ChristianMatch

Forum

De jarige van vandaag...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2977 2978 2979 2980 2981 2982 2983 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 18:54

COOTJE711 schreef:
gefeliciteerd Knipoog smiley

Ja, dat heb ik ook gezien. Maar gisteren?
Erika had er wel 5 op de lijst maar die namen hebben we nog niet door gekregen. Zou ze er zelf bij hebben gestaan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 18:58

VISSER278 schreef:
Ja, dat heb ik ook gezien. Maar gisteren?
Erika had er wel 5 op de lijst maar die namen hebben we nog niet door gekregen. Zou ze er zelf bij hebben gestaan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ikke?????
Lees maar terug dan zie je wanneer ikke jarig was Clown smiley
scheeld je hoeft maar ietsie terug te kijken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 18:59

PIETER649 schreef:
Officieel is de slavernij al een heel poosje afgeschaft. Over de exacte data bestaat wat onduidelijkheid want incidenteel komt het nog weleens voor maar dan onder een andere naam.

Maar goed, daar gaat het niet om...

In de bijbel is slavernij een zeer geaccepteerd iets, zowel in het oude als nieuwe testament word er over gesproken als zijnde een geaccepteerd iets. Sterker nog: Er zijn duidelijke wetten gegeven in het oude testament over hoe slaven behandeld moeten worden en in de zendingsbrieven word hier ook over geschreven.

Inmiddels is slavernij iets uit het verleden en als barbaars gezien...
Nou komt bij mij de vraag op... als slavernij nu als iets barbaars word gezien, wat niet meer van deze tijd is, waarom is er dan geen voortschrijdend inzicht op de houding naar homofielen?
Want die houding is minimaal zo barbaars als slavernij ooit was.
Ik zie slavernij ook als een soort opvangnet, volgens mij was het daarvoor ook bedoeld. Men hoefde niet op straat te leven en kon op die manier de schuld aflossen.
Wat betreft voortschrijdend inzicht over homofilie, ik heb eerder de indruk dat men liever alleen de positieve aspecten wil zien en de negatieve wil ontkennen. Geen voortschrijdend inzicht denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:00

JOLAN931 schreef:
Pffftttt.... ja alleen de eerste keer. Iemand moet wel heeeel geweldig zijn om er wekelijks drie uur voor te rijden.
Het sfeertje zit er even wel in als je nog in spanning bent wat je te wachten staat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik reed 2x per week 150 heen en 150 km terug, oftewel 1,5 uur heen, anderhalf uur terug.
en dan ging ik er nog voor naar t buitenland ook...
(stomme bananenrepubliek dat holland met zn rotte 120km/u)
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:02

Beste mensen,

In navolging op die andere topic heb ik deze geopend voor de mensen die kwijt willen of het überhaupt wel wat was vandaag. Heb je zoiets van, YES!!! Lachende smiley Dan kun je dat hier kwijt. Ook als je zoiets hebt van: NU EVEN NIET!!! Woedende smiley Dan mag je dat hier ook kwijt. Ik zou dus zo zeggen, gooi het eruit!

Beun

Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 13 oktober 2011, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:03

PIETER649 schreef:
ik reed 2x per week 150 heen en 150 km terug, oftewel 1,5 uur heen, anderhalf uur terug.
en dan ging ik er nog voor naar t buitenland ook...
(stomme bananenrepubliek dat holland met zn rotte 120km/u)

Je hebt er anders toch maar mooi een vrouw gevonden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:06

CHATULIEM619 schreef:
Ik zie slavernij ook als een soort opvangnet, volgens mij was het daarvoor ook bedoeld. Men hoefde niet op straat te leven en kon op die manier de schuld aflossen.
Wat betreft voortschrijdend inzicht over homofilie, ik heb eerder de indruk dat men liever alleen de positieve aspecten wil zien en de negatieve wil ontkennen. Geen voortschrijdend inzicht denk ik.

eh Chat... wil je je homofobie niet op ieder topic betrekken?
je bent er zo mee bezig dat het woordje ontkenningsfase bij me opkomt... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:08

Ik ben weer even terug lieve mensen.
Voor een maandje zoals het nu lijkt.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:10

RENATE619 schreef:
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat mensen elkaar blokkeren op de site. Zelf doe ik dit alleen als het echt niet anders kan, als iemand mijn 'nee' niet begrijpt.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

O ja, vertel mij wat. Heel kinderachtig, blokkeren. De rede die jij opgeeft lijkt overigens legitiem maar heb je dan ook al je rede gemotiveerd? Moet je wel doen hoor als je mij blokkeert. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:13

COOTJE711 schreef:
Gefrustreerde smiley kijk nu krijg je ook met cootje aan de stok.... Gefrustreerde smiley

Ben het helemaal met zeeland en billy eens Lachende smiley

Denk maar eens aan die geweldige mensen als je achter een flinke stampot zit...... Clown smiley Zij maar ploeteren en jij maar eten.....

Doe mij maar een lekker bordje boerenkool, stampie, hutspot Kwijlende smiley Kwijlende smiley En dat bij die rotboeren vandaan.
Mijn auto ziet er ook niet uit zeer vies Boze smiley
Tja had tie maar geen auto moeten worden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:18

LEANNE226 schreef:
Een simpele optie/knop met "bezet/beschikbaar" zou een hoop ellende schelen.........

Ja, mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:27

nou bezet helpt niet...die paar keer dat ik dat gebruikte kreeg ik er flauwe opmerkingen over....
beschikbaar is beter....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:28

het sneeuwde en hagelde en het was er zo koud....vanavind helemaal... vorst aan de grond, ben ik even blij dat ik 1 hoog werk.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:30

naar huis gaan en een lage mist over de weilanden zien hangen en een veel belovende zon er boven...... How great Thou art....

Laatst aangepast door
TINK100
op donderdag 13 oktober 2011, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:30

COOTJE711 schreef:
vermoed dat Pieter dat ook bedoelde Smiley met dichtgeplakte mond

mis!!!

ik ken de term maar weet niet wattie betekend, het was dus oprechte interesse Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:32

HERMAN388 schreef:
Mattheus 22:14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren'

Afgelopen zondag heeft PKN (vrijzinnig) dominee bovenstaande woorden gepreekt.
Tot mijn grote schrik en stomme verbazing zei de dominee dat de tekst niet klopte in de Bijbel, het moet zijn veel geroepen en veel uitverkoren.
IEDEREEN gaan naar de hemel zo zei hij.
Wat denken de heel gemeente daarvan? Waren ze blij?
Ik behoor niet van deze gemeente, het was de doopdienst.
Wat denk je ervan, heeft de dominee gelijk?

bij ons in de gemeente ( pkn vacant) was een poosje geleden ook zo´n badgast die zulk vergelijkbaar iets van de kansel preekte.
voor mij reden om als hij weer komt de zondagochtenddienst bij ds Lakenveld door te brengen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:35

Vanwege laptop-aandoeningen tot uiterlijk zaterdag geen dag. bemoedigingen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:36

WILLEMIJN232 schreef:
Afgesproken Maryan, in de Pietenstad....... Knipoog smiley

Maar dan op Italiaanse bodem Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARJA425

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:37

Beste medezuster,
Ik wil iets kwijt over vergeving,
Ik heb zelf de intensie om mensen, die mij iets aangedaan hebben in Jezus naam te vergeven in je eigen kracht kun je dit nooit.
Ik heb zelf meer dan eens met narigheid te maken gehad, zo erg dat ik er onder door ging, maar daar was God met Zijn helpende Hand om mij te helpen ik heb een bijna-dood ervaring gehad en ik was blij toen ik daar met Jezus weer uit mocht komen.
Ik kan me wel voorstellen, dat jij met hetgeen wat je hebt meegemaakt moeite hebt om te vergeven, maar het is de enige weg met Jezus en de Waarheid zet jou vrij de Waarheid is Jezus.
Ik heb echt mijn exen moeten vergeven met Jezus kan dat en anders niet, neem dat maar van mij aan, of liever gezegd van Jezus, heel veel sterkte en Gods zegen Marja.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:39

PIETER649 schreef:
bij ons in de gemeente ( pkn vacant) was een poosje geleden ook zo´n badgast die zulk vergelijkbaar iets van de kansel preekte.
voor mij reden om als hij weer komt de zondagochtenddienst bij ds Lakenveld door te brengen.

wat er in de bijbel staat is toch de waarheid?? hoe kan de ds. dat zo maar aanpassen?? dat brengt je in de war....veel geroepen staat er en weinig uitverkoren....
wie is hij dat hij zegt dat iedereen naar de hemel gaat??? er word gesproken over de buitenste duisternis waarin sommigen terecht komen...bestaat dat dan niet?? God's woord is waar...Amen zo zal het zijn.....
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:39

HERMAN388 schreef:
Dat is wel kinderachtig en flauwekul.
Geen persoonlijke foto dan geen foto op je profiel.
Liever geen andere afbeelding voor persoonlijke profiel.
Dat is ongepast.

Hee, snap jij het eigenlijk nog wel... Ik vind in ieder geval dat Renate gelijk heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:41

DIANANT614 schreef:
Als je mijn profiel bekijkt lijk niet bepaald op 100 kilo Knipoog smiley

Maar spreek jij wel de waarheid over je gewicht? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:45

ERIKA129 schreef:
Hoi Renate hierin hebje een punt een foto van internet afplukken en net doen alsof jij het bent vind ik echt niet kunnen! denk dat het ook niet eens mag!
Maar er zijn hier mensen en dat zijn met name ook mensen met een nickname die een dier, bloemen of weet ik wat op hun profiel zetten omdat ze niet herkent willen worden door bv een ex dat is anders, en die begrijp ik ook volkomen.

ik merk het verschil wel als ik een andere foto plaats.....ik zet soms express een nietszeggende foto erop, om even niet lastigg evallen te worden door mensen die rare mailtjes sturen.....
een klein stukje zelf ebscherming....meer niet...mijn eigen foto is toch de mooiste
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:48

HERMAN388 schreef:
Nee hoor, maar wel kinderachtig als iemand je eigen op de foto niet op de profiel zet dan weten we niet wie zij of hij is.

Andere foto's zoals dieren of andere afbeelding in plaats van jezelf vind ik maar niks

Je eerste stelling: mag ik je er even op wijzen dat internet nogal tricky is? Ik bedoel: je moet iemand zomaar op z'n blauwe ogen geloven. Letterlijk.
Je tweede stelling: daar heb je een punt.

Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 13 oktober 2011, 19:52
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:51

PIETER649 schreef:
mis!!!

ik ken de term maar weet niet wattie betekend, het was dus oprechte interesse Engeltje smiley

nav artikel 31 zijn er 2 kerken ontstaan: de geref kerk vrijgemaakt
en de gereformeerde kerk synodaal .
het gebeurde in 1944.

Dit stond toen in artikel 31(kerkorde):

Zoo iemand zich beklaagt door de uitspraak der mindere vergadering verongelijkt te zijn, dezelve zal zich op eene meerdere kerkelijke vergadering beroepen mogen; en 't gene door de meeste stemmen goedgevonden is, zal voor vast en bondig gehouden worden. Tenzij dat het bewezen worde te strijden tegen het Woord Gods, of tegen de Artikelen in deze Generale Synode besloten, zoo lang als dezelve door geene andere Generale Synode veranderd zijn.

Wat er aan vooraf ging:

Bij deze scheuring splitste een vleugel van de Gereformeerde Kerk onder leiding van professor Klaas Schilder zich af en ging de Gereformeerde Kerken (onderhoudende art. 31) vormen, later zijn die de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt gaan heten. De aanleiding tot deze ontwikkeling was onder meer de onenigheid die ontstaan was over de precieze betekenis van de doop. Eenvoudig gesteld was dit het probleem: was de doop alleen geldig als de gedoopte de rest van zijn/haar leven gelovig bleef, en doopte je op grond van een veronderstelde wedergeboorte (de synodalen)? Of is de doop een teken van Gods belofte dat je Zijn kind mag zijn, waarbij de dopeling geroepen wordt om ook als kind van God te leven (de vrijgemaakten)? Daarnaast speelde kerkrechtelijke zaken een belangrijke rol, vooral of kerken synodebesluiten moesten goedkeuren (vrijgemaakten) of moesten accepteren en bij volgende synode bezwaar maken (Synodalen). Naast verschil over de leer speelden ook meer persoonlijke elementen bij deze kerkscheuring een rol. Schilder was een polemisch gezind man, die zijn opponenten nogal eens tegen zich in het harnas joeg.

De Vrijmaking kwam op een uiterst ongelukkig moment in de geschiedenis. In 1944 was de Duitse bezetting op zijn ergst en het was dan ook niet eenvoudig een synode bijeen te roepen. Openbaar vervoer was er nauwelijks en liep het risico bestookt te worden door de geallieerde luchtmacht. Een aantal kopstukken (waaronder Schilder) van de Kerk was ondergedoken, vanwege hun aandeel in ondergrondse activiteiten. Op de synode van 1944 zijn de latere "vrijgemaakten" - zo beweren zij zelf - niet netjes behandeld. Maar ook de koppige houding van Schilder heeft bijgedragen aan het conflict. Er werden besluiten doorgedrukt, waarvoor een - volgens de vrijgemaakten - onreglementaire verlenging van die synode nodig was. Belangrijke opponenten konden er door oorlogsomstandigheden niet bij zijn. Er werd een uitspraak gedaan over de doop die noodzakelijk werd gevonden om de erfenis van Abraham Kuyper te beschermen. Hiermee werd een compromisformule opengebroken over Kuyper's leer van de 'veronderstelde wedergeboorte', die in 1905, dus in Kuyper's tijd, tot stand was gekomen. De synode handelde - zo beweren de vrijgemaakten - in strijd met artikel 31 van haar eigen Dordtse Kerkenordening, en de nieuwe uitspraak werd als enig aanvaardbare uitleg opgelegd, waarmee de synode verder ging dan Kuyper zelf ooit had gedaan; de synode vroeg van ieder die zich kandidaat wilde stellen voor het ambt van predikant de recente synodebesluiten te onderschrijven, de zgn. "kandidatenbinding". Schilder (en ook zijn collega Greijdanus) verzetten zich tegen deze besluiten. Reden voor de synode om Schilder en Greijdanus te schorsen en uiteindelijk te ontslaan en uit zijn ambt te zetten. Schilder kwam van zijn onderduikadres om de "Acte van vrijmaking of wederkeer" voor te lezen Den Haag 1944).
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:53

de bijbeltekst luid: velen zijn geroepen, weinig uitverkoren.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:54

GABY639 schreef:
alleenstaand/ nooit gehuwd
maar wel kinderen.....
hoe doe je dat? waarom vul je niet in dat je gescheiden bent?
Denk je niet dat dat soort onwaarheden meteen afstoten?
Of ben ik nou gek??

Nou, ik vind dat je sowieso eerlijk in je profiel moet zijn. Anders word het bij een live ontmoeting helemaal niks denk ik.

Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 13 oktober 2011, 22:02
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:57

TINK100 schreef:
ik merk het verschil wel als ik een andere foto plaats.....ik zet soms express een nietszeggende foto erop, om even niet lastigg evallen te worden door mensen die rare mailtjes sturen.....
een klein stukje zelf ebscherming....meer niet...mijn eigen foto is toch de mooiste

Dat werkt bij mij dus niet krijg ik reacties op mijn katten Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:58

ERIKA129 schreef:
Dat werkt bij mij dus niet krijg ik reacties op mijn katten Clown smiley
zal ik mijn hond er es opzetten...kijken wat er dan gebeurd??
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:58

MARISKA601 schreef:
de bijbeltekst luid: velen zijn geroepen, weinig uitverkoren.

bedoel ik....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2977 2978 2979 2980 2981 2982 2983 ... 6194 Volgende
Pagina 2980 van 6194