ChristianMatch
 


Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2897 2898 2899 2900 2901 2902 2903 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:02
 
COOTJE711 schreef:
Vanmorgen een stukje gewandeld voor het slapen....



Uploaded with ImageShack.us[/img]

Huh Smiley die vol vragen zit wanneer ga je slapen? Heb je nachtdienst gehad?


Laatst aangepast door
HERMAN388
op donderdag 29 september 2011, 16:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:07
 
CHATULIEM619 schreef:
Het onderwerp ging over slapeloosheid. De laatste pagina's is precies het zelfde gebeurd als ook met andere topics. En dat tegen de afspraken in. Het lijkt erop dat ik de enige ben die er zich aan stoort, maar de meeste mensen storen zich hieraan....

Hoi chat,
Jij praat natuurlijk voor jezelf. Als er meer zijn die zich storen, laten die het dan melden. (een enkele reactie gezien)

Misschien moeten we gewoon onderscheid gaan maken tussen serieuze of niet serieuze topic's.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:12
 
CROSSROAD317 schreef:
Twee citaten uit een preek van Ds. Jaap Ophof (GKV) 26 november 2004

1ste citaat.
Conclusie: de wet mag niet in de kerkdienst gelezen worden met als doel, dat de gemeenteleden heiliger gaan leven. Uit de antwoorden in de mini-enquête blijkt, dat dit doel/argument wel genoemd wordt. Dat verwijt ik niemand, want die indruk wordt ook meer dan eens gewekt. En de liturgie waarin aan het begin van de dienst schuldbelijdenis en genadeverkondiging een plaats hebben, draagt er aan bij dat de wet de rol van veranderaar en heiligmaker krijgt. Volgens mij, ik sta open voor overtuigende argumenten, klopt daar niets van.

2de citaat.
Waarom krijgen we daar in onze kerken soms zo weinig van te zien? Waarom kunnen er scheuringen zijn? Om verschillende redenen, maar de volgende reden kom ik te weinig tegen: omdat de gemeente elke zondagmorgen na de groet van God bijna direct onder de wet wordt geplaatst. Onder het oordeel. Terug naar af! En omdat we elkaar te weinig zien in Christus. Waar het van letters, van de wet, van menselijke regels wordt verwacht, daar blijven mensen hangen Maar waar Christus met zijn macht en overwinning alle eer krijgt voor wie er wat wij door en in hem mogen zijn, daar gaat wat gebeuren. En dat zie ik ook in de kerk. Je kunt het zo aanwijzen: christenen die eigenlijk nog een bedekking op hebben en, daarom niet tot uitbundige bloei komen en christenen die vrij zijn in de Geest.

De hele preek is na te lezen op onderstaande link ... (naar onder scrollen en 26 november 2004 aanklikken)

http://www.kerkbode.nl/websites/scholma/hb.nsf/hb2003?Openframeset?OpenFrameset&Frame=f2&SRC=http://www.kerkbode.nl/websites/scholma/HB.nsf/KB2009%20Archief?OpenForm

..


Die link werkt niet:
No documents found.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:14
 
HERMAN388 schreef:
Huh Smiley die vol vragen zit wanneer ga je slapen? Heb je nachtdienst gehad?

yep... laatste nachtje gehad.... Knipoog smiley
Werken tot 7.30 dus 't was lekker vanmorgen om even de stress kwijt te raken... Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Het onderwerp ging over slapeloosheid. De laatste pagina's is precies het zelfde gebeurd als ook met andere topics. En dat tegen de afspraken in. Het lijkt erop dat ik de enige ben die er zich aan stoort, maar de meeste mensen storen zich hieraan....



Hier krijg ik nou slapeloze nachten van...
Wat je niet zint op het forum, negeer dat.

Als een paar mensen lol hebben op een topic
laat ze lol hebben.

Een gezellige sfeer op het forum word op deze manier
verziekt.

En waarom niet spreken voor je zelf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:37
 
COOTJE711 schreef:
Hoi chat,
Jij praat natuurlijk voor jezelf. Als er meer zijn die zich storen, laten die het dan melden. (een enkele reactie gezien)

Misschien moeten we gewoon onderscheid gaan maken tussen serieuze of niet serieuze topic's.
Hoezo spreek ik voor mezelf? Er zijn voldoende mensen die erover klagen. En we hebben het onderscheid gemaakt tussen serieuze en niet serieuze onderwerpen. Alleen mensen houden zich niet aan de afspraak....'t is om slapeloze nachten van te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:43
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoe kom je aan die info Leo?


vast ook via Xandernieuws.nl Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:47
 
HERMAN388 schreef:
Dat is waar, ik heb daar rondje gereden en naar Lindos geweest (witte stad) met een haven, waar apostel Paulus kwam tijdens zendingsreis


en hoe zat het toen met die barretjes? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:49
 
HERMAN388 schreef:
Hoeksche Waard is perfecte eiland Knipoog smiley


Ja vast!!
Het is zo perfect dat de inwoners graag de tol voor de kiltunnel betalen om even van het eiland af te mogen zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:51
 
Ik zou graag willen weten wie "we" zijn die zich storen aan het lollig zijn.
Ik zie maar 1 reactie.


Ik zou liever zelf zien als men voor zich zelf spreekt en niet voor anderen.

En kom niet aanzetten met van ze durven niet, want ze zijn bang dat ze afgekraakt worden.
Ik ben per slot van rekening geen kanibaal.

Als men zich stoort aan het lollig zijn:
mail de redactie.
Zij kunnen misschien advies geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoezo spreek ik voor mezelf? Er zijn voldoende mensen die erover klagen. En we hebben het onderscheid gemaakt tussen serieuze en niet serieuze onderwerpen. Alleen mensen houden zich niet aan de afspraak....'t is om slapeloze nachten van te krijgen.

Ik moet ook toegeven dat het mij enigzins irriteert. Vooral omdat je in eerste instantie denkt dat er nieuwe reacties zijn. Leuk! Maar als je ze dan gaat lezen gaat het eigenlijk nergens over, of over een heel ander onderwerp. En dan niet 1 reactie... Maar iedereen moet weer reageren op bepaalde onzin. Ondertussen zit ik dan al 5 minuten dingen te lezen die me totaal niet interesseren, op zoek naar een serieuze reactie op het onderwerp.
Dus het heeft ook mijn voorkeur om het onderwerp aan te houden. Af en toe een geintje moet kunnen, maar geen pagina's lang.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:03
 
MARIO216 schreef:
Gister uit de krant.

RKK: Uitvaart na euthanasie kan.

UTRECHT
. Een parochiaan die euthanasie heeft laten plegen of zelfmoord heeft gepleegd, mag soms toch een kerkelijke uitvaart krijgen. Dat schrijven de bisschoppen woensdag in een verklaring. De Rooms-Katholieke Kerk wijst actieve euthanasie en suïcide af, maar als iemand ‘door emotie, angst en stress was overmand, is er de innerlijke vrijheid en daarmee de toerekenbaarheid van de daad verminderd. In dat geval kan een priester toch besluiten een kerkelijke uitvaartplechtigheid te houden.’ In Liempde ontstond veel onrust omdat pastoor Norbert van der Sluis een uitvaart van een trouw parochiaan die euthansie had laten plegen.

Ik wil toch even zeggen dat ik het leuk vind dat je ons op de hoogte houd over de berichtgeving hierover. Goed om te lezen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:33
 
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Dank jullie wel!!!!!!

Ik ben net thuis van het werk en zie al die lieve berichtjes en leuke mailtjes,heerlijk Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:42
 
HERMAN388 schreef:
Huh Smiley die vol vragen zit wanneer ga je slapen? Heb je nachtdienst gehad?

Wat een mooie foto! Wat is Zuid-Holland mooi he? :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:45
 
RENATE619 schreef:
Ik moet ook toegeven dat het mij enigzins irriteert. Vooral omdat je in eerste instantie denkt dat er nieuwe reacties zijn. Leuk! Maar als je ze dan gaat lezen gaat het eigenlijk nergens over, of over een heel ander onderwerp. En dan niet 1 reactie... Maar iedereen moet weer reageren op bepaalde onzin. Ondertussen zit ik dan al 5 minuten dingen te lezen die me totaal niet interesseren, op zoek naar een serieuze reactie op het onderwerp.
Dus het heeft ook mijn voorkeur om het onderwerp aan te houden. Af en toe een geintje moet kunnen, maar geen pagina's lang.

Ik geef toe dat ik er idd nogal eens een handje van heb om op iets lollig te reageren, maar dat is dan meestal wel nav een andere bijdrage. Ik kan het dan toch niet laten om daar op in te gaan Verlegen lachende smiley

Maar ik beloof beterschap en mocht ik mij daar niet aan houden dan hoor ik dat graag. Uiteraard dan wel via de mail Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:46
 
PIETER649 schreef:
Ja vast!!
Het is zo perfect dat de inwoners graag de tol voor de kiltunnel betalen om even van het eiland af te mogen zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


het Alcatraz van nederland he, enkel kan je je hier vrijkopen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:47
 
JOSINA022 schreef:
Ik geef toe dat ik er idd nogal eens een handje van heb om op iets lollig te reageren, maar dat is dan meestal wel nav een andere bijdrage. Ik kan het dan toch niet laten om daar op in te gaan Verlegen lachende smiley

Maar ik beloof beterschap en mocht ik mij daar niet aan houden dan hoor ik dat graag. Uiteraard dan wel via de mail Knipoog smiley
Slaap je wel goed?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:50
 
JOSINA022 schreef:
Ik geef toe dat ik er idd nogal eens een handje van heb om op iets lollig te reageren, maar dat is dan meestal wel nav een andere bijdrage. Ik kan het dan toch niet laten om daar op in te gaan Verlegen lachende smiley

Maar ik beloof beterschap en mocht ik mij daar niet aan houden dan hoor ik dat graag. Uiteraard dan wel via de mail Knipoog smiley

Klopt Josina zo zit ik dus ook in elkaar! Het is een reactie op vaak en dat gaat een leven lijden maar ik roep ook vaak zat he dit is off-topic dus tja vind dat een lolletje best mag maar op een gegeven moment weer on topic te gaan.
En er zijn twee topics die dan overblijven dat is de picknick die is voorbij dus waarom zou je daar niet lollig mogen zijn en de off-topic topic daar mag je doen wat je wilt maar vind het flauw dat er gezegt wordt dat we van alle topics een lol topic maken want dat ontken ik ten zeerste!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:50
 
CHATULIEM619 schreef:
Slaap je wel goed?

Gelukkig wel, Chat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:52
 
Zat net nog even de laatste bladzijdes door te lezen maar zag dat de meeste van mijn bijdrages toch echt over slapen gingen Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:54
 
CROSSROAD317 schreef:
Het elfde gebod !!!

dat zegt het al he: nummer elf......das dus niet in de plaats van, maar een aanvulling op!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:55
 
Ondanks dat het hier echt wel warm te noemen is 27 graden Coole smiley met zonnebril
is achter de stoep nog niet eens droog van de ochtend nevel vind dit wel vreemd eigenlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:55
 
RENATE619 schreef:
Ik moet ook toegeven dat het mij enigzins irriteert. Vooral omdat je in eerste instantie denkt dat er nieuwe reacties zijn. Leuk! Maar als je ze dan gaat lezen gaat het eigenlijk nergens over, of over een heel ander onderwerp. En dan niet 1 reactie... Maar iedereen moet weer reageren op bepaalde onzin. Ondertussen zit ik dan al 5 minuten dingen te lezen die me totaal niet interesseren, op zoek naar een serieuze reactie op het onderwerp.
Dus het heeft ook mijn voorkeur om het onderwerp aan te houden. Af en toe een geintje moet kunnen, maar geen pagina's lang.

oke Renate snap je punt wel.
Vooral als je niet met dàt gedeelte mee doet, dan is het een hoop leeswerk Lachende smiley
Stukken die mij niet interesseren lees ik altijd heel oppervlakkig of sla ik over.
Punt van een forum is nu eenmaal dat er veel verschillende mensen zijn met verschillen.
Goed is het om elkaar hier soms op aan te spreken, vind het wel verschil maken op welke manier.
- Leg je op alle slakken zout òf geef je gewoon eens je mening.
- Praat je namens jezelf òf neem je gelijk half CM mee in je argument....Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:58
 
SHANITA130 schreef:
Wat een mooie foto! Wat is Zuid-Holland mooi he? :)
kijk.... met jou kan ik praten Lachende smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:58
 
CHATULIEM619 schreef:
De wet die in je hart geschreven is, want uiteindelijk draait het veel meer om je motivatie dan om je daden zelf. Je loopt het gevaar dat als je je aan de buitenkant goed voordoet en je zoveel mogelijk aan deze geboden houdt, je denkt dat je er al bent. Maar dan kan je hart nog koud zijn en vol haat en bitterheid zitten. De 10 geboden hebben het niet over vergeving, ze hebben het ook niet over verlossing bij overtreding. Zonder de genade en de liefde van God leiden ze tot veroordeling. Je kunt idd een ander ermee om de oren slaan, en je er ook nog goed bij voelen.
De wet in je hart leert je een ander te vergeven, eigenlijk al voordat hij er over vraagt. De wet in je hart komt voort uit de Liefde van God en de liefde voor God. En als je van elkaar houdt, heb je ook dingen voor elkaar over. Niet de 10 geboden zou je motivatie moeten zijn om te leven zoals God het wil, maar je relatie met God.

Klopt chat maar daarom wordt er in de preken ook niet de nadruk op de 10 geboden gelegd maar op ellende verlossing en dankbaarheid.
En dat de Heere een God is van liefde en niet een om bang voor te hoeven zijn maar we mogen zeker wel op de 10 geboden gewezen worden ze zijn niet voor niks opgesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:59
 
ERIKA129 schreef:
Ondanks dat het hier echt wel warm te noemen is 27 graden Coole smiley met zonnebril
is achter de stoep nog niet eens droog van de ochtend nevel vind dit wel vreemd eigenlijk!


Ideaal weer om je kind om te kopen: als jij nou ff lief bril uitzoekt bij de opticien gaan we daarna naar het eiscafe Lachende smiley
Nog nooit zo snel klaar geweest Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:03
 
RENATE619 schreef:
Ik moet ook toegeven dat het mij enigzins irriteert. Vooral omdat je in eerste instantie denkt dat er nieuwe reacties zijn. Leuk! Maar als je ze dan gaat lezen gaat het eigenlijk nergens over, of over een heel ander onderwerp. En dan niet 1 reactie... Maar iedereen moet weer reageren op bepaalde onzin. Ondertussen zit ik dan al 5 minuten dingen te lezen die me totaal niet interesseren, op zoek naar een serieuze reactie op het onderwerp.
Dus het heeft ook mijn voorkeur om het onderwerp aan te houden. Af en toe een geintje moet kunnen, maar geen pagina's lang.

Renate,

Ja, dat heb ik wel. Dan denk ik van leuk of interessant een paar nieuwe reacties. En dan zijn het eigenlijk een soort 'onderonsjes' die ik niet snap.
Omdat ik bijvoorbeeld geen nachtdienst in de zorg draai.

Er is hier ook geen moderator. Ja, wel de Redactie, maar ja, die doet eigenlijk alleen iets als het écht niet anders kan. bijvoorbeeld bannen als iemand over een grens gaat met inhoud van een posting. Of een topic op slot doen, als het een hele verkeerde kant oploopt.

Ik ken wel sites die hebben een moderator. Die kijkt ook of het on-topic blijft en of er geen slow chat in voorkomt. Ja, en zo zijn er nog wat regels. Postings mogen niet té lang zijn, want dan worden ze vaak niet hélemaal gelezen. En dan, met een moderator, is het niet persoonlijk, want er zijn dan regels, die iedereen weet.

Ik zelf vind het erg moeilijk om tegen iemand die mij verschillende keren erg heeft bemoedigd en geholpen, om daar dan iets van te zeggen....Dat is het eigenlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:05
 
ERIKA129 schreef:
Klopt chat maar daarom wordt er in de preken ook niet de nadruk op de 10 geboden gelegd maar op ellende verlossing en dankbaarheid.
En dat de Heere een God is van liefde en niet een om bang voor te hoeven zijn maar we mogen zeker wel op de 10 geboden gewezen worden ze zijn niet voor niks opgesteld.

Kan het niet beter verwoorden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:09
 
ANNETTE792 schreef:
Ideaal weer om je kind om te kopen: als jij nou ff lief bril uitzoekt bij de opticien gaan we daarna naar het eiscafe Lachende smiley
Nog nooit zo snel klaar geweest Clown smiley

Inderdaad, het is echt ijsweer.... Die zullen goede zaken doen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:09
 
COOTJE711 schreef:
oke Renate snap je punt wel.
Vooral als je niet met dàt gedeelte mee doet, dan is het een hoop leeswerk Lachende smiley
Stukken die mij niet interesseren lees ik altijd heel oppervlakkig of sla ik over.
Punt van een forum is nu eenmaal dat er veel verschillende mensen zijn met verschillen.
Goed is het om elkaar hier soms op aan te spreken, vind het wel verschil maken op welke manier.
- Leg je op alle slakken zout òf geef je gewoon eens je mening.
- Praat je namens jezelf òf neem je gelijk half CM mee in je argument....Twijfelende smiley
Cootje, ik weet echt wel het verschil tussen mijn eigen mening en een mening die door anderen gedeeld wordt. In deze korte periode heb je al twee mensen, die hetzelfde beweren als ik. Ik draai hier al een paar jaar mee en ken een behoorlijk aantal mensen, en dit is toch wel de meestgehoorde klacht.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 29 september 2011, 21:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2897 2898 2899 2900 2901 2902 2903 ... 6194 Volgende
Pagina 2900 van 6194