ChristianMatch

Forum

opbouwen van een relatie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3002 3003 3004 3005 3006 3007 3008 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 07:49

CHATULIEM619 schreef:
Als je niet zonder elkaar kan, kan je ook niet met elkaar, is een wijsheid die mij verteld is. En daar zit in mijn ogen veel waarheid in. Je geliefde moet een aanvulling op je leven zijn, niet een invulling. Je moet jezelf niet verliezen in een relatie...Allemaal gemeenplaatsen, maar ze zijn wel waar.

Te vaak bij elkaar zijn kan averechts werken. Want het kost echt tijd aan de ander te wennen. Sommige mensen zijn al na een paar weken 24/7 bij elkaar, maar dat kan tot grote frictie leiden.

Je geliefde moet niet naast maar in je leven staan,zo kan je eigen leven doorgaan met je partner als waardevolle aanvulling.Jezelf verliezen in een relatie doet de relatie geen goed........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 07:51

CLAUWTJE606 schreef:
Heb niet alle reacties gelezen maar ik vind het zelf altijd heel vervelend om het woord gescheiden in te vullen. Ik ben een alleenstaande moeder met kinderen en ja, ik ben getrouwd geweest. Ik wil niet teveel herinnerd worden aan mn ex.
Bovendien heb ik een achteraankomertje gekregen via een kortstondige relatie. Er zijn dus ook mensen die zoiets overkomen. En dan kan ik in mijn profiel zetten dat ik alleenstaand ben/ nooit gehuwd.

Ik zou het erger vinden als er zou staan: geen kinderen terwijl hij ze wel heeft

ANNETTE792 schreef:
Sorry, maar ik vind dat precies hetzelfde. je was ooit getrouwd, invullen dat je nooit getrouwd bent geweest is dus gewoon liegen, net als iemand die invult geen kinderen te hebben en ze toch heeft liegt.
Het kindje uit een kortstondige relatie maakt niet dat er daarvoor nooit een huwelijk geweest is.

Ik ben ook gescheiden, ik vind het ook niet fijn om aan mn ex herinnerd te worden, maar hij maakt nu eenmaal deel uit van mn verleden. En wat er ook aan de scheiding vooraf ging, of wat erna gebeurd is, hij is en blijft de vader van mijn kinderen.

Voor jou en mij is het misschien geen probleem om een relatie te beginnen met iemand die eerder een relatie gehad heeft of getrouwd geweest is, maar er is een groep mensen voor wie dat wel uitmaakt.
En beginnen met leugens lijkt me niet echt een goede start.

Quote:
Sorry, maar ik vind dat precies hetzelfde. je was ooit getrouwd, invullen dat je nooit getrouwd bent geweest is dus gewoon liegen

Annette, ik vind wel dat jij Clauwtje hier een beetje onterecht, terecht loopt te wijzen.

Dit topic heet 'Hoe eerlijk is je profiel? en niet "Leg eens uit waarom jij je profiel eerlijk vind?"

Clauwtje legt hier uit waarom ze het heel vervelend vind het woord 'gescheiden' in te vullen.

En dat dáárom niet doet.

Eigenlijk is ze dus wel eerlijk....

En waarom het, naar de letter, niet eerlijk is, dát snapt ze denk ik wel....

Dát snap een kind van drie ook.....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 08:23

Een kind van 3 zeker niet...
Ik was ook gescheiden...Was???
Zo zie ik dat nog steeds...ik ben het dus...
En omdat ik zeker weet dat het voor sommige mannen toch misschien moeilijk ik...wil ik dat ze dat weten...
Het is namelijk wel heel anders als je ziet staan ....weduwnaar...gescheiden...of vrijgezel...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 09:31

GERRIT084 schreef:
Speciaal voor lekkerbekkies.
1 hele beenham 500gram, witlof gegaard in roomboter met runderboillon, witlof met ham en kaas, en gevulde aardappeltjes, ligt gefruit.
Je mot alleen geen lid van weet watjers zijn, want de calorieen vliegen je om de oren Gefrustreerde smiley Maaaaaarrrrrrrrrrr lekker, lekker. Tis net of een kudde engeltjes op je tong ppppIssssen Knipoog smiley

En vandaag weer precies het zelfde Smiley die vol vragen zit het is en blijft lekker Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 09:33

VISSER278 schreef:
Zolang die ene naam erbij staat is het mij nog geen duppie waard. Huilende smiley, smiley in tranen
Welke naam Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 09:54

ANNETTE050 schreef:
nee toch, die van carien heet géén wil zover ik weet.... Clown smiley

Dan Heb je watr gemist denk??
Ze zei het in de lobby Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 09:54

GERRIT084 schreef:
Welke naam Smiley die vol vragen zit

Jan Vayne zeker Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 09:55

VISSER278 schreef:
Ik hoor/zie het al.........je hebt er weer geen woorden voor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Woedende smiley

Durf het haast niet te zeggen maar de zon komt er voorzichtig door Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 10:09

ZEELAND736 schreef:
Een kind van 3 zeker niet...
Ik was ook gescheiden...Was???
Zo zie ik dat nog steeds...ik ben het dus...
En omdat ik zeker weet dat het voor sommige mannen toch misschien moeilijk ik...wil ik dat ze dat weten...
Het is namelijk wel heel anders als je ziet staan ....weduwnaar...gescheiden...of vrijgezel...

Precies. Als ik op een profiel kom, dat mij wel aanspreekt, met foto en bv alleenstaande. Je mailt een poosje, en dan plots wordt je mee gedeeld mijn oudste (zoon dochter) heeft verkering en ..... sorrie maar dan haak ik af. Waarom, das simpel, als je al van af het begin, begint met een leugentje om best wil, omdat het jou zo uitkomt, welke zekerheid bied dat dan voor de toekomst. Dit is heel anders als iemand tegenkomen op straat, daar loop je niet met een bord voor, met je hele sores er op. Hier bied men zich aan hoe je bent, en wat je wil, en wat je te bieden hebt. En er zijn er die geen kinderen hebben, of ze om wat voor reden niet krijgen kunnen. Die loop je dan ook mis, dus het heeft zijn voor en tegen om echt eerlijk te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 10:17

BEUN656 schreef:
Das indoctrine van de media! Bangmakerij!

Van de media ?? Ik las zojuist dat de pensioenfondsen rond een dekkingsgraad van 90 zitten i.p.v. het minimum van 105 ...

Geen geld naar Griekenland ... zou voor ons straks wel eens kunnen betekenen geen geld uit het pensioenfonds ... of erger nog, hoe zit het straks met bijv. de WIA, WAJONG, IVA uitkeringen ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 10:24

Hier elke dag zon ... laatste tijd verstopt tie zich echter achter de wolken ... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 10:34

Hier zon en wat gespetter.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 10:44

GERRIT084 schreef:
En vandaag weer precies het zelfde Smiley die vol vragen zit het is en blijft lekker Knipoog smiley

Heb je mijn recept al geprobeerd.... Smiley die vol vragen zit Clown smiley (zie dit topic, vrijdag 14 oktober)

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 20 oktober 2011, 11:07
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:10

SHANITA130 schreef:
CLAUWTJE606 schreef:
Heb niet alle reacties gelezen maar ik vind het zelf altijd heel vervelend om het woord gescheiden in te vullen. Ik ben een alleenstaande moeder met kinderen en ja, ik ben getrouwd geweest. Ik wil niet teveel herinnerd worden aan mn ex.
Bovendien heb ik een achteraankomertje gekregen via een kortstondige relatie. Er zijn dus ook mensen die zoiets overkomen. En dan kan ik in mijn profiel zetten dat ik alleenstaand ben/ nooit gehuwd.

Ik zou het erger vinden als er zou staan: geen kinderen terwijl hij ze wel heeft

Annette, ik vind wel dat jij Clauwtje hier een beetje onterecht, terecht loopt te wijzen.

Dit topic heet 'Hoe eerlijk is je profiel? en niet "Leg eens uit waarom jij je profiel eerlijk vind?"

Clauwtje legt hier uit waarom ze het heel vervelend vind het woord 'gescheiden' in te vullen.

En dat dáárom niet doet.

Shanita, naar mijn idee zeg jij nu dat je best mag liegen.

Het hoe en waarom iemand niet meedeeld gescheiden te zijn terwijl ze dat wel is is totaal onbelangrijk. Je WAS/BENT gescheiden dus als je wat anders invult op je profiel ben je feitelijk een leugenaar.

ik zou zelf het woord ex ook nooit meer willen horen, maar de feiten liggen er, dus kan ik daar ook niet omheen. Inmiddels ben ik in een relatie, dus kon ik dat invullen. Het enige wat dus werkt is het vinden van een relatie zodat je van het predikaat gescheiden af bent.

Persoonlijk ben ik heel allert en allergisch op/voor leugens, en voor mij zou het een reden zijn om een beginnende relatie te verbreken als men bewust niet gescheiden in zou vullen terwijl men dat wel is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:17

Als je niet zou invullen dat je gescheiden bent,
ontken je in mijn ogen de situatie waarin je verkeerd.

Je leeft tenslotte gescheiden van je partner waarbij je kinderen hebt gekregen.
d.m.v. de kinderen ben je toch enigszin verbonden met je ex:
Bezoekregelingen.
Alimentatie.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:17

SHANITA130 schreef:
CLAUWTJE606 schreef:

En dat dáárom niet doet.

Shanita, we zitten hier op een forum, op een forum voer je discussies en deel je meningen. Dit is mijne, die erboven is de mening van clauwtje.
En weet je wat het leuke is, die mogen we allebei hebben. Je hoeft het namelijk niet altijd eens te zijn.

Een kind van 3 snapt ook dat je iemand niet zomaar aanvalt als een mening je niet aanstaat, daar kan jij dan weer wat van leren.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:18

Maar nu ff een andere vraag waar ik erg veel moeite mee had om in te vullen: de kinderwens...
ik heb nee ingevuld omdat er geen kinderen meer kunnen komen, maar de wens is er wel.
Moet ik dan toch "ja" invullen en dan later uitleggen?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:20

Dure toegang pffff
Waarvoor is die geld?
Bij vele concerten zijn de toegang gratis en door middel van collecte voor de onkosten.
Dat is toch handig Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
HERMAN388
op donderdag 20 oktober 2011, 11:21
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:23

Steeds kouder, verwarming blijft uit.
Straks gaan de gasprijzen weer omhoog Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:29

ANNETTE050 schreef:
Heb je mijn recept al geprobeerd.... Smiley die vol vragen zit Clown smiley (zie dit topic, vrijdag 14 oktober)

Het lijkt mij best lekker, als het aan mij lag ging er overal knooflook in, en sambal, alleen bij die laatste Huilende smiley, smiley in tranen ben ik een week van het pad Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:34

JOSINA022 schreef:
Maar nu ff een andere vraag waar ik erg veel moeite mee had om in te vullen: de kinderwens...
ik heb nee ingevuld omdat er geen kinderen meer kunnen komen, maar de wens is er wel.

Je kan wel, ja invullen als je het bv op prijs zou stellen dat die ander kinderen heeft, in ieder geval geen bezwaar. Nee geen kinderen, kan je e.v.t later wel verklaren.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:36

ERIKA129 schreef:
Jan Vayne zeker Smiley die vol vragen zit
Martin of Petra kan toch ook Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:37

HERMAN388 schreef:

Misschien overstappen naar een andere leverancier waarbij je de prijs kunt vastzetten ... en wanneer de prijs van het gas zakt je wel mee profiteert van de dalende prijs ?? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:57

LEONARD480 schreef:
Wat mij nogal verbaasd op deze topic is de zinspeling van gevoelens en het ontbreken van de basis van een goede relatie .......ik krijg meer en meer het gevoel van, dat de klik als het ware het doorslaggevende element is in die relatie.

Het is een unicum om te stellen dat een week of een maand genoeg is voor die keuze. Wat ik feitelijk betoog is wel, dat je met een relatie eerst een fundament legt voor je verdere leven met elkaar.

Laatst hoorde ik ook de andere zijde ...het kan ook te lang duren in een relatie, voordat het tot een huwelijk kan leiden. Geleerden zijn het erover eens dat het kennismaken met elkaar niet langer moet duren dan 3 jaar, maar ook korter dan één jaar verhoogt de kans op het mislukken van een relatie.

Al met al zijn het statistieken die nooit in de regel voor iedereen van toepassing is natuurlijk, maar het kan wel de basis zijn om hier zorgvuldig mee om te gaan.

Dan ga ik maar voor het unicum ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 12:38

JOSINA022 schreef:

Ja, daar zat ik ook mee. als ik 'ja' invul, krijg ik mannen die op de valreep een kind willen met mij.
Vul ik 'nee' in, dan zijn vele verbaasd, ook het feit dat ik ook geen kinderen héb.

Zelfde heb ik met opleiding. zet ik 'niets afgemaakt' of zo, kan iemand denken van lui, geen ambitie en motivatie ed.

Daarom is het zo belangrijk, voor mij, dat ik enigszins mijn levensverhaal neer heb kunnen schrijven, naar aanleiding van 'vergeving'.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 12:48

JOSINA022 schreef:
Dank je wel, Marry en ook al was het vandaag idd ontmoedigend...morgen is er weer een nieuwe dag en die ga ik met goede moed tegemoet! Lachende smiley

Josina schreef naar herman968 van de wekelijkse gebedsroom :
".... nog steeds erg veel last van dat erg actieve abces die ziekmakend is. En dan nog de nodige complicaties zoals hetijzergehalte dat daalde zodat bloedtransfusie noodzakelijk iswas. Gelukkig is dat weer op peil...dat ging zo snel omhoog dat de arts dat nog niet begrijpt...zo snel en zo hoog...dat kan alleen maar wanneer iemand epo gebruikt.
Hoezo gebedsverhoring!".

"Ik zit dus nog steeds met dat abces in mijn buik en die produceert nog steeds en dat komt er dan vaginaal uit.
Helaas zijn de artsen tot de conclusie gekomen dat mijn lichaam dat toch echt zelf zal moeten doen, maar dat dat heel erg lang kan gaan duren.
Zolang ik maar geen koorts krijg of dat het abces ineens ophoudt met produceren!".

"Ik vind het heel fijn te weten dat er mensen zijn die voor mij bidden!
Maar fijn dat het zulke gezegende uren zijn! Waar 2 of 3 in Zijn naam aanwezig zijn...zelfs via de computer en dus op afstand, echt gaaf!"

En dat zullen we ook weer deze avond doen, bidden voor jou genezing. Dat God je de kracht en de vrede mag geven opdat herstel mogelijk is.
We beginnen met een mooie song om 20 u. "My tower" te vinden op mijn profiel om nadien God te eren en te danken voor zijn almacht.
Nadien komen onze verschillende gebedspunten (zie forum).

Lieve Josina
Dat de Here je mag omringen én dragen.
Nog een fijne tijd in de Heer !

Herman Knipoog smiley
Martha Verliefde smiley
Sonia Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 20 oktober 2011, 12:59
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 13:44

JOSINA022 schreef:
Dank je wel, Marry en ook al was het vandaag idd ontmoedigend...morgen is er weer een nieuwe dag en die ga ik met goede moed tegemoet! Lachende smiley

Ik bewonder je moed en je dapperheid Josina! Maar die krijg je van boven he, net als ik! Sterkte hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 13:48

HERMAN388 schreef:

Bij ons hier in Gouda Herman, hebben ze de fleece-deken uitgevonden, misschien ook iets voor jou? (er zijn ook tweepersoonse hoor)
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 13:50

VISSER278 schreef:
Zolang die ene naam erbij staat is het mij nog geen duppie waard. Huilende smiley, smiley in tranen

Vertel eens Visser, aan wie heb jij zo'n hekel? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 13:51

HERMAN388 schreef:
Dure toegang pffff
Waarvoor is die geld?
Bij vele concerten zijn de toegang gratis en door middel van collecte voor de onkosten.
Dat is toch handig Smiley die vol vragen zit

Lieve Herman, voor kwaliteit moet je nu eenmaal betalen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt En ik garandeer je....het zal ieder duppie waard zijn! Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3002 3003 3004 3005 3006 3007 3008 ... 6194 Volgende
Pagina 3005 van 6194