| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
Berichten: 71
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 23:40
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dat is wel kinderachtig en flauwekul. Geen persoonlijke foto dan geen foto op je profiel. Liever geen andere afbeelding voor persoonlijke profiel. Dat is ongepast. |
Kijk, een plaatje waarbij het direct duidelijk is dat het geen foto is, vind ik wel kunnen. Al zijn er plaatjes bij die erg veel gelijkenissen met de persoon vertonen. Maar dit vind ik niet passen, zeker niet als het er niet bij staat. Misleiding is het eigenlijk en vind ik niet passen op een christelijke site als deze. Zou de redactie hier niets mee doen?
Laatst aangepast door
|
RENATE619
|
op dinsdag 27 september 2011, 23:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
Berichten: 65
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 23:51
|
|
|
|
|
Gaat dit nog steeds over de liefde ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 23:54
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dat ken best, maar t doet wel zeer het leven is hard, keihard voor mij en als je dan op deze manier nog eens een schop na krijgt, zie ik het allemaal ff helemaal niet meer zitten.. pijn is niet fijn!!  |
Dit klinkt hèèl triest.... ;, (Zal ik een consult psycholoog voor je aanvragen?? Dat wordt ook vergoed door de Duitse verzekering (particulier zelfs)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 23:57
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | | Gaat dit nog steeds over de liefde ? |
Ik zal liefdevol opzouten, goed?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 23:59
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | | Gaat dit nog steeds over de liefde ? | 't ging toch over lichtjes...???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 00:00
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | 't ging toch over lichtjes...???  |
Idd, liefdeslichtjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
Berichten: 65
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 00:04
|
|
|
|
Tis nu donker,.....en zie alles dof, kom in mn armen,.......en ontplof.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 01:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | voor die tijd een wandeling en eten bij Trijnie??? |
Hmmm goed plan Chat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 01:17
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Sja , vrouwen he . Gelukkig maar dat je Floshke nog hebt.  |
Yep ..Floshke heeft alles, wat de meeste vrouwen blijkbaar missen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 01:24
|
|
|
|
| MARCOWAAL200 schreef: | Nou iedereen is onderhand grijs geworden maar als het hier in de drecht steden is kom ik ook. Barendrecht is weer wat verder voor mij en idd niet door mensen van cm naar mijn weten. Maar count me in.
groetjes Marco  |
Mis Marco ....één van de dames die Barendrecht organiseren ...zit gewoon hier op CM.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 01:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | mooi dat alles zo makkelijk opgelost wordt de ene vraagt en een ander reageerd gelijk Zo kunnen mensen die graag willen mee!! |
Gelukkig zijn er mensen die elkaar helpen. Zo krijg je wel een goede sfeer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 02:33
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Yep ..Floshke heeft alles, wat de meeste vrouwen blijkbaar missen  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 02:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Bij mijn eerste date zal ik een dictee geven, als ze slaagt nog een tweede date.... |
moed se selluf ook noch well wile....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 02:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja maar Chat, je gaat toch niet met Arjan daten zeker? Hij is wel wat jong...  |
leuk stel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 07:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Yep ..Floshke heeft alles, wat de meeste vrouwen blijkbaar missen  |
Oh, je bedoelt dat Floshke erg veel aandacht en liefde krijgt. Ook wordt hij regelmatig geknuffeld, geaaid en gezoend. Hij mag op mijn bed en pas gestreken was slapen hoewel ik dat laatste niet zo graag heb... Tja, de vrouwen missen inderdaad wat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 07:57
|
|
|
|
Hééééééé, Ik zie dat Tess er weer is... Welkom, Tess...blijf je lang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 08:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hééééééé, Ik zie dat Tess er weer is... Welkom, Tess...blijf je lang  |
Tjonge... Frank een keer goed geslapen?? Hele nacht niet online gezien...  Of moest er nog veel strijk gebeuren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 08:15
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Tjonge... Frank een keer goed geslapen?? Hele nacht niet online gezien...  Of moest er nog veel strijk gebeuren? |
Neen joh, door één of andere duistere reden slaap ik al enkele dagen goed. Soms ga ik wat vroeger naar bed maar dan ben ik ook wat vroeger wakker maar de uren dat ik sliep tellen en het zijn er meer dan amper 2 uren.
Ik moet vandaag wel wassen en strijken...het zou hier ongeveer 26 graden worden...het kan dus buiten drogen...
Een mooie klimatologische dag om ook afscheid te nemen van CM...het is namelijk mijn laatste dag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 08:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Neen joh, door één of andere duistere reden slaap ik al enkele dagen goed. Soms ga ik wat vroeger naar bed maar dan ben ik ook wat vroeger wakker maar de uren dat ik sliep tellen en het zijn er meer dan amper 2 uren. Gefeliciteerd!
Ik moet vandaag wel wassen en strijken...het zou hier ongeveer 26 graden worden...het kan dus buiten drogen...
Een mooie klimatologische dag om ook afscheid te nemen van CM...het is namelijk mijn laatste dag... | da's dan ook weer triestig zeg.... gecondoleerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 08:36
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | da's dan ook weer triestig zeg.... gecondoleerd  |
Op tijd wat rust, Cootje. En het is tevens een 'groeiperiode'...wat ook heel belangrijk en heel mooi is. De reden waarom ik stop is heel mooi...voor mij toch althans.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 08:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Op tijd wat rust, Cootje. En het is tevens een 'groeiperiode'...wat ook heel belangrijk en heel mooi is. De reden waarom ik stop is heel mooi...voor mij toch althans.  |
Voor jou wel ja, maar wij dan? Wie moeten wij nu gaan plagen? Visser?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 08:51
|
|
|
|
De reformatie
De Reformatie (ook wel Hervorming genoemd) is een religieuze opleving in de 16e eeuw (volgens sommigen ook al in de 15e eeuw onder Johannes Hus). Eerdere aanzetten tot verandering waren er al voor de 15e eeuw, gezien onder andere de opkomst van de Moderne devotie van Geert Grote. Belangrijke vertegenwoordigers van de Reformatie waren Maarten Luther (Duitsland), Huldrych Zwingli (Zwitserland) en Johannes Calvijn (Frankrijk). Ze hadden de bedoeling om de katholieke Kerk van binnenuit te hervormen. Door de paus en andere leiders binnen de Rooms-katholieke Kerk werd de Reformatie echter afgewezen en bestreden, hierbij gesteund door Rooms-katholieke vorsten onder leiding van de jonge keizer Karel V. Hierdoor kwam het tot een breuk tussen de gereformeerden en de rooms-katholieken. Ondanks het verzet groeide de aanhang van de hervormingsgezinden snel, onder meer dankzij de verbreiding van de boekdrukkunst; ook voedde de Reformatie de politieke tegenstellingen tussen Europese vorsten en edelen, met als gevolg verschillende godsdienstoorlogen en opstanden. De invloed van de Reformatie strekt(e) zich uit over vele landen en is tot op de dag van vandaag merkbaar in kerk en samenleving over een groot deel van de wereld. De zestiende-eeuwse Reformatie wordt door protestanten gezien als een grote en diep ingrijpende opwekking in de kerk. Op het Concilie van Trente (1545-1563) werd 126 keer een vervloeking (Anathema sit) uitgesproken over de aanhangers van de Reformatie. Met dit concilie werd een contrareformatie ingezet, die zich onder meer richtte op verbetering van priesteropleidingen, herstel van misstanden, invloed op het onderwijs, geloofspropaganda en bestrijding van de protestantse 'ketterij'. Vooral de jezuïeten en de inquisitie waren actief in het bestrijden van de Reformatie.
Men neemt vaak aan dat de Reformatie met Maarten Luther begonnen is. Eigenlijk was zij al in de middeleeuwen begonnen. Aanleiding was dat de priesters dronken, gokten en dobbelden op kerkelijke feestdagen. Mensen als Geert Grote uit Deventer en Erasmus van Rotterdam waren daar bijzonder verontwaardigd over, de laatste schreef er een veel verspreid boek over: "Lof der zotheid". Erasmus en Grote hadden vooral kritiek op de geestelijkheid, niet op de Katholieke Kerk of het katholieke geloof zelf. Luther verzette zich echter tegen het idee dat de mens zelf zijn redding moet bewerkstelligen. Hij greep terug op de teksten van de apostel Paulus, waarin deze uitlegt dat redding voortkomt uit de genade van God, niet uit werken van de mens. Luther verzette zich daarom sterk tegen de handel in aflaten. Het grootste verschil tussen Luther en Erasmus was dat Luther de leer van de vrije wil tot het goede afwees, terwijl Erasmus deze juist verdedigde.
Het nieuws over Luthers reformatorische ideeën verspreidde zich door de drukpers snel over de rest van Europa. In Engeland scheurde de Kerk zich onder Hendrik VIII af van Rome en werden de kloosters gesloten. In Denemarken slaagde Christiaan III er met de hulp van de Hanzesteden in om het Lutheranisme op te leggen aan Denemarken en Noorwegen. In Zweden benoemde koning Gustaaf I Wasa zichzelf tot hoofd van de Zweedse kerk en dwong zijn onderdanen om de Lutherse hervorming te aanvaarden. Ook Frankrijk, Schotland en Zwitserland waren ontvankelijk voor de nieuwe ideeën. De man die zich zou ontpoppen als de belangrijkste protestantse hervormer van Europa was een Fransman die luisterde naar de naam Calvijn. Het calvinisme van Johannes Calvijn zorgde voor 'de tweede reformatorische golf', nadat aanhangers van het lutheranisme van Maarten Luther de eerste vervolgingen door de Rooms-katholieke Kerk hadden ondervonden. De Gereformeerde Kerk in de Nederlanden kende een samenvatting van haar geloofsleer in de Nederlandse Geloofsbelijdenis, opgesteld door Guido de Bres, in het jaar 1561. Voor het onderwijs in de kerken maakte men gebruik van de door Petrus Datheen vertaalde Heidelbergse Catechismus, opgesteld in 1563.
Als onderdeel van de beweging van de Reformatie ontstond in de zestiende eeuw de revolutionaire stroming van de Wederdopers. Zij werden, mede vanwege hun kritische houding ten opzichte van kerk en overheid, zwaar vervolgd, niet alleen van Rooms-Katholieke zijde, maar ook door hun mede-protestanten. In later tijd kregen zij de naam van Doopsgezinden. Een van hun leiders was de Fries Menno Simons; doopsgezinden werden naar hem wel Mennonieten genoemd.
In Nederland is er in de Gereformeerde Kerk in het begin van de zeventiende eeuw een strijd ontstaan over de leer van de predestinatie. Gomarus vertolkte het Calvinistische gevoelen, dat door Arminius werd aangevochten. Op de nationale synode van Dordrecht (1618-1619) werden de afwijkende standpunten streng veroordeeld, en de Remonstranten werden afgezet. Om de Calvinistische leer te verdedigen werden de Dordtse Leerregels (ook wel de Vijf Artikelen tegen de Remonstranten), opgesteld. Om de kerkelijke gemeenten in hun verband te bewaren en te regeren werd een Kerkenordening aangenomen, die de naam draagt van Dordtse Kerkorde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:15
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | Tis nu donker,.....en zie alles dof, kom in mn armen,.......en ontplof. |
Nee...dat is pas liefdevol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Neen joh, door één of andere duistere reden slaap ik al enkele dagen goed. Soms ga ik wat vroeger naar bed maar dan ben ik ook wat vroeger wakker maar de uren dat ik sliep tellen en het zijn er meer dan amper 2 uren.
Ik moet vandaag wel wassen en strijken...het zou hier ongeveer 26 graden worden...het kan dus buiten drogen...
Een mooie klimatologische dag om ook afscheid te nemen van CM...het is namelijk mijn laatste dag... |
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat moeten we nu zonder jou op cm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Op tijd wat rust, Cootje. En het is tevens een 'groeiperiode'...wat ook heel belangrijk en heel mooi is. De reden waarom ik stop is heel mooi...voor mij toch althans.  |
Moeten we nu op de cm setjes topic gaan kijken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:23
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Wat is er Erika? Kiespijn?  |
Spaar me zeg maarre wordt onpasselijk als twee mannen zoenen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:25
|
|
|
|
[quote=JOSINA022]
Volgens mij moeten we de setjes lijst in de gaten gaan houden josina hij doet zo zielig maar ondertussen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:29
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | | moed se selluf ook noch well wile.... |
en asse da nie wille tja dan hedde ge pecht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:31
|
|
|
|
| RENATE619 schreef: | Is dat niet een geweldige uitdaging om een aanvulling te zijn op een vrouw met bijvoorbeeld dyslectie? Volgens mij is het in een relatie zo bedoeld. Of zoek je liever heb type dat je op grammaticaal gebied met het groene boekje om de oren slaat. (kan ook een vorm van genot zijn) | Toch vreemd hoor, je mag zeggen: ik hou niet van blond, maar als je zegt ik hou niet van mensen die slecht schrijven, dan is het opeens zielig. Het ene kan je veranderen met verf, het andere door eerst na te denken voordat je schrijft.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 28 september 2011, 09:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 09:32
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | nog 2 nachten... Maar heb een zeer galante collega die ook voor mij een paar keer naar de bel ging. Zeer collegiaal van hem!  |
Cootje was effe weg namelijk om mij mn pillegie te brengen mag ze vaker komen doen want bij het idee alleen sliep ik weer redelijk vannacht
|
|
| Naar boven |
|
|