ChristianMatch

Forum

Roken als christen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3010 3011 3012 3013 3014 3015 3016 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 20:15

roken is een verslaving
verslaving betekend dat je ergens slaaf van bent
Christus heeft ons vrijgekocht
waarom zou ik dan weer vrijwillig slaaf worden?
de verslaving bepaald wat jij doet
geldt voor elke verslaving ...

heeft overigens niks te maken met wel of geen goede christen zijn ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 20:15

CHATULIEM619 schreef:
Seksuele geaardheid is bij ons nog steeds een reden niet te trouwen.
Ik neem aan dat u hier niet heteroseksuelen mee bedoeld. Anders wordt er maar weinig tot niemand getrouwd bij u in de kerk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 20:27

MARRY942 schreef:
Nou Visser, oordelen is misschien een te groot woord...maar je klinkt niet vriendelijk over ze, iemand die nog geen duppie waard is wordt behoorlijk naar beneden gehaald. En dat je bovendien de naam van de persoon niet noemt....mijns inziens is dan "spreken is zilver, maar zwijgen is goud" van toepassing hier

Volgens mij zegt Visser niet dat iemand geen duppie waard is, maar dat het concert hem geen duppie waard is. Dat maakt wel iets verschil.

't Roept wel de vraag op 'wil je naar een concert waar chr. muziek gemaakt wordt door (een) niet-christen(en)?' Al weet ik niet zeker of Visser daar op doelt. Ik ken de genoemde mensen niet persoonlijk. Zelf ben ik meerdere keren naar de Mattheüs Passion geweest, waarvan ik niet zeker weet of de muzikanten achter de tekst staan. Denk 't eigenlijk niet. Toch geniet ik er iedere keer van en raakt het mij zowel qua tekst als muziek.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 20:53

ERIKA129 schreef:
Tja daar vraag je me wat!
Iemand die verbouwd is zal daar toch eerlijk in moeten zijn lijkt me voordat er gehuwd wordt en voordat de liefde bedreven wordt Zieke smiley

moet dat wel als optie door cm aangegeven kunnen worden op het profiel!!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 21:23

MARRY942 schreef:
Sorry, maar waar leit dat erregus? Ver van me bed?

Trek een lijn van Gouda naar Woerden en trek die lijn op de kaart door tot een beetje oostelijk in Drenthe en je bent er ongeveer. Van Gouda naar Drenthe is echt niet verder dan van Drenthe naar Gouda. Het is voor jou even wennen want er zijn meer schapen dan Marokkanen in Drenthe Knipoog smiley

Thomas, niet altijd mak.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 oktober 2011, 21:25
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 21:31

PIETER649 schreef:
moet dat wel als optie door cm aangegeven kunnen worden op het profiel!!

Neeeeeee Huilende smiley, smiley in tranen niet nog een nieuw lijstjeee Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 21:34

ANNETTE792 schreef:
Ik zei niet dat ze niet doneren he, er is enkel geen landelijke registratie van.
Je kunt (net als vroeger in nederland) een donorcodicil bij je dragen of je familie laten weten dat je donor zou willen zijn als je iets overkomt.

Nee dat begreep ik wel Knipoog smiley
Maar vind een landelijk systeem wel een must eigenlijk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 21:35

LEANNE226 schreef:
Je bent een lieverd Kussende smiley ,ik heb beide op mijn profiel staan.

Gelukkig toch goed gedaan Knipoog smiley
Thanks ik groei weer Kussende smiley
In de lengte dan niet in de breedte Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 21:48

THOMAS968 schreef:
Misschien was dat offer wel om van die angst, hel en verdoemenis af te komen. God is dezelfde maar door dat offer zijn we wel in een andere verhouding met God komen te staan.

Chatuliem619 schreef:
Dan heeft een aantal christenen het toch niet goed begrepen. Die zitten nog steeds vast in die angst...

GERRIT084 schreef:
Dus met andere woorden, leef maar raak, we komen er toch wel? Vinden jullie dat zelf dan ook niet een beetje vaag? Dan zijn jullie het ook wel eens dat iemand die een brood mee neemt bij de bakker (steelt oude vertaling niet voor mij) niet gestraft hoeft te worden als hij tegen de bakker zegt, het spijt mij. Moet die bakker wel net zo gelovig zijn, anders werkt het niet. En zo kan je uren door gaan.

Dus met andere woorden, leef maar raak, we komen er toch wel? Vinden jullie dat zelf dan ook niet een beetje vaag?
Ik begrijp je reactie op Chatuliem niet goed .. Moet je als christen dan vast blijven zitten in angst of ga je leven vanuit de zekerheid die Genade heet ...

Dan zijn jullie het ook wel eens dat iemand die een brood mee neemt bij de bakker (steelt oude vertaling niet voor mij) niet gestraft hoeft te worden als hij tegen de bakker zegt, het spijt mij.
Als je oprecht spijt hebt en dat zegt tegen de bakker, wil dat nog niet zeggen dat je geen straf verdient. De Nederlandse wetgeving bepaalt dat je niet mag stelen, dus je valt ook onder die wetgeving ...
Moet die bakker wel net zo gelovig zijn, anders werkt het niet. En zo kan je uren door gaan.
Waarom zou die bakker gelovig moeten zijn, als hij aangifte heeft gedaan dan komt de politie, die maakt verbaal op en die ziet er op toe dat de dief zijn straf krijgt. Als de dief dan naderhand zegt dat het hem oprecht spijt is dat mooi voor de bakker maar daar krijgt hij zijn geld niet mee ...

Maar als geloof (door of uit) angst is, dan vraag ik me af waar de Genade is ...
Elke wederomgeboren christen, staat in het boek des Levens ... En het mooie is, dat Jezus Christus zijn voorspraak is bij God de Vader ... Jouw zonden zijn betaald op het kruis van Golgotha door het Volmaakte Offer van Jezus Christus en ook de zonden die je nog maakt zijn betaald ... En dat is Genade ...
Mag je er dan maar op los leven, NEE, daar is de Bijbel heel duidelijk in ...
Romeinen 6:1 Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval.
Romeinen 6:23 Het loon van de zonde is de dood, maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer.
Romeinen 6:7 Wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. 8 Wanneer wij met Christus zijn gestorven, geloven we dat we ook met hem zullen leven, 9 omdat we weten dat hij, die uit de dood is opgewekt, niet meer sterft. De dood heeft geen macht meer over hem. 10 Hij is gestorven om een einde te maken aan de zonde, voor eens en altijd; en nu hij leeft, leeft hij voor God. 11 Zo moet u ook uzelf zien: dood voor de zonde, maar in Christus Jezus levend voor God. 12 Laat de zonde dus niet heersen over uw sterfelijke bestaan, geef niet toe aan uw begeerten. 13 Stel uzelf niet langer in dienst van de zonde als een werktuig voor het onrecht, maar stel uzelf in dienst van God. Denk aan uzelf als levenden die uit de dood zijn opgewekt en stel uzelf in dienst van God als een werktuig voor de gerechtigheid. 14 De zonde mag niet langer over u heersen, want u staat niet onder de wet, maar leeft onder de genade.

Romeinen 5:8 Maar God bewees ons zijn liefde doordat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren. 9 Des te zekerder is het dus dat wij, nu we door zijn dood zijn vrijgesproken, dankzij hem zullen worden gered en niet veroordeeld.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 21:53

CHATULIEM619 schreef:
Je kunt ook een middenweg bewandelen toch? Als angst de motivatie is om te geloven is het nooit goed.
Is er dan een middenweg tussen goed en fout, en goedfout, heel goed bestaat niet, dus dan is fout de middenweg. Dan hou ik me wel vast aan het goede, zondaren zijn wij ten allen tijden. En zijn afhankelijk van de genade van Jezus Christus. En spijt van zonde mag je best hebben, en angstig mag je ook wel zijn. Dat weerhoud je weer, om ze niet meer te begaan. Dus goede angst, is zo slecht nog niet.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:04

ERIKA129 schreef:
Neeeeeee Huilende smiley, smiley in tranen niet nog een nieuw lijstjeee Gefrustreerde smiley

Kun je toch gewoon een optie toevoegen:

* anders, nl..................................
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:19

GERRIT084 schreef:
Is er dan een middenweg tussen goed en fout, en goedfout, heel goed bestaat niet, dus dan is fout de middenweg. Dan hou ik me wel vast aan het goede, zondaren zijn wij ten allen tijden. En zijn afhankelijk van de genade van Jezus Christus. En spijt van zonde mag je best hebben, en angstig mag je ook wel zijn. Dat weerhoud je weer, om ze niet meer te begaan. Dus goede angst, is zo slecht nog niet.

Feitelijk zeg je het is wel goed als mensen bang zijn, want dat voorkomt zondigen. De angst voor de hel zal er heus wel toe bijdragen dat mensen minder foute dingen doen. Maar meen je nu echt dat het goed is dat mensen hun hele leven bang zijn verloren te gaan of op zijn minst er erg onzeker over zijn dat ze behouden zullen worden? Is het goed dat mensen overal bang voor gemaakt worden, voor seks, voor internet, voor televisie, voor geboortebeperking en wat al niet meer? Sommigen durven na jaren nog niet voluit te vrijen, vaak niet eens warm te zoenen. Realiseer je je wel wat het met mensen doet als ze continu in angst verkeren? Is dat de christelijke boodschap en is dat hoe Christus ons vraagt te leven? Christus heeft ons verlost van de angst voor de verdoemenis maar kennelijk zijn mensen zelfs nog bang om dat te geloven.

Thomas, angst verwoest, liefde geneest.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 oktober 2011, 22:59
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:20

ERIKA129 schreef:
Tis een man Annette Clown smiley
Beste vent hoor Knipoog smiley maar zelf schrijft tie ook niet op wat tie at dus waarom doen wij aan de rammeldan Huilende smiley, smiley in tranen

Okee, sommige, een enkele dan, kunnen het niet laten Geschokte, onthutste smiley vandaag 1 maaltijd salade extra gevuld met tonijn en gerookte zalm, eitjes,uitjes en mozzerela.......dat heet Smiley die vol vragen zit lijnen Gefrustreerde smiley dacht ut niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:24

kan niet meer kiezen en die afkortingen, geen idee Boze smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:28

GERRIT084 schreef:
Ik denk dat je de relatie met God heel goed kunt vergelijken met je vader. En uit mijn ervaring weet ik, dat ik nooit bang geweest ben voor mijn vader, had wel respect voor hem en wist dat hij in staat was mij te straffen als ik dingen fout deed. Maar het is nooit het belangrijkste motief geweest voor mijn liefde voor hem. Zo ook met mijn hemelse Vader. Wie zijn relatie met God definieert met angst, weet niet wat bekering en wedergeboorte is....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 21 oktober 2011, 22:29
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:29

stamppot andijvie, met spekjes en rookworst gemaakt door lieve mams Verliefde smiley Verliefde smiley
sja soms heeft laat thuiskomen voordelen Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:34

ERIKA129 schreef:
Tis een man Annette Clown smiley
Beste vent hoor Knipoog smiley maar zelf schrijft tie ook niet op wat tie at dus waarom doen wij aan de rammeldan Huilende smiley, smiley in tranen

Volgens mij eet hij nog steeds van de beenham met gevulde aardappeltjes..... Zieke smiley ....en rammelt dan.... Clown smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 21 oktober 2011, 22:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:37

SHANITA130 schreef:
Annette, ik vind wel dat jij Clauwtje hier een beetje onterecht, terecht loopt te wijzen.

Dit topic heet 'Hoe eerlijk is je profiel? en niet "Leg eens uit waarom jij je profiel eerlijk vind?"

Clauwtje legt hier uit waarom ze het heel vervelend vind het woord 'gescheiden' in te vullen.

En dat dáárom niet doet.

Eigenlijk is ze dus wel eerlijk....

En waarom het, naar de letter, niet eerlijk is, dát snapt ze denk ik wel....

Dát snap een kind van drie ook.....

Dat ben ik echt niet met je eens! Het gaat hier om 'hoe eerlijk is je profiel?' Een uitleg op het forum wordt lang niet door iedereen gelezen. Een profiel geeft een beeld weer van jezelf. Als je de keus hebt tussen iets vervelend vinden en oneerlijk zijn, dan lijkt mij dat niet zo moeilijk. Eerlijk duurt het langst! Waarom zou je je anders voor doen? Dat is toch nergens voor nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:40

ERIKA129 schreef:
1. gescheiden
2. gescheiden maar het voelt niet zo
3. ongehuwd allrisk
4. gehuwd maar voelt het niet zo
5. alleenstaand
6. alleenstaand maar 1-10 jaar samen gewoond
7. gescheiden (schuldloos)
8. ongehuwd maar wel kinderen
9. ongehuwd zonder problemen, ex-en, alimentaties etc etc
10. alleenstaand met kinderen

effe aanvullen dus.
11. Gehuwd en goed naar mn zin
12. Gehuwd maar sta open voor meerdere vrienden
13. Ongehuwd maar wel relaties gehad
14. samengewoond zonder kinderen
15. samengewoond met kinderen
16. ongehuwd (niet allrisk)

Nog een aanvulling:
17. heb je huisdieren
18. Ben je allergisch
a) voor dieren
b) voor mensen

enne
Alleenstaand:
A. Happy single
B. Happy single maar sta open voor vrienden
C. Happy single maar voel me alleen
D. Unhappy single
F. Happy single maar het voelt niet zo
G. vrijgezellig
H. In een relatie Speciaal voor leanne Clown smiley

Hebben we ze nu dan wel Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:44

THOMAS968 schreef:
Je hebt terecht nee ingevuld want de vraag geeft feitelijk aan of er nog kinderen kunnen komen voor en met de potentiele partner. In jouw geval komen die nagenoeg zeker niet, dus als je ja aangeeft zeg je feitelijk dat je dat nog wel wilt met de goede partner. Als die nog kinderen wil, verwar je hem dus. Jouw nee is het enige juiste antwoord op deze vraag, ook al zou je ze wel wensen. Ik denk dat je die vraag ook moet beantwoorden vanuit het perspectief van degene die het leest.

Thomas

Toch blijft het een lastige vraag, Thomas. Als je 'nee' invult, kan dat geïnterpreteerd worden als 'die heeft niks met kinderen of staat niet open voor de kinderen van de ander'. En dat hoeft echt niet zo te zijn. Je kunt gek op kinderen zijn, maar niet (meer) de wens hebben om ze zelf te krijgen. Het gaat hier waarschijnlijk om de vraag of iemand (biologisch) moeder/vader wil worden (sommigen hebben wél de wens, maar weten dat het niet kan), maar er zijn ook nog andere mogelijkheden. Er is ook nog de optie 'hangt er vanaf'. Dan hou je het lekker vaag.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:59

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat je de relatie met God heel goed kunt vergelijken met je vader. En uit mijn ervaring weet ik, dat ik nooit bang geweest ben voor mijn vader, had wel respect voor hem en wist dat hij in staat was mij te straffen als ik dingen fout deed. Maar het is nooit het belangrijkste motief geweest voor mijn liefde voor hem. Zo ook met mijn hemelse Vader. Wie zijn relatie met God definieert met angst, weet niet wat bekering en wedergeboorte is....

Ik heb het over angstig (bang) voor je zonden, daar waar je de drie eenheid verdriet mee doet. Voor die zonden ben ik angstig, die wil je niet doen, en die doen we elke dag, en soms worden die je bewust. Daar heb ik wel degelijk angst om, het is maar makkelijk om dan te stellen, we gaan niet naar de hel, omdat onze zonden zijn vergeven door het bloed van Christus. En om het te vergelijken met je aardse vader, dat vind ik persoonlijk onverantwoord, die ziet niet wat jij in het verborgene uitspookt. God wel. Dus eigenlijk, nog het meest angstig voor mezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:08

MARYAN401 schreef:
Toch blijft het een lastige vraag, Thomas. Als je 'nee' invult, kan dat geïnterpreteerd worden als 'die heeft niks met kinderen of staat niet open voor de kinderen van de ander'. En dat hoeft echt niet zo te zijn. Je kunt gek op kinderen zijn, maar niet (meer) de wens hebben om ze zelf te krijgen. Het gaat hier waarschijnlijk om de vraag of iemand (biologisch) moeder/vader wil worden (sommigen hebben wél de wens, maar weten dat het niet kan), maar er zijn ook nog andere mogelijkheden. Er is ook nog de optie 'hangt er vanaf'. Dan hou je het lekker vaag.

Ja, dat schoot ook even door mij heen...of dat een 'nee' op deze vraag wordt geinterpreteerd in die zin dat er geen behoefte is aan kinderen, ook niet van een ander.
Als je geen kinderen meer kunt krijgen is de wens er nog wel.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:11

JOSINA022 schreef:
Tja...mannen van Mars, toch? Clown smiley

En vrouwe van de zon Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:14

Daar alleen kan liefde wonen
daar alleen is het leven goed
waar zij stil en ongedwongen
voor mij fluitend de afwas doet Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:15

ANNETTE050 schreef:
Volgens mij eet hij nog steeds van de beenham met gevulde aardappeltjes..... Zieke smiley ....en rammelt dan.... Clown smiley
Morgen weer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:18

GERRIT084 schreef:
Morgen weer Knipoog smiley

Weer gevulde aardappeltjes... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
EASYGOO551

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:21

Wat me zo verbaast is dat christenen niet inzien als ze Jezus volgen ze deze dingen niet bezigen.
Belangerijker is in wiens naam worden mensen genezen ?
Zijn we vergeten dat 60 % van de evangelieen gevuld is met genezingswonderen die Jezus zelf verricht. Als je vader, moeder of kind genezen wordt van een ernstige ziekte dan vraag jeje niet meer af of het zin heeft ofdat het onzin is, dat lijkt me wel duidelijk !!

Als God goed is, dan lijkt het me aannemelijk dat God mensen wil genezen.
Echter blijft God af van onze vrije wil en ons geloof.
Als je het niet kunt of wilt geloven gaat God je heus niet forceren.
Daarvoor heeft God een enorm respect voor je vrije wil van de mens.

Het probleem met nederlanders is dat ze zitten met een verstandsgeloof, dan gebeurt er ook niets.
Paulus schrijft; "geloof komt door het woord van Christus"!
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:21

GERRIT084 schreef:
Ik heb het over angstig (bang) voor je zonden, daar waar je de drie eenheid verdriet mee doet. Voor die zonden ben ik angstig, die wil je niet doen, en die doen we elke dag, en soms worden die je bewust. Daar heb ik wel degelijk angst om, het is maar makkelijk om dan te stellen, we gaan niet naar de hel, omdat onze zonden zijn vergeven door het bloed van Christus. En om het te vergelijken met je aardse vader, dat vind ik persoonlijk onverantwoord, die ziet niet wat jij in het verborgene uitspookt. God wel. Dus eigenlijk, nog het meest angstig voor mezelf.

Gerrit, bedoel je nu niet de gezonde 'vreze des Heeren', het respect en ontzag hebben voor de Heere?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 21 oktober 2011, 23:21
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:29

GERRIT084 schreef:
Daar alleen kan liefde wonen
daar alleen is het leven goed
waar zij stil en ongedwongen
voor mij fluitend de afwas doet Lachende smiley

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond I'M STILL Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
BUT THINK MORE
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:32

YELNIN491 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond I'M STILL Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
BUT THINK MORE

Haha, mijn idee Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3010 3011 3012 3013 3014 3015 3016 ... 6194 Volgende
Pagina 3013 van 6194