ChristianMatch
 


Forum

Misleiding door satan
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2871 2872 2873 2874 2875 2876 2877 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat is dat nu voor redenatie Mariska? Het gaat in mijn beleving helemaal niet om wat je doet of gedaan hebt. Het gaat erom om je je een kind van God weet. En dat is alleen mogelijk als je Hem als Heer hebt aanvaard. Denk je dat God een dagboek van je bijhoudt met wat je elke dag doet? Er is maar één vraag, die God je stelt als je in de hemel komt: heb je Mijn Zoon aanvaard als je Verlosser?



Daar kom je dan wel makkelijk mee weg Chatuliem. Je hebt Mijn Zoon aanvaard als je Verlosser en weg is je verantwoording? Want vergeving krijg je toch wel?
Een mens heeft ook nog zoiets als zelfverantwoordelijkheid en kritisch naar zichzelf kijken, ook hoe je als christen in het leven staat.......
Het gaat juist wel om wat je doet of wat je gedaan hebt......Christen zijn brengt ook verantwoording met zich mee, in je daden en je leefwijze.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat is dat nu voor redenatie Mariska? Het gaat in mijn beleving helemaal niet om wat je doet of gedaan hebt. Het gaat erom om je je een kind van God weet. En dat is alleen mogelijk als je Hem als Heer hebt aanvaard. Denk je dat God een dagboek van je bijhoudt met wat je elke dag doet? Er is maar één vraag, die God je stelt als je in de hemel komt: heb je Mijn Zoon aanvaard als je Verlosser?

Maar wat wanneer je idd zegt dat je Jezus als je Verlosser aanvaard hebt, maar er ondertussen maar op los leeft, dingen doet waar God verdriet van heeft?

Ok, je kunt dan om vergeving vragen en dankzij de genade krijg je die ook, maar dat betekent toch niet dat je daarna weer op de oude voet verder kunt gaan?

Ik denk dat het wel degelijk meespeelt hoe jij je leven geleefd hebt, of jouw leven tot eer en glorie van God geweest is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:22
 
FRANKT627 schreef:
- eten voor Floshke
- melk voor Floshke
- een paar pilskes
- crackers
- radijsjes
- komkommer
- koffie
- zoetjes

Later stuur ik je een ander lijstj voor het voedselpakket...pffff, in de bres springen voor Noorderlingse wegpiraten Boze smiley

ehhhh enne wat krijgt prikkie hiervan?Alles is voor bassie en Floshke Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:22
 
COOTJE711 schreef:
Gefrustreerde smiley ssssttt... Eindelijk de eerste zon van dit jaar..... Knipoog smiley

Ben ik dan geen zonnetje??? Je kan me haast elke dag op het forum lezen... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:23
 
COOTJE711 schreef:
Gefrustreerde smiley ssssttt... Eindelijk de eerste zon van dit jaar..... Knipoog smiley

Ben ik dan geen zonnetje??? Je kan me haast elke dag op het forum lezen... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:23
 
JOSINA022 schreef:
Maar wat wanneer je idd zegt dat je Jezus als je Verlosser aanvaard hebt, maar er ondertussen maar op los leeft, dingen doet waar God verdriet van heeft?

Ok, je kunt dan om vergeving vragen en dankzij de genade krijg je die ook, maar dat betekent toch niet dat je daarna weer op de oude voet verder kunt gaan?

Ik denk dat het wel degelijk meespeelt hoe jij je leven geleefd hebt, of jouw leven tot eer en glorie van God geweest is.


Op de dag des oordeels zal God niet kijken naar wie wij waren, maar naar wat wij gedaan hebben.
We zullen geoordeeld worden naar onze daden.



Het laatste oordeel: Openbaring 20:

11 En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden.
12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken.
13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.
14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood.
15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.

vs 12 laat duidelijk zien dat wij geoordeeld worden naar onze daden/werken.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 26 september 2011, 16:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:24
 
FRANKT627 schreef:
Ben ik dan geen zonnetje??? Je kan me haast elke dag op het forum lezen... Engeltje smiley

Vandaar dat je het twee keer plaatst zeker Clown smiley
Ons zonnetje in huis hoor die Frankie Knipoog smiley
Maarre hebbie de zon weer meegenomen naar hoeven hij is hier pleite namelijk Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:24
 
FRANKT627 schreef:
- eten voor Floshke
- melk voor Floshke
- een paar pilskes
- crackers
- radijsjes
- komkommer
- koffie
- zoetjes

Later stuur ik je een ander lijstj voor het voedselpakket...pffff, in de bres springen voor Noorderlingse wegpiraten Boze smiley

Oke, ik zal gelijk een aktie op touw zetten: HELP DE BELGEN DE WINTER DOOR.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:24
 
FRANKT627 schreef:
Ben ik dan geen zonnetje??? Je kan me haast elke dag op het forum lezen... Engeltje smiley

En dan ook nog dubbel Gefrustreerde smiley Bang dat je over het hoofd gezien wordt? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:26
 
ANNE589 schreef:
Oke, ik zal gelijk een aktie op touw zetten: HELP DE BELGEN DE WINTER DOOR.

Haha, op mijn steun kun je rekenen hoor Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:28
 
ANNE589 schreef:
Oke, ik zal gelijk een aktie op touw zetten: HELP DE BELGEN DE WINTER DOOR.

Boze smiley doe maar een geldinzameling om al die boetes te betalen van die zoetwatermatrozen uit het Noorden die zich als Shumachers over weg bewegen...

Pfff, vrouwen... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:29
 
JOSINA022 schreef:
En dan ook nog dubbel Gefrustreerde smiley Bang dat je over het hoofd gezien wordt? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Boze smiley Ja dubbel, ik kan het niet genoeg beklemtonen...leer nu toch eens iets te waarderen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:31
 
ROADY641 schreef:
Het was niet mijn bedoeling je te laten schrikken :)

En hoe weet jij dat ik een absoluut onwetende leek ben? Dat KUN je namelijk helemaal niet weten ...

Hoe zie je Jezus eigenlijk Pieter? Die nog veel rakere uitspraken heeft gedaan? Daar ben ik wel benieuwd naar...
Maar jij bent jezus niet??


Persoonlijk denk ik dat er veel wonderen geweest zijn zoals ook beschreven staat in de bijbel. Ik geloof ook dat er nu nog wonderen gebeuren....
Voor genezing maar ook andere zaken is gebed belangrijk, daar ben ik het ook over eens.
Maar.... denk dat God geen shows en andere geplande gebedsdiensten hiervoor nodig heeft.....
Ben huiverig voor zulke dingen...
Ben het ook oneens met de opmerking om antidepressiva te laten staan omdat je anders 'niet voldoende vertrouwen zou hebben....'
Bewezen is dat het ernstige gevolgen kan hebben als je hier acuut mee stopt, vind het dus zelfs een gevaarlijke opmerking om het zo te stellen! Geschokte, onthutste smiley
Ik denk dat het belangrijker is om eens na te denken hoe het komt dat de inname van antidepressiva explosief toeneemt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:32
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley doe maar een geldinzameling om al die boetes te betalen van die zoetwatermatrozen uit het Noorden die zich als Shumachers over weg bewegen...

Pfff, vrouwen... Gefrustreerde smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Nee hoor, we willen Floshke niet laten verhongeren, hebben Josina en ik het weer gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:33
 
wordt aan gewerkt maar ben het psy. nog aan het verwerken Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:34
 
COOTJE711 schreef:
wordt aan gewerkt maar ben het psy. nog aan het verwerken Boze smiley


Had je een bad hair day?????? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:35
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley doe maar een geldinzameling om al die boetes te betalen van die zoetwatermatrozen uit het Noorden die zich als Shumachers over weg bewegen...

Pfff, vrouwen... Gefrustreerde smiley


Jammer dat ze zo leuk zijn he Frank...... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:37
 
ANNE589 schreef:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Nee hoor, we willen Floshke niet laten verhongeren, hebben Josina en ik het weer gedaan.

Huilende smiley, smiley in tranen zie je wel, jullie zitten meer in met die overjarige hamster en met dat stekelbeest dan met mij...ik ga wel emigreren naar een onbewoond eiland met alleen maar mannen... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:37
 
MARISKA601 schreef:
In het Onze Vader staat 1 regel:

En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren.

Dus vergeving vragen is zo te zeggen een verplichting.

Dat hebben we dus te bidden.

En ik weet dat de zonden dan vergeven zijn.
Nergens in de bijbel staat dat we maar 1x om vergeving hoeven te vragen voor onze zonden.


Leuk Mariska, maar dit is niet waar jij een opmerking en een vraag over stelde ...

@ Mariska --Kunnen we gered worden van de straf op de zonden?

Ja , als we vergeving vragen om onze overtredingen van de 10 geboden.


@ Mariska -- Dan hoeven we in feite dus ook het Onze Vader niet meer te bidden.

Nergens in de bijbel staat dat we maar 1x om vergeving hoeven te vragen voor onze zonden.

Ik schrijf dus ook niet dat je maar 1 keer om vergeving moet bidden voor je zonden, maar je hoeft maar 1 keer wederom geboren te worden, anders zou Jezus Christus telkens opnieuw voor onze zonden moeten sterven ... Het onze Vader is dus geen gebed wat je elke dag moet bidden om gered te worden, want dat ben je al door je wedergeboorte ...

Lees nog maar eens wat ik schreef over de zekerheid die je hebt in Jezus Christus, welke belofte ons is gedaan. Dat noemen ze ook wel "de Volheid van Genade" ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:40
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jammer dat ze zo leuk zijn he Frank...... Knipoog smiley Engeltje smiley

Gefrustreerde smiley wijs me nu eens enkele aardige vrouwen aan??? Ik denk dat het nog makkelijker is om de harde tegenstanders van yoga een crocodillendinges te laten doen Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:40
 
FRANKT627 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen zie je wel, jullie zitten meer in met die overjarige hamster en met dat stekelbeest dan met mij...ik ga wel emigreren naar een onbewoond eiland met alleen maar mannen... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

niet vergeten het adres te geven voor de voedselpakketten he
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:42
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley doe maar een geldinzameling om al die boetes te betalen van die zoetwatermatrozen uit het Noorden die zich als Shumachers over weg bewegen...

Pfff, vrouwen... Gefrustreerde smiley

Zijn inderdaad levensgevaarlijke wegpiraten Frank. Hield af en toe mijn hart vast. Misschien wel een blinde vlek ofzo. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:46
 
Cootje vandaag op de fiets...... Coole smiley met zonnebril
Maar.... bezit al weken een fiets met een loszittend zadel (oftewel een 'nee' schuddend zadel èn te lui/ eigenwijs/ makkelijk om deze vast te draaien)

Na diverse kilometers.... een hobbel in de weg overwonnen..... en..... schiet mijn zadel in de 'ja' stand...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Oftewel onmogelijke stand om te fietsen....
Na een paar grommende opmerkingen mijnerzijds trachtte ik hem al fietsend weer in de juiste positie te brengen....
Ach had ik de gevolgen toen maar voorzien...... Huilende smiley, smiley in tranen
Mijner aandacht was volledig op het zadel gericht zodat mijn voorwiel buiten het fietspad reed en waar de graskant ook nog eens enkele tientallen cm lager was..... Gevolg: noodlanding op de weg Verlegen lachende smiley
Na angstvallig om me heen gespeurd te hebben of er geen voorbijgangers te bemerken waren (wat gelukkig niet het geval was) overeind geklommen maar daar mijn been dermate gehavend uit de strijd kwam toch maar diverse verbandmiddelen ingeslagen en mijn huidige kennis erop los gelaten.....
Vanzelfsprekend vertel ik niet hoe ik die kilometers naar huis afgelegd heb.... Twijfelende smiley

Dus.... wie wil er vannacht voor me werken?? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Had je een bad hair day?????? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

was dat maar zo.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:52
 
GRIFFIN748 schreef:
bij dit soort uitjes is 'een aantal' niet genoeg. ik zat meer te denken aan 'iedereen'...'t is een beetje een 'als....dan'-situatie:

ALS Frank het telefoonnummer van Hannah (organisator) had gehad, DAN had hij geweten dat Hannah wat later zou komen en had hij even kunnen wachten...

zoiets

Engeltje smiley

áls hannah dan de telefoon opgenomen had, als ze op de snelweg reed. Engeltje smiley

en dat had ze niet gedaan............ Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:55
 
Ik concludeerde uit een eerder stuk van jouw, dat het Onze Vader wel geschrapt kon worden.
Omdat we niet meer om vergeving hoeven te vragen.

Ik liet daarop zien welke regel.

Ik probeer duidelijk te maken, dat we dagelijks zondigen.
We weten dat we zondigen door de 10 leefregels.
We weten ook dat er verlossing is.
We hoeven dus aleen nog maar vergeving te vragen om onze zonden.
En we weten dat ze vergeven zijn.

Wat is belangrijk om te weten voor mij:

De 10 geboden, en het Onze Vader.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:56
 
FRANKT627 schreef:
Ben ik dan geen zonnetje??? Je kan me haast elke dag op het forum lezen... Engeltje smiley

Jawel, je bent het zonnetje in je huis..... alleen je uitstraling komt niet zover, ik merk namelijk niets meer van de zon..... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 16:59
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley Ja dubbel, ik kan het niet genoeg beklemtonen...leer nu toch eens iets te waarderen...

Ja pa Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 17:00
 
COOTJE711 schreef:
Jawel, je bent het zonnetje in je huis..... alleen je uitstraling komt niet zover, ik merk namelijk niets meer van de zon..... Twijfelende smiley

Boze smiley ik kan het woord uitstraling niet meer horen of lezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 17:05
 
HANNAH810 schreef:
áls hannah dan de telefoon opgenomen had, als ze op de snelweg reed. Engeltje smiley

en dat had ze niet gedaan............ Lachende smiley met blinkend witte tanden

nee 'tuurlijk niet, want 'niet-handsfree' bellen kost tegenwoordig 160 euro...en da's met een Fünfer toch al gauw een volle tank benzine... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2871 2872 2873 2874 2875 2876 2877 ... 6194 Volgende
Pagina 2874 van 6194