
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:34
|
|
|
|
Welkom terug Grace en ook Sjaak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:46
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | dat ik ff 3 dagen hier kan zijn en mijn vrienden weer ff spreek via de chat en op forum kan kladderen  |
He Grace ... welkom terug.
Ik had een trouwfoto verwacht als je profielfoto ...
Of die mooie handtekeningen van de getuigen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:56
|
|
|
|
Ik heb zojuist aangeschaft, top zeker Samsung Galaxy S GT-I9001
Ik kan CM website lezen en berichtjes schrijven, WhatApp berichtjes sturen, mailen, facebook.
NU te koop (hihihi) mijn laptop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:57
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | He Grace ... welkom terug.
Ik had een trouwfoto verwacht als je profielfoto ...
Of die mooie handtekeningen van de getuigen ...  |
Ben je zooooooooooo nieuwsgierig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:07
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik heb zojuist aangeschaft, top zeker Samsung Galaxy S GT-I9001
Ik kan CM website lezen en berichtjes schrijven, WhatApp berichtjes sturen, mailen, facebook.
NU te koop (hihihi) mijn laptop  |
Het nadeel van een mobieltje is ... het gemis van het toetsenbord zoals je laptop dat wel heeft ... Voor snel even een bericht plaatsen op het forum ... pfff, lastig als je ff niet de stylus pen bij de hand hebt en je met je vingers moet typen op het touch-screen toetsenbord ... Gelukkig is het swypen wel weer handig ...
Wel een mooi toestel he die S GT I9001 van Galaxy ... En het scheelt nogal in prijs met de SII ...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 3 oktober 2011, 13:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:07
|
|
|
|
[quote=GRACE585]
Grace...je bent nu getrouwd....dat betekent dat jij nu iets mag wat de meeste op deze site niet mogen. Misschien verklaart dat iets?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:09
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ben je zooooooooooo nieuwsgierig  |
Ik vraag in elk geval niet naar de witte broodsweken ... 
En ja ik ben zeker nieuwsgierig naar de handtekeningen van de getuigen, schijnt dat dat hele leuke, bijzondere, aardige en lieve mensen zijn ... Dus zullen de handtekeningen ook wel bijzonder zijn ...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 3 oktober 2011, 13:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:13
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792]Grace...je bent nu getrouwd....dat betekent dat jij nu iets mag wat de meeste op deze site niet mogen. Misschien verklaart dat iets?
De telefoon opnemen en de achternaam van je man mogen gebruiken ...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 3 oktober 2011, 13:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:23
|
|
|
|
Bijvoorbeeld  Mits je die aangenomen hebt he, dat doet niet iedere vrouw.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 3 oktober 2011, 13:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:33
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Het nadeel van een mobieltje is ... het gemis van het toetsenbord zoals je laptop dat wel heeft ... Voor snel even een bericht plaatsen op het forum ... pfff, lastig als je ff niet de stylus pen bij de hand hebt en je met je vingers moet typen op het touch-screen toetsenbord ... Gelukkig is het swypen wel weer handig ...
Wel een mooi toestel he die S GT I9001 van Galaxy ... En het scheelt nogal in prijs met de SII ...
.. |
Geen pen? vinger slijpen kan nog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:42
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Het nadeel van een mobieltje is ... het gemis van het toetsenbord zoals je laptop dat wel heeft ... Voor snel even een bericht plaatsen op het forum ... pfff, lastig als je ff niet de stylus pen bij de hand hebt en je met je vingers moet typen op het touch-screen toetsenbord ... Gelukkig is het swypen wel weer handig ...
Wel een mooi toestel he die S GT I9001 van Galaxy ... En het scheelt nogal in prijs met de SII ...
.. |
Ok Cross, het is een investering van 6,25 en je hebt een speciaal pennetje waarmee je ondanks grote vingers toch kunt typen. Een echte computer of een iPad is een stuk makkelijker, dat is zo maar je mobieltje kan altijd mee.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:52
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik denk dat vele dames toen er heel anders overdachten. En tegenwoordig denken ze er heel anders over.
Ik blij dat ik niet in een oorlogsgebied woon. |
Het 1 zal wel met het ander te maken hebben, als je terug gaat naar, In den beginne. De eerste mens die God het eerst teleurstelde was de vrouw, en de mens (man) ging daarin met haar mee. Zo mocht een man meerdere vrouwen hebben, en niet andersom. De de mens (man) heeft hier in, tegenwoordig gezien, veel meer mogelijkheden gekregen. En als je de hele Bijbel neemt, zijn ook zo,n beetje, de mannen het meest besproken, en worden vrouwen als bijkomstigheid beschouwd. (ga mij nu niet verketteren, het is in mijn beleving geschreven) En dat ze er tegenwoordig anders over denken, dat is de huidige tijdsgeest, maar laten we wel eerlijk zijn. Zo mooi is die ook weer niet, die tijdsgeest dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 14:09
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Als die uitspraak van God is?! Tja dan zou ik me er maar bij neerleggen. Je kan het misschien zien als oorlogsbuit. |
Je mag het als de uitspraak van God zien maar een vrouw van haar vrijheid beroven, kaalscheren en verkrachten - want vrijwillig zal het niet zijn- is een zwaar vergrijp hoor. Een langdurige vrijheidsstraf is op zijn plaats. Juist als volgelingen van Christus moeten we dit soort opvattingen bestrijden en het laat zien dat het verlangen naar theocratie een vorm van vroom lijkende wreedheid is. Een soort Bijbelse variant van de Sharia in Nederland moeten we niet willen, nooit van zijn leven. Dat laat deze tekst wel zien.
Thomas, de rechtsstaat is een zegen voor ons allemaal en zeker voor de vrouw.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 3 oktober 2011, 15:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 15:34
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Bijvoorbeeld  Mits je die aangenomen hebt he, dat doet niet iedere vrouw. |
Crossroad denkt nog een beetje ouderwets.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 15:36
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Sterker nog...hoe dichter bij God, hoe harder de duivel trekt! |
Nou nou Josina.....daar ben je zelf nog bij hoor......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:02
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nou nou Josina.....daar ben je zelf nog bij hoor......  |
Dat klopt, ik schrijf ook niet dat ik er aan toe geef
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Crossroad denkt nog een beetje ouderwets.........  |
Ik ook hoor. Je trouwt en wordt samen 1, waarom dan perse je eigen naam willen blijven houden?
Ik ben er trots op mijn mans naam te mogen dragen.
(maar een ander kan er misschien wel een goede reden voor hebben om dat niet te doen, dus iedereen moet dat lekker zelf bepalen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:10
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat klopt, ik schrijf ook niet dat ik er aan toe geef  |
Ik bedoel te zeggen dat je meer van de liefde van God kan genieten dan steeds maar bang voor de -zoals jij dat noemt-duivel die volgens jou op je hielen zit.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:21
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik bedoel te zeggen dat je meer van de liefde van God kan genieten dan steeds maar bang voor de -zoals jij dat noemt-duivel die volgens jou op je hielen zit..... |
Ok, ik begrijp je.
Ik geniet geen moment minder dan Gods liefde en ben absoluut niet bang voor de duivel. Ik heb enorm veel vertrouwen in de bescherming van God!
Maar mijn ervaring is dat ik op bepaalde momenten heel erg voel dat de duivel trekt en dat zijn ook ervaringen van mede-Christenen. Wat ik dan doe is juist het aangezicht van God zoeken. Ik ga dan bidden, in de Bijbel lezen of zingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:37
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat ik niet snap is het volgende:
Het volk Israel werd gered uit de handen van de slavenhandelaren/houders. Maar zelf mochten ze wel slaven houden.
Ik vind dit eigenlijk tegenstrijdig.
Als ik zo al die teksten lees, hoe een slaaf te behandelen, vind ik mensonterend.
In een oorlog kan een Israëliet een vrouw van de vijand als slaaf nemen, hij mag er zelfs seks mee hebben. Deuteronomium 21: 10 Als u ten strijde trekt tegen de vijand, en de HEER, uw God, levert hem aan u uit, 11-12 en u ziet onder de mensen die u krijgsgevangen maakt een mooi meisje dat bij u in de smaak valt en dat u tot uw vrouw wilt maken, en u neemt haar mee naar huis, dan moet zij haar hoofd kaalscheren, haar nagels knippen 13 en de kleren die ze als krijgsgevangene droeg afleggen. Gedurende een maand mag ze in uw huis om haar vader en haar moeder treuren. Daarna mag u met haar slapen en kan ze uw vrouw worden. 14 Als u haar op een gegeven moment niet meer wilt, moet u haar laten gaan waarheen ze wil. U mag haar niet verkopen en haar evenmin als een slavin behandelen, want u hebt haar al haar eer ontnomen.
Dit wordt tegenwoordig voor de krijgraad behandeld...
Hoe zit het dan met de bijbeltekst: heb u naaste lief als u zelf? Zijn slaven dan niet je naaste?
In het NT wordt slavernij geeneens veroordeeld. |
Hoi, Ja dat was in die tijden zo. in die tijden ging dat zo. Duizenden jaren gelden.
Er zijn veel meer teksten in de bijbel van hoe het toen eraan toe ging.
Bijvoorbeeld een tekst die ik net ergens tegenkwam: Marcus 16 vers 9 t/m 20
Verschijningen van Jezus 9 Toen Hij des morgens vroeg op de eerste dag der week opgestaan was, verscheen Hij eerst aan Maria van Magdala, van wie Hij zeven boze geesten uitgedreven had. 10 Zij ging heen en berichtte het hun, welke bij Hem geweest waren, die treurden en weenden. 11 En toen zij hoorden, dat Hij leefde en door haar gezien was, geloofden zij het niet. 12 Daarna verscheen Hij in een andere gedaante aan twee van hen op de weg, terwijl zij zich naar het land begaven. 13 En ook die gingen heen om het aan de anderen te berichten. En ook die geloofden zij niet. 14 Daarna verscheen Hij aan de elven zelf, terwijl zij aanlagen, en Hij verweet hun hun ongeloof en hardheid van hart, omdat zij hen niet geloofden, die Hem aanschouwd hadden, nadat Hij opgewekt was. 15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping. 16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden. 17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden. 19 De Here [Jezus] dan werd, nadat Hij tot hen gesproken had, opgenomen in de hemel en heeft Zich gezet aan de rechterhand Gods. 20 Doch zij gingen heen en predikten overal, terwijl de Here medewerkte en het woord bevestigde door de tekenen, die erop volgden.
Het schuingedrukte deel zie ik ook niet meer gebeuren in deze tijd. Net zo goed, als dat je in deze tijd niet meer ziet, dat bij een oorlog tegen de vijand, een soldaat die een vrouw ziet die hij aantrekkelijk vindt, dat hij daar dan gewoon mee kan trouwen. zoals staat beschreven in het stuk dat jij hebt neergezet uit de bijbel van Deuteronomium 21.
Als mensen dat nu zouden doen, ja, dan zou dat voor de krijgsraad behandeld worden.
Nou geloof ik ook dat de tekst die ik heb neergezet, uit Marcus 16, dat wat Jezus tot zijn discipelen zei, dat dat voor die discipelen gold. Voor een deel dan.
Het evangelie is al bijna aan de hele schepping verkondigd. Wie gelooft zou behouden worden, dat is duidelijk. In veel teksten staat ook enkel van wie gelooft zal behouden worden. en niet van 'wie gelooft én zich laat dopen.' Er zijn situaties denkbaar, waar je wel kan gaan geloven, maar door praktische redenen niet gedoopt kan worden.
In 'nieuwe tongen spreken', eigenlijk moet het zijn: 'in nieuwe talen spreken' dat gebeurde in handelingen. mensen hoorden anderen in hun eigen taal spreken over God.
Handelingen 2
Pinksteren 2 1 En toen de Pinksterdag aanbrak, waren allen tezamen bijeen. 2 En eensklaps kwam er uit de hemel een geluid als van een geweldige windvlaag en vulde het gehele huis, waar zij gezeten waren; 3 en er vertoonden zich aan hen tongen als van vuur, die zich verdeelden, en het zette zich op ieder van hen; 4 en zij werden allen vervuld met de heilige Geest en begonnen met andere tongen te spreken, zoals de Geest het hun gaf uit te spreken. 5 Nu waren er Joden te Jeruzalem woonachtig, vrome mannen uit alle volken onder de hemel; 6 en toen dit geluid gekomen was, liep de menigte te hoop en verbaasde zich, want een ieder hoorde hen in zijn eigen taal spreken. 7 En buiten zichzelf van verwondering zeiden zij: Zie, zijn niet al dezen, die daar spreken, Galileeërs? 8 En hoe horen wij hen dan een ieder in onze eigen taal, waarin wij geboren zijn? 9 Parten, Meden, Elamieten, inwoners van Mesopotamië, Judea en Kapadocië, Pontus en Asia, 10 Frygië en Pamfylië, Egypte en de streken van Libië bij Cyrene, en hier verblijvende Romeinen, zowel Joden als Jodengenoten, 11 Kretenzen en Arabieren, wij horen hen in onze eigen taal van de grote daden Gods spreken. 12 En zij waren allen buiten zichzelf en geheel met de zaak verlegen, en zij zeiden de een tot de ander: Wat wil dit toch zeggen? 13 Maar anderen zeiden spottend: Zij hebben te veel zoete wijn gehad!
Nou, wat ik hier in handelingen lees, lees ik als geschiedenis, iets wat echt gebeurd is. Net zo goed als dat stukje uit marcus 16 hiervoor. mensen kunnen dat wel proberen na te doen, bijvoorbeeld: 'boze geesten uitdrijven". maar er staat ook een tekst in de bijbel van: Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Jezus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet wederom een slavenjuk opleggen. Nou, déze zin is duidelijk een gebod. en niet een stukje geschiedenis.
Ik laat het voorlopig even hierbij.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 3 oktober 2011, 16:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:39
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ok, ik begrijp je.
Ik geniet geen moment minder dan Gods liefde en ben absoluut niet bang voor de duivel. Ik heb enorm veel vertrouwen in de bescherming van God!
Maar mijn ervaring is dat ik op bepaalde momenten heel erg voel dat de duivel trekt en dat zijn ook ervaringen van mede-Christenen. Wat ik dan doe is juist het aangezicht van God zoeken. Ik ga dan bidden, in de Bijbel lezen of zingen. |
Ja ik herken dat wel Josina, Soms zijn er momenten dat je denkt kan ik nog meer verdragenen, erbij hebben, dan gaat de duivel flink aan je trekken! Gelukkig is mijn geloof sterker dan dat de duivel mij kan wegtrekken bij Hem vandaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:39
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik vraag in elk geval niet naar de witte broodsweken ... 
En ja ik ben zeker nieuwsgierig naar de handtekeningen van de getuigen, schijnt dat dat hele leuke, bijzondere, aardige en lieve mensen zijn ... Dus zullen de handtekeningen ook wel bijzonder zijn ...
.. |
 Ben blij dat er geur op de computer zit anders begon het hier nu te stinken
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 3 oktober 2011, 16:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:41
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Welkom terug Grace en ook Sjaak |
Is tie ook weer lid dan helemaal niks van gezien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:43
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik heb goed geslapen vannacht ... ..  |
ik ook. Maar de zon is al een poosje pleite dag zomer hallo herfst Ach ieder jaargetijde heeft zn bekoring En last van bladvegen heb ik toch niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:44
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Was Frank aan het spelen? Vanuit Hoeven is hier goed te horen |
Wrom krijgt die nu weer de schuld die kan zichniet verdedigen he Denk dat jij het was je moet wat te doen hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:49
|
|
|
|
Nog even één toevoeging: handelingen 2 vers 44 t/m 47 :
44 En allen, die tot het geloof gekomen en bijeenvergaderd waren, hadden alles gemeenschappelijk; 45 en telkens waren er, die hun bezittingen en have verkochten en ze uitdeelden aan allen, die er behoefte aan hadden; 46 en voortdurend waren zij elke dag eendrachtig in de tempel, braken het brood aan huis en gebruikten hun maaltijden met blijdschap en eenvoud des harten, 47 en zij loofden God en stonden in de gunst bij het gehele volk. En de Here voegde dagelijks toe aan de kring, die behouden werden.
Dit stuk zie ik ook als een stuk geschiedenis. Dat zie je ook niet meer. Dat mensen alles verkopen, uitdelen aan allen die er behoefte aanhebben.....,Of dat de Here dagelijks toevoegt aan de kring die behouden worden.....En dat ze alles gemeenschappelijk hebben.....
Ik denk dat de bijbel een stuk geschiedenis is, en ook een stuk met hoe te leven, met geboden, verboden en beloftes.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 3 oktober 2011, 16:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 16:59
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792]Ik ook hoor. Je trouwt en wordt samen 1, waarom dan perse je eigen naam willen blijven houden?
Ik ben er trots op mijn mans naam te mogen dragen.
In Portugal precies andersom dus achternaam van een vrouw staat boven dan van een man
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja ik herken dat wel Josina, Soms zijn er momenten dat je denkt kan ik nog meer verdragenen, erbij hebben, dan gaat de duivel flink aan je trekken! Gelukkig is mijn geloof sterker dan dat de duivel mij kan wegtrekken bij Hem vandaan! |
Mooi voorbeeld, Erika!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:03
|
|
|
|
ANNETTE: | Quote: | | Je trouwt en wordt samen 1 |
Wat mooi eigenlijk.... !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:04
|
|
|
|
Paraplu, regenjas, dikke truien en laarzen zijn gereed. Cv ketel startklaar voor de winter.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|