ChristianMatch
 


Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2932 2933 2934 2935 2936 2937 2938 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 17:21
 
JOSINA022 schreef:
Meeeeeeeeeeeeens van harte, toppie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De reacties hier deden me heel goed en in de pauzes is er menig schietgebedje naar boven gegaan...........

Nu vol goede moed op naar de volgende(en tevens laatste Lachende smiley )ronde!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 17:35
 
LEANNE226 schreef:
Zakdoeken???????GEBAK!!!! Ik ben driedubbel hardstikke helemaal totaal geslaagd op alle onderdelen! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley


Toppieeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!
Gefeliciteerd Leanne Kussende smiley feessie thuis dus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:00
 
THOMAS968 schreef:
Ook als in Bijbelse tijden en dus in een andere cultuur slavernij als een normaal verschijnsel werd gezien, moeten we het toch veroordelen. Voor God zijn we allemaal gelijk en slavernij kan dus niet bestaan als we (willen) leven in de liefde van Christus. De cultuur en samenleving van 20 of 30 eeuwen geleden geleden is niet de maatstaf of de norm voor de samenleving van nu. Onze rechtsstaat is veel verder en beter ontwikkeld. Lees het verhaal van de door de Joden geroofde vrouwen hierboven eens, dat is voor ieder mens een gruwel. Het gaat om de boodschap en die is tijdloos, de cultuur en samenleving van toen is dat zeker niet. Gelukkig maar.

Toch waren de wetten voor die tijd niet slecht. Het bracht nog enige menselijkheid voor vrouwen en slaven in die tijd. In al die wetten zit de opdracht tot een zekere bescherming voor en waardigheid van de zwakke. Bedenk dat Christus ook leefde in een samenleving waar slavernij normaal was. Maar omdat het toen zo was hoeft slavernij en de uitbuiting en roof die daarbij hoort, voor ons nog niet de norm te zijn. Of zouden we soms een Bijbelser samenleving hebben als jij als slaaf of slavin kon worden verkocht? Dat lijkt me toch niet.

Thomas, die het met Jolanda eens is.



Even een nuancering Thomas...
Dat we voor God gelijk zijn, wil nog niet zeggen dat we in de wereld allemaal gelijk zouden moeten zijn.
Iedereen word door God bewust op een plaats op aarde gezet, met iedereen verschillende talenten.
Het is mede aan jezelf hoe je daar mee omgaat, zelfbeschikking heet dat...
Zo kan een miljonairskind later toch in de goot belanden en het kind van een bijstandsmoeder die geeneens weet wie zn vader is, in de tweede kamer komen of ministerpresident worden.

Het slavernijsysteem in het oude Israel was ook eerlijk, eens in de zoveel jaar was een jubeljaar, dan waren alle slaven weer vrij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:02
 
ERIKA129 schreef:
Ja das een feit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



hou je ons wel ff op de hoogte verder?
we zijn allemaal zeer geinteresseerd in jouw bedrust, zodoende Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:05
 
ANNETTE792 schreef:
Ik hou het op spagetti met gehakballetjes


dat zei jij dus om 16.01 uur.....
2 uur later zit de eerste hier al PIZZA te eten... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:26
 
PIETER649 schreef:
dat zei jij dus om 16.01 uur.....
2 uur later zit de eerste hier al PIZZA te eten... Twijfelende smiley

hahaha.... dat hou je dus nog tegoed.... Clown smiley

Hier heerlijk sla met toebehoren.... nog even zomers eten hor.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:28
 
PIETER649 schreef:
hou je ons wel ff op de hoogte verder?
we zijn allemaal zeer geinteresseerd in jouw bedrust, zodoende Verlegen lachende smiley

tja... en ik breng wel weer die pilletjes... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:34
 
LEANNE226 schreef:
Zakdoeken???????GEBAK!!!! Ik ben driedubbel hardstikke helemaal totaal geslaagd op alle onderdelen! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

super gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:41
 
chocolate is the answer.....

I don't care what the question is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:46
 
Wow,dit moet wel een heeeeeeeel mooi moment geweest zijn voor deze vrouw........ze kreeg een zgn. CI en kon voor het eerst horen ........

http://www.youtube.com/watch?v=LsOo3jzkhYA&feature=player_embedded
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:46
 


Gefeliciteerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 18:49
 
LEANNE226 schreef:
Wow,dit moet wel een heeeeeeeel mooi moment geweest zijn voor deze vrouw........ze kreeg een zgn. CI en kon voor het eerst horen ........

http://www.youtube.com/watch?v=LsOo3jzkhYA&feature=player_embedded

Ja, dat lijkt me ook heel raar hoor, als je jezelf voor de 1ste keer zou horen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 19:16
 
PIETER649 schreef:
Even een nuancering Thomas...
Dat we voor God gelijk zijn, wil nog niet zeggen dat we in de wereld allemaal gelijk zouden moeten zijn.


Nee, maar dat is ook onmogelijk, we krijgen door aanleg en ook hoe we opgroeien nu eenmaal nooit dezelfde mogelijkheden mee. Gelijk is onzin, ik beweer dat ook niet, gelijkwaardig is waar het om gaat. Mijn insteek is dat de mensen met minder mogelijkheden wel een menswaardig bestaan moeten hebben.

Iedereen word door God bewust op een plaats op aarde gezet, met iedereen verschillende talenten.
Het is mede aan jezelf hoe je daar mee omgaat, zelfbeschikking heet dat...


Of de mens echt wel vrij is en de mate waarin is een filosofisch probleem. Bij Zomergasten is daar onlangs nog, met een neuroloog een hele zondagavond aan gewijd. Ik ben het wel met je eens dat we de talenten die we van God hebben gekregen moeten gebruiken. Wat jij zelfbeschikking noemt, benoem ik liever als zelfverantwoordelijke zelfbepaling. Strikt genomen is dat in strijd met een God die het leven geheel stuurt. Dat kan ook niet volledig zo zijn. De mens heeft zelf een keuze en een verantwoordelijkheid. Het is prima als mensen het goed gaat, dat gun ik iedereen graag maar God geeft ons door de hele Bijbel heen wel de taak ook de zwakke te steunen. De kern is barmhartigheid en dat is niet hetzelfde als rechtvaardig. Je moet juist barmhartig zijn als de ander het niet verdient. Gerechtigheid is niet dat alles gelijk verdeeld is maar in Bijbelse zijn dat een ieder tot zijn recht kan komen en niet alleen in economische zin.


Zo kan een miljonairskind later toch in de goot belanden en het kind van een bijstandsmoeder die geeneens weet wie zn vader is, in de tweede kamer komen of ministerpresident worden.

Het komt allemaal voor maar de kansen daartoe zijn ook gegeven door een maatschappelijke structuur zoals nu, waarin niet afkomst en klasse bepalend zijn maar (ook) opleiding en inzet. Die structuurverandering is indertijd wel degelijk ingezet door mensen als gelijkwaardig te zien. De maatschappelijke visie dat God de klassen geschapen had, kwam indertijd de hogere klassen wel uit. Het is maar zeer de vraag of God de verhoudingen wilde zoals ze toen bestonden. De beste garantie om rijk te worden is nog altijd in een rijk gezin geboren te worden. Dank zij de democratisering zijn die kansen er nu meer en voor iedereen. Een jongen uit een bijstandsgezin die apps kan maken, kan daar fors beter van worden en daar mogen we allemaal blij mee zijn. Wie als dubbeltje geboren wordt, kan wel degelijk een kwartje worden.

Het slavernijsysteem in het oude Israel was ook eerlijk, eens in de zoveel jaar was een jubeljaar, dan waren alle slaven weer vrij.

Het geeft aan dat de Joden met reden de vreugde der Wet vierden. De toenmalige wetgeving haalde in ieder geval de meest wrede en onmenselijke kanten van het systeem af. Het slavernijsysteem was niet eerlijk maar door die wetten wel menselijker dan in de omliggende gebieden.


Thomas, vrijwel altijd genuanceerd. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 20:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 19:17
 
Ik geef geen reactie , want ik kon niet zeggen dat het zo bijzonder lekker was.En mn lunch? Die was hetzelfde als iedere dag. En m'n ontbijt? Ook precies hetzelfde als iedere dag.
Dus.........niks bijzonders en geen reactie.


Visser, die een bruin vermoeden heeft dat de frietpan vanavond nog maar eventjes aan moet. Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 19:21
 
SHANITA130 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=jKONQ8WaVHM

Nou, dit soort zaken vind ik dat het mensen kan beschadigen.

Nou, dit heeft volgens mij niets meer met Godsdienstwaanzin te maken hoor! Het gaat hier volgens mij puur over duivelse machten die op mensen worden losgelaten. Satan is in dat bewuste filmpje bezig!


Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 5 oktober 2011, 19:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 19:24
 
HERMAN388 schreef:
Afschuwelijk om te zien.
God kan, tijdens deze dienst, oordelen.

Wie denkt je over die spreker? Is hij bezeten door de duivel?
Ik ga liever naar PKN kerk

Sorry hoor Herman, omdat ik naar de HHK ga voel ik me echt niet beter dan jij. Maar ik vind je reactie wel heel erg onnozel! Nergens, maar dan ook nergens bestaat de perfecte kerk! En ja Herman, die vent die daar op z'n Engels staat te schreeuwen is volgens mij van de duivel bezeten.


Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 5 oktober 2011, 22:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 19:24
 
PIETER649 schreef:
dat zei jij dus om 16.01 uur.....
2 uur later zit de eerste hier al PIZZA te eten... Twijfelende smiley

Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 19:26
 
PIETER649 schreef:
hou je ons wel ff op de hoogte verder?
we zijn allemaal zeer geinteresseerd in jouw bedrust, zodoende Verlegen lachende smiley

klinkt lekker sceptisch maar goed ik ken uwes langer dan vandaag Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 19:33
 
Beste mensen,

Gisteren kwam ik op de website van CNN en later op You Tube een ontroerend voorbeeld tegen van een wonder. Een doofgeboren meisje kreeg haar gehoor weer terug door een electronische implantaat. Reactie graag...

http://www.youtube.com/watch?v=vjU9U81O1n8


Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 5 oktober 2011, 19:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:06
 
PIETER649 schreef:
dat zei jij dus om 16.01 uur.....
2 uur later zit de eerste hier al PIZZA te eten... Twijfelende smiley


euh..ja, maar zo zie je, ik was ECHT van plan om te gaan koken Lachende smiley

Maar toen at er 1 onverwachts niet mee, moest er 1 onverwacht op etenstijd nog ergens opgehaald worden, wilde er een kind niet slapen en duurde de strijk 3x zo lang als dat ik ingepland had en dus liep heel mn planning dus niet meer.

Maar inmiddels heb ik een blik soep voor je opgewarmd en ga ik nu een loempia met sate voor je klaarmaken Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:15
 
THOMAS968 schreef:
Bij het kiezen van een levenspartner speelt het aantrekkelijk van de ander voor je zijn gewoon een rol. Er is niks mis mee enthousiast en een beetje opgewonden van de nieuwe partner te willen worden. Dat is ook normaal en het vergroot de kans op succes op een bestendige relatie aanzienlijk. Verder moet het wel passen. Een niet al te verschillend denkniveau, een vergelijkbate levensfase, voor elkaar te begrijpen belangstelling voor allerhande zaken, passende en hopelijk elkaar aanvullende karakters: van alles moet er een beetje zijn. En als het goed is geef je voor de goede partner ook nog wel wat wensen noodgedwongen op. Je potentiƫle wederhelft waarschijnlijk ook - want die moet het met jou doen, tenslotte. Engeltje smiley

Thomas.

Wat doen, de afwas Smiley die vol vragen zit Tegenwoordig heeft iedereen toch een machine!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:18
 
Volgens mij is de Bijbel daar heel nuchter over. Anders zou het wonder op de bruiloft in Kana niet aangehaald zijn, toch...? Ok , er is ook iets als TE maar dat geld voor zoveel dingen...

Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 5 oktober 2011, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:20
 
GERRIT084 schreef:
Wat doen, de afwas Smiley die vol vragen zit Tegenwoordig heeft iedereen toch een machine!

De zin was meer overdrachtelijk, lol.

Mijn standpunt over afwassen staat overigens zelfs in mijn profiel:


Ik hou niet zo van femina-getuigen. Zoek je een man die vreugdevol vanachter zijn schort opkijkt als je hem complimenteert dat hij zo mooi afgewassen heeft? Zoek vooral verder!

Thomas, heeft na de scheiding de afwasmachine gehouden.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 20:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:23
 
BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Gisteren kwam ik op de website van CNN en later op You Tube een ontroerend voorbeeld tegen van een wonder. Een doofgeboren meisje kreeg haar gehoor weer terug door een electronische implantaat. Reactie graag...

http://www.youtube.com/watch?v=vjU9U81O1n8

Met alle respect, maar een doof geboren kind, die haar gehoor weer terug krijgt door een implantaat, is dan toch gewoon nog steeds doof. Je kan nooit iets terug krijgen wat je nog nooit hebt gehad.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 5 oktober 2011, 20:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:27
 
GERRIT084 schreef:
Met alle respect, maar een doof geboren kind, die haar gehoor weer terug krijgt door een implantaat, is dan toch gewoon nog steeds doof. Je kan nooit iets terug krijgen wat je nog nooit hebt gehad.

Ja, als je het zo bekijkt dan heb je gelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401





Berichten: 275

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:29
 
GERRIT084 schreef:
Met alle respect, maar een doof geboren kind, die haar gehoor weer terug krijgt door een implantaat, is dan toch gewoon nog steeds doof. Je kan nooit iets terug krijgen wat je nog nooit hebt gehad.

Toch vind ik het een wonder, dat zo'n implantaat uitgevonden is! Een geweldig filmpje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:30
 
MARYAN401 schreef:
Toch vind ik het een wonder, dat zo'n implantaat uitgevonden is! Een geweldig filmpje.

Kijk, dat vind ik nou ook, zie je...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:34
 
ANNETTE792 schreef:
euh..ja, maar zo zie je, ik was ECHT van plan om te gaan koken Lachende smiley

Maar toen at er 1 onverwachts niet mee, moest er 1 onverwacht op etenstijd nog ergens opgehaald worden, wilde er een kind niet slapen en duurde de strijk 3x zo lang als dat ik ingepland had en dus liep heel mn planning dus niet meer.

Maar inmiddels heb ik een blik soep voor je opgewarmd en ga ik nu een loempia met sate voor je klaarmaken Engeltje smiley



update...
20.32 uur..
ik zit hier ondertussen te klappertanden van de honger nog en jij zal wel weer in de chatbox actief zijn...

en ik maar hopen op de degelijke huisvrouw zoals in prediker beschreven
Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:36
 
elke keer weer ervaren dat je pijn hebt wat maar niet over gaat.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401





Berichten: 275

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:36
 
HERMAN388 schreef:
Afschuwelijk om te zien.
God kan, tijdens deze dienst, oordelen.

Wie denkt je over die spreker? Is hij bezeten door de duivel?
Ik ga liever naar PKN kerk

En daar is alles wel perfect? En dit filmpje gaat m.i. niet over een kerk, maar over een sektarische - onder het mom van christelijk(?) - gemeenschap.
Dit zijn zeldzame excessen, 'k geloof best dat dit voorkomt. 'k Weet alleen niet goed wat ik er mee moet. Je kunt er mensen mee waarschuwen, maar ook mensen - net tot geloof gekomen - mee afschrikken. Die zitten misschien ook wel op CM.
'k Heb zelf meer met een topic, die de positieve kant van geloven laat zien. Daar zijn ook vast filmpjes over te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2932 2933 2934 2935 2936 2937 2938 ... 6194 Volgende
Pagina 2935 van 6194