| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 13:51
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Zou dat iets te maken hebben of een site wel of niet goed is??? Daar geloof ik ook weer niet in... Oke...als je niet gelovig bent...zul je deze sites ook niet opzoeken... Maar de site is goed...dus ook goede mensen ...nee... Maar wel fijn natuurlijk als je hier een vond...wat je zocht... |
Ik bedoel ermee te zeggen dat het zijn doel wel behaald. Christenen matchen. En dat lijkt me goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 13:51
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Is er al een deelnemerslijst Cross??
Gaat de beruchte wandeling van Chat nog door... met als toetje een overheerlijke diner bij Trijnie  |
Geen deelnemerslijst deze keer Leonard, ik weet wel dat er, zoals het er nu voorstaat, 6 (ex) leden van CM komen.
Net als vorige keren wachten we op elkaar bij de ingang vanaf ong. 19.10 uur zal ik daar ook staan ...
Ik hoop je daar ook te zien / ontmoeten Leonard, en nog veel meer mensen natuurlijk ...
De wandeling gaat niet door, Chatuliem heeft voor zondagmiddag andere verplichtingen ...
..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 14:00
|
|
|
|
|
We eten voor vanavond Thaise kip siam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 14:23
|
|
|
|
Ja, die tekst poste je een dag voordat ik lid werd.
Ik reageer er later op, bedankt voor de link!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 14:35
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het was dus een antwoord op een vraag over vlaggen. En ik dacht laat ik maar meteen neerzetten welke waarde men er aan hecht.
Voor mij word op deze manier een kerkdienst meer een theater aangelegenheid en dat gaat voor mij veel te ver. |
Wat is op deze manier ... alleen het vlaggen of is er nog meer wat je te ver gaat ?? Ik weet niet of je ooit in een dienst geweest bent waar mensen vlaggen, maar ik zou bijna zeggen, ga er een naar toe en vraag de mensen om hun beleving die ze hebben bij het vlaggen ..
Zelf heb ik ook niet zoveel met vlaggen, maar voor deze mensen is het een bijbels gegeven dat vlaggen goed is.
Onderstaand artikel geeft 2 meningen over het vlaggen de ene is het er mee eens de ander oneens ...
http://www.ascoelda.nl/assets/files/86%200610%20Slijpsteen.pdf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 14:38
|
|
|
|
Wij eten boerenkoolstampot, en Pieter :wees gerust, alles staat al klaar, aardappels geschild, boerenkool gewassen en de spekjes gesneden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 14:39
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | of de wolken lekken? Het weer heeft te maken dat God spreekt |
, leg eens uit aub?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 14:41
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Wij eten boerenkoolstampot, en Pieter :wees gerust, alles staat al klaar, aardappels geschild, boerenkool gewassen en de spekjes gesneden  |
Gaan jullie zo vroeg eten dan? Dat is niet Hoekschewaardse gewoonte hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 14:45
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | , leg eens uit aub? |
wat heeft de Heere gezegd over regenboog? wat betekent storm in de bijbel? en zon geeft warmte, wat is dat? wat doet de regen?
het is zoveel te zeggen over het weer vanuit de Bijbel
lees ook maar psalm 29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 14:51
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | wat heeft de Heere gezegd over regenboog? wat betekent storm in de bijbel? en zon geeft warmte, wat is dat? wat doet de regen?
het is zoveel te zeggen over het weer vanuit de Bijbel
lees ook maar psalm 29 |
Zie jij dan elke weersverandering als een teken van God, of snap ik je gewoon niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 15:09
|
|
|
|
Terwijl ik aan de warme choco zit met stroopwafel, zit ik te bedenken wat er vanavond op tafel komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 15:41
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Wij eten boerenkoolstampot, en Pieter :wees gerust, alles staat al klaar, aardappels geschild, boerenkool gewassen en de spekjes gesneden  |
Tja Annette de liefde van de man he MAar ja gisteren was je het ook echt van plan en kwam er van alles tussen dus krijgt tie echt boerenkool vanavond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 15:50
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | vermoed dat hij bedoeld het getal van de antichrist 666. Dit is een verwijzing vanuit Openbaringen. Diegenen die hiervoor kiezen zullen hem en het beeld dat van hem wordt gemaakt moeten aanbidden en een teken van hem op hun voorhoofd of rechterhand aanvaarden. |
Thanks voor de uitleg was mij geheel onbekent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 16:47
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | Ik kan het mishebben maar volgens mij was jij degene die deze topic opende. Beetje tegenstrijdig he, wat je nou zegt...  |
Klopt Beun...ik zag het ook... Shanita het was juist een woord gericht aan jouw...omdat wat er wordt gezegd zo weinig van belang is... En ja...waarom dan een filmpje??? Juist dit filmpje???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:02
|
|
|
|
Een presentje (zelfgemaakte stoofperen in een pot) van een leerling i.v.m. De dag van de leraar. Dat was gisteren, maar toen was ik vrij. Dat doet echt goed!
Jammer, dat de werkgever het dan laat afweten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:04
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | Ik kan het mishebben maar volgens mij was jij degene die deze topic opende. Beetje tegenstrijdig he, wat je nou zegt...  |
Mijn idee, ik kan het ook niet helemaal volgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:08
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Een presentje (zelfgemaakte stoofperen in een pot) van een leerling i.v.m. De dag van de leraar. Dat was gisteren, maar toen was ik vrij. Dat doet echt goed!
Jammer, dat de werkgever het dan laat afweten.  |
Dat is niet alleen leuk maar nog lekker ook(maak je niet snel voor jou alleen he?) Ik wist van het bestaan van deze dag niets af.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:14
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dat is niet alleen leuk maar nog lekker ook(maak je niet snel voor jou alleen he?) Ik wist van het bestaan van deze dag niets af....... |
Inderdaad! Deze dag bestaat al langer, zit ook nog een bonus (bescheiden hoor) aan vast. Andere jaren kregen we gebak van de Oudercommissie, maar dat zat er dit jaar niet in. En toch, maar dat geldt voor allerlei soorten werk, doet zo'n stukje waardering goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:37
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Gisteren bij Pauw en Witteman ging het over de Noorse Broeders ook een sekte. die al veel langer bekend is.
Het kan bij jou over komen als een aanval op oprechte christenen. Ik wil gewoon mensen waarschuwen, christenen, atheïsten enzovoort, dat sektes niet van God zijn en niets van doen hebben met het Christelijk geloof. en er niet te lang in blijven hangen in sektes, zoals ik deed....want ook in sektes kunnen christenen zitten, ze worden alleen misleid, en dat vind ik heel erg... Want ook al doe je niet mee met dingen, je kan behoorlijk veel schade oplopen. als je dingen die niet van God zijn, ziet als dingen die wel van God zijn.
En ook voor de ongelovigen: Het geloof is zo mooi, en sektes bestaan jammer genoeg, en ze verpesten het voor de gewone kerken.
Oprechte christenen zeg je...Houdt christen zijn niet in, dát je oprecht bent... Is dat wat jij zegt, niet zoiets als 'nat' water, 'oprechte' christenen...
In ieder geval ik ben heel duidelijk hier, wat betreft dit onderwerp, namelijk sektes. En ik schrijf over een sekte, opdat de buitenwereld dat niet verward met het christelijke geloof!!
Die Noorse Broeders zijn ook heel erg misleidend, ze noemen zichzelf "De Christelijke Gemeente Nederland", in Nederland. Dat is misleidend, om je zo te noemen als je een sekte bent!!En hoe meer er over sektes bekend wordt in Nederland, hoe beter!!!!!!! |
Ik vind dit echt veel te ver gaan !!!
Onderstaand stukje komt uit hun geloofsovertuiging, waar ze voor staan.
Zondevergeving en overwinning op de zonde Wij geloven dat alle mensen vergeving van zonden en eeuwig leven kunnen krijgen door te geloven dat Jezus voor ons aan het kruis gestorven is, zonder daar ook maar één goed te werk te hoeven doen. “Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God.” Ef. 2:8. Wij geloven ook dat vergeving van zonden niet het einddoel is voor een christen, maar het begin van een nieuw leven. Door bekering en geloof worden wij “geboren” tot een nieuw leven met nieuwe interesses en een verlangen om de wil van God te doen.
Dat jij mensen wilt waarschuwen ... prima, maar neem dan wel de moeite om meer inhoudelijke info te geven dan je eigen mening en wikipedia.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 17:53
|
|
|
|
Als ik al kijk naar de theologie van de noorse broeders dan zitten zij in mijn ogen op een dwaalspoor....
Theologie
De kern van de verkondiging van de geloofsgemeenschap is de overwinning over alle bewuste zonde. De algemene christelijke leer dat Jezus "volkomen God en volkomen mens is" accepteert zij niet. Jezus wordt als mens gezien, met de natuur die de mensen na de zondeval kregen. Er wordt echter gezegd dat Jezus, door de lusten en zonden die hij in zijn aardse leven tegen kwam te bestrijden en te overwinnen, zijn goddelijkheid terugwon.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 18:01
|
|
|
|
Natuurlijk bestaan wonderen. Menselijk lichaam op zich is een wonder. Kijk alleen maar even hoe 'het oog' werkt... Dat het heelal oneindig is, dat is een wonder.
Gewoon, het leven zelf is een wonder. 'Gelukkig zijn', 'vrienden hebben', van dingen kunnen genieten.
En dan het geloof, is ook een groot wonder. Jezus die onze zonden gedragen heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft het eeuwig leven heeft. Dáárdoor, met God's kracht kunnen ook mensen die psychisch en/of lichamelijk gezien al opgegeven zijn, toch nog een heel gelukkig leven lijden.
Van de 'kleine dingen' genieten. Kleine dingen tussen aanhalingstekens, omdat het eigenlijk grote dingen zijn.
De verbintenis die je(ik) voel(t) met iemand als je weer iemand tegen komt op je (vrijwilligers)werk of cursus of hobby, die ook gelooft.
Dat je gewoon, ook met ongelovigen over het geloof kan praten. (ja, niet ópdringen natuurlijk, alleen als het zo uitkomt).
Dat de zon opgaat en weer ondergaat. en hoe de natuur dan nóg mooier is.
Dat God ons de bijbel heeft gegeven, met geboden verboden en beloftes, en ook dat Hij ons artsen en psychologen heeft gegeven.
De computer met internet is een wonder. je kan alles opzoeken, overal over lezen.
En zo is de rij wonderen eindeloos!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 18:39
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik vind dit echt veel te ver gaan !!!
Onderstaand stukje komt uit hun geloofsovertuiging, waar ze voor staan.
Zondevergeving en overwinning op de zonde Wij geloven dat alle mensen vergeving van zonden en eeuwig leven kunnen krijgen door te geloven dat Jezus voor ons aan het kruis gestorven is, zonder daar ook maar één goed te werk te hoeven doen. “Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God.” Ef. 2:8. Wij geloven ook dat vergeving van zonden niet het einddoel is voor een christen, maar het begin van een nieuw leven. Door bekering en geloof worden wij “geboren” tot een nieuw leven met nieuwe interesses en een verlangen om de wil van God te doen.
MIJN IDEE...HIER KUNNEN WE WAT MEE!!!!!!!!
Dat jij mensen wilt waarschuwen ... prima, maar neem dan wel de moeite om meer inhoudelijke info te geven dan je eigen mening en wikipedia.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 18:49
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Maar ik zal doen wat Pieter me vroeg en hem op de hoogte houden Heb heeeeeeeeeeeeeerlijk geslapen komt echt een ritme in hier  |
dankje... is genoteerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 18:51
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Maandverband?
Maarre...heb er wel heel wat voor over moeten hebben hoor!  |
das dom... waren in aanbieding bij DA en trekpleister..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 18:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tja Annette de liefde van de man he MAar ja gisteren was je het ook echt van plan en kwam er van alles tussen dus krijgt tie echt boerenkool vanavond  |
tis n wonder boven wonder!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 18:54
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Een presentje (zelfgemaakte stoofperen in een pot) van een leerling i.v.m. De dag van de leraar. Dat was gisteren, maar toen was ik vrij. Dat doet echt goed!
Jammer, dat de werkgever het dan laat afweten.  |
Aha....en nu weet ik wie je bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 18:55
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik reageerde wel op háár posting mennnn. Maar die onderdanigheid van de vrouw t.o.v. de man slaat bij je door .
Visser die nú een reactie verwacht van een echtgenote wiens man z'n waffel moet houden. |
ik zal je gepast beantwoorden... er staat geschreven: antwoordt de zot op zijn dwaashei niet...
dus:
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 18:56
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Aha....en nu weet ik wie je bent.  |
Ik hoorde ooit iemand zeggen: als de wereld vergaat, zorg dan dat je in zeeland of drenthe bent, daar gebeurt alles 50 jaar later
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:02
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Aha....en nu weet ik wie je bent.  |
Visser is ook wakker geworden Wat een mooi moment
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:03
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tis n wonder boven wonder!!!  |
NEEEEEEEEEEEEEeee heb je echt Boerenkool gehad Heeft ze die mooie keuken dus toch verdient
|
|
| Naar boven |
|
|