| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:57
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Wat een mooie foto! Wat is Zuid-Holland mooi he? :) |
Ja hè dank je wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Maar als je weet dat de wet vervangen is door een nieuwe wet, nl. de wet in ons hart, vind je het dan niet vreemd, dat de oude wet zo'n prominente plaats in de dienst heeft? Ontken je dan juist niet daarmee dat er een nieuwe wet voor in de plaats gekomen is? Ontken je daarmee niet in feite het verlossingswerk van Christus? Want waar draait het dan om, de oude wet die veroordeling gaf of de nieuwe wet, die verlossing geeft? |
Ik vind het niet vreemd nee, en een prominente plaats? de Evangelieverkondiging staat bij ons bovenaan....naast het loven/eren en danken aan God. De nieuwe wet staat heel goed naast de oude, het is een vervulling én een andere interpretatie/andere prioriteiten geven...aan de oude wet:
Jezus zelf geeft dit aan in de verschillende verzen uit de Bergrede: 1.Toorn en doodslag (vers 21-26). 2.Echtbreuk (vers 27-30). 3.Echtscheiding (vers 31,32). 4.Zweren (vers 33-37). 5.Vergelding (vers 38-42). 6.Het liefhebben van vijanden (vers 43-48).
Ik geloof in de weg van verlossing...ellende, ons verloren zijn verlossing, ons gered zijn en dankbaarheid, ons blij zijn.
Het Evangelie dan..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 09:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:06
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Met dat buikje van jou rol je zeker gemakkelijker  |
oeps cross... gaan we nu uiterlijke kenmerken gebruiken?? das gevaarlijk hoor, ik kan ook wel wat euh... dingetjes opnoemen.. zullen we deze discussie meteen maar beeindigen voordattie binnen 3 postings gierend uit de klauwen loopt... 
Pieter, als hetero soms toch net een valse nicht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:08
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Kaal?  |
Pruik erop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:16
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Er zijn kerken/gemeentes die een valse leer kunnen verkondigen. En daar pas ik voor op. |
Weet je dat vele mensen slapen in de kerk De woorden komen bij ene oor in en dan weer bij de andere oor uit. Wakker zijn ze niet.
Jezus zegt duidelijk: Ontwaak, u die slaapt..........Efeze 5:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:19
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | slechtste moment heb nu al 10 muggen doodgemept en nog zie ik er een aantal voorbij komen  |
Waarom sluiten de ramen en deuren niet dicht? Lekker zweten binnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:22
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ja vast!! Het is zo perfect dat de inwoners graag de tol voor de kiltunnel betalen om even van het eiland af te mogen zijn  |
Ik zet mijn auto neer bij Mookhoek en pak de fiets van de fietsendrager en zoef door de tunnel en dan weer op de fietsdrager van een andere auto bij de Mc Donalds.
Voordelig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:23
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ehhhhhhh alle muggen dood?? mijn schilderijen kunnen niet tegen die klamme buitenlucht! Nog meer oplossingen??? |
Kun je op de muren zelf schilderen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:25
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | verhuizen naar Deutschland, hier geen mugguh  |
We hebben Nederlandse muggen en ze kunnen de grens niet over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:26
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Er zijn kerken/gemeentes die een valse leer kunnen verkondigen. En daar pas ik voor op. | Ik dacht dat we daar in een ander topic ook over hadden.....over misleiding.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik dacht dat we daar in een ander topic ook over hadden.....over misleiding. |
Klopt.
Uit iedere religieuze hoek kunnen misleidingen komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:28
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik zeg niet dat zelfmoord mag maar ik vind het anders als mensen doorpsychische nood het leven niet meer zien zitten daar helpt weinig tegen. Wat lichamelijke pijn en ongemakken die zijn tegenwoordig heel goed te verhelpen en te verlichten met goede medicatie geen mens hoeft pijn te lijden! | Ik vind je ook meten met twee maten. Je gaat er te gemakkelijk van uit dat iemand met een depressie er niks aan kan doen en dat we daarom zelfmoord maar goed moeten keuren. We hebben echter uitstekende anti psychotica. Maar vaak is men te eigenwijs die in te nemen. Zelfmoord is ook een keuze, en de keuze gaat er vaak aan vooraf. Eerlijk gezegd heb ik voor die mensen weinig respect...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 29 september 2011, 22:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:29
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Weet je dat vele mensen slapen in de kerk De woorden komen bij ene oor in en dan weer bij de andere oor uit. Wakker zijn ze niet.
Jezus zegt duidelijk: Ontwaak, u die slaapt..........Efeze 5:14 | zie het onderwerp..misleiding..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik dacht dat we daar in een ander topic ook over hadden.....over misleiding. |
Misleiding van satan.
Daar gaat dit stuk niet over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:34
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | de gaafste tatoo vind ik nog steeds die afbeelding van een geldgleuf met daarboven: insert coin
 |
Die hebben ze me nog niet laten zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:42
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Misleiding van satan.
Daar gaat dit stuk niet over. | Het verschil is, dat ik erken dat sommige mensen fout bezig zijn en ook afstand van die mensen durf te nemen. Jij houdt vol dat je kerk gelijk heeft, ook al slaan ze de plank volledig mis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:48
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het verschil is, dat ik erken dat sommige mensen fout bezig zijn en ook afstand van die mensen durf te nemen. Jij houdt vol dat je kerk gelijk heeft, ook al slaan ze de plank volledig mis. |
Zijn Mariska en jij iets via het forum aan het uitvechten? kun je dat niet beter privé doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het verschil is, dat ik erken dat sommige mensen fout bezig zijn en ook afstand van die mensen durf te nemen. Jij houdt vol dat je kerk gelijk heeft, ook al slaan ze de plank volledig mis. |
Ik beweer nergens dat mij kerk goed zit. Ik wil alleen maar zeggen, dat er dwaalleraars onder de christenen kunnen zitten.
En ja hoe herken je ze? Dat is vrij moelijk. Dus pas ik er voor om dingen te gaan doen, die bij mij niet goed aanvoelen. Lees ook het stuk maar: wonderen en genezingen in de eindtijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:04
|
|
|
|
[quote=MARISKA601]Wonderen en genezingen in de eindtijd .... ----
Jakobus 1:16 Geliefde broeders en zusters, vergis u niet: 17 elke goede gave, elk volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader van de hemellichten; bij hem is nooit enige verandering of verduistering waar te nemen. 18 Hij wilde ons door de verkondiging van de waarheid tot leven roepen, om ons de eersten te maken in zijn schepping.
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 13:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik beweer nergens dat mij kerk goed zit. Ik wil alleen maar zeggen, dat er dwaalleraars onder de christenen kunnen zitten.
En ja hoe herken je ze? Dat is vrij moelijk. Dus pas ik er voor om dingen te gaan doen, die bij mij niet goed aanvoelen. Lees ook het stuk maar: wonderen en genezingen in de eindtijd. | denk je serieus dat het God uitmaakt hoe je Hem aanbidt? Denk je echt dat God niet aanbeden wil worden? Dan ben je wel heel erg verdwaald....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:10
|
|
|
|
|
kanttekening.. Ds. H.G. Koekoek is voorganger in een baptisten gemeente.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:13
|
|
|
|
Geluk is: niet doen waar je plezier in hebt, maar plezier hebben in wat je doet
James M. Barrie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:14
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | fijn cross dat het bij jou zo is gaan werken! Gun het je van harte, hoop dat het mij ook nog mag gaan overkomen al hoewel ik steeds volop op God vertrouw maar mijn hoofd zit nog veel te vol maar het komt goed daar vertrouw ik op! |
Dat weet ik Erika ...
Vertrouwen is iets heel persoonlijks, en wat God met mij voorheeft is ook heel persoonlijk. Ik moest ff terug naar ong. 2 jaar geleden, ook toen kwam die vraag op me af, op wie stel ik mijn vertrouwen ... Ik vroeg om gebed voor mijn stotteren, maar eerst moest ik mijn vertrouwen op Hem stellen, voordat Hij in mij kon werken ... Mijn vertrouwen moest ik op Hem stellen, er was nog veel te vergeven, iedereen die mij ooit had gepest stond tussen mij en God in, in dat vertrouwen (duurde wel lang voordat ik mij overgaf aan Hem) kon ik vergeven en genezen ... Ik stotter nog steeds, maar op het moment dat de HG mij iets op mijn hart geeft, een gebed of een Woord, dan kan ik praten zonder te stotteren ... Naar dat moment, dat vertrouwen moest ik terug ... Op wie (Willem) stel jij je vertrouwen ... Here God, op U alleen !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:21
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik beweer nergens dat mij kerk goed zit. Ik wil alleen maar zeggen, dat er dwaalleraars onder de christenen kunnen zitten.
En ja hoe herken je ze? Dat is vrij moelijk. Dus pas ik er voor om dingen te gaan doen, die bij mij niet goed aanvoelen. Lees ook het stuk maar: wonderen en genezingen in de eindtijd. |
Ik wil me nergens mee bemoeien hoor.
Maar ik dacht toch wel dat onder andere zéker de Reformatorische kerk goed zit. Net als de Gereformeerd Vrijgemaakten en de Katholieken. En nog veel meer anderen.
Welterusten voor straks.
nb: Wat niet goed voelt moet je niet doen, goed zo.
God heeft ons ons verstand, gevoel en intuïtie gegeven om te gebruiken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:21
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat weet ik Erika ...
Vertrouwen is iets heel persoonlijks, en wat God met mij voorheeft is ook heel persoonlijk. Ik moest ff terug naar ong. 2 jaar geleden, ook toen kwam die vraag op me af, op wie stel ik mijn vertrouwen ... Ik vroeg om gebed voor mijn stotteren, maar eerst moest ik mijn vertrouwen op Hem stellen, voordat Hij in mij kon werken ... Mijn vertrouwen moest ik op Hem stellen, er was nog veel te vergeven, iedereen die mij ooit had gepest stond tussen mij en God in, in dat vertrouwen (duurde wel lang voordat ik mij overgaf aan Hem) kon ik vergeven en genezen ... Ik stotter nog steeds, maar op het moment dat de HG mij iets op mijn hart geeft, een gebed of een Woord, dan kan ik praten zonder te stotteren ... Naar dat moment, dat vertrouwen moest ik terug ... Op wie (Willem) stel jij je vertrouwen ... Here God, op U alleen !!! |
Het is het enige goede..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zo Nathanya, eigenlijk denken we hetzelfde. En ook in persoonlijk contact is het een veelgehoorde klacht. Tja, als ze niet goed NL kunnen, moet ik dan maar al mn films weggooien die niet ondertiteld zijn? Ik kijk hier meer naar Engelstalige zenders dan NL, dan kan ik dat dus ook niet meer doen. Die schotels en tuners kan ik dan maar verkopen...pfff... |
Je kan ook gewoon nóg een tv kopen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 30 september 2011, 13:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:27
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Heey..die Le......... Moest je met dit prachtige weer werken? Nou ja,,je hebt dit prachtige weer maar mooi als kado er bij gekregen! Fijne verjaardag met allen die je lief zijn. |
Hee,zijn jullie er ook weer?!Ik zag al iets op mijn hievus van Herman  Ik werk/leer momenteel fulltime maar vind het zo ontzettend leuk dat ik fluitend heenga en weer thuis kom
Vandaag een rustige verjaardag gehad,zaterdag feest met de familie!(zowel gewone familie als aangetrouwdstiefschoonfamilie.......ingewikkeld hoor )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
Berichten: 158
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 08:11
|
|
|
|
|
Het geloof neemt nooit teveel op van zijn rekening bij de hemelbank.
|
|
| Naar boven |
|
|