ChristianMatch
 


Forum

Euthanasie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2906 2907 2908 2909 2910 2911 2912 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:00
 
ERIKA129 schreef:
Ik weet het niet Leanne ik vind het hele moeilijke dilemma's.


Ik denk dat het zulke moeilijke dilemma's zijn dat we juist daarom moet oppassen er zo'n mening over te hebben......
Want wij praten wel vanuit een gezonde situatie ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:05
 
En wat is het nog heerlijk buiten Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens.
Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt......
Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal......
En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren.....


Dat vind ik dus misbruik maken van de Bijbelse term vergeving ... Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ...
Denk dat veel mensen bij vergeving denken dat ze dan ook maar vrijuit zullen gaan voor de Nederlandse wet ... Je hebt je te houden aan de wetten zoals die in Nederland gelden daar heeft het Bijbels principe van vergeving helemaal niets mee van doen ... Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten ... Hij wist dat wat hij deed tegen de Nederlandse wet is, dus zal hij de gevolgen ook moeten dragen ...

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 30 september 2011, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:07
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens.
Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt......
Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal......
En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren.....

Heb het ook gezien en het is idd te schokkend voor woorden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRIS212





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:20
 
Waar kwam die docu?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:22
 
CHRIS212 schreef:
Waar kwam die docu?

Bij de "5e dag" van de EO, Ned. 2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:26
 
PIETER649 schreef:
ik heb in mn fabriek ook wat kolomboormachienes en kort geleden was onze Borat ( zo noemen we hem omdattie uit Kazachstan komt) lief en vlijtig aan het boren... MET HANDSCHOENEN AAN!!!! Geschokte, onthutste smiley Woedende smiley
Niemand had er op gelet eigenlijk omdat we er van uit gaan dat ieder weldenkend mens NOOIT zoiets stoms zou doen... Gefrustreerde smiley
Totdat we opeens een brul hoorden: STROM WEG, STROM WEG!!!
Lag Borat in een innige omhelzing met de draaiende boorkop....

Ik heb inmiddels na meerdere incidenten besloten de man ( 53 kampt met naweeen van een beroerte) toch maar te ontslaan.
Binnen mijn fabriek is zijn veiligheid, EN die van zijn collega´s niet meer te garanderen.
De subsidie betaal ik dan maar terug... Twijfelende smiley

Jammer van die handschoenen,waren het leuke?........... Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:28
 
PIETER649 schreef:
ik heb in mn fabriek ook wat kolomboormachienes en kort geleden was onze Borat ( zo noemen we hem omdattie uit Kazachstan komt) lief en vlijtig aan het boren... MET HANDSCHOENEN AAN!!!! Geschokte, onthutste smiley Woedende smiley
Niemand had er op gelet eigenlijk omdat we er van uit gaan dat ieder weldenkend mens NOOIT zoiets stoms zou doen... Gefrustreerde smiley
Totdat we opeens een brul hoorden: STROM WEG, STROM WEG!!!
Lag Borat in een innige omhelzing met de draaiende boorkop....

Ik heb inmiddels na meerdere incidenten besloten de man ( 53 kampt met naweeen van een beroerte) toch maar te ontslaan.
Binnen mijn fabriek is zijn veiligheid, EN die van zijn collega´s niet meer te garanderen.
De subsidie betaal ik dan maar terug... Twijfelende smiley

Balen voor hem.

Half jaar na mijn ongeval ben ik pas geopereerd, ik dacht dat het meevallen met blauw plekje, (daar wordt je hard van zeggen ze zo)
metalen plaatje schoot los van de vloer en zat vast aan de draaiende boor en draaide mee en sloeg zo tegen mijn hand en 3 maanden kreeg ik echt pijn en er stond geen breuk of schade op de röngtenfoto.
2 maanden later wilde ik echt bij de specialist van algemene chirurgie komen voor zekerheid en toch uit de kom bij meerdere foto's en poosje later was de operatie mislukt en overgegaan naar plastisch chirurgie en daarna iedere keer schoot de duim vanzelf uit de kom ter oorzake van slijtage.
De toekomst van mijn hand is nog onzeker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:33
 
JOSINA022 schreef:
En wat is het nog heerlijk buiten Lachende smiley

Nazomer bestaat toch niet?
we kennen alleen

lente
zomer
herfst
winter

We hadden ook warme lente, toch geen voorzomer Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:39
 
HERMAN388 schreef:
Ik heb wel bericht gehad van je
Maar ik kwam 2 jaar geleden te laat Gefrustreerde smiley
Vanavond weer goed maken Lachende smiley

Twee jaar geleden Verraste, verbaasde smiley das vreemd zit pas een jaar op cm Knipoog smiley
Enne met dit mooie weer doe ik de bbq dit keer met mijn mams
misschien volgende ronde he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:41
 
LEANNE226 schreef:
Jammer van die handschoenen,waren het leuke?........... Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Leanne toch foei Boze smiley Schaam je je hoort eerst na die man te vragen he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:42
 
ERIKA129 schreef:
Twee jaar geleden Verraste, verbaasde smiley das vreemd zit pas een jaar op cm Knipoog smiley
Enne met dit mooie weer doe ik de bbq dit keer met mijn mams
misschien volgende ronde he Knipoog smiley

Valt mij tegen van je hoor Boze smiley Knipoog smiley Volgende ronde gaat dit jaar vast niet meer lukken Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat het zulke moeilijke dilemma's zijn dat we juist daarom moet oppassen er zo'n mening over te hebben......
Want wij praten wel vanuit een gezonde situatie ....

Klopt das een waar ding!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:43
 
JOSINA022 schreef:
Valt mij tegen van je hoor Boze smiley Knipoog smiley Volgende ronde gaat dit jaar vast niet meer lukken Gefrustreerde smiley

Solly je kan niet alles hebben Knipoog smiley
Maar wie zegt dat het niet nog weer mooi wordt??
Overigens was het moeilijk om aan BBQ vlees te komen slagers zijn er niet meer op ingesteld Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:46
 
ERIKA129 schreef:
Solly je kan niet alles hebben Knipoog smiley
Maar wie zegt dat het niet nog weer mooi wordt??
Overigens was het moeilijk om aan BBQ vlees te komen slagers zijn er niet meer op ingesteld Gefrustreerde smiley

Ja mooi weer wordt het nog wel een paar dagen, hou je dan morgen al een nieuwe ronde? Kwijlende smiley Clown smiley

Zorg ik voor het vlees. Deal? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:47
 
JOSINA022 schreef:
Ja mooi weer wordt het nog wel een paar dagen, hou je dan morgen al een nieuwe ronde? Kwijlende smiley Clown smiley

Zorg ik voor het vlees. Deal? Lachende smiley met blinkend witte tanden

ehhhh BBQ morgen pas he met mn mams Knipoog smiley
dan wordt het zeker mooi en warm Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:49
 
ERIKA129 schreef:
Leanne toch foei Boze smiley Schaam je je hoort eerst na die man te vragen he Knipoog smiley


@ Leanne: het waren groene latex gedoopte handschoenen met open ruggetje.

@ Erika: niet schelden op Leanne... uit het verhaal viel op te maken dattie het overleefd heeft, anders kon ik m nu toch niet ontslaan he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:51
 
PIETER649 schreef:
@ Leanne: het waren groene latex gedoopte handschoenen met open ruggetje.

@ Erika: niet schelden op Leanne... uit het verhaal viel op te maken dattie het overleefd heeft, anders kon ik m nu toch niet ontslaan he Knipoog smiley

Ja dat begreep ik ook dat tie het heeft overleeft Knipoog smiley
Maar hij kan wel gewond zijn geraakt he Twijfelende smiley
Maar ikke deed niet schelden alleen even terecht wijzen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:52
 
ERIKA129 schreef:
ehhhh BBQ morgen pas he met mn mams Knipoog smiley
dan wordt het zeker mooi en warm Lachende smiley

Grrrr, laat ook maar hoor Boze smiley

Maarre...geniet er maar van met je mams, jullie treffen het maar Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:54
 
JOSINA022 schreef:
Grrrr, laat ook maar hoor Boze smiley

Maarre...geniet er maar van met je mams, jullie treffen het maar Knipoog smiley

Je mag wel een keer komen gourmetten hoor als de wind lekker om het huis waait Lachende smiley
Alleen wij dan he zonder Herman anders kunnen we niet over hem kletsen of het moet gaan stormen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:58
 
ERIKA129 schreef:
Je mag wel een keer komen gourmetten hoor als de wind lekker om het huis waait Lachende smiley
Alleen wij dan he zonder Herman anders kunnen we niet over hem kletsen of het moet gaan stormen Clown smiley

Je hebt het helemaal goedgemaakt hoor! Clown smiley

Maar doe idd maar zonder de mannen (ik reken Visser en Frank ook maar ff mee) Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:00
 
JOSINA022 schreef:
Je hebt het helemaal goedgemaakt hoor! Clown smiley

Maar doe idd maar zonder de mannen (ik reken Visser en Frank ook maar ff mee) Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley

Deal en dan nu weer on-topic he Knipoog smiley
Nog steeds lekker buiten Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:02
 
tis donker buiten..
kan niet zien welk weer...

en nee de zonnebril heb ik niet op....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:03
 
ERIKA129 schreef:
Deal en dan nu weer on-topic he Knipoog smiley
Nog steeds lekker buiten Lachende smiley

Het is echt heerlijk nog buiten Lachende smiley Alleen al die muggen hè? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:09
 
JOSINA022 schreef:
Het is echt heerlijk nog buiten Lachende smiley Alleen al die muggen hè? Knipoog smiley

welke muggen Knipoog smiley zijn hier niet meer heb ze met de noorderzon meegestuurd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:15
 
JOSINA022 schreef:
Je hebt het helemaal goedgemaakt hoor! Clown smiley

Maar doe idd maar zonder de mannen (ik reken Visser en Frank ook maar ff mee) Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley


Gaan we zó beginnen? Boze smiley
Nou, ik ga morgen wel bbq-en ......ik nodig wel anderen uit.
't is ook nooit goed met jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Visser, die elke dag geniet van dit weer, alleen zo kort. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:16
 
JOSINA022 schreef:
Het is echt heerlijk nog buiten Lachende smiley Alleen al die muggen hè? Knipoog smiley

Gooi dan ook een klamboe over je heen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:16
 
Vrijdag 30 september, Psalm 114; Uit de harde steenrots.

Een echte exodus-psalm! Het gaat in dit lied over de uittocht, die oertocht uit een land van angst. Egypte dus. Maar tegelijkertijd komen hier al die andere landen en volken aan bod die angst aanhagen. Babel. De Filistijnen. Nazi-Duitsland. En omdat Israël in de bijbeltaal niet de beste, maar wel de eerste is, gaat het in deze psalm tussen de regels daar ook over al die andere volken die, achter Israël aan, gemarteld worden, getreiterd worden, aangeklaagd, belaagd, opgejaagd. In dit lied gloort hoop! In dit lied wordt de uittocht bezongen, de bevrijding. Over de zee gaat het. En over de Jordaan. De Rode Zee en de Jordaan. De Rode zee en de Jordaan bleven staan van schrik, vormden een muur, maakten een pad. Droogvoets konden de kinderen van Israël naar de overkant: de woestijn in en later, veel later, ook in de woestijn weer uit. De zee vlucht. De Jordaan trekt zich terug. Het water – hier toonbeeld van vijandschap en tegenstand – gaat de op de loop. En kijk de bergen schrikken als rammen, de heuvels springen op als lammetjes! Voor wie? Voor de Eeuwige, die zijn volk thuisbrengt, naar huis geleidt. En zie, dan is er, in de woestenij, wéér water. Maar nu is er sprake van ander water. Geen bedreigend, vijandig water., maar water dat leven geeft en de dorst lessen kan. ‘Hij verandert de rots in een bron, hard gesteente in een stroom van water.’ Kom, neem en drink – met volle teugen!
Zou Jezus ook aan deze psalm hebben gedacht toen Hij zei dat Hij het levende water is? Dat zou best een kunnen. Hoe dan ook, Hij is het: midden in de woestijn die leven heet. Ik ben bevrijd uit een land vol angst. Onderweg wordt mijn dorst gelest door Hem, mijn Rots. En als ik eenmaal sta voor die dreigende doodsjordaan, houdt zijn hand het water tegen.

Beef dan, gij aarde, voor Israëls Heer,
krimp voor zijn aanschijn en buig u terneer,
laat u door God bedwingen
die water wellen deed uit de woestijn
en uit de harde steenrots een fontein
van lafenis ontspringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:18
 
VISSER278 schreef:
Gooi dan ook een klamboe over je heen Verraste, verbaasde smiley

Nee zeg, met een kat om mij heen? Leuk speelgoed voor haar Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:19
 
VISSER278 schreef:
Gaan we zó beginnen? Boze smiley
Nou, ik ga morgen wel bbq-en ......ik nodig wel anderen uit.
't is ook nooit goed met jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Visser, die elke dag geniet van dit weer, alleen zo kort. Coole smiley met zonnebril

Heb jij ff mazzel dat ik nog geen auto mag rijden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2906 2907 2908 2909 2910 2911 2912 ... 6194 Volgende
Pagina 2909 van 6194