ChristianMatch
 


Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2849 2850 2851 2852 2853 2854 2855 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:43
 
Woensdag 21 september, Psalm 109: 1-19; Om leugens niet verlegen.

Deze psalm stikt van de leugens. Niet om er ook maar één woord in staat dat het daglicht niet kan zien, maar omdat deze psalm een opsomming bevat van alle valse aanklachten en pertinente leugens die door een gewetenloze schurk worden opgedist bij de rechter. ‘Mijnheer de rechter deze man doet zich wel vroom voor, maar in feite is hij volstrekt onbetrouwbaar. Hij vervolgt zwakken en armen, wanhopigen heeft hij de dood ingedreven. Zo iemand verdient de dood!’

Nu ben ik de laatste die zal beweren dat alle tempel-, synagoge- en kerkgangers brave Hendriken zijn. U wilt niet weten wat ik zo af en toe over zogenaamd vrome kerkleden te horen krijg! Al is er meer de helft van waar, dan nog is het ten hemel schreiend. Maar we weten dat in de loop der eeuwen ook heel wat oprecht vrome mensen leugenachtig zijn aangeklaagd, vals beschuldigd en ten onrechte veroordeeld. Zo’n situatie wordt in deze psalm geschetst. Het zal je maar gebeuren…
Geen woord waar van alles die de dichter gaat? Integendeel! ‘God, die ik loof!’Ja, hij doet een beroep op de hoogste rechter. ‘Blijf niet zwijgen!’ Maar het is een beroep op Hem die het, ondanks alle misère van het moment, waard is te worden geloofd en geprezen. Nu en altijd – ook als je leeft te midden van de leugens.

God die ik loof te allen tijde,
zwijg niet, kom haastig tussenbeide.
De haat verheft zich allerwege,
Om leugens is geen mens verlegen.
De goddeloze roert de mond,
Staat mij naar ’t leven zonder grond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:44
 
CROSSROAD317 schreef:
In een ander topic citeerde ik uit 2 Korintiers 3

12 Dit is onze hoop, en daarom handelen we in alle openheid 13 en zijn we niet als Mozes, die zijn gezicht met een sluier bedekte, zodat de Israëlieten niet konden zien dat de glans verdween. 14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen. 16 Maar telkens als iemand zich tot de Heer wendt, wordt de sluier weggenomen. 17 Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. 18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd.

Daar staat geschreven over de sluier (bedekking) die over hun hart ligt, telkens weer word die sluier (bedekking) gelegd als de wet wordt voorgelezen ...

In veel kerken lezen ze de wet voor, elke zondag opnieuw ... met welk nut/doel .. ??
Als er heel duidelijk staat geschreven dat dat een sluier (bedekking) op het hart legt waarom dan toch elke week opnieuw de wet voorlezen ...

Ik denk dat satan hier een hand in heeft. Wat is er nou beter voor hem dan mensen te bedekken met een sluier, zodat de glans van Christus wordt weggenomen. Geef je hier satan niet een vrije hand om met een vals en leugenachtig evangelie te komen?? Een evangelie die gericht is op eigen werken, nooit goed genoeg zijn voor God, zonder de Volheid van Gods Genade ... ???

..

Ik geloof dat het hier gaat over het volk Israël, dat tot op heden nog steeds niet van Gods Zoon, Jezus, wil weten..Hem niet erkennen als Verlosser en Zaligmaker.

De wet wordt voorgelezen om ons erop te wijzen, dat God vol liefde is en het goede met ons voorheeft, als we naar Zijn geboden leven.


Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 21 september 2011, 19:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:45
 
We schijnen een heel mooi najaar te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat je toch wel gemakkelijk over bijbelse voorschriften heen stapt. Paulus waarschuwt dit niet te doen, en toch wordt het wel weer gedaan.

Eerlijk gezegd valt me het vaker op, dat gemeentes die zich er zo op voorstaan de bijbel te volgen, met hetzelfde gemak bepaalde voorschriften op hun eigen manier invullen, en eigenlijk anti bijbels...

Ik noem drie voorbeelden: Kinderdoop. Het is niet de doop zoals voorgeschreven, maar men vult het maar in zoals het zich maar uit komt.
Sabbathsviering. Ik heb nog geen enkele steekhoudende reden gehoord waarom we dat op de zondag vieren. Het gaat zelfs verder voor mij, in zeer korte tijd ga ik op sabbath diensten houden. De sabbath begint op vrijdag, en we gaan op vrijdagavond onze diensten houden.
Avondmaal vieren: in de bijbel staat dat je dat iedere keer moet doen als je samen komt, hoe vaak wordt dit echter gedaan???

Ik vind de bijbelvaste kerken dus echt niet bijbelvast....


Het is ook net hoe die kerk de Bijbel leest natuurlijk en wat voor vertaling......Lees je hem met de blik van 2011 of lees je hem naar de letter....? Het zijn verhalen he? Opgeschreven door jonge mensen......(voor die tijd misschien oud)
Vandaar dat er ook zoveel kerken zijn toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:48
 
Ik werk sinds kort voor de be.....bel.....belastingdienst Smiley met dichtgeplakte mond[/quote]


Zeker aan de Pluk je kaal straat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Welkom terug Leanna !!!!!!!!!!!!!!!


Laatst aangepast door
MARIO216
op woensdag 21 september 2011, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:49
 
GERRIT084 schreef:
En als je dan weg gaat, raam dicht doen Gefrustreerde smiley

Logisch, anders kan ik em de volgende avond niet open zetten ......lijkt mij Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:53
 
Sofie van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 20:00
 
CROSSROAD317 schreef:
In een ander topic citeerde ik uit 2 Korintiers 3

12 Dit is onze hoop, en daarom handelen we in alle openheid 13 en zijn we niet als Mozes, die zijn gezicht met een sluier bedekte, zodat de Israëlieten niet konden zien dat de glans verdween. 14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen. 16 Maar telkens als iemand zich tot de Heer wendt, wordt de sluier weggenomen. 17 Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. 18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd.

Daar staat geschreven over de sluier (bedekking) die over hun hart ligt, telkens weer word die sluier (bedekking) gelegd als de wet wordt voorgelezen ...

In veel kerken lezen ze de wet voor, elke zondag opnieuw ... met welk nut/doel .. ??
Als er heel duidelijk staat geschreven dat dat een sluier (bedekking) op het hart legt waarom dan toch elke week opnieuw de wet voorlezen ...

Ik denk dat satan hier een hand in heeft. Wat is er nou beter voor hem dan mensen te bedekken met een sluier, zodat de glans van Christus wordt weggenomen. Geef je hier satan niet een vrije hand om met een vals en leugenachtig evangelie te komen?? Een evangelie die gericht is op eigen werken, nooit goed genoeg zijn voor God, zonder de Volheid van Gods Genade ... ???

..




Wat een hypocriet verhaal Cross.
Ik weet dat het in bepaalde groeperingen not done is om de wet te
lezen.

Want we leven niet meer onder de wet, we leven onder de genade Lachende smiley

Sorry, maar dezelfden die dat iedere keer, tot vervelens toe, roepen, gillen ook het hardst als er een keer SEX VOOR HET HUWELIJK is...
Want we leven dan weliswaar niet meer onder de wet, maar dat ene artikel nr. 7 heeft toch een warm plekje in het hart van de genaderoepers.
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

De 10 geboden zoals in de kerken wekelijks word voorgelezen heeft geen sluier en de bewering dat Satan achter het lezen daarvan zit, is in mijn ogen een godslastering van je, Cross!! Geschokte, onthutste smiley

Een kleine 2000 jaar geleden was de praktijk in de synagoges dat de wet inderdaad werd voorgelezen, maar dat waren niet zozeer de 10 geboden.
Dat waren alle overige wetjes en artikeltjes waarvan er vele door de farizeeers waren bedacht, zoals bijv. de maximale afstand die op de sabbath gelopen mocht worden.
Wetjes dus van het kaliber waardoor Jezus opmerkingen kreeg doordat enkele discipelen wat graan plukten en aten op een sabbathsdag.
Dit soort wetten, waaronder ook de stringente voedingsregels, kunnen inderdaad een sluier leggen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 20:02
 
MARIO216 schreef:
We schijnen een heel mooi najaar te krijgen.


Gauw je abo verlengen dan, krijg je n mooooooi boek om in het zonnetje te lezen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 20:04
 
PIETER649 schreef:
Gauw je abo verlengen dan, krijg je n mooooooi boek om in het zonnetje te lezen Knipoog smiley


Gefrustreerde smiley Als je het had gelezen heb ik het al. Of type ik in het Duits Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 20:06
 
Na heel veel jaar uitelkaar, helaas zo'n mooie band:

http://www.youtube.com/watch?v=pudOFG5X6uA&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAIKA882





Berichten: 55

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 20:38
 
INKTVIS960 schreef:
Ik hoef geen luxe gedicht te schrijven,
voor zoiets moois is dat niet nodig,
en de echte liefde die ik koester,
zijn dure woorden overbodig.

Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 20:54
 
MARIO216 schreef:
Gefrustreerde smiley Als je het had gelezen heb ik het al. Of type ik in het Duits Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



denk jij nou echt dat ik alle 3200 bijdrages van jou lees EN onthoud???? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 20:55
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is ook net hoe die kerk de Bijbel leest natuurlijk en wat voor vertaling......Lees je hem met de blik van 2011 of lees je hem naar de letter....? Het zijn verhalen he? Opgeschreven door jonge mensen......(voor die tijd misschien oud)
Vandaar dat er ook zoveel kerken zijn toch?
Vertalingen of visies doen er eigenlijk niet zoveel toe vind ik. Ik vind het gewoon slordig als je zo met de voorschriften van God omgaat. Als je er zo op voorstaat de bijbel letterlijk te nemen, blijkt gewoon dat het met deze rituelen niet zo serieus omgesprongen wordt.
Wat betekent bijbelvastheid als je niet zo bijbelvast bent als je doet geloven?En dan heb ik het nog niet eens over het gemak waarop alles wat met de Heilige Geest te maken heeft maar wordt weggemoffeld....


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 21 september 2011, 20:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 21:06
 
MARIAN519 schreef:
afgelopen zondag was het vredes-zondag...
we zongen in canon..

http://youtu.be/nl3zDbMnz7E

God..geef ons vrede..


Knap lastig om te zingen, al hou ik er zeer van. Ik zat in een andere kerk maar was het dit niet?


http://www.youtube.com/watch?v=tbAGcsDLEAQ&feature=related

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 21 september 2011, 21:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 21:06
 
PIETER649 schreef:
denk jij nou echt dat ik alle 3200 bijdrages van jou lees EN onthoud???? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Daar heb je een dagtaak voor nodig en jouw dagen zijn druk bezet, toch?? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ABIGAIL621





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 21:17
 
Je afhankelijk voelen, je kwetsbaar voelen, een veeleisende houding ten opzichte van anderen, of juist extreem hoge eisen aan jezelf stellen, bang zijn dat zij die je liefhebt, van je af zullen gaan, trots, wantrouwend zijn, het gevoel hebben dat je niet leuk genoeg bent, onzekerheid over je gezondheid, dat er geen rekening met je wordt gehouden, gebeurtenissen van de dag die je iedere keer weer onzeker maken etc. etc.; ik denk dat het heel goed zou kunnen zijn dat iedereen ooit wel eens met één van de voornoemde gevoelens te maken heeft gehad.

Het zijn stuk voor stuk uitingen van “angst” (waar ”angst” aan ten grondslag ligt), waarin je behoorlijk verstrikt kunt raken, als je er niets mee doet.

Op persoonlijk niveau; bij jezelf op zoek gaan naar de oorsprong van die “angst” kan confronterend maar ook heel verhelderend zijn. Vaak ook behoorlijk ontnuchterend doordat het je doet realiseren dat iedereen er wel een beetje van draagt. Door je eigen “angsten” in de ogen te kijken, kun je die van een ander leren herkennen. En wanneer dàt gebeurt, dan zou je je wellicht af kunnen vragen of “angst” soms niet ook een geschenk kan zijn. Want daar begint namelijk bijvoorbeeld de mogelijkheid om bruggen te bouwen, liefde te doen laten stromen.

Op breder vlak; angst anno 2011.. we hebben nogal wat om ons zorgen over te maken. Behouden we onze baan (die vaak van losse, kortlopende contracten aan elkaar hangt)? En zo nee; kunnen we onze vaste lasten nog wel dragen? Hoe vergaat het Griekenland en wie gaat in het zinkend schip mee? Hoe vergaat het in de gezondheidszorg? Behouden we ons pensioen? Moeten we bang zijn voor terrorisme? En hoe zien die mensen eruit? Ik kom veel onrust (lees: “angst”) tegen die denk ik ook veelal voortkomt uit vragen die in een ingewikkelde maatschappij als de huidige niet zo 1-2-3 te beantwoorden of op te lossen zijn.

En natuurlijk vertrouw je op God! Maar dat wil nog niet zeggen dat je geen “angst” kent. Door je kwetsbaar op te stellen, maak je jezelf benaderbaar voor mensen met grote en kleine “angsten” (en daarmee te handelen, dat doet jou met jouw eigen grote en kleine “angsten” ook weer groeien).

Conclusie: “angst” is belangrijk, om alert te blijven; voor jezelf èn voor de ander. Zie wat jou of een ander zorgen baart en kaart het aan, maak het bespreekbaar. Mensen zijn je er dankbaar voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 21:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Vertalingen of visies doen er eigenlijk niet zoveel toe vind ik. Ik vind het gewoon slordig als je zo met de voorschriften van God omgaat. Als je er zo op voorstaat de bijbel letterlijk te nemen, blijkt gewoon dat het met deze rituelen niet zo serieus omgesprongen wordt.
Wat betekent bijbelvastheid als je niet zo bijbelvast bent als je doet geloven?En dan heb ik het nog niet eens over het gemak waarop alles wat met de Heilige Geest te maken heeft maar wordt weggemoffeld....


Ach chat, dat gebeurt toch overal? dat slordig met voorschriften omgaan? hoeveel vrouwen dragen in jouw gemeente een hoofdbedekking tijdens de dienst?

en nogmaals, ik denk dat cross de link met de farizeeers over het hoofd heeft gezien
en ik blijf het een schandaal vinden dat hij het voorlezen van de 10 geboden een werk van satan noemt.
ik heb de redactie dan ook met de dit-is-niet-okee knop van mijn mening op de hoogte gesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 21:44
 
ROADY641 schreef:
Wat bedoel jij precies met "de wet" cross?
De tien geboden?

Ik geef aan wat de kerken doen ... Uitgaande van de Heidelberger Catechismus

De Heidelberger Catechismus zegt:

Vr.92. Hoe luidt de wet des Heeren?
Daarna krijg je een opsomming van de 10 geboden. Ik neem dus aan dat ze daarmee de 10 geboden zien als de wet ...

En bij vraag115. Waarom laat ons dan God alzo scherpelijk de tien geboden prediken, zo ze toch niemand in dit leven houden kan?
Antw. Eerstelijk opdat wij ons leven lang onzen zondigen aard hoe langer hoe meer leren kennen (a), en des te begeriger zijn, om de vergeving der zonden en de gerechtigheid in Christus te zoeken (b). Daarna, opdat wij zonder ophouden ons benaarstigen, en God bidden om de genade des Heiligen Geestes, opdat wij hoe langer hoe meer naar het evenbeeld Gods vernieuwd worden, totdat wij tot deze voorgestelde volkomenheid na dit leven geraken (c).
a Ro 3:20 1Jo 1:9 Ps 32:5 b Mt 5:6 Ro 7:24,25 c 1Co 9:24 Php 3:12-14

(a)20 Daarom is voor hem geen sterveling onschuldig omdat hij de wet naleeft, want juist de wet leert ons de zonde kennen.
In hetzelfde hoofdstuk staat ...27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven. 29 Is God soms alleen de God van de Joden en niet die van de heidenen? Zeker ook die van de heidenen, 30 want er is maar één God, en hij zal zowel besnedenen als onbesnedenen op grond van hun geloof als rechtvaardigen aannemen. 31 Stellen wij door het geloof de wet buiten werking? Integendeel, wij bevestigen de wet juist.
(a)9 Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is, ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad.
(a) 5 Toen beleed ik u mijn zonde,
ik dekte mijn schuld niet toe,
ik zei: ‘Ik beken de HEER mijn ontrouw’ –
en u vergaf mij mijn zonde, mijn schuld. sela
(b) 24 Wie zal mij, ongelukkig mens, redden uit dit bestaan dat beheerst wordt door de dood? 25 Dat doet God! Dank aan hem door Jezus Christus, onze Heer. Met mijn verstand onderwerp ik mij aan de wet van God, maar door mijn natuur onderwerp ik mij aan de wet van de zonde.
(c) 24 Weet u niet dat van de atleten die in het stadion een wedloop houden er maar één de prijs kan winnen? Ren als de atleet die wint.
In hetzelfde hoofdstuk staat ... 21 En voor hen die niet onder de Joodse wet staan, ben ik als iemand geworden die de wet niet heeft, om hen te winnen. Dit betekent niet dat ik de wet van God heb losgelaten, maar dat ik mij heb onderworpen aan de wet van Christus.
(c) 12 Niet dat ik al zover ben en mijn doel al heb bereikt. Maar ik houd vol in de hoop eens dat te kunnen grijpen waarvoor Christus Jezus mij gegrepen heeft. 13 Broeders en zusters, ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker: ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt. 14 Ik ga recht op mijn doel af: de hemelse prijs waartoe God mij door Christus Jezus roept.
In hetzelfde hoofdstuk staat ... Aan wat er in de wet over gerechtigheid staat, voldeed ik volledig. 7 Maar wat voor mij winst was, ben ik omwille van Christus als verlies gaan beschouwen. 8 Sterker nog, alles beschouw ik als verlies. Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles. Omwille van hem heb ik alles prijsgegeven; ik heb alles als afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen 9 en één met hem zijn – niet door mijn eigen rechtvaardigheid omdat ik de wet naleef, maar door die van God, de rechtvaardigheid die er is door het geloof in Christus.

@ antwoord op Pieter649
Het is je goed recht om de knop "deze reactie is niet okee" te gebruiken.
Maar om een vraag als "Godslastering te bestempelen" vind ik te ver gaan, mede omdat je niet met een bijbelse weerlegging komt.
De vraag was dan ook "geef je satan daarmee niet een werktuig in handen ... " Zoals jij het stelt zeg ik dat het omonstotelijk vaststaat dat de kerk "satan een werktuig in handen geeft ..." Een niet onbelangrijk verschil in lezen en lezen ...
@ antwoord op Willemijn232
Als de leer van de kerk zich stelt onder de wet, dit door de 10 geboden de wet te noemen, dan stelt men zich toch gelijk aan de Joden .. ?? De leer van de kerk stelt zich niet alleen door de 10 geboden gelijk onder de wet, maar, en dat is een ander onderwerp, ook door zich te beroepen op het verbond wat God heeft gemaakt met Abraham ..

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 21 september 2011, 21:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 21:50
 
Slaap lekker allemaal Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 21:51
 
TINK100 schreef:
eh...heb geen konijntjes....wel die andere beestjes, wiens naam ik maar niet zal uitspreken...die leiden tegenwoordig een eigen leven op CM


vlinders ... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 21:58
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik geef aan wat de kerken doen ... Uitgaande van de Heidelberger Catechismus

De Heidelberger Catechismus zegt:

Vr.92. Hoe luidt de wet des Heeren?
Daarna krijg je een opsomming van de 10 geboden. Ik neem dus aan dat ze daarmee de 10 geboden zien als de wet ...

En bij vraag115. Waarom laat ons dan God alzo scherpelijk de tien geboden prediken, zo ze toch niemand in dit leven houden kan?
Antw. Eerstelijk opdat wij ons leven lang onzen zondigen aard hoe langer hoe meer leren kennen (a), en des te begeriger zijn, om de vergeving der zonden en de gerechtigheid in Christus te zoeken (b). Daarna, opdat wij zonder ophouden ons benaarstigen, en God bidden om de genade des Heiligen Geestes, opdat wij hoe langer hoe meer naar het evenbeeld Gods vernieuwd worden, totdat wij tot deze voorgestelde volkomenheid na dit leven geraken (c).
a Ro 3:20 1Jo 1:9 Ps 32:5 b Mt 5:6 Ro 7:24,25 c 1Co 9:24 Php 3:12-14

(a)20 Daarom is voor hem geen sterveling onschuldig omdat hij de wet naleeft, want juist de wet leert ons de zonde kennen.
In hetzelfde hoofdstuk staat ...27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven. 29 Is God soms alleen de God van de Joden en niet die van de heidenen? Zeker ook die van de heidenen, 30 want er is maar één God, en hij zal zowel besnedenen als onbesnedenen op grond van hun geloof als rechtvaardigen aannemen. 31 Stellen wij door het geloof de wet buiten werking? Integendeel, wij bevestigen de wet juist.
(a)9 Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is, ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad.
(a) 5 Toen beleed ik u mijn zonde,
ik dekte mijn schuld niet toe,
ik zei: ‘Ik beken de HEER mijn ontrouw’ –
en u vergaf mij mijn zonde, mijn schuld. sela
(b) 24 Wie zal mij, ongelukkig mens, redden uit dit bestaan dat beheerst wordt door de dood? 25 Dat doet God! Dank aan hem door Jezus Christus, onze Heer. Met mijn verstand onderwerp ik mij aan de wet van God, maar door mijn natuur onderwerp ik mij aan de wet van de zonde.
(c) 24 Weet u niet dat van de atleten die in het stadion een wedloop houden er maar één de prijs kan winnen? Ren als de atleet die wint.
In hetzelfde hoofdstuk staat ... 21 En voor hen die niet onder de Joodse wet staan, ben ik als iemand geworden die de wet niet heeft, om hen te winnen. Dit betekent niet dat ik de wet van God heb losgelaten, maar dat ik mij heb onderworpen aan de wet van Christus.
(c) 12 Niet dat ik al zover ben en mijn doel al heb bereikt. Maar ik houd vol in de hoop eens dat te kunnen grijpen waarvoor Christus Jezus mij gegrepen heeft. 13 Broeders en zusters, ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker: ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt. 14 Ik ga recht op mijn doel af: de hemelse prijs waartoe God mij door Christus Jezus roept.
In hetzelfde hoofdstuk staat ... Aan wat er in de wet over gerechtigheid staat, voldeed ik volledig. 7 Maar wat voor mij winst was, ben ik omwille van Christus als verlies gaan beschouwen. 8 Sterker nog, alles beschouw ik als verlies. Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles. Omwille van hem heb ik alles prijsgegeven; ik heb alles als afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen 9 en één met hem zijn – niet door mijn eigen rechtvaardigheid omdat ik de wet naleef, maar door die van God, de rechtvaardigheid die er is door het geloof in Christus.

@ antwoord op Pieter649
Het is je goed recht om de knop "deze reactie is niet okee" te gebruiken.
Maar om een vraag als "Godslastering te bestempelen" vind ik te ver gaan, mede omdat je niet met een bijbelse weerlegging komt.
De vraag was dan ook "geef je satan daarmee niet een werktuig in handen ... " Zoals jij het stelt zeg ik dat het omonstotelijk vaststaat dat de kerk "satan een werktuig in handen geeft ..." Een niet onbelangrijk verschil in lezen en lezen ...
@ antwoord op Willemijn232
Als de leer van de kerk zich stelt onder de wet, dit door de 10 geboden de wet te noemen, dan stelt men zich toch gelijk aan de Joden .. ?? De leer van de kerk stelt zich niet alleen door de 10 geboden gelijk onder de wet, maar, en dat is een ander onderwerp, ook door zich te beroepen op het verbond wat God heeft gemaakt met Abraham ..

..


Je stelt dus hier dat die 10 geboden alleen voor de Joden zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:00
 
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:10
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik geef aan wat de kerken doen ... Uitgaande van de Heidelberger Catechismus

De Heidelberger Catechismus zegt:

Vr.92. Hoe luidt de wet des Heeren?
Daarna krijg je een opsomming van de 10 geboden. Ik neem dus aan dat ze daarmee de 10 geboden zien als de wet ...



gaat het er om wat de kerken als wet zien, of gaat het erom wat Paulus bedoelde met de wetten???




@ antwoord op Pieter649
Het is je goed recht om de knop "deze reactie is niet okee" te gebruiken.
Maar om een vraag als "Godslastering te bestempelen" vind ik te ver gaan, mede omdat je niet met een bijbelse weerlegging komt.
De vraag was dan ook "geef je satan daarmee niet een werktuig in handen ... " Zoals jij het stelt zeg ik dat het omonstotelijk vaststaat dat de kerk "satan een werktuig in handen geeft ..." Een niet onbelangrijk verschil in lezen en lezen ...


..


Tja, zo kun je alles recht praten wat krom is Gefrustreerde smiley

ik weet niet of je ooit wel eens van suggestief taalgebruik gehoord hebt, je weet op zeker wel hoe je het moet gebruiken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:11
 
LEANNE226 schreef:
Hee Frank,als jij een roze jurkje aantrekt krijg je nooit verkering he dus dat doen we maar niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik werk sinds kort voor de be.....bel.....belastingdienst Smiley met dichtgeplakte mond

leuker kan je et niet maken... wèl makkelijker..... Knipoog smiley

Enne Frank....vermoed dat roze jurkjes je best goed staan hor.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:12
 
Het was niet zo slim van mij, het een en ander te specificeren. Op zich heb je wel gelijk hoor, achteraf.

Was mijn 'angst' dat ik weer 'op zou nemen'. Of toch weer bellen.

Ik begin ook, langzamerhand, mijn contacten weer op te nemen....

En weer plannen voor over enkele dagen te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:13
 
CROSSROAD:
ex kan geen weerwoord geven op jouw beschuldigingen, dus voor mij blijft het "in jouw ogen" ...


ex heeft dat allang van mezelf gehoord.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 21 september 2011, 22:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:29
 
TINK100 schreef:
eh...heb geen konijntjes....wel die andere beestjes, wiens naam ik maar niet zal uitspreken...die leiden tegenwoordig een eigen leven op CM


lama's?

Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:30
 
PIETER649 schreef:
gaat het er om wat de kerken als wet zien, of gaat het erom wat Paulus bedoelde met de wetten???

Ja het gaat erom wat Paulus ziet / bedoelde met wetten ... de vraag is dan waarom de kerken het anders zien ...
Op die manier verleg je dan toch de 10 geboden naar de wet?


Tja, zo kun je alles recht praten wat krom is Gefrustreerde smiley

ik weet niet of je ooit wel eens van suggestief taalgebruik gehoord hebt, je weet op zeker wel hoe je het moet gebruiken....

Nee, suggestief is hoe jij het leest en vertaalt naar godslastering ... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:30
 
CROSSROAD: je mag alles plaatsten wat jij denkt te mogen plaatsen
ja, en????? het ís een forum, vrije tijdsbesteding nu
en je mag reageren op iedereen waar je het niet mee eens bent.
Ja, dat mag ik.
Je geeft regelmatig een sneer aan die personen die iets schrijven waar je een antipathie tegen hebt. En het is mijn mening
Nee, waar ik het niet mee eens bensneer: honende, schampere opmerking, snauw. zo zie ik dat niet, én ik heb excuses gedaan op het forum. Van ligt niet aan hun, aan mijn ervaringen.

, en dan verwacht je ook nog dat die begrip hebben voor de uitspraken doet je doet,
ik verwacht niets, en wie zijn 'die'????

die nergens op slaan,
maak jij ervan

ja zelfs beledigend zijn
Jou mening, ik heb niets beledigends gezegd
... zoals o.a. die foto van de hoerenbuurt van Amsterdam ...
o, ja...daar wonen gewoon mensen, zijn winkels, kan je leuk uitgaan in gezellige volkskroegjes, De buurt qua mooie gebouwen, huizen en grachten is zo mooi! en...de Healing zit er ook....En ik ken dat gebouw, want daar zat eerst een zendingspost...kwam daar vaak

Dus nee ik denk niet dat je zit te wachten op een opmerking van mij ...
Wachten is een groot woord, vond het niet zo gevoelig overkomen, maar ja, achteraf heb je wel gelijk: simpel, vergeven en door gaan met mijn leven


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 september 2011, 08:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2849 2850 2851 2852 2853 2854 2855 ... 6194 Volgende
Pagina 2852 van 6194