ChristianMatch

Forum

doop en uitverkiezing.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2975 2976 2977 2978 2979 2980 2981 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:44

GERRIT084 schreef:
Hoe moet je daar dan achter komen voor het Huwlijk Smiley die vol vragen zit

Tja daar vraag je me wat!
Iemand die verbouwd is zal daar toch eerlijk in moeten zijn lijkt me voordat er gehuwd wordt en voordat de liefde bedreven wordt Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 21:47

ERIKA129 schreef:
Tja daar vraag je me wat!
Iemand die verbouwd is zal daar toch eerlijk in moeten zijn lijkt me voordat er gehuwd wordt en voordat de liefde bedreven wordt Zieke smiley

Tja maar zo eerlijk is dat mensdom soms niet, het is in het verleden al eens gebeurd. En je hoeft tegenwoordig je verbouwing niet in je paspoort meer te zetten. Lang leve de democratie, of toch niet.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:01

ERIKA129 schreef:
Waren er bij mij op lijstje in iedergeval 5 jarig hoor!

Wie dan? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:10

ERIKA129 schreef:

bij mij was er ook geen verjaardagslijstje Geschokte, onthutste smiley

maakt mij niet uit, dr is toch nooit iemand die mij uitnodigd want wij duitsers hebben geen vrienden
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:24

Ik heb geen idee om tip te geven voor Marian
Ze wilt 20 kilo afvallen. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:25

ERIKA129 schreef:
Ik heb er geen een maar denk dat 5 cm meer van toepassing is hier Gefrustreerde smiley
Wil nu ook wel weer eens wat zon Lachende smiley

Vanmorgen hadden wij hier de zon, vanmiddag was het weer es geen weer Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:27

PIETER649 schreef:
bij mij was er ook geen verjaardagslijstje Geschokte, onthutste smiley

maakt mij niet uit, dr is toch nooit iemand die mij uitnodigd want wij duitsers hebben geen vrienden
Komen julllie in februari dan deze kant op?
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:28

ERIKA129 schreef:

jij hebt weer een streepje voor. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:37

HERMAN388 schreef:
Ik heb geen idee om tip te geven voor Marian
Ze wilt 20 kilo afvallen. Geschokte, onthutste smiley

past ze anders niet in dr trouwjurk?
of wil ze slank op de trouwfoto?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:40

Dat er slechts vier adventsweken en acht lijdensweken zijn, heeft alles te maken met de traditie in de vroeg-Christelijke Kerk, zeg maar tot 500 na Christus. Deze traditie is in de Reformatorische kerken blijven bestaan.

We rekenen eigenlijk met vier adventszondagen en zeven lijdenszondagen. Zulks waarschijnlijk naar analogie van de vier evangeliën en de zeven kruiswoorden van Christus

Advent is in het christendom de benaming voor de periode voor kerst. De naam advent komt van het Latijnse woord adventus, dat komst betekent. In de adventsperiode bereiden christenen zich voor op het kerstfeest, en wordt de geboorte en de wederkomst van Jezus herdacht. Advent is oorspronkelijk van Duits lutherse afkomst, dit verklaart waarom je in Duitsland en Oostenrijk nog altijd heel veel verschillende adventskalenders kunt vinden. De laatste jaren heeft de adventskalender zich verspreid over een groot aantal christelijke landen, maar in toenemende mate ook over een aantal niet-christelijke landen
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:41

Mooiste moment........die chocoladekleurige meneer van verdieping 6 waar ik onverwacht moest zijn........WOW! Verlegen lachende smiley En niet alleen mooi om naar te kijken maar ook nog aardig,spraakzaam en intelligent.......
Ik ga morgen weer de post halen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:43

PIETER649 schreef:
past ze anders niet in dr trouwjurk?
of wil ze slank op de trouwfoto?

Ik mag niet weten Zieke smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:54

CROSSROAD317 schreef:
Ja ... Lachende smiley

Ja ... Lachende smiley

Ja ... Lachende smiley

(scheelt weer 3 mails ... grijns)

..

Hap ... Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley

(moet ik toch eens afleren ... zucht) Twijfelende smiley Verlegen lachende smiley

Maar leuk, dat je die studie doet!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:56

WILLEMIJN232 schreef:
Dan moeten we het maar eens over verlengen hebben onder het genot van een lekker kopje koffie....... Knipoog smiley
En....ik ben echt Nederlands.....als ik een maand verleng krijg ik dan ook het singleboek???????

Lijkt mij een prima idee, Willemijn. In Pietenstad? Knipoog smiley Dat boek krijg je pas bij een half jaar verlengen, wel zuinig van CM hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 22:57

LEANNE226 schreef:
Mooiste moment........die chocoladekleurige meneer van verdieping 6 waar ik onverwacht moest zijn........WOW! Verlegen lachende smiley En niet alleen mooi om naar te kijken maar ook nog aardig,spraakzaam en intelligent.......
Ik ga morgen weer de post halen Knipoog smiley

Joh, ik voel me toch een jaloezie opborrelen. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EDDY899

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 23:04

Iedereen is voor God gelijk en waarom zouden vrouwen anders behandeld moeten worden dan mannen,denk dat we allemaal mensen zijn.

Laatst aangepast door
EDDY899
op woensdag 12 oktober 2011, 23:23
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 23:09

MARYAN401 schreef:
Joh, ik voel me toch een jaloezie opborrelen. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley

"Leuker kunnen we het niet maken"
Klopt helemaal Lachende smiley met blinkend witte tanden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 23:56

ERIKA129 schreef:
Blijkbaar wordt daar niet over nagedacht gezien de vele reacties Knipoog smiley

Ik had er nog nooit van gehoord. door de uitleg van Herman weet ik waar het over gaat.

Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 23:58

CHATULIEM619 schreef:
Het perfecte plaatje wordt ook gevormd door de ervaringen die je gehad hebt in het verleden. En door je eigen achtergrond en onvolkomenheden. Het is niet zo gek om een aantal eisen te stellen, temeer daar je jezelf zo goed kent.
Wat ikzelf als erg moeilijk heb ervaren, is dat ik een relatie had op afstand. Drie uur reizen was wel een hele moeilijke opgave. En vooral het probleem van hoe kun je samen verder. Want wat je ook beslist, voor één persoon betekent het wel dat hij/zij uit zijn persoonlijke situatie gerukt wordt en ergens anders volledig opnieuw moet beginnen. Betekent ook nieuwe contacten maken en oude afbreken. Betekent ook kinderen loslaten......allemaal zulke moeilijke vragen, dat ik voor mezelf besloten heb geen relatie van ver meer te nemen. De offers zijn gewoon te zwaar. Ik kan zelf niet goed bij mn kinderen weg en ik kan dat ook gewoonweg niet van een ander eisen

In de eerste instantie vind ik dat je gelijk hebt. Juist door je verleden heb je bepaalde wensen die je wel/ niet meer wilt. Sommige wensen kunnen voor anderen overdreven zijn, maar juist als je negatieve ervaringen hebt met bepaalde eigenschappen van anderen, maakt je dit extra allert hierop. Ook hierin is de ene wens veel belangrijker als de andere.

Wat het tweede betreft, de afstand: Wat is ver?
3 uur is inderdaad een heel eind. Zelf wonen mijn vriend en ik een uur uit elkaar, wat voor sommigen al ver is, maar het gaat geweldig.
De weekenden worden heel belangrijk, en een uur heen en weer rijden(twee uur in de spits) vinden we een keer in de week prima te doen.
Persoonlijk vind ik de webcam een heel goede uitvinding voor lange afstandrelaties, waardoor je , al is het online, toch een beetje mee kan draaien in elkaars huiskamer.

Ook de relatie van mijn buurvrouw, die ruim anderhalf uur uit elkaar wonen gaat super. Zij missen de webcam en het moment in de week, maar blijkbaar zegt ook dit niets.
Als je relatie goed is en goed voelt is de afstand van minder belang denk ik.
Maar ook hiervoor geld dat dit voor een ieder anders is. Het is maar net hoe je ervaringen uit het verleden zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 00:01

Ik bedenk ineens nog een heel goede reden om mensen te blokkeren. Dit naar aanleiding van een ander topic.

De afstand. Als je iedereen blokeert die te ver weg woont naar je zin, dan loop je niet zo snel het risico om verliefd te worden op iemand die toch te ver weg woont naar je zin. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 00:30

JOLAN931 schreef:
Ik bedenk ineens nog een heel goede reden om mensen te blokkeren. Dit naar aanleiding van een ander topic.

De afstand. Als je iedereen blokeert die te ver weg woont naar je zin, dan loop je niet zo snel het risico om verliefd te worden op iemand die toch te ver weg woont naar je zin. Knipoog smiley

Grenzeloos verliefd heet dat, of juist is dat misschien wel de ultieme liefde, waar je jaren naar hunkerde. Wat maakt het uit ...voor de ware liefde ga je door het vuur. Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 00:43

In de kerkdiensten word er in de adventsweken toegeleefd naar Kerst en persoonlijk vind ik dat prettig.
Meer dan dat ook niet, aangezien ik er doorde weeks niet bijzonder veel meer bij stil sta, als normaal. Ik denk ook niet dat dit belangrijk is omdat iedere zondag een dag is om naar toe te leven, ongeacht waar de preek over gaat, of welk jaargetijde het is.

Biddag en Dankdag (die gehouden worden in de trditionele kerken) vind ik dan zeker zo belangrijk.

Kerst zelf wel...dan ben ik er heel sterk van doordrongen hoe leeg het diner en de kerstboom zijn vergeleken bij de echte betekenis van kerst.
Kerst is voor mij enkel de geboorte van Christus, zonder de bombarie er omheen.
Daarmee zeg ik niet dat ik niet lekker eet etc, maar wel in het besef dat het niets met kerst te maken heeft. En van de kerstboom geniet in in juni niet minder als in december.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 00:43

SHANITA130 schreef:
Ik had er nog nooit van gehoord. door de uitleg van Herman weet ik waar het over gaat.

Verlegen lachende smiley

Vanuit de traditie vanuit het bloemschikken en binden worden er fraaie adventskransen gemaakt, met aan de ene kant de soberheid in afwachting van Zijn geboorte en dat wordt gesymboliseerd met 4 kaarsen, die in evenwichtigheid staan op de krans... (voor elke week 1 kaars) en aan de andere kant de ronde vorm van de cirkel van leven/eeuwigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 00:55

CHATULIEM619 schreef:
Het perfecte plaatje wordt ook gevormd door de ervaringen die je gehad hebt in het verleden. En door je eigen achtergrond en onvolkomenheden. Het is niet zo gek om een aantal eisen te stellen, temeer daar je jezelf zo goed kent.
Wat ikzelf als erg moeilijk heb ervaren, is dat ik een relatie had op afstand. Drie uur reizen was wel een hele moeilijke opgave. En vooral het probleem van hoe kun je samen verder. Want wat je ook beslist, voor één persoon betekent het wel dat hij/zij uit zijn persoonlijke situatie gerukt wordt en ergens anders volledig opnieuw moet beginnen. Betekent ook nieuwe contacten maken en oude afbreken. Betekent ook kinderen loslaten......allemaal zulke moeilijke vragen, dat ik voor mezelf besloten heb geen relatie van ver meer te nemen. De offers zijn gewoon te zwaar. Ik kan zelf niet goed bij mn kinderen weg en ik kan dat ook gewoonweg niet van een ander eisen

Uit ervaringen met andere mensen weet ik, dat het niet altijd een probleem hoeft te zijn hoor Chat. Het kan zelfs een Zegen zijn voor sommige onder ons om in liefde te mogen ontmoeten en wat bezegeld kan worden door een huwelijk.
Men kan rustig stellen, dat het vaak als de relatie goed verloopt, niet uit maakt of je een nieuwe vriendenkring op moet bouwen, want dat is eigenlijk maar een bijzaak.
Trouwens de vrouw kan toch ook bij jou wonen toch?
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 05:40

zie de maan schijnt door de bomen......
een heldere koude nacht....wat zou de dag brengen???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 10:00

LEONARD480 schreef:
Uit ervaringen met andere mensen weet ik, dat het niet altijd een probleem hoeft te zijn hoor Chat. Het kan zelfs een Zegen zijn voor sommige onder ons om in liefde te mogen ontmoeten en wat bezegeld kan worden door een huwelijk.
Men kan rustig stellen, dat het vaak als de relatie goed verloopt, niet uit maakt of je een nieuwe vriendenkring op moet bouwen, want dat is eigenlijk maar een bijzaak.
Trouwens de vrouw kan toch ook bij jou wonen toch?
Het is slechts bedoeld als voorbeeld. Als het goed is leer je nl. van elke ervaring die je meemaakt. Het vormt je in elk geval wel. Voor mij was dit een probleem, er zullen vast ook meer mensen zijn die andere ervaringen hebben en bij zichzelf denken: één keer maar nooit weer.
Mijn stelling is nl. dat je ervaringen zelf ook een rol spelen in het stellen van eisen. En dat het eigenlijk helemaal niet zo vreemd is, dat je hetzij bewust of onbewust eisen stelt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 13 oktober 2011, 10:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 10:01

Toen ik van morgen naar buiten keek,
ik wist niet wat ik zag.
Een gouden bol aan de hemel.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 10:09

MARISKA601 schreef:
Toen ik van morgen naar buiten keek,
ik wist niet wat ik zag.
Een gouden bol aan de hemel.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Dan zag je meer dan ik, kon amper mn vijver zien liggen vanwege de mist.
En ik zie mn buren nu, maar meer ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 10:17

ANNETTE792 schreef:
Dan zag je meer dan ik, kon amper mn vijver zien liggen vanwege de mist.
En ik zie mn buren nu, maar meer ook niet.

Word het niet tijd dat je de ramen gaat zemen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 11:04

Zonnetje schijnt zo heerlijk schoon!!
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2975 2976 2977 2978 2979 2980 2981 ... 6194 Volgende
Pagina 2978 van 6194