| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 21:29
|
|
|
|
slechtste moment vd dag... duurde erg lang vandaag.
per 1 oktober heb ik een nieuw fabrieksgebouw gehuurd, ongeveer 5x zo groot als de huidige hal, die ik per 31 oktober leeg moet opleveren..
de status na 1 week is dat ik geen electra kan krijgen omdat de electrameter in een ander gebouw is dat mijn verhuurder 3 jaar geleden heeft verkocht. de nieuwe eigenaar van die hal, is dus eigenaar van mijn aansluiting, die hij zelf niet mag aanzetten, dat moet het rwe doen. die doen dat pas NA schriftelijk accoord van die eigenaar, die nog minimaal 3 weken in amerika zit. na dat accoord duurt het bij die bureaucraten nog minimaal 2 a 3 weken, als het meezit. dan zitten we dus al n poossie in november
daarnaast kwamen we er vandaag achter dat de vorige huurder, die om stroom te besparen 5 jaar geleden de stroom heeft laten afsluiten, met een boormachine de electrische overheaddeuren heeft bediend met als resultaat dat die motoren kompleet naar de filistijnen zijn en er geen beweging meer in te krijgen is.
eindconclusie: over 2 weken staat de produktie stil voor een maand en kan ik mn machines geeneens de nieuwe hal in krijgen zonder met n heftruck de deur eruit te rijden
dus de oplettende lezertjes zullen begrijpen waarom ik de gloeiende ty**s er in heb.
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 21:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 21:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | slechtste moment vd dag... duurde erg lang vandaag.
per 1 oktober heb ik een nieuw fabrieksgebouw gehuurd, ongeveer 5x zo groot als de huidige hal, die ik per 31 oktober leeg moet opleveren..
de status na 1 week is dat ik geen electra kan krijgen omdat de electrameter in een ander gebouw is dat mijn verhuurder 3 jaar geleden heeft verkocht. de nieuwe eigenaar van die hal, is dus eigenaar van mijn aansluiting, die hij zelf niet mag aanzetten, dat moet het rwe doen. die doen dat pas NA schriftelijk accoord van die eigenaar, die nog minimaal 3 weken in amerika zit. na dat accoord duurt het bij die bureaucraten nog minimaal 2 a 3 weken, als het meezit. dan zitten we dus al n poossie in november
daarnaast kwamen we er vandaag achter dat de vorige huurder, die om stroom te besparen 5 jaar geleden de stroom heeft laten afsluiten, met een boormachine de electrische overheaddeuren heeft bediend met als resultaat dat die motoren kompleet naar de filistijnen zijn en er geen beweging meer in te krijgen is.
eindconclusie: over 2 weken staat de produktie stil voor een maand en kan ik mn machines geeneens de nieuwe hal in krijgen zonder met n heftruck de deur eruit te rijden
dus de oplettende lezertjes zullen begrijpen waarom ik de gloeiende ty**s er in heb.  |
Komt wel goed schatje.... Glas roosvicee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 21:40
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Krijg ik op mn kop dat ik het aan visser vraag vraagt ze het zelf aan Laika  |
Is toch wel verstandig van Josina om het aan de juiste persoon te vragen . Want wat weet visser er nou van? Die weet net dat platvissen in sept. / okt. wegzwemmen naar warmere oorden om daar te gaan paaien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 21:42
|
|
|
|
ik heb het al met ouzo geprobeerd....geen effect
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 21:44
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | ik heb het al met ouzo geprobeerd....geen effect  |
Dan is het wel heel erg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 21:57
|
|
|
|
Sjonge jonge.....er staat een hele grote, mooie , actieve, uitdagende , haast vanzelfsprekende uitnodiging op het forum, gepland op 19 nov. Gericht aan ca. 2300 mensen , en wie van jullie staat er al op het lijstje???
Oke...ik weet het , het is dan idd. nog geen kerst, maar wel een leuk dagje ( lijkt mij) om elkaar te ontmoeten.
Dus W-tje, Maryan, Erika......eerst naar Scheveningen en dan kunnen we verder zien w.b . de kerst.
Visser, die écht niet te beroerd is om mensen uit te nodigen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 21:59
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | kom eerst onze nieuwe vijver maar es bewonderen, met vanaf a.s. zondag 23 originele jappen er in  |
Zo zo ... een 23ling? En zondag is de uitgerekende datum?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:13
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | kom eerst onze nieuwe vijver maar es bewonderen, met vanaf a.s. zondag 23 originele jappen er in  |
Gaaaaaf! De verleiding is groot! Eerst maar even beter worden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:14
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Sjonge jonge.....er staat een hele grote, mooie , actieve, uitdagende , haast vanzelfsprekende uitnodiging op het forum, gepland op 19 nov. Gericht aan ca. 2300 mensen , en wie van jullie staat er al op het lijstje???
Oke...ik weet het , het is dan idd. nog geen kerst, maar wel een leuk dagje ( lijkt mij) om elkaar te ontmoeten.
Dus W-tje, Maryan, Erika......eerst naar Scheveningen en dan kunnen we verder zien w.b . de kerst.
Visser, die écht niet te beroerd is om mensen uit te nodigen. |
Maar Visser, dan kan ik helaas niet. 'k Heb 's avonds een concert in Apeldoorn, dus dat wordt een beetje teveel dan. Volgende keer beter. Dan vier ik maar Kerst in Pietenstad, wordt ook vast gezellig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:18
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Maar Visser, dan kan ik helaas niet. 'k Heb 's avonds een concert in Apeldoorn, dus dat wordt een beetje teveel dan. Volgende keer beter. Dan vier ik maar Kerst in Pietenstad, wordt ook vast gezellig.  |
Ja Visser.....ik kan 19 november ook niet.....vier ik ook maar kerst in Pietenstad.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ja Visser.....ik kan 19 november ook niet.....vier ik ook maar kerst in Pietenstad.......  |
Wie weet komen we elkaar tegen, zijn we toch niet alleen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:21
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Wie weet komen we elkaar tegen, zijn we toch niet alleen.  |
Klopt en Visser weet niet wat hij mist....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:21
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zo zo ... een 23ling? En zondag is de uitgerekende datum?  |
van 20 tot 50cm, dus qua grootte net zo verschillend als van kleur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:27
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | De tijd waarin Paulus dit zegt moet je wel degelijk in acht nemen. Niet alleen de tijd maar ook de plaats waar hij dit zegt is belangrijk.
Vrouwen met lang haar -- een sierraad -- eerbaar -- is bedekking Vrouwen met kort haar -- een handelsmerk -- oneerbaar -- geen bedekking dus bedekking nodig.
In veel havensteden waar Paulus kwam, predikte hij het evangelie, en hij predikte waar hij uit de boot stapte, de haven. Nu was (is) de haven vaak een ideale plek voor prostituees, die konden daar hun klanten werven. Een kenmerk van een protituee in die tijd was kort haar of zelfs kaalgeschoren ... Ook deze vrouwen werden dus aangesproken door Paulus, kwamen onder het gehoor van het evangelie en werden ook wederomgeboren. Maar doordat het haar niet van de ene op de andere dag aangroeit tot een bos lang haar, zegt Paulus dus tegen die groep vrouwen, draag een bedekking want dat strekt je tot eer. Mag een vrouw niet bidden of (profeteren) spreken in de gemeente, jawel maar met bedekt hoofd. Daarna mag ze de bedekking weer afdoen ... tenminste zo is mijn uitleg van 1 Korinthe 11 |
Hallo Cross
Ik heb dit voor het eerst gerzien in een evangelische gemeente in Leeuwarden waar ik als ik daar ben heen ga en dat is op de Sjabath en als er gebeden werd dan deed ze een hoofddoek om en als het gebed gedaan was ging het weer af maar nu snap ik het van wat je schrijft. Ik vond het heel eerbiedig. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:32
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | De tijd waarin Paulus dit zegt moet je wel degelijk in acht nemen. Niet alleen de tijd maar ook de plaats waar hij dit zegt is belangrijk.
Vrouwen met lang haar -- een sierraad -- eerbaar -- is bedekking Vrouwen met kort haar -- een handelsmerk -- oneerbaar -- geen bedekking dus bedekking nodig.
In veel havensteden waar Paulus kwam, predikte hij het evangelie, en hij predikte waar hij uit de boot stapte, de haven. Nu was (is) de haven vaak een ideale plek voor prostituees, die konden daar hun klanten werven. Een kenmerk van een protituee in die tijd was kort haar of zelfs kaalgeschoren ... Ook deze vrouwen werden dus aangesproken door Paulus, kwamen onder het gehoor van het evangelie en werden ook wederomgeboren. Maar doordat het haar niet van de ene op de andere dag aangroeit tot een bos lang haar, zegt Paulus dus tegen die groep vrouwen, draag een bedekking want dat strekt je tot eer. Mag een vrouw niet bidden of (profeteren) spreken in de gemeente, jawel maar met bedekt hoofd. Daarna mag ze de bedekking weer afdoen ... tenminste zo is mijn uitleg van 1 Korinthe 11 |
Onderweg naar huis zat ik denken over je reactie: ik had een bepaald idee erover dat ik niet onder woorden kon brengen maar de tweede internet treffer gaf precies aan wat ik dacht:
"Of wordt hier bedoeld dat een vrouw lang haar moet dragen? Het is waar dat een man zijn haar kort moet houden en het haar van een vrouw lang behoort te zijn (verzen 14 en 15). Maar waar gaat het hier over? Dat gaan we hierna vaststellen, maar vooreerst kunnen we uit de verzen 5 en 6 concluderen dat hier met het bedekken van het hoofd niet hetzelfde wordt bedoeld als lang haar dragen. En 'blootshoofds' of 'het hoofd niet gedekt' evenmin hetzelfde is als kort haar of kaalgeschoren. In vers 5 wordt een vergelijking gemaakt tussen twee verschillende dingen: een vrouw die blootshoofds bidt en een vrouw die haar hoofd heeft kaalgeschoren. Zij doet daarmee haar hoofd schande aan. 'Blootshoofds' is een vertaling van twee Griekse woorden: 1) akata'kaluptos, bn: niet bedekt, ongesluierd; 2) kepha'le, zn: hoofd. Samengevoegd: niet bedekt, ongesluierd hoofd. Paulus heeft het dus over een hoofdbedekking wanneer ze bidt. In vers 6 staat: Want indien een vrouw zich het hoofd niet dekt, moet zij zich ook maar het haar laten afknippen. Doch indien het een schande is voor een vrouw, als zij zich het haar laat afknippen of zich kaal laat scheren, dan moet zij zich dekken. Ook weer twee dingen die met elkaar worden vergeleken. Als de zinsnede "indien een vrouw zich het hoofd niet dekt" zou betekenen: als een vrouw kort geknipt haar heeft, waarom wordt de zin dan vervolgd met: "moet zij zich ook maar het haar laten afknippen"? Als letterlijk wordt bedoeld dat een vrouw die het hoofd niet dekt hetzelfde is als een vrouw met kort geknipt haar, dan zou er eigenlijk staan in vers 6: Want indien een vrouw haar haar kort geknipt heeft, moet zij zich ook maar het haar laten afknippen. Er wordt een vergelijking gemaakt. Paulus gaat er volgens vers 6 van uit dat ze lang haar heeft en dat moet kennelijk bedekt worden wanneer ze bidt. Dit blijkt ook uit het vervolg van vers 6 waar staat: aangezien kort haar voor een vrouw een schande is, is het ook een schande als zij zonder hoofdbedekking bidt. Een vergelijking. Paulus zegt twee dingen:
Een vrouw behoort geen kort haar te dragen, want dat is een schande voor haar hoofd. Maar, hij zegt dit om het volgende punt duidelijk te maken. Een vrouw behoort haar hoofd te bedekken wanneer ze bidt. Als ze dat niet doet dan kun je haar vergelijken met een vrouw met kort haar en dat is een schande, schrijft hij."
Heel belangrijk vind ik het dat men hier NOOIT wettisch mee om zal gaan: ik zie al voor me dat dit op grotere schaal toegepast gaat worden en dat mensen er een rechtvaardiging uithalen of dat dit een soort juk op mensen gaat leggen. Nee, de handeling verrichten uit eerbied is voldoende zoals iemand al opmerkte en de eenvoud en vanzelfsprekendheid ervan zoals je dat dus ook in menig gemeente in Afrika ziet of in Afro-Amerikaanse kerken.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN146
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 22:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:36
|
|
|
|
[quote=PIETER649]
Hallo Pieter . Wat een ramp zeg . Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt want ja van de bedeling kan je niet leven en sinterklaas is allang gestopt met roken . Maar iniedergeval heel veel sterkte. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:39
|
|
|
|
Volgens mij krijg ik ze niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:42
|
|
|
|
Even tussen door....
er word afgeweken van het topic...
de bijdrages die geleverd worden zijn prima...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je suggereert anders aardig dat die zich "er te goed voor voelen ' en ik vind dat zo'n negatieve beeldvorming en ook ongenuanceerd.... Je mag de verantwoording wel dragen dat vergeet je gemakshalve......  |
Sorry Willemijn bedoel het niet verkeerd! Ik weet dat managers het echt niet makkelijk hebben en veel gal van het personeel over zich heen krijgen!
Maar er zijn erbij die zeggen aan het bed staan is mijn werk niet meer, ik zou ervoor pleiten dat ze dat nog weleens doen, Waarom?? Zodat ze goed weten wat er op de werkvloer aan de gang is. Ik praat over een verzorgingshuis waar het anders loopt dan in een ziekenhuis daar ben je er voor mijn gevoel meer bij betrokken.
En als je je als verzorgende een rotje moet lopen om je bewonders te helpen en je hebt een manager die zegt daarvoor ben ikniet meer dan ben je voor mij verkeerd bezig!
Ik wil hiermee niet alle managers over een kam scheren ik heb waarschijnlijk op mijn vroegere werkplek een slechte manager gehad!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:53
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | van 20 tot 50cm, dus qua grootte net zo verschillend als van kleur  |
Maakt dat jou slechte dag van vandaag toch een beetje goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:54
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Is toch wel verstandig van Josina om het aan de juiste persoon te vragen . Want wat weet visser er nou van? Die weet net dat platvissen in sept. / okt. wegzwemmen naar warmere oorden om daar te gaan paaien. |
Ja weet ik veel Frank zegt steeds vraag eens aan Visser en dan doe ik dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:06
|
|
|
|
Ja zeg...ik heb het niet gevraagd omdat Frank dat vroeg, maar de vraagstelling van Anne was dusdanig dat ik haar dat niet kon weigeren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja weet ik veel Frank zegt steeds vraag eens aan Visser en dan doe ik dat  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Is toch wel verstandig van Josina om het aan de juiste persoon te vragen . Want wat weet visser er nou van? Die weet net dat platvissen in sept. / okt. wegzwemmen naar warmere oorden om daar te gaan paaien. |
Ik ben zoooooooooo wijs hè?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Klopt en Visser weet niet wat hij mist....  |
Jaja, de smoesjes zijn weer goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja weet ik veel Frank zegt steeds vraag eens aan Visser en dan doe ik dat  |
Vraagje: Wat heb jij met Frank wat wij niet hebben?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:27
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Heb mijn hand over mijn hart gehaald....Frank heeft het namelijk niet meer...hij wil zooooooooooooo graag weten wat er met intvis gebeurd is?
Wil je het vertellen, Laika? Mag ook per mail hoor!  |
Weet je al wat meer , Josina?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Weet je al wat meer , Josina?  |
Nee, helaas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:32
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Nee hoor...ik heb nog steeds geen afwasmachine.... Toen mijn gezin nog uit 6 personen bestond had ik er ook geen 1 Nu zijn we met zijn tweeen ....en nog steeds geen afwasmachine...
Ik zei altijd...als er ook nog een afwasmachine komt is er niemand die nog iets voor mij doet!!!! |
Ik heb er ook geen. Nog nooit één gehad en nog nooit gemist ook. Wat ik wel weet is dat ik daardoor, ik meen, 238 euro per jaar bespaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:38
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik heb er ook geen. Nog nooit één gehad en nog nooit gemist ook. Wat ik wel weet is dat ik daardoor, ik meen, 238 euro per jaar bespaar. |
Visser je weet niet wat je mist......! Het is mij wel 238 euro op jaarbasis waard!
|
|
| Naar boven |
|
|