| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 08:47
|
|
|
|
|
zonnig en koud... zeer koud... 4 graden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 08:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Iedere geloofsgemeenschap predikt "de waarheid" En achter de kerkdeuren gebeuren nou eenmaal dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Ja, helaas wel! Lang niet alle kerkdeuren gelukkig....
Waar dit hele stuk overgaat is of er sekten zijn, is dat een religie of waanzin en of bedrog.
Klopt
Vele geloofsgroeperingen zijn onstaan uit anderen, vaak uit onvrede hoe je moet je geloven, wat je moet geloven.
Dat heb ik ook weleens gehoord, zoiets.
Gelukkig kent nederland amper grote sektes zoals de Davadians, Orde van de Zonnetempel, Peoples Temple. In Nederland zullen er vast wel aanhangers rondlopen. Die leiders dwongen hun geloofsgemeenschap tot de meest erge dingen. De geloofsgemeenschap vertrouwden hun leiders. Helaas waren die leiders niet te vertrouwen.
Dat is verdrietig, en heel erg, ja, die dingen gebeuren, ja, en je noemt nu de hele bekende op
Ze hamerden er bij die mensen op in dat er buiten die groep geen redding mogelijk is. Mensen moesten bijbelteksten opdreunen. Mensen waren niet meer vrij in hun doen. Ze moesten naar de pijpen van de leider dansen. Want de leider had profetieen gekregen. Zijn woord was waarheid.
dit stuk komt mij erg bekend voor
De homesites van sektes ziet er wel aan trekkelijk uit... Maar wat er achter de deuren gebeurt dat is met geen pen te beschrijven.
misleiding...maar als je goed leest, kan je voelen dat er iets niet klopt...kan, hoeft niet natuurlijk...
Daarom zeg IK: Ik geloof er niet zo in dat mensen heden ten dage nog kunnen profeteren. Ik kijk goed rond binnen de religies wat bijbels is en niet bijbels. Ik kijk goed rond of er geen valse profeten rondzwerven. Want voor ik het zou weten zou ik weleens binnen een sekte kunnen belandden.
Héél verstandig
Binnen de reformatorische kerken zie je misschien ook wel dingen die sektarisch kunnen zijn. Maar het denken laten ze aan de mensen zelf over. Men mag kritiek hebben op de liturgie van de kerk. Men mag kritiek hebben op de kerkleiders.
Ja, daar heb je het over iets heel anders, een traditionele kerk :)
In binnen de sektes zie je dat niet. Kritiek op de leider hebben betekende lijfstraf.
Lijfstraf zie je natuurlijk maar bij enkele sektes. Meestal zie je 'manipulatie' wat zo mogelijk nóg erger is, omdat het niet meteen herkenbaar is omdat het zo subtiel is... |
Hoi Mariska,
Ik heb mij reacties in 'schuin gedrukt' elke keer achter een stukje van je tekst gezet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 9 oktober 2011, 09:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 09:15
|
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Dan vind ik je opmerking nog erger ... benoem dan geen kerk of gemeente, maar houd het algemeen ...
LEANNE226 Schreef: Schijnbaar mag je op CM alles zeggen Smiley die vol vragen zit Ik heb op het knopje gedrukt,ik ben de vuilspuierij op CM zat........
Schijnbaar..... ik heb geen enkele kerk of gemeente benoemd, ik hield en hou het altijd algemeen...
Let je wel een béétje op je woorden....Vuil@#$%$, is niet echt netjes...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 9 oktober 2011, 09:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 09:29
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vertel mij eens wat biest is. je kan het koken/ wellen. Is dat roosvicee ofzo of ouzo? En wat heeft dat te maken met de geboorte van een kalf? Visser , die nog nooit van biest heeft gehoord  |
Gornat heb je ook, dat is het restprodukt van het kaas maken. Heerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 09:45
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | CROSSROAD317 schreef: Dan vind ik je opmerking nog erger ... benoem dan geen kerk of gemeente, maar houd het algemeen ...
LEANNE226 Schreef: Schijnbaar mag je op CM alles zeggen Smiley die vol vragen zit Ik heb op het knopje gedrukt,ik ben de vuilspuierij op CM zat........
Schijnbaar..... ik heb geen enkele kerk of gemeente benoemd, ik hield en hou het altijd algemeen...
Let je wel een béétje op je woorden....Vuil@#$%$, is niet echt netjes...  |
Het ging mij om de bewering in het beginstukje(dus niet van jou) dat o.a. Mormonen,Jehova's en Evangelischen onder sektes vallen..........als je daar dan de volgende reacties bij optelt dat in sektes lijfstraffen worden gebruikt ga je niet alleen heel kort door de bocht maar ook een stap te ver. Ik weet ook wel wat sektes zijn maar alles wat je vreemd toelijkt en je niet aanstaat op diezelfde bult schuiven is kortzichtig.
vuil - spui - te` rij de -woord (vrouwelijk) (lasterlijke) beledigingen in woord of geschrift
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 09:52
|
|
|
|

Ik ga er later op in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 11:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik geloof dat je me even verkeerd begrijpt.....Ik vertelde dat het niet tot haar favoriete bezigheden behoorde.....ik zei niet dat ze het nooit deed......mag aannemen van wel want zij heeft geen vaatwasser......  | Ze gooit het gewoon weg, en koopt nieuw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 11:29
|
|
|
|
Zondag 9 oktober, Psalm 118: 15-18; Ik zal leven.
Ons hele leven denken we aan de dood. Daar is geen enkele ontkomen aan. Naar mate je langer leeft, komt die dood steeds dichterbij. Je gaat aftellen: nu heb ik waarschijnlijk nog maar zo en zo veel jaar te gaan… Wij zouden beter kunnen weten. Ook voor wie gelooft, is de dood geen pretje. Maar een ramp betekent het niet. Integendeel! Met de dood begint er iets nieuws. En dat nieuwe zal zo ongelooflijk nieuw zijn, dat het woord ‘nieuw’ eigenlijk te versleten is om mee aan te geven hoe nieuw het zijn zal. Eigenlijk zou je je daar zolang je leeft op moeten verheugen, als een kind op een schoolreisje. Het onbekende zal wel de reden zijn dat we toch huiveren. En vanzelfsprekend ook de mogelijkheid van een lijdensweg. Bovendien: het besef afscheid te moeten nemen van wat je lief en dierbaar is. Maar toch… De psalm van vandaag gaat niet over de hemel en ook niet over de nieuwe aarde. De psalm gaat over een slagveld. Over angst neergestoken te worden. Over een wonderbaarlijke redding door Gods rechterhand. De psalm gaat over dankbaarheid. Blijmoedig roept de dichter uit: ‘Ik zal niet sterven, maar leven!’ En hoe zal hij dan de rest van zijn leven doorbrengen? Niet achter de geraniums, maar als verteller van verhalen. Hij zal doorgeven hoe groot de goedheid van de Eeuwige is. Ik zal leven. Ook al gaat de psalm niet over wat komt ná de dood, ook al bezingt dit lied juist die eraan voorafgaat, toch smokkelt de kerk sinds Pasen die gedachte vrijmoedig de psalm in. De dood is niet het einde. De dood is het begin! Ik zal leven. Ginds, in de hemelse glorie, én hier, op deze oude én straks op de nieuwe aarde, zal ik verhalen hoe groot en goed de Eeuwige is.
Des Heren hand is hoog verheven, des Heren rechterhand is sterk. Ik zal niet sterven, ik zal leven en zingen van des Heren werk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 11:30
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | W-tje , ik hoor het al..... jij doet de afwas liever met Mario  |
En dan samen in de krokodil liggen samen met haar Veluwse vriendin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 11:33
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | En dan samen in de krokodil liggen samen met haar Veluwse vriendin  |
Lijkt me toch niet zo héél erg moeilijk....in de krokodil liggen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 11:51
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | Frank heeft het erg druk met zijn nieuwe liefde, laat hem genieten...... miss dat hij nog terug komt, maar voorlopig even niet.....Echter, hij leest het forum wel, dus een reactie naar zijn kant kan altijd..... Tink die net iets meer weet dan de rest. |
Weet je ook of er nog een grote ontploffing gaat plaatsvinden? Weet je ook of hij zich netjes aan de regeltjes houdt? Weet je ook of ie al een kettingzaag heeft ? Weet je ook al een trouwdatum?
Visser, die niks meer hoort van Fank en NIET nieuwsgierig is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAIKA882
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 12:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Weet je ook of er nog een grote ontploffing gaat plaatsvinden? Weet je ook of hij zich netjes aan de regeltjes houdt? Weet je ook of ie al een kettingzaag heeft ? Weet je ook al een trouwdatum?
Visser, die niks meer hoort van Fank en NIET nieuwsgierig is |
WAt een vragen zo op de zondag ochtend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 12:06
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | van 20 tot 50cm, dus qua grootte net zo verschillend als van kleur  |
He Pieter, hoe zit het? Zijn ze alle 23 al gearriveerd?En allemaal gezond? Een hele verantwoording erbij joh!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 12:08
|
|
|
|
| LAIKA882 schreef: | WAt een vragen zo op de zondag ochtend  |
Ja, ik weet het maar Tink schreef dat ze méér wist dan ons. Dus moet zij maar wat toelichten toch?
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 9 oktober 2011, 12:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 12:15
|
|
|
|
Nog even serieus...... Ik heb hier een tijdje over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik vooral afga/ging op mijn positieve en negatieve ervaringen. Ik ben vorig jaar flink gemanipuleerd door een CM-er die grote schulden bleek te hebben en zo snel mogelijk de financien wilde delen.Dan volgt er een strijd tussen je hart en je verstand en blijf je gedessilusioneerd achter.Toen ik er achter kwam dat hij meerdere vrouwen achter de hand had en binnen 2 weken na het verbreken van ons contact al met iemand samenwoonde was mijn hart weer vrij en vierde mijn verstand een feestje
Iemand puur afwijzen om schulden vind ik niet juist maar als iemand met schulden door eigen toedoen niet de verantwoordelijkheid op zich wil nemen maar afschuift(bijv. op de ex) ren ik hard de andere kant op.........
Ach,en voor de rest vind ik iemand perfect zodra ik verliefd ben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 12:41
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ja...Thomas...fijn stukje.... Ik zag het...hoorde het...maar ben niet de persoon die alles goed kan verwoorden...en tsja...kruip dan in een hoekje...en zwijg... Weet je...beter de juiste woorden...goed uitgesproken...dan de onjuiste...op de onjuiste manier en daardoor iemand veel verdriet doen... Das mijn visie..ook al zal die niet altijd sterk zijn...maar dat ben ik ook niet altijd!!! |
Het is toch al goed dat je instemmend reageert op het stukje? En dat je het er mee eens bent dat er niet altijd vriendelijk met Chatuliem omgegaan wordt door sommige mensen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 12:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Het is toch al goed dat je instemmend reageert op het stukje? En dat je het er mee eens bent dat er niet altijd vriendelijk met Chatuliem omgegaan wordt door sommige mensen??? |
Wat ik(ook)waardeer in Chat is dat hij kwetsbare mensen vaak in bescherming neemt(ipv ze te overheersen) en liever zelf gaat/moet gaan dan dat hij hen meesleurt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 13:12
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Wat ik(ook)waardeer in Chat is dat hij kwetsbare mensen vaak in bescherming neemt(ipv ze te overheersen) en liever zelf gaat/moet gaan dan dat hij hen meesleurt. |
Het is gewoon een goed mens Leanne die weet wat omzien naar elkaar inhoudt......Zijn mischien wat ongelukkige manier van uitdrukken soms maakt dat mensen hem anders zien dan hij is denk ik.... En ik heb er gewoon moeite mee dat mensen die zich christelijk noemen of pretenderen te zijn zo met iemand omgaan...... Juist die verborgen boodschappen zijn zo flauw........ Ik ben het ook zelden met hem eens maar de dialoog met hem over dit soort dingen is wel erg waardevol.......en zeker een aanwinst voor het forum......Je hebt nog eens wat te lezen ipv stuk voor stuk maar door te scrollen omdat er gesprekken gevoerd worden die erg persoonlijk zijn en voor een ander ook niet interessant.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 13:14
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Lijkt me toch niet zo héél erg moeilijk....in de krokodil liggen....  |
Jij onderschat yoga wel heel erg Annette.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 13:17
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Nog even serieus...... Ik heb hier een tijdje over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik vooral afga/ging op mijn positieve en negatieve ervaringen. Ik ben vorig jaar flink gemanipuleerd door een CM-er die grote schulden bleek te hebben en zo snel mogelijk de financien wilde delen.Dan volgt er een strijd tussen je hart en je verstand en blijf je gedessilusioneerd achter.Toen ik er achter kwam dat hij meerdere vrouwen achter de hand had en binnen 2 weken na het verbreken van ons contact al met iemand samenwoonde was mijn hart weer vrij en vierde mijn verstand een feestje
Iemand puur afwijzen om schulden vind ik niet juist maar als iemand met schulden door eigen toedoen niet de verantwoordelijkheid op zich wil nemen maar afschuift(bijv. op de ex) ren ik hard de andere kant op.........
Ach,en voor de rest vind ik iemand perfect zodra ik verliefd ben  |
Ik denk juist dat het belangrijk is om niet gelijk je financién te delen....... ieder apart is toch ook redelijk.....en later kan je altijd nog veranderen......eerst maar eens wat opbouwen... Wat een verhaal trouwens....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 13:18
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | ik breng mijn slapeloosheid naar bed.  |
Hoe was je vannacht, toch slecht geslapen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 13:21
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | zonnig en koud... zeer koud... 4 graden. |
Ja ja Mariska, Je woont noordelijker dan bij mij.
Hier redelijk herfstachtig weer stevige kleren aangetrokken naar de kerk gelopen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 13:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Ja, ik weet het maar Tink schreef dat ze méér wist dan ons. Dus moet zij maar wat toelichten toch? |
Tink is de woordvoerdster van Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 13:28
|
|
|
|
| Quote: | | flink gemanipuleerd door een CM-er die grote schulden bleek te hebben en zo snel mogelijk de financien wilde delen | Komt me bekend voor. Wat een aso he....financien willen delen...
| Quote: | | Dan volgt er een strijd tussen je hart en je verstand en blijf je gedessilusioneerd achter | Ja, logisch, het idee dat iemand wellicht enkel om zijn schulden te verlichten iets met je wil...
| Quote: | | Toen ik er achter kwam dat hij meerdere vrouwen achter de hand had en binnen 2 weken na het verbreken van ons contact al met iemand samenwoonde | Herkenbaar...zó asociaal, zeg maar, dat ik er even geen woorden voor kan vinden...
| Quote: | was mijn hart weer vrij en vierde mijn verstand een feestje | Ja, logisch, dan wéét je dat je toch gelijk had!
| Quote: | | Iemand puur afwijzen om schulden vind ik niet juist maar als iemand met schulden door eigen toedoen niet de verantwoordelijkheid op zich wil nemen maar afschuift(bijv. op de ex) ren ik hard de andere kant op......... | Dat vind ik ook niet juist, iemand afwijzen alleen op schulden. Maar ja, als zo iemand met manipulatie de schulden/financien wil délen...Ik heb zelf ook zoiets dergelijks gehad een keer, niet preciés hetzelfde, maar het leek er wel erg op. maar ik dacht echt van 'uitzondering'...
Ik schrik hier wel van....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 13:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Daar gaat zijn verhaal toch niet over? Gaat toch om de boodschap niet wie het organiseerd? |
Er zijn meerdere locaties waar deze bijeenkomster georganiseerd worden, zie webside.
Ja willemijn het gaat om de boodschap.
What Else
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:05
|
|
|
|
God spreekt tegen een ieder persoonlijk tot zijn/haar hart. Dat kan een ander niet weten!!!!!![/quote]
Wat ik nu wel weet dat dit mijn laatste dag is hier voor dit moment.
Het was een leerzame ervaring hier, dank voor jullie delen.
Wens jullie alleen een goede reis toe zo op jullie pad.
Hijs de zeilen en koers naar open zee, wie weet waar God mij naar toe zal leiden.
Spreuken 16:9 Een mens stippeld zijn weg uit, God bepaalt de richting die hij gaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:09
|
|
|
|
|
Ik hou het hierbij. Voorlopig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:10
|
|
|
|
af en toe de zon, beetje wind, maar temperatuur is oke. en in binnen is het net wat beter dan buiten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:11
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hoe was je vannacht, toch slecht geslapen?  |
ja errug slecht geslapen, mijn slapeloosheid had geen slaap helaas, zul je toch altijd zien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:12