| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:31
|
|
|
|
[quote=MARISKA601]"als ik de 10 geboden niet houd dan ga ik naar de hel"
Ik bedoel hier mee te zeggen, dat we zonder kennis van het hele geloof eigenlijk verloren zijn.
Dat is niet wat je zegt Mariska ... "als ik de 10 geboden niet houd, dan ga ik naar de hel". Ik = Mariska = een christen ... wat is dan de Volheid van de Genade van God ... dat jij als christen "als je je niet aan de 10 geboden houdt, dat je dan naar de hel gaat" of is jouw bestemming als christen zijnde "Eeuwig Leven door het Volbrachte werk van Jezus Christus"?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:36
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Geef mij maar aan, alleen met Bijbelse standpunten graag ... dat yoga de leer van de Bijbel onderschrijft. Dat de achtergrond van yoga niets te doen heeft met oosterse wijsheden die hun oorsprong niet vinden in het sjamanisme ...
Verder heeft je opmerking niets maar dan ook helemaal niets met dit onderwerp te maken, en had je me beter per mail kunnen schrijven wat je stoort aan mij ... nu maak je het publiekelijk en zet je mij te kijk als een kleine jongen. |
Ik heb helemaal geen behoefte om me aan jou te verantwoorden waarom ik yoga wel ok vind. daar gaat het ook helemaal niet om....het gaat om het stukje respect voor andermans mening....... Ik krijg nu een beetje de indruk dat jij wel van alles mag schrijven maar als er kritiek van de andere kant komt dan voel je je publiekelijk te kijk gezet? Zo steek ik helemaal niet in elkaar om zo te handelen en ik voer gewoon een discussie met je ...... En wat betreft het onderwerp? het heeft er letterlijk niet mee te maken maar de wel de lijn der gedachten he? Het enige wat ik van je vraag is om respect voor een andersmans mening te hebben ook al is het de jouwe niet, niets meer en minder..... Kijk wat elkaar bind en niet wat elkaar niet verdraagt zoals Pieter terecht schreef.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:37
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Het vrije weekend bestaat nog niet zo lang hoor. De 6 daagse werkweek is pas in de jaren 60 afgeschaft, tot die tijd werkte men gewoon 6 dagen (wat op zich bijbels is geloof ik, 6 dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen, maar de 7e de dag...) |
Ben ik helemaal met je eens, wat de jaren 60 betreft, hoewel ik mij nog vaag kan herinneren, ik zaterdags s,morgens tot 11.30 naar de kleuterschool moest. De winkels om 13.00 dicht gingen, ter voorbereiding aan de zondag. En er op zondag niets open was, als alleen 1 kroeg, en 1 bar dancing, die ernstig veroordeeld werd door, zwaar gelovig Katwijk aan zee/rijn. Tegenwoordig is bijna alles open, in ieder geval de horeca. De enige van allochtone afkomst tot de jaren 80 waren St Klaas en zijn pieten, maar die gingen gelukkig weg rond 6 december. Maar heden ten dagen, wordt ook Katwijk overspoelt door andere allochtonen met winkels, die wel zondags open willen zijn, dus moeten de andere ook, anders weer positieve discriminatie. En dat mag ook weer niet, dus alle gevolgen van dien. Terug naar vroeger?! Helaas dat gaat niet meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hoi Martin,
Snap niet dat die man uberhaupt weer is bevestigd in het ambt! En al helemaal niet hoe die dan de 10 geboden kan voorlezen. |
Maar dan kom je toch weer bij het punt van vergeving. Als die man nu oprecht spijt heeft betoond aan kerk en slachtoffer dan mag hij toch ook zijn werk weer uitvoeren???? Als je kijkt naar de letter van de Bijbel? Zomaar een gedachte die bij me opkomt....Of is het eens een dief altijd een dief..... Voor de duidelijkheid: ik vind ook dat die man eigenlijk geen predikant hoort te zijn als je dit soort dingen doet.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 2 oktober 2011, 14:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 15:06
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | gevolgd door broodje paardenrookvlees? gelukkig hebben we nog een andere dochter met prinsessengedrag  |
Als we er nou van uit gaan dat kinderen zich spiegelen aan hun ouders, is wel duidelijk dat jij je in dit huwelijk heel anders gedraagd dan in je vorige huwelijk.... tsss de koningin spreekt....
Zijn er blijfvanmnlijf huizen voor mannen eigenlijk??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 15:11
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ben ik helemaal met je eens, wat de jaren 60 betreft, hoewel ik mij nog vaag kan herinneren, ik zaterdags s,morgens tot 11.30 naar de kleuterschool moest. De winkels om 13.00 dicht gingen, ter voorbereiding aan de zondag. En er op zondag niets open was, als alleen 1 kroeg, en 1 bar dancing, die ernstig veroordeeld werd door, zwaar gelovig Katwijk aan zee/rijn. Tegenwoordig is bijna alles open, in ieder geval de horeca. De enige van allochtone afkomst tot de jaren 80 waren St Klaas en zijn pieten, maar die gingen gelukkig weg rond 6 december. Maar heden ten dagen, wordt ook Katwijk overspoelt door andere allochtonen met winkels, die wel zondags open willen zijn, dus moeten de andere ook, anders weer positieve discriminatie. En dat mag ook weer niet, dus alle gevolgen van dien. Terug naar vroeger?! Helaas dat gaat niet meer.  |
Niemand moet iets, je moet dan enkel accepteren dat bepaalde klanten op zondag bij je concurrent hun spulen halen. Aan de andere kant kiezen gelovigen er dan vaak weer voor om ook doordeweeks hun spullen te kopen bij de winkelier die hun winkel gesloten houd uit respect voor de zondagsrust. Dus of het je nou op jaarbasis echt verlies oplevert als je voor de zondagsrust kiest betwijfel ik.
Ik kerk in een gemeente die erg toeristisch is. Onze kerk staat op een groot plein met veel cafe's, midden in het centrum. Als wij zondagsmorgens de kerk verlaten staan we dus letterlijk meteen weer in de wereld, tussen de toeristen die een kopje koffie drinken op het terras. Maar ik kan me daar niet erg aan storen, ik groet ze vriendelijk en vertrek richting huis om daar van mn kopje koffie te gaan genieten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 15:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat mij opvalt is dat in sommige plaatsen absoluut geen winkels open mogen op zondag. Maar de horeca mag wel open zijn.
En ik doel dan met name op de kroegen. |
Eigenlijk is dat heel simpel, en was voor enkele jaren geleden bij ons in het dorp ook een heet hangijzer. Maar het excuus van de horeca was heel simpel opgesteld, wij moeten het hebben van mensen die vrij zijn. En op zondag, is iedereen vrij, althans wel in Katwijk. Tegenwoordig is alles open wat maar een beetje riekt naar horeca. Maar winkels zijn vooralsnog gesloten, maar dat zal wel niet zolang meer duren. Vroeger stonden er langs de weg ook borden, en zeker als je het dorp in reed, Welkom in Katwijk, ook in de kerk, maar die moesten weg, van weer niet Christelijke partijen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 15:28
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
Ik vind dat je nu begint door te drammen. Ik geef hier geen antwoord op. Ik vind dat ik duidelijk genoeg ben geweest in dit topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb helemaal geen behoefte om me aan jou te verantwoorden waarom ik yoga wel ok vind. daar gaat het ook helemaal niet om.... waarom begin je er dan over ... je roept mij ter verantwoording toch ... dat ik jou heb gekwets met mijn mening over yoga. Als het off-topic is en het er niet toe doet, begin er dan niet over ... denk eerst na voor je iets schrijft ... het gaat om het stukje respect voor andermans mening....... En jouw stukje respect voor mijn mening aangaande yoga, dat ik het anders zie vanuit Bijbels perspectief ... Ik krijg nu een beetje de indruk dat jij wel van alles mag schrijven maar als er kritiek van de andere kant komt dan voel je je publiekelijk te kijk gezet? Zo steek ik helemaal niet in elkaar om zo te handelen en ik voer gewoon een discussie met je ...... Als er kritiek van de andere kant komt ... of ... als mijn menig anders is dan die van jou lever je kritiek. Dat is wat anders dan argumenteren/discussieren. Zoals ik het zie, aangaande onderwerp yoga, lever ik Bijbelse argumenten en geef jij alleen maar kritiek ... En wat betreft het onderwerp? het heeft er letterlijk niet mee te maken maar de wel de lijn der gedachten he? Nee, yoga is voor mij toch echt totaal iets anders dan "het voorlezen van de 10 geboden". Daar was mijn vraagstelling aangaande de wet voorlezen, de koppeling die ik maakte naar de Heidelberger Catechismus en de bedekking die over hen komt, fout en daardoor misschien voor sommigen kwetsend. Daarom ook niet te vergelijken met mijn standpunt over yoga !! Het enige wat ik van je vraag is om respect voor een andersmans mening te hebben ook al is het de jouwe niet, niets meer en minder..... Diezelfde vraag krijg je terug, heb jij respect voor mijn mening aangaande yoga en de door mij ingenomen Bijbelse standpunten daarin? Kijk wat elkaar bind en niet wat elkaar niet verdraagt zoals Pieter terecht schreef....... | Wat mij bindt met wedergeboren christenen weet ik wel ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:12
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Eigenlijk is dat heel simpel, en was voor enkele jaren geleden bij ons in het dorp ook een heet hangijzer. Maar het excuus van de horeca was heel simpel opgesteld, wij moeten het hebben van mensen die vrij zijn. En op zondag, is iedereen vrij, althans wel in Katwijk. Tegenwoordig is alles open wat maar een beetje riekt naar horeca. Maar winkels zijn vooralsnog gesloten, maar dat zal wel niet zolang meer duren. Vroeger stonden er langs de weg ook borden, en zeker als je het dorp in reed, Welkom in Katwijk, ook in de kerk, maar die moesten weg, van weer niet Christelijke partijen. |
Eigenlijk wel humor... Ik kom ook uit zo´n dorpje waar vroeger de SGP de scepter zwaaide, diverse sgp-boeren hebben schofterig geld verdiend door hun bouwland te verkopen voor woningbouw.... Nu stemmen de nieuwe inwoners geeneens allemaal sgp, vinden ze de chr.school toch wel errug strak, etc etc... De grootste klagerts van het vroegah was alles betah, hebben dr telf stevig van geprofiteerd he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:13
|
|
|
|
[quote=MARISKA601]Ik vind dat je nu begint door te drammen. Ik geef hier geen antwoord op. Ik vind dat ik duidelijk genoeg ben geweest in dit topic.
Joh. 4:14 maar wie het water drinkt dat Ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat Ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:16
|
|
|
|
kunnen we de sharia niet invoeren op cm?? te beginnen met damesprofielfoto´s in burka, blijft er tenminste nog wat te raden over... Het lijkt hier trouwes wel het juiste sfeertje voor de sharia... gelukkig word er alleen nog maar digitaal gestenigd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:19
|
|
|
|

Hey Sweetlady,
Al ben je tijdelijk even van cm af toch wilde ik je even van Harte feliciteren met je 46 ste verjaardag Maak er een fijne dag van vooral met dit mooie weer. Nog veel goede en gezegende jaren toegewenst met je kinderen.
Liefs Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:24
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | kunnen we de sharia niet invoeren op cm?? te beginnen met damesprofielfoto´s in burka, blijft er tenminste nog wat te raden over... Het lijkt hier trouwes wel het juiste sfeertje voor de sharia... gelukkig word er alleen nog maar digitaal gestenigd  |
Trek zelf een burka aan ja ik ga niet in zo'n ding lopen veel te warm en zou me geen vrouw meer voelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:31
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Eigenlijk is dat heel simpel, en was voor enkele jaren geleden bij ons in het dorp ook een heet hangijzer. Maar het excuus van de horeca was heel simpel opgesteld, wij moeten het hebben van mensen die vrij zijn. En op zondag, is iedereen vrij, althans wel in Katwijk. Tegenwoordig is alles open wat maar een beetje riekt naar horeca. Maar winkels zijn vooralsnog gesloten, maar dat zal wel niet zolang meer duren. Vroeger stonden er langs de weg ook borden, en zeker als je het dorp in reed, Welkom in Katwijk, ook in de kerk, maar die moesten weg, van weer niet Christelijke partijen. |
Ook hier mogen winkels tot op heden niet open zijn omdat hier de christelijke partijen nog heersen (zolang als dat duurt) de kroegen en cafe's echter zijn open maar vallen die niet onder de landelijke horeca wet?? Waarom moeten winkels 24/7 open zijn?? een ieder wat voor werk je ook doet heeft in elkeplaats tijd om tot 20.00 uur boodschappen te doen vind dat eigenlijk meer dan zat! Laat die winkels maar lekker zondags dicht geeft ook meer rust voor een ieder denk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Als we er nou van uit gaan dat kinderen zich spiegelen aan hun ouders, is wel duidelijk dat jij je in dit huwelijk heel anders gedraagd dan in je vorige huwelijk.... tsss de koningin spreekt....
Zijn er blijfvanmnlijf huizen voor mannen eigenlijk??  |
Yep in Amsterdam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:35
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Trek zelf een burka aan ja ik ga niet in zo'n ding lopen veel te warm en zou me geen vrouw meer voelen  |
Pieter in een burka? Dat wil ik meemaken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ook hier mogen winkels tot op heden niet open zijn omdat hier de christelijke partijen nog heersen (zolang als dat duurt) de kroegen en cafe's echter zijn open maar vallen die niet onder de landelijke horeca wet?? Waarom moeten winkels 24/7 open zijn?? een ieder wat voor werk je ook doet heeft in elkeplaats tijd om tot 20.00 uur boodschappen te doen vind dat eigenlijk meer dan zat! Laat die winkels maar lekker zondags dicht geeft ook meer rust voor een ieder denk! |
Ook de Horeca valt gewoon onder de plaatselijke regelgeving, anders geen vergunning.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:37
|
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Weet je, er staat meer dan alleen maar "oprecht berouw" ... Heb je de rest van mijn posting ook gelezen ... Lees dan nog maar even, dan zie je wat ik verder nog schreef ...
En misschien, ja misschien kun je ook helemaal niet vergeven, en ondanks dat het een Bijbelse plicht is, als jij er niet aan toe bent, waarom zou je dan vergeven ... ?? Vergeven doe je als je zelf ook oprecht kunt vergeven, anders heeft vergeven geen nut en is het brandhout ...
Dat is wat ik altijd al heb geschreven trouwens, je vergeeft omdat het voor jezelf is, dat is het Bijbelse principe. Op het moment dat je er zelf van overtuigd bent dat vergeven goed is om verder te kunnen met "verwerking, genezing enz." Niet omdat een ander het van jou verlangt en zegt dat het Bijbels is ... Dat is het Bijbelse principe, en God, je Vader, begrijpt dat heel goed, Hij kent namelijk Zijn kinderen (van binnen en van buiten) door en door ...
@ Willemijn -- Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is ..... Soms krijg ik de indruk dat je gewoon niet wilt lezen wat ik schrijf en elke keer weer een zinnetje benadrukt wat dan verderop in mijn posting een hele andere betekenis heeft/krijgt dan wanneer je alleen dat ene zinnetje benadrukt/aanhaalt.
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik lees heel goed wat je schrijft maar ik ben het niet met je eens........ik heb meer de indruk dat jij dat niet wil/kan accepteren...... Je hoeft je mening toch niet op te dringen? Volgens mij voeren we hier een discussie? En geen wie heeft er gelijk strijd? En juist die ene zin zegt wel veel want daar draait het nu net om .......en dat veroorzaaakt ook zoveel leed bij slachtoffers....... |
Tuurlijk lees jij goed ... maar deze zinnen zag je dan even over het hoofd zeker ... ???
"misschien kun je ook helemaal niet vergeven"
"als jij er niet aan toe bent, waarom zou je dan vergeven ... ?? Vergeven doe je als je zelf ook oprecht kunt vergeven, anders heeft vergeven geen nut en is het brandhout ..."
"God, je Vader, begrijpt dat heel goed"
Hoezo, ik niet kan accepteren dat "men soms niets koopt voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is ..."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar dan kom je toch weer bij het punt van vergeving. Als die man nu oprecht spijt heeft betoond aan kerk en slachtoffer dan mag hij toch ook zijn werk weer uitvoeren???? Als je kijkt naar de letter van de Bijbel? Zomaar een gedachte die bij me opkomt....Of is het eens een dief altijd een dief..... Voor de duidelijkheid: ik vind ook dat die man eigenlijk geen predikant hoort te zijn als je dit soort dingen doet..... |
Waarom stel jij altijd van die moeilijke vragen Denk omdat hij toch een voorbeeld functie heeft! Hoe kan zoiemand nu op huisbezoek gaan bij een man die zijn vrouw heeft bedrogen? Wat kan die zeggen ik heb het zelf ook gedaan en vraag vergiffenis aan God en je vrouw en het is goed? Denkt die man misschien wel das mooi doe ik nu en over een poosje zoek ik wel een andere vriendin en zorg dat ik niet betrapt wordt! Weet het wel een aparte reactie maar dit schiet me nu even te binnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:38
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Pieter in een burka? Dat wil ik meemaken....  |
Ach we hadden ook al Frank in een roze jurkje en Visser in een matrozenpakje, veel gekker kan niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:44
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Fijn te horen dat het beter gaat, Erika! :) |
op zondag uitgeslapen terwijl ik in de kerk hoorde te zitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:46
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dan zullen we het niet alleen over vandaag hebben maar over de afgelopen maand:
Aldus de PZC:
ZON SCHEEN IN SEPTEMBER HET MEEST IN ZEELAND. De zon scheen in september het meest in Zeeland. Maar liefst 170 uren tegen 162 uren landelijk ( 143 is normaal). Het noorden kreeg lokaal slechts 150 uur zon. Verder was september warm met een gemiddelde temperatuur van 15,7 graden in de Bilt. De herfstmaand 2011 is negende in de rij van warmste septembers sinds 1901. |
Wat wil je hiermee zeggen dat we allemaal in zeeland moeten komen wonen? Wordt volle bak daar Overigens hebben wij hier denk minder regen gehad dan jullie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:03
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ach we hadden ook al Frank in een roze jurkje en Visser in een matrozenpakje, veel gekker kan niet  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:09
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | op zondag uitgeslapen terwijl ik in de kerk hoorde te zitten  |
Als je dan in ieder geval maar lekker geslapen hebt he?
Willemijn, gezellig buiten koffie gedronken ipv in de kerk te zitten......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:10
|
|
|
|
Over kleding dracht gesproken...
In sommige kerken zie je dominee's of voorgangers in een toga. Ik vind dat dat wel gepast is. Het straalt eigenlijk gezag uit. Geeft onderscheid tussen de gewone mens en de voorganger/dominee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:11
|
|
|
|
| RENE838 schreef: | Tja, als ik lees in profielen hoe vaak daar het woord "respect" bij staat of "elkaar in waarde laten" als uitgangspunt bij iemands persoonlijkheid dan is dat uiteraard heel mooi. Alleen als je dan vervolgens ziet hoe sommige mensen elkaar "te lijf" gaan dan denk ik...........respect ?? of elkaar in waarde laten ??????????
Laten we wel bedenken dat dit forum openbaar is. Stel dat hier een niet-christen zou komen en ziet hoe wij met elkaar om gaan. Ik mag niet voor een ander denken maar een gedachte die bij mij zou komen is: "laat ze het lekker onderling uitvechten". Dat CM een afspiegeling is van de christelijk samenleving mag een feit zijn maar of dit forum een voorbeeld is van respectvol gedrag ???? |
Nee dat is het absoluut niet, en zo zie je maar......zijn net echte mensen die christenen.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als je dan in ieder geval maar lekker geslapen hebt he?
Willemijn, gezellig buiten koffie gedronken ipv in de kerk te zitten...... |
Ooooooooooohhhhhhhhhh. Ben ik niet de enige spijbelaar dus , maar idd vond slaap effe belangrijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:13
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Over kleding dracht gesproken...
In sommige kerken zie je dominee's of voorgangers in een toga. Ik vind dat dat wel gepast is. Het straalt eigenlijk gezag uit. Geeft onderscheid tussen de gewone mens en de voorganger/dominee. |
Dan mijn vraag erop: Bij ons hebben ze zwarte toga's maar weet dat er in andere kerken andere kleurren zijn weet iemand daar de reden van?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 17:14
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ooooooooooohhhhhhhhhh. Ben ik niet de enige spijbelaar dus , maar idd vond slaap effe belangrijk |
Niet verder vertellen he? Het was vast de laatste dag dat het zulk mooi weer was dat je buiten kon zitten.......
|
|
| Naar boven |
|
|