| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Ik weet het niet Leanne ik vind het hele moeilijke dilemma's. |
Ik denk dat het zulke moeilijke dilemma's zijn dat we juist daarom moet oppassen er zo'n mening over te hebben...... Want wij praten wel vanuit een gezonde situatie ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:05
|
|
|
|
En wat is het nog heerlijk buiten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens. Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt...... Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal...... En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren..... |
Dat vind ik dus misbruik maken van de Bijbelse term vergeving ... Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ... Denk dat veel mensen bij vergeving denken dat ze dan ook maar vrijuit zullen gaan voor de Nederlandse wet ... Je hebt je te houden aan de wetten zoals die in Nederland gelden daar heeft het Bijbels principe van vergeving helemaal niets mee van doen ... Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten ... Hij wist dat wat hij deed tegen de Nederlandse wet is, dus zal hij de gevolgen ook moeten dragen ...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 30 september 2011, 20:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens. Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt...... Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal...... En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren..... |
Heb het ook gezien en het is idd te schokkend voor woorden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRIS212
|
Berichten: 11
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:20
|
|
|
|
|
Waar kwam die docu?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:22
|
|
|
|
| CHRIS212 schreef: | | Waar kwam die docu? |
Bij de "5e dag" van de EO, Ned. 2
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:26
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik heb in mn fabriek ook wat kolomboormachienes en kort geleden was onze Borat ( zo noemen we hem omdattie uit Kazachstan komt) lief en vlijtig aan het boren... MET HANDSCHOENEN AAN!!!!  Niemand had er op gelet eigenlijk omdat we er van uit gaan dat ieder weldenkend mens NOOIT zoiets stoms zou doen...  Totdat we opeens een brul hoorden: STROM WEG, STROM WEG!!! Lag Borat in een innige omhelzing met de draaiende boorkop....
Ik heb inmiddels na meerdere incidenten besloten de man ( 53 kampt met naweeen van een beroerte) toch maar te ontslaan. Binnen mijn fabriek is zijn veiligheid, EN die van zijn collega´s niet meer te garanderen. De subsidie betaal ik dan maar terug...  |
Jammer van die handschoenen,waren het leuke?...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:28
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik heb in mn fabriek ook wat kolomboormachienes en kort geleden was onze Borat ( zo noemen we hem omdattie uit Kazachstan komt) lief en vlijtig aan het boren... MET HANDSCHOENEN AAN!!!!  Niemand had er op gelet eigenlijk omdat we er van uit gaan dat ieder weldenkend mens NOOIT zoiets stoms zou doen...  Totdat we opeens een brul hoorden: STROM WEG, STROM WEG!!! Lag Borat in een innige omhelzing met de draaiende boorkop....
Ik heb inmiddels na meerdere incidenten besloten de man ( 53 kampt met naweeen van een beroerte) toch maar te ontslaan. Binnen mijn fabriek is zijn veiligheid, EN die van zijn collega´s niet meer te garanderen. De subsidie betaal ik dan maar terug...  |
Balen voor hem.
Half jaar na mijn ongeval ben ik pas geopereerd, ik dacht dat het meevallen met blauw plekje, (daar wordt je hard van zeggen ze zo) metalen plaatje schoot los van de vloer en zat vast aan de draaiende boor en draaide mee en sloeg zo tegen mijn hand en 3 maanden kreeg ik echt pijn en er stond geen breuk of schade op de röngtenfoto. 2 maanden later wilde ik echt bij de specialist van algemene chirurgie komen voor zekerheid en toch uit de kom bij meerdere foto's en poosje later was de operatie mislukt en overgegaan naar plastisch chirurgie en daarna iedere keer schoot de duim vanzelf uit de kom ter oorzake van slijtage. De toekomst van mijn hand is nog onzeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:33
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | En wat is het nog heerlijk buiten  |
Nazomer bestaat toch niet? we kennen alleen
lente zomer herfst winter
We hadden ook warme lente, toch geen voorzomer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:39
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik heb wel bericht gehad van je Maar ik kwam 2 jaar geleden te laat Vanavond weer goed maken  |
Twee jaar geleden das vreemd zit pas een jaar op cm Enne met dit mooie weer doe ik de bbq dit keer met mijn mams misschien volgende ronde he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:41
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Jammer van die handschoenen,waren het leuke?...........  |
Leanne toch foei Schaam je je hoort eerst na die man te vragen he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:42
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Twee jaar geleden das vreemd zit pas een jaar op cm Enne met dit mooie weer doe ik de bbq dit keer met mijn mams misschien volgende ronde he  |
Valt mij tegen van je hoor Volgende ronde gaat dit jaar vast niet meer lukken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat het zulke moeilijke dilemma's zijn dat we juist daarom moet oppassen er zo'n mening over te hebben...... Want wij praten wel vanuit een gezonde situatie .... |
Klopt das een waar ding!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:43
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Valt mij tegen van je hoor Volgende ronde gaat dit jaar vast niet meer lukken  |
Solly je kan niet alles hebben Maar wie zegt dat het niet nog weer mooi wordt?? Overigens was het moeilijk om aan BBQ vlees te komen slagers zijn er niet meer op ingesteld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:46
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Solly je kan niet alles hebben Maar wie zegt dat het niet nog weer mooi wordt?? Overigens was het moeilijk om aan BBQ vlees te komen slagers zijn er niet meer op ingesteld  |
Ja mooi weer wordt het nog wel een paar dagen, hou je dan morgen al een nieuwe ronde?
Zorg ik voor het vlees. Deal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:47
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ja mooi weer wordt het nog wel een paar dagen, hou je dan morgen al een nieuwe ronde?
Zorg ik voor het vlees. Deal?  |
ehhhh BBQ morgen pas he met mn mams dan wordt het zeker mooi en warm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:49
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Leanne toch foei Schaam je je hoort eerst na die man te vragen he  |
@ Leanne: het waren groene latex gedoopte handschoenen met open ruggetje.
@ Erika: niet schelden op Leanne... uit het verhaal viel op te maken dattie het overleefd heeft, anders kon ik m nu toch niet ontslaan he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:51
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | @ Leanne: het waren groene latex gedoopte handschoenen met open ruggetje.
@ Erika: niet schelden op Leanne... uit het verhaal viel op te maken dattie het overleefd heeft, anders kon ik m nu toch niet ontslaan he  |
Ja dat begreep ik ook dat tie het heeft overleeft Maar hij kan wel gewond zijn geraakt he Maar ikke deed niet schelden alleen even terecht wijzen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ehhhh BBQ morgen pas he met mn mams dan wordt het zeker mooi en warm  |
Grrrr, laat ook maar hoor
Maarre...geniet er maar van met je mams, jullie treffen het maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:54
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Grrrr, laat ook maar hoor
Maarre...geniet er maar van met je mams, jullie treffen het maar  |
Je mag wel een keer komen gourmetten hoor als de wind lekker om het huis waait Alleen wij dan he zonder Herman anders kunnen we niet over hem kletsen of het moet gaan stormen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:58
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Je mag wel een keer komen gourmetten hoor als de wind lekker om het huis waait Alleen wij dan he zonder Herman anders kunnen we niet over hem kletsen of het moet gaan stormen  |
Je hebt het helemaal goedgemaakt hoor!
Maar doe idd maar zonder de mannen (ik reken Visser en Frank ook maar ff mee)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:00
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Je hebt het helemaal goedgemaakt hoor!
Maar doe idd maar zonder de mannen (ik reken Visser en Frank ook maar ff mee)  |
Deal en dan nu weer on-topic he Nog steeds lekker buiten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:02
|
|
|
|
tis donker buiten.. kan niet zien welk weer...
en nee de zonnebril heb ik niet op....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:03
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Deal en dan nu weer on-topic he Nog steeds lekker buiten  |
Het is echt heerlijk nog buiten Alleen al die muggen hè?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:09
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Het is echt heerlijk nog buiten Alleen al die muggen hè?  |
welke muggen zijn hier niet meer heb ze met de noorderzon meegestuurd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:15
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Je hebt het helemaal goedgemaakt hoor!
Maar doe idd maar zonder de mannen (ik reken Visser en Frank ook maar ff mee)  |
Gaan we zó beginnen? Nou, ik ga morgen wel bbq-en ......ik nodig wel anderen uit. 't is ook nooit goed met jou
Visser, die elke dag geniet van dit weer, alleen zo kort.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:16
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Het is echt heerlijk nog buiten Alleen al die muggen hè?  |
Gooi dan ook een klamboe over je heen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:16
|
|
|
|
Vrijdag 30 september, Psalm 114; Uit de harde steenrots.
Een echte exodus-psalm! Het gaat in dit lied over de uittocht, die oertocht uit een land van angst. Egypte dus. Maar tegelijkertijd komen hier al die andere landen en volken aan bod die angst aanhagen. Babel. De Filistijnen. Nazi-Duitsland. En omdat Israël in de bijbeltaal niet de beste, maar wel de eerste is, gaat het in deze psalm tussen de regels daar ook over al die andere volken die, achter Israël aan, gemarteld worden, getreiterd worden, aangeklaagd, belaagd, opgejaagd. In dit lied gloort hoop! In dit lied wordt de uittocht bezongen, de bevrijding. Over de zee gaat het. En over de Jordaan. De Rode Zee en de Jordaan. De Rode zee en de Jordaan bleven staan van schrik, vormden een muur, maakten een pad. Droogvoets konden de kinderen van Israël naar de overkant: de woestijn in en later, veel later, ook in de woestijn weer uit. De zee vlucht. De Jordaan trekt zich terug. Het water – hier toonbeeld van vijandschap en tegenstand – gaat de op de loop. En kijk de bergen schrikken als rammen, de heuvels springen op als lammetjes! Voor wie? Voor de Eeuwige, die zijn volk thuisbrengt, naar huis geleidt. En zie, dan is er, in de woestenij, wéér water. Maar nu is er sprake van ander water. Geen bedreigend, vijandig water., maar water dat leven geeft en de dorst lessen kan. ‘Hij verandert de rots in een bron, hard gesteente in een stroom van water.’ Kom, neem en drink – met volle teugen! Zou Jezus ook aan deze psalm hebben gedacht toen Hij zei dat Hij het levende water is? Dat zou best een kunnen. Hoe dan ook, Hij is het: midden in de woestijn die leven heet. Ik ben bevrijd uit een land vol angst. Onderweg wordt mijn dorst gelest door Hem, mijn Rots. En als ik eenmaal sta voor die dreigende doodsjordaan, houdt zijn hand het water tegen.
Beef dan, gij aarde, voor Israëls Heer, krimp voor zijn aanschijn en buig u terneer, laat u door God bedwingen die water wellen deed uit de woestijn en uit de harde steenrots een fontein van lafenis ontspringen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:18
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Gooi dan ook een klamboe over je heen  |
Nee zeg, met een kat om mij heen? Leuk speelgoed voor haar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 21:19
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Gaan we zó beginnen? Nou, ik ga morgen wel bbq-en ......ik nodig wel anderen uit. 't is ook nooit goed met jou
Visser, die elke dag geniet van dit weer, alleen zo kort.  |
Heb jij ff mazzel dat ik nog geen auto mag rijden
|
|
| Naar boven |
|
|