| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:20
|
|
|
|
Lachen...Ik ga me aanmelden. Wie gaat er mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:22
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Gij, die de stomgeslagen mond verstaat van alle stervelingen die we zijn.
God hoort ook het woordeloze bidden.
Thomas, soms kan een mens het niet verwoorden - maar God snapt het toch. |
Juist Thomas. Je geeft goed weer wat ik bedoel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:25
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Lachen...Ik ga me aanmelden. Wie gaat er mee?  |
laat maar zitten, pas ziek geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:29
|
|
|
|
|
Als de duivel niet zou bestaan waar komt het kwade dan uit voort?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:34
|
|
|
|
Dat ik van hele lieve vrienden net een vakantiehuisje aangeboden heb gekregen om daar een midweekje te gaan bivakkeren, samen met mijn familie en met alleen de kosten van de eindschoonmaak Oftewel geheel gratis!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 19 september 2011, 21:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:35
|
|
|
|
Wat leuk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Omdat de charismatische kringen hier onderwijs in gaven. Bovendien is er nog steeds geen onderwijs in de traditionele kerk, dat wil niet zeggen, dat daar geen mensen zitten.... |
ho ff chat... het is toch een gave volgens jou ?? en geen goocheltruuk of handigheidje dat je aan kan leren???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:47
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Even de link van de healingrooms nog een keer voor de duidelijkheid. |
Nou, vooruit, ook mijn laatste reactie hier. Want je zegt het goed Shanita: je kunt best aan de gang blijven :)
Over de healing rooms. Ik ben daar zelf ook een bepaalde periode geweest. Ik heb daar veel mogen opruimen, veel geleerd, en met verbazing soms hoe God woorden van wijsheid gaf.
Niets dan lof voor die mensen die daar klaar staan om met je te bidden.
En anderen die het bespottelijk maken, beetje jammer als je er zelf nooit geweest bent. Misschien beter om dan maar niets te zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 21:50
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]we willen dus op zaterdag 24 september voor de negende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond negen uur.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders..... er zijn mensen die graag de bbq op de picknick plaats aan willen steken; dus je kunt eigen vlees, sausjes en niet te vergeten houtskool!! meenemen. ook voor de barbeque geld; ieder zorgt in principe voor zichzelf. wil je niet barbequen, dan ben je uiteraard met een broodje kaas net zo welkom als met een barbeque-worstje!!
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd. - uiteraard kun je je kinderen ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, drie kinderen van 5, 5 en 6 jaar zus van hannah, 41 jaar, regio 0180 Maria576, 46 jaar, regio 038 (indien vervoer) nel833, 50 jaar, regio 071 Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (indien vervoer) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (onder voorbehoud) jakolien247 36jaar regio 030 (onder voorbehoud)
frankt627, 47 jaar, regio 076 hanskamp, 38 jaar, regio 0521 wimgroen841, 55 jaar, regio 0318 jan853, 51 jaar, regio 078, twee kinderen van 11 en 13 jaar kwispel011, 66 jaar, regio 0172 thijs984, 35 jaar, regio 050 met kinderen marcel188 ,45jaar ,regio075. Beun656, 37 jaar, regio 0341 (onder voorbehoud) johan209, 36 jaar, regio 073 niceguy125, 43 jaar, regio 0570 marcowaal200, 40 jaar, regio 078 (heeft nog ruimte over in de auto.. )
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 22 september 2011, 00:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 22:12
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Nou, vooruit, ook mijn laatste reactie hier. Want je zegt het goed Shanita: je kunt best aan de gang blijven :)
Over de healing rooms. Ik ben daar zelf ook een bepaalde periode geweest. Ik heb daar veel mogen opruimen, veel geleerd, en met verbazing soms hoe God woorden van wijsheid gaf.
Niets dan lof voor die mensen die daar klaar staan om met je te bidden.
En anderen die het bespottelijk maken, beetje jammer als je er zelf nooit geweest bent. Misschien beter om dan maar niets te zeggen. |
maar toch kom je er nu niet meer, begrijp ik uit jouw woorden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 22:17
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | ho ff chat... het is toch een gave volgens jou ?? en geen goocheltruuk of handigheidje dat je aan kan leren??? | Er zit een groot verschil tussen aanleren of onderwijs over het onderwerp geven. En gezien de uitlatingen hier op het forum, kun je zien hoeveel vragen erover zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 22:23
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik ontken niet dat het daarom tegenwoordig niet meer gebeurt, maar dan wel door de Helige Geest gegeven(dus zoals de titel van dit topic is: als gave van de Heilige Geest) en in een voertaal van een bepaald persoon tegen wie je spreekt.
Het lijkt me nutteloos om dit in gebed tegen God te doen, aangezien je zelf blijkbaar niet eens weet waarom je bid, en God slim genoeg is om je eigen woorden te begrijpen.
Daarbij heb ook ik als punt dat het opvallend is dat het alleen voorkomt in bepaalde kringen. Mijn idee is, als tongentaal werkelijk is zoals hier in dit topic wordt beweerd( door bijv, chatuliem), dat God dat vast wel belangrijk genoeg moet vinden om dit in alle christelijke kringen voor te laten komen. Het onderwijs zou daarbij totaal overbodig zijn, aangezien de Helige Geest Zelf het spreken in tongen aan sommigen gaf in de tijd van de bijbel.
Persoonlijk vind ik Willemijns hollandse nuchterheid zo gek nog niet. Met beide benen op de grond, en niet 'gekker 'willen doen als dat vroeger voorkwam( hierbij oordeel ik niet dat tongentaal gek is( ff goed lezen )) | Ik vraag me serieus af of je wel gelezen hebt wat ik schreef over het nut van tongentaal. Dan zie je dat het heel ergens anders voor bedoeld is. Sorry ik kan daar een beetje nijdig om worden. Het komt voor in alle geledingen van de kerk, alleen mensen komen daar niet voor uit. Het is echt niet alleen beperkt tot de charismatische kringen. Dat is het in de geschiedenis nooit geweest. En onderwijs over tongentaal is ook nodig, Paulus zelf onderwees immers ook over tongentaal. En helaas het wordt alleen maar een herhaling van zetten hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 22:35
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Is dat nu Hollandse kost of Duitse
Cootje die er ook van houd en nu weer inspiratie op doet......  |
Dat is het voordeel van in het grensgebied wonen, we wisselen de boerenkoolstampot af met Allgäuer Käsespätzle (wel zelfgemaakt natuurlijk, koken uit een pakje kan hier echt niet)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 22:44
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Dat is het voordeel van in het grensgebied wonen, we wisselen de boerenkoolstampot af met Allgäuer Käsespätzle (wel zelfgemaakt natuurlijk, koken uit een pakje kan hier echt niet)  |
En de Sauerkraut mit Schinken wordt afgewisseld met de shoarmaboer zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 22:46
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | En de Sauerkraut mit Schinken wordt afgewisseld met de shoarmaboer zeker? |
Jep, die we dan ff in nederland halen want hier hebben ze enkel dönner, en shoarma is lekkerder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 22:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me serieus af of je wel gelezen hebt wat ik schreef over het nut van tongentaal. Dan zie je dat het heel ergens anders voor bedoeld is. Sorry ik kan daar een beetje nijdig om worden. Het komt voor in alle geledingen van de kerk, alleen mensen komen daar niet voor uit. Het is echt niet alleen beperkt tot de charismatische kringen. Dat is het in de geschiedenis nooit geweest. En onderwijs over tongentaal is ook nodig, Paulus zelf onderwees immers ook over tongentaal. En helaas het wordt alleen maar een herhaling van zetten hier. |
Soms zijn dingen die voor jou heel belangrijk en heilig zijn voor een ander niet te begrijpen........heb ik hier ook weleens met wat mindere heilige dingen....Tongentaal voert wel de boventoon in de charismatische en pinkster gemeentes, dat weet je zelf ook wel... Ik ben er misschien te nuchter voor maar als dat jouw ervaring zo is is dat toch prima? Je hoeft je voor een ander niet te verantwoorden maar je kan misschien wel begrijpen dat niet iedereen zich er thuis voelt en zich er wat bij voor kan stellen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 22:59
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | rechtsdraaiend of linksdraaiend?  |
ik geloof niet dat je er veel verstand van hebt Pieter......met alle respect
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:00
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat ik van hele lieve vrienden net een vakantiehuisje aangeboden heb gekregen om daar een midweekje te gaan bivakkeren, samen met mijn familie en met alleen de kosten van de eindschoonmaak Oftewel geheel gratis! |
En nu mogen Visser en Frank weer lekker nieuwsgierig worden zeker wáár de vakantie naar toe gaat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
Berichten: 189
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:01
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik weet niet of ik je nog volgen kan LJ,
als ik je dus goed begrijp, plaats je in een impuls een bericht op het forum, omdat je nieuwsgierig bent? en dat is dan door God aangestuurd, en door Hem geleid?
en die impulsieve reactie is dan dus heilig omdat jij het als een uniek moment ervaart?
is me nog verre van duidelijk hoe je door een impulsieve reactie gesynchroniseerd zou raken met de Heere God en de Heere Jezus. wat versta jij onder gesynchroniseerd raken?
kortom; het is me onduidelijker dan na je vorige reactie.........  |
Hannah,
Weet je dat is nu precies de moeilijkheid van woordjes hier.
Mijn boodschap is niet goed overgekomen.
Misschien gebruik ik wel teveel woorden maar de contekst staat voor mij.
Hannah, hoe jij die leest van mij dat is jou interpretatie.
Dat klopt niet zoals ik het bedoelde te zeggen.
Een impulse kan zeker door God geleid zijn, dat is voor mij een heilig moment.
Daarin ontmoet ik God of Jezus als het ware.
Synchronisatie vindt op allerlei lagen plaats, soms met een andere persoon, bijvoorbeeld je denk aan iemand en iemand belt je of sms je.
Het zijn zo van die toevalligheden in het dagelijkse die niet toevallig zijn.
Plaatste dit topic als lid van deze side om eens nader kennis te maken.
Intuitie of impulse zijn dingen die ik heel direct doe, denk ik niet over na.
Nodig God uit om mij daarin te leiden en mij de juiste woorden te geven.
Hannah, hoop dat dit wat verhelderder is
Groet Rob
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op maandag 19 september 2011, 23:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:03
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En nu mogen Visser en Frank weer lekker nieuwsgierig worden zeker wáár de vakantie naar toe gaat?  |
Heej Visser, nieuwe vakantiefoto?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:05
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Heej Visser, nieuwe vakantiefoto?????  |
Vakantie??????????? Is allaaaaaaaang voorbij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En nu mogen Visser en Frank weer lekker nieuwsgierig worden zeker wáár de vakantie naar toe gaat?  |
Héél goed gezien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:08
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vakantie??????????? Is allaaaaaaaang voorbij.  |
Maar je hebt gelukkig de foto's nog........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:15
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar je hebt gelukkig de foto's nog........  |
Zekers. Het was een mooi huis om te vertoeven.
Visser die al uitziet naar de volgende vakantie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:20
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zekers. Het was een mooi huis om te vertoeven.
Visser die al uitziet naar de volgende vakantie |
Dan kom je wel even een kopje koffie drinken toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me serieus af of je wel gelezen hebt wat ik schreef over het nut van tongentaal. Dan zie je dat het heel ergens anders voor bedoeld is. Sorry ik kan daar een beetje nijdig om worden. Het komt voor in alle geledingen van de kerk, alleen mensen komen daar niet voor uit. Het is echt niet alleen beperkt tot de charismatische kringen. Dat is het in de geschiedenis nooit geweest. En onderwijs over tongentaal is ook nodig, Paulus zelf onderwees immers ook over tongentaal. En helaas het wordt alleen maar een herhaling van zetten hier. |
Ja! Juist omdat ik dat gelezen had, en juist omdat ik wat je zegt niet terug kan vinden in de bijbel, en juist omdat ik het nut wat jij wel ziet, juist helemaal niet zie...daarom zette ik mijn reactie. Is het bijbels gezien echt wel bedoeld waarvoor jij denkt dat het bedoeld is?
Waar in de bijbel onderwees Paulus over tongetaal? En het voorkomen in alle geledingen van de kerk is me niet bekend. In dat geval zo zeker ik, die me in zeer veel verschillende kringen van de kerk bevind, er toch wel eens van gehoord moeten hebben? Ik zie het zeker niet als een herhaling van zetten, eerder als een standpunt(van jou in dit geval) wat veel meer uitleg, bewijskracht en overtuigingskracht nodig heeft om aan te tonen dat het werkelijk waar is wat je zegt. Standpunten zijn er om te verdedigen....toch?
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 19 september 2011, 23:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | weten jullie al dat ik vanaf nu niets meer ga schrijven op het forum? Mijn vingers zijn in hongerstaking. |
Erika en Josina vonden het wel heeeel fijn dat je tenen vandaag niet in hongerstaking waren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:28
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dan kom je wel even een kopje koffie drinken toch?  |
Sorry W-tje , maar dat kan ik echt niet beloven hoor. Dat huis was denk ik wel een km. of 200 van Pietenstad verwijderd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
Berichten: 189
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 23:40
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik denk dat ik jou begrijp. Ik omschrijf het in andere bewoordingen:
God is de Jahweh. De "Ik ben die Ik ben". Waar jij op doelt L.J. is het "zijn" (aanwezig zijn, er zijn) zoals God ook "is" (aanwezig is, er is). Het enige moment dat je dat kunt ervaren, is het hier en nu, het heden, het huidige moment. De nadruk ligt dus op het werkwoord "zijn"...
Als je in de Tegenwoordigheid van God komt, dan ben je automatisch in het "hier en nu" (waar God ook als vanzelf is). Dan word je dus een met Hem in het hier en nu. En beleef je Zijn Tegenwoordigheid ten volle.
Als ik in gebed ga ervaar ik zulke momenten. Dan komt er een rust over me, omdat ik me op dat moment helemaal op Hem richt. Je zou dat een "heilig moment" kunnen noemen.
Is dit ongeveer wat je bedoelt? Of zit ik er volkomen naast?
Wel met beide voeten op de grond blijven staan hoor. En niet "de ervaring van het heilige moment" najagen. En pas op dat je niet ieder moment bewust wil ervaren. Sta ontspannen open voor wat God je biedt...
Je kunt je trouwens ook richten op "worden"... Een nadenkertje... Als je wordt, zoals God je bedoeld heeft, dan kom je op een gegeven moment aan in het "zijn", maar omdat je nooit "af" zult zijn, zul je altijd in wording blijven 
ehhhh, wordt het niet hoogtijd om de piepers te gaan jassen?
 |
Roady, dank voor jou woorden.
Lees ze net pas.
Roady, als ik zo alles reacties lees hier kom jij toch wel het dichtste bij, prettig om te ervaren.
Dat vertalen hier is nu juist waar ik in het virtuele niet zo mee bezig wil zijn .
Daar gaat mijn hoofd veel te veel aan de slag, en dat wil ik nu juist niet.
Weet je het gaat uiteindelijk om de presence en niet om de mooie woorden en al die vertalingen.
We moeten eens ophouden om ons steeds maar aan die woordtjes te blijven hechten.
Daar gaat het al lang niet meer om.
Amen
|
|
| Naar boven |
|
|