| Auteur |
Bericht |
|
DIANANT614
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 20:45
|
|
|
|
Wie had ooit kunnen bedenken dat ik ooit mijnzelf zou laten inschrijven op een datingsite? Ik niet in ieder geval. Het inschrijven is geen probleem opzich maar dan komt het echte werk. Welkom in de wereld die volwassen heet, want hé, ik kan iemand echt niet meer mee vragen om in de zandbak te spelen met emmertjes en vormpjes. Bovendien loop men dan ook nog eens de kans om uitgemaakt te worden voor: "stomme jongen of jongens zijn stom". Nu doen "wij" best wel eens stomme dingen, maar dat is een ander verhaal. Zo'n datingsite kan misschien met veel fantasie worden vergeleken met het shoppen in de bloemisterij op een rustige zondagmiddag.
Bij het binnenlopen van het tuincentum ziet men zeer veel en diversen kleuren, geuren en grootte. Het is vrij gemakkelijk om een reeds uitgegroeid zaadje, ook wel plant genaamd, te kopen en vervolgens in de tuin te planten. Of kiezen we voor een zaadje waarvan je wel weet wat het zou kunnen worden, maar dat de kleur, geur en grootte geheel afhankelijk is op de manier waarop jij deze plant verzorgd? Dit is nu precies net zo als met een datingsite, neem een zaadje, in dit geval het profiel , verzorgt het en ziet het hopelijk groeien. Het liefst met zorg, aandacht en liefde want dat plantje heeft dat heus nodig. En natuurlijk gaan we geen groeimiddelen toevoegen, nee dat plantje mag gewoon op geheel eigen wijze groeien zonder te forceren. Een beetje water op zijn tijd kan kwaad, dit noemen wij dan ook een e-mail. Soms..met een klein beetje pokon.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 20:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Tegenwoordig? Toen ik een jaar of 15 was ging ik bij desbetreffende slager na schooltijd spek zouten. In die tijd ( ongeveer 30 jaar terug) is ie er mee op de markt gegaan. En dat het nu van die slager afkomt? Dat zit er dik in, hoewel nu z'n zoons het bedrijf runnen. |
Grappig,ik heb in mijn jeugd(30 jaar geleden) in een slagerij gewerkt,daar kwam het in hele grote zakken aan,misschien wel door jou gezouten haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 20:51
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Opvangnet? Slaven die probeerden te ontsnappen, werden gekruisigd in de Romeinse tijd. En over de homofiele medemens mag je wel wat genuanceerder denken, vind ik. Je koppelt alle homofilie aan perversiteit. Het onderwerp van het artikel dat ik bij Slavernij heb geplaatst baart me meer zorgen. Dat is weliswaar een gevolg van onze liberale samenleving maar pas echt pervers.
Thomas |
Ja, ben ik mee eens. Bij het woord slavernij kan ik amper het woord 'opvangnet' over mijn lippen krijgen. Ik word misselijk bij het idee wat deze hongaarse vrouwen gedwongen moeten ondergaan. Ik ben erg blij dat ze gedwongen kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek met iemand van de overheid en ik hoop ook echt dat de overheid hier zijn best voor gaat doen. Ik moet ook aan de boeken en de film 'de negerhut van oom Tom' denken, in die setting was het absoluut geen opvangnet. Ook daar werden de slavinnen voor andere doeleinden gebruikt en als een vader, oom of broer er wat van durfde te zeggen werden deze wreed gemarteld.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 14 oktober 2011, 21:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 20:58
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Oh,dan is de benaming vast streekgebonden,moet ik goed onthouden als ik ergens anders naar de slager ga  |
Verstandig! Alhoewel...als jij geil spek gaat kopen in zuid holland wil ik mee! Vermoed dat de slager net zo hard in de lach schiet als ik toen ik dat las.
En knabbelspek heette bij ons kaantjes, maar dat is waarschijnlijk ook weer zo'n streeknaam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 21:03
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Grappig,ik heb in mijn jeugd(30 jaar geleden) in een slagerij gewerkt,daar kwam het in hele grote zakken aan,misschien wel door jou gezouten haha |
Leanne vertel verder, het wordt inderdaad grappig ja. Die zakken van , ik meen , 4 kg. Ja , die ken ik ook nog wel. Of ze die nu nog hebben weet ik niet . Ik ken nu alleen die zakjes van 150 gram.
Heb je die bolognese al eens gegeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARJA425
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 21:03
|
|
|
|
| MARCOWAAL200 schreef: | ATTENTIE
Help een mede christen uit Pakistan !
Beste medechristenen,
Gebed is zeker hard nodig voor deze vrouw God zal elk gebed verhoren op Zijn tijd met ons allen gericht bidden onze Vader opent deuren die voor de mens gesloten blijven en ik dank God elke dag, dat Hij doet wat Hij zal doen vertrouwen daar komt het op aan ik heb ook genoeg meegemaakt, waardoor ik nu wel wet dat God Almachtig is Hij is zooGroot elk haartje op ons hoofd heeft Hij geteld, dank U Jezus, Hij is mijn alles, ik vertrouw er op, dat God een geweldig wonder zal doen, dus deze vrouw zal God voor zorgen, totaal laten we ons alsjeblieft geeeeeeeeeeeeeen zorgen maken, als het kan noooooooooit liefs een christen
Roneela ( 46 jr.) is een Pakistaanse vrouw, die men vanwege haar christelijk geloof wilde vermoorden. Zij is gevlucht naar Nederland, maar tot nu toe wilde de rechter haar geen verblijfsvergunning geven. Als zij terug moet naar Pakistan, is het gevaar groot dat zowel Roneela als haar familie vermoord wordt, omdat zij daar op de dodenlijst staat. Ik ken Roneela persoonlijk. Ze is nu erg eenzaam en heeft het heel moeilijk. Op dit moment verblijft zij in een detentiecentrum, een soort gevangenis. Het is vrijwel onmogelijk voor haar om contacten te hebben met mensen buiten het centrum.
Meer over haar kunnen jullie lezen op de website van het tijdschrift Eva:
http://www.eo.nl/tijdschriften/eva/2011/page/Eva_van_de_maand___Roneela_Ejaz/articles/article.esp?article=12224467
De petitie staat op de volgende link.
http://petities.nl/petitie/help-voorkomen-dat-roneela-om-het-leven-gebracht-wordt-in-haar-eigen-land
Namens Roneela Hartelijk dank dat je deze petitie wil tekenen of al getekend heb. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 21:07
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Verstandig! Alhoewel...als jij geil spek gaat kopen in zuid holland wil ik mee! Vermoed dat de slager net zo hard in de lach schiet als ik toen ik dat las.
En knabbelspek heette bij ons kaantjes, maar dat is waarschijnlijk ook weer zo'n streeknaam. |
Hoho .... kaantjes is heel wat anders hoor. Kaantjes zijn gemaakt van rauwe reusel . Dat werd dan in stukjes gesneden en uitgebakken. Het vet wat dan overbleef werd verkocht als gesmolten reusel wat dan gebruikt werd als frietvet. Ook wel als olie om oliebollen in te bakken. Werd ook gebruikt als stropievet. Er werd dan stroop door gekwakt en dat was stroopvet. Je moet er maar van houden.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op vrijdag 14 oktober 2011, 21:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 21:10
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Opvangnet? Slaven die probeerden te ontsnappen, werden gekruisigd in de Romeinse tijd. En over de homofiele medemens mag je wel wat genuanceerder denken, vind ik. Je koppelt alle homofilie aan perversiteit. Het onderwerp van het artikel dat ik bij Slavernij heb geplaatst baart me meer zorgen. Dat is weliswaar een gevolg van onze liberale samenleving maar pas echt pervers.
Thomas | heeft geen zin meer te reageren.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 14 oktober 2011, 21:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 21:27
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Hoho .... kaantjes is heel wat anders hoor. Kaantjes zijn gemaakt van rauwe reusel . Dat werd dan in stukjes gesneden en uitgebakken. Het vet wat dan overbleef werd verkocht als gesmolten reusel wat dan gebruikt werd als frietvet. Ook wel als olie om oliebollen in te bakken. Werd ook gebruikt als stropievet. Er werd dan stroop door gekwakt en dat was stroopvet. Je moet er maar van houden. |
En stroopvet smeerde ze vroeger op brood toch? Maar toen ik in de slagerij werkte werd wat jullie net knabbelspek noemde, verkocht onder de naam kaantjes, maar dat klopt dus blijkbaar niet.Ik heb overigens nooit begrepen wat men er lekker aan vond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 22:21
|
|
|
|
Hannah,
Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en Gods zegen voor nieuw levensjaar toegewenst
Herman en Marian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 22:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | heeft geen zin meer te reageren. |
Vreemde reactie, Chat. Wat je hebt weggehaald, sneed wel hout.
Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 22:39
|
|
|
|
|
Sluit vriendschap met het goede in de mens, niet met zijn goederen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 22:49
|
|
|
|
Controle 14 oktober 2011
Na het beoordeling van röntgenfoto van mijn duim is er weinig hoop voor herstel. Duim zit vast en beweegt bijna niet, het botje achter de duim is vrij zwak en breekbaar. Bij stoten zonder spalk wordt de duim gebroken dan weer opnieuw geopereerd. Daarom moet ik komende 2 maanden uiterst zeer voorzichtig met dagelijks bezigheden met mijn hand Als over 2 maanden nog geen verder herstelling dan krijg ik de rest van mijn leven met hand in brace. Ik vrees dat ik volledig arbeidsongeschikt word.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 23:13
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | eh Chat... wil je je homofobie niet op ieder topic betrekken? je bent er zo mee bezig dat het woordje ontkenningsfase bij me opkomt...  | In jouw openingsstatement vergelijk je de onderdrukking van slaven met de onderdrukking van homoseksuelen. Ik betrek het er niet bij, dat doe je zelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 23:14
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Ja, ben ik mee eens. Bij het woord slavernij kan ik amper het woord 'opvangnet' over mijn lippen krijgen. Ik word misselijk bij het idee wat deze hongaarse vrouwen gedwongen moeten ondergaan. Ik ben erg blij dat ze gedwongen kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek met iemand van de overheid en ik hoop ook echt dat de overheid hier zijn best voor gaat doen. Ik moet ook aan de boeken en de film 'de negerhut van oom Tom' denken, in die setting was het absoluut geen opvangnet. Ook daar werden de slavinnen voor andere doeleinden gebruikt en als een vader, oom of broer er wat van durfde te zeggen werden deze wreed gemarteld. | Ik hoop dat je zelf doorhebt dat deze vormen van slavernij niet overeenkomen met slavernij in de Bijbel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 23:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik hoop dat je zelf doorhebt dat deze vormen van slavernij niet overeenkomen met slavernij in de Bijbel... |
In de tijden van het Oude Testament was slavernij soms een gevolg van schulden die met afloste met een periode van slaaf zijn. Toch geeft de Bijbel nogal wat richtlijnen om een al te onmenselijke behandeling te voorkomen en dat geeft ook al aan dat het nodig was. Maar Jozef werd toch echt tegen zijn wil als slaaf verkocht. Bedenk dat men in deze tijd vooral het recht van de sterkste hanteerde en dat is meestal onrecht. De wetgeving gaf nog enige bescherming aan de slaaf. Zonder wetgeving en sanctie is er altijd uitbuiting.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 14 oktober 2011, 23:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 23:26
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Officieel is de slavernij al een heel poosje afgeschaft. Over de exacte data bestaat wat onduidelijkheid want incidenteel komt het nog weleens voor maar dan onder een andere naam.
Maar goed, daar gaat het niet om...
In de bijbel is slavernij een zeer geaccepteerd iets, zowel in het oude als nieuwe testament word er over gesproken als zijnde een geaccepteerd iets. Sterker nog: Er zijn duidelijke wetten gegeven in het oude testament over hoe slaven behandeld moeten worden en in de zendingsbrieven word hier ook over geschreven.
Inmiddels is slavernij iets uit het verleden en als barbaars gezien... Nou komt bij mij de vraag op... als slavernij nu als iets barbaars word gezien, wat niet meer van deze tijd is, waarom is er dan geen voortschrijdend inzicht op de houding naar homofielen? Want die houding is minimaal zo barbaars als slavernij ooit was. | Ik vraag me echt af wat voor nut het heeft om alleen maar één kant van homofilie te benaderen. Ontkenning heeft gewoon geen zin, als ze er zelf voor uitkomen en zich er absoluut niet voor schamen. Ze vinden het zelfs een vorm van verdrukking als je deze levenswijze niet accepteert. Ik krijg het gevoel van de jaren 90 terug, toen we zo vol waren van onze multiculturele samenleving. We hadden de Fortuynrevolutie nodig om in te zien, dat er problemen waren die we niet wilden zien. Ik denk dat we eens de gedachte van een maakbare samenleving los moeten laten, want dat kan in mijn ogen alleen maar als de Heer terug komt. Ik herinner mij een gesprek tussen CU en Bram Krol, waarin ze deze levenswijze aan de kaak stelden. En Krol vond, dat als je dit weg zou halen, je de aard van homofilie ook weg zou halen. Als ik dus stel dat dit bij homofilie hoort, beledig ik dus geen mensen. Ze zijn er trots op en willen niet anders leven. Als wij homofilie echt willen accepteren, moeten we eerst echt onder ogen durven te zien wat het is. Maar ik ben bang dat te veel mensen het plaatje aan het romantiseren zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 23:32
|
|
|
|
| DIANANT614 schreef: | Wie had ooit kunnen bedenken dat ik ooit mijnzelf zou laten inschrijven op een datingsite? Ik niet in ieder geval. Het inschrijven is geen probleem opzich maar dan komt het echte werk. Welkom in de wereld die volwassen heet, want hé, ik kan iemand echt niet meer mee vragen om in de zandbak te spelen met emmertjes en vormpjes. Bovendien loop men dan ook nog eens de kans om uitgemaakt te worden voor: "stomme jongen of jongens zijn stom". Nu doen "wij" best wel eens stomme dingen, maar dat is een ander verhaal. Zo'n datingsite kan misschien met veel fantasie worden vergeleken met het shoppen in de bloemisterij op een rustige zondagmiddag.
Bij het binnenlopen van het tuincentum ziet men zeer veel en diversen kleuren, geuren en grootte. Het is vrij gemakkelijk om een reeds uitgegroeid zaadje, ook wel plant genaamd, te kopen en vervolgens in de tuin te planten. Of kiezen we voor een zaadje waarvan je wel weet wat het zou kunnen worden, maar dat de kleur, geur en grootte geheel afhankelijk is op de manier waarop jij deze plant verzorgd? Dit is nu precies net zo als met een datingsite, neem een zaadje, in dit geval het profiel , verzorgt het en ziet het hopelijk groeien. Het liefst met zorg, aandacht en liefde want dat plantje heeft dat heus nodig. En natuurlijk gaan we geen groeimiddelen toevoegen, nee dat plantje mag gewoon op geheel eigen wijze groeien zonder te forceren. Een beetje water op zijn tijd kan kwaad, dit noemen wij dan ook een e-mail. Soms..met een klein beetje pokon. |
De meeste mensen hier zijn inmiddels al plantjes, waarvan de helft al in een tuintje heeft gestaan. In dat tuintje heeft het geregend, gewaaid en soms zelfs gehageld. Het gevolg was dat er blaadjes geknakt zijn en ook wat bloemetjes verdord. Vanzelfsprekend heeft zo'n plantje ook nu weer water nodig èn pokon....  Je vergeet ook nog te vermelden dat aan de meeste plantjes gelukkig een gebruiksaanwijzing hangt....of dit in de grote mensenwereld ook zo is??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 09:26
|
|
|
|
Tjonge Herman, dat is niet niks. Ik wens je heel veel sterkte.
Groetjes Majaro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 09:26
|
|
|
|
Mijn abo loopt bijna weer af maar ik wil graag nog 1 schitterend moment met jullie delen waarin (voor mijn gevoel) God duidelijk liet merken dat hij bij me was..........
Ik was al zo lang aan het solliciteren dat de moed me in de schoenen zonk,tot ik een vacature zag die helemaal bij me paste.Ik heb gesolliciteerd maar na de eerste 2 rondes bleek dat de studie die er bij hoort een stukje boven mijn niveau lag,de twijfel sloeg toe........gelukkig zagen die mensen mijn potentie en ik mocht door.Op een ochtend verwachtte ik het verlossende telefoontje,mocht ik beginnen?......10 minuten voor die tijd belde de transplantatie arts(mijn man was orgaandonor),hij vertelde dat het met de 5 getransplanteerde mensen goed ging en hij had een brief ontvangen van de man die de longen ontvangen had.......hij was 30 jaar ziek geweest,kon geen trap lopen en nu had hij een bergwandeling gemaakt........ Toen wist ik dat het goed was
Ondertussen ben ik bijna aan het einde van de studie,nog 1 zenuwslopende toetsenronde,als ik het haal wordt mijn contract verlengd en mag ik het werk blijven doen dat ik helemaal geweldig vind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 09:39
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | geil spek? wat moet ik me daarbij voorstellen? |
Hahahaha, nou zo spannend heb ik nog nooit hete bliksem gegeten hihihi. Ik maak het met zoete appels en aardappels. Dan een gelderse worst in plakjes en idd spekjes. De stampot blijft echt heel lang heel erg heet, vandaar de naam.
Gr Majaro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 09:51
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | En stroopvet smeerde ze vroeger op brood toch? Maar toen ik in de slagerij werkte werd wat jullie net knabbelspek noemde, verkocht onder de naam kaantjes, maar dat klopt dus blijkbaar niet.Ik heb overigens nooit begrepen wat men er lekker aan vond.  |
knabbelspek is vet spek MET zwoerd (en de nodige varkensharen die onzorgvuldig zijn verwijderd..... ) door het zwoerd krult het spek op.
kaantjes daarentegen zijn blokjes uitgebakken vet spek
dat even ter info, zei de slagersdochter........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:03
|
|
|
|
gelukkig herstellen planten zich erg snel wanneer zij op de juiste locatie staan qua hoeveelheid Hemelwater, leef-klimaat, zonnewarmte en voedingsbodem, cootje. een klein beetje extra verzorging kan misschien in sommige gevallen helpen, maar is dan vaak niet eens nodig
de geknakte blaadjes vallen dan af, en er komt mooi nieuw fris blad, het wortelstelsel vernieuwt zich en breid zich uit, zodat de benodigde voeding gemakkelijk kan worden opgenomen, en de plant bloeit het eerste seizoen vaak uitbundiger dan ooit!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 15 oktober 2011, 10:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:10
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Controle 14 oktober 2011
Na het beoordeling van röntgenfoto van mijn duim is er weinig hoop voor herstel. Duim zit vast en beweegt bijna niet, het botje achter de duim is vrij zwak en breekbaar. Bij stoten zonder spalk wordt de duim gebroken dan weer opnieuw geopereerd. Daarom moet ik komende 2 maanden uiterst zeer voorzichtig met dagelijks bezigheden met mijn hand Als over 2 maanden nog geen verder herstelling dan krijg ik de rest van mijn leven met hand in brace. Ik vrees dat ik volledig arbeidsongeschikt word. |
Hè Herman, wat een nare boodschap! Sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:31
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Controle 14 oktober 2011
Na het beoordeling van röntgenfoto van mijn duim is er weinig hoop voor herstel. Duim zit vast en beweegt bijna niet, het botje achter de duim is vrij zwak en breekbaar. Bij stoten zonder spalk wordt de duim gebroken dan weer opnieuw geopereerd. Daarom moet ik komende 2 maanden uiterst zeer voorzichtig met dagelijks bezigheden met mijn hand Als over 2 maanden nog geen verder herstelling dan krijg ik de rest van mijn leven met hand in brace. Ik vrees dat ik volledig arbeidsongeschikt word. |
Herman. Sterkte ermee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:33
|
|
|
|
Hannah en Cootje omschrijven het heel mooi... Zo voel ik het ook precies.... Ook ik moet me na de scheiding weer helemaal settelen in een ander leven... Ja...er kwam een nieuwe relatie...en veel leek te kloppen. Een ding wist ik heel zeker...alles moest heel langzaam gaan...en inderdaad heel veel praten. Doordat ik nu iemand trof die wel kon en wilde praten was dat weer een pluspunt. Maar inderdaad iemand die al 8 jaar lang alleen is heeft ook een eigen leven opgebouwd. Voor mij (en ook voor hem) was het heel fijn dat wij ook in het geloof een eenheid vormde...En toch...?? Het is voorbij... Heel veel dingen (voor ons beiden) uit ons vorige huwelijk speelden ons parten...en daar wilden we niet aan voorbijgaan maar toch over praten... Ook waren we het er over eens ook al zijn we geen 30 meer dat we geen overhaaste beslissingen zouden nemen. Het is heel moeilijk...beseffen we nu...We spreken elkaar wel... Heel moeilijk uit te leggen....Het gevoel....nee het klikt niet..en dan ging het toch meer over de verschillende karakters... Het is moeilijk om hier verder op in te gaan...op deze site. Als je wilt mag je me persoonlijk benaderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:39
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Mijn abo loopt bijna weer af maar ik wil graag nog 1 schitterend moment met jullie delen waarin (voor mijn gevoel) God duidelijk liet merken dat hij bij me was..........
Ik was al zo lang aan het solliciteren dat de moed me in de schoenen zonk,tot ik een vacature zag die helemaal bij me paste.Ik heb gesolliciteerd maar na de eerste 2 rondes bleek dat de studie die er bij hoort een stukje boven mijn niveau lag,de twijfel sloeg toe........gelukkig zagen die mensen mijn potentie en ik mocht door.Op een ochtend verwachtte ik het verlossende telefoontje,mocht ik beginnen?......10 minuten voor die tijd belde de transplantatie arts(mijn man was orgaandonor),hij vertelde dat het met de 5 getransplanteerde mensen goed ging en hij had een brief ontvangen van de man die de longen ontvangen had.......hij was 30 jaar ziek geweest,kon geen trap lopen en nu had hij een bergwandeling gemaakt........ Toen wist ik dat het goed was
Ondertussen ben ik bijna aan het einde van de studie,nog 1 zenuwslopende toetsenronde,als ik het haal wordt mijn contract verlengd en mag ik het werk blijven doen dat ik helemaal geweldig vind  |
Wat ontzettend mooi om allemaal te horen Leanne. Bijzonder dat je man op deze manier toch een beetje voortleeft. Zo zie je hoe mooi het is om orgaandonor te zijn en hoe belangrijk. Helaas is bij mijn vader twee maal de transplantatie niet goed gegaan, maar er waren dus wel twee mensen die hun organen hadden afgestaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:41
|
|
|
|
bedankt voor alle gelukswensen, zowel hier op het forum als ook in de mailbox; overweldigend!
ik hoop het feestje van de kleine meid en mijzelf vandaag te vieren, dus de taarten, salades en soep staan al klaar. nog even een paar zakjes balonnen blazen, en we zijn er helemaal klaar voor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:43
|
|
|
|
|
Ik denk er over om straks maar ff iets bij de chinees te halen!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:44
|
|
|
|
Geweldig...wat mooi om dit te horen...(lezen) Als dat geen mooi moment is...
|
|
| Naar boven |
|
|