| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:18
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 'k ga wel verhuizen , naar Hoeven of zo. Kijken hoe het daar gaat met de ontploffingen. |
ontploffingen geschieden alleen maar in zeeland op het strand.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | '
juist lekkere jongen die Frank Frank je leest dit toch kom gewoon terug met je liefie  |
Vind ik ook! kunnen we ....... helpen om je te stangen... Enne hoe moet dat nu met alle vertalingen??? Of doet .... dat nu voor je??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:29
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dikke mensen zijn gezellig!
Water drinken, water drinken, water drinken, water drinken. Als je dat doet ga je al verandering merken, Maar juist dat is zo moeilijk.
Ooit ben ik 30 kilo afgevallen in een half jaar tijd. Het probleem daarvan is dat de kilo's er daarna vaak ook weer aanvliegen. Bovendien is het niet echt gezond denk ik.
Ik heb nu een hernia, en in het ziekenhuis namen ze die 30 afgevallen kilo's hoog op. Ze konden niet zeggen dat het daardoor komt, maar het heeft er zeker geen goed aan gedaan zei men in het ziekenhuis. |
ach zit je met een hernia? sterkte!! Flink gewichtsverlies wordt idd goed in de gaten gehouden maar dan ook omdat het andere oorzaken kan hebben... Vandaar dat het in het zh goed in de gaten gehouden wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:34
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | We hebben het zaterdag alvast met de familie gevierd. Vandaag viert ze het met haar mede oppaskindjes bij de oppasmoeder, met 4 peuters tussen de 1 en 3 taart bakken, ik blij dat ik die keuken niet schoon hoef te maken na afloop 
 |
aii... zie nu pas deze deftige foto! Leuk! Van harte allemaal en hoop dat het een fijne dag was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:48
|
|
|
|
Ik heb net even een boekrecensie gelezen over dat boek.
(ik moet wel ff zeggen, ik heb dit topic niet helemaal gelezen)
Nou, ging erover in die recensie dat er in een andere taal wordt gesproken. en iemand anders kwam langs, en herkende de poolse taal, en degene die het sprak, verstond het zelf niet. Klik hier voor boekrecensie
Prima, als dat voorkomt. wil ik best geloven. Een van de gaven, oke.
Ik bedoel zelf iets anders, een voorbeeld, ik zelf werd doodgegooid in verschillende gemeentes, met van 'dat iedereen in tongen moet kunnen spreken'.
In Korinthe ergens staat ook, dat een dienst ordelijk moet verlopen. als er iemand in tongen spreekt(vreemde talen), dan moet er ook iemand zijn die het vertaald.
Dat zie ik ook niet. Veel diensten 'brabbeld' de hele zaal door elkaar heen.' en nog keihard ook....
Snap je? Daardoor verliest/verloor het bij mij de geloofwaardigheid.
Verder zoek ik natuurlijk geen ruzie.
1 Kor. 12
28 En God heeft sommigen aangesteld in de gemeente, ten eerste apostelen, ten tweede profeten, ten derde leraars, verder krachten, daarna gaven van genezing, (bekwaamheid) om te helpen, om te besturen, en verscheidenheid van tongen. 29 Zijn zij soms allen apostelen? Allen profeten? Allen leraars? Allen krachten? 30 Hebben soms allen gaven van genezing? Spreken soms allen in tongen? Vertolken zij soms allen? 31 Streeft dan naar de hoogste gaven. En ik wijs u een weg, die nog veel verder omhoog voert.
Kijk, dit stuk staat er niet voor niets denk ik dan. Er staat ook Spreken soms allen in tongen? Dat bedoel ik, zoveel nadruk werd er gelegd in verschillende gemeentes dat íedereen in tongen móet kúnnen spreken. Is mijn ervaring.
De laatste zin uit hoofdstuk 12 gaat zo: "En ik wijs u een weg, die nog veel verder omhoog voert." Even voor de zekerheid vet gedrukt hierboven. en hierachter.
Hoofdstuk 13.
De liefde 13 1 Al ware het, dat ik met de tongen der mensen en der engelen sprak, maar had de liefde niet, ik ware schallend koper of een rinkelende cimbaal. 2 Al ware het, dat ik profetische gaven had, en alle geheimenissen en alles, wat te weten is, wist, en al het geloof had, zodat ik bergen verzette, maar ik had de liefde niet, ik ware niets. 3 Al ware het, dat ik al wat ik heb tot spijs uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam gaf om te worden verbrand, maar had de liefde niet, het baatte mij niets. 4 De liefde is lankmoedig, de liefde is goedertieren, zij is niet afgunstig, de liefde praalt niet, zij is niet opgeblazen, 5 zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet, zij wordt niet verbitterd, zij rekent het kwade niet toe. 6 Zij is niet blijde over ongerechtigheid, maar zij is blijde met de waarheid. 7 Alles bedekt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij, alles verdraagt zij. 8 De liefde vergaat nimmermeer; maar profetieën, zij zullen afgedaan hebben; tongen, zij zullen verstommen; kennis, zij zal afgedaan hebben. 9 Want onvolkomen is ons kennen en onvolkomen ons profeteren. 10 Doch, als het volmaakte komt, zal het onvolkomene afgedaan hebben. 11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, voelde ik als een kind, overlegde ik als een kind. Nu ik een man ben geworden, heb ik afgelegd wat kinderlijk was. 12 Want nu zien wij nog door een spiegel, in raadselen, doch straks van aangezicht tot aangezicht. Nu ken ik onvolkomen, maar dan zal ik ten volle kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Zo blijven dan: Geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde.
Nou, de hoogste weg die iemand kan gaan is de weg van de Liefde. daarom ook mijn 'tegenstand' naar gemeentes die alsmaar lopen van dat 'iedereen in tongen moet spreken'. Alsof je een misdaad hebt begaan als je niet 'in tongen' spreekt...Over wel of geen kinderdoop. Het gaat toch om de intentie van het hart van de ouders? Ik geloof niet dat God denkt van 'kinderdoop' zo staat het niet in de bijbel hoe ík het heb bedoeld....God kijkt naar je hart. Even los ervan hóe het in de bijbel staat, dat is een andere discussie. ik noem gewoon een voorbeeld.
En zo kan ik nog even doorgaan met allemaal verschillende voorbeelden.
En uit 1 korinthiërs 14 blijkt duidelijk dat 'in tongen spreken 'in vreemde talen spreken is, alsook in handelingen. Wat dan ook meteen vertaald dient te worden, zie: Orde in de gemeente 26 Hoe staat het dan, broeders? Telkens als gij samenkomt, heeft ieder iets: een psalm of een lering of een openbaring of een tong of een uitlegging; dat alles moet tot stichting geschieden. 27 Indien er in tongen spreken, laten het er twee, ten hoogste drie zijn, ieder op zijn beurt, en laat één uitleg geven. 28 Is er echter geen uitlegger, dan moet men zwijgen in de gemeente, maar tot zichzelf en tot God spreken
Nou, van dat laatste merkte ik weinig van, in de plekken waar ik geweest was hoor! Zó...kom je binnen, als je wat later bent, iedereen is door mekaar heen, in 'tongen' aan het 'spreken. als je niet beter weet, denk je dat je ergens in een inrichting zit. zeker in de tijd toen ik nog weleens ongelovige vrienden meenam, ik schaam me dan werkelijk rot hoor.
Voor als je je dat niet kan voorstellen, ik wil wel even een film van YouTube erop zetten, ter illustratie hoor.
Twee, ten hoogste drie, op zijn beurt, en laat één uitleg geven staat er!
Nou, dát heb ík nog nooit meegemaakt.
In ieder geval, de weg die veel verder omhoog voert is de Liefde!, Staat duidelijk in de bijbel. En daar wordt mijns inziens niet mee bedoeld dat iemand en ja-knikker wordt, die nergens een mening over heeft. Júist een mening over iets wat niet oke is, is oke. Is het naar algemene zaken zoals de regering, of kerken in het algemeen, of het onderwijs, ja, dan kan je mijns inziens gewoon zeggen van als je denkt dat er iets goed fout zit.
Bij mensen persoonlijk, ja, dat is iets anders, die kan je kwetsen, instellingen niet, die zijn anoniem, algemeen, objectief..
Met mensen persoonlijk moet je denk ik uitkijken hoe je het zegt, in de liefde blijven, ook als je iemand terechtwijst. Dit staat ook ergens in de bijbel op meerder plaatsen.
En dát lijkt mij zelf het állerbelangrijkste, dat doet er werkelijk toe!, de weg gaan die veel verder omhoog voert, namelijk de liefde
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 11 oktober 2011, 18:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:55
|
|
|
|
Na de regen wordt het erger: Het is blubberweer in de Hoeksche Waard
Ik moet dagelijks mijn auto wassen, de vervuiler betaalt Stomme aardappelsboeren
Komende dagen aub droog blijven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:08
|
|
|
|
Aan de tips van CM kan het niet liggen. 'k Kreeg vandaag tip 8 (ja, serieus!) in de mailbox. Zo heb je - als nieuw lid - in ieder geval iedere dag mail. Ach, ook als ervaren CM-er kun je er je voordeel mee doen. (Al lees ze niet allemaal van a tot z. ) Jammer, dat je wel een limiet krijgt.
Tip 8
Beste MARYAN401,
Het is ontzettend frustrerend als je geen antwoord op je mailtjes krijgt. Misschien heb je het zelf al eens ervaren: Heb je energie gestoken in een leuk, origineel mailtje -- krijg je totaal geen reactie terug. Je voelt je geschoffeerd en genegeerd. Is een simpele reactie soms te veel gevraagd?
Onze tip van vandaag luidt daarom: Geef het goede voorbeeld. Wees galant en beantwoord de mailtjes die je krijgt.
Ook als je niet in iemand geïnteresseerd bent. Maak dat eerlijk kenbaar in een kort, vriendelijk mailtje terug. Dat is veel sympathieker dan niets van je laten horen.
Hartelijke groet,
Redactie ChristianMatch
PS Wie nog meer tips wil horen, laat maar even weten!
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op dinsdag 11 oktober 2011, 18:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:13
|
|
|
|
Verder vind ik het NBG 1951 een goede vertaling, Ik snap alleen niet waarom ze het over 'in tongen spreken' hebben als ze bedoelen 'in vreemde talen...
Het klinkt zo vreemd vind ik: 'in tongen spreken'
Sommige andere vertalingen hebben het wel over in vreemde talen spreken, ik dacht de Willibrord vertaling, weet het niet zeker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:22
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik heb net even een boekrecensie gelezen over dat boek.
(ik moet wel ff zeggen, ik heb dit topic niet helemaal gelezen)
Nou, ging erover in die recensie dat er in een andere taal wordt gesproken. en iemand anders kwam langs, en herkende de poolse taal, en degene die het sprak, verstond het zelf niet. Klik hier voor boekrecensie
Prima, als dat voorkomt. wil ik best geloven. Een van de gaven, oke.
Ik bedoel zelf iets anders, een voorbeeld, ik zelf werd doodgegooid in verschillende gemeentes, met van 'dat iedereen in tongen moet kunnen spreken'.
In Korinthe ergens staat ook, dat een dienst ordelijk moet verlopen. als er iemand in tongen spreekt(vreemde talen), dan moet er ook iemand zijn die het vertaald.
Dat zie ik ook niet. Veel diensten 'brabbeld' de hele zaal door elkaar heen.' en nog keihard ook....
Snap je? Daardoor verliest/verloor het bij mij de geloofwaardigheid.
Verder zoek ik natuurlijk geen ruzie.
1 Kor. 12
28 En God heeft sommigen aangesteld in de gemeente, ten eerste apostelen, ten tweede profeten, ten derde leraars, verder krachten, daarna gaven van genezing, (bekwaamheid) om te helpen, om te besturen, en verscheidenheid van tongen. 29 Zijn zij soms allen apostelen? Allen profeten? Allen leraars? Allen krachten? 30 Hebben soms allen gaven van genezing? Spreken soms allen in tongen? Vertolken zij soms allen? 31 Streeft dan naar de hoogste gaven. En ik wijs u een weg, die nog veel verder omhoog voert.
Kijk, dit stuk staat er niet voor niets denk ik dan. Er staat ook Spreken soms allen in tongen? Dat bedoel ik, zoveel nadruk werd er gelegd in verschillende gemeentes dat íedereen in tongen móet kúnnen spreken. Is mijn ervaring.
De laatste zin uit hoofdstuk 12 gaat zo: "En ik wijs u een weg, die nog veel verder omhoog voert." Even voor de zekerheid vet gedrukt hierboven. en hierachter.
Hoofdstuk 13.
De liefde 13 1 Al ware het, dat ik met de tongen der mensen en der engelen sprak, maar had de liefde niet, ik ware schallend koper of een rinkelende cimbaal. 2 Al ware het, dat ik profetische gaven had, en alle geheimenissen en alles, wat te weten is, wist, en al het geloof had, zodat ik bergen verzette, maar ik had de liefde niet, ik ware niets. 3 Al ware het, dat ik al wat ik heb tot spijs uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam gaf om te worden verbrand, maar had de liefde niet, het baatte mij niets. 4 De liefde is lankmoedig, de liefde is goedertieren, zij is niet afgunstig, de liefde praalt niet, zij is niet opgeblazen, 5 zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet, zij wordt niet verbitterd, zij rekent het kwade niet toe. 6 Zij is niet blijde over ongerechtigheid, maar zij is blijde met de waarheid. 7 Alles bedekt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij, alles verdraagt zij. 8 De liefde vergaat nimmermeer; maar profetieën, zij zullen afgedaan hebben; tongen, zij zullen verstommen; kennis, zij zal afgedaan hebben. 9 Want onvolkomen is ons kennen en onvolkomen ons profeteren. 10 Doch, als het volmaakte komt, zal het onvolkomene afgedaan hebben. 11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, voelde ik als een kind, overlegde ik als een kind. Nu ik een man ben geworden, heb ik afgelegd wat kinderlijk was. 12 Want nu zien wij nog door een spiegel, in raadselen, doch straks van aangezicht tot aangezicht. Nu ken ik onvolkomen, maar dan zal ik ten volle kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Zo blijven dan: Geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde.
Nou, het hoogste wat iemand kan bereiken is de Liefde. daarom ook mijn 'tegenstand' naar gemeentes die alsmaar lopen van dat 'iedereen in tongen moet spreken'. Alsof je een misdaad hebt begaan als je niet 'in tongen' spreekt...Over wel of geen kinderdoop. Het gaat toch om de intentie van het hart van de ouders? Ik geloof niet dat God denkt van 'kinderdoop' zo staat het niet in de bijbel hoe ík het heb bedoeld....God kijkt naar je hart. Even los ervan hóe het in de bijbel staat, dat is een andere discussie. ik noem gewoon een voorbeeld.
En zo kan ik nog even doorgaan met allemaal verschillende voorbeelden.
En uit 1 korinthiërs 14 blijkt duidelijk dat 'in tongen spreken 'in vreemde talen spreken is, alsook in handelingen. Wat dan ook meteen vertaald dient te worden, zie: Orde in de gemeente 26 Hoe staat het dan, broeders? Telkens als gij samenkomt, heeft ieder iets: een psalm of een lering of een openbaring of een tong of een uitlegging; dat alles moet tot stichting geschieden. 27 Indien er in tongen spreken, laten het er twee, ten hoogste drie zijn, ieder op zijn beurt, en laat één uitleg geven. 28 Is er echter geen uitlegger, dan moet men zwijgen in de gemeente, maar tot zichzelf en tot God spreken
Nou, van dat laatste merkte ik weinig van, in de plekken waar ik geweest was hoor! Zó...kom je binnen, als je wat later bent, iedereen is door mekaar heen, in 'tongen' aan het 'spreken. als je niet beter weet, denk je dat je ergens in een inrichting zit. zeker in de tijd toen ik nog weleens ongelovige vrienden meenam, ik schaam me dan werkelijk rot hoor.
Voor als je je dat niet kan voorstellen, ik wil wel even een film van YouTube erop zetten, ter illustratie hoor.
Twee, ten hoogste drie, op zijn beurt, en laat één uitleg geven staat er!
Nou, dát heb ík nog nooit meegemaakt.
In ieder geval, het hoogste wat iemand kan bereiken is de Liefde!, Staat duidelijk in de bijbel. En daar wordt mijns inziens niet mee bedoeld dat iemand en ja-knikker wordt, die nergens een mening over heeft. Júist een mening over iets wat niet oke is, is oke. Is het naar algemene zaken zoals de regering, of kerken in het algemeen, of het onderwijs, ja, dan kan je mijns inziens gewoon zeggen van als je denkt dat er iets goed fout zit.
Bij mensen persoonlijk, ja, dat is iets anders, die kan je kwetsen, instellingen niet, die zijn anoniem.
Met mensen persoonlijk moet je denk ik uitkijken hoe je het zegt, in de liefde blijven, ook als je iemand terechtwijst. Dit staat ook ergens in de bijbel op meerder plaatsen.
En dát lijkt mij zelf het állerbelangrijkste, dat doet er werkelijk toe!, de liefde | Je moet je eigen ervaringen niet tot een theologie maken, maar eerlijk zeggen hoe je dat voelt. Veroordelen omdat je het negatieve ervan gezien hebt is nooit goed. De Bijbel zelf is nog altijd de maatstaf, waar we ons aan hebben te houden. Het is duidelijk dat je sommige dingen niet begrijpt en daarom maar meteen alles veroordeelt. Inhoudelijk wil ik je het volgende zeggen. Nergens keurt Paulus tongentaal af, in hetzelfde hooofdstuk attendeert hij erop dat hij zelf ook in tongen spreekt en zelfs in tongen zingt. Hij geeft wel aan dat de orde in de dienst belangrijk is. Daarvoor geeft hij enkele adviezen. Wat jij noemt als dat iedereen tegelijk in tongen bidt of in gewone taal, dat is gewone lofprijzing. Een gewoonte die de kerk ook al van oudsher gekend heeft, denk bv., aan Jericho. En dat gezamenlijk verheffen van je stem heeft ook een bepaalde vorm van orde. Ook bestaat de profetische tong, die gaat gepaard met uitleg/vertolking van de tong...(raar woord) Onbekend maakt onbemind, denk ik dan maar. Ik hoop dat ik wat duidelijkheid geschapen heb op dit gebied. We kunnen elkaar beter met argumenten benaderen dan met oordelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:23
|
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: ik ben een fervent tegenstander van een gavencursus. In mijn ogen is dat weer een uitwas van de evangelische beweging.
zoiets heb ik ook..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | CHATULIEM619 schreef: ik ben een fervent tegenstander van een gavencursus. In mijn ogen is dat weer een uitwas van de evangelische beweging.
zoiets heb ik ook.. | zie je wel, we kunnen het ook eens zijn toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:37
|
|
|
|
CHATULIEM619 Schreef: Je moet je eigen ervaringen niet tot een theologie maken, Ik maak helemaal niets tot een theologie, ik reageer op het forum. maar eerlijk zeggen hoe je dat voelt. Ja, daar ben/was ik mee bezig
Veroordelen omdat je het negatieve ervan gezien hebt is nooit goed. Ik veroordeel niet, zeg alleen wat mijn ervaringen zijn..en wat ik daarvan vind..
De Bijbel zelf is nog altijd de maatstaf, waar we ons aan hebben te houden. Ja, en? Wat wil je daarmee zeggen? Ben het ermee eens trouwens Het is duidelijk dat je sommige dingen niet begrijpt en daarom maar meteen alles veroordeelt. Ik heb juist het idee dat ik wél zaken begrijp, en juist niet veroordeel, ik heb wél een mening.... Inhoudelijk wil ik je het volgende zeggen. Nergens keurt Paulus tongentaal af, in hetzelfde hooofdstuk attendeert hij erop dat hij zelf ook in tongen spreekt en zelfs in tongen zingt. dat zei ik nergens, dat Paulus dat afkeurt..???? Hij geeft wel aan dat de orde in de dienst belangrijk is. Daarvoor geeft hij enkele adviezen. ja, daar heb ik net bijbelteksten van gegeven(heb je mijn posting wel goed gelezen??? "2 of 3 mogen, om de beurt 'in tongen spreken, als er één is die uitleg geeft...." Wat jij noemt als dat iedereen tegelijk in tongen bidt of in gewone taal, dat is gewone lofprijzing. Nee, dát heb ik nergens zo gelezen Een gewoonte die de kerk ook al van oudsher gekend heeft, denk bv., aan Jericho. En dat gezamenlijk verheffen van je stem heeft ook een bepaalde vorm van orde. Dat heb je bij zingen Ook bestaat de profetische tong, die gaat gepaard met uitleg/vertolking van de tong...(raar woord) Ja, die bijbeltekst heb ik aangehaald: "2 of 3 kunnen om de beurt in 'tongen' spreken, als er één is die het vertaald.."
Onbekend maakt onbemind, denk ik dan maar. Ik hoop dat ik wat duidelijkheid geschapen heb op dit gebied. En onbekend is 'het' niet voor mij, ben zovaak zolang in verschillende soorten evangelische gemeentes geweest. Dat hoop ik ook We kunnen elkaar beter met argumenten benaderen dan met oordelen. ik oordeel niet, ik gaf en geef mijn mening met argumenten...en dat is wel beter ja..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 11 oktober 2011, 18:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:37
|
|
|
|
Ik zou het maar vlug afkloppen 2x
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | zie je wel, we kunnen het ook eens zijn toch? |
Ja ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:56
|
|
|
|
HENKWAL969 schreef: Het is geloof bestaat echter niet uit kennis uit boeken en internet, maar uit een relatie met een levende God.
Dacht jij dat ik dat niet wist, of is het gewoon in zijn algemeen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:57
|
|
|
|
Toch wel goed van CM om met een soort geautomatiseerd e-mailsysteem nieuwe bezoekers wat fatsoen bij te brengen, voor zover ze dat niet hadden. Maar de juf is altijd beleefd, toch? Mijn ervaring is overigens dat er meestal wel wordt gereageerd en ook correct.
Thomas, wordt door de eerste klas nog wel eens meester genoemd.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 11 oktober 2011, 19:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:03
|
|
|
|
HENKWAL969 schreef: Als je Family7 kunt ontvangen op televisie, zul je zien dat dit soort dingen er niet uitgeknipt worden.
Hoe kan je dát nou zien? Dat zie je echt niet hoor.....
Ik heb nu even geen tijd, ga later verder op je posting in.
mzzl
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:08
|
|
|
|
HENKWAL969 schreef: Het feit dat er GEEN wonderen in de kerken gebeuren, dat is niet normaal. We hebben een God die nog steeds wonderen en tekenen wil doen.
Elke dag is een wonder, en op een dag zie ik al zoveel wonderen; het (hele) leven is één wonder...!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:10
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Mot ikhet effekes in plat veens goan doene,maarre dan goane we zo wel arg off topic he  |
haha, misschien ga ik wel een cursus fries doen. maar ja, ik wou ook al pools leren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:26
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | haha, misschien ga ik wel een cursus fries doen. maar ja, ik wou ook al pools leren... |
Eh ik woon in Veenendaal dat is provincie Utrecht. Maar ik zal je er niet om blokkeren dus maar weer on-topic he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:27
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dikke mensen zijn gezellig!
Water drinken, water drinken, water drinken, water drinken. Als je dat doet ga je al verandering merken, Maar juist dat is zo moeilijk.
Ooit ben ik 30 kilo afgevallen in een half jaar tijd. Het probleem daarvan is dat de kilo's er daarna vaak ook weer aanvliegen. Bovendien is het niet echt gezond denk ik.
Ik heb nu een hernia, en in het ziekenhuis namen ze die 30 afgevallen kilo's hoog op. Ze konden niet zeggen dat het daardoor komt, maar het heeft er zeker geen goed aan gedaan zei men in het ziekenhuis. |
ik ben er ook ooit ruim 40 kwijtgeraakt in een half jaar, daarvan zitten er weer 12 van terug, dat gewicht heb ik nu al jaren.
en water drinken is n stuk eenvoudiger sinds we verhuisd zijn en in de keuken een amerikaanse koelkast met koudwatertap en ijsmachine hebben. in t vorige huis was 2 kratten frisdrank per week soms te weinig, nu gaat een krat bijna n maand mee. en de rest is water, maar dan ijskoud, met ijs 
Pieter, proost
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:28
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Ja ja ..ik hoor het al ..zeker nog nooit in Gerlos geweest, want daar zijn ze de ultieme genot ervaring. |
Gaan we ook niet naar toe Leo, we hopen naar SCHEVENINGEN te gaan.
19 nov.
Wie heeft er nog meer zin in om mee te gaan?
Dennis gaat morgen de boel alvast verkennen daar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:28
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Na de regen wordt het erger: Het is blubberweer in de Hoeksche Waard
Ik moet dagelijks mijn auto wassen, de vervuiler betaalt Stomme aardappelsboeren
Komende dagen aub droog blijven  |
joh, je zit toch heel de dag thuis, wees blij dat je weer ff wat te doen hebt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:30
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Na de regen wordt het erger: Het is blubberweer in de Hoeksche Waard
Komende dagen aub droog blijven  |
Verhuizen een optie?? Wij hebben geen blubberboeren Wel weer om flink blubber te maken zo is ziek zijn niet erg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:32
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik ben er ook ooit ruim 40 kwijtgeraakt in een half jaar, daarvan zitten er weer 12 van terug, dat gewicht heb ik nu al jaren.
en water drinken is n stuk eenvoudiger sinds we verhuisd zijn en in de keuken een amerikaanse koelkast met koudwatertap en ijsmachine hebben. in t vorige huis was 2 kratten frisdrank per week soms te weinig, nu gaat een krat bijna n maand mee. en de rest is water, maar dan ijskoud, met ijs 
Pieter, proost |
Dus binnekort kunnen we een slanke Pieter bewonderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:35
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Verhuizen een optie?? Wij hebben geen blubberboeren Wel weer om flink blubber te maken zo is ziek zijn niet erg  |
Erika,
Ik daag je uit voor moddergevecht. Kom je morgenochtend om 10 uur? Modderbad is goed voor je lichaam. Men kan dan denken aan genezende werking bij huidproblemen, reuma en artrose. Vanwege de warmte die de meeste modderbaden hebben en de rustgevende rituelen rondom deze baden, is zij ook ontspannend en stressverminderend en bevordert het het algemene welbehagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:35
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Vind ik ook! kunnen we ....... helpen om je te stangen... Enne hoe moet dat nu met alle vertalingen??? Of doet .... dat nu voor je??  |
Of je moet op hyves komen cootje wij gaan daar vrolijk verder met meneer hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:36
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Erika,
Ik daag je uit voor moddergevecht. Kom je morgenochtend om 10 uur? Modderbad is goed voor je lichaam. Men kan dan denken aan genezende werking bij huidproblemen, reuma en artrose. Vanwege de warmte die de meeste modderbaden hebben en de rustgevende rituelen rondom deze baden, is zij ook ontspannend en stressverminderend en bevordert het het algemene welbehagen. |
Weer je verkeerde bril op zeker?? Zeg net dat ik nog ziek ben!!!!!!!! Dus geen moddergevecht, hoop gewoon op wat zonneschijn dan knapt een mens sneller op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:39
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nog een mooi moment! Hoor net dat wij op koninginnedag de Koningin en haar gevolg op bezoek krijgen Veenendaal en Rhenen worden denk compleet afgezet en gebarricadeerd  |
Moet je blij mee zijn ja. Vorig jaar was Wemeldinge aan de beurt , hier een km. of 8 vandaan. Sjonge, hoeveel dui-zen-den euri's dat heeft gekost. En dat voor dat ene uurtje dat ze geweest is. En maar belasting betalen. En van degenen die er geweest zijn is er maar een klein percentage die ze daadwerkelijk gezien hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is niet mijn bedoeling een nieuwe discussie over de doop te houden, want dat hebben we in een ander topic ook al gedaan. Ik ben het niet met je standpunt eens, maar dat moet je dan maar lezen in een ander topic. En anders kun je me pv benaderen, maar laten we de discussie over doop even rusten en ons richten op het begrip uitverkiezing. Als je gelooft dat God uitkiest, zou het dan niet logischer zijn te wachten totdat Zn keuze duidelijk is? Het heeft er toch de schijn van dat jullie alvast de keuze voor Hem maken. Heeft God nog echt de ruimte te kiezen als die keuze al voor Hem gedaan is. Heeft de mens nog ruimte te kiezen als een ander die keuze al voor hem gemaakt heeft? In die zin vind ik het eigenlijk heel aanmatigend om te stellen dat ieder kind dat gedoopt is, bij het volk van God hoort. |
Ik kom toch weer terug op mijn eerdere antwoord hierin! Het dopen is een teken en zegel van God's verbond die hij met ons heeft gesloten, als je het kind opdraagt vraag je toch eigenlijk hetzelfde??
En kiezen wij dan voor God ipv dat Hij uitkiest. Maar mijn tegen vraag is als wij geloven in de uitverkiezing hoe kan het dan dat niet de hele wereld christen is?? God wil toch dat alle mensen over de hele wereld over Hem horen en in hem geloven?? Als wij kiezen dan zouden wij verkeerd kiezen denk ik. God vraagt aan een ieder volg mij en vertrouw op mij en dat wil Hij volgens mij van ieder mens.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |