ChristianMatch
 


Forum

Hoe echt ben ik in Jezus naam
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2841 2842 2843 2844 2845 2846 2847 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:45
 
ROADY641 schreef:
Beste Shanita,

Ik doelde niet op jou. Jij komt heel oprecht en eerlijk over. Respect voor jou!
Ik kan mij levendig voorstellen, dat als je grote nood in je leven hebt, je ontvankelijk bent voor "groepen" die mooie dingen beloven, maar waar je op dat moment niet ontvangt wat je nodig hebt (ik denk dan aan werkelijke liefde, een luisterend oor, een schouder, een plek om jezelf te zijn) dat je dan juist jezelf nog meer kunt verliezen, en de schade alleen maar groter wordt.

Ik ben erg blij te zien en te horen dat je het Goede gevonden hebt en een betere weg hebt kunnen inslaan.

Dank Je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:56
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb hier ook heel negatief gedaan over Yoga.

Ook veralgemeniseerd, zo van yoga is niet van God.

Daarvoor mijn verontschuldigingen want ik kan daarmee mensen kwetsen, die naar yoga gaan.
Alleen voor oefeningen.

en wie ben ik dan om te zeggen van niet van God, dat zei ik hier ergens.

Zelf trekt het mij niet, en dat klink en is iets heel anders.

Ik wil bij dezen ook iets erkennen.
Ik weet uit eigen ervaring hoe yoga of andere soortgelijke dingen mensen kan misleiden. Ik doe ook geen woord af van wat ik schreef.

Maar ik maakte wel de fout door de MENS erom te veroordelen.

Ik besefte niet goed dat het twee verschillende dingen zijn:
de mens, en de dingen die hij doet.

Al is het nog zo fout (in mijn ogen dan) wat de mens doet, God blijft hem/haar net zo liefhebben. En Hij vraagt van mij hetzelfde...

Daarom: het spijt me dat ik soms een lelijke veroordelende en hooghartige toon gebruikt heb. Vooral naar de dames Mieke en Willemijn wil ik mijn excuses aanbieden en vergeving vragen.

Al ben ik het niet eens met wat jullie doen, God houdt niet minder van jullie om wie jullie ZIJN...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LORETTA033





Berichten: 97

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:58
 
Hier nog wat ervaringen waar ik in de loop der jaren van heb geleerd

Ten eerste degene die vervuld is met de Heilige Geest en daarbij in tongen spreekt in niets Meer dan de ander die dat niet doet
we kunnen elkaar aanvullen ook heel bijbels opbouwen

Bovendien als je ernaar verlangt zonder dat je er op focust [spreken in tongen] kan het je ook zomaar in eens overkomen
Ook heb ik ontdekt dat God er altijd een Doel mee heeft een hoger doel
op het moment zelf begrijp je het niet en het kan dat het je later duidelijk word .
we hadden eens jaren geleden een buitenlandse gast waar van we de taal niet spraken en op de bidstond waar hij was bij ons sprak iemand een tongentaal in zijn eigen taal dus regelrecht een boodschap uit de Hemel

Verder waren er in 1750 al opwekkingen in de traditionele kerken in nijkerk en aalten waar wilkin v d kamp een boekje over schreef
\
Tongentaal kan ook een beschermende factor zijn op een bepaald moment heb ik ook meegemaakt in verschillende situaties
God is een God van orde en dwingt nooit
Zijn gedachten zijn Hoger dan onze gedachten
Geweldig om te zien te ontdekken hoeveel Hemelse kadoos Hij nog
voor ons in petto heeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:58
 
JOSINA022 schreef:
Nee niet eens Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Klopt ... Das Drenthe ... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:59
 
VISSER278 schreef:
Erika en Josina vonden het wel heeeel fijn dat je tenen vandaag niet in hongerstaking waren. Verraste, verbaasde smiley

Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:00
 
VISSER278 schreef:
En nu mogen Visser en Frank weer lekker nieuwsgierig worden zeker wáár de vakantie naar toe gaat? Boze smiley

Tja die mannen he zooooooooo lekker nieuwsgierig Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:03
 
CROSSROAD317 schreef:
Klopt ... Das Drenthe ... Knipoog smiley

haha, ook daar niet heen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:04
 
ERIKA129 schreef:
Tja die mannen he zooooooooo lekker nieuwsgierig Clown smiley Knipoog smiley

Ja, laat ze maar lekker nieuwsgierig zijn, ik zeg Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:07
 
JOSINA022 schreef:
Ja, laat ze maar lekker nieuwsgierig zijn, ik zeg Smiley met dichtgeplakte mond

Goed zo jij gaat gewoon lekker van je vakantie genieten straks Lachende smiley
enne kan je laptoppie mee??
Anders moeten die mannen je zolang missen he Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:09
 
ERIKA129 schreef:
Goed zo jij gaat gewoon lekker van je vakantie genieten straks Lachende smiley
enne kan je laptoppie mee??
Anders moeten die mannen je zolang missen he Clown smiley

Maar natuurlijk gaat ie mee Knipoog smiley Maar het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat we pas in het voorjaar gaan omdat mijn zusje dan mee kan Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:29
 
Ik ken in het dagelijkse leven ook mensen die naar Yoga gaan. en daar enthousiast over zijn.

Ik kijk wel uit om iets te zeggen, ik ga er dan gewoon niet teveel op in, that´s all.

Yoga heeft mij nooit beschadigd, dus waarom zou ik, het trekt me enkelt niet.

Wat ik erg vind is de zogenaamde wolven in schaapskleren zeg maar.

Groepen die zich erop beroepen dingen van de christelijke God te doen, en dat juist niet doen. Gevaarlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:29
 
Angst: Elk mens heeft ermee te maken in zijn/haar leven.
In het topic "slapeloosheid" kwam het al naar boven.

Sommigen zijn nooit bang (of laten het nooit zien), anderen zijn vaak bang (of nerveus, onzeker etc) en dat is duidelijk zichtbaar...
Is het als christen mogelijk om zonder angst te leven? Of moeten we ermee leren dealen?

Ik wil een aantal voorbeelden geven van eenvoudige situaties waarin men "gewoon wat nerveus of gespannen is" maar maar wellicht een basis-angst onder ligt die we in de bijbel kunnen terugvinden.

Als je opziet tegen een spreekbeurt/presentatie, ben je dan diep van binnen niet bang wat "ze" niet van je zullen denken/vinden? Bang om af te gaan? Bang om te worden uitgelachen? Is dit niet - heel bijbels- de eerste angst van de mens: angst voor afwijzing (door God)?
Hoevaak trek je je onbewust iets aan van een ander, zodat je niet doet wat je zou willen doen (omdat je niet durft)?

Als je moeder in het ziekenhuis ligt, en je voelt nervositeit als je haar gaat bezoeken, is daar dan niet een angst wat er met haar zal gebeuren? Angst om haar kwijt te raken? Angst voor de dood? Angst om je liefde te tonen waar anderen bij zijn (= ook weer angst voor afwijzing)...

Als je een leuke meid of vent ziet en je maakt plannen om hem/haar te benaderen, 100% dat je nerveus bent. Bang om af te gaan? Bang dat je een flater zult slaan? Bang dat je in gestotter achter zal blijven? Bang om ipv haar waardering/liefde te krijgen, je wordt uitgelachen? (= ook weer de angst voor afwijzing)

Als je iemand bent die geen nee durft te zeggen, altijd maar klaar staat om een ander te helpen, zit daarin dan geen factor dat je dus angst hebt om nee te zeggen? Angst wat die ander van jou zal vinden? Angst dat die ander jou zal afwijzen? Angst om alleen komen te staan?

Dit is gewoon om over na te denken, bewust te worden van wat er in je zou kunnen leven.

Zet tegenover die angst nou 's de liefde die God voor jou heeft. Wetende dat God jou nooit zal afwijzen, wetende dat God jou nooit zal verlaten, en die beloftes in Jezus heeft waargemaakt...

Immers: Jezus was het die op het cruciale moment in de geschiedenis uitschreeuwde: "Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten..."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:37
 
MARISKA601 schreef:
ik heb een lat relatie gehad.
ik heb geen kinderen.
als ik zou neer zetten gescheiden dan is het een leugen.

Hai mariska,

Stel, ik zet gescheiden, omdat mijn relatie is beeindigd.
Maar, als ik een date heb, is een van de eerste dingen die ik doe, dat uitleggen.

Dan kan zo iemand zeggen van dat ik heb gelogen...

Stel, en dit heb ik echt meegemaakt, voormalige relatie van mij, zei tegen mij, op een nogal belerende en vermanende toon, dat ´soap´kijken helemaal niet goed is.

Kom ik er na een tijdje achter dat zijn hele pc vol met P.... staat, en hij ook nog uren per dag kijkt....enzo......

Snappie, wie liegt er hier dan....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:47
 
Verwijderd

Ik heb geen zin meer om dingen voor jou op te rakelen die voor mij allang niet meer van toepassing zijn.

Ik heb geen angst.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 20:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:53
 
Ik zou ook nog mensen kwijt kunnen raken met wie ik best wel tof omga, als ik hun zou beledigen. Of hun zou beschuldigen van dat ze naar yoga gaan.

Want voor hun is het wel heel erg waardevol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 13:57
 
Zeiden sommigen dat ie wel tekort zou komen bij mij.

Ja hoor, hij deed dat al jaren voordat ie mij kon.

En als iemand S...verslaafd is....

Dit is geen reaktie op jou reaktie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 14:00
 
Cootje, Net verf gekocht, ga mijn muur eens van een andere kleur voorzien......
Had er gewoon eens zin in............ Lachende smiley met blinkend witte tanden



Hai, dat ben ik ook van plan. leuk is dat he..



Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 september 2011, 14:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 14:15
 
COOTJE711 schreef:
Net verf gekocht, ga mijn muur eens van een andere kleur voorzien......
Had er gewoon eens zin in............ Lachende smiley met blinkend witte tanden

Boze smiley vind ik helemaal niets aan. Als ik verf dan komt er of wel verf in mijn oog of ik steek de verfborstel in mijn broekzak...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 14:45
 
eh...
eh...
weet niet of ik hier juist ben..

maar ik zie ineens na het inloggen een reclame staan...
hebben jullie dat ook?

reclame over singelboek...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 15:11
 
JOLAN931 schreef:
Lachen...Ik ga me aanmelden.
Wie gaat er mee? Clown smiley Knipoog smiley Lachende smiley

gesellug joh!
(heb je dat nog nodig dan, jolan? Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 15:39
 
MARISKA601 schreef:
eh...
eh...
weet niet of ik hier juist ben..

maar ik zie ineens na het inloggen een reclame staan...
hebben jullie dat ook?

reclame over singelboek...

Ja, dat is hier ook Maris. No problems, dus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 15:43
 
COOTJE711 schreef:
Misschien aan CM voorstellen om het toe te voegen aan hun datingtips.... Kotsende smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley die vol vragen zit

Dat staat allemaal in het (hoe blijf ik) Single boek van CM. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 16:05
 
FRANKT627 schreef:
Ja, dat is hier ook Maris. No problems, dus...




okee.
ik haat reclame.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 16:19
 
Hoi Does

Hartelijk gefeliciteerd met je 65ste verjaardag en geniet ervan.
Lekker met pensioen Lachende smiley eeeeh of nog 2 jaar doorwerken? Zieke smiley



of liever




Prettige dag en avond

Herman en Marian

(zojuist terug van vakantie)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 16:26
 
Het was superweer in zuid Frankrijk Coole smiley met zonnebril
Elke dag 30 graden en veel zon
Lekker gezwommen en in de zon gelegen
mooi bruin terug in de te koude kikkerlandje

Moet ik nu al winterkleren aantrekken Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 16:52
 
HERMAN388 schreef:
Het was superweer in zuid Frankrijk Coole smiley met zonnebril
Elke dag 30 graden en veel zon
Lekker gezwommen en in de zon gelegen
mooi bruin terug in de te koude kikkerlandje

Moet ik nu al winterkleren aantrekken Smiley die vol vragen zit

Wel ja jij kom terug en maakt ons lekker met 30 graden Huilende smiley, smiley in tranen
Maar goed het zei je gegunt ik heb nog geen winterkleren aan hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 16:57
 
MARISKA601 schreef:
okee.
ik haat reclame.

Ja maris is een handleiding hoe met jou om te gaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 16:58
 
ERIKA129 schreef:
Ja maris is een handleiding hoe met jou om te gaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


hoe verzorg ik een knijn? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 16:59
 
FRANKT627 schreef:
Dat staat allemaal in het (hoe blijf ik) Single boek van CM. Lachende smiley

Ow jij bent me net voor om dat te zeggen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 16:59
 
MARISKA601 schreef:
hoe verzorg ik een knijn? Knipoog smiley

Nee hoe ga ik om met een vrijgezelig konijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2841 2842 2843 2844 2845 2846 2847 ... 6194 Volgende
Pagina 2844 van 6194