| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | We mogen niet veroordelen, echter wel beoordelen. Daarom is een doopgesprek altijd zinvol en doopt men op grond van het getuigenis. Vaak voelt men dan wel aan of het verlangen echt is, want uiteindelijk draait het daar om. | Dus niemand wordt gewijgerd op grond van, seksuele geaardheid, of een verslaving in welke vorm dan ook? Misschien een domme vraag, maar ik heb er wel mijn twijfels over. Ik weet uit onze gemeenschap wel, dat in het verleden, jongeren die(moesten) trouwden, boete moesten doen voor predikant en ouderlingen. Deden zij dat niet, werd er niet getrouwd, en dat is in mijn ogen veroordelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:23
|
|
|
|
Zit volop in de advents weken. Geef kinderkerk en daardoor nu al mee bezig. Het thema is: op zoek naar de koning. Mooie verhalen als lijn naar het kerstfeest. En het kerstprogram is net klaar en in afwachting op de goedkeuring van de andere jufs van de kinderkerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:39
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dus niemand wordt gewijgerd op grond van, seksuele geaardheid, of een verslaving in welke vorm dan ook? Misschien een domme vraag, maar ik heb er wel mijn twijfels over. Ik weet uit onze gemeenschap wel, dat in het verleden, jongeren die(moesten) trouwden, boete moesten doen voor predikant en ouderlingen. Deden zij dat niet, werd er niet getrouwd, en dat is in mijn ogen veroordelen. |
Dat rare gebruik is er nog steeds.
Dan werd er van de kansel verteld dat die en die voor de kerkeraad schuldbelijdenis hadden gedaan... wegens het overtreden van het 7e gebod  Persoonlijk heb ik dit altijd walgelijk gevonden, de halve kerkeraad bestond bij ons uit boeren en tuinders die ook niet elke zak aardappels of bossie bloemen dat verkocht werd opgaven aan de belasting. Daarbij heb ik bij diversen van hen als scholier zwart gewerkt. Officieel is dat STELEN... maar das niet zo interessant als het 7e gebod. Maar zo´n jong stelletje mocht dan op het bankie komen bij de mannenbroeders... Gewoon voyeurisme dat mogelijk was omdat het stelletje anders de kerk en de familie uitgelazerd zou worden. Bah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:41
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dus niemand wordt gewijgerd op grond van, seksuele geaardheid, of een verslaving in welke vorm dan ook? Misschien een domme vraag, maar ik heb er wel mijn twijfels over. Ik weet uit onze gemeenschap wel, dat in het verleden, jongeren die(moesten) trouwden, boete moesten doen voor predikant en ouderlingen. Deden zij dat niet, werd er niet getrouwd, en dat is in mijn ogen veroordelen. | Seksuele geaardheid is bij ons nog steeds een reden niet te trouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:41
|
|
|
|
Eh.. Eh..
Als men wilt afvallen kan men beter de komende maanden goed opletten met wat men eet. Ja, ik weet het de lekkere maanden staan voor de deur.
Maar om nou een winterpeendieet te gaan houden, ik denk het niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Lekenpastoraat gaat uit van het volgende basisprincipe, God wil iedereen gebruiken ondanks achtergrond en studie. Er zijn voorgangers die geen studie gedaan hebben. Op basis van bediening kan men dan voorgaan. In de traditionele kerk heb je toch dat iemand op basis van art. 9 mag prediken? Mijn schoonopa was ook evangelist in de hervormde kerk. |
Oke thanks voor de uitleg. Wat betreft evangelisten op de preekstoel heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt maar ik ben van een bondsgemeente misschien zit daar verschil in.Wat we wel vaak hebben zijn kandidaten dat zijn mannen die voor predikant studeren of die de studie klaarhebben maar geen eigen gemeente willen hebben maar bv leerkracht zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:43
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Eh.. Eh..
Als men wilt afvallen kan men beter de komende maanden goed opletten met wat men eet. Ja, ik weet het de lekkere maanden staan voor de deur.
Maar om nou een winterpeendieet te gaan houden, ik denk het niet  |
Eh.... De lijn begint pas in Januari de komende maanden gewoon zorgen dat we niet aankomen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Seksuele geaardheid is bij ons nog steeds een reden niet te trouwen. |
Bij ons worden ook alleen maar man en vrouw in het echt verbonden geen mensen van dezelfde sekten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:44
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | slechts 25 minuten buiten geweest en de rest te nat Niet leuk hoor  |
das snel, je auto wassen in 25 minuten
morgen eerst maar weer n stukkie autorijden, ken je de blubber er weer afwassen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Lekenpastoraat gaat uit van het volgende basisprincipe, God wil iedereen gebruiken ondanks achtergrond en studie. Er zijn voorgangers die geen studie gedaan hebben. Op basis van bediening kan men dan voorgaan. In de traditionele kerk heb je toch dat iemand op basis van art. 9 mag prediken? Mijn schoonopa was ook evangelist in de hervormde kerk. |
Eh.. wat staat in artikel9?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:45
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Eh.. wat staat in artikel9? |
ehhhhh... ehhhhh... weet ik eigenlijk ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:47
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Bij ons worden ook alleen maar man en vrouw in het echt verbonden geen mensen van dezelfde sekten! |
dus mensen uit jouw sekte moeten wel buiten jullie sekte trouwen? gek, bij de meeste sekten word het op prijs gesteld juist binnen dezelfde sekte te trouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:48
|
|
|
|
| PEET760 schreef: | Zit volop in de advents weken. Geef kinderkerk en daardoor nu al mee bezig. Het thema is: op zoek naar de koning. Mooie verhalen als lijn naar het kerstfeest. En het kerstprogram is net klaar en in afwachting op de goedkeuring van de andere jufs van de kinderkerk. |
Oke fijn dat je daar al met de kerk mee bezig bent! Maar mijn eigenlijke vraag is wat doen we er zelf mee tijdens de adventsweken! Leven we er elke dag naar toe? Staan we er persoonlijk veel bij stil?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ehhhhh... ehhhhh... weet ik eigenlijk ook niet  |
en artikel 31?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Eh.. wat staat in artikel9? | toch zoiets over bevoegdheid tot spreken zonder studie maar op basis van bediening??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:49
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dus mensen uit jouw sekte moeten wel buiten jullie sekte trouwen? gek, bij de meeste sekten word het op prijs gesteld juist binnen dezelfde sekte te trouwen.  |
Euh schrijffout
dezelfde sekse dus dus mannen mogen niet met mannen trouwen en vrouwen niet met vrouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 20:50
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | en artikel 31? |
weet ik ook niet... weet wel dat het een scheldwoord is... ik ben in dat nest geboren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:01
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | Lief van je, Willemijn. 't Is een probleem, wat op veel werkplekken speelt. Het jammere is dat het energie kost, die je veel liever in het werken met de kids wilt steken. Dat is namelijk het allerleukste, geeft ook het meeste voldoening. Een groep met veel 'bagage', en dus óók veel administratie, zijn vaak ook de bewerkelijke groepen. 'k Heb een erg enthousiaste groep, maar 't leek gisteren alsof er (het stormde wel een beetje) een orkaan doorheen raasde. Kan er de humor nog wel van in zien en er ook wel van genieten, maar is wel vermoeiend. En dan wil je het werk graag even loslaten i.p.v. je met, in mijn ogen weleens zinloze, administratie bezig te moeten houden. |
Een enkel keertje ben ik nog wel eens lief Maryan......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:10
|
|
|
|
Leven we er elke dag naar toe is je vraag, nee dat denk ik niet. Maar heb wel alle bijbelgedeelte gelezen die in ons programma staan. Door alle drukte van iedereen tegenwoordig leef je niet mee zo met de advents weken, jammer genoeg. Maar je kan zelf wel in de stille tijd , tijd maken voor de advents weken en leven naar het kerstfeest, de geboorte van de Here Jezus. Het is goed om even stil te staan naar iedereen zijn drukke leven. Door een program voor de advent en een kerstviering te maken, sta ik er wel degelijk bij stil, en heb nu ook een programma klaarliggen om in de adventsweken te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:10
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Dat lijkt mij ook, Willemijn.
'k Kreeg vandaag weer een tip van CM. Tip 9: Verleng je lidmaatschap op tijd Als W-tje verlengt voor een maand (jaja, die is ook zo verdwenen), doe ik het ook. Ik kan even 'grijs' worden, maar dan ben ik op vakantie. |
Dan moeten we het maar eens over verlengen hebben onder het genot van een lekker kopje koffie.......  En....ik ben echt Nederlands.....als ik een maand verleng krijg ik dan ook het singleboek???????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 12 oktober 2011, 21:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:12
|
|
|
|
|
Eerlijk gezegd vind ik die adventsweken een restje katholiek wat overgebleven is..heb er zelf niks mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:21
|
|
|
|
verwijderd door mezelf
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op woensdag 12 oktober 2011, 21:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:22
|
|
|
|
Heb ik net ingelogd , zie ik dat CM het lijstje van de jarigen heeft vervangen door een lijstje met "mijn lincs"! Wat dat voor nut heeft? Die staat toch ook al in die grote balk? Of was dat maar voor één dag ? Was er van de 2300 leden niet één jarig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Heb ik net ingelogd , zie ik dat CM het lijstje van de jarigen heeft vervangen door een lijstje met "mijn lincs"! Wat dat voor nut heeft? Die staat toch ook al in die grote balk? Of was dat maar voor één dag ? Was er van de 2300 leden niet één jarig? |
Waren er bij mij op lijstje in iedergeval 5 jarig hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:31
|
|
|
|
Het heeft ook weinig zin om de doop bij de uitverkiezing aan te halen.
Met die teksten die ik plaatste wilde ik zeggen, dat al voor ons bestaan al bekend was of we uitverkoren zijn of niet.
Dus God reikt ons de hand. Het is aan ons om die hand te grijpen. Als wij Gods hand grijpen zijn we dan behouden? Staan we dan in het boek des levens? Ik geloof dat we er dan in staan.
Maar wie niet de hand van God grijpt, is die wel behouden dan? Staan hun namen niet in het boek des levens?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:37
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nou zeg dat ziekenhuis bij jullie is echt van de leg En sinterklaas dan??? Mag niet meer komen zeker
Ik vind sneeuw wel super maar in oktober beetje teveel van het goede Ondertussen plenst het hier gestaag verder de hele dag niks anders gezien dan regen En visser kom niet aan met te zeggen dat het bij jullie vandaag droog was  |
Vandaag niet nee. Morgen misschien? Vandaag? Grijs en miezer. Maar ik heb vanavond de regenmeter leeggegooid en weet je hoeveel er in zat ? 5 mm. en dat vanaf zaterdagavond. Das nie veul he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Euh schrijffout
dezelfde sekse dus dus mannen mogen niet met mannen trouwen en vrouwen niet met vrouwen. |
En een omgeschoolde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:40
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | En een omgeschoolde  |
Je bedoeld een man die een vrouwtje geworden is en andersom?? God heeft de mens naar zijn beeld geschapen een man is een man de vrouw een vrouw!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:43
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Je bedoeld een man die een vrouwtje geworden is en andersom?? God heeft de mens naar zijn beeld geschapen een man is een man de vrouw een vrouw! |
Hoe moet je daar dan achter komen voor het Huwlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:43
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vandaag niet nee. Morgen misschien? Vandaag? Grijs en miezer. Maar ik heb vanavond de regenmeter leeggegooid en weet je hoeveel er in zat ? 5 mm. en dat vanaf zaterdagavond. Das nie veul he? |
Ik heb er geen een maar denk dat 5 cm meer van toepassing is hier Wil nu ook wel weer eens wat zon
|
|
| Naar boven |
|
|