ik zo begrijp is is dat je alleen in tongentaal mag spreken tegen een ongelovige.
Ik verkondig liever in mijn eigen taal het evangelie naar een ongelovige.
En bidden in tongentaal, je weet zelf niet wat je zegt.
Moet je niet bidden met je hart en je verstand?


Ik zie zelf het nut er niet van in.
Je bidt in tongen naar God..het is in eerste instantie een gebed..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Je bidt in tongen naar God..het is in eerste instantie een gebed..


Hoe weet je dat je bid tot God?
Voor het zelfde geld aanbid je Satan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:04
 
MARISKA601 schreef:
Bij punt 3 heb ik sterk mijn twijfels.
Ooit was hier op cm iemand die beweerde dat hij kon zien wie een goede geest was en wie niet.
Ik ga dan denken aan figuren die last hebben van psychoses.
Mensen die lijden aan schizofrenie.

Ik vind daarom dat je heel goed moet uitkijken waar mee ben je bezig.

Als je geen behoefte hebt in tongentaal ben je dan geen goed christen?
Eigenlijk bewijs je mijn stelling. Het is duidelijk dat je je niks kunt voorstellen bij de geestelijke wereld. Ben je geen goed christen als je niks met de gaven van de Geest te maken hebt? Natuurlijk wel, maar God geeft Zijn gaven om beter toegerust te zijn in deze wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Je bidt in tongen naar God..het is in eerste instantie een gebed..

Maar is het niet zo dat er altijd iemand bij moet zijn om te vertalen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:05
 
MARISKA601 schreef:
Hoe weet je dat je bid tot God?
Voor het zelfde geld aanbid je Satan.
Als je satan aanbidt, weet je dat echt wel als christen. Want aanbidding vereist een geestelijke bereidheid. En als je in tongen bidt raak je echt niet in een soort trance hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:07
 
JOSINA022 schreef:
Maar is het niet zo dat er altijd iemand bij moet zijn om te vertalen?
Tongentaal is ook voor je persoonlijke gebedsleven. Een profetische tong, die moet vertaald worden, maar je kunt ook gewoon in je eigen stille tijd in tongen bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:07
 
CHATULIEM619 schreef:
Tongentaal is ook voor je persoonlijke gebedsleven. Een profetische tong, die moet vertaald worden, maar je kunt ook gewoon in je eigen stille tijd in tongen bidden.

Ok, dank voor je antwoord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je satan aanbidt, weet je dat echt wel als christen. Want aanbidding vereist een geestelijke bereidheid. En als je in tongen bidt raak je echt niet in een soort trance hoor...



Is het niet zo dat satan ons bij God vandaan wil houden?
Kan satan dat niet doen door ons een brabbeltaal te geven?


Ik zeg: ik bid en evangeliseer in mijn moedertaal, dan weet ik zeker dat de duivel mij niet verleid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:11
 
LOVEJEZUS310 schreef:
In geestelijke afstemming kom ik meer in de synchronisatie met God en Jezus

Dat is voor mij de Heiligheid met God en Jezus in het moment.

God heeft de leiding en stuurd mij aan.

Plaatsde dit topic omdat ik ook nieuwsgierig ben hoe de mensen op deze webside ertegenaan kijken, voelen, ervaren.

Wil graag delen hoe ik geloof beleef.

Wat ik uit impulse doe heeft ook iets van een uniek moment wat niet meer in dezelfde hoedanigheid terugkomt.

Ik denk dat ik jou begrijp. Ik omschrijf het in andere bewoordingen:

God is de Jahweh. De "Ik ben die Ik ben".
Waar jij op doelt L.J. is het "zijn" (aanwezig zijn, er zijn) zoals God ook "is" (aanwezig is, er is).
Het enige moment dat je dat kunt ervaren, is het hier en nu, het heden, het huidige moment. De nadruk ligt dus op het werkwoord "zijn"...

Als je in de Tegenwoordigheid van God komt, dan ben je automatisch in het "hier en nu" (waar God ook als vanzelf is). Dan word je dus een met Hem in het hier en nu. En beleef je Zijn Tegenwoordigheid ten volle.

Als ik in gebed ga ervaar ik zulke momenten. Dan komt er een rust over me, omdat ik me op dat moment helemaal op Hem richt. Je zou dat een "heilig moment" kunnen noemen.

Is dit ongeveer wat je bedoelt? Of zit ik er volkomen naast?

Wel met beide voeten op de grond blijven staan hoor. En niet "de ervaring van het heilige moment" najagen.
En pas op dat je niet ieder moment bewust wil ervaren. Sta ontspannen open voor wat God je biedt...

Je kunt je trouwens ook richten op "worden"...
Een nadenkertje... Als je wordt, zoals God je bedoeld heeft, dan kom je op een gegeven moment aan in het "zijn", maar omdat je nooit "af" zult zijn, zul je altijd in wording blijven Clown smiley

ehhhh, wordt het niet hoogtijd om de piepers te gaan jassen?

Clown smiley


Laatst aangepast door
ROADY641
op maandag 19 september 2011, 17:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:15
 
ANNETTE792 schreef:
Ach, dat heeft ook wel weer. Op naar de erwtensoep, stampot en andere lekkere winterkost, boswandelingen door de vallende blaadjes en de lange winteravonden op je berevel voor de openhaard Knipoog smiley

Pffff, berevel en open haard...ik heb alleen een badhandoek en een radiator die het niet zo goed doet.

Stampot vind ik wel lekker... Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:16
 
HANNAH810 schreef:
ik weet niet of ik je nog volgen kan LJ,

als ik je dus goed begrijp, plaats je in een impuls een bericht op het forum, omdat je nieuwsgierig bent?
en dat is dan door God aangestuurd, en door Hem geleid?

en die impulsieve reactie is dan dus heilig omdat jij het als een uniek moment ervaart?

is me nog verre van duidelijk hoe je door een impulsieve reactie gesynchroniseerd zou raken met de Heere God en de Heere Jezus.
wat versta jij onder gesynchroniseerd raken?

kortom; het is me onduidelijker dan na je vorige reactie......... Verlegen lachende smiley

Jij maakt er wel iets moois van Hannah,

Ik kan er geen soep meer van breien...

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:20
 
MARISKA601 schreef:
Is het niet zo dat satan ons bij God vandaan wil houden?
Kan satan dat niet doen door ons een brabbeltaal te geven?


Ik zeg: ik bid en evangeliseer in mijn moedertaal, dan weet ik zeker dat de duivel mij niet verleid.
Het is niet zo, dat satan zomaar de gebedstaal van een christen kan overnemen. Satan kan niks doen als we het niet toelaten. We zijn immers geborgen in Christus. En er bestaat ook wel occulte tongentaal, maar dan moet je echt diep bezeten zijn in het occulte...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 19 september 2011, 17:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:22
 
MARISKA601 schreef:
Is het niet zo dat satan ons bij God vandaan wil houden?
Kan satan dat niet doen door ons een brabbeltaal te geven?


Ik zeg: ik bid en evangeliseer in mijn moedertaal, dan weet ik zeker dat de duivel mij niet verleid.

Als het je overkomt en je gaat ineens in brabbeltaal babbelen, dan raak je wel vervuld van de Heilige Geest.

Aangezien satan jou niet kan vullen met de Heilige Geest, zul je zeker weten dat je tot de Almachtige aan het bidden bent...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:38
 
FRANKT627 schreef:
Pffff, berevel en open haard...ik heb alleen een badhandoek en een radiator die het niet zo goed doet.

Stampot vind ik wel lekker... Kwijlende smiley

Troost je ik heb helemaal geen radiatoren of openhaard.
Alleen een circulatie systeem dus wat dat betreft romantiek ver te zoeken Knipoog smiley Dus dan maar veel kaarsjes aan Lachende smiley


Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 20 september 2011, 13:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:39
 
Als aanvulling op Pieter: heeft Jezus ons niet geleerd het Onze Vader te bidden?
En dat dat gebed voldoende moet zijn voor ons lichaam en ziel?


Dat maakt het bidden in tongentaal overbodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:39
 
MARISKA601 schreef:
Ik zit eerder meer te denken aan een steel met een borstel eraan... Knipoog smiley

Enne wat doen we daarmee??
mannen buiten de deur houden of voor heks spelen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:40
 
ERIKA129 schreef:
Enne wat doen we daarmee??
mannen buiten de deur houden of voor heks spelen Verraste, verbaasde smiley


je kan er ook mee vegen...
zo is er wel eens een bezem gebruikt om het forum op te schonen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:40
 
COOTJE711 schreef:
Net verf gekocht, ga mijn muur eens van een andere kleur voorzien......
Had er gewoon eens zin in............ Lachende smiley met blinkend witte tanden

Als uwes klaar is en uwes zich verveeld Knipoog smiley
Heb ook nog wel wat te verven Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:41
 
MARISKA601 schreef:
je kan er ook mee vegen...
zo is er wel eens een bezem gebruikt om het forum op te schonen...

Ow dus weinig om mee te flirten om maar effe on-topic te gaan Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:42
 
ERIKA129 schreef:
Ow dus weinig om mee te flirten om maar effe on-topic te gaan Gefrustreerde smiley



Flirten met een bezem?...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:43
 
MARISKA601 schreef:
Ik wilde een middag dutje doen.
Kon helaas de slaap niet vatten.
Toen ging ik bij mezelf maar es te rade aan welke angst ik lijd.
Dat heeft mij dus wakker gehouden.

En ben er nog steeds niet achter welke angst.

Kon ook niet dutje doen vanavond denk de senuwe omdat het vanavond lampergietersavond is en je dus verkleed met een lampionnetje buiten mag lopen Clown smiley en aan het einde warme chocolademelk met langetjes krijgt Kwijlende smiley
Maar ja das niet echt een angst Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:44
 
MARISKA601 schreef:
Als aanvulling op Pieter: heeft Jezus ons niet geleerd het Onze Vader te bidden?
En dat dat gebed voldoende moet zijn voor ons lichaam en ziel?


Dat maakt het bidden in tongentaal overbodig.
De apostelen dachten er anders over. Ze vonden het zo belangrijk, dat ze voor ieder christen baden om tongentaal. Ik heb je in mijn vorige bijdrage al duidelijk gemaakt wat het nut is van tongentaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:57
 
ROADY641 schreef:
Jij maakt er wel iets moois van Hannah,

Ik kan er geen soep meer van breien...

Clown smiley

ik eerlijk gezegt ook niet roady, en ook jouw vertaling helpt er weinig bij!
kun je het even in het reformatorisch vertalen misschien?? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2836 2837 2838 2839 2840 2841 2842 ... 6194 Volgende
Pagina 2839 van 6194