| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:03
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Gelukkig verplicht niemand je om te blijven!!!! | Vimd je dat zelf nu een vriendelijke opmerking? Ze geeft hier hetzelfde aan wat heel veel mensen vinden, nl. dat de kwaliteit zienderogen achteruit gegaan is. En jouw houding is dus, omdat ze een vent heeft, kan ze beter weggaan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 
Esther(10-10-10) van harte gefeliciteerd met deze dag. Je mag vandaag taartjes bakken in mama's keuken. En daarna mag je taartjes eten, kan mama de keuken poetsen. |
We hebben het zaterdag alvast met de familie gevierd. Vandaag viert ze het met haar mede oppaskindjes bij de oppasmoeder, met 4 peuters tussen de 1 en 3 taart bakken, ik blij dat ik die keuken niet schoon hoef te maken na afloop 
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:07
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Toen ik deze bijdragen allemaal las, merkte ik dat maar weinig mensen echt over de vraagstelling in gingen. Het ging volgens mij toch over de vraag, de zondag of de sabbath? Dat is toch heel iets anders dan zondagsheiliging.
Mijn antwoord is duidelijk. Ik zie eigenlijk geen enkel goed argument om de zondag te vieren in plaats van de sabbath. En ik zie geen enkele aanleiding om niet te vieren op de sabbath. Vanaf 4 november gaan we dus diensten op de vrijdagavond, het begin van de sabbath, houden.... |
De Sabbath en Zondag bestaan allebei.. God rustte op de zevende dag..dus welke dag zien wij als de zevende dag? Lees tegenwoordig de agenda's maar eens..die beginnen allemaal met de maandag..
Als we dus de zondag vieren..zijn we heel Bijbels bezig..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:07
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Vimd je dat zelf nu een vriendelijke opmerking? Ze geeft hier hetzelfde aan wat heel veel mensen vinden, nl. dat de kwaliteit zienderogen achteruit gegaan is. En jouw houding is dus, omdat ze een vent heeft, kan ze beter weggaan??? |
Ik begrijp Zeeland wel een beetje, iemand komt voor drie dagen terug en heeft gelijk een mening dat het niet deugt...je kan er ook anders tegenaan kijken en denken : ik ga er eens voor zorgen dat het weer leuk wordt op cm.... Het klonk mij allemaal ook wel wat negatief in de oren en gezelligheid moet je toch zelf maken.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Toen ik deze bijdragen allemaal las, merkte ik dat maar weinig mensen echt over de vraagstelling in gingen. Het ging volgens mij toch over de vraag, de zondag of de sabbath? Dat is toch heel iets anders dan zondagsheiliging.
Mijn antwoord is duidelijk. Ik zie eigenlijk geen enkel goed argument om de zondag te vieren in plaats van de sabbath. En ik zie geen enkele aanleiding om niet te vieren op de sabbath. Vanaf 4 november gaan we dus diensten op de vrijdagavond, het begin van de sabbath, houden.... |
In de Openbaring van Johannes krijgt de eerste dag van de week de prachtige naam: "De dag des Heeren" (Openb. 1:10). Ook uit Hand. 20:7 en 1 Kor. 16:2 blijkt dat deze dag voor de eerste christenen een bijzondere betekenis had.
Is het dan niet mooi, om op de eerste dag van de week dan de erediensten te houden?
Ik zie zelf dat de sabathsviering meer iets is voor de Joodse religie.
Ik weet ook dat er door de eeuwen heen geknoeid is met de jaartelling en de dagen van de week. Zo zijn er eigebnlijk verschillende kalenders in de omloop, waarbij het meerendeel de maandag als eerste dag van de week worden aangegeven. Er zijn ook kalenders in de omloop die de zondag als eerste dag van de week aangeeft.
Dus welke kalender heeft gelijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:10
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Wetten zijn rechtsregels...
Geboden zijn leefregels.  |
Maar leefregels zijn toch meer adviezen? Die krijg je overal mee, van de dokter tot de sportschool.Het is net wat je er zelf mee doet dus wel vrijblijvend.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:21
|
|
|
|
Back on topic. Vroeger hoorde het in tongen spreken bij een christen. Zelfs Augustinus maakte er melding van. De bijbel staat vol met verhalen over mensen die in tongen spreken. De meest gehoorde argumenten zijn: dat was iets voor vroeger. Toen de apostelen overleden verdween dit ook. Dat is echter niet waar. Het in tongen zingen was heel gebruikelijk, zelfs zo gebruikelijk, dat het in de RK kerk geïnstitutionaliseerd is. Het tweede argument is, dat de mensen toen niet de bijbel hadden. Ook dat is een argument wat niet opgaat, omdat in de periode dat de gemeente ontstond, het oude testament er al was. Anderhalve eeuw later waren ook de brieven en de evangelien geschreven. Tongentaal bestond veel langer.
Maar wat is volgens mij de reden dat er zo weinig over bekend is? Twee redenen geloof ik. Ten eerste geloof ik dat de evangelisatiedrang minder werd. Gaven van de Geest komen tot hun recht bij uitbreiding van de gemeente. In de ME was het toch duidelijk: iedereen hoort bij de Kerk. En als je er niet bij hoorde, werd je verketterd. Het is dan ook heel opvallend dat toen men in de reformatie de nadruk begon te leggen op persoonlijk geloof dat er weer een opleving was in de wereld. Het verklaart ook dat in zendingsgebieden de werking van de Geest veel actiever is. De tweede verklaring die ik geef, is het onderwijs. Men vond het niet nodig om dit op een goede manier uit te leggen en langzaam verdween het uit het zicht van de traditionele kerk. Onderwijs geeft aanleiding tot onderzoek en onderzoek geeft verlangen naar...
Nu de centrale vraag: hoe weet je dat het van God is? De duivel kan ook tongentaal geven. Satanische tongentaal komt voor, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat een christen in satanische taal spreekt. Dan moet je wel zeer occult belast zijn. In een satanskerk komen ofzo. En dan heb je echt geen zin om naar de kerk te gaan hoor. En er is verschil tussen gebrabbel en tongentaal. Dat kun je gewoon merken. Maar dat heeft te maken met ervaring. En wie van jullie heeft er ook ervaring mee? Als tongentaal je gebedsleven versterkt, de relatie met God verdiept en je geestelijke ogen opent, zou dat dan niet iets moeten zijn waar iedereen naar zou moeten vragen???
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 10 oktober 2011, 10:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:21
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar leefregels zijn toch meer adviezen? Die krijg je overal mee, van de dokter tot de sportschool.Het is net wat je er zelf mee doet dus wel vrijblijvend..... |
Dan geeft God ons dus bewust een vrije keuze..
Al is het wél Zijn wil/gebod dat we Zijn leefregels volgen...om gelukkig te leven:
"Doe dit...en gij zult leven..."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:23
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | In de Openbaring van Johannes krijgt de eerste dag van de week de prachtige naam: "De dag des Heeren" (Openb. 1:10). Ook uit Hand. 20:7 en 1 Kor. 16:2 blijkt dat deze dag voor de eerste christenen een bijzondere betekenis had.
Is het dan niet mooi, om op de eerste dag van de week dan de erediensten te houden?
Ik zie zelf dat de sabathsviering meer iets is voor de Joodse religie.
Ik weet ook dat er door de eeuwen heen geknoeid is met de jaartelling en de dagen van de week. Zo zijn er eigebnlijk verschillende kalenders in de omloop, waarbij het meerendeel de maandag als eerste dag van de week worden aangegeven. Er zijn ook kalenders in de omloop die de zondag als eerste dag van de week aangeeft.
Dus welke kalender heeft gelijk?  |
Wel, ik zou zo zeggen die de zondag als zevende dag aangeeft, zoals God het bedoelde?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Back on topic. Vroeger hoorde het in tongen spreken bij een christen. Zelfs Augustinus maakte er melding van. De bijbel staat vol met verhalen over mensen die in tongen spreken. De meest gehoorde argumenten zijn: dat was iets voor vroeger. Toen de apostelen overleden verdween dit ook. Dat is echter niet waar. Het in tongen zingen was heel gebruikelijk, zelfs zo gebruikelijk, dat het in de RK kerk geïnstitutionaliseerd is. Het tweede argument is, dat de mensen toen niet de bijbel hadden. Ook dat is een argument wat niet opgaat, omdat in de periode dat de gemeente ontstond, het oude testament er al was. Anderhalve eeuw later waren ook de brieven en de evangelien geschreven. Tongentaal bestond veel langer.
Maar wat is volgens mij de reden dat er zo weinig over bekend is? Twee redenen geloof ik. Ten eerste geloof ik dat de evangelisatiedrang minder werd. Gaven van de Geest komen tot hun recht bij uitbreiding van de gemeente. In de ME was het toch duidelijk: iedereen hoort bij de Kerk. En als je er niet bij hoorde, werd je verketterd. Het is dan ook heel opvallend dat toen men in de reformatie de nadruk begon te leggen op persoonlijk geloof dat er weer een opleving was in de wereld. Het verklaart ook dat in zendingsgebieden de werking van de Geest veel actiever is. De tweede verklaring die ik geef, is het onderwijs. Men vond het niet nodig om dit op een goede manier uit te leggen en langzaam verdween het uit het zicht van de traditionele kerk. Onderwijs geeft aanleiding tot onderzoek en onderzoek geeft verlangen naar...
Nu de centrale vraag: hoe weet je dat het van God is? De duivel kan ook tongentaal geven. Satanische tongentaal komt voor, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat een christen in satanische taal spreekt. Dan moet je wel zeer occult belast zijn. In een satanskerk komen ofzo. En dan heb je echt geen zin om naar de kerk te gaan hoor. En er is verschil tussen gebrabbel en tongentaal. Dat kun je gewoon merken. Maar dat heeft te maken met ervaring. En wie van jullie heeft er ook ervaring mee? Als tongentaal je gebedsleven versterkt, de relatie met God verdiept en je geestelijke ogen opent, zou dat dan niet iets moeten zijn waar iedereen naar zou moeten vragen??? |
Waar staan al die verhalen dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:55
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dit keer niet een bidpunt, maar een dankpunt...
Het is nu 6 weken geleden na de laatste operatie en ik ben inmiddels 5 weken thuis (eigenlijk morgen, maar ach..)
Zo lang achter elkaar ben ik, sinds mei, niet meer thuis geweest! Daarnaast ga ik vooruit, zij het wel heel langzaam en moet ik het echt nog rustig en voorzichtig aan doen, maar ik ben erg blij te merken dat er vooruitgang in zit! En ook dat is voor het eerst sinds mei!
Gisteren kon ik voor het eerst 2x naar de kerk!
En vanaf vandaag mag ik ook weer autorijden, al zal dat nog niet makkelijk gaan, maar toch, het mag weer en dat kan ik dus ook weer gaan opbouwen!
Donderdag heb ik voor het eerst een afspraak met de bedrijfsarts om kennis te maken en te kijken waar en wanneer ik kan gaan reintegreren!
Ik realiseer mij heel goed dat ik dit alles niet aan mijzelf te danken heb, maar aan mijn lieve Hemelse Vader! |
Dat is geweldig nieuws Josina. Heel veel sterkte voor de toekomst.
Vrijdag ben ik aan de beurt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Back on topic. Vroeger hoorde het in tongen spreken bij een christen. Zelfs Augustinus maakte er melding van. De bijbel staat vol met verhalen over mensen die in tongen spreken. De meest gehoorde argumenten zijn: dat was iets voor vroeger. Toen de apostelen overleden verdween dit ook. Dat is echter niet waar. Het in tongen zingen was heel gebruikelijk, zelfs zo gebruikelijk, dat het in de RK kerk geïnstitutionaliseerd is. Het tweede argument is, dat de mensen toen niet de bijbel hadden. Ook dat is een argument wat niet opgaat, omdat in de periode dat de gemeente ontstond, het oude testament er al was. Anderhalve eeuw later waren ook de brieven en de evangelien geschreven. Tongentaal bestond veel langer.
Nu de centrale vraag: hoe weet je dat het van God is? De duivel kan ook tongentaal geven. Satanische tongentaal komt voor, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat een christen in satanische taal spreekt. Dan moet je wel zeer occult belast zijn. In een satanskerk komen ofzo. En dan heb je echt geen zin om naar de kerk te gaan hoor. En er is verschil tussen gebrabbel en tongentaal. Dat kun je gewoon merken. Maar dat heeft te maken met ervaring. En wie van jullie heeft er ook ervaring mee? Als tongentaal je gebedsleven versterkt, de relatie met God verdiept en je geestelijke ogen opent, zou dat dan niet iets moeten zijn waar iedereen naar zou moeten vragen??? |
Ik heb totaal geen ervaring met tongentaal, ik houd de relatie die ik met God heb zo dat ik hem graag verder verdiep maar tongentaal is mij totaal vreemd en vind het heel vreemd overkomen maar dat is mijn mening. Ik bemoei me verder niet met dit topic vind het interessant om te lezen maar kan me er gewoon niet verder in verdiepen. En als dat laatste wat chat schrijft zo is dan hoop ik voor degene die het kunnen en doen ook zo mag uitwerken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:57
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Ik vind het onzin om iemand te blokkeren, en doe dit alleen als iemand zo onbeschoft is dat het de moeite waard is om de redactie hierover te mailen | Is het ook niet zo, dat mensen die geblokkeerd zijn zich veel te snel afgewezen voelen? In het dagelijks leven heb je toch ook dat de een je veel beter ligt dan de ander? Ik vind het geen probleem als mensen mij geblokkeerd hebben. Zij hebben dat recht en waarom zou ik me daar nu druk over maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:58
|
|
|
|
Het is nu 6 weken geleden na de laatste operatie en ik ben inmiddels 5 weken thuis (eigenlijk morgen, maar ach..)
Zo lang achter elkaar ben ik, sinds mei, niet meer thuis geweest! Daarnaast ga ik vooruit, zij het wel heel langzaam en moet ik het echt nog rustig en voorzichtig aan doen, maar ik ben erg blij te merken dat er vooruitgang in zit! En ook dat is voor het eerst sinds mei!
En vanaf vandaag mag ik ook weer autorijden, al zal dat nog niet makkelijk gaan, maar toch, het mag weer en dat kan ik dus ook weer gaan opbouwen!
Donderdag heb ik voor het eerst een afspraak met de bedrijfsarts om kennis te maken en te kijken waar en wanneer ik kan gaan reintegreren!
Ik realiseer mij heel goed dat ik dit alles niet aan mijzelf te danken heb, maar aan mijn lieve Hemelse Vader! |
Wat mooi om te horen Josina!! Idd een dankpunt! Maar blijf echt om jezelf denken he, ook als je straks weer mag gaan integreren! Vaak is het als men je ziet ow fijn ze is er weer kan ze dat of dat wel even doen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:58
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Niet alleen zeeuwen zijn zuinig Visser, ook de Veluwenaren......  |
Misschien krijgen we aardige aanbieding van CM 3 halen = 2 betalen dus 3 maanden abbonement betaal je voor 2 maanden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:59
|
|
|
|
José, wat fijn..een wonder of niet? Geniet van alles wat deze vooruitgang met zich meebrengt en doe rustig aan... zeker..de liefde van God, onze Hemelse Vader...geeft ons zoveel.. alle liefs...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Is het ook niet zo, dat mensen die geblokkeerd zijn zich veel te snel afgewezen voelen? In het dagelijks leven heb je toch ook dat de een je veel beter ligt dan de ander? Ik vind het geen probleem als mensen mij geblokkeerd hebben. Zij hebben dat recht en waarom zou ik me daar nu druk over maken? |
Denk dat daar wel wat in zit chat! Zelf heb ik 1 keer iemand geblokkeerd omdat die persoon me lastig bleef vallen met mailtjes over mijn geloof! Ze kende me en ik moest me meer verdiepen in het echte geloof. Ik kende die persoon totaal niet mailde op te houden met die mailtjes maar bleef doorgaan. UIteindelijk de blokkade ingezet! Verder heb ik niemand geblokt en ben dat ook niet van plan! vind dat je eerst dingen kan bespreken of vragen voordat je die maatregel inzet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Niet alleen zeeuwen zijn zuinig Visser, ook de Veluwenaren......  |
Is dat zo?? Hier distantieer ik me van hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | 'k zit ook aan mijn limiet......  |
maw..Vissertje..ze heeft jou al duizenden mailtjes gestuurd... en je wilt er nog meer? wow...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Is het ook niet zo, dat mensen die geblokkeerd zijn zich veel te snel afgewezen voelen? In het dagelijks leven heb je toch ook dat de een je veel beter ligt dan de ander? Ik vind het geen probleem als mensen mij geblokkeerd hebben. Zij hebben dat recht en waarom zou ik me daar nu druk over maken? |
Zou het te maken hebben met een afwijzing??? Er zijn er die blijven ""zeuren"" (dat was dan een man) Maar ook heb ik het wel gehad dat het als vrouw tegenover vrouw...een doorzeuren was over een onderwerp waar je dan zelf klaar mee bent... Het is ook wel geweest dat ik een uitvoerige beschrijving kreeg over een conflict(keer op keer weer) waarom er een relatie hier mis was gelopen... Dan blokkeer ik even...ja...das dan even ook een zelfbescherming....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:06
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | maw..Vissertje..ze heeft jou al duizenden mailtjes gestuurd... en je wilt er nog meer? wow...  |
Je vult aardig in Marian......
Sinds wanneer deelt Visser mijn mailtjes met anderen?????????? Durf nu niets meer te mailen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:07
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Denk dat daar wel wat in zit chat! Zelf heb ik 1 keer iemand geblokkeerd omdat die persoon me lastig bleef vallen met mailtjes over mijn geloof! Ze kende me en ik moest me meer verdiepen in het echte geloof. Ik kende die persoon totaal niet mailde op te houden met die mailtjes maar bleef doorgaan. UIteindelijk de blokkade ingezet! Verder heb ik niemand geblokt en ben dat ook niet van plan! vind dat je eerst dingen kan bespreken of vragen voordat je die maatregel inzet! |
Zeker als je christen bent...! of zijn wij niet zo anders?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:08
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Zeker als je christen bent...! of zijn wij niet zo anders? |
Maar christenen zijn ook net echte mensen he? Niet beter of slechter dan de gemiddelde Nederlander....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je vult aardig in Marian......
Sinds wanneer deelt Visser mijn mailtjes met anderen?????????? Durf nu niets meer te mailen....  |
Haha, ach, ik las alleen jouw berichtje maar...
al is het wél mijn invulling...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Emancipatie
Ik had vanmorgen een afspraak in een wegrestaurant bij Zwolle. Voor mij dus bijna een ‘thuiswedstrijd’. Maar mijn relatie belde met de mededeling dat het wel een uurtje later kon worden. Hij zat vast, nee niet in de gevangenis, maar in een file bij Utrecht. Ik raakte in gesprek met een vrij forse jongedame aan het tafeltje naast mij. Haar afspraak liep ook vertraging op door dezelfde oorzaak.
We raakten aan de praat en ze vertelde, dat ze bij het ministerie van SZW werkt, ook wel Sociale Zaken en Werkgelegenheid genoemd. Ik merkte op, dat er wel werkgelegenheid was, maar dat steeds minder mensen hun werk nog op tijd kunnen bereiken. Ze vertelde, dat ze zich bezighoudt met een eerlijke werkverdeling tussen mannen en vrouwen. IK moest begrijpen, dat er veel te weinig vrouwen werken in leidinggevende functies. Eigenlijk was het aan de top volgens haar nog steeds een mannenwereld en dat zou eigenlijk een 50/50 verhouding moeten zijn.
Ik vroeg aan haar (laat ik haar Paula noemen), waarom er in de praktijk nog steeds zo weinig wordt gekeken naar gelijke verhoudingen bij de handwerkberoepen, zoals automonteur, timmerman, elektricien, metselaar en voeger. In die sectoren is er helemáál geen sprake van een 50/50 verdeling tussen mannen en vrouwen of jongens en meisjes. Ook vroeg ik haar, wat het ministerie van SZW meent hieraan te moeten doen. Volgens Paula moeten er nu eenmaal prioriteiten worden gesteld. Maar volgens haar kunnen we wel alvast beginnen om dan niet meer te praten over een timmerman, maar over een timmermens. Timmerlieden kan nog wel, maar desgevraagd stelde ze, dat van timmerlid kan natuurlijk geen sprake zijn.
Ja ja, we moeten de emancipatie dan ook meteen goed doorzetten, meent Paula. En we kunnen volgens haar ook net zo goed praten over een monteuse. Als het gaat over emancipatie, moet onze taal volgens Paula ingrijpende wijzigingen ondergaan. Ik merkte op, dat het toch allemaal wel meevalt. Zo spreken we over ‘Vadertje Staat’ en ‘Moeder Natuur’. Dus een klein vadertje en een grote moeder. Moeten we dat nu veranderen in Vader Staat (of ligt) en Moedertje Natuur? En moeten we aardrijkskundige namen zoals Panama veranderen in Manapa?
Paula meende, dat ik het wel een beetje in het belachelijke trok. Ik kon haar daar niet geheel ongelijk in geven en bood haar nog maar een kop koffie aan, met de vermelding, dat een dag geen dag is, als er ook niet af en toe wordt gelachen. Paula stelde, dat ‘het’ allemaal te veel een mannenwereld is. Ik kan niet ontkennen, dat Agnes Jongerius wel iets weg heeft van een stevige bootwerker, maar heb dat maar niet gezegd. Soms ben ik echt wel een flapuit, maar in deze situatie leek het mij goed, om mijzelf nu maar eens als flapin te gedragen. maar ik ben het wel met Paula eens, dat er heel wat kerels in, met name, politieke topfuncties rondlopen, die die naam nauwelijks verdienen.
Paula bleef volhouden, dat het woord ‘man’ minder prominent moest worden gebruikt. ‘Zal Man-demakers Keukens niet leuk vinden. En ook de term ‘e-man-cipatie’ moet dan op de schop,’ merkte ik op. En het lijkt mij vrij ongebruikelijk, om mijn buurman nu als buurvrouw aan te spreken. Ik probeerde het allemaal te beperken tot mijn eigen branche, de bouwwereld, en vroeg, of we dan straks moeten praten over een voegerin, voegerice of voegeres? Paula kreeg het er duidelijk moeilijk mee.
Aangekomen bij de vrouwelijke variant van het beroep metselaar liep het gesprek vast. In een mislukte poging om er enige humor in te houden, had ik ‘mutselaar’ voorgesteld, omdat ik metselares, metselarice of metselarin maar niets vond.
Het was inmiddels wel duidelijk geworden, dat onze visies lichtjaren verschilden. Over haar kleding, een mantelpakje, hebben we het niet meer gehad, want inmiddels was mijn relatie gearriveerd en werd ik gered uit een ietwat uitzichtloze situatie.
Bron: artikel 7. nu |
Das geen antwoord op mijn vraag En wat die boot werker van het FNV betreft, tja die wist niet wat zij daar te zoeken had, maar vond het salaris wel aantrekkelijk. En dat is met al die functies zo, de dames willen ze wel, maar om zich eens de inspanningen te doen waar het manvolk wel eerst mee kennis moest maken! Dat is dan net even te zwaar, en als excuses wordt dan aangegeven, daar zijn wij niet op gebouwd Dus ze willen wel, maar dan op zijn oud hollands, wel de lusten maar niet de lasten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:09
|
|
|
|
Ik snap het zelf ook niet dat een man, die ik hem heel goed ken, die stuk of 7 keer lid is geweest van verschillende kerken, gemeenten en sekte. Nu is hij onkerkelijk geworden, omdat hij vind dat alle kerken leugens zaait. Ene kerk zegt dat het wel mag en andere kerk zegt dat het verboden moet worden, andere zegt eerst in overleg en dan beslissing door de raad. Die man raakte in overstuur van verschillende kerken, ook bij Jehova getuigen. Nu wil hij niks weten over de kerken. Alle Bijbels, van verschillende vertalingen, heeft hij bij oud papier gesmeten. Erg jammer voor hem, dat hij gelokt door .............. ja door wie eigenlijk.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:10
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Zeker als je christen bent...! of zijn wij niet zo anders? | Sommige mensen gaan er erg snel van uit, dat de ander het op prijs stelt met je te chatten of met je te mailen. Het omgekeerde zie je ook wel optreden. Dat iemand je ongevraagd op de vriendenlijst zet en je dan meteen aanspreekt als je on line bent. Dat kan ook heel vervelend zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
|
God geeft gaven. Zodra een mens tot geloof komt geeft God gaven, zoals Hij dit wil. De geestelijke gaven zijn ook niet op afroep verkrijgbaar, ook niet volgens de wens van de bidder, maar alleen naar de wil van God. Dat had Paulus al heel duidelijk geschreven. Zie 1 Cor. 12:4-11. Hier maakt hij duidelijk, dat de speciale geestelijke gaven bestemd zijn om het gehele lichaam van Christus, de Gemeente, te dienen (:7). Hij sluit dit stukje heel nadrukkelijk af door te zeggen, dat het ontvangen van een geestelijke gave afhangt van de wil van God. Het gaat niet om de vraag welke gave wij willen hebben. Het gaat om de vraag welke gave Hij ons wil geven (:11).
Zo kijk ik er tegenaan. En is die gave echt van God? Doordat die vraag bij mij een grote rol speelt, begin ik er niet aan. Ook satan kan je het laten doen. En satan probeert juist de mensen die dicht bij God staan, te verleiden.
Is het verkeerd om er dan niet aan te beginnen?
Wie spontaan van God als gave het spreken in tongen gekregen heeft, mag God daarvoor danken. Wie dit niet heeft, moet het laten rusten. Het kan een mooie gave zijn, maar het is ook een gave die op het randje balanceert. Hij hoeft niet van God te zijn. Hij kan ook uit je eigen ziel voortkomen en zelfs door de duivel bestuurd worden.
Citaten deels overgenomen van:
http://www.hetlichtdeslevens.nl/studies/studieslezen/sprekenintongen.html
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 10 oktober 2011, 11:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
|
|
|
|
Mijn boodschappenlijst is nog leeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:11
|
|
|
|

Annette en Pieter,
Van Harte gefeliciteerd met jullie kleine meid. Alweer een jaar wat gaat de tijd hard zeg. Vorig jaar deelden we allen de spanning met jullie gaat ze nu nog bevallen en dan hoor je we zijn bezig en dan duurt het maar!! Kijk daar maar niet op terug he Maar geniet lekker van het moppie samen met de andere kids.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |