| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 23:44
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | mis!!!
ik ken de term maar weet niet wattie betekend, het was dus oprechte interesse  |
Een ding weet ik wel, in ons dorp heet het tegenwoordig: Ned gereformeerd. Dus gewoon onder de vlag van de PKN.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 23:47
|
|
|
|
vandaag es gezond gegeten, sinds tijden broccoli met gebakken aardappels en vegetarisch "vlees" dat vega-spul smaakt zo lekker, wordt maar vegetariƫr denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 23:51
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | vind het wel een lief beessie  |
Jij mag dat Ik vind dattie een kattekop heeft
Ik zat even na te denken over wat het zou kunnen zeggen over de eigenaar van zowel de kat als het profiel. En ik kan alleen bedenken dat die persoon heeeeel kattig is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 23:53
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | vandaag es gezond gegeten, sinds tijden broccoli met gebakken aardappels en vegetarisch "vlees" dat vega-spul smaakt zo lekker, wordt maar vegetariƫr denk ik  |
smaken verschillen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 23:54
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dank je wel!
Ik kan het toch niet nalaten om ff te zeggen dat het momenteel naar omstandigheden goed gaat. Doordat ik een van de vele medicaties moet laten staan is de pijn wel wat meer, maar de bijwerkingen worden minder. Zodanig minder dat ik de kinderen beter om me heen kan verdragen en minder snel gek wordt van hun drukte. Ze slapen al voor de tweede nacht alle drie thuis, en dat gaat goed. Ook doordat we thuiszorg mogen hebben inmiddels die zo enorm flexibel is dat ze er zelfs voor terug komt om de kids uit school te halen en ze mee op bed te leggen. Echt een super meid.
Vandaag ben ik er zelfs even een half uurtje uit geweest naar de winkel, en in huis gaat het lopen zonder krukken steeds beter. Oke, morgen kan het weer totaal anders zijn, maar deze dag heb ik alvast in de pocket
Ik kijk uit naar de operatie. Pas dan kan ik de medicatie afbouwen, en hoop ik binnen no-time weer op de been te zijn. Ik ben heel erg verzwakt, maar geniet er al van dat ik zojuist zonder krukken of rollator naar de koffiepot ben gelopen voor een heerlijk vers bakkie. De zegeningen zitten niet altijd in de grote dingen en als je goed oplet zijn het er heel veel. |
Fijn om te lezen, Jolan! Het is je gegund!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 23:54
|
|
|
|
slechtste moment: nadat de fysio mijn rug had behandeld en ik nog meer pijn had Gelukkig heeft tie het ook weer in orde gemaakt SO HAPPY NOW
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 01:14
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | vind het wel een lief beessie  |
Het is gewoon een droppie van een beestje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 01:34
|
|
|
|
Tja...lees ik zojuist iets over fysio... Maandag gebeld voor een afspraak...en zou ik deze week al helemaal niet meer kunnen vanwege een volle agenda. Daar was ik niet blij mee, alhoewel ik ook wel weet dat het juist in het begin geen pretje is...maar ik hoop juist op juiste behandeling/hulp..enz Toch nog bericht dat ik vandaag kon komen... En ja...dan is het nog min of meer dat er niet veel gedaan kon worden. Een intake is nodig en is dus geen behandeling..Die start dinsdag.. Dus nog veel pijn en voor de nacht maar weer een inslapertje... (Wat nu zelfs ook niet lukte...vandaar mijn aanwezigheid hier!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 01:43
|
|
|
|
Fijn dat het goed gaat...(ik bedoel...je snapt me wel...) Ook met thuishulp, en het is heel belangrijk dat je ziet dat het om je heen goed draait...
Als ik zie op mezelf...(ik heb geen hernia en hoef ook niet geopereerd te worden) ervaar ik het weleens als vervelend, dat wanneer je geestelijk in de knoei zit...dat niet altijd uit te leggen is. Niet te begrijpen.. Ik heb ook van de week nog geroepen....HAD IK MAAR EEN FLINKE DIEPE SNEE IN MIJN VINGER...of een gekneusde voet met een verband erom..(Dan kun je namelijk ECHT niet werken...want je hand en je voet heb je nodig)
Als je mag voelen en en ervaren dat je gedragen wordt...laat het dan ook maar weten hoor...en schrijf het maar neer hier. Maar weet je ik kan daardoor weleens juist niet blij en dankbaar zijn...en DAT...geeft soms veel onbegrip.
Duurt nog wel 10 dagen he??
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 14 oktober 2011, 02:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 01:49
|
|
|
|
Het is nu...wat ATEN we... En dat...was bami!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 01:53
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Fijn dat het goed gaat...(ik bedoel...je snapt me wel...) Ook met thuishulp, en het is heel belangrijk dat je ziet dat het om je heen goed draait...
Als ik zie op mezelf...(ik heb geen hernia en hoef ook niet geopereerd te worden) ervaar ik het weleens als vervelend, dat wanneer je geestelijk in de knoei zit...dat niet altijd uit te leggen is. Niet te begrijpen.. Ik heb ook van de week nog geroepen....HAD IK MAAR EEN FLINKE DIEPE SNEE IN MIJN VINGER...of een gekneusde voet met een verband erom..
Als je mag voelen en en ervaren dat je gedragen wordt...laat het dan ook maar weten hoor...en schrijf het maar neer hier. Maar weet je ik kan daardoor weleens juist niet blij en dankbaar zijn...en DAT...geeft soms veel onbegrip.
Duurt nog wel 10 dagen he?? |
Weet je Zeeland,
Ik leef met je mee. Juist als je in een rotperiode zit, en er niemand is die het aan de buitenkant ziet, en het idee hebt dat je van God en de mensen verlaten bent, kun je het wel eens moeilijker hebben als diegenen die met allerlei zichtbare, lichamelijke rottigheid lopen. En als er dan momenten zijn of komen waarin je ook niet meer bidden kunt, weet dan dat er anderen zijn die het voor jou doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 01:59
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Weet je Zeeland,
Ik leef met je mee. Juist als je in een rotperiode zit, en er niemand is die het aan de buitenkant ziet, en het idee hebt dat je van God en de mensen verlaten bent, kun je het wel eens moeilijker hebben als diegenen die met allerlei zichtbare, lichamelijke rottigheid lopen. En als er dan momenten zijn of komen waarin je ook niet meer bidden kunt, weet dan dat er anderen zijn die het voor jou doen. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 02:12
|
|
|
|
Ging het hier over het de woorden...art 31???
Dat is toch een kerkgenootschap??? Dat is toch geen scheldwoord???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 02:15
|
|
|
|
ik heb trek in een uitsmijter.
lastige keuze, ga ik naar bed, of bakken we een ei
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 09:18
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Mattheus 22:14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren'
Afgelopen zondag heeft PKN (vrijzinnig) dominee bovenstaande woorden gepreekt. Tot mijn grote schrik en stomme verbazing zei de dominee dat de tekst niet klopte in de Bijbel, het moet zijn veel geroepen en veel uitverkoren. IEDEREEN gaan naar de hemel zo zei hij. Wat denken de heel gemeente daarvan? Waren ze blij? Ik behoor niet van deze gemeente, het was de doopdienst. Wat denk je ervan, heeft de dominee gelijk? | Dit fenomeen komt toch heel vaak voor, dat ze zeggen dit staat er, maar eigenlijk bedoelen ze dat...wat vrijzinnigheid betreft, het is wel vrij, maar of het zinnig is???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 09:20
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Een ding weet ik wel, in ons dorp heet het tegenwoordig: Ned gereformeerd. Dus gewoon onder de vlag van de PKN. | Nederlands Gereformeerd is toch niet aangesloten bij de PKN???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 10:20
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Mattheus 22:14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren'
Afgelopen zondag heeft PKN (vrijzinnig) dominee bovenstaande woorden gepreekt. Tot mijn grote schrik en stomme verbazing zei de dominee dat de tekst niet klopte in de Bijbel, het moet zijn veel geroepen en veel uitverkoren. IEDEREEN gaan naar de hemel zo zei hij. Wat denken de heel gemeente daarvan? Waren ze blij? Ik behoor niet van deze gemeente, het was de doopdienst. Wat denk je ervan, heeft de dominee gelijk? |
Eigenlijk zouden dominees ook aan een bepaalde selectie onderworpen moeten worden. Gedachten gang bv. Uiteindelijk kunnen zij in een gemeente een bepaalde twijfel te weeg brengen. Juist of ook binnen de PKN , er is laatst een predikant uit de kast gekomen, zo heet dat tegenwoordig netjes uitgedrukt. Na jarenlange studie, wil die de Bijbel opnieuw bestuderen, of bepaalde zinnen over onderwerpen wel in de goede contesten gelezen worden. Ofwel, kan ik ze niet anders lezen, dat het geen ik nu beleef toch mag. En daar moet je waaksaam in zijn, het veranderen in het woord van God, omdat het even niet zo uitkomt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 10:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nederlands Gereformeerd is toch niet aangesloten bij de PKN??? | Bij ons, althans die ene zeker wel, maar hoe dat landelijk geregeld is, dat weet ik ook niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 10:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nederlands Gereformeerd is toch niet aangesloten bij de PKN??? |
Bij mijn weten niet nee. Hier tenminste niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 10:32
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Bij ons, althans die ene zeker wel, maar hoe dat landelijk geregeld is, dat weet ik ook niet. |
Landelijk is de NGK niet aangesloten bij de PKN, maar hebben zij hun eigen synode. Wel hebben veel NGK-gemeentes een samenwerking met de CGK.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 10:38
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Eigenlijk zouden dominees ook aan een bepaalde selectie onderworpen moeten worden. Gedachten gang bv. Uiteindelijk kunnen zij in een gemeente een bepaalde twijfel te weeg brengen. Juist of ook binnen de PKN , er is laatst een predikant uit de kast gekomen, zo heet dat tegenwoordig netjes uitgedrukt. Na jarenlange studie, wil die de Bijbel opnieuw bestuderen, of bepaalde zinnen over onderwerpen wel in de goede contesten gelezen worden. Ofwel, kan ik ze niet anders lezen, dat het geen ik nu beleef toch mag. En daar moet je waaksaam in zijn, het veranderen in het woord van God, omdat het even niet zo uitkomt. |
Lekker zo'n predikant die "uit de kast komt" is die man dan wel houdbaar op de kantsel?? Mag hij er nog preken? Daarbij is er net een nieuwe vertaling uit de HSV vertaling en ik mag tochaan nemen (Ds v Vreeswijk was predikant bij ons) dat die alles grondig bestudeerd hebben en Ds. van Vreeswijk kennende zal dat zeker gebeurt zijn! Dus een dominee die de bijbel nu in twijfel trekt mag mijn inziens niet meer het woord verkondigen totdat hij inzieet fout te zijn of een eigen gemeente met dan dus een "valse leer"opricht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 10:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Lekker zo'n predikant die "uit de kast komt" is die man dan wel houdbaar op de kantsel?? Mag hij er nog preken? Daarbij is er net een nieuwe vertaling uit de HSV vertaling en ik mag tochaan nemen (Ds v Vreeswijk was predikant bij ons) dat die alles grondig bestudeerd hebben en Ds. van Vreeswijk kennende zal dat zeker gebeurt zijn! Dus een dominee die de bijbel nu in twijfel trekt mag mijn inziens niet meer het woord verkondigen totdat hij inzieet fout te zijn of een eigen gemeente met dan dus een "valse leer"opricht. |
Hij worstelde al zijn hele leven er mee, had hij geschreven in de plaatselijke krant. Zijn vrouw wist het 10 jaar geleden al, ze hebben 5 kinderen, en ze zouden wachten tot die groter waren. Hij staat nog steeds op de kansel. Maar hij vond toch wel dat hij er mee uit de kast moest komen, voor ook de gemeente. Naar het zich doen schijnen, is hij nog wel bij zijn vrouw, alleen is het vooral voor haar een dubbel gevoel. Het gaat dan alleen om zijn gevoelens, niet praktiserend. Maar je kent de mensheid he, nog erger dan de krant. Hij staat niet bij ons in het dorp op de kansel, maar komt hier wel vandaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 10:56
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | waar was dan je voordeur  |
Naast die van de buuf ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 11:11
|
|
|
|
Afgelopen zondag heeft PKN (vrijzinnig) dominee bovenstaande woorden gepreekt. Tot mijn grote schrik en stomme verbazing zei de dominee dat de tekst niet klopte in de Bijbel, het moet zijn veel geroepen en veel uitverkoren. IEDEREEN gaan naar de hemel zo zei hij. Wat denken de heel gemeente daarvan? Waren ze blij? Ik behoor niet van deze gemeente, het was de doopdienst. Wat denk je ervan, heeft de dominee gelijk? |
Heb je misschien een link waar ik die preek kan beluisteren of kan nalezen ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 11:43
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Naast die van de buuf ...  |
Klopt als een bus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 11:45
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ik heb trek in een uitsmijter.
lastige keuze, ga ik naar bed, of bakken we een ei  |
Wat dacht je ervan eerst het ei te bakken en dan naar bed te gaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 11:48
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dank je wel!
Ik kan het toch niet nalaten om ff te zeggen dat het momenteel naar omstandigheden goed gaat. Doordat ik een van de vele medicaties moet laten staan is de pijn wel wat meer, maar de bijwerkingen worden minder. Zodanig minder dat ik de kinderen beter om me heen kan verdragen en minder snel gek wordt van hun drukte. Ze slapen al voor de tweede nacht alle drie thuis, en dat gaat goed. Ook doordat we thuiszorg mogen hebben inmiddels die zo enorm flexibel is dat ze er zelfs voor terug komt om de kids uit school te halen en ze mee op bed te leggen. Echt een super meid.
Vandaag ben ik er zelfs even een half uurtje uit geweest naar de winkel, en in huis gaat het lopen zonder krukken steeds beter. Oke, morgen kan het weer totaal anders zijn, maar deze dag heb ik alvast in de pocket
Ik kijk uit naar de operatie. Pas dan kan ik de medicatie afbouwen, en hoop ik binnen no-time weer op de been te zijn. Ik ben heel erg verzwakt, maar geniet er al van dat ik zojuist zonder krukken of rollator naar de koffiepot ben gelopen voor een heerlijk vers bakkie. De zegeningen zitten niet altijd in de grote dingen en als je goed oplet zijn het er heel veel. |
Mooi om te horen Jolanda! Heerlijk dat je een flexibele hulp hebt dat scheeld al drie jassen en dan ook steeds beter lopen
Nog even volhouden meid en dan huppel ja straks weer met je kids door de straten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 11:51
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Jij mag dat Ik vind dattie een kattekop heeft
Ik zat even na te denken over wat het zou kunnen zeggen over de eigenaar van zowel de kat als het profiel. En ik kan alleen bedenken dat die persoon heeeeel kattig is  |
Dan ben ik wel een heeeeeeele erge kattekop met twee katten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 11:53
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | zo is dat....  |
Nog een kattekop erbij Welkom bij de kattekoppen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 11:54
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | nog meer wateroverlast Erika  |
Nee nu niet meer Zonnetje schijnt weer heerlijk Grond was vanmorgen wit dus het heeft lichtjes gevroren kunnen alle ziektekiemen doodvriezen Iedereen lijkt bijna ziek te worden te zijn of te zijn geweest
|
|
| Naar boven |
|
|