| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat is dat nu voor redenatie Mariska? Het gaat in mijn beleving helemaal niet om wat je doet of gedaan hebt. Het gaat erom om je je een kind van God weet. En dat is alleen mogelijk als je Hem als Heer hebt aanvaard. Denk je dat God een dagboek van je bijhoudt met wat je elke dag doet? Er is maar één vraag, die God je stelt als je in de hemel komt: heb je Mijn Zoon aanvaard als je Verlosser? |
Daar kom je dan wel makkelijk mee weg Chatuliem. Je hebt Mijn Zoon aanvaard als je Verlosser en weg is je verantwoording? Want vergeving krijg je toch wel? Een mens heeft ook nog zoiets als zelfverantwoordelijkheid en kritisch naar zichzelf kijken, ook hoe je als christen in het leven staat....... Het gaat juist wel om wat je doet of wat je gedaan hebt......Christen zijn brengt ook verantwoording met zich mee, in je daden en je leefwijze.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat is dat nu voor redenatie Mariska? Het gaat in mijn beleving helemaal niet om wat je doet of gedaan hebt. Het gaat erom om je je een kind van God weet. En dat is alleen mogelijk als je Hem als Heer hebt aanvaard. Denk je dat God een dagboek van je bijhoudt met wat je elke dag doet? Er is maar één vraag, die God je stelt als je in de hemel komt: heb je Mijn Zoon aanvaard als je Verlosser? |
Maar wat wanneer je idd zegt dat je Jezus als je Verlosser aanvaard hebt, maar er ondertussen maar op los leeft, dingen doet waar God verdriet van heeft?
Ok, je kunt dan om vergeving vragen en dankzij de genade krijg je die ook, maar dat betekent toch niet dat je daarna weer op de oude voet verder kunt gaan?
Ik denk dat het wel degelijk meespeelt hoe jij je leven geleefd hebt, of jouw leven tot eer en glorie van God geweest is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | - eten voor Floshke - melk voor Floshke - een paar pilskes - crackers - radijsjes - komkommer - koffie - zoetjes
Later stuur ik je een ander lijstj voor het voedselpakket...pffff, in de bres springen voor Noorderlingse wegpiraten  |
ehhhh enne wat krijgt prikkie hiervan?Alles is voor bassie en Floshke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:22
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | ssssttt... Eindelijk de eerste zon van dit jaar.....  |
Ben ik dan geen zonnetje??? Je kan me haast elke dag op het forum lezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:23
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | ssssttt... Eindelijk de eerste zon van dit jaar.....  |
Ben ik dan geen zonnetje??? Je kan me haast elke dag op het forum lezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:23
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Maar wat wanneer je idd zegt dat je Jezus als je Verlosser aanvaard hebt, maar er ondertussen maar op los leeft, dingen doet waar God verdriet van heeft?
Ok, je kunt dan om vergeving vragen en dankzij de genade krijg je die ook, maar dat betekent toch niet dat je daarna weer op de oude voet verder kunt gaan?
Ik denk dat het wel degelijk meespeelt hoe jij je leven geleefd hebt, of jouw leven tot eer en glorie van God geweest is. |
Op de dag des oordeels zal God niet kijken naar wie wij waren, maar naar wat wij gedaan hebben. We zullen geoordeeld worden naar onze daden.
Het laatste oordeel: Openbaring 20:
11 En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden. 12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken. 14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. 15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.
vs 12 laat duidelijk zien dat wij geoordeeld worden naar onze daden/werken.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 26 september 2011, 16:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:24
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ben ik dan geen zonnetje??? Je kan me haast elke dag op het forum lezen...  |
Vandaar dat je het twee keer plaatst zeker Ons zonnetje in huis hoor die Frankie Maarre hebbie de zon weer meegenomen naar hoeven hij is hier pleite namelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:24
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | - eten voor Floshke - melk voor Floshke - een paar pilskes - crackers - radijsjes - komkommer - koffie - zoetjes
Later stuur ik je een ander lijstj voor het voedselpakket...pffff, in de bres springen voor Noorderlingse wegpiraten  |
Oke, ik zal gelijk een aktie op touw zetten: HELP DE BELGEN DE WINTER DOOR.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:24
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ben ik dan geen zonnetje??? Je kan me haast elke dag op het forum lezen...  |
En dan ook nog dubbel Bang dat je over het hoofd gezien wordt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:26
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | | Oke, ik zal gelijk een aktie op touw zetten: HELP DE BELGEN DE WINTER DOOR. |
Haha, op mijn steun kun je rekenen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:28
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | | Oke, ik zal gelijk een aktie op touw zetten: HELP DE BELGEN DE WINTER DOOR. |
doe maar een geldinzameling om al die boetes te betalen van die zoetwatermatrozen uit het Noorden die zich als Shumachers over weg bewegen...
Pfff, vrouwen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:29
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | En dan ook nog dubbel Bang dat je over het hoofd gezien wordt?  |
Ja dubbel, ik kan het niet genoeg beklemtonen...leer nu toch eens iets te waarderen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:31
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Het was niet mijn bedoeling je te laten schrikken :)
En hoe weet jij dat ik een absoluut onwetende leek ben? Dat KUN je namelijk helemaal niet weten ...
Hoe zie je Jezus eigenlijk Pieter? Die nog veel rakere uitspraken heeft gedaan? Daar ben ik wel benieuwd naar... | Maar jij bent jezus niet??
Persoonlijk denk ik dat er veel wonderen geweest zijn zoals ook beschreven staat in de bijbel. Ik geloof ook dat er nu nog wonderen gebeuren.... Voor genezing maar ook andere zaken is gebed belangrijk, daar ben ik het ook over eens. Maar.... denk dat God geen shows en andere geplande gebedsdiensten hiervoor nodig heeft..... Ben huiverig voor zulke dingen... Ben het ook oneens met de opmerking om antidepressiva te laten staan omdat je anders 'niet voldoende vertrouwen zou hebben....' Bewezen is dat het ernstige gevolgen kan hebben als je hier acuut mee stopt, vind het dus zelfs een gevaarlijke opmerking om het zo te stellen! Ik denk dat het belangrijker is om eens na te denken hoe het komt dat de inname van antidepressiva explosief toeneemt!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:32
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | doe maar een geldinzameling om al die boetes te betalen van die zoetwatermatrozen uit het Noorden die zich als Shumachers over weg bewegen...
Pfff, vrouwen...  |
Nee hoor, we willen Floshke niet laten verhongeren, hebben Josina en ik het weer gedaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:33
|
|
|
|
wordt aan gewerkt maar ben het psy. nog aan het verwerken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:34
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | wordt aan gewerkt maar ben het psy. nog aan het verwerken  |
Had je een bad hair day??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | doe maar een geldinzameling om al die boetes te betalen van die zoetwatermatrozen uit het Noorden die zich als Shumachers over weg bewegen...
Pfff, vrouwen...  |
Jammer dat ze zo leuk zijn he Frank......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:37
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | Nee hoor, we willen Floshke niet laten verhongeren, hebben Josina en ik het weer gedaan. |
zie je wel, jullie zitten meer in met die overjarige hamster en met dat stekelbeest dan met mij...ik ga wel emigreren naar een onbewoond eiland met alleen maar mannen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:37
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | In het Onze Vader staat 1 regel:
En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren.
Dus vergeving vragen is zo te zeggen een verplichting.
Dat hebben we dus te bidden.
En ik weet dat de zonden dan vergeven zijn. Nergens in de bijbel staat dat we maar 1x om vergeving hoeven te vragen voor onze zonden. |
Leuk Mariska, maar dit is niet waar jij een opmerking en een vraag over stelde ...
@ Mariska --Kunnen we gered worden van de straf op de zonden?
Ja , als we vergeving vragen om onze overtredingen van de 10 geboden.
@ Mariska -- Dan hoeven we in feite dus ook het Onze Vader niet meer te bidden.
Nergens in de bijbel staat dat we maar 1x om vergeving hoeven te vragen voor onze zonden.
Ik schrijf dus ook niet dat je maar 1 keer om vergeving moet bidden voor je zonden, maar je hoeft maar 1 keer wederom geboren te worden, anders zou Jezus Christus telkens opnieuw voor onze zonden moeten sterven ... Het onze Vader is dus geen gebed wat je elke dag moet bidden om gered te worden, want dat ben je al door je wedergeboorte ...
Lees nog maar eens wat ik schreef over de zekerheid die je hebt in Jezus Christus, welke belofte ons is gedaan. Dat noemen ze ook wel "de Volheid van Genade" ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:40
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Jammer dat ze zo leuk zijn he Frank......  |
wijs me nu eens enkele aardige vrouwen aan??? Ik denk dat het nog makkelijker is om de harde tegenstanders van yoga een crocodillendinges te laten doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | zie je wel, jullie zitten meer in met die overjarige hamster en met dat stekelbeest dan met mij...ik ga wel emigreren naar een onbewoond eiland met alleen maar mannen...  |
niet vergeten het adres te geven voor de voedselpakketten he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | doe maar een geldinzameling om al die boetes te betalen van die zoetwatermatrozen uit het Noorden die zich als Shumachers over weg bewegen...
Pfff, vrouwen...  |
Zijn inderdaad levensgevaarlijke wegpiraten Frank. Hield af en toe mijn hart vast. Misschien wel een blinde vlek ofzo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:46
|
|
|
|
Cootje vandaag op de fiets...... Maar.... bezit al weken een fiets met een loszittend zadel (oftewel een 'nee' schuddend zadel èn te lui/ eigenwijs/ makkelijk om deze vast te draaien)
Na diverse kilometers.... een hobbel in de weg overwonnen..... en..... schiet mijn zadel in de 'ja' stand...... Oftewel onmogelijke stand om te fietsen.... Na een paar grommende opmerkingen mijnerzijds trachtte ik hem al fietsend weer in de juiste positie te brengen.... Ach had ik de gevolgen toen maar voorzien...... Mijner aandacht was volledig op het zadel gericht zodat mijn voorwiel buiten het fietspad reed en waar de graskant ook nog eens enkele tientallen cm lager was..... Gevolg: noodlanding op de weg Na angstvallig om me heen gespeurd te hebben of er geen voorbijgangers te bemerken waren (wat gelukkig niet het geval was) overeind geklommen maar daar mijn been dermate gehavend uit de strijd kwam toch maar diverse verbandmiddelen ingeslagen en mijn huidige kennis erop los gelaten..... Vanzelfsprekend vertel ik niet hoe ik die kilometers naar huis afgelegd heb....
Dus.... wie wil er vannacht voor me werken??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Had je een bad hair day??????  |
was dat maar zo....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:52
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | bij dit soort uitjes is 'een aantal' niet genoeg. ik zat meer te denken aan 'iedereen'...'t is een beetje een 'als....dan'-situatie:
ALS Frank het telefoonnummer van Hannah (organisator) had gehad, DAN had hij geweten dat Hannah wat later zou komen en had hij even kunnen wachten...
zoiets
 |
áls hannah dan de telefoon opgenomen had, als ze op de snelweg reed.
en dat had ze niet gedaan............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:55
|
|
|
|
Ik concludeerde uit een eerder stuk van jouw, dat het Onze Vader wel geschrapt kon worden. Omdat we niet meer om vergeving hoeven te vragen.
Ik liet daarop zien welke regel.
Ik probeer duidelijk te maken, dat we dagelijks zondigen. We weten dat we zondigen door de 10 leefregels. We weten ook dat er verlossing is. We hoeven dus aleen nog maar vergeving te vragen om onze zonden. En we weten dat ze vergeven zijn.
Wat is belangrijk om te weten voor mij:
De 10 geboden, en het Onze Vader.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ben ik dan geen zonnetje??? Je kan me haast elke dag op het forum lezen...  |
Jawel, je bent het zonnetje in je huis..... alleen je uitstraling komt niet zover, ik merk namelijk niets meer van de zon.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 16:59
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja dubbel, ik kan het niet genoeg beklemtonen...leer nu toch eens iets te waarderen... |
Ja pa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 17:00
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Jawel, je bent het zonnetje in je huis..... alleen je uitstraling komt niet zover, ik merk namelijk niets meer van de zon.....  |
ik kan het woord uitstraling niet meer horen of lezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: maandag 26 september 2011, 17:05
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | áls hannah dan de telefoon opgenomen had, als ze op de snelweg reed.
en dat had ze niet gedaan............  |
nee 'tuurlijk niet, want 'niet-handsfree' bellen kost tegenwoordig 160 euro...en da's met een Fünfer toch al gauw een volle tank benzine...
|
|
| Naar boven |
|
|